1196991560 42
1319277690 65
1419983914 53
1491916931 64
1520690138 58

1. Vanavond weer uitstekend gegeten bij de kat.
    Heerlijke verse friet en verrukkelijke spareribs.
    Bediening was super.

2. Weer een avond genoten.
    Gezellig.
    Lekker eten.
    Op naar de volgende keer.
    Dank je wel Peter en medewerkers.

3. Richard Koenen

Hoeveel mensen kun je verwerken op een avond? Gereserveerd maar drie kwartier later nog geen zicht op een tafeltje! Logisch wanneer je, ondanks dat je vol zit, mensen die zo komen aanlopen ook allemaal een tafel geeft. Belachelijk om zo inhalig te zijn en dus alleen maar bezig zijn met geld verdienen in plaats van voor je gasten te zorgen!

4. Ik kom hier al jaren en dit restaurant is een beetje een go to voor mij en mijn vriendin. We eten hier altijd heerlijk en de service is altijd prima.

De eigenaar, Peter, is erg aanwezig zoals je ook in de andere reviews hebt gelezen. Ik heb nooit een nare ervaring gehad met hem en ik denk dat hij de laatste tijd wat minder onbeschoft is. Maar ik ben zelf niet zo snel beledigd en vind de eigenaar juist een grote plus voor de sfeer.

Het eten is altijd top kwaliteit, zowel de 10 euro kaart als de wat duurdere gerechten zitten altijd vol smaak en kwaliteit. Ik ben er al 13x geweest over de tijd van 2 jaar en ben nooit teleurgesteld.

De bediening kan soms een beeje sacho overkomen, maar nooit vervelend of in your face. Ze zijn altijd beleefd en bereid je te helpen.

Ik vind De Gelaarsde Kat over het algemeen een toffe zaak, maar snap dat andere mensen soms vervelende dingen mee maken.

5. Niels 266 punten

We zijn hier vaker gaan eten de afgelopen 3 jaar, dit was zeker de laatste keer. De eerste 2 keer was het redelijk goed, de 2 keer daarna was het matig en was de eigenaar zwaar irritant.
    Door deze 50/50 ervarig besloten we het nog een keer een kans te geven. We werden gelijk onbeschoft begroet door de eigenaar die dacht grappig te zijn met een opmerking naar zijn personeel: Geef deze heren wat te drinken en verschoon gelijk even hun luiers. Wij zijn niet zo gediend van dit soort opmerkingen, waar slaat dit op.
    Vervolgens gelukkig geen last meer gehad van de eigenaar en de bediening was verder goed. Er werd goed voor ons gezorgd. Het voorgerecht was uitstekend, maar het hoofdgerecht was bij alle 4 verbrand. Nu mag vlees van de grill best wel eens een keer een zwart randje hebben maar 2 borden met varkenshaassaté met zoveel saus opdienen dat je niet ziet dat het zwart is, is de verkeerde manier van werken. Het smaakte na het afsnijden van de verbrande delen (ook bij de koteletten en spare-ribs) op zich wel goed. Maar met 4 voor meer dan 200 euro betalen dan verwacht je ook gewoon dat het in orde is.
    Voor ons nooit meer! De eigenaar heeft het grondig verpest.

6. marianne

Zaterdag 4 maart gegeten met gezin. Was voor ons eerste keer. Uitstekend gegeten en personeel zeer vriendelijk. Komen zeker terug!

7. Martha Ruis

Gisteren super gezellig het zes-gangendiner voor 25,00 euro gegeten. Alles was geweldig lekker, behalve het hoofdgerecht, de scholfilet (keuze schnitzel of scholfilet). Hier zat zonder de sausjes totaal geen smaak aan. Had zomaar Iglo witte vis kunnen zijn. Onze buren hadden de schnitzel, maar was 't zelfde verhaal. Thuis gebakken nog lekkerder. Totaal geen eigen smaak aan toegevoegd. Zowel bij de serveerster als bij Peter gemeld, maar scheen ze niet zo te boeien. Jammer, ondanks goede sfeer en superbediening voorlopig niet weer, dankzij de onverschillige reactie. Dom met alle nieuwe horeca op 't Thorbeckeplein.

8. Gereserveerd met verzoek om rustige tafel i.v.m. gehoorproblemen. Aan dit verzoek werd bij aankomst geen gehoor gegeven, we kregen een tafel toegewezen onder de muziekbox! Diverse malen tijdens diner moeten vragen of muziek wat zachter kon (de muziek werd steeds weer harder gezet). De serre was helemaal leeg, waarom we daar niet mochten zitten is ons nog geheel onduidelijk.

Kortom: ondanks het lekkere eten gaan we er nooit meer heen!

9. Lenette Preussner

Lekkerste spareribs, kattenhapjes en vergeet zeker niet de peeze koffie. Super bediening!! Letten goed op of de glazen leeg staan en dat is waar een horeca ondernemer het van moet hebben. Sfeer is fantastisch mede dankzij Peter die voor entertainment zorgt. Als je daar niet tegen kunt moet je naar een sterren restaurant (Librije Zwolle) gaan. Wij zijn zeer tevreden en komen zeker vaker terug.

10. Antoinne

Wat een leuke tent. Net verhuisd naar Alphen, maar denk nu al m'n stam restaurant te hebben gevonden. Goede service, prima eten en wat een sfeer. Tot de volgende keer!

11. Pas gegeten bij de kat. Patat kreeg je altijd op je bord en nu in een bakje appart. Is op zich natuurlijk geen probleem, maar het piep kleine bakje was nu voor 2 personen. Kon onbeperkt en gratis bij besteld worden zei de serveerster. Maar bij thuiskomst de rekening nog eens te hebben bekeken was er €4,95 voor gerekend. Aangezien we niet in Alphen wonen konden we er niet even voor terug gaan, het is 30 a 35 minuten rijden. Schandalig veel voor zo een klein bakje met amper saus. Daar moet echt wat aan gedaan worden, zo duur is patat niet. De mayonaise en knoflooksaus zit nu in een plastic bakje die je niet eens ziet staan zo klein. Als je er 1 patatje in doopt is hij leeg. Ook de komkommer zit nu in een ienie mienie bakje. Erg jammer, want die is altijd erg lekker. Reuze champignons zijn heerlijk, al worden de porties steeds kleiner en duurder. Voorheen 3, nu 2 champignons. Spare-Ribs zijn ook erg lekker, niets over te klagen. Goed gaar en heerlijk mals. Vind het wel jammer dat ze op deze manier proberen zo snel mogelijk rijk te worden in het nadeel van de gasten.

