Nieuwste foto's in Tilburg

Laatste updates in Tilburg

1. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Hofstede De Blaak

adriaan

Onze eerste lunch bij een restaurant na een hele lange lockdown. Wel verplicht op terras wat gezien de weersomstandigheden niet meteen aantrekkelijk leek. Gelukkig hebben ze bij de Hofstede een overkapping gemaakt en straalkachels geplaatst die het terras een stuk comfortabeler maken. Gezellig inrichting en aangekleed met grote boeketten, prima. De kaart is aangepast naar een terraskaart met een redelijk uitgebreid a la carte menu. Wij gaven de chef carte blanche.

Als aperitief een klassieker die we in de Nederlandse restaurants zelden tegenkomen. Entre-deux-Mers, cuvée Clémence van Château Haut Dambert die zeer goed beviel. Helaas geen amuse parade maar wel broodgarnituur.

De eerste begeleider kwam uit Slowakije, Furmint van Puklavec gemaakt in een frisse stijl met subtiele body. De eerste gang was een strakke presentatie. Twee quenelles rundertartaar afgewisseld met cannelonie's van rettich gevuld met een gamba salade, gelegen in een Thaise saus van kokosmelk, citroengras, groene curry en wat korianderolie. De tartaar was keurig op smaak gebracht, de saus zorgde voor een aangename exotische toets, de rettich zorgde voor en bite. De Furmint sloot keurig aan.

Over naar een Spaanse Albariño van Agro de Bazán bloemig aroma met in de mond verfijnde zuren en subtiele ziltigheid. Uit de keuken asperges en kleine quenelles pompoencrème in een beurreblanc. Luxe afgewerkt met een bruingebakken coquille, dikke plakken rauwe coquille en een stuk lauwwarme eendenlever met grof gemalen pistache. Hele mooie pure smaken die prima combineerde en waar je ruim voldoende mee kon afwisselen. De wijn vulde het gerecht aan met zijn zuren, prima.

Verder met een op hout gefermenteerde witte Rioja 2019 van Campillo gemaakt van Viura aangevuld met Chardonnay. Verleidelijk aroma, in de mond gebalanceerd en verfijnd, heerlijk. Op een hoog bord een klassiek en puur gerecht. Een halve kreeft in een schaaldierenjus verrijkt met olijfolie, waarbij quenelles pastinaak puree en blaadjes marjoraan. Hele mooie pure smaken die werden versterkt door de zuren in de wijn, genieten!

De klapper van de middag was de Givry 1er Cru 2017 van Parize, fonkelend robijn rode keur met in het aroma tonen van kers en framboos, aangenaam fruitig in de mond met subtiele aardse tonen, heerlijk. De chef presenteerde zelf zijn meesterwerk. Geglaceerde zwezeriken gekruid met rode peperballetjes uitgeserveerd op een bedje van tomatencompote aangemaakt met citroengras, waarbij een quenelle frisse sjalottencompote en hollandaisesaus. Aan tafel afgewerkt met een krachtige kalfsjus. Wow, wat een smaakbeleving, mooie zuren, vernuftige kruidenaccenten en zachte textuur. De heerlijke wijn maakte het feestje compleet, top!

Als afsluiter een espresso met drie prima friandises.

Wat hebben we dit gemist en we voelden ons helemaal in de watten gelegd. Onze laatste culinaire beleving was al weer lang geleden waardoor het allemaal toch echte wel lekkerder smaakte. Hierdoor ditmaal geen punten om zo mijn waarderingssysteem weer te eiken. We hopen dat de verdere versoepelingen niet lang meer op zich laten wachten. Bedankt.

27 vorige recensies
  2. Jk's profielfoto
    Jk heeft een recensie geschreven voor I-Pin-Ke
    Chinees-Indisch Tilburg

Dit jaar 2x een loempia besteld. Was in verleden heerlijk met ook best veel groente. Maar nu echt niet meer lekker. Veel taugé en veel vlees met vreemde muffe smaak. Niet fris? En misschien beetje groente.
    Wat is er gebeurd?

