Nieuwste foto's in Tilburg

Laatste updates in Tilburg

1. Ad van der Meulen's profielfoto
    Ad van der Meulen heeft een recensie geschreven voor Enjoii

Ad van der Meulen

Vriendelijke bediening, eten was goed en geen lange wachttijden.
    Ga zeker nog vaker hier sushi eten.

2. Marie-louise van Deudekom's profielfoto
    Marie-louise van Deudekom heeft een recensie geschreven voor Gember & Sereh
    Chinees-Indisch Tilburg

Marie-louise van Deudekom

Hele lieve mensen met een hart voor koken eten en gastheer/vrouwschap.
    We komen heel graag nog vaak van jullie kookkunsten genieten.

3. Hetty's profielfoto
    Hetty heeft een recensie geschreven voor Agora

Na de 1e keer met goede vriend en kok terug gegaan.
    Het was weer voortreffelijk, dat vond ook de 'kok'.
    Qua smaak, bereiding, service.
    Heerlijk gegeten..
    Mij zien ze zeker wéér terug..

Eén vorige recensie
  4. Jolanda's profielfoto
    Jolanda heeft een recensie geschreven voor Agora

Jolanda

Gezellig klein restaurant.
    Heerlijk gegeten en vlotte bediening.
    Vriendelijk personeel.

5. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Monarh
    Internationaal Tilburg

adriaan

Met zonnig lente weer streken we neer op het zonovergoten terras met uitzicht over de rustige binnenplaats waar de zangvogels de muzikale omlijsting verzorgden, prima.
    Als aperitief, uit de magnum, de inmiddels bekende Royal reserve brut van Philipponat uit Ay die uitstekend beviel. Op de lepel een smaakbommetje, een parel met vloeibare vulling van limoen op een sticky crème met pinda, wow.
    In een cocktailglaasje als basis een fijne brunoise van rode biet waarop een quenelle ijs van gerookte yoghurt, erboven een krokante ring met stukjes geroosterde amandel, prima smakencombinatie met uitstekende texturen.
    In een bloempot met stro twee eitjes gevuld met crème van de eidooier gekruid met vadouvan, afgewerkt met croutons en fijngesneden bieslook. Dat lepelde heerlijk weg.

De eerste begeleider werd keurig door de gepassioneerde sommelière gepresenteerd, Riesling Spitzer Federspiel 2019 van Donabaum gemaakt in een iets groene stijl met mooie zuren, aangename mineraliteit en een toets van rijpe grapefruit. Op een zwart bord een strakke presentatie in lichte tinten. Blokjes wilde zeebaars aan een zijde ceviche gegaard, ernaast een cannelloni van rettich gevuld met tartaar van zeebaars gekruid met boemboe Bali, afgewerkt met een oesterblad en een crème van boemboe Bali in de vorm van een bloem afgewerkt met dotjes crème van groene curry waarop plakjes groene peper en ziltige ijsparels aangemaakt met zeewater. Aan tafel aangevuld met een vinaigrette van limoen en kokos. Delicate smaken, mooie zuren en aangename kruidentoetsen die door heerlijke wijn werden versterkt, complimenten. (9,25)

Door met een Bourgogne Aligoté 'Les Grands Champs' 2016 van Amiot Guy, gemaakt in verfijnde stijl, net ietsje frisser dan de chardonnay met slechts een vleugje vanille. De chef presenteerde zelf zijn gerecht. Rode poonfilet gegaard op 46 graden in olie van ijzerkruid, waarbij sappige mosselen en kokkels, plakjes gemarineerde beetgare venkel en schelpen van frisse crème, aan tafel afgewerkt met een geconcentreerde schaaldierenjus. De poon was nog glazig en subtiel van smaak, aangevuld door ziltige tonen van het zeefruit. De diepe schaaldierenjus was de smaak maker. De wijn vulde het gerecht aan met zijn verfijnde zuren. (9)

