Nieuwste foto's in Helmond

Laatste updates in Helmond

1. John Hendriks's profielfoto
    John Hendriks heeft een recensie geschreven voor Friture Zaal Adelaars

John Hendriks

Wij waren zaterdag 14 juli te gast op de fanavond van Patrick Valentijn. De bedienining was perfect, enzeker de service en de ambiance. Dit is voor herhaling vatbaar. Dit is een prachtige gelegenheid voor bruiloften en partijen.

2. Marielle's profielfoto
    Marielle heeft een recensie geschreven voor Lilie

Marielle

Nergens in Helmond zulke lekkere sushi gegeten als hier. Wordt altijd vers voor je bereid. Zeer smaakvol volgens lekkere originele recepten. Hier vind je geen standaard droge hap/ smaakloze sushi. Maar de echte! Een hele lieve warme familie die dit restaurant, genoemd naar hun jongste dochter Lili, runt. Ik kom hier zeker terug!

3. Lian van berlo's profielfoto
    Lian van berlo heeft een recensie geschreven voor Epsilon

Lian van berlo

Heerlijk gegeten, goede bediening en mooie ambiance.
    We gaan zeker terug!

4. Esther's profielfoto
    Esther heeft een recensie geschreven voor LKKR & ZO
    Lunchroom Helmond

Veel te duur voor wat je krijgt. Sjaggie personeel en nog steeds honger na een broodje filet american van 8,25€
    Een broodje kroket is een droog broodje met niks, extra mayo wordt in rekening gebracht.
    We gaan hier niet meer naartoe.

5. AaronDcrew's profielfoto
    AaronDcrew heeft een recensie geschreven voor Happy Valley

AaronDcrew

Een hele vooruitgang in verhouding met hoe het vroeger was. Nieuwe eigenaren vermoedelijk. Zeer keurig en correct. Eigenaresse zeer vriendelijk. Eten smaakt prima en niet te duur. Vooral de pekingsoep en de tomatensoep zijn echte aanraders voor de soepliefhebbers. Top!

6. AaronDcrew's profielfoto
    AaronDcrew heeft een recensie geschreven voor Soon Lee

AaronDcrew

Al jaren een van onze favo afhaal-Chinezen in Helmond. Geweldig! Altijd vriendelijke en lieve gastvrouw en gastheer. Zij doen zo hun best om alles zo prettig en gastgericht mogelijk te kunnen doen. Ook als het spitsuur (en dus mega druk) is. Verdient een pluim. Het eten is altijd lekker van smaak, goed warm en vooral lekker veel (in verhouding tot andere Chinese afhaalservices). De tomatensoep en de Soon Lee soep (specialiteit) zijn aanraders voor de soepliefhebbers. Top!

7. Pierre Koolen's profielfoto
    Pierre Koolen heeft een recensie geschreven voor Mo-Jo

Pierre Koolen

Fijne avond met mijn zoon gehad. Lekker gegeten en op een handzame, digitale manier onze bestelling kunnen doorgeven. Bij deze manier van eten is dit een goede oplossing om je bestelling door te geven.

8. Anja's profielfoto
    Anja heeft een recensie geschreven voor La Perla Ristorante

Anja

28 Juli met vriendinnen gegeten.
    Over het buiten zitten werd al moeilijk gedaan (25 gr), het duurde een hele poos voordat de bediening kwam met de kaart, daarna was het wachten rot de bestelling was opgenomen.
    3 wijn en een fles water en 3 verschillende pasta’s.
    Het drinken werd bezorgd met vieze glazen die terug konden, maar dat was de aanslag van t vocht! Tafel werd gedekt en ik kreeg een gebruikt placemat (was t vocht werd gezegd! 3 Verschillende pasta’s met exact te zelfde saus? Ja dan Kun je een pasta avond doen, een pan saus en klaar!
    Mijn vriendin kon haar eten niet op en daar werd commentaar op gemaakt ik die Mn bord wel leeg had had als een hond gegeten werd gezegd, want die eten ook altijd alles op! Wat een slecht opgevoed stelletje personeel incl de eigenaar snauwde tegen iedereen en gaf mensen (met luide stem) op hun donder als ze het parasolletje een beetje draaide ivm de zon.
    Kortom een verschrikkelijke tent met verschrikelijk personeel!
    NOOIT WEER!

