Nieuwste foto's in Amsterdam

Laatste updates in Amsterdam

1. Victor's profielfoto
    Victor heeft een recensie geschreven voor Paloma Blanca

Ik ben hier onlangs wezen eten op het terras. Ik ben erg gastvrij ontvangen. Ik heb een tajine met lams, pruimen, eieren en amandelen besteld. De lams was heerlijk zacht en goed van smaak. U kunt mij zeker hier terug verwachten.

2. Robin's profielfoto
    Robin heeft een recensie geschreven voor Sumo
    Japans Amsterdam

We hebben nog nooit zo iets meegemaakt. We zijn met zijn 4-en. 1 van ons heeft niet zoveel honger en wil een gerecht a la carte bestellen. De andere 3 willen graag all you can eat. De serveerster verteld ons dat dat niet mag. Of allemaal all you can eat of allemaal a la carte. Of: wij met zijn 3-en all you can eat maar dan mag hij niet bestellen maar wel aan ons tafeltje blijven zitten. Of: hij moet aan een ander tafeltje gaan zitten en a la carte bestellen. Maar hij mag dan niet weer aan ons tafeltje komen zitten met zijn eten.

Verbazing bij ons was zeer groot. En op verzoek werd de manager geroepen. Die verteld ons op zijn `klantvriendelijk´arrogante manier dat de ´Regels´van het restaurant op de menukaart stonden. We hadden gehoopt dat hij ook wel zou inzien dat het onzinnig was dat onze 4de gast wel aan een ander tafeltje alleen mocht gaan zitten of zonder te bestellen aan onze tafel ´mocht´blijven zitten. Maar helaas, zijn antwoord was dat de regels duidelijk beschreven waren op de kaart, en dat ´domme´ mensen die gewoon konden lezen totdat ze die begrepen.

Misschien ben ik van de oude stempel en verwacht ik nog steeds gastvrijheid in de horeca en geen onbuigzame regels. Wij waren zo verbaasd van deze regels dat we (nadat we gecontroleerd hadden of het geen verborgen camera grap was) zijn opgestaan en met zijn 4-en ergens anders zijn gaan eten.

Heel jammer want we zijn gek op het eten van Sumo, maar onze trots zal ons voortaan naar een ander restaurant brengen.

3. Johan's profielfoto
    Johan heeft een recensie geschreven voor Wok Point

Super vriendelijk en lekkere en gezonde maaltijden voor een goede prijs.

4. EZ Qeyner's profielfoto
    EZ Qeyner heeft een recensie geschreven voor Pasta Vino

Lekker eten en goed sfeer.
    Uitzicht op het Ij, prachtig.

5. chaja's profielfoto
    chaja heeft een recensie geschreven voor H'Baron
    Internationaal Amsterdam

Heel leuke lokatie. Goed eten en leuke bediening voor goed eten een redelijke prijs.

6. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Restaurant de Compagnon

Het restaurant is alweer meer dan 25 jaar geopend. Met het truffelmenu is een reputatie opgebouwd. Jaarlijks wordt er hier zo’n 100 kilo truffel verwerkt. Dit is het seizoen van de zomertruffel die eerst wordt ingevroren om zo de smaak ietsje te versterken, dat verklaard ook meteen de kleur van de truffel. We wilde het wel eens proberen, geboekt voor een lunch op dinsdag.
    Het was warm buiten, binnen geen airco dus neergestreken op het terras met uitzicht over het Damrak en verkoelend briesje. Als aperitief een Chileense Sauvignon die goed beviel. Ernaast een huisgebakken broodje met lekkere truffel boter. Het hapje was een chipje van zoete aardappel met toefje curry, citroengras-mayonaise en krokantje van lavas. Smaak was lekker de textuur een beetje taai.

