de Koperen Vis in Monnickendam

Sfeervol genieten in ❤️ Monnickendam

U kunt rondom de Koperen Vis gratis parkeren. (Let wel op de enkele blauwe zones)

Met het openbaar vervoer zijn wij ook makkelijk te bereiken. Wanneer u uitstapt bij de eerste bushalte in Monnickendam of bij het Texaco tankstation loopt u richting de grote kerk van Monnickendam. U loopt de Kerkstraat uit, daar komt u bij een kruising waar u rechtsaf en gelijk weer de eerste linksaf moet. U loopt nog 150 meter rechtdoor en daar bevindt zich de Koperen Vis.

Gevestigd in een voormalige synagoge,
de Koperen Vis opende haar deuren in december 2007, geen specifiek vis-restaurant zoals de naam doet vermoeden maar een gelegenheid waar wij de beste vis, vlees en vegetarische gerechten bereiden.

Het idee was om een horecagelegenheid met een ongedwongen informele en laagdrempelige sfeer te introduceren. Naar onze mening zijn we daarin geslaagd. De Koperen Vis heeft de kwaliteit van een restaurant en de gezelligheid van een café.

Het interieur kan omschreven worden als warm, sfeervol en veelzijdig. Een omgeving met meer dan 60 zitplaatsen en een sfeervol en verwarmt terras aan het water met 55 zitplaatsen waar iedereen zich thuis voelt. De doelgroep is dan ook zeer divers. De gast is elk moment van de dag welkom bij de Koperen Vis, een krantje lezen aan onze leestafel onder het genot van een goede cappuccino met heerlijk stuk appeltaart. Een uitgebreide zakelijke lunch of snel een rijk belegd broodje. Een hapje eten aan de bar of een romantisch diner met heerlijke gerechten en goede wijnen. Tafelen met de hele familie of een tafeltje voor 2. Een bedrijfsborrel voorzien van diverse versnaperingen of een verjaardag voorzien van een buffet. Alles is mogelijk bij de Koperen Vis.

Heerlijk ontbijten, lunchen en dineren
De keukenbrigade, onder leiding van onze chef-kok draagt er zorg bij dat het ontbijt, lunch en diner aan hoge eisen voldoen, maar toch zeer prijsvriendelijk zijn. De bediening staat voor een glimlach en de juiste service bij de gast aan tafel.

• All-inclusive

1432054231 86
1512920797 80
1521905971 83
1620742884 88

1. Erg hartelijke bediening, netjes en verzorgd. Werken ook netjes en schoon. Eten is top, waar voor je geld, smaakvol, zorgvuldig geserveerd, heerlijk eten! We hebben er 2 keer gedineerd en 1 keer ontbeten en het was gewoon een feestje om er heen te gaan.

2. Eten en bediening was helemaal goed.

3. Willy Schilder - Tol

De Koperen Vis is ons zeer goed bevallen. Sfeervol restaurant met alleen maar lekkere gerechten. Goede bediening. Gewoon alles top!

4. Lekker eten vriendelijke bediening.
    Wel een beetje fris, zaten bij de deur.

5. Jacqueline

Konden dezelfde dag terecht via online reserveren. Werkt top.
    We zaten in een gezellig hoekje naast de ingang. Mooie sfeervolle zaak en vriendelijk personeel. We vonden alle ossenhaasgerechten iets te rauw gebakken, dus volgende keer zal ik de well erbij vermelden: medium well. Er was van alles meer dan verwacht en alle verzoeken waren geen probleem. Aanrader!

6. robert de Boer

Onze ervaring locatie prima bereikbaar, vriendelijke en goede ontvangst en dat bleef de hele avond, keurig op tijd eten gereserveerd en op tijd drinken aangevuld. Het eten van prima kwaliteit juiste porties. Tot slot prijs kwaliteit in orde.

7. Samen met collega’s een ontzettend gezellige avond gehad met lekker eten. Service was super en er werd goed ingespeeld op ons gezelschap

8. Erik Euwe

Heerlijk etentje gehad met de familie, alles helemaal gezellig en de gerechten zijn top!

