Nieuwste foto's in Delft

Laatste updates in Delft

1. RickvW's profielfoto
    RickvW heeft een recensie geschreven voor POKAY
    Poké Delft

Warme sushirijst? Harde bonen? Harde avocado?

Alsof deze pokebowl volgende week top gesmaakt had.
    mij nét iets te vers.. oftewl.. helemaaaal slecht. Niet Pokay.

2,1
  2. m.de vlieger's profielfoto
    m.de vlieger heeft een recensie geschreven voor De Koperen Pan

m.de vlieger

Heerlijk 3 gangen menu gegeten. Wijntje erbij. Super gezellig en goed betaalbaar.

3. anoniem's profielfoto
    anoniem heeft een recensie geschreven voor Wokmaster

Ik vond het eten heerlijk. Alles werd goed opgeruimd. Eten was vers. Ik zou het zeker aanraden!

4. Diana's profielfoto
    Diana heeft een recensie geschreven voor Pizzeria Stromboli

Erg sfeervolle pizzaria, eten lekker, goede/snelle service!

5. Karin Jager's profielfoto
    Karin Jager heeft een recensie geschreven voor Restaurant VOC
    Nederlands Delft

Kleinschalig restaurant, gelegen in de binnenstad van Delft. Heerlijk(e) eten en wijnen. Vriendelijke, professionele bediening. Eten was heerlijk, smaken goed op elkaar afgestemd. Met zorg bereid. Complimenten aan de kok. Gezellige avond verbracht.

6. M. Dupon's profielfoto
    M. Dupon heeft een recensie geschreven voor De Koperen Pan
    Nederlands Delft

Topkwaliteit eten, vriendelijke goedlachse bediening. Aanrader.

7. Huib van Leeuwen's profielfoto
    Huib van Leeuwen heeft een recensie geschreven voor Le Vieux Jean

Le Vieux Jean - Heilige Geestkerkhof 3 - Delft
    Chef Robert-Jan Polman - Maître-Sommelier Désiré Polman

Op 3 november 2018 met 14 vrienden (man/vrouw) een diner boven in een heel gezellig pijpenla zaaltje bij de Le Vieux Jean. We waren er nog niet eerder geweest dus is alles voor mij nieuw in dit historische, monumentale pand te Delft.

Mooi pand, erg gezellig ingericht, goede stoelen en het belangrijkste, geweldig lieve, gezellige mensen. We werden verwelkomd door een gastvrije en stralende Désiré Polman die ons verder introduceerde bij Danielle [een hartelijke en knappe slagersdochter] welke deze avond onze gastvrouw was. Danielle dus, een goedlachse, representatieve vrouw met 2 rechterhanden. Je hoort haar niet maar gaat als een speer door de haar gegeven krappe ruimte en weet zij iedereen het juiste gevoel te geven. We voelen ons al snel thuis bij Le Vieux Jean en is niet op de laatste plaats door de gastvrije Danielle.

Gerechten
    Na een heerlijke amuse, welke ik door mijn gretigheid ben vergeten te noteren, waren we reuze benieuwd wat er die avond komen ging. De amuse was top en smaakte naar meer, veel meer.

Zwaardvis op filodeeg, met rettich, kruidenmayonaise en wasibi-sesam. Zwaardvis was superdun gesneden en het filodeeg heerlijk krokant. Tja, de rest ook dik in orde en hoorde ik alleen maar tevreden geknor aan alle kanten van de lange tafel. Misschien knorde ik wel het hardst van allen, heerlijk en bijzonder gerecht. De toon was gezet.

Daarna geroosterde kabeljauw met fregola, schorseneren en een zachte vis crème met mosterd. Om niet te vergeten, alle gerechten zien er geweldig mooi uit en hoef je niet met een scheef hoofd naar je buurman/vrouw te gluren de synergie is dusdanig en alles gelijk en even mooi. Ook de kabeljauw is niet te versmaden en smelt op de tong. Het zo rumoerige zaaltje valt even stil en zijn we niet gewend bij dit gezelschap. Een goed teken dus.

Ik zou de wijnen zowat vergeten. Waren dik in orde en werden de Alsace Sylvaner 2017 Vincent Stoeffler en de Chateau de Mattes -Sabran “Sabran” 2015 Corbiere geschonken. Ik was “de bob” dus heb er niet mijn dorst mee kunnen lessen maar stonden genoeg karafjes met versfris water die telkens weer door onze Danielle ververst werden.

