Restaurants in

Laat Butler gratis jouw etentje regelen!

Laatste recensies

1. Toen die dames nog in de zaak stonden was het lekker. Nu die ouwe met zijn zwarte/vieze nagels en de radio loei hard er in staat hoeft het voor ons niet meer.

2. Judith Jansen

Het Gebaar is een aanrader voor exquise gerechten. Een smaakexplosie zowel amuse als voor- en hoofdgerecht. Ik heb zelden zo'n ervaring meegemaakt. Prijs/kwaliteit staan in goede verhouding.
    Gewoonweg een toprestaurant !!

3. Na een veel te lange tijd retour voor een lunch bij een van de beste Patissiers van de Benelux. We werden begeleid naar een tafel aan het raam, fijn.
    Als aperitief een Flor de Vetus 2020 van Vetus die zeer goed beviel. De menukaart kreeg je via een qr code op je telefoon, modern. Het eerste hapje was een kleine quiche Lorraine, uitstekende textuur en mooi hoog op smaak, een voltreffer.

De amuse was een kokossoepje met groene curry en combava olie, centraal erin een mousse van gerookte paling aangemaakt met venkel, knolselderij en miso, erop een dot frisse crème, sappige kokkeltjes en mosselen afgedekt met een opengewerkt krokantje van aardappel gekleurd met as. Wow, mooi hoog op smaak, prima paling toets met aangename frisse accenten en lekker pikant.

Verder met een tartelette van aardappel gevuld met een salade van kalfstong waarop een flinke dot pickles, afgedekt met langzaam gegaard en dungesneden kalfsvlees. Net iets te groot om in een keer in je mond te doen. Verfijnde smaken met een “joppie” toets, prima.

Op een klein bordje een luxe beignet gevuld met Royal Belgian Caviar, feestje.

De laatste amuse kwam op een stukje leisteen. Een sandwich van gegrilde brioche brood waartussen dungesneden wagyu vlees met laagje gerookte uiencrème, afgewerkt met plakken wintertruffel en krokante uienringen. Daar werden we blij van.

De eerste begeleider werd beknopt gepresenteerd. Uit de streek een Lorenzo 2018 van Wijndomein Vigna gemaakt van Johanniter in een sappige elegante stijl mooi hoog in zijn zuren. Op een wit bord een gestapeld gerecht. Als basis een brandade met aardappel waarop een gegrilde tarbotfilet met twee bereidingen van langoustines, een gebakken staart in crispy kataifi en tartaar in een zachte cannelloni, afgewerkt met zalmeitjes en groene blaadjes. Aan tafel aangevuld met een heerlijke groene curry kokossaus. Prima cuisson, verfijnde pure smaken die prima combineerden. De aardappel maakte het wat machtig terwijl het door de elegante wijn weer verteerbaarder werd. (9,5)

Voor bij het dessert een drietal proefglaasjes van het Hongaarse wijnhuis Oremus, de Tokaji Late Harvest, Tokaji Aszú met 3 en 5 Puttonyos. Van edel zoetzuur naar wat ronder. Uit de keuken de prachtige Collectors dessert box van Roger van Damme met drie van zijn meest bekende signature desserts van de afgelopen 25 jaar. De Soleil, Célébration en de van Damme. Erbij een boekje met de drie recepten, leuk. Ik heb deze geweldige desserts in het verleden allemaal al eens mogen proeven, het zijn stuk voor stuk meesterwerken die in mijn top lijsten terecht zijn gekomen. Ik schrijf ze ditmaal niet helemaal uit maar ik kan vertellen dat ze samen voor een hele complexe smaakbeleving zorgden ondanks dat het evenals de heerlijke wijnen keurig opgebouwd was van zoetzuur naar zoet. (9,5)

Als afsluiter een niet zo’ n krachtige espresso waarbij een glaasje slagroom met likeur en koekjes.

Bediening was uitstekend verzorgd door een jong team van voornamelijk mannen. We voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Samengevat zijn we blij dat we deze culinaire parel op een unieke locatie in het hart van Antwerpen ruim 10 jaar geleden hebben ontdekt en dat we er nog steeds met volle teugen van mogen genieten. Bedankt.

5 vorige recensies
  4. Bernard Desmet

Bezoek 17/01/2022 12.00H 2pers.
    Aperitief.
    Hoofdgerecht 2×35€
    2 x witte wijn.
    Total 99€

Sfeervol hernieuwd interieur.
    Smaakloze onpersoonlijke tapas.
    Zeetongen met een geurtje…
    Lopende puree.
    Slaatje : ordinair.
    Wijntje van onbekende fles…
    Mooie zaak eigenlijk, maar is er hier wel een keukenchef?
    Graag enthousiast voor jongere aannemers… maar zó "prutsen" is een bedreiging voor hun toekomst…
    Spijtig toch…

5. Na een gastvrije ontvangst door de chef en zijn echtgenote werden we door hen en het team, gastronomisch in de watten gelegd. Het was een culinaire belevenis. Zowel de gerechten, de aangepaste wijnen, alsook de bediening was van hoog niveau. Al onze verwachtingen werden ingevuld. Ons oordeel was unaniem, voor herhaling vatbaar. Bedankt.

Alle recensies

Eet.nu blog

Hier geniet je sowieso van kerst en oud en nieuw

Kunnen we dit jaar in restaurants genieten van kerst en oud en nieuw? Op dit moment is dat nog niet duidelijk. Gelukkig zijn er heel wat restaurants waar je ook een verrukkelijk diner voor thuis kunt bestellen. In deze blog lees je over een aantal restaurants die zowel bij jou thuis als in het restaurant zelf een fantastisch diner voor je kunnen verzorgen! Lees meer...

Alle artikels

Voor restaurateurs

Voeg gratis uw restaurant toe of wijzig uw restaurantgegevens

Open het restaurateursgedeelte