9. Aan het Rot

Heerlijk gegeten in ongedwongen sfeer. Tot het eind van de avond gezellig druk. We komen zeker nog een keer terug. Al is het maar om ook eens te genieten van het prachtige terras.

10. Nico Schilder

Vanavond even wezen eten met vrienden die hier nog nooit waren geweest. Het was wederom superlekker en ook de vrienden komen hier zeker terug. Iedereen een ander voor- hoofd- en nagerecht alles was heerlijk. Top!

11. Het eten en drinken was erg goed, fijne service en een prettige sfeer. Zeker aan te raden!

12. Fam Deelstra/Huizinga

Super gegeten en leuke bediening.

13. Heerlijk gegeten op 1 van de leukste plekjes van Monnickendam aan de haven.
    Leuke bediening en sfeervolle inrichting.

14. Jasper de Groot

Perfecte locatie om met je collega's rondom de feestdagen een lekker hapje te eten! Ruime keuze en super goede en snelle bediening! Bedankt De Kopere Vis!

15. Petra Nooij

Heerlijk gegeten in een gezellige sfeervolle omgeving. Met fijne bediening.

16. FSW Lobbes

Gelucht eggs Benedict was heerlijk en geweldig, personeel was gezellig. Komen gauw weer terug, liet mijn telefoon liggen en mijn leesbril en werd meteen na gelopen. Was er blij mee 😁

17. Gisteren vanwege mijn verjaardag met m’n zoon bij De Koperen Vis gegeten. We hadden er veel zin in. We kozen voor een mandje brood met smeersels en als hoofdgerecht allebei Surf&Turf (aanrader!). De sfeer was heel goed en de bediening ook prima. Tenslotte hebben we als toetjes een shared verwenplank genomen; heerlijk!
    Eind conclusie: heel erg fijn gegeten in een gezellige sfeer met goede bediening! Tot de volgende keer…

18. Echt heerlijk gegeten, goeie bediening. Aanrader!

19. Antoinette De vos

Eten is er prima en leuk gepresenteerd. Goede kwaliteit en vers.
    Reden vuur sfeer was omdat het koud in het restaurant was. Verder prima gezellig.

20. Anita Visser

Een hele goede menukaart en heel gevarieerd. Helaas geen plekje meer voor het desert. Zeker een aanrader om hier te gaan te gaan lunchen / dineren

21. Wat een gezellige boel daar. Leuk ingericht, vriendelijke bediening en bovenal erg lekker eten en nog betaalbaar ook

22. Tom Houtkoop

Fantastische avond gehad mede dankzij de jongedame die ons de hele avond heeft voorzien van heerlijk eten, lekkere wijn en service met een grote glimlach. Buitengewoon goede ervaring bij de Koperen Vis! Jullie zien ons zeker terug.

23. Mark Oving

Top. Heerlijk met 10 man gegeten. Heerlijk eten en een zeer vriendelijke en goede bediening. Voor herhaling vatbaar. 👌👌💪

24. Colinda Jacobs

We hebben met 6 man achterin gezeten in een gezellige nis. Het eten was heerlijk. Heel vriendelijk personeel. En het viel ons op dat de akoestiek goed was. De zaak was vol, maar we konden lekker kletsen en elkaar goed verstaan.

25. Ontbijt genoten en dat was ouderwets goed. Leuke bediening en eerlijke prijs.

26. Amber de lang

Het eten was heerlijk, een uitgebreide kaart, de sfeer erg goed en je komt er al helemaal in de warme kerststemming. De bediening is Top… Zeker een aanrader! Tot snel weer!

27. Wij hebben heerlijk gegeten in het sfeer volle restaurant.
    Ook de bediening was top.

28. René ten Damme

Uitstekende gelegenheid. Op de site kwam bij mij niet helemaal over hoe het zou zijn. De site doet te kort aan de zaak. Het was veel beter dan verwacht.