Toen waren we toe aan de volgende gang en werden we verrast door Kalfswang, gestoofd met zuurkool, olijf en een jus van jalapeño waarbij het voor ons vreemde woord een toespeling was van een nogal getinte discussie. Het gerecht was niet alleen mooi maar ook verrukkelijk, de kalfswang was precies goed gegaard en combineerde heel goed met het zuurtje van de zuurkool.

Daarna was er nog meer en blijken we toch grotere eters te zijn dan ik verwacht had. De gangen werden keurig en geruisloos geserveerd door Danielle en had zij tijdens het uitserveren hulp van een handige jonge ober die in haar kielzog meeliep. We kregen Schotse hertenbout, knolgroenten, paddenstoelen en een wildjus met specerijen. Nou ben ik helemaal niet van “wild” maar zoog je deze hertenbout zo naar binnen en smaakte de paddenstoelen, jus en specerijen er heerlijk bij.

Als finale kon er gekozen worden voor een Dame Blanche of een assortiment van kaas. Nou ben ik niet zo van de kaas als finalist maar wel van de zoetigheden. Dus een blanke dame is altijd welkom en verklapte Danielle als rechtgeaarde gastvrouw dat het niet zomaar een Dame Blanche was en had ze hierin zeker niets teveel gezegd. Wat een heerlijk dessert en zo mooi neergelegd dat ik het zonde vond om het plaatje te verstoren. In de keuken van Le Vieux Jean werken geen koks maar kunstenaars en hoort eigenlijk wel bij Delft. Maar moet ik u vertellen dat de roots van de stichters van dit etablissement in dezelfde woonplaats liggen als mijn geboortegrond en komt natuurlijk het beste uit ‘s-Gravenhage, onze residentie.

Toen nog de koffie/thee als na-pratertje en werden daar allerlei lekkere apart en zelfgemaakte zoetigheden bij geserveerd. De koffie en thee gaf ons de verdieping en realiseerde we ons dat we het vanavond wel heel goed hadden gehad. Le Vieux Jean is natuurlijk prachtig gelegen in het pittoreske Delft maar zijn het de mensen die het doen. De onzichtbare kunstenaars in de keuken is de basis maar kunnen zij de mooiste en lekkerste gerechten maken maar komt dan het kritieke punt, het uitserveren en gastvrouw zijn. Wanneer dat niet klopt komen de mensen niet terug in je tent. Wij wel en wil ik Danielle en Désiré nog zeker ontmoeten om heerlijk bij hun te verpozen en te genieten van de bijzondere lekkere, mooie gerechten. Wat een kunst: Le Vieux Jean. Chapeau!

8. Piet's profielfoto
    Piet heeft een recensie geschreven voor De Koperen Pan
    Nederlands Delft

Gezellig met vrienden gegeten. Wij kozen voor het "Deksels menu".
    Dat bood voor ons 4 ruim voldoende keus. De kwaliteit van het eten was prima, de wijnen waren lekker en de bediening was keurig verzorgd.

9. An's profielfoto
    An heeft gereageerd op een recensie van Pom Lai

Hoi Wesley,

Dit restaurant is nu eveneens aangepast in onze database. Je mag updates ook altijd doorgeven via info@eet.nu en dan pakken we het zo snel mogelijk op!

10. An's profielfoto
    An heeft gereageerd op een recensie van Peking

Hoi Wesley,

Ook Peking in Delft is nu aangepast, thanks om te laten weten!

11. An's profielfoto
    An heeft gereageerd op een recensie van De Gouden Koets

Hoi Wesley,

Ook bij dit restaurant is het nu aangepast, bedankt voor de info!

12. An's profielfoto
    An heeft gereageerd op een recensie van Welkom

Dag Wesley,

Bedankt voor de update! Het is nu aangepast in onze database.

13. Loïs's profielfoto
    Loïs heeft een recensie geschreven voor Huszár
    Eetcafé Delft

Heerlijk gegeten! Alleen gehorig en best lang op het eten moeten wachten.

14. Koos's profielfoto
    Koos heeft een recensie geschreven voor De Koperen Pan
    Nederlands Delft

Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening, echt de moeite waard en de carpaccio is er heerlijk!

15. Yvonne pander's profielfoto
    Yvonne pander heeft een recensie geschreven voor San Marco
    Pizzeria Delft

Yvonne pander

Via Social deal 3 gangen.
    Pizza is zeker aanrader.