We kwamen altijd erg graag eten bij de kat (gemiddeld 8x per jaar) maar weet niet of dat zo blijft. We hopen dat er naar de gasten geluisterd word en dat er wat aan word
    gedaan.

12. Inmiddels met grote tussenpozen hier 3 keer geweest. Gezien de ervaring van de laatse keer was dit ook de laatste keer. Verkeerde gerechten geserveerd, rommelig en personeel wat het begrip service niet kent. Jammer

13. Als je hier een maaltijd bestelt dan krijg je met een beetje geluk de eigenaar Peter erbij. Peter is de grootste lolbroek die Alphen kent, althans dat denkt hij zelf. Een meester in het afzeiken van klanten, bij voorkeur in het bijzijn van je partner, niet een keer, maar tot vervelens toe. Hierbij worden regelmatig alle fatsoensnormen overschreden. Als je daar dan op reageert dan laat hij zijn personeel (!) een excuusmail sturen. Enfin, als je van plan bent om daar heen te gaan dan ben je gewaarschuwd!

14. Ik heb een slechte ervaring met deze zaak. Het eten is op zich prima, maar de bediening, zo slecht. De leus "Klant is koning" komt werkelijk niet in hun woordenboek voor. En ik vind dat persoonlijk heel kwalijk.

Mijn vriend en ik hebben er gisteravond gegeten. Het duurde eerst al heel lang voor we de menukaart kregen maar ook de tijd tussen de gangen door duurde lang. Maar oké, dan heb je nog zoiets van, het eten is prima en aangezien je toch geen haast hebt dan vergeef je ze het.

Helaas kreeg mijn vriend bij het hoofdgerecht last van zijn maag en het was niet verstandig voor hem om door te eten. Omdat hij zijn gerecht nog maar voor de helft op had maar het wel lekker vond, vroeg hij aan de bediening of ze het voor hem in wilden pakken om mee te nemen. Dat wilde ze wel voor hem doen.

Vervolgens komt ze een tijdje later terug met de rekening en de mededeling dat zijn gerecht per ongeluk toch is weggegooid, waarschijnlijk door miscommunicatie. Dat vond mijn vriend heel jammer en dat zeiden we ook. "Ja, ik kan er ook niets meer aan doen, sorry " werd er gezegd en daarna wilde ze weglopen. Oftewel, jammer maar helaas, jullie probleem maar betaal maar lekker voor het hele gerecht. Dat vond ik al raar, en het frustreerde me dat ze schijnbaar geen reden zag om "hun fout" recht te breien tegenover ons (de klant die je toch ten alle tijden tevreden wilt houden?). Dus ik vroeg haar of ze niet iets konden regelen, omdat we anders 20 euro betaalden voor een gerecht waarvan mijn vriend maar de helft op heeft kunnen eten omdat door hun fout de helft is weggegooid.

Ze ging het navragen bij de manager en zei vervolgens dat er niets te regelen viel. Toen opperde ik nog of er dan misschien een drankje af kon, dat kon maar dan niet degene die we al genuttigd hadden, maar we konden van haar gratis een nieuw drankje krijgen. Omdat we nog naar de bios gingen hadden we daar geen tijd voor dus gingen daar dan ook niet op in.

Bij de kassa aangekomen werd daar beleefd gevraagd of het eten ons gesmaakt had. We zeiden dat we prima gegeten hadden maar vertelden ook dat de helft van het hoofdgerecht van mijn vriend in de prullenbak lag door hun fout. Het meisje bij de kassa schrok ervan en vond het heel raar, ze ging meteen naar de manager toe die vervolgens naar ons toekwam.

"De serveerster heeft sorry gezegd, we hebben jullie al een drankje aangeboden... " - ja toen wij het opperden, maar dat was hun intentie niet! Dus nog een keer gezegd dat ik het raar vond dat ze ons laten betalen voor een heel hoofdgerecht terwijl de helft ervan door hun toedoen in de prullenbak ligt. Maar nee, korting konden ze niet geven zei de man en op mijn reactie dat ik er klaar mee was, dat we het zouden betalen maar er echt nooit meer terug zouden komen antwoordde hij alleen maar "prima toch". Zo zelfingenomen, zoveel arrogantie, ik ben er nog steeds zo kwaad om!

Als je zo met je klanten omgaat ben je totaal ongeschikt voor in de horeca!!

Dus nee, ons zie je daar niet meer en iedereen die klantvriendelijk wil worden behandeld raad ik ook aan om ergens anders te gaan eten.

15. Ik kom hier al jaren eten en de spareribs zijn gewoon de beste van Nederland. Wij komen speciaal uit Dordrecht gereden om hier te eten. Sfeer is altijd supergoed en de bediening zeer correct. Als het zo slecht zal zijn zoals hier soms geschreven wordt, waarom zit de zaak dan altijd als wij komen bomvol? Hopelijk krijg deze zaak nu ook eens wat positieve reacties van echte klanten, want dit verdienen ze echt!

16. Irma 201 punten

Hier met vrienden laatst gegeten. Was zeker niet bijzonder. De serveerster had een fout gemaakt met het bestelde gerecht. Kwam aan met een duurder en vroeg of we dat ook wilde. Er niet bij verteld dat we het verschil wel moesten betalen zodat de rekening veel hoger was. De eigenares zei hierop dat we dat wel moesten begrijpen en verwachtte dat we het ook betaalde. Gaan we dus nooit meer heen.

17. Gisteren weer eens bij de kat gegeten. Vroeger was het altijd erg lekker en gezellig daar, maar jemig wat een afknapper gisteren. We hadden de grande sate en de spareribs. De spareribs waren echt niet lekker en erg droog + weinig vlees op de botten zeg maar. De grande sate was wel lekker, maar ook niet meer zo als het vroeger was. Kleine blokjes vlees op de pennen met zelfs veel ruimte er tussen. Terwijl je vroeger vol zat na een grande sate had ik nu nog trek :( Het bestelde rondje drinken dat ik vlak voor het hoofdgerecht had besteld kwam pas bij de op 1 na laatste hap. Erg jammer, was vroeger écht een leuke tent maar is weinig meer van over.

