• Lid sinds 11 juni 2012

Sinds ik in 2007 Eet.nu! Heb ontdekt,schrijf ik regelmatig recensies over de eetgelegenheden die ik heb bezocht. Ik baseer mijn recensies veelal op mijn eigen horeca-ervaring, daar ik geruime tijd in deze sector werkzaam ben geweest. In de regel schrijf ik vrij summier en in de algemeenheid over mijn eetbelevenissen. Mijns inziens is het weinig zinvol om alle gerechten tot aan het mondgevoel te beschrijven, omdat dit valse verwachtingen kan wekken bij iemand die 'hetzelfde' wil proeven.
Iets wat in mijn optiek gewoon onmogelijk is.
Zelf ben ik een vrij moeilijke eter. Orgaanvlees, schaaldieren en de meeste vissoorten zal ik dus nooit bestellen. Evenals wijn, omdat ik het gewoon niet lekker vind.
Ik ben een groot liefhebber van de Aziatische keuken, met een voorliefde voor gerechten uit de szechuan regio. Pittig voedsel is sowieso iets waar ik erg van kan genieten.
Als mijn financiën het toelaten, ga ik graag uit eten. Helaas is dat door de huidige recessie de afgelopen tijd iets minder vaak.
Doordat mijn partner en ikzelf zo'n 3 jaar een LAT-relatie hadden, omdat we 130 kilometer van elkaar verwijderd woonden, heb ik veel recensies geschreven over afhaalrestaurants, waar ik vaak op was aangewezen door de lange reistijd. In oktober 2013 zijn we gaan samenwonen in mijn geboorteprovincie, dus kunnen we de restaurants hier in de buurt eens wat vaker bezoeken.

Lijsten

Activiteiten

1. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft een recensie geschreven voor Da Antonio
    Italiaans Oss

Hieperdepiep hoera! Op mijn verjaardag naar Brabant, overnachten in de buurt en morgen naar het meest bekende pretpark van het land. Vanavond nog even gezellig en goed tafelen bij een goed aangeschreven Italiaan in de stad Oss.
    Normaliter ben ik allesbehalve ‘gemeen’ in mijn recensies, maar wat mijn man en ik hebben ervaren sloeg werkelijk alles.
    Toegegeven, de service was best vriendelijk en het restaurant oogde gezellig. (ja enkel dat deel, want op de toiletten rook het net zo muf als in de kelder van een huis ver onder N.A.P).
    We bestelden;
    -Brood met smeersels op aanbeveling van het huis.
    Dit was vrij taai gebakken, maar redelijk qua combi.
    - Parmaham en meloen.
    Het vlees was gewoon taai en van een goedkopere kwaliteit. Denk aan de pakjes uit de supermarkt, gelijk formaat en vetloos.
    Geen opmaak op het bord. Enkel een drizzle balsamico zoals dat tegenwoordig moet heten.
    -Mossel en garnaaltjes in olijfolie met knoflook.
    Er kwam een bord met een slordige schep zeevruchten, badend in een zompige hoop tomaat en komkommer.
    Mijn man kon het niet opeten, omdat hij niet tegen komkommer kan. De smaak vond hij sowieso al inferieur in vergelijking met andere restaurants waar hij iets gelijkwaardigs had gegeten.
    Geen grote fles plat water, enkel bruisend.
    Wel kleine flesjes Spa blauw, dus gedwongen om dat dan maar te drinken.
    Cola werd uit een fles ingeschonken en was wél bijna plat. Niet te zien welk merk, maar we gunnen in dit geval het voordeel van de twijfel.

De hoofdgerechten;
    Spaghetti met mosselen en langoustine (is dat Marinara?) want dat kreeg ik namelijk ook uitgeserveerd en ik lust echt geen schelpenbeestjes of iets met sprietjes en kriebelpootjes uit het water.
    Mijn gerecht heette MATRICIANA en was met spek en ui in kruidige saus.
    Beide borden gingen terug, maar eerst werd bij de kassa gekeken of ik wel écht matriciana had besteld en de fout niet toch in de keuken was gemaakt.
    Als ik het had gelust had ik het zelfs wel op willen eten, maar sorry, ik kon het niet.