16. steegers's profielfoto
    steegers heeft een recensie geschreven voor Wokmaster

Het eten was erg lekker. De bediening erg netjes. Hadden tafel 19 helemaal zellie.

17. Wesley's profielfoto
    Wesley heeft een recensie geschreven voor De Gouden Koets
    Chinees-Indisch Delft

Deze restaurant is al enige tijd gesloten en staat Te Huur en of Te Koop.

18. Wesley's profielfoto
    Wesley heeft een recensie geschreven voor Welkom
    Chinees-Indisch Delft

Sinds een paar jaar nieuwe eigenaar en deze restaurant heet Tesi Boen.

19. Wesley's profielfoto
    Wesley heeft een recensie geschreven voor Peking
    Chinees-Indisch Delft

Deze restaurant is per 8 oktober 2018 definitief gesloten.

20. Wesley's profielfoto
    Wesley heeft een recensie geschreven voor Pom Lai
    Chinees-Indisch Delft

Deze restaurant (nog een aantal in Delft) zijn al jaren gesloten.

21. S. Nandpersad's profielfoto
    S. Nandpersad heeft een recensie geschreven voor Fratelli
    Italiaans Delft

S. Nandpersad

Helaas geen aanrader en vooral niet voor mensen met kinderen. Eigenlijk klopt er niks aan deze zogenaamde italiaanse Restaurant. Bediening is slechtste wat Ik tot Nu toe Heb meegemaakt. We moesten na ons voorgerecht ongeveer 35 minuten wachten op het hoofdgerecht en dat vond men gewoon normaal. ALS goedmakertje weed op ons tafel bijna een heel zak snoep gegooid (zie foto). Deze mensen hebben geen recht om een Restaurant te runnen. Barslecht!

22. C.M. Lem's profielfoto
    C.M. Lem heeft een recensie geschreven voor De Koperen Pan
    Nederlands Delft

Goed verzorgd, heerlijk gegeten. Rekening gehouden met dieet.

23. Sirt Vissering's profielfoto
    Sirt Vissering heeft een recensie geschreven voor De Koperen Pan

Sirt Vissering

We zijn samen met vrienden geweest en hebben het "Deksels menu"gekozen. We kregen de tafel die ik ook werkelijk gereserveerd had. Het menu was erg lekker, alleen tussen het hoofdmenu en ons dessert zat wel erg veel wachttijd…
    Op zich een aanrader met vriendelijke service van de eigenaresse.

24. Cees's profielfoto
    Cees heeft een recensie geschreven voor Marco Polo Pizza Delivery

4 oktober 8 pizza's besteld, 6 pasta's, brood en kruidenboter.
    Alles op exact afgesproken tijd bezorgd.
    Heerlijk warm, topkwaliteit.
    Dit is genieten van de Italiaanse keuken in Delft.
    Complimenten.

25. Jeffrey's profielfoto
    Jeffrey heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Sam Sam

Heerlijk gegeten bij deze snackbar. Is niet duur zeer betaalbaar. Raspatat is top. Pindasaus is voortreffelijk. Schonen zaak en snel. Eten wordt goed ingepakt. Milkshake mag absoluut niet ontbreken.

26. Dogger's profielfoto
    Dogger heeft een recensie geschreven voor GRK&ZO
    Grieks Delft

Een gezellig restaurant met een ongedwongen sfeer. Goede bediening. Schone toiletten en heerlijk eten.

27. L. Pruisken's profielfoto
    L. Pruisken heeft een recensie geschreven voor De Koperen Pan

L. Pruisken

We hebben gezellig en lekker gegeten in een goede sfeer.

28. Desiree's profielfoto
    Desiree heeft een recensie geschreven voor De Koperen Pan
    Nederlands Delft

Gegeten met Social Deal-aanbieding. Jammer dat je als een SD-klant een andere behandeling krijgt als een gewone gast.
    Dat je aparte menukaart krijgt vind ik eigenlijk al raar. Maar dat op service/vriendelijkheid wordt bezuinigd vind ik een aanfluiting. Naast stevige prijzen voor een glas wijn (5,50), flesje water (7 euro) maar liefst 7 euro voor een schaaltje koude(!) broodjes. Terwijl de andere gasten (gratis) mooi gesneden bruin brood krijgen…
    Bediening kortaf, die hadden duidelijk geen zin in ons.
    Ik kom daar niet meer!