Onze website

Wij ontvangen persoonlijke informatie via onze website die met jou te maken kan hebben. Rectificatie of verwijdering van je persoonlijke gegevens kan door een bericht aan ons te sturen. Als je een klacht wilt indienen over de verwerking van persoonsgegevens kan dat via Autoriteit Persoonsgegevens.

Via Eet.nu kun je recensies achtergelaten bij restaurants. Hierbij vragen wij je naam en e-mailadres. Het e-mailadres wordt gebruikt om te kunnen communiceren over de recensie en ter identificatie. Recensies worden op Eet.nu gepubliceerd. Hierbij wordt nooit je e-mailadres meegegeven. Enkel de Eet.nu redactie medewerkers die recensies beheren kunnen deze persoonsgegevens inzien.

Restaurants kunnen met jou in contact komen via Eet.nu. Hierbij geven we geen persoonsgegevens door tenzij je hier expliciet toestemming voor hebt gegeven.

Je account

Op Eet.nu kun je een account aanmaken. Hierbij vragen we je naam, e-mailadres en wachtwoord. Zorg ervoor dat je de combinatie van je mailadres en wachtwoord geheimhoudt. Het wachtwoord wordt versleuteld opgeslagen en is niet te achterhalen door Eet.nu medewerkers. Enkel de Eet.nu medewerkers die accounts beheren kunnen de persoonsgegevens inzien.

Contactaanvraag

Bij een contactaanvraag vragen wij je naam en e-mailadres. Deze worden enkel gebruikt ter afhandeling van je vraag of opmerking.

Reserveringen

Bij een reservering ontvangen wij je naam, e-mailadres en telefoonnummer. Deze gegevens worden doorgegeven aan het restaurant waarvoor de reservering geldt. Het e-mailadres wordt tevens door ons gebruikt om je uit te nodigen een recensie te schrijven over je ervaring bij het restaurant. Deze persoonsgegevens zijn alleen in te zien door de Eet.nu butler medewerkers die deze reserveringen beheren.

Nieuwsbrief

Wij bieden een nieuwsbrief waarmee wij geïnteresseerden willen informeren over aanbiedingen, evenementen, foto's en artikelen op het gebied van restaurants en aanverwante zaken. Je e-mailadres wordt alleen met jouw expliciete toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees. Iedere nieuwsbrief bevat een link waarmee je je kunt afmelden. Het abonneebestand van de nieuwsbrief wordt niet aan derden verstrekt.

Logs

Eet.nu kan op haar eigen server logbestanden bijhouden van de website. In deze logbestanden staan onder andere het IP-adres van de gebruiker, de browser die de gebruiker gebruikt, het tijdstip dat de gebruiker onze website heeft bezocht en welke pagina’s de gebruiker bezocht heeft gedurende zijn bezoek. Indien een gebruiker via een andere website op onze website terecht is gekomen kan ook die informatie worden gelogd.

De logbestanden worden onder meer gebruikt om de website te beheren, gebruikersstatistieken, waaronder bezoekersaantallen en de interesses van onze gebruikers, bij te houden en om misbruik van de website te voorkomen en de veiligheid te garanderen. De informatie wordt, behoudens ten aanzien van de veiligheid en het voorkomen van misbruik, enkel op algemeen niveau gebruikt. Er worden enkel algemene en geen individuele rapporten opgesteld over de gebruikers.

De logbestanden worden niet langer dan 60 dagen bewaard.

Cookies

Eet.nu maakt gebruik van cookies. Dit zijn kleine hoeveelheden informatie die Eet.nu verstuurd en worden opgeslagen door je browser.

Eet.nu

Eet.nu gebruikt functionele cookies om je inlogstatus bij te houden en om je gebruikerservaring te verbeteren.

Google Analytics

Eet.nu maakt gebruik van Google Analytics cookies om het gebruik van de website te analyseren, om rapporten over de website-activiteiten samen te stellen en om verdere met het websitegebruik en internetgebruik verbonden diensten te leveren.

Wij hebben dit zo privé-vriendelijk als mogelijk ingesteld. Wij hebben onder andere een verwerkersovereenkomst met Google gesloten. Je ip-adres wordt enkel geanonimiseerd doorgegeven. 'gegevens delen' is uitgezet bij Google Analytics en we maken geen gebruik van andere Google-diensten in combinatie met de Google Analytics-cookies. Ook is de bewaartermijn zo kort mogelijk ingesteld, te weten op 14 maanden.

Derde partijen

Eet.nu maakt gebruik van een aantal externe partijen waarmee persoonlijke data kan worden gedeeld.

Akismet

Om spam berichten te voorkomen gebruiken wij Akismet. Akismet ontvangt alleen die gegevens die nodig zijn om een bericht te toetsen op spam. Hierbij horen de inhoud van recensies, de naam en het ip-adres van de schrijver en de browser headers. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Akismet gesloten.