18. Hendrik van schouw

Vaak heb ik met mijn gezin bij de kat gegeten, het beviel me altijd goed, maar jeetje wat is het achteruit gegaan. De sparibs waar ik normaal van genoot zijn echter ook verslechterd, er zit namelijk veel minder vlees aan het bot voor mijn idee.

Ook vind ik de dipsaus veelste vet, net als de rest van het eten. Ook vind ik de tent niet meer bij tijds en dus niet meer populair. Ook de twee eigenaren zijn niet meer wat ze waren.

Was altijd leuk maar nooit meer voor mij! Toen ik er was werd er ook een werknemer flink zwart gemaakt gewoon op het terras aan de voorkant! Dit kan toch niet?! Kortom, wil je leuk uiteten dan is dit geen aanrader.

Hendrik

19. h.kolling

Laatste ervaring in juli 2014: bediening te amicaal, vooral voor ouderen. Warm eten was lauw. Betrof vlees en vis. (dit is erg verontrustend!!) Te lang moeten wachten op dessert en daar nogal lakoniek grappig mee omgaan.

20. Gegeten bij de Kat, de pistolets van het mandje dip waren aangebrand, €2.25 p. Persoon!!! Voor 1 mini pistoletje en voor met z'n 4-en 1 potje dipsaus. Trio van saté was ook redelijk aangebrand en ze schonken geen kraanwater voor bij het hoofdgerecht. Jammer...

21. Vorige week voor de eerste keer geweest. We lopen er regelmatig langs en het ziet er wel gezellig uit. Het was nog wat rustig toen we zaten, maar al snel liep het vol. De muziek stond erg hard. De mensen in het ronde tafeltje naast ons zaten zo'n 40 cm van ons vandaan. En hoe voller het werd des te harder ging iedereen praten om boven de muziek uit te komen.
    Het eten was wel goed maar de atmosfeer kan dat minder maken.

Direct na het hoofdgerecht zijn we weggevlucht de stille straat op.

Dat was onze laatste keer. Erg jammer.

22. Vorige week hier voor het eerst gegeten, maar ook voor de laatste keer. Wat een aanfluiting is dat zeg. Bediening is goed, alleen die irritante man (Peter??) achter de bar, wat een zelfingenomen mannetje is dat zeg!
    Het eten viel zwaar tegen, knoflook gamba's zat weinig knoflook in en de rest was zwaar onder de maat. NOOIT meer!

23. Henriëtte

Hallo. Vanavond bij de gelaarsde kat gegeten. Eten was goed, de dames en heren van de bediening waren ook goed. Maar wij,...en de mensen om ons heen vroegen ons af waarom die vreselijke irritante ober zo nadrukkelijke aanwezig moest zijn. Hij vond zichzelf wel heel erg grappig. Deze persoon heeft wat ons betreft de sfeer tamelijk verziekt. Wil best nog eens komen eten als ik maar zeker weet dat hij er niet is.

24. Gisteravond voor de 2e keer hier gegeten. Na een eerste slechte ervaring 2 jaar terug (verkeerde maaltijd, drinken vergeten etc) nu nog een poging gewaagd. Helaas weer een enorme tegenvaller! Verkeerde drankjes, vlees gortdroog, kaassaus is zó vloeibaar dat 't niet aan je vlees blijft zitten.. slechte prijs-kwaliteit verhouding. Erg jammer allemaal want de tent en locatie zijn prachtig. Bediening ook prima en vriendelijk maar denk dat ze bij drukte het allemaal niet zo goed aankunnen. Jammer... Valt meer van te maken! Alleen kom ik er nóóit meer!

25. Vandaag besloten mijn vrouw en ik om uit eten te gaan, het restaurant van onze keuze was De Gelaarsde Kat in Alphen aan den Rijn.

We hebben enige ervaring met dit restaurant, het zit er meestal aardig vol dus had mijn vrouw vooraf gereserveerd. Vooraf zat ik even te Googelen en zag bij deze site een aantal hele slechte recenties staan. Met een negatief voorgevoel gingen wij dus naar het restaurant en ik had mijzelf voorgenomen om goed op te letten.

Eenmaal aangekomen werden wij naar het achterste gedeelte, tegen de waterkant, begeleid. We hadden de keuze uit twee tafeltjes, op zich een prima plaats maar wel op de tocht omdat zowel de voorkant als de achterkant van het restaurant open stond. Toen ik vroeg om een ander tafeltje was dat geen probleem, we kregen een tafeltje binnen en dat was ok.

De dame die ons bediende, Kelly, was vriendelijk en correct. Daarnaast komt zo af en toe een van de eigenaren voorbij, deze man heeft een aparte vorm van humor, ik kan me voorstellen dat niet iedereen die humor begrijpt maar wij kunnen er altijd wel om lachen.

Standaard wordt er gevraagd of je een "broodje dip" wil, onze ervaring is dat dit de eetlust bederft en het is redelijk calorie-vol, dat hebben we dus maar overgeslagen.

Ik drink graag een glaasje rode wijn bij zo'n gelegenheid. Normaal gesproken krijg je dan de standaard huiswijn maar Kelly vermeldde dat ik kon kiezen uit een Merlot of een Cabernet. Het werd de Merlot en dit was een keurige wijn.

Verder vermeldde ze dat er een aantal extra gerechten waren en noemde de mogelijkheden, wij kozen de meloen met ham. Dit voorgerecht was netjes opgemaakt en smaakte lekker. Wellicht bestaat er betere ham maar deze voldeed aan de verwachting. De prijs, 11,50, is stevig, wellicht iets te hoog.

Het hoofdgerecht bestond uit varkenshaas-medaillons met ananas voor mijn vrouw en de "Verassing uit de knapzak" voor mij. Dit is een spies met biefstuk en varkenshaas.

Alles wat je bij De Gelaarsde Kat met kip of varkenshaas bestelt is goed bereid, de biefstuk was naar mijn beleving een tikkeltje te rood, niet bloederig maar het had van mij nog wel een minuutje extra op de grill gemogen. Iets waar andere restaurants in Alphen overigens ook een probleem mee hebben. Wat mij niet bevalt is dat je voor zo'n gerecht, dat nog altijd 18,75 kost, nog een sausje van 3,25 moet bijbestellen.