Het voorgerecht werd hierna uitgeserveerd zonder begeleidende wijn, helaas. Rouleaux van kip met truffel op een salade van rettich, crème van rode biet met schaafsel van verse truffel. Lichte smaakjes, ook de truffel was subtiel. (8)

Op een zwart bord zacht gegaarde kabeljauwfilet in een romige truffelsaus, met stukken aardpeer, gnocchi en afgewerkt met geschaafde verse truffel. De vis was keurig gegaard. helaas wel een beetje royaal na gezouten. De truffel was mooi aanwezig. De chardonnay 2016 van Montes combineerde goed. (8,5)

Verder met een teruggekoelde Pinot Noir van Croix D’Or met ernaast een klassieker van de chef. Luchtig aardappelschuim met geraspte truffel, aardappel krokantjes, aan tafel afgewerkt met een thee van paddenstoelen. Dat lepelde lekker weg. (8,8)

Het pièce was eendenborst in een saus van balsamico en appelstroop, ernaast terrine van ganzenlever met geschaafde truffel, stukjes wortel, groene asperge, mais en spekjes van rode biet. De eend was lekker mals, de lever hartig. De ronde Australische “19 Crimes” 2016 sloot hier keurig bij aan. (9)

Zelfs het dessert was met verse truffel waarbij toefjes hangop van yoghurt, grote stukken merengue en quenelle truffelroomijs met muscovado. Een verrassende combinatie, ik vond zelf de merengue wat te groot. De gewurztraminer van Trimbach combineerde met het aroma verrassend goed, in de mond vond ik hem duidelijk minder combineren. (8,5)

Bediening vond ik ruim voldoende.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik goed.

Samengevat had ik iets meer verwacht van prestaties uit deze keuken, temeer omdat chef Bertus nu zelf meer in de keuken staat. Een pure klassieke stijl zonder poespas.

7. Thijs's profielfoto
    Thijs heeft gereageerd op een recensie van Thijs
    Thijs
    Van restaurant

Beste Ben,

Wat goed en leuk om te horen dat jullie een top avond hebben gehad bij Thijs!
    We hopen je snel terug te zien.

Liefs,
    Lilian Fayez

8. Romy D's profielfoto
    Romy D heeft een recensie geschreven voor Bickers aan de Werf

Romy D

Even een dagje naar Amsterdam en naast winkelen moet er natuurlijk ook gegeten worden.

Omdat ik glutenvrij moet eten, is het altijd even zoeken, maar ik vind al snel het restaurant Bickers aan de Werf “een oase van rust in Amsterdam”. Dat klinkt niet verkeerd en ook de recensies zijn goed, al zijn het er nog maar een paar.

Parkeren is even zoeken en daarna een klein stukje lopen, maar er gaat een wereld voor je open. Wat een prachtig stukje Amsterdam! En inderdaad heerlijk rustig.

Het restaurant heeft een niet al te groot terras aan het water, wat meteen ook de doorloop is naar de kleine jachthaven die naast gelegen is. Je hebt geen overlast van deze doorloop, het is een kleine jachthaven en men houdt goed rekening met elkaar.

En dan dat uitzicht! Het is een warme dag en dus word er gezwommen in het water van de haven, geweldig dat dit weer kan.

Wat meteen opvalt is de vriendelijkheid van het personeel, hartelijk, warm en meedenkend is hier het motto en het is gemeend.
    Glutenvrij is geen probleem en er is genoeg keuze. Verrassende keuzes ook: rendang gemaakt met gestoofde Black Angus runderwang, puree met Zaanse sambal van jalapenos, venkel en laurier. De puree is gemaakt met de sambal en is dus pittig, je maakt deze milder door de jus van de rendang toe te voegen. De runderwang is langzaam gestoofd en heerlijk zacht. Mijn man smult ervan.

Ik kies voor de salade Teppan Yaki met tonijn en daarna de entrecote met Roseval aardappeltjes en gestoofde witlof. Alles heerlijk. Door een fris windje koel je heerlijk af na een lange warme dag, helaas doet het eten dat ook, maar dat is logisch.
    Daarna voor mij sorbetijs met verse frambozen en voor mijn man en moeder een heerlijke café-glacé, nu eens niet met grote dotten slagroom erop maar met verse espresso erover, mascarpone ijs en plakjes spekkoek.

We drinken huiswijn rosé met ijs en die is prima.

De eigenaresse komt later en blijkt ook zo’n horecapareltje te zijn. Wat fijn om te zien als mensen echt liefde voor hun vak hebben. Er zit een ouder echtpaar en meneer besteld saté (een heerlijke grote spies zie ik), omdat het allemaal niet meer zo makkelijk gaat biedt de eigenaresse meteen aan om het vlees van de spies te schuiven, dat in dank wordt aanvaard.
    Kijk een beetje extra aandacht is wat wij mensen tegenwoordig nodig hebben in deze kille tijd en zeker als je ouder bent.
    Een hele dikke pluim daarvoor!