29. Sfeer en bediening uitstekend. Geweldige locatie. Vlees precies goed gegaard. 1 Minpuntje: de presentatie van de gerechten is niet altijd hetzelfde. Op de bruschetta met tomaat zat dit keer kiemgroente?! ?! dat past echt niet. De groenten bij het vleesgerecht was ook wat eenzijdig, bijna alleen gegrilde paprika. Afgezien daarvan uitstekende keuken, altijd lekker eten hier!

30. Zoals gewoonlijk was het weer heerlijk eten en super bediening dit is altijd zo echt een vertrouwd adres waar we al jaren komen en ik hoop dat dat nog heel veel jaren zo blijft.
    Dank jullie wel voor de heerlijke avond.

Eén vorige recensie
  31. Wij hebben heerlijk gegeten, mooie gerechten. Wij komen zeker nog eens terug. Bediening vriendelijk en onze hond mocht mee, top.

32. Wij zijn er nu 2x geweest. Hele goede gemoedelijke sfeer!! Lekker eten en veel keus!!

33. Top eten, mooie wijnen en gezellig met sint Maarten (de kleintjes met lampion mochten binnen wat uitzoeken) en leuke medewerkers in de bediening.
    Super! En niet duur.

34. Heerlijk gegeten, enthousiaste bediening en prachtige zaak, kom zeker terug!

35. Wij hadden een plank gereserveerd voor een babyshower. Het was allemaal goed geregeld en zag er niet alleen lekker uit maar was het ook!

Eén vorige recensie
  36. Goed eten en super goede service.

37. Het was erg lekker en heel gezellig. Er hangt een relaxte sfeer. We komen binnenkort nog een keer.

38. Marion Klos
    Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Ein wunderschöner und leckerer Abend, sehr nettes Personal!

39. Liesbeth Bakker

We zijn begonnen op het terras 14 uur. En geëindigd onder de warmte van een kacheltje voor de zaak om 19 uur. Heerlijke kip en gamba 's gegeten. Koffie, taart, borrel. Goed te betalen, gezellig, personeel zeer vriendelijk.

40. Alles top, super bediening!

41. Heerlijk gegeten en de bediening was top. Mooie knusse zaak

42. Joop van IJselmuijden

Eten was Top met leuke bediening en heerlijke witte wijn en heerlijk eten voor een betaalbare prijs!!

De nieuwste recensie
  43. Heerlijk gegeten, aardige bediening. Helaas is het vegetarische aanbod uiterst karig.

44. Wij komen vaker bij 'De Koperen Vis' en wonen niet direct in de omgeving. Maar de ligging, sfeer en de kwaliteit van het eten maakt dat wij graag een stukje omrijden. Dit keer vierden wij ons 15 jarig samenzijn en 10 jarig huwelijk. Ook hier werd weer super leuk op ingespeeld! Natuurlijk hebben wij ook weer heerlijk mogen eten! Ga zo door!

45. Heeel lekker geluncht, goede service en hele mooie tent. Komen hier zeker nog een keer terug voor diner. Een pareltje!

46. Lekker gegeten en vriendelijke bediening!

47. L. Minderhoud

Gastvrije ontvangst. Wij zijn niet meer zo mobiel, daar werd heel goed op ingesprongen.
    Eten, uitstekend, vlotte en keurige bediening.

48. Helaas was onze ervaring niet zoals gehoopt. Ik kom zo nu en dan bij het restaurant voor een kopje thee en een gebakje en dan is mijn ervaring altijd prima. Maar de lunch van afgelopen weekend was helaas wat minder om de volgende punten:

- Bediening was langzaam en wat onhandig. Olie van de gamba’s pil pil werd bij het brengen én bij het ophalen gemorst over de tafel en ook wat spatjes op mijn witte blouse.
    - De nacho’s waren koud en de kaas was niet gesmolten. We konden de plakken kaas er zo af halen.
    - Toen we voor de 2e keer drinken bestelden (ice tea met prik en een spa blauw) kregen wij allebei het verkeerde (ice tea zonder prik en een cola zero).
    - Ook hadden wij burgers besteld en die lauwwarm en smaakloos waren. Wij kregen ook geen bestek bij onze burgers. Bij de burgers hadden we patat maar ook dit was smaakloos en bovendien compleet doordrenkt in olie.
    - Toen we (na aangegeven dat het eten wat tegenviel) om de rekening vroegen, duurde dit een tijdje omdat de serveerder rustig ging kletsen met collega’s.
    - Tot slot wilde ik nog gebruik maken van het toilet maar daar was op elke toilet het wc papier op.

