1. Met mijn surrogaatzus reisde ik af naar Alphen a/d Rijn, voor een overnachting en bezoek aan het welbekende Avifauna.
    Gezien het feit dat wij een vriendinnengroep hebben, genaamd : Alley Cats, vonden we het logischerwijs een must-do, te gaan tafelen bij ‘De gelaarsde kat.’

Omdat het nog vrij warm was, kozen we ervoor om buiten op het terras te eten. Achteraf een goede zet, want het restaurant zat goed vol, met naar het oogde, tevreden gasten.
    Om te beginnen kwam er een ikskoud, blond huisbier op tafel. (Zie foto) Dit viel bij ons beide goed in de smaak.
    We hielden het hierna voor de service eenvoudig, door identieke gerechten te kiezen.
    Vooraf het Kattendipje met warme broodjes en een uiensoep. Dit was de soep van de dag. Goed van smaak en dampend heet uitgeserveerd. In de kom soep een fijne crouton met pittige kaas.
    Vervolgens een mixed grill van de €10 kaart, bestaande uit kipdijfilet en varkenshaas. Bijlage van flinterdunne plakjes komkommer en wat wortel, plus naar wens onbeperkt frites. Wij kozen er nog een pepersaus bij voor het vlees, wat overigens prima was van zowel bereiding als smaak.
    Door de hoeveelheid hadden we nog ruimte voor een dessert en ook de 2 ijskoffie’s die we als afsluiter op tafel kregen, waren met aandacht bereid en van ‘betere’ kwaliteit om het maar even zo te noemen.

Het restaurant zelf is gezellig ingericht, al is het geheel wel wat aan de krappe kant om te manoeuvreren van entree naar trap richting de etage, voor een toiletbezoek.

Helaas wel een klein minpuntje voor (naar ik aanneem) de beroemde en beruchte eigenaar. “Van elkaar genieten”, vatten we voor dit keer maar op als zijnde -ons ‘zussen’ uitje naar Alphen. Het kwam op ons over als een beoordeling op ons uiterlijk.
    “Lieverd, je bent gelukkig niet de eerste die ons onterecht voor een lesbisch stel aanziet!” Haha
    Wij hebben in elk geval prima getafeld, voor een leuke prijs en gingen voldaan naar ons hotel.

We komen graag nog een keer eten bij de kat, maar wij zijn niet voor de poes.
    ;)