3. Ines's profielfoto
    Ines heeft een recensie geschreven voor L'Orangerie

Wij hebben hier eten besteld in corona tijd, met t idee om de horeca te steunen. Hebben al bij diverse restaurants afhaal menu's gehaald. Maar dit was met stip de slechtste! Voorgerecht carpaccio, heel weinig! Flauw en weinig smaak.
    Hoofdgerecht varkenshaas met champignonroomsaus met erwtjes en worteltjes. Zag er al niet heel smaakvol uit. Heel bleek en diepvrieserwtjes. Was ook weinig smaak aan, t toetjes was ook niet echt lekker!
    Het leek net een cafe hap alles bij elkaar, en dan was ik er ook mee terug gegaan! En dan dit voor een toch goed aangeschreven restaurant… heel jammer dit.

4. Vi's profielfoto
    Vi heeft een recensie geschreven voor Bestaria 't Smoske

Kom er al jaren. Zeer hygiënisch, klantvriendelijk en LEKKER!

5. Leon de wijs's profielfoto
    Leon de wijs heeft een recensie geschreven voor Kras2
    Nederlands Tilburg

Vandaag broodje garnalen en broodje tonijn gehaald. Viel zwaar tegen. Niet duur maar kwaliteit was navenant. Garnalen waren met z'n zessen in een zee van saus en de tonijn was droog met veel te veel citroen en een flintertje rode ui. Ik zou zeggen ga eens in België kijken waar je een smoske (broodje) met groentjes krijgt. Dit is de eredivisie vergeleken met de 4e klasse zaterdag amateurs. Echt belachelijke kwaliteit en dat in een tijd dat jullie de klanten zo hard nodig hebben.

6. eena's profielfoto
    eena heeft een recensie geschreven voor Jirawat

eena

Het is best gezond eten, met veel groenten, maar het is totaal NIET Thais! Té gaar gekookte groenten, alles is té zoet. Alles heeft een soort « veilige vlakke nederlande smaak ». Totaal niet pittig en totaal niet Thais. Ik heb geen koriander gezien en de meegeleverde gebakken rijst is een aanfluiting en smakeloos!

7. arend's profielfoto
    arend heeft een recensie geschreven voor Cafetaria De Schans

Jammer dat je nergens de kaart kunt vinden met wat ze verkopen.
    De prijs hoeft dan niet perse, die verandert toch regelmatig.
    Maar ik wil wel weten wat ik kan bestellen.

8. Charlotte's profielfoto
    Charlotte heeft een recensie geschreven voor Wraps & Broodjeshuis

Top zaak, eten goed optijd, super lekkere burgers en kip! Al met al gwn heel goed.

9. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Hofstede De Blaak

Ditmaal werd onze bourgondische feestdag thuis verzorgd door chef Angelo Autiero van Hofstede de Blaak. We dronken in de zithoek samen een Blanc de Blancs van Pongrácz waarbij een heerlijke Geay oester in Oosterse marinade, genieten!

Hierna naar tafel voor de eerste gang. Als begeleider een verfijnde Puligny-Montrachet 2016 van Joseph Drouhin die ik al eens had gedronken zonder iets te eten en die me toen toch voor die prijs een beetje tegen viel. Ik was bij de chef gaan staan om te zien hoe het gerecht werd opgebouwd. Als basis een dikke quenelle Noordzeekrabsalade die werd afgedekt met dikke plakken rauwe coquille en betegeld met dunne plakken avocado. De afwerking was met dotjes limoen crème waarin gepofte wilde rijst. Ernaast een Thaise jus op basis van kokos waarin druppels citroenolie. Een geweldige rijke smakencombinatie waarin de krab mooi op de voorgrond kwam, de coquille zorgde voor voor een fijne textuur. De wijn kwam helemaal tot zijn recht naast de delicate smaken. (9)