9. Marjan's profielfoto
    Marjan heeft een recensie geschreven voor De Rozario
    Internationaal Helmond

Niet te eten daar, en de chef was ook echt super arrogant, en super bazig richting zijn vrouw en afwassers NOOIT naar toe gaan als ik jullie was.

10. meulendijks's profielfoto
    meulendijks heeft een recensie geschreven voor Charlee Browns Place

meulendijks

Heel lekker gegeten jammer dat het dicht gaat.

11. dorry's profielfoto
    dorry heeft een recensie geschreven voor De Stadskamer

20 Minuten wachten op een cappuccino terwijl gasten die na mij kwamen eerder werden geholpen.
    Toen ik vroeg of ze me vergeten waren omdat ik maar alleen was voor 1 cappuccino was antwoord nee dat niet maar de thee was eerder gedaan.
    Echt slecht mensen die later komen eerder drinken geven.
    Slechte bediening.

12. Tanya's profielfoto
    Tanya heeft een recensie geschreven voor Warande

Nieuwe eigenaresse, nieuw concept.
    Helaas lag de website er al een paar dagen uit, dus dit was voor ons een verrassing.

Het eten was erg lekker. Helaas moesten we erg lang wachten tussen elke gang. Dit zal wel sjiek zijn, maar wij vonden het onnodig.

Verder zag je heel goed dat iedereen zijn best deed om een sjieke sfeer te creëren. Ook de prijzen deden hier aan mee. Helaas deed iedereen te veel z'n best, zodat deze sfeer er niet uit kwam. Het ziet er allemaal wel heel erg mooi uit.

Ik vind het eten eigenlijk ook gewoon te duur.

13. Ivy's profielfoto
    Ivy heeft gereageerd op een recensie van Mo-Jo

Dag Jacky, wat u verteld klopt niet. Het wijnglas was overduidelijk leeg, want de twee glazen stonden allebei nog op de bar. De barman had deze namelijk nog niet opgeruimd. Meerdere mensen kunnen dit beamen. Wanneer het personeel een fout maakt wordt dit altijd gelijk
    opgelost. Ook al zou er nog maar een bodempje in hebben gezeten, dan krijgt u gewoon een helemaal nieuw glas. Dit was bij u helaas niet het geval. Daarnaast is de bedrijfsleidster heel rustig gebleven. Ik denk juist dat de kleinkinderen bang zijn geworden van het geschreeuw van hun opa.

14. Jacky V's profielfoto
    Jacky V heeft een recensie geschreven voor Mo-Jo

Jacky V

Eten goed.
    De service en sfeer slecht.
    Personeel ongeintreseerd en ondeskundig.
    Halen half glas wijn weg krijgen ongeloofelijke discusie met de bedrijfsleidster aan de tafel dat het glas wel leeg was.
    Ging ons niet om dat beetje wijn maar de reactie van Mojo over dat gebeuren.
    Nooit meer daar naar toe vaderdag diner zwaar verpest.
    Onze kleinkinderen werden bang van haar geschreew 😞😖

15. M.meijer-keizer's profielfoto
    M.meijer-keizer heeft een recensie geschreven voor De Waard

M.meijer-keizer

Heerlijk gegeten, leuke en vlotte bediening, een aanrader.

16. Claudia Flick's profielfoto
    Claudia Flick heeft een recensie geschreven voor Lotus
    Chinees-Indisch Helmond

Op zat 16 juni 2018 met mijn dochter en schoonzoon geweest om t vieren dat ze zwanger is. Was al een groot gezelschap aanwezig. Waardoor de overigens paar bakken met eten op waren. Enn wij roen we voor t eerst konden opscheppen geen keuze hadden in het eten wat we wilden. Maar ok we zeuren er niet over. Alleen mijn zwangere dochter moest daardoor iets anders nemen omdat we na de 2e ronde weer misgrepen. Maar het vlees viel niet goed. De chineze mevrouw met lange vlecht viel enorm uit en tikte heel hard op de tafel en zei, je eet je bord leeg en zo werkt dat hier niet etc met harde stem en respectloos als gast. We konden alleen maar proberen uit t leggen dat ze t niet durfde t eten. Maar de mevrouw bleef maar onbeschoft en harde stem naar haar gillen. We waren echt helemaal verbijsterd dat je zo naar je gasten praat. Kan zeker ook op een andere manier.