9. Ben's profielfoto
    Ben heeft een recensie geschreven voor Thijs
    Frans Amsterdam

Erg lekker gegeten. Gerechten ook mooi gepresenteerd. Heerlijke wijn. Leuke bediening. Goed bereikbaar met OV. Kortom, top avond

10. Louise's profielfoto
    Louise heeft een recensie geschreven voor Akitsu
    Internationaal Amsterdam

Heerlijk gegeten, snelle service en vriendelijk personeel. Een echte aanrader!

11. Service Design's profielfoto
    Service Design heeft een recensie geschreven voor Warung Spang Makandra

Service Design

In 1 woord: waardeloos!! Hoogmoedig personeel die troep verkoopt. Afhaal nasi gekocht. Kom je thuis en schep je het eten op. Bak is warm, maar eten ijskoud. Gebeld met de zaak, geeft de leidinggevende aan dat ik terug kan komen en helft van mijn geld terug kan krijgen, omdat het eten al opgeschept is. Belachelijk!!

12. Corrado's profielfoto
    Corrado heeft een recensie geschreven voor Thijs
    Frans Amsterdam

Corrado

Wij maakten gebruik van het Cine-diner arrangement.
    Beperkte keus, wat gezien de prijs te verwachten viel.
    Pas vlak voordat de eerste gang wordt uitgeserveerd wordt brood aangeboden. Hiervan is de boter en de tapenade bevroren.
    De gerechten zijn klein en vrij smakeloos.
    De wijn - die werd besteld als huiswijn, zonder een kaart te raadplegen - blijkt 35,00 euro te kosten, het water 5,50.
    De ruimte is leuk, maar er zit bijna niemand.

13. J.C.E. Eefting's profielfoto
    J.C.E. Eefting heeft een recensie geschreven voor Toscanini
    Italiaans Amsterdam

Soms moet je een mooie herinnering laten voor wat het is… Toscanini is helaas niet meer wat het ooit was! Service was fantastisch, de rest (lees het eten; niet) € 240 (4 pers) en een illusie armer: bye Toscanini!

14. Lino's profielfoto
    Lino heeft een recensie geschreven voor Ponte Arcari
    Nederlands Amsterdam

Super sfeer, vooral appetizers lekker en buiten in de zon.

15. Duende Dos heeft een nieuwe foto
  20. Duende Dos heeft een nieuwe foto
  21. Duende Dos heeft een nieuwe foto
  22. Duende Dos heeft een nieuwe foto
  23. Nidia de oude buurvrouw's profielfoto
    Nidia de oude buurvrouw heeft een recensie geschreven voor Snackbar Dave

Nidia de oude buurvrouw

Woon helemaal aan de andere kant van de stad, maar als ik trek heb in kapsalon, dan kom ik o.a. naast familiebezoek ook nog speciaal daarvoor helemaal terug naar mijn oude buurtje om dit hier te eten. Het ís gewoon "Dé lekkerste Kapsalon van Amsterdam" waarbij de smaken & structuur in elkaar overgaan. HEERLIJK! Met een lekkere gekoelde frisdrank erbij dan is mijn buikje gevuld en ga ik zeer content weer naar huis. Tot nu toe iedereen die ik hiermee naar toe neem… die vinden het overheerlijk! Deze week 2× gezondigd en er naar toe geweest en gast meegenomen! En ook nog een top service van een hele aardige man van een gewaardeerde snackbar in deze buurt. Wat wil je nog méér?! Je bent een topper!

24. Joost's profielfoto
    Joost heeft een recensie geschreven voor Thuskomme
    Nederlands Amsterdam

Je verwacht het niet als je de buurt ziet, maar ergens verstopt tussen de flatjes zit een leuk restaurantje. Lekker, Fries en leuk aangekleed.

25. Iljitsj's profielfoto
    Iljitsj heeft een recensie geschreven voor Corner Inn

Iljitsj

They dont care if you are a tourist resident of the city, or neighbor like me the are shamelessly and try to make you pay as much as possible to “doubel up” your portions. Or to serve you something totaly diverent. Dont let me even start about service or How they treat you. Its a family company and they all Made a sport out of it to Rip you off as much as possible. DONT GO THERE!

Pas op voor de oplichters.

26. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Senses restaurant

adriaan

Ze staan al enkele jaren in de top tien van beste restaurants van Nederland verkozen door de “toeristen” die hun mening delen op Tripadvisor. De gerechten zien er aantrekkelijk uit, de prijzen zijn netjes. Een vriendelijke manier om no shows te voorkomen is het vooruitbetalen, wel met leuke korting, prima! Geboekt voor een lunch op zaterdag.

Ik was zoals wel vaker net iets te vroeg, kon in de lounge plaats nemen of nog even buiten wachten. Ik kreeg, zoals gevraagd, een tafel aan het raam, fijn. Het was er een met uitzicht op de munttoren. Het restaurant is niet zo heel groot, modern ingericht met open keuken, tafels zijn vierkant, keurig ingedekt, met kuipstoelen en langs de muren comfortabele banken.

Als aperitief was er keuze uit drie witte wijnen, het werd een Chileense Sauvignon blanc 2017 de “Birds of Paradise” die goed beviel. Slechts één amuse maar wel een hele lekkere. In een cocktailglas een noordzeekrabsalade afgedekt met een crème van avocado, yoghurt en groene curry, afgewerkt met kaviaar van passievrucht. Een mooie smaakbalans waarin de groene curry mooi naar voor kwam.

De eerste begeleider werd op leuke wijze door Romy gepresenteerd, een Sommelière in opleiding. Zuid-Afrikaanse Riesling 2016 van Paul Cluver uit Elgin, verrassend fris en mooi geconcentreerd, heerlijk. Uit de keuken een mooie presentatie met heldere kleuren. Een licht gepekelde corvinafilet in een zuurkoolsaus met tandoori olie, erop wat salade van zuurkool en appel, afgedekt met een schijf gelei van zuurkool gekruid met seroendeng, afgewerkt met klaverzuring en Avruga. Een originele smakencombinatie met de zuurkool in de hoofdrol. De vis was vooral in de textuur aanwezig, de wijn sloot naadloos aan, keurig. (9)

Verder met een voor mij nieuwe Elzasser, een Roséal gemaakt van Pinot Gris 2017 door Arthur Metz, zalm kleur en duidelijk complexer dan de witte variant. Ernaast gebraiseerde zwezerik, half stronkje gekarameliseerde witlof en cannelloni van krokant deeg omwikkeld met pata negra ham, afgewerkt met een saus van px sherry en toefjes frisse gel. De zwezerik was perfect gegaard, deze combineerde verrassend goed met de witlof. Voldoende afwisseling en textuur met de cannelloni en de saus. De wijn was keurig in balans. De topper van de middag. (9,6)

Een misverstandje met het rund die ik altijd als uitzondering opgeef. Er werd gemeld dat er sukade in het menu zat en ik ging ervan uit dat het gestoofd zou worden, helaas. De sukade was keurig getrancheerd, eromheen verschillende wortel structuren, droog broodje met stoofvlees, bitterbal en een ras el hanout saus. Het vlees was keurig gegaard maar helaas niet zo mijn smaak. Op het bord net wat te weinig saus om het te camoufleren. De fruitige elegante Portugese Cabriz Colheita Seleccionada combineerde goed. (8,5)

De dessertwijn was een Pacherenc de Vic-Bilh 2015 Collection Plaimont, tonen van rijp geel fruit en fijne zuren. Uit de keuken een presentie die vanwege de krokante hoepels deed denken aan Roger van Damme. Verschillende structuren van aardbei, balletjes van verveine, balletje van vanille en een sausje op basis van citroengras. Mooie frisse smaken. (9,3)

De gezellige Sami presenteerde het thee assortiment, ik werd niet verleid, het werd toch een krachtige espresso. De kist met friandises kwam helaas wat te laat.

Bediening was zeer goed verzorgd op een gezellige wijze.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik zeer goed tot uitstekend, de rekening viel erg mee omdat ik het grootste deel bij de reservering had betaald.

Kortom, top 10 van Nederland is het in mijn beleving natuurlijk niet maar ik snap wel de aantrekkingskracht van het restaurant. Goede locatie, hippe zaak, gezellige bediening, mooie bordpresentaties, keurig geselecteerd wijnarrangement en schappelijke prijzen.

27. Braai Rivierenbuurt heeft een nieuwe foto
  28. Braai Rivierenbuurt heeft een nieuwe foto