Iets later kwam dan het goede pasta gerecht op tafel, samen met het bord voor manlief.
    Ik kreeg het na twee happen al niet meer weg. Het was wel zo verschrikkelijk zout! Alsof ik er een extra schep zout als pesterij doorheen had gekregen voor het foute gerecht. Ik heb het dan ook laten staan.

Misschien heeft dit restaurant heerlijke pizza’s en hadden wij net de pech een afgekeurd schelpdier opgedist te krijgen, maar het was gewoon teveel wat niet naar behoren was en de meest slechte eet ervaring sinds lange tijden. Vandaar de slechte, maar nog steeds oprechte beoordeling.

2. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! vindt Da Antonio niet leuk
    Italiaans Oss

3. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! vindt Red Chilli leuk

4. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft een recensie geschreven voor A-Fusion

Het was een van de warmste dagen in april, toen we na een dag op het water, aanschoven bij A Fusion, op het Marinapark in Volendam.
    Met het geluk de laatste vrije tafel op het terras te mogen bezetten, kozen we een ruime selectie gerechtjes, die met perfecte timing werden uitgeserveerd.
    Ik kan er een heel verhaal aan wijden, maar kort omvat was alles gewoon méér dan perfect!
    Van kruiding tot garing, eindigend met de opmaak, kan ik niet anders zeggen dat we hebben genoten.
    Het enige wat ons minder goed beviel, is de ligging van het restaurant.
    Dit is zo ongeveer aan de zijkant van het Marinapark, waardoor het uitzicht een nogal ongezellig stuk van dit complex omvat. Tevens is er veel aanloop van (park)gasten, die al dan niet met kinderwagentjes of fietsen langs de tafels lopen, naar elders op het park, waardoor de sfeer wat rommelig is. Dit doet aan de beleving toch wat af in onze optiek.
    Het personeel doet daarentegen hun best om het de gast naar de zin te maken.
    Alle lof ook voor 1 van de serveersters, die ondanks met haar hoofd hard in botsing te komen met een terrasparasol, haar tranen de baas bleef en eerst de tafel in orde bracht, alvorens zich even terug te trekken.

5. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! vindt A-Fusion leuk

6. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! is Ben gaan volgen.
  7. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Doornbos

Eind mei weer eventjes in de geboortestad van mijn man geweest.
    Uiteraard mag een bezoek aan Doornbos dan niet ontbreken.
    Deze zaak verdient alle lof die ze toekomt.
    Zelfs na 4 jaar niet te zijn geweest, word je direct herkend en neemt men alle tijd voor een praatje. Dit is geen koetjes en kalfjes praat, maar oprechte interesse.
    We waarderen dit enorm.
    Omdat Noord-Holland ze vrijwel nergens op de kaart heeft eten we bij Doornbos standaard dé specialiteit van Groningen; eierbal met mayonaise.
    We hebben ze in die regio nog nergens lekkerder geproefd!
    De verse jus d’orange werd geserveerd met een rietje. ‘Beter voor de tanden’ wow!

We hopen snel weer een keer in de buurt te zijn.

8. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! vindt Cafetaria Doornbos leuk

9. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft een recensie geschreven voor Blue Lotus
    Chinees-Indisch Purmerend

Onlangs weer een keer bij Blue Lotus gegeten, maar het was die avond een vrij rommelige sfeer.
    Er waren meerdere grote gezelschappen aan het tafelen, waardoor wachttijden voor bepaalde keuzes uit het menu enorm opliepen en veel later dan verwacht nog werden uitgeserveerd.
    Zo moesten we op het laatste moment nog flink dooreten.
    Het verse fruit, wat ik als dessert had gekozen, bestond uit 3 plakjes banaan, nog geen kwart appel en 2 kleine druiven. Heel erg karig dus.
    Het mango en aardbeien ijs zou op zijn, zo werd ons verteld.
    Teleurgesteld hebben we toen maar afgerekend, maar tot onze verontwaardiging werd er nog tijdens het pinnen een groot dienblad vol bakjes aarbeien ijs uitgeserveerd.
    Erg vreemd, omdat er ruim een half uur tussen bestellen en afrekenen was verstreken.
    Voor ons voorlopig de laatste keer dat we hier waren.

