Nieuwste foto's in Almere

Laatste updates in Almere

1. Tobias 's profielfoto
    Tobias heeft een recensie geschreven voor Brownies & DownieS

Heerlijk eten en een leuke ambiance. Centraal gelegen in Almere-Buiten, echt een pareltje in die omgeving. Broodjes zijn rijkelijk belegd en je gaat hoe dan ook niet met honger naar buiten. Daar zorgt het team van Kanjers bij Brownies & DownieS wel voor! Prijstechnisch prima te doen, zeker met het oog op wat er wordt uitgeserveerd.

De huiselijke sfeer gecombineerd met de geweldige service zorgt voor een top ervaring.

2. Brownies & DownieS heeft een nieuwe foto
  9. HarborHouse heeft een nieuwe foto
  10. HarborHouse heeft een nieuwe foto
  11. John's profielfoto
    John heeft een recensie geschreven voor Wereldrestaurant Atlantis

Ik ben in februari naar de nieuwe Atlantis geweest en afgelopen week weer.
    Ik heb gemerkt dat ze in februari nog wat opstartproblemen hadden.
    Afgelopen week was daar niks van terug te zien. Het personeel is vriendelijk, de lege borden en glazen worden regelmatig opgeruimd. Het meubilair zit prettig en is ruim opgezet.
    De gerechten smaken goed. Als er iets op is en je vraagt erom, wordt dat netjes aangevuld.
    Ik had klachten over het vlees van de grill dat niet goed doorgebakken was. Daarop heeft de kok zonder morren opnieuw een portie erop gedaan, deze keer wel naar wens.
    Het was er aardig druk, maar de rijen en wachttijden voor de wok en grill vallen heel erg mee.
    Er is genoeg ruimte om tussendoor te lopen zonder tegen mensen op te botsen.
    Er is genoeg bediening bij de verschillende keukens. Het pand is goed verlicht. Geen donkere sfeer om zogenaamde viezigheden te camoufleren. En ook de airco doet zijn werk goed waardoor de temperatuur erg aangenaam is.
    Als ze op deze manier verder gaan, kom ik er graag terug.

12. Dennis's profielfoto
    Dennis heeft een recensie geschreven voor Wereldrestaurant Atlantis

Blijf weg als je een allergie hebt; bedroevende, onprofessionele houding van het personeel en belabberde voorbereiding en onderlinge communicatie.

Ruim van te voren hadden wij zowel telefonisch als bij het online reserveren duidelijk aangegeven dat één persoon binnen ons gezelschap een specifieke allergie heeft. Er werd ons telefonisch toegezegd dat de persoon in kwestie bij aankomst een rondleiding zou krijgen om aan te geven wat er wel en niet gegeten zou kunnen worden. Een prima oplossing, dachten wij toen.

Toen we bij aankomst de vrouw achter de balie nogmaals op deze afspraak wezen, liep het echter net even anders dan verwacht. In plaats van de toegezegde rondleiding, kregen we van haar een serie uitspraken die meer als doel hadden de schuld af te schuiven en het gezichtsverlies te beperken dan om daadwerkelijk tot een oplossing te komen. Sterker nog: haar reacties waren onnodig kattig, weinig empathisch en zakelijk gezien ronduit dom.

Hierbij de "highlights":

- Het bleek bijzonder lastig om een kok te vinden die de toegezegde rondleiding kon doen. De afspraak die wij ruim van te voren hadden gemaakt was door het personeel overduidelijk niet voorbereid en onderling gecommuniceerd - en dit terwijl het wel gewoon in hun reserveringssysteem stond, dus ze wisten van onze wens en wanneer we zouden komen.

- De vrouw vond het vooral erg lastig dat wij de naam van degene die we aan de telefoon hadden gesproken niet hadden genoteerd. Het spijt me zeer, maar volgens mij is het aan het restaurant om dit soort zaken zorgvuldig te noteren en te communiceren.

- De vrouw zei dat het "om een wel erg lastige allergie ging". Dat was natuurlijk de bevestiging dat men het huiswerk niet had gedaan en tegelijkertijd een voorteken dat er waarschijnlijk helemaal geen oplossing zou komen.

- Na veel doorvragen gaf de vrouw uiteindelijk toe dat ze niet kon garanderen dat er eten was dat compleet veilig zou zijn voor de persoon met de allergie. Dat is nogal een sprong: eerst wek je in een telefoongesprek de suggestie dat er veilige producten beschikbaar zijn en dat die alleen moeten worden aangewezen en vervolgens is niks meer 100% te garanderen.

- De balie-vrouw had zowaar toch nog één "oplossing" achter de hand: wij zouden gewoon betalen en gaan eten en dan kon de persoon met de allergie het zelf uitzoeken en in het ergste geval alleen wat drinken tegen wat korting achteraf. Het leek wel een Jiskefet-sketch, maar de vrouw meende het serieus.