Amazon

Een backup van alle gegevens wordt opgeslagen bij de S3 dienst van Amazon. Deze data wordt versleuteld opgeslagen op een Europese server en maximaal 6 maanden bewaard. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Amazon gesloten.

AppSignal

Data van de opdrachten die onze sites verwerken kunnen worden gedeeld met deze Europese dienst voor het monitoren en debuggen van onze eigen software. Namen, e-mailadressen en wachtwoorden worden uit de data gefilterd voordat we deze opsturen. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met AppSignal gesloten.

CloudVPS

Enkele van onze servers worden binnen Nederland gehost door CloudVPS. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met CloudVPS gesloten.

De Nederlandse overheid

In enkele uitzonderlijke gevallen worden wij gedwongen door een gerechtelijk bevel om persoonlijke gegevens over te dragen aan de Nederlandse overheid.

Digital Ocean

Enkele van onze virtuele servers worden binnen Nederland gehost door Digital Ocean. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Digital Ocean gesloten.

Help Scout

Emails gericht aan eet.nu worden opgeslagen in Help Scout, een email support platform. Help Scout ontvangt hierbij alle informatie in deze e-mail zoals je e-mailadres en headers. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Help Scout gesloten.

Messagebird

Om SMS'en te versturen en ontvangen maken wij onder andere gebruik van Messagebird. Messagebird bewaart deze informatie maximaal 6 maanden. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Messagebird gesloten.

Papertrail

Om onze logs van verschillende servers en applicaties inzichtelijk te maken wordt deze gebundeld bij Papertrail. Hier worden ze niet langer dan 60 dagen bewaard. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Papertrail gesloten.

Qbox

Om onze bezoekers te helpen zoeken door restaurants en recensies gebruiken wij Qbox. Er is een verwerkersovereenkomst tussen ons en Qbox gesloten.

Sendgrid

Voor het versturen van mails maken wij gebruik van Sendgrid. Naam, e-mailadres en de inhoud van de e-mails wordt hierbij gedeeld. Deze informatie wordt maximaal 6 jaar bewaard. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Sendgrid gesloten.

Slack

Eet.nu gebruikt Slack als communicatie- en notificatieplatform. Persoonlijke informatie in geautomatiseerde berichten zoals namen, e-mailadressen en ip-adressen worden geanonimiseerd. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Slack gesloten.

Thunderforest

Om kaarten te tonen binnen onze website maken wij gebruik van Thunderforest. Bij het ophalen van deze afbeeldingen maakt je browser rechtstreeks een verbinding met deze dienst. Thunderforest gebruikt de ontvangen data alleen om te zorgen dat de dienst operationeel blijft.

Transip

Onze domeinen en de domeinen die wij voor onze klanten beheren worden gehost bij het Nederlandse bedrijf TransIP in Leiden. Wij hebben een verwerkers- en een subverwerkersovereenkomst met TransIP gesloten.

Twilio

Om SMS'en te versturen en ontvangen maken wij onder andere gebruik van Twilio. Informatie bij Twilio wordt versleuteld opgeslagen. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Twilio gesloten.

Beveiliging

Organisatie

Om persoonsgegevens zo veilig mogelijk te kunnen opslaan en verwerken zijn in ieder geval de volgende organisatorische stappen genomen.

Onze medewerkers hebben beperkte toegang tot de persoonsgegevens die we verwerken. Hierbij hebben ze alleen toegang tot die gegevens die nodig zijn voor de uitvoering van de taken die de medewerker zijn toegewezen.

Medewerkers worden verplicht om goede wachtwoorden in te stellen. Dit geldt voor zowel hun Eet.nu accounts als de door hen gebruikte sociale platformen en mailaccounts. Alle medewerkers hebben hiervoor toegang tot een password manager en worden geacht hier gebruik van te maken.

Alle medewerkers zijn gebonden aan een geheimhoudingsverklaring in hun arbeidscontract.

Technisch

We hebben ook onder andere de volgende technische beveiligingsmaatregelen getroffen.

Op alle vormen van data overdracht tussen onze computers, servers en netwerken wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van sterke encryptie. Opgeslagen data wordt ook zo veel mogelijk versleuteld. We maken een dagelijkse backup- en hebben de mogelijkheid voor herstelprocedures en we hebben een indringeralarm op de bedrijfspanden.

Voor restaurants

Verwerkersovereenkomst

Omdat wij niet alleen reserveringen van gasten ontvangen voor restaurants, maar ook reserveergegevens van restaurants zelf verwerken, bieden we een verwerkersovereenkomst aan. Een restaurant die zijn reserveergegevens met ons deelt en wilt voldoen aan de AVG zal deze nodig hebben.

Download onze verwerkersovereenkomst en stuur deze ingevuld en ondertekend per mail op naar info@eet.nu.