Na het hoofdgerecht besloten wij met koffie en Baileys. De koffie is goed, de Baileys uiteraard ook.

In een van de recenties las ik iets over het gemis aan groente; Inderdaad zou er best een klein groente garnituurtje bij kunnen. Er zit een bakje met een klein beetje zoetzure komkommer bij, meer ook niet. Daar zou best iets meer aandacht aan besteed kunnen worden. Een "basic" frisse salade met bijvoorbeeld, fijn gesneden sla, tomaat, rode ui, een pietsje azijn, olie, zout en peper kost bijna niks maar maakt het wel af en is meer van deze tijd. (Of je dat inderdaad zo moet maken gok ik maar, ik ben geen kok)

Ik las ook nog iets over de achtergrondmuziek, die zou te hard staan. Voor ons was het net ok, mede omdat het genre ons wel aanstaat, een ander zou het inderdaad net te luid kunnen noemen. De knop zou een streepje terug mogen. Dit geldt zeker voor mensen met een beetje gehoorschade die in een luidruchtige ruimte moeilijk een gesprek kunnen volgen.

Zoals gezegd, de dame die ons bediende was zeer vriendelijk en correct, sommige personeelsleden hebben echter een beetje moeite de juiste aanspreektoon te vinden als je binnenkomt.

De wachttijd tussen de gangen door was acceptabel, het had van ons iets vlotter gemogen. Wat wel prettig is is dat het eten tegelijkertijd wordt opgediend, het is dus niet zo dat de een al z'n eten heeft terwijl de ander nog zit te wachten.

Dan nog de rekening; die klopte helemaal en was best wel stevig te noemen. Hoe je dat ervaart hangt dan voor ons helemaal af van hoe de totaalbeleving was. Heb je in een prettige ambiance gegeten en was het eten goed dan vinden wij het geen probleem om af en toe de portemonee te trekken.

26. Ik had gereserveerd en gezegd dat we niet boven wilde zitten. Was erbij gezet werd verteld. Toen we aankwamen toch naar boven gebracht. Dit is later herstelt met de mededeling dat er niets bij de reservering stond. Tournedos besteld a 34,50! De serveerster kwam met de borden: lam of zo iets zei ze! 2x teruggestuurd. Rauw en lauw van binnen. Opmerking van de serveerster: ik weet niet waar ze nu weer mee bezig zijn! Er werd ons verteld door de eigenaar dat dit stukje vlees moeilijk te bakken was! Misschien een goede kok aannemen... Toen maar iets anders besteld. Vlees was goed, saus lauw en met klonten. Dit vlees hadden we binnen 5 min (niet vers gemaakt dus). Grand dessert als verrassing besteld. Vraagt de serveerster wilt u de kaart? Weg verrassing want toen moest ik zeggen dat er al iets geregeld was. Jammer! De rekening klopte ook niet. Voor het ongemak geen kopje koffie of drankje aangeboden gekregen. De bediening liep ook niet over van enthousiasme. Jammer maar wij komen hier niet meer.

2,1
  27. Aantal jaar geleden gegeten met vrienden en ervoeren het als avondje uit waarbij personeel je nog netjes bedienden en vriendelijk was. Maar helaas na dit weekend geen positieve recensie. Avondje uit met vriedinnen. Helaas bij bestelling toetje niet netjes behandeld. Volgens de kaart een " vers fruit toetje" maar van een afstand al te zien dat het uit blik kwam. Vervolgens bij ober melding van gemaakt en dan bijdehante opmerkingen + je wordt kieskeurig genoemd! (Dan moet je ook niet op de kaart zetten dat het vers is!) Bij betaling mis gerekend en vervolgens op teruggekomen (niet iedereen heeft evenveel te besteden) en dan wordt er vervolgens bij ophalen nog even benadrukt dat het eenmalig en niet gebruikelijk is en dat er voortaan beter op gelet moet worden. Ik dacht de klant "Koning" is en dat je ze netjes hoort te behandelen en service behoort te verlenen maar helaas. Hier komen we niet meer!

28. Het is een leuk tentje in de vorm van een herberg waar ongeveer plaats is voor 40 mensen. Gelegen in het centrum van Alphen aan de Rijn en makkelijk te bereiken.

Ik vond het een leuke avond. De zaak had een leuke herberg sfeer en het was klein en knus.

De bediening: er was te weinig bediening, er liep 1 iemand op 40 man en dat was echt te weinig. Ook snauwde ze je een beetje af als je iets vroeg (ook te begrijpen als je alleen op 40 man staat) maar het was wel een minpuntje maar over het algemeen was ze zeer vriendelijk.

Eten en opmaak: het eten smaakte heerlijk je kreeg waar voor je geld. Het was niet te weinig en niet te veel precies genoeg. Het voorgerecht was een broodje dip (stokbroodje met knoflooksaus) dat smaakte heerlijk maar hoe het gepresenteerd werd was onprofessioneel, net zoals je het bijvoorbeeld thuis zou doen. Het hoofdgerecht was heerlijk, precies genoeg. Alleen de salade erbij waren alleen komkommers dat was een beetje kaal en niet mooi gepresenteerd. Als nagerecht had ik een vruchten sorbet dat viel zwaar tegen. Je kreeg een glas cassis met wat stukken fruit en slagroom erop dat was zwaar beneden de maat en niet lekker.

Prijs en kwaliteit: het eten was lekker bij het hoofd gerecht kreeg je waar voor je geld alleen bij het voorgerecht was het broodje dip gewoon een afbak broodje uit de supermarkt. Voor de rest was de prijs en kwaliteit goed en verder niks op aan te merken.

Sfeer: het was een gezellige sfeer ook precies ingericht als een herberg. Mooi lampjes en kaarsjes een ouderwetse bar en aan de muur hingen veel schilderijen en foto’s uit die tijd.

Service: de service was goed. We werden goed ontvangen en begeleid naar onze tafel. De bediening was gewoon te weinig het was veel te druk voor 1 iemand om voor 40 man en eten en drinken te schenken daarom duurde het af en toe wat langer. Na het eten kregen we de verkeerde rekening en werd daar in eerste instantie niet naar geluisterd dat was minder. Even later is het goed opgelost en zijn begeleid naar beneden en hebben ze ons voor de rest vriendelijk geholpen.

Conclusie: het was leuk maar rommelig. Het was een leuke ervaring daarom geef ik het een 6,5.