Terwijl uit de keuken een heerlijk aroma van gebakken langoustines kwam schakelde we over naar een Condrieu Les Terrasses du Palat 2016 van François Villard, ofwel Viognier op zijn lekkerst. Op tafel kwam een compacte presentatie in een wit schaaltje. Als basis een compote van bataat gemarineerd in zoetzuur en gekruid met gember, erop drie krokant gebakken langoustinestaarten afgedekt met plakjes zoetzure bataat. Het geheel werd afgewerkt met een vadouvan vinaigrette en een krachtige langoustine bisque. Wow, smaken waar we helemaal blij van werden waarnaast de hemelse Viognier naadloos aansloot. (9,25)

Petro had me in 2019 aangenaam verrast met een Meursault 'Les Petits Charrons' 2015 Jean Javillier & Fils voor bij de tarbot, dus dat moesten we thuis ook proberen. In een witte schaal als basis een mousseline van aardpeer waarop stukjes oester, hier werd een dikke bruingebakken tarbotfilet op gedresseerd. Het geheel werd overgoten met een krachtige paddenstoelensaus waarin stukjes oester. Prima cuisson met bourgondische smaken, waarnaast de frisse tonen van de biodynamisch gemaakte Meursault als smaakversterker functioneerde. Grote klasse! (9,5)

Voor mij een primeur, een Monopole wijn die ik voor een speciale gelegenheid had bewaard. Nuits St Georges “Clos De Thorey” 2017 van Vougeraie, Pinot Noir op zijn best, betoverend! Op hoog vuur werden de zwezeriken bruin gebakken en uitgeserveerd op een bedje van groene asperges. Ernaast een stukje zacht gegaarde kalfswang waarop een quenelle frisse sjalottencompote. Verder nog enkele plakjes en een streepje crème van pastinaak waarbij een krachtige kalfsjus opgemonteerd met ganzenlever. Dit was voor mij de absolute topper van de middag. (9,75)

Voor bij de klassieker van de chef had ik een Gewürztraminer 2016 Trimbach geselecteerd. Ik kon in de keuken mijn speciale wensen doorgeven (extra kummel vinairette). Een gouden schaaltje met dikke plak rauwmelkse munster van Haxaire werd in in de oven geplaatst. Toen deze lekker zacht was geworden werd er het garnituur op gelegd. Schijfjes appel met dikke plakken ganzenlever en macadamia noten, daarna terug in de oven. Als “finishing touch” nog een flinke spuit kummel vinaigrette. Dat lepelde heerlijk weg, de vinaigrette kwam ditmaal meer op de voorgrond en dat maakt het gerecht voor mij helemaal toppie. (9,5)

We sloten af met een krachtige espresso van barista Liesbeth.

Samengevat was het een hele bourgondische middag met veel smaakbeleving en gezelligheid.

De nieuwste recensie
  10. Otto's profielfoto
    Otto heeft een recensie geschreven voor Asian Boulevard | Sushi Boulevard

We hadden 2 uur geleden ons eten verwacht en t is er nogsteeds niet

11. L's profielfoto
    L heeft een recensie geschreven voor Restaria Lucullus

Elke vrijdag halen wij hier frietjes. Het is hier vaak druk maar je eten is heel snel klaar. De medewerkers zijn vriendelijk en werken hard. Wij zijn fan van de knapperige dunne frietjes!

12. H. Dekker & C. van Lieshout's profielfoto
    H. Dekker & C. van Lieshout heeft een recensie geschreven voor L'Orangerie

H. Dekker & C. van Lieshout

Wij hebben ontzettend genoten van het eten, en blij dat wij de locale middenstand zo kunnen ondersteunen tijdens de huidige Lockdown.

13. Els's profielfoto
    Els heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Viano

Wat een verschrikkelijke tent!
    Eten niet compleet, vies eten geen smaak en ziet er vies uit 20 euro weg gegooid.

14. Maurice's profielfoto
    Maurice heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Enjoy

Lekker en snel bezorgd!