17. v Gerwen's profielfoto
    v Gerwen heeft een recensie geschreven voor Kota Radja

v Gerwen

Kota radja in Helmond.
    Top Chinees restaurant.
    Bediening top en zeer beleefd.
    Lekker en goed gegeten.
    Ga zeker terug.

18. Monique's profielfoto
    Monique heeft een recensie geschreven voor 't Zusje

Monique

Geweldige avond gehad. Goede sfeer en heerlijk gegeten. Top!

19. Henk en hannie van den hurk's profielfoto
    Henk en hannie van den hurk heeft een recensie geschreven voor De Barrier

Henk en hannie van den hurk

Wij komen er als we gaan fietsen. Stoppen voor koffie met gebak of een pilsje. Gaan er regelmatig eten. 3 Weken geleden nog geweest nemen dan altijd het verassingsmenu. Dat is altijd heerlijk. De bediening is altijd goed en vriendelijk. Wij wonen in Nuenen. Daar zijn veel eetgelegenheden maar onze voorkeur gaat uit naar De Barrier. Voor de sfeer en het lekkere eten.

20. Manon Sprengers's profielfoto
    Manon Sprengers heeft een recensie geschreven voor 't Zusje

Manon Sprengers

Weer heerlijk gegeten vanavond en altijd vriendelijk personeel en goede service! Wij hebben genoten.
    Daar bovenop waren we vandaag ook nog eens de lucky winnaar van, niet 1 maar, maar liefst 2 wijnpakketten! Geweldige avond gehad en naar huis gegaan met een prachtig pakket.

Top!

21. Stevie's profielfoto
    Stevie heeft een recensie geschreven voor Epsilon

Vandaag nog een keer naar Epsilon geweest. De vorige keer had ik een aantal verbeterpunten in de review gezet en tot mijn vreugde zag ik dat hier echt wat mee gedaan was. De saladebar was veel beter dan de vorige keer en ook het vlees was veel beter gekruid. Ook de bediening was erg goed. Ook een maat van mij die mee was, was erg onder de indruk van het eten. Goed bezig Epsilon! Ga zeker zo door!

22. MW's profielfoto
    MW heeft een recensie geschreven voor Kasteelpoort
    Internationaal Helmond

Ik ging voor de heerlijke uitsmijter, helaas stond deze niet meer op de menukaart en nog erger, ze waren niet bereid er een voor mij te maken. Enorme tegenvaller.

23. Charles de groot's profielfoto
    Charles de groot heeft een recensie geschreven voor De Waard
    Internationaal Helmond

Erg leuk en gezellig restaurant genoeg gerechten om een keus uit te maken. Onbeperkt salade en friet erbij, bediening erg vriendelijk en goede uitleg hoe de menukaart werkt. Wij hebben er een topavond gehad en alle gerechten goed bereid. Komen er zeker nog een keer terug.

24. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Restaurant Nastrium

Alweer ons tweede bezoek en ze zijn inmiddels bijna een jaar geopend en onlangs versterkt met keukenchef Ryan Bahadoer. Het weer was veranderlijk dus kozen we ervoor om binnen te gaan zitten waar de open haard voor gezelligheid zorgde. Als aperitief een een Portugese witte gemaakt van Alvarinho en Trajadura 2017 van Menancos die erg goed beviel. Chef Lany presenteerde zelf het amuse duo. Een krokantje met een licht pikante gado gado dip met serreh toets die tot op de bodem werd leeg gelepeld, dit blijft een hit.
    Gepresenteerd met wat rook aan tafel, een flan van asperge met crème van eigeel en bieslook, afgewerkt met een schuim van asperge, mooi hoog op smaak.