29. Apeldoornse

Jammer hoor erg klantonvriendelijk is het zeer zeker en voor ons dus ook nooit meer de gelaarsde kat!

30. Gisteren bij de gelaarsde kat geweest samen met mijn nicht. Het broodje dip was erg lekker en de appeltaart ook verrassend. De thee was ook erg leuk. Maar toen we betaald hadden kregen we te horen dat we in het vervolg alleen maar terecht konden voor een hele maaltijd, en dat we in het weekend niet zomaar binnen konden komen omdat het veel te druk zou zijn. Oke dat laatste kunnen we begrijpen maar om dat op dinsdag avond te zeggen tegen klanten niet.
    Jammer hoor een beetje klant onvriendelijk is het wel.

31. Regelmatig eet ik met mijn vriendinnen bij de Gelaarsde kat, gezellig sfeerke, en lekker.
    Voor iedere portomonee is er wat, vanaf 10 eurie kan je al een hoofdgerecht bestellen!
    Lekker broodje dip vooraf! Wat volgens mij bij de meeste restaurants een gebakken stokbroodje is dus niks om over te klagen hoor!
    Nee, ik ga altijd tevreden en met een goed gevulde maag naar huis!
    Je moet echt reserveren want zelfs op maandag is het daar volle bak, dat zegt genoeg!
    Tis geen sterrenrestaurant, maar ach... daar zijn de prijzen ook niet naar!!
    Ik heb mijn volgende reservering al staan hoor!!

32. Delphine

33. Vanavond met met vriendin en onze twee kinderen (5jr en 9mnd)voor het eerst bij de gelaarsde kat gegeten. We vinden de dip, die bij verschillende andere eetgelegenheden in de omgeving ook wordt geserveerd, altijd erg lekker. Ik vind dan alleen bijna 10 euro voor 4 afbakbroodjes met een schaaltje dip wel vrij fors aan de prijs. Het voorgerecht, beide carpaccio, was nog vrij aardig, maar ook niet veel bijzonders. Vervolgens als hoofdgerecht een kogelbiefstuk die mijn vriendin rosé heeft besteld en een spareribs traditioneel. ons zoontje een portie patat en knoflookgarnalen. de biefstuk was grotendeels rauw en de spareribs absoluut niet te eten door de waanzinnige hoeveelheid kerriepoeder. Ik heb al in heel veel gelegenheden spareribs gegeten en dit is werkelijk de eerste keer geweest dat ik ze heb laten staan. Toen we na tien minuten eindelijk de aandacht van een serveerster hadden werden onze gerechten meegenomen naar de keuken en kregen we te horen dat de biefstuk inderdaad niet goed gebakken was, maar dat de spareribs prima in orde waren en gasten die altijd bijzonder hoog waarderen, mijn vriendin kon een nieuwe biefstuk krijgen en ik mijn spareribs terug. Wij waren er inmiddels wel klaar mee en besloten te vertrekken. Ik ervaar het persoonlijk als een belediging dat ik voor deze aanfluiting met slecht bereid en uitermate smerig eten een rekening gepresenteerd kreeg. Daarnaast staat de muziek in de zaak zo hard dat een fatsoenlijk gesprek zo goed als uitgesloten is. Ik heb zo snel mogelijk afgerekend en kom hier zeer zeker nooit meer terug.

1,3
  34. Wat me de laatste tijd opvalt bij de Kat is (geweest op 1e kerstdag) dat het eten niet zo bijzonder is als de voorafgaande jaren. Bv ik had mixed gril besteld ik kreeg inderdaad datgene, niet bijzonder eigenlijk smakeloos, maar het bord was niet netjes opgemaakt de salade ontbrak.
    Kreeg alleen friet en vlees, oja wel een klein kommetje met komkommer (was altijd wel aanwezig). Ik kon kiezen voor saus e.d. maar moest er achteraf wel voor betalen. Heel jammer omdat het altijd mijn favoriet is geweest.

35. Het eten is ok, service is top! Aardig personeel, leuke ambiance

36. Vrijdag 14 september met gezin wezen eten omdat we 35 jaar getrouwd waren, was erg gezellig en lekker gegeten
    alleen erg weinig groenten!
    echt leuk was dat de serveersters met het toetje met vuurwerk binnen kwam en lang zal ze leven zongen.

Groetjes en tot de volgende keer. fam Krins.

37. Een aantal keren geweest met zowel familie als vrienden. Om te beginnen: Een broodje dip (Lees: pistoletje met een dipsausje) á €2,50 p.p. Lekker, maar voor één pistoletje? Goed, als vrienden onder elkaar is het vrij gangbaar om met z'n alle onbeschoft spareribs te gaan eten. Dan heb je de keuze uit twee soorten (welke nooit een keer veranderd worden) Zoet of traditioneel? Dan proberen we ze vanzelfsprekend beide! Maar helaas zijn ze altijd lauw en hangen er nog dikke stukken vet onder de rib. Daarnaast staan veel van deze ribs stijf van het kerriepoeder. Daarnaast oogt het een heel leuk restaurant, maar is de eigenaar bijzonder luidruchtig en bemoeit zich met allerlei zaken waar hij niks mee te maken heeft. Ook de muziek is niet om aan te horen. Je komt naar mijn idee toch enigszins om even rustig te eten maar ook dat gaat niet op.

Vervolgens kom je met familie en neemt iedereen wat anders. Als het druk is, worden de gerechten regelmatig afzonderlijk geserveerd. Ik was een tijdje geleden al klaar met mijn bordje spareribs, en mijn moeder moest nog haar voorgerecht krijgen. Heel apart allemaal.

Als klapper op de vuurpijl: ''de beste spareribs uit de omgeving eet je bij de Kat''. Nou ik kan je uit ervaring vertellen: De gelaarsde kat slaat de plank volledig mis. Als de spareribs het 'paradepaardje' van het restaurant zijn, zou ik hun adviseren om toch eens kritisch te kijken. De keuze is zeer beperkt en zijn daarnaast smakeloos en vaak lauw.