15. Angelique's profielfoto
    Angelique heeft een recensie geschreven voor Broodjeszaak De Ritz

Angelique

Heel lekker eten en staat altijd snel klaar. Super vriendelijke personeel

16. Herman Verhoeven's profielfoto
    Herman Verhoeven heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Chopin

Herman Verhoeven

Goed en smakelijk eten. Vooral het Chinese eten is erg goed. Aardige bediening

17. Gunter's profielfoto
    Gunter heeft een recensie geschreven voor Snackbar De Smulhoek

Een van de betere snackbars in Tilburg, 30 jaar geleden woonden ik er vlakbij toen was de eigenaar al in de zaak. Hij had de zaak pas overgenomen, en was in het begin een beetje stuntelig. Maar hij heeft zich in de loop der jaren bewezen als een professional. Compliment. Ik woon nu in de reeshof maar kom er nog regelmatig. Hij heeft ook heerlijke eigengemaakte gehakballen in de jus die zijn vrouw maakt. En die zijn echt superlekker. Ik kan het weten want ik heb jaren in de horeca gewerkt. Succes ga zo door.

18. Dr's profielfoto
    Dr heeft een recensie geschreven voor Melati Dua
    Chinees-Indisch Tilburg

Heel lekker eten, kipsate is mals en met een goede pindasaus. Bami is echt top.

19. Trudy Haneveer's profielfoto
    Trudy Haneveer heeft een recensie geschreven voor Stadscafé Meesters

Trudy Haneveer

Door corona helaas niet naar de gezellige locatie kunnen gaan. Het eten dat we konden afhalen was heerlijk! niks op aan te merken. Dat gaan we vaker doen ;)

20. Mike Doomen's profielfoto
    Mike Doomen heeft een recensie geschreven voor Fish & Nuts

Mike Doomen

Kom hier al jaren en het is altijd goed.
    Voor verse vis en heerlijke vis gerechten ben je hier aan het goede adres.

21. Emmen's profielfoto
    Emmen heeft een recensie geschreven voor Kebab & Go

Besteld via uber eats het eten was koud.
    Het restaurant vraagt aan mij wat hun er aan kunnen doen.
    Dus ik bestel hier nooit meer.
    Slechte service.

22. L'Orangerie heeft een nieuwe foto
  23. L'Orangerie heeft een nieuwe foto
  24. Johan's profielfoto
    Johan heeft een recensie geschreven voor L'Orangerie

Het eten en drinken is prima bij l'Orangerie. De bediening is prima. Wij komen hier al jaren en erg graag.

25. Evine's profielfoto
    Evine heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Ticaro

Wat een topbedrijf!

Via thuisbezorgd een bestelling geplaatst en daarna nog even achter de bestelling aangebeld om te kijken of de crispy chicken burger misschien ook niet pittig kan. Eigenaar dacht goed mee en stelde voor de saus te vervangen door mayo. Gaf vervolgens ook nog de tip om een volgende keer een gewone kipburger te bestellen.

Bestelling komt aan en er zit een kipburger (gratis) bij, zodat ik deze kan proeven. Buitengewone goede service! Beide burgers waren bovendien erg lekker en snel bezorgd.

Vijf sterren dubbel en dwars verdiend!

26. Kevin's profielfoto
    Kevin heeft een recensie geschreven voor Bosporus

De pizza’s hier raad ik echt aan!! Lekker warm aangekomen en goed gevuld.

27. APJ's profielfoto
    APJ heeft een recensie geschreven voor Van Der Valk

Samen met mijn ouders van boven de negentig gaan eten in dit restaurant. Allereerst werden we ongeveer op een (Corona)afstand gezet van twee meter aan een megatafel, reden: we behoren niet tot hetzelfde huishouden? Saillant detail naast me zat een man op 50 cm met daartussen een dun houten schot van 1 meter 20. Idem naast mijn vader twee meter verderop. Sfeerloze bende. Het eten dan. Viermaal de zeetong. Duurste op de kaart. Enorm slecht. Niet vers en taai net als de karig bijgeleverde frites, de groentegarnituur was werkelijk lachwekkend slecht net als het hopeloos amateuristisch personeel.
    Totale deceptie.

28. David's profielfoto
    David heeft een recensie geschreven voor L'Orangerie

Prima restaurant, eten had wat puntjes: steak tartaar wat flauw, biefstuk te ver door. Bediening top net als de wijn.