De rendang volgens oma’s recept mocht natuurlijk ook niet ontbreken. Ditmaal in een glaasje uitgeserveerd. Onderin noedels met erop de runder rendang en ijspastille van zoetzure komkommer, afgewerkt met een schuim van kokos en sereh waarover gedroogde sambal, heerlijk.

De eerste begeleider werd behoorlijk uitgebreid door Martijn Bouwmans de nieuwe sommelier gepresenteerd. Een originele en enigszins gedurfde keuze. Een droge Tokaji van Fülöp die in het aroma wat aan een fino sherry deed denken maar in de mond een stuk verfijnder was dan de sherry. Uit de keuken de topper van de middag. Bereidingen van hamachi. Een rolletje delicate tartaar en plakken sashimi in oosterse marinade. Op de tartaar een streepje avocado met licht pikant kletskopje voor de bite. Verder plakje groene aardbei, toefjes heerlijke gel van ponzu en soja en een parel van witte chocolade gevuld met crème van groene curry. Aan tafel afgewerkt met een groene kruidensaus met kokos. Een mooie smaakopbouw met als climax de parel met groene curry waarnaast de wijn helemaal tot zijn recht kwam, top! (9,85)

Uit Uruguay de Garzon Albariño 2016, complex aroma, redelijk stevige body met lange afdronk. Uit de keuken een mooie presentatie. Zeeduivelfilet gegaard op het kraakbeen met erop een gelei van algen, crème van passiefruit en kroepoekje van tapioca aan tafel aangevuld met een schuimige strandkrabbensaus. Ernaast een ring van aardappel en zeegroenten, dotje crème van spinazie, crème van passiefruit en stukje prei met haringkuit en crème fraise. De vis was net ietsje te ver. De smakencombinatie was complex met veel beleving. De wijn was keurig in balans. (9,5)

Verder met de rode mul op een bedje van risotto afgewerkt met een crunch van aardappel en wortel. Ernaast carpaccio van octopus, partjes van tomaat, emulsie van koriander en een flinke dot licht pikante Hollandaise van gerookte paprika, aan tafel afgewerkt met een gekruide tomatenbouillon. Een mooie smakencombinatie met mediterraanse tonen. De Italiaanse Apollonio Diciotto Fanali rosé, eigenlijk meer een lichte rode, vulde het gerecht aan met zijn mooie aroma. (9,5)

Het pièce was voor mij een tongfilet afgewerkt met zacht gegaarde mosselen, stukken scheermessen met verse kruiden en bloemen, ernaast parelcouscous, schuimige saus van gele curry en compote van dragon met mosterdzaad. Aan de andere zijde een fris sausje van bosui en kaffir. Veel smaakbeleving weer met exotische toetsen waarnaast de zwoele Italiaanse Gewurztraminer van Albino Armani naadloos aansloot, genieten! (9,75)

Ook het dessert zag er zeer verzorgd uit. Een ring van lychee kokos en rosse peper met eromheen een quenelle sorbetijs van lychee ganache van witte chocolade met Thaise basilicum, partjes van aardbei en lychee en meringues van basilicum, in de ring het sap van lychee met sake en een druppel olie van Thaise basilicum. Aan tafel afgewerkt met zeste van limoen. Een hele mooie smakencombinatie, lekker licht en sappig. De ronde Jurançon 2016 van Lapeyre kreeg hiernaast zelfs een droog karakter, prima. (9,7)

Als afsluiter namen we buiten nog een heerlijke espresso van Giraffe met een viertal lekkere friandises. De boterkoek met kardemom was verrassend.

Bediening was uitstekend verzorgd, keurige uitleg van de gerechten door de chef en goede presentaties van een originele wijnselectie door de jonge sommelier Martijn Bouwmans. We voelde ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Kortom weer een geslaagde lunch, mooie composities van gerechten met veel smaakbeleving en exotische smaken waarnaast originele begeleiders zijn geselecteerd. Helemaal onze smaak, bedankt!

25. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor De Rozario
    Internationaal Helmond

Jermain is inmiddels al weer twee jaar geopend en de eigen signature begint nu serieuze vormen aan te nemen. Gereserveerd voor de lunch op zaterdag. We mochten een tafel kiezen en dat werd er een aan het raam. De vis leverancier was nipt op tijd, we mochten nog de levende langoustines zien die in het menu verwerkt waren, leuk.