38. 1 keer gegeten bij dit restaurant op aanraden van vrienden.
    Ik had de spare ribs besteld en deze stonden stijf van het kerrie poeder...ik werd er gewoon niet lekker van. Onbegrijpelijk dat je een sparerib nog kan verpesten. Het broodje vooraf was verassend, een afbakbroodje uit de supermarkt! het ditpsausje wat er bijzat was veel en smakeloos... voor een afbakbroodje ga ik niet naar een restaurant. Dit doe ik wel lekker thuis op zondagochtend met lekker beleg... locatie van het restaurant prima. Handig dat je onbeperkt spareribs kan eten alleen moet je dan accepteren dat ze nergens naar smaken. Voor mij blijft het bij 1x gelaars kat verder leuke liggen en redelijk inrichting.

39. In december vorig jaar geweest! Het eten was heerlijk! Alleen jammer dat ze ons zo lang bij de bar hebben laten wachten met een groep. Zeg tenminste: 'Goedenavond ik kom zo bij u'. Verkoop broodje dip vind ik een beetje sneakie, het is niet gratis en bij het opnemen van de drank stelt het personeel een retorische vraag: 'lekker broodje dip voor jullie?'. Afgelopen week ook geweest, op het eten was wederom niks aan te merken. Maar de bediening is niet vriendelijk, op een meneer na, die is altijd vrolijk. Daar kan het personeel nog heel wat van leren.

40. Lekkere spare ribs gegeten. Sfeer en bediening was goed. Voor de jarige doen ze iets extra's. Wijn oké. Alleen voor groente moet je hier niet zijn.

41. Gisteravond sinds lange tijd weer eens bij de kat gaan eten. Bediening was snel en vriendelijk, eten was heerlijk!! Oftewel we komen snel weer een keer terug!!!

42. Het is vooral de ruimte die eraan ontbreekt! Maar verder vind ik het wel lekker en het is altijd gezellig!

43. Super eten, super sfeer , super personeel ..

44. Luidheid muziek iets boven dat van een achtergrondmuziekje, maar niet heel storend. Bediening vriendelijk. Spareribs ok, maar de salade was drie keer niets. Minuscuul bakje met wat slappe komkommerschijfjes in een wat zurige dressing.

45. Achteruit gegaan. De Term 'vreetschuur' komt steeds meer tot zijn recht. Voorheen zo aardige bediening was afgelopen weekend ook afwezig. Zeer jammer. Spare-ribs blijven de beste die ik ooit gegeten heb!

46. Lisa

47. Vandaag bij de Gelaarste Kat gegeten met 6 personen. We werden uitstekend bediend door een vriendelijke dame. Het eten viel bij iedereen erg in de smaak. We hadden o.a. aspergesoep, vegetarisch taartje, tournedous en spare-ribs, alles viel goed in de smaak. Wij waren er zeer over te spreken.

48. Klein, donker hok, met harde muziek. Gastheer nogal aanwezig.

Eten koud, weinig extra, geeneens warme groente en dat voor die prijs.

Mijn saté was taai, op mijn commentaar daarop nam de serveerster deze weer mee. 5 minuten later kwam zij weer terug, volgens de kok was er niks mis mee, kip hoort schijnbaar dradig droog en taai te zijn.

Heb het maar met veel satésaus gegeten, waar ik het zuur van kreeg, en daar heb ik normaal nooit last van..

We hebben niet eens meer een toetje genomen, echt zonde van mijn zuurverdiende geld!

49. Dhr RB

50. Vorige week gegeten bij de Kat.... Mag de muziek wat zachter! Indien je nog geen gehoorbeschadeging had, loop je die daar wel op! Eten....mwha....prijzen te hoog voor de kwaliteit die wordt aangeboden. De gastheer irritant "grappig".

Dus nee bedankt, ik breng m'n geld liever ergens anders heen.

51. Ik heb alle recensies gelezen die hierop zijn geplaatst en in mijn optiek best uiteenlopend, of bizar slecht of helemaal fantastisch. Vanavond heb ik samen met nog 11 anderen hier gegeten en eigenlijk heb ik niks extreem te klagen. De service was niet bizar slecht maar ook weer niet helemaal van deze wereld, maar gewoon zoals deze moest zijn, om de zoveel tijd even vragen of alles nog naar wens was en verder geen gekke poespas. Het eten (allemaal spare-ribs) was gewoon smakelijk, en we hebben niet al te lang hoeven wachten tot we de volgende lading kregen. Al met al heb ik een gezellige avond gehad met smakelijk eten.

52. Teleurgesteld

Er onlangs voor het eerst gegeten. Ziet er leuk en gezellig uit. De bediening is uitstekend, het eten daarintegen, was zo ZOET!, dat het glazuur zowat spontaan van je tanden sprong!

Over alle gerechten zat een zoete bruinige saus incl. De salade's.

Kregen één bakje komkommersalade voor 4 pers. En ook dat was mierzoet, de chinees is er niets bij! Mini stukje vis, met te lang op gestane, dus, ingedikte saus, die daardoor weer te zout was. De rekening was dan ook behoorlijk "gepeperd" voor hetgeen we hebben gekregen. "oom" Herman de B. Of Gordon R. Zouden ervan "grillen" Jammer, had goede berichten gekregen van die en de gene, misschien de volgende keer de andere keuken proberen.

53. Met negen personen daar gegeten, vlees van alle gerechten was bijna koud, veel zand in sla. Kregen een fles wijn nadat we klacht hadden geuit, goed gebaar maar toch gaat het concept hard achteruit. Op het bord vlees, friet en sla, op tafel drie bakjes komkommer en verder geen groenten of iets anders.

Het was erg ongemotiveerd wat de keuken betreft. Bediening niets op aan te merken.

Maar wij komen voor de keuken, jammer zal niet snel terugkomen, net als mijn tafelgenoten.

54. Al verschillende keren gegeten. Iedere keer weer heerlijk! Zeker het broodje dip wat je vooraf krijgt is heerlijk!

Wat mij betreft zeker een aanrader!

55. Rommelig donker hok. Weinig ruimte. Zand in de slakken, toch moeten betalen. Gevalletje: kost niets, maar is dan ook niets.

2,1
  56. Super leuk en lekker restaurant.

Vooral het broodje dip is een aantrekker.

Alleen moet je er nooit met grote groepen gaan eten, want dan moet je super lang wachten op je eten. En bovendien reserveren kan je wel, maar ik heb nog nooit gehad dat ze zich aan de afspraak hebben gehouden. Zo had ik twee maanden van tevoren een tafel in de serre gereserveerd. Dat kon, want ik was de eerste. Toen we daar aan kwamen hadden we een plekje ergens bij de deur, dus geen serre. Wat erg jammer is!