We vonden het erg jammer dat we zo’n ervaring hadden en zijn vervolgens ergens anders gaan eten.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze review…

1,7
  49. Heel gezellig gezeten en smakelijk gegeten met vriendinnen. Leuke sfeer, vriendelijke bediening en lekker eten. Zeker voor herhaling vatbaar!

50. Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Mooi restaurant.

51. Arnold de Ruyter

Heerlijk gegeten, gezellige entourage en vriendelijke en attente bediening, daarna super gezellig feestje gebouwd, en gedanst, top avond!

52. Stalenberg

We hebben heerlijk gegeten. Gezellige sfeer en vriendelijke bediening. We houden van een beetje pittig dus prima maar als je niet van pittig houdt kan het eten iets te zijn.

53. Gezellige locatie, heerlijk gegeten en leuke bediening. Top avond gehad.

54. Heerlijk gegeten, het shared dining is teveel voor 2 personen en dat is qua maatschappelijke verantwoordelijkheid een punt van aandacht.

55. Daan Borst

Heerlijk gegeten bij de Koperen Vis!
    Prachtige locatie, gezellige inrichting en een heel warm welkom! En daarna geslapen in The Harbour Suites! We hebben genoten!

56. Johan Balk

Sfeervol ingerichte zaak met gevarieerde tafelcomposities. Eten was van prima kwaliteit en de bediening was super. Had doorgegeven dat mijn vrouw jarig was en er stond een mooie en persoonlijke wenskaart klaar, met aan het eind nog een leuke surprise. Heel attent van deze crew! Ook het ontbijt de volgende ochtend hier genuttigd, omdat we in de bijbehorende Harbour Suites logeerden. Ook dat was erg lekker! Kortom: aanrader! En Koperen Vissers: ga zo door en dan
    weet ik zeker dat jullie vangst super goed zal zijn!

57. Verjaardag

Voor ons de eerste keer, leuke gezellige tent, vlotte en vriendelijke bediening en echt heerlijk gegeten, we komen zeker terug.

58. Sharon Tol

Heerlijk eten en een super gezellige avond!

59. F van komen

Was top super gezellig.

2 vorige recensies
  60. Gezellig restaurant en erg vriendelijke bediening. Het eten was prima.

61. Super goede bediening, werken hard. Heerlijk gegeten en gezellig gezeten.

62. Wij hebben genoten van elk gerecht. Vriendelijk personeel. Snelle service. Zeker voor herhaling vatbaar!

63. Een proeverij van voorgerechtjes genomen en een toetje met paar glazen wijn en koffie. Allemaal lekker maar het is gewoon veel duurder nu. Met fooi bijna 100 euro terwijl je geen hoofdgerecht hebt genomen.

64. Weggestuurd na een reservering van een paar weken geleden. Op zaterdag avond met 8 personen. Jammer we stonden niet op de lijst. Wel een paar keer een herinnering gekregen dat we niet moesten vergeten om te komen. Daar sta je dan op zaterdag avond om 7 uur met 8 personen. Waar kan je om die tijd dan nog reserveren. Super slecht.

65. Leuke bediening en gezellige tafel boven in het nisje, aanrader om er te dineren.

66. Miriam Westerveld

Het eten was heerlijk, de sfeer erg goed en de bediening is onwijs vriendelijk. Zeker een aanrader

67. Van der knaap

Zoals altijd was het weer dik in orde bij de Koperen Vis.