Voor bij het meesterwerk een Hardtberg Spätburgunder GG 2019 van Jean Stodden waar ik even stil van werd, wow. Ernaast de proeverij van op karkas gebraden Anjou duif. Een strakke presentatie met centraal de borstfile waarnaast een gekonfijt boutje aan het bot, kogel van gekonfijte bout ingepakt in een gelei van kers en het haasje op een parel met vloeibare vulling van Epoisse. Erbij partjes artisjok, frisse bereidingen van rode biet en plakje bruin gebakken eendenlever, aan tafel afgewerkt met de eigen jus en lepeltje crunch voor op de borstfilet. Top bereidingen met hemelse smaken die door de wijn werden versterkt, geweldig! (10)

Voor bij het pièce uit de magnum een Baron Louis Lirac 2016 van Château de Montfaucon, diepe kleur, tonen van zwart fruit, aangename kruidigheid en een vleugje drop. Ernaast een strakke presentatie, twee bereidingen van Nieuw Zeelands lam, plakken van het gegrilde zadel en stukje gestoofde nek, ernaast een strakke bereiding met aubergine, ui en bonen, aan tafel aangevuld met de eigen jus en olie van salie met munt. Prima cuisson, mooie pure smaken waarnaast de wijn helemaal tot zijn recht kwam. (9)

Als dessertwijn een Hongaarse Aranykönny 2017 van Tornai, diepe goudgele kleur, geconcentreerd maar zeker niet te zoet met tonen van rijpe appel. Ernaast een artistieke presentatie. Behoorlijk complex met bereidingen met witte chocolade, ras el hanout en Madeira waarnaast een dikke quenelle ijs van sinaasappel met saffraan. Veel texturen met prima smaakbeleving waarbij de wijn keurig in balans was. Een prima afsluiter. (9,25)

Bediening was uitstekend verzorgd op gezellige wijze met een hoofdrol voor de gepassioneerde sommelière.

Samengevat was het de uitstekende afsluiting van onze vakantieweek, prima gerechten met uitgekiende smakencombinaties, mooie presentaties en uitstekende wijnselectie. Dit op een zonovergoten terras met gezellige bediening. Bedankt.

10 vorige recensies
  6. Els,vincent en Peter's profielfoto
    Els,vincent en Peter heeft een recensie geschreven voor Agora

Els,vincent en Peter

Heerlijk gegeten, leuk restaurant!

7. Peter Muurmans's profielfoto
    Peter Muurmans heeft een recensie geschreven voor Agora

Peter Muurmans

Bediening goed vriendelijk. Eten kwaliteit lekker. Jammer was het niet druk.

8. G. Wanders's profielfoto
    G. Wanders heeft een recensie geschreven voor L'Orangerie

G. Wanders

Prima eten, fijne rustige sfeer, vriendelijke bediening.

9. Leon van Gestel's profielfoto
    Leon van Gestel heeft een recensie geschreven voor L'Orangerie

Leon van Gestel

Mijn kleinzoon had een tournedos besteld, medium rare. Die werd uitgeserveerd en was naar onze mening niet medium maar gewoon rare, dus die is terug naar de keuken gegaan voor en 2e behandeling. Daarna was het wel goed, maar een stukje vetrand en pees, hoort natuurlijk niet thuis in een goede tournedos. Dus dat was een beetje een tegenvaller. Verder had hij een glas alcoholvrije wijn. Die was op zich prima, al vind ik 7,50 euro redelijk aan de prijs,….

10. Aniet & Kees van Oorschot's profielfoto
    Aniet & Kees van Oorschot heeft een recensie geschreven voor L'Orangerie

Aniet & Kees van Oorschot

Het was wederom een fantastische avond.
    Het verrassingsmenu was uitmuntend en smakelijk met verfijnde smaken👌🏻
    De wijn was heerlijk.
    Kortom we hebben weer genoten.
    Met niet te vergeten de belangstellende 2 gastheren van ‘L Orangerie.