57. Ik kom al jaren bij de Kat. Door de drukte ziet het personeel inderdaad niet altijd 'snel' dat je nog iets wilt drinken etc. Verder zijn ze wel altijd even hartelijk. Zeker als Peter en René (eigenaren) in de zaak aanwezig zijn, is het feest. Eten prima, ambiance ook wat mij betreft. Ik blijf graag komen jongens!

Ga zo door!

58. Wij komen hier al zo'n 12 jaar, en hebben dit restaurantje zien uitgroeien tot de geweldige tent die het nu is!.

Eten, nog nooit echt klachten gehad, en was er wel een kleine opmerking werd dit direct in orde gemaakt.

We komen hier zeer graag, eten is en blijft lekker! Service is prima, gezellig.

Tot gauw weer.

59. We zijn er afgelopen week blijven eten met 7 personen, we hebben daarvoor ook gereserveerd. We werden aan een klein rond tafeltje gepropt, verder vond ik het heel erg irritant dat ze zo trots zijn op hun broodje dip wat echt helemaal niks is. Krijg je een of andere vieze dipsaus met een hard afgebakken pistolet.

Het is wel fijn dat ze een aantal budgetmenu's hebben voor de mensen die toch uit eten willen maar niet te veel willen uitgeven. Maar dat was niet waar we voor kwamen.

We hebben de onbeperkte spare-ribs gegeten. Het wachten op het eten ging wel, totdat je spare-rib op is... dan moet je de serveersters steeds lief aan kijken dat je nog wel een stukje wilt. Het leek wel of ze pas na 15 minuten kwamen vragen of je nog een stukje wilde hebben, heel irritant.

60. Het eten duurde te lang.

Veder is het eten wel ok.

61. Na twee weken van te voren gereserveerd te hebben voor 13 man mochten we 3 uur lang wachten op een te kleine tafel wat bestemd was voor tien personen. De eigenaar vond dat hij een foutje mocht maken, maar we moesten het met deze tafel doen. Het bestellen van drank was een uitdaging op zich, na nogmaals een drie kwartier te mogen wachten kreeg de helft zijn bestelling. We zijn om deze reden ook niet gebleven maar weg gegaan.

Geen aanrader dus.

62. Piet de jong

Fantastisch!

Perfecte service!

Goed eten!

Prijzen liggen ietsjes te hoog....

Meesterlijk restaurant!

63. Kom hier een paar keer paar jaar, en het bevalt me nog steeds prima.

De bediening is goed, het eten is lekker.

En het broodje dip is super!

Het enige min punt is de kaart, deze zou wel eens veranderd mogen worden zo nu en dan.

Een echte aanrader!

64. Ik ben al 5 keer bij de at wezen eten. Ik heb er altijd lekker gegeten, vooral de spareribs zijn lekker. En het brood en de kruidenboterdip is geweldig.

65. Afgelopen maandag wezen eten bij "de kat". Natuurlijk was het er niet druk op zo'n dag, dus de bediening was prima. Toch is het eten een stuk minder dan vroeger. Van de mixed grill was de ossenhaas eigenlijk het minste, en de kogelbiefstuk van mijn vriendin was van binnen te doen...maar de randen waren niet om doorheen te komen zo taai. Beetje jammer, zeker op zo'n rustige avond. Ik sla voorlopig even over...

66. We dachten in 2.5 uur te kunnen eten, maar trek daar de hele avond maar voor uit.. waren er om half 8, kwart voor 9 voor gerecht en om 10 voor 10 kregen we het hoofdgerecht!

Allemaal een beetje jammer!

67. Eén van de weinige dingen waar "groei" in lijkt te zitten wat betreft dit restaurant lijkt de grootte van het pand te zijn.

Waar dit een aantal jaar geleden een knusse zaak was met een goede prijs/kwaliteit verhouding, - de prijs was gemiddeld, het eten gewoon goed te doen en de bediening gezellig- lijkt het "succes" de heren wat naar de bol gestegen. De bediening is wisselend. Van vriendelijke meiden tot verveelde types en ee te amicale eigenaar. Naar wat ik persoonlijk heb ervaren is dat de eigenaren vriendelijk doen (en dan is dat vaak overacting), maar niet vriendelijk zijn. Het is te gemaakt.

De dip blijft onweerstaanbaar. Maar verder lijkt het eten liefdeloos bereid en is het po een aantal gerechten na, bijna altijd smakeloos. De slibtong wordt in zoveel vet gebakken dat deze gefrituurd lijkt, vaak zit er een geurtje aan de vis. Geen mooie stukjes vlees, maar hompen, die vaak te gaar zijn, ondanks de vraag om medium. Die eeuwige komkommersalade staat ook niet mooi op het visitekaartje van de zaak. Ik heb altijd een beetje het gevoel dat het uit een grote emmer komt en dat het daar ook weer ingaat als het niet is geconsumeerd.

Ik kan nog wel even doorgaan. Maar het is vooral jammer, dit ooit zo leuke tentje.

MIjn advies: Laat de eigenaren zich wat bescheidener opstellen, concentreer je op het goed bereiden van mooie gerechten. Wees oprecht vriendelijk en focus je op de avond van de klant i.p.v. op het geld wat ze met zich meebrengen.

68. Goede/snelle service, vriendelijk personeel. Op het eten hoefden we niet lang te wachten, was ook lekker "gewoontjes". Gezellige sfeer; kortom toptent!

69. Geoffrey ( en Susanne)

Vreselijke tent. Inclusief geen bediening. Eten smaakt echt nergens naar. En als je van wachten houdt is deze tent een aanrader. Jammer, het was zo'n goeie tent. Het management denkt waarschijnlijk het loopt toch wel. Nou, dan maar zonder ons, wij komen er niet meer.

70. Over heerlijk gegeten met 11 meiden van de Bereden afdeling West van Woubrugge. Onwijs gezellige sfeer ook nog!

71. meester Martin

Geweldig gezellig.

Stap binnen en geniet!

72. Ben er een week of 3 geleden weer eens geweest.... Wat een tegenvaller. Volgens mij hebben ze een nieuwe kok (?)

Eten was echt niet lekker: slecht bereid, slecht gekruid. En die vieze komkommersalade snap ik ook nog steeds niet.