Als aperitief een Spaanse witte van Ramón Roqueta die goed beviel. Als amuse een Indische rijsttafel door de chef zelf gepresenteerd. Als fingerfood een cassave kroepoek en krokantjes van kippenhuid met dip van misomayonaise en gado gado op een paksoi stengel. Goede smaken.
    In het eerste schaaltje een stukje op de Green Egg gerookte makreel met gebrande tomaat in een olie van tomaat, mooi hoog op smaak.
    Verder met “sajur lodeh” mousseline van gestoofde blanke groentjes met makaron van gemberbier afgewerkt met een plakje gebrande bloemkool, verrassend.
    Als laatste de nasi goreng met als basis een schuim van pandan op basis van kokosmelk erop gepofte wilde rijst en gedroogde kruidenmix, lekker en een beetje pikant.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de Sommelière in opleiding. Een loep zuivere Sauvignon Blanc 2017 van Clément uit de Menetou-Salon. Uit de keuken een hele mooie presentatie. Handgesneden tartaar van hamachi in een lint van komkommer erop mousse van komkommer, quenelle ijs van sambai (azijn van ossenstaart), groene kruiden en stukje grapefruit. Eromheen een frisse kruidenjus met druppels ponzu. Hele verfijnde smaken, lekker complex en keurig in balans met de frisse Sauvignon. (9,75)

Voor bij de langoustine bereidingen een volle romige Viognier 2017 van Vallée Blanche.
    We starten met een tartaar waarop plakjes tomaat, rouille met vleugje Madame Jeanette, toefjes gel van citrus, gepofte quinoa en croutons in een frisse tomaten bouillon. Complex verfijnd zonder de langoustine te overheersen, knap!
    Meteen erna een tartaar in een jus van kokos sereh met Madame Jeanette, verstopt onder brikdeeg en afgedekt met plakjes butternut pompoen. Net even wat voller en pittiger.
    Als laatst de geschroeide staart op een dunne streep van de rouille afgewerkt met aromaten, quinoa en pompoenpitten. Puur genot, wow. (9,88)

Over naar rood met de Scaia Corvina 2015 van Tenuta Sant'Antonio, fruitig en zacht met aangename kruidigheid. In het schaaltje een plak buikspek, 48 uur gegaard en krokant afgebakken, erop tempeh gelakt in boemboe en een stengel paksoi met lychee, ernaast een quenelle Japanse rijst en gepofte quinoa. Het geheel was afgewerkt met schaafsel van eigeel en een krachtige saus van sesam en sinaasappel. Het buikspek was mooi krokant, het gerecht had prima texturen met veel mondbeleving en mooie smaken waarin de sinaasappel goed aanwezig was. De wijn vulde het gerecht aan met zijn zuren en kruidigheid. (9,6)

Het pièce was lam, heel anders dan “normaal”. Lamsfilet gegrild op de Big Green Egg met dukkah, stoof van de bout en een emulsie van gele curry gewikkeld in daslook en vastgeknoopt met bieslook, erop tuinkers en tahoon cress, ernaast een groene asperge en een ravioli van knolselderie met gepofte aubergine. Een hele originele smakencombinatie met aangename kruidigheid. De Spaanse Abadal crianza 2014 sloot aromatisch keurig aan maar was voor mij in de mond net iets te stevig (Kleine slokjes dus). (9,7)

Over naar ons eerste dessert bij De Rozario. Virginia Rhoe presenteerde de droge Mistigris Rosé gemaakt van Muscat en Syrah met frisse tonen van rood en geel fruit, verrassend. In een zwart schaaltje vers fruit, framboos, aardbei en braam met cremeux van aardbei, toefjes gel van gefermenteerde aardbei en quenelle kokosijs, in een bouillon van aloë vera met vleugje rozensiroop een aardbei, afgewerkt met zeste van limoen. Mooie frisse pure smaken waarbij de rosé keurig in balans was. (9,5)

Als afsluiter een hele krachtige frisse espresso met assortiment pralines met enkele originele smakencombinaties. (een pikant en een met vleugje drop). En een tafelbereiding van een shot, de huisgemaakte Dragonfly wodka met room en krokante zeste van citroen.