68. Aniet Spaans

Het eten was heerlijk, leuk en gezellig restaurant super vriendelijke bediening. Zeker een aanrader tot de volgende keer.

69. Eten en bediening was echt top. Ook geslapen daar, echt een aanrader. Leuke eigenares even gesproken.

70. Het was echt helemaal top. Heerlijk gegeten en gedronken. Erg leuke tent.

71. Andre Anjema

Heerlijk gegeten goede sevice.

72. Zoals altijd! Prima prijs kwaliteit verhouding en aardige kundige bediening. Tot de volgende keer!

73. Sjaak Kempes

Het eten en drinken was perfect. Het enige min puntjes was dat wij hadden besproken en ook de terug melding van hadden gehad maar dat zij dit niet terug konden vinden. En waren meer mensen met hetzelfde probleem.

74. Heerlijk gegeten, vlotte fijne bediening, goede prijs/ kwaliteit op het terras aan het water, top

75. Het eten was goed, alleen tussen voor- en hoofdgerecht duurde het lang.

76. Heerlijk gegeten en gedronken. Supervriendelijke bediening die een mooie dinerplank liet maken van de door ons gekozen gerechtjes. Aanrader!
    De sfeer in de haven is heel gezellig en de terrasverwarmers zorgen ervoor dat het er ook op de minder warme avonden heerlijk vertoeven is!

77. Jack Ursem

We hebben heerlijk gegeten bij de Koperen Vis. Allereerst kregen we een tafel die beter bij de leeftijd van mijn ouders paste. Vervolgens bleef de bediening gezellig, en zowel het opnemen van de bestelling als het uitserveren ging lekker vlot. precies goed voor naar onze wensen. Echt een hele gezellige topavond gehad! een aanrader!

78. Ondergemiddeld. We zaten wel lekker op het terras, maar om met de lunch 20 min op je cola'tje en spa rood te moeten wachten, en vervolgens nog een uur op je lunch gerechten te moeten wachten, op een rustige dag is wel slecht. Eenmaal gearriveerd had het eten ook geen tot weinig smaak en het brood was oud. Personeel leek ook meer bezig te zijn met hun eigen sociale leven dan de gasten. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

79. Peter Hansen

Super lekker gegeten en heel leuk zitten zo buiten op t terras, zeker voor herhaling vatbaar.

80. Lekker gegeten op het het terras op het water: zeer vriendelijke bediening. Beetje aan de prijs, maar dat kan je de uitbater in de huidige tijd natuurlijk niet kwalijk nemen!

81. Nancy Gijsman

Fantastisch gegeten, wij kwamen een uur voor onze reservering maar werden hartelijk ontvangen en hebben fantastisch gegeten voor ons avondje uit naar de In Memoriam van Elvis Presley in de Opstandingskerk aldaar.. al met al een geslaagde avond. Top om ook een oude bekende na zoveel jaren weer tegen te komen, is en blijft een toppertje!
    Lieve groet van ons en zeker tot ziens weer!

82. Frederik Tamboer

Zeer gezellig, super aardige en snelle bediening in de oude haven van Monnickendam. Eten ook heerlijk!!

83. Eten en drinken was goed, sfeer was ook prima, klein muziekje zou gezellig zijn. Bediening was ook goed, duurde af en toe wat lang maar dat is waarschijnlijk personeelsgebrek. Maar degene die er waren deden hun uiterste best.

84. Eten was goed, helaas de bediening viel een beetje tegen. Lang moeten wachten op bestelden drankjes en opname van het eten duurde ook best lang.
    Het was wel druk maar er werd niet echt opgelet door de bediening of het goed ging.

85. Ineke groote

Altijd super lekker en een gezellige plek.