Eén vorige recensie
  10. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft een recensie geschreven voor De Gelaarsde Kat

Met mijn surrogaatzus reisde ik af naar Alphen a/d Rijn, voor een overnachting en bezoek aan het welbekende Avifauna.
    Gezien het feit dat wij een vriendinnengroep hebben, genaamd : Alley Cats, vonden we het logischerwijs een must-do, te gaan tafelen bij ‘De gelaarsde kat.’

Omdat het nog vrij warm was, kozen we ervoor om buiten op het terras te eten. Achteraf een goede zet, want het restaurant zat goed vol, met naar het oogde, tevreden gasten.
    Om te beginnen kwam er een ikskoud, blond huisbier op tafel. (Zie foto) Dit viel bij ons beide goed in de smaak.
    We hielden het hierna voor de service eenvoudig, door identieke gerechten te kiezen.
    Vooraf het Kattendipje met warme broodjes en een uiensoep. Dit was de soep van de dag. Goed van smaak en dampend heet uitgeserveerd. In de kom soep een fijne crouton met pittige kaas.
    Vervolgens een mixed grill van de €10 kaart, bestaande uit kipdijfilet en varkenshaas. Bijlage van flinterdunne plakjes komkommer en wat wortel, plus naar wens onbeperkt frites. Wij kozen er nog een pepersaus bij voor het vlees, wat overigens prima was van zowel bereiding als smaak.
    Door de hoeveelheid hadden we nog ruimte voor een dessert en ook de 2 ijskoffie’s die we als afsluiter op tafel kregen, waren met aandacht bereid en van ‘betere’ kwaliteit om het maar even zo te noemen.

Het restaurant zelf is gezellig ingericht, al is het geheel wel wat aan de krappe kant om te manoeuvreren van entree naar trap richting de etage, voor een toiletbezoek.

Helaas wel een klein minpuntje voor (naar ik aanneem) de beroemde en beruchte eigenaar. “Van elkaar genieten”, vatten we voor dit keer maar op als zijnde -ons ‘zussen’ uitje naar Alphen. Het kwam op ons over als een beoordeling op ons uiterlijk.
    “Lieverd, je bent gelukkig niet de eerste die ons onterecht voor een lesbisch stel aanziet!” Haha
    Wij hebben in elk geval prima getafeld, voor een leuke prijs en gingen voldaan naar ons hotel.

We komen graag nog een keer eten bij de kat, maar wij zijn niet voor de poes.
    ;)

11. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft een recensie geschreven voor Boemboe Bali

Veel mensen weten deze toko te vinden, zo ook wij. Inmiddels hebben we er alweer drie keer gesmuld van (h)eerlijke, authentieke gerechten. Boemboe Bali wordt gerund door enthousiaste, maar vooral lieve mensen, die naast de liefde voor hun culinaire erfgoed, ook het welzijn van mens en aarde hoog in het vaandel hebben staan.
    Zo wordt er weliswaar gekookt met (naar keuze) veel pit, maar zonder kunstmatige toevoegingen.
    Liefhebbers van de Indonesische keuken, kunnen ruimschoots kiezen uit dagverse snqcks en gerechten, die als maaltijd thuis kan worden genuttigd, of ter plaatse in het piepkleine, maar knusse eetgedeelte.
    Er is in de koeling een ruime keus aan ‘blusmiddelen’, waarvan een flink deel biologisch of de gezondere keus.
    De toko zelf is vrij klein, maar biedt een breed assortiment. Zoals ik al vermeldde, is er ook veel aandacht voor eerlijke, gezonde producten en deze zijn ook ruimschoots te vinden.
    Als er vragen zijn over specifieke gerechten of producten, dan neemt men ruimschoots de tijd om deze toe te lichten, of -in ons geval- volgt een tip om iets op simpele wijze nóg lekkerder te doen smaken.
    Er is sowieso sprake van fijne interactie met de gasten / klanten, waardoor je graag terugkomt bij dit kleine, maar ontzettend fijne zaakje in Monnickendam.

12. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! vindt Boemboe Bali leuk

13. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! vindt De Molenaar leuk

14. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft een recensie geschreven voor De Molenaar

De jonge, zéér ambitieuze chef, Martin Kooijker en zijn frisse, gemotiveerde team, zetten in ‘De Molenaar’ een beleving neer, waar je als gast nog lang over napraat.

Beginnend bij de lokatie; de prachtige molen ‘De Hunsingo’ in het pittoreske Onderdendam. Het gehele decor straalt rust en gemoedelijkheid uit, waardoor een gevoel ontstaat, even weg te zijn uit de drukte van alledag. Onthaast en vol verwachting, volgt een allerhartelijkst welkom door de gastvrouw.

Het intieme, smaakvol ingerichte restaurant, straalt bescheiden luxe uit. Hier geen klatergoud of hautain gedrag.
    De sfeer is ontspannen, haast huiselijk. Men voelt zich dan ook oprecht welkom.

Chef Martin neemt alle tijd voor een persoonlijke kennismaking met zijn gasten en zijn uitleg over het -in overleg- gepresenteerde ‘verrassingsmenu’, getuigt van liefde voor het vak.
    Ingrediënten en producten, worden zo veel mogelijk vanuit de regio ingekocht en zijn allen van topkwaliteit.

Gedurende de avond volgt een culinaire belevenis, die alle zintuigen prikkelt en de smaakpapillen op scherp weet te zetten.
    Chef Martin creëert met zijn brigade, in 8 gangen, kleurrijke, verrassende en met oog voor detail samengestelde kunstwerkjes op tafel.

Bijpassende wijnen completeren de diversiteit aan smaaksensaties en ook hierbij, volgt vakkundige uitleg over de totstandkoming van desbetreffende keuze.

Nu vraagt u zich waarschijnlijk af, waarom ik niet nader heb beschreven, wát er desbetreffende avond van mijn bezoek op tafel werd gepresenteerd.
    Het zou simpelweg niet fair zijn, daar zonder menu wordt gewerkt.

Ik heb bovenstaande recensie qua stijl, misschien ook iets te strak geschreven.
    Qua tafeletiquette gaat dat in mijn optiek dan ook samen in een dergelijke setting.
    Niet zozeer vanuit ‘omdat het zo hoort’, maar uit respect voor de herinnering aan een -in alle facetten- heerlijke avond en een topteam, dat alle lof verdient voor wat zij neerzetten in De Molenaar

(Ik kon me overigens inhouden, maar moest mezelf bedwingen de borden niet alsnog schoon te likken) ;)

15. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! is Mauzer gaan volgen.
  16. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft een recensie geschreven voor NaangNuan

Wij zijn nog aan het tafelen en genieten van de Thaipas. Een leuk concept om toch een beetje van alles uit de Thaise keuken te genieten.
    Reeds vaker hier gegeten en nog nooit teleurgesteld.
    Zeer vriendelijke en attente service!

17. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! vindt NaangNuan leuk

18. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft een recensie geschreven voor de Koperen Vis

Ik ga niet uitweiden over wat nu het allerleukst en lekkerst was bij de Koperen Vis, want ik kan enkel zeggen dat alles gewoon perfect was!
    Het is dat we niet dagelijks even aan kunnen schuiven met zoveel heerlijks op de kaart.

19. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft een recensie geschreven voor Golden Gong
    Chinees-Indisch Volendam

Een verborgen pareltje achter de dijk in Volendam. Alleen de kenners weten wat voor topkwaliteit verborgen gaat achter het ietwat sjofele ex/interieur van Golden Gong.
    Alle lof voor dit ieniemienie afhaalrestaurant!

20. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! vindt Golden Gong leuk
    Chinees-Indisch Volendam

21. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! is adriaan gaan volgen.
  22. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft een recensie geschreven voor Emma's Keukentje

Ik ga mijn waardering voor Emma’s keukentje bijstellen in positieve zin.
    Inmiddels al aardig wat bestellingen hier gedaan en zowel mijn partner als ikzelf, zijn absoluut fan van ‘team Emma’ en het overheerlijke authentiek Surinaams -en op andere keukens geïnspireerd eten. Vooral de specialiteit van het huis; BBQ kip moet je eens geproefd hebben. Je kan niet meer zonder! (Mijn partner eet het nu 2× per week, hoezo verslavend lekker?!)
    toegegeven, het duurt eventjes voor je kunt genieten van je maal, thuis of in de zaak zelf, maar het getuigt van vers en met liefde bereid en is het wachten dubbel en dwars waard. Als het zou kunnen, aten wij er elke dag, maakt niet uit wat je er bestelt.
    In een woord: SWIETIE!

Eén vorige recensie
  23. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

Hallo Lara,
    Het was me niet te doen om de recensie of de punten hoor. Ik wilde enkel een punt maken dat het ik het jammer vind dat een persoonlijke slechte ervaring destijds (en ja ik kom soms erg gedetailleerd uit de hoek) op verzoek van een eigenaar verwijderd is of kan worden, terwijl in dit geval niks dan de waarheid, in beschaafde termen werd omschreven. Het hoeft niet nagekeken of geverifieerd. Ik ben uit mezelf dan ook wel weer zo coulant om, als ik er weer in de buurt ben, een kijkje ga nemen om eventueel mijn waardering bij te stellen.
    Wél vind ik het grappig dat een eigenaar eerst via jullie zijn beklag doet en dan alsnog actie onderneemt om beter uit de verf te komen met zijn bedrijf. Stiekem toch wel een beetje fijn dat een oprechte mening er toe doet en voor anderen een prettiger ervaring op kan leveren. :)

24. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

Ojee, ik lees hier nu iets waar ik dan flink mee benadeeld ben als eerlijke recensent. Het betrof een recensie over een wegrestaurant, waar de eigenaar schijnbaar het stoom van uit de oren kreeg en bij jullie heeft geklaagd. Ik ben hierover benaderd door jullie en beaamd dat het toch écht wel klopte wat ik schreef, maar ik heb nooit de intentie gehad om een bedrijf om zeep te helpen om maar in zwart/witte termen te spreken. Als ik ergens voel niet welkom te zijn en zo goed als alles een tegenvaller is aan een zaak, dan lijkt het mij toch niet meer dan logisch dat ik dat zo omschrijf.
    De recensie is echter verwijderd, maar onlangs keek ik even terug bij desbetreffende zaak en zag er een nog veel dramatischer/negatiever iets staan van een andere persoon en die is nooit verwijderd.
    De zaak heeft echter wél actie ondernomen na 'onze' kritische uitingen, want daarna lees ik enkel nog positieve reacties.
    Ik vond het enkel jammer dat dit nu ten koste is gegaan van mijn eigen oprechtheid en schijnbaar stekende schrijfstijl.
    Dit moest ik even kwijt :)

25. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft gereageerd op het topic: De Horeca gaat nu over "ons" klagen...

Dank voor de reacties. Ik heb ondanks goede argumenten besloten om toch maar niet te recenseren over het restaurant in kwestie. Ik baseer het besluit op meerdere factoren en gun hen nog een tweede kans. Mocht het wederom spaak lopen, dan volgt er alsnog een kritische tekst van mijn hand, waar ik de aanleiding in meeneem.

26. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft gereageerd op een recensie van Perceel

Begrijp je volkomen

27. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft gereageerd op een recensie van Perceel

Adriaan, wat een smakelijke belevenis weer! Mag ik wel zo brutaal zijn om een kleine kanttekening te plaatsen over de laatste alinea?
    Juist wanneer met 'minder luxe' producten een zeer appetijtelijk gerecht wordt neergezet, is het mijns inziens een topchef!