Bediening was uitstekend verzorgd met Jermain in de hoofdrol die de gerechten gedetailleerd met veel passie presenteerde. Leuk dat Virginia Rhoe zich meer gaat ontwikkelen als patissier.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend.

Een hele mooie verwenmiddag weer met complexe, verfijnde gerechten met veel smaakbeleving en subtiele Aziatische invloeden. Een aanrader voor fijnproevers en levensgenieters, bedankt!

26. Yvonne Thijssen-Duijmelink's profielfoto
    Yvonne Thijssen-Duijmelink heeft een recensie geschreven voor De Rozario
    Internationaal Helmond

Top restaurant, eigenaar en team zijn jong, verfrissend. Gerechten hebben een Indische twist subtiel doch verrassend. Bediening ook erg professioneel, aandacht voor de gast. De eigenaar zelf heeft ook aandacht voor zijn gasten, die hele sfeer hangt in het restaurant. Sfeer heerlijk ongedwongen en relaxed zoals het ook moet zijn. Prijs kwaliteit helemaal dik in orde. Wij komen zeker terug.

27. Helma van de Laar's profielfoto
    Helma van de Laar heeft een recensie geschreven voor De Steenoven

Helma van de Laar

Super lekker eten en drinken prijs kwaliteit is gewoon goed zijn al vaker geweest en gaan zeker terug. We hadden gekozen voor het steentjes menu gewoon super

28. Loes's profielfoto
    Loes heeft een recensie geschreven voor De Rozario
    Internationaal Helmond

Eten was erg lekker maar service was een stuk minder. We hadden 5- gangen incl. Wijnarrangement. De gangen kwamen veel te snel op elkaar. Amuse was heerlijk en en werd toegelicht door kok persoonlijk, dat maakte dat de verwachtingen hoog waren die avond echter De vervolg service was een staandaard riedeltje, geen persoonlijke aandacht vd service en in de loop vd avond werd service ook minder.
    Ondanks het lekkere eten verwacht je ook een goede totaal beleving in dit restaurant. Die was matig.

29. Stevie's profielfoto
    Stevie heeft een recensie geschreven voor Epsilon

Een aantal weken voor het eerst kennis leren maken met dit restaurant. Ik vond het persoonlijk een best goede Griek. Niet de beste, maar wel een goede. Epsilon kan in mijn optiek nog wel werken om het restaurant naar een hoger niveau te werken. Wat laten we eerlijk zijn, er zijn gewoon erg goede Grieken hier in de buurt – en daarom moet ik wel streng zijn.
    Qua bediening heb ik niks aan te merken we werden vriendelijk en tijdig geholpen. Ik kan niet spreken hoe dit is als het druk is.

Het eten was goed maar ik heb hier wel een aantal verbeterpunten voor:

• Porties mogen iets groter of prijzen lichtelijk omlaag (bij andere grieken krijg je toch wat meer in verhouding)
    • Vlees mag wat sterker gekruid worden
    • Saladebar mag wat meer salades bevatten
    • Sommige salades in de saladebar zijn vrij kaal

Omdat Epsilon pas begonnen is, is er nog genoeg ruimte voor verbetering. Tenminste als Epsilon ook wat met de feedback doet. Ik denk dat Epsilon zeker een aanwinst is voor Helmond maar er zullen nog wel wat puntjes op de I moeten worden gezet.

30. Kees's profielfoto
    Kees heeft een recensie geschreven voor Kwan kookt Thais

Voortreffelijk gegeten bij Kwan vrijdagavond. Het is binnen gezelliger dan op de foto lijkt. We hadden eerst nog op internet vergeleken met de restaurants in Eindhoven. Maar we wilden wel een echte Thaise beheerder/ster, en de recensies hier waren beter. Het eten was ook inderdaad van prima kwaliteit, net zoals we in Thailand in de echte restaurantjes geweld zijn. Tip: Mocht je hier gaan eten, bestel als extra de Pad Thai. Voortaan wordt het voor ons hier eten bestellen en afhalen ipv bij de Chinees. ;-)