11. Hetty's profielfoto
    Hetty heeft een recensie geschreven voor Agora

22 Mrt bijzonder lekker gegeten in dit top restaurant… Ik ga vandaag of morgen weer terug… Ik houd van Grieks en ik heb sinds jaren niet meer zulk lekker Grieks eten op. Klasse.

De nieuwste recensie
  12. Ad Rutten's profielfoto
    Ad Rutten heeft een recensie geschreven voor Agora

Ad Rutten

Zoals altijd was het eten lekker en sfeer etc. Top.

Eén vorige recensie
  13. Verkuijlen's profielfoto
    Verkuijlen heeft een recensie geschreven voor Asian Boulevard | Sushi Boulevard

Verkuijlen

We zijn hier vaker geweest, maar deze keer was het echt een stuk minder dan alle vorige keren. De porties waren veel te groot. Sushi viel uit elkaar. En de vleesgerechten waren niet goed gesneden. Verder de smaak prima, maar voor ons is dit de laatste keer hier sushi.. jammer...

14. Csa's profielfoto
    Csa heeft een recensie geschreven voor Eetcafé Brands

De allerbeste verse patat en ook de eigengemaakte stoof is de beste in Europa! Echt een aanrader

15. Marinus's profielfoto
    Marinus heeft een recensie geschreven voor L'Orangerie

Wij hebben met vier mensen gegeten en iedereen vond elk gerecht erg lekker. De wijn was prima en niet overdreven duur. Het duurde alleen wat lang voor we de kaart kregen om onze keuze te maken, verder verliep alles prima.

16. Nicole's profielfoto
    Nicole heeft een recensie geschreven voor Geisha Lounge | Enjoii

Heel de avond last gehad van 5 kleine, gillende, rondrennende kinderen! Sushi niet allemaal even lekker. Toetjes vielen erg tegen.

17. Fca Spijkers's profielfoto
    Fca Spijkers heeft een recensie geschreven voor L'Orangerie

Fca Spijkers

Eten en drinken geweldig, leuke locatie, leuke bediening, fijne sfeer.

18. Fam. L's profielfoto
    Fam. L heeft een recensie geschreven voor GOOD | MOOD Piushaven

Met een Social Deal hebben we hier een driegangen menu gegeten, keuze uit 16 gerechtjes in totaal. De zaak ligt aan de Piushaven, er is een leuk terras bij en de inrichting is echt super tof. Soort van boutiekrestaurant. Schone, ruime toiletten en gezellig zitten. Als voorgerecht hadden we sissende garnalen, waarvoor we 2,50 moesten bijbetalen. Heerlijk! Als hoofdgerecht hadden we gegrilde varkensribroast met groenten (4,95 bijbetalen), heerlijke frietjes in de schil. Bij ons allebei was de ribroast vrij taai, wit en smakeloos. Het leek (en rook) net alsof het vlees eerst was gekookt en daarna nog heel even was aangegrild. Echt jammer. We hebben dit gemeld en de serveerster zei: "misschien zijn ze de kruiden vergeten, ik ga het even melden" maar ze is daar niet meer op terug gekomen. Het toetje (koffie met diverse dessertjes en het chocoladetaartje met ijs en slagroom) was heerlijk! Leuke plek, vrij prijzig.

19. Rieky's profielfoto
    Rieky heeft een recensie geschreven voor De Haven

Heerlijke pizza met alles erop zoals gevraagd.

20. K's profielfoto
    K heeft een recensie geschreven voor La Nonna
    Italiaans Tilburg

Bruchetta was aangebrand en ik proefde geen knoflook, was erg zout, alsof er ansjovis op zat. Pasta's waren heel flauw van smaak. Toetjes waren en oud (taai, muf, droog) en ook weer smakeloos. Service was prima. Ga niet meer terug.