En de bediening was ook slecht. Traag, biertjes vergeten etc.

En op de vraag "heeft het gesmaakt?"

Antwoordden wij nee; we hadden net zo goed niets kunnen zeggen....

Nee, dit was voor ons echt de laatste keer!

73. Goed restaurant, eten smaakt goed.

En ik vind het er ook best gezellig.

Prijs in verhouding met het eten is ook prima.

74. Sorry echt 3x niks!

Als je een beetje verstand heb van eten weet je dat dit kwaliteit van nul is!

Ze weten niet hoe ze het moeten bereiden.. zelfs dat gaat zo nu en dan nog fout, te ver door geslagen etc.

Snap niet dat de mensen blijven komen, alleen vanwege de prijs?

Service is erg slecht, op 1 dame na. Probeerde al een kwartier drinken te bestellen.

Het interesseert hen niet.

75. Petra van Leeuwen

76. Annemiek

Het is erg krap en druk, maar daardoor ook erg gezellig en heel veel sfeer.

Broodje dip is er heerlijk, net zoals de tapa's, die ze daar kattehapjes noemen.

Heb er echt heerlijk gegeten!
    En de bediening was super snel.

Bovendien is het er niet duur.

Dus ik ga er zowiezo vaker heen!

Tip : Reserveer van te voren, het zit er altijd vol.

77. Bep 22 punten

De kaart is in ruim 10 jaar niet veranderd, de inrichting ook niet.

Sfeer is prima en bediening ongedwongen, maar attent.
    Soep uit een blik vind ik wel een aanfluiting.
    Niet echt een tent waar ik snel naartoe ga, maar voor gewoon een broodje dip of een saté'tje is het prima hoor.

78. j.m mowinkus

Ben hier een aantal keer geweest, broodje dip is de meest bekende van alle gerechten, deze is gewoon toppie! Rest van het eten is vaak redelijk, jammer dat na 4 jaar de kaart nog steeds niet is veranderd, en dat het er vaak heeeeel erg druk is en ik vind de uitstraling een beetje oud bollig.

Kosten vind ik boven de kwaliteit die geleverd word!

Bediening is vaak kort af, alleen als ze je ''kennen'' zijn ze vriendelijker!

79. Aad 14 punten

Je zit er wel een beetje krap, maar het eten is daar prima.

De dip is daar gewoon zalig, maar dat geldt voor al het eten.

80. Daan 21 punten

Wat een waardeloos restaurant. Als sardientjes op elkaar gepropt. Eten was niet heet en de biefstuk was veel te rauw. Slappe patat en die dip is helemaal niet lekker. De bediening reageerde helemaal niet op onze klachten. Kortom wij komen hier nooit meer terug.

1,7
  81. Niels 709 punten

Het zit een beetje tussen het bier en het schuim in zullen we maar zeggen. Met een groep gegeten, waardoor beperkte menukeuze. Eten was smakelijk, soep moest retour, was ijskoud. Bediening erg kort van stof. Lekkere brood met dip.
    Niet duur, wel goede prijs-kwaliteit.
    Leuk voor een keer, maar niet geweldig.

82. Eten was redelijk goed. Spareribs waren heerlijk, alleen de hete variant is verreweg van heet.

De bediening was op zich redelijk, alleen wel jammer dat er aan vriendjespolitiek wordt gedaan. Wij hadden ivm drukte een plaats aan de bar, maar toen een tafel vrij kwam vroegen we of we daar mochten zitten. Er werd overlegd waarna enige tijd later mensen aan tafel aanschoven die later binnenkwamen. En welnu, laat het een bekende van één van het personeel zijn. We kregen van de serveerster te horen, dat ze hun moest laten aanschuiven.

Ik vind dat niet zo netjes. Je hoort iedereen gelijkwaardig te behandelen.

83. Geweldig!!!Altijd goed eten,gewoon betaalbaar.Leuke mensen in de bediening,echt altijd TOPPIE.

84. Ik kom er graag en blijf er ook komen want het eten is er erg goed. ook het personeel doet zijn best, leuke meiden!

85. Nic & Shir

broodje dip is geweldig! bediening was toppie en we komen zeker terug!!
    groeten vanuit voorschoten.de tafel met 12 dames.15-02-08

86. Wereldtent!! Kom hier gem 1x per 3 weken!! Eten is super, bediening vriendelijk en professioneel!! Hans & Rene: top!

87. Marianne en Edwin

- kaasfondue gegeten: 30 euro (2 pers.) voor een paar broodjes, een halve paprika, enkele cherrytomaatjes en een stukje komkommer met amper gesmolten kaas, zeer matig.
    koffie was slecht.
    muziek hoogstens geschikt in bejaardenhuis, mits voldoende doof.
    zelfs personeel is zichtbaar gegeneerd.
    - feedback wordt simpelweg ontkend.
    - kom hier nooit meer.

88. Hans Dorruiter

Blijft altijd weer spannend om te zien of het goed zal gaan, na een paar zeer teleurstellende avonden en met een kater naar huis te zijn gegaan, toch maar weer eens geprobeerd,"je moet iemand toch weer een kansje gunnen"toch? Nou het kan altijd beroerder, deze keer was het vlees"van mijn vriendin bevroren"tja wat doe je dan? nou je gaat nieuwe bakken, een half uutje maar hoor, en ik zat alleen te eten, op de vraag, had het gesmaakt heb ik toen maar nee gezegd,stom want dan verwacht men ook nog uitleg, dom dom dom, vertelde dat het wellicht slim en netjes zou zijn een wijntje aan te bieden, en te zorgen dat de twee gerechten gelijktijdig geserveerd worden, Die blik!!! als die eens kon......... Laat maar Katje, take a break take a kitt kat

89. De laatste keer dat we bij de Kat aten (6 oktober 2007) duurde het té lang voordat we eten kregen. Er zaten mensen buiten te eten en de deuren bleven gewoon open staan en dat terwijl het hardstikke koud binnen werd. Ook de bediening vind ik stukken minder dan b.v. een jaar geleden. Het vispotje is stukken minder dan een jaar geleden. Ik zou graag zien dat de kat weer **de oude kat** wordt.

90. Wim van der Leden

Goed eten maar de bediening is af en toe zeer matig.
    Er gaat altijd wel iets fout.

91. Gelaarsde kat is heerlijk om te eten en hoeft niet duur te zijn!!!