86. Afgelopen zaterdag (toen het ongeveer 33 graden was) zou ik met me vriendin een hapje gaan eten bij de koperen vis. We keken hier erg naar uit omdat de kaart er goed uit zag. Eenmaal aangekomen kregen wij een tafel IN DE ZON.
    Nadat we hadden gevraagd of wij niet een ander tafeltje konden krijgen, terwijl het HELE terras in de schaduw nog leeg was, kregen wij een NEE. Er viel niks te regelen, ook niet meegedacht naar een oplossing. Naar mijn mening kan je in deze warmte geen tafel in de zon geven aan je gasten. We hebben snel ons drinken(wat we helaas al hadden besteld) opgedronken en zijn naar een ander restaurant gegaan.
    Slechte service.

87. Peter Veenboer

De sfeer en de bediening prima, al moest ik zelf wel vragen nog wat te drinken te leveren wat wel bijzonder is. normaal leveren ze bij restaurants graag veel consumpties. Verder heerlijk gegeten.

88. Harold wolbert

Een paar dagen geweest in dit heerlijke hotel, het eten en het fantastische terras verdiend echt een pluim.

89. Super lekker gegeten en super goede bediening.

90. Samantha Truong

Het eten was erg lekker, bediening top! Wij voelen ons meteen welkom. Sfeer was gewoon relax, chill, top! Echter wij hadden meer visgerechten verwacht :-), wellicht komt het door de naam :-)

Maar verder top, wij komen terug!

91. Ik had gereserveerd, maar mijn reservering was niet bevestigd, de man van de reserveringen zei dat er geen plaats meer was, later bleek dat er binnen nog volop plaats was, dat vond ik erg raar dat hij dat niet aanbood, enfin ik vroeg het en idd dat was mogelijk. Rest van de avond ging goed mooi restaurant, personeel wel vriendelijk, hadden het druk. Het eten okee.

92. Truus Dobber

De slibtong was heerlijk! Wijn prima. Bakje sla nogal onhandig en wat uit de tijd. Gepropt in een klein bakje zonder dressing. Geen olie en azijn op tafel. Bij navraag kregen we bakje mierzoete dikke saus. Enige minpunt.

93. Chantal Boering

Altijd heerlijk en gezellig. Deze keer eens wat anders genomen als hoofdgerecht, de pepersteak. Super mals en perfect gebakken dus weer een dikke duim.

94. Marianne Meijer

Heel lekker gegeten en mooie wijn erbij. Terras buiten is heel gezellig. Bediening is vriendelijk

95. Irma Vriens

Heerlijk gegeten, zeer relaxte sfeer en super vriendelijk personeel.

96. Sandra Meier

Very good Eat! Very friendly Service.
    And very nice place to be!
    Thanks for all! ;-)

97. Bediening was oké.
    Lekker buiten gezeten.
    Jammer dat er zo weinig vega keus is. De vega hamburger is een droge hap.

98. Anna Lorene van Munster

Hartelijk ontvangst mooie tafel aan het water! Na het zien wat er op naaste tafels geserveerd werd hebben wij een keuze kunnen maken! Zalig gegeten en gedronken. Hierna heerlijk geslapen in het hotel van dezelfde eigenaar! Was een top weekeinde en wat was het een top weer 😃

99. 1e bezoek aan dit restaurant en op een leuke locatie, wij hebben buiten gegeten. Er zijn 2 buiten terrassen, 1 langs de weg en 1 op het water. Indien je dit restaurant wilt bezoeken zou ik in de zomer voor het terras op het water gaan omdat daar geen auto's en bromfietsers passeren.
    Eten is ok, géén culinaire hoogstandjes, smaak is goed en opmaak is mooi. De hoeveelheid is ook oké. Zeer vriendelijk personeel!
    De Prijs/kwaliteit is wel iets uit verhouding, ik vind de gerechten te duur. Voor een flesje tonic betaalde we 3,90 (!). Totale bon voor 3 personen, voorgerecht, hoofdgerecht en toetje en in totaal 5 drankjes (non-alcohol) betaalde wij 161 euro.

100. Lindsay De Roeck

Hartelijke ontvangst, enthousiaste bediening, lekker eten en drinken op het gezellige terras.
    Wij hadden alvast een heerlijke avond.

Volgende pagina