28. Esperanza!'s profielfoto

Het valt niet geheel in dezelfde categorie, maar ik ben toch behoorlijk uit mijn hum vanwege hautain gedrag van een zeer goed aangeschreven restaurant hier in de regio, waar ik notabene niet eens ben geweest, omdat het bij het reserveren al spaak liep. Ik weet niet hoe de overige leden dit ervaren, maar ik beschouw het als iets zeer kwalijks, op deze manier met potentiële gasten om te gaan. Ik ben niet zo rancuneus om mijn positie binnen dit medium te misbruiken het restaurant in een kwaad daglicht zetten, maar ik wil op deze manier toch even nagaan hoe jullie als leden de hele gang van zaken opvatten en of ik gegrond 'klaag'. Ik zal geen namen noemen, enkel schetsen hoe ik ben behandeld.
    De reservering deed ik omstreeks 12:30 uur voor dezelfde dag een tafel, om 19:00 uur.
    Niet goed gelezen dat er met 2 zittingen wordt gewerkt, tussen 17/19:45 en vanaf 20:00 uur.
    Het antwoord kwam pas om 20:00 uur en ik was welkom, met de vraag hoe laat men ons kon verwachten die avond?!
    Ik had om 17:00 uur al een mail ter annulering verstuurd, vanwege het uitblijven van een reactie en zodoende elders een reservering gemaakt.
    Ik heb naderhand een mail gestuurd met mijn reactie op het onprofessionele gedrag. Ben hier ook gewoon correct en beleefd in gebleven, maar het is inmiddels een week verder en men is gewoon te beroerd antwoord te geven.
    Nu zie ik dit vanuit eigen interpretatie als erkenning van hun onprofessionele houding jegens de gast, maar het komt op deze manier niet naar buiten en men is steevast volgeboekt, want 'we hebben tóch al onze naam'. Ik kan me hier dus best aan ergeren.

29. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft een recensie geschreven voor Snackbar Het Witte Huis

Schandalig!! Zo'n goede snackbar en nog geen mens die even de moeite heeft genomen om middels dit medium de lof te betuigen die de uitbaters toekomt.
    Ruim een week geleden was ik met mijn moeder in deze contreien aanbeland. Nu ben ik afkomstig uit deze regio, dus na een bezoekje aan het parfumflesjesmuseum wat haar deuren definitief zou sluiten en een aantal boodschapjes bij de nieuwe locatie van een welbekende supermarkt, verviel mijn moeder in een anekdote over wijlen mijn vader.
    Ik zal het kort houden, een man met een hart van goud, helaas geteisterd door pleinvrees en hierdoor al jaren geen restaurant meer bezocht.
    Maar Het witte Huis dat was toch iets heel bijzonders.
    Van de weinige zaken waar hij in de voor de deur geparkeerde auto een patatje kon nuttigen, was het enkel door toedoen van mijn moeder dat hij hier niet dagelijks heen reed.
    Zodoende sloeg ik de huisvlijt van het reeds voorbereide avondmaal bij moeders af en togen we heen, om op deze toch wel beladen dag (de uitvaart vorig jaar) geheel in stijl, te herdenken om hoe en wie hij was. En het moest gewoon zo zijn. In alle eenvoud, maar met een werkelijk heerlijk bakje verse patat, waar mijn vader, als connaisseur du pommes frites heel hoog over opgaf! Met recht! Ik heb zelden zulke fijne, verse frietjes gehad en de 'Coby burger', om mijn herdenkingsmaal compleet te maken deed er niet voor onder.
    Ik kreeg van mijn moeder te horen dat er steevast een rij mensen staat om te bestellen en dat geloofde ik direct. Attente, hardwerkende mensen met een brandschone zaak en goede producten. Dat ze al jaren bestaan is dan ook niet zo vreemd. Bovendien zagen we bij aankomst een hartverwarmend briefje op de asbak geplakt. Dat doe je enkel wanneer je het hart op de juiste plek hebt.
    Mijn complimenten!

30. Esperanza!'s profielfoto
    Esperanza! heeft gereageerd op een recensie van De Karpendonkse Hoeve

Wat een prachtige foto's weer! Je kunt de gerechtjes praktisch al proeven door ernaar te kijken.
    Mooi geschreven ook.
    Culinaire groet