- Het was ronduit triest hoe de vrouw telkens in de verdediging schoot (al ontkende ze dit zelf stellig): ze waren pas 7 maanden open, wij hadden de naam moeten noteren van degene die we aan de telefoon hadden gesproken, degene aan de telefoon had het niet goed doorgegeven en het was wel een "erg lastige allergie".

- Het was hilarisch en droevig tegelijk hoe de vrouw tussen alle bovenstaande opmerkingen toch nog in staat was om vol te houden dat ze het vervelend vond, begrip had voor de situatie en op zoek was naar een oplossing. Na een paar minuten geloofde niemand dat nog, behalve zijzelf.

- Een excuses voor de gang van zaken moest er werkelijk uit worden getrokken - het verbaasde mij eerlijk gezegd dat de vrouw het nog over haar lippen kreeg. Of het ook gemeend was betwijfel ik overigens ten zeerste, maar je kunt niet alles hebben natuurlijk.

- Het ontbrak de vrouw ook aan het zakelijk inzicht om bijvoorbeeld een waardebon aan te bieden voor een eventuele volgende keer, of iets in die richting.

Na dit alles hebben we nogmaals een mail verstuurd om onze ontevredenheid over de gang van zaken te uiten. Behalve dat de slechte communicatie werd toegegeven, was de reactie van Atlantis verder weinig verhelderend en vooral tegenstrijdig: aan de ene kant geven ze aan rekening te willen houden met allergieën door mensen van te voren een rondleiding te geven over wat wel en niet eetbaar is, aan de andere kant stellen ze dat het vanwege het zelfbedieningsconcept, de veelheid aan gerechten en de bereidingswijze niet te garanderen is dat bepaalde voedingsstoffen te vermijden zijn. Je kunt iemand rondleiden tot 'ie een ons weegt, maar als je met dit concept in de basis niet kunt garanderen dat iemand niet iets binnenkrijgt waar hij/zij allergisch voor is, dan is dat natuurlijk een wassen neus.

Op het moment dat je het niet kunt garanderen, moet je daar op voorhand gewoon eerlijk over zijn en niet aan de telefoon doen alsof er een oplossing mogelijk is om vervolgens bij aankomst te zeggen dat het niet te garanderen valt.

De wijze waarop Atlantis op dit moment met allergieën omgaat laat zich dus als volgt omschrijven: op voorhand wekken we de suggestie dat er een oplossing mogelijk is, maar als je eenmaal binnen bent is het ineens niet meer te garanderen. Maar niet getreurd, want degene met een allergie kan er altijd voor kiezen om alleen wat te drinken als de rest lekker zit te eten en dan krijgt u achteraf gewoon wat korting! Goed geregeld toch?

Een schaamteloze vertoning van Atlantis. Iedereen met een allergie is gewaarschuwd.

Dennis

13. T.D. Beerda's profielfoto
    T.D. Beerda heeft een recensie geschreven voor Yamas

T.D. Beerda

We hebben er heerlijk gegeten.

14. Henriette Carbin's profielfoto
    Henriette Carbin heeft een recensie geschreven voor Yamas

Henriette Carbin

We hebben super lekker gegeten! De bediening was goed en vriendelijk! Er werd rekening gehouden met onze wensen waar we wilden zitten. Kortom een aanrader!

15. Leonie's profielfoto
    Leonie heeft een recensie geschreven voor Beachclub Waterproof

Heerlijk plekje in Almere Haven. Vriendelijke en gezellige bediening. Lekkere maaltijdsalade en heerlijke koffie! Een fijne plek om lekker te zitten in een prachtige omgeving met een ongedwongen sfeer.

16. Jacqueline's profielfoto
    Jacqueline heeft een recensie geschreven voor Kwalitaria Literatuurwijk

Jacqueline

Patat zag er goed uit, tot je het gaat eten. Slap slap en nog eens slap. Kroket was op het broodje geplet en was lauw. Geen mosterd erbij. Kalfskroket gevraagd en voor betaald maar zo zout niet te eten. Het enige wat goed was de frikandel speciaal en de kipnuggets. Ons zie je hier niet meer. Misscien verstandig om niet alleen jongeren er achter te zetten die er weinig verstand van hebben maar ook een coordinator die ze kan begeleiden.

17. Marja Conejo's profielfoto
    Marja Conejo heeft een recensie geschreven voor Brasserij De Bergerrie

Marja Conejo

We waren met 4 volwassenen en 1 kind. Ze hadden een prima kindermenu. En ook voor gluten en soja vrij was er genoeg. Werden keurig behandeld niets was teveel.
    Zeker aanrader. Ondanks drukte hadden we niet de indruk dat we vergeten werden.
    Het enige minpuntje was dat ook een andere tafel op onze rekening stond, maar dat werd netjes rechtgetrokken

18. Jeannette Aarts's profielfoto
    Jeannette Aarts heeft een recensie geschreven voor Wereldrestaurant Atlantis

Laats geweest met vier personen. Wij zijn al zeker 10 jaar klant. Maar dat was wel in het oude Atlantis restaurant. De sfeer was daar ongedwongen. Nu, naar drie keer in het nieuwe restaurant te zijn geweest hebben wij zo onze twijfels. Gelijk al door de onbeschofte behandeling van de persoon die ons naar onze tafel bracht kregen wij een naar gevoel. Wij vroegen om een andere tafel ivm. de beperkte ruimte om ons heen. Na wat afwijzingen en een boos gezicht kregen wij, bij wijze van grote uitzondering, een andere tafel toegewezen. Er werd gezegd dat wij op die plek eigenlijk niet mochten zitten. Wij vroegen ons af waarom niet want het was een gewone tafel voor vier personen.
    We hebben redelijk gegeten, hoewel het aanbod steeds meer het pizza gehalte begint te krijgen. We hadden drie uur de tijd, genoeg natuurlijk want dikke eters zijn we niet. Twee minuten voordat onze tijd omwas kregen wij het verzoek om onmiddellijk het pand te verlaten, zo niet dan moet u bij betalen.Vroeg me af waarvoor want we waren allang uitgegeten.
    Dat werd weer door de zelfde persoon gezegd die ons ook gebracht had. Wederom op een onbeschofte manier, een soort politie agent in burger, speurende naar eet overtreders, en iedereen die een minuut te lang aan tafel zit eruit kwakt. Waar is het vertrouwen in de klant gebleven die er vroeger wel was? Voor ons is het helaas geen fijne gang meer.

19. Corien's profielfoto
    Corien heeft een recensie geschreven voor Yamas
    Grieks Almere

Heb heerlijk tapas gegeten. Op terras heerlijk

20. Esmerelda's profielfoto
    Esmerelda heeft een recensie geschreven voor Yamas

Esmerelda

Vertaal van English naar Nederlands

Expensive for the food quanity… Service was super.

21. G.Hols's profielfoto
    G.Hols heeft een recensie geschreven voor Wereldrestaurant Breed

Lekker eten voor ieders wil.

22. Sandra's profielfoto
    Sandra heeft een recensie geschreven voor Yamas
    Grieks Almere

Super fijn personeel. Goede sfeer. Lekker eten. Top tent!

23. Sportbedrijf Almere's profielfoto
    Sportbedrijf Almere heeft een recensie geschreven voor Beachclub Waterproof

Sportbedrijf Almere

Met zijn 10-en vorige week een lunch gegeten daar voor het eerst. Alle borden waren leeg dat zegt genoeg toch. Zeker voor herhaling vatbaar, ook gezellig (met mooi weer) zo bij het strandje!

24. J peppel's profielfoto
    J peppel heeft een recensie geschreven voor Proeflokaal Bregje

J peppel

Leuk restaurant, met mooi terras in de schaduw. Is prettig eten met deze warme dagen. Bediening en eten zijn goed.

25. Ronald van nes's profielfoto
    Ronald van nes heeft een recensie geschreven voor Proeflokaal Bregje

Top tent! We komen hier vaak en de bediening is altijd vriendelijk en het eten lekker. Wil je een keer simpel iets eten zonder te veel gedoe voor niet veel geld dan is dit waar je in Almere moet zijn. Het is gewoon goed.

26. Nadieh's profielfoto
    Nadieh heeft een recensie geschreven voor Wereldrestaurant Breed

Super leuk restaurant. Heerlijk gegeten! Voor de kinderen ook een heel groot speelparadijs. Van alles wat. Echt een aanrader!

27. Kim's profielfoto
    Kim heeft een recensie geschreven voor Grand Taverna Alexandros

Vanavond met zijn 7e gaan eten, een te grote tafel waar je bijna naar elkaar moest schreeuwen om elkaar te verstaan. Het eerste drankje daar moesten we al een halfuur op wachten, toen werd ook gevraagd wat we wilde eten. Na onze bestelling door gegeven te hebben een uur op ons hoofdgerecht gewacht, carpaccio was droog en smaakloos, heel erg flauw. De garnalen cocktail mocht zeker meer saus op, zat meer sla in dan garnalen. Toen nog een uur gewacht op ons hoofdgerecht. Ik had gebakken ossenhaas besteld en bij het toe dienen kreeg ik opeens ossenhaas puntjes, toen ik aangaf dit niet besteld te hebben liep de serveerster weg en kwam na 2 minuten terug met de mededeling:" zo staat het wel in de kassa mevrouw" en zet bekand het bord weer voor mijn neus. Ik had geen zin dat de andere 6 al aten en ik pas een halfuur het juiste gerecht voor mijn neus had. De ossenhaas puntjes waren droog, niet te eten. De andere 6 die mee waren hebben ook maar 2 happen genomen. Vlees was of te zout, of te droog. Super jammer dit. Eens, maar nooit meer voor ons. We waren blij toen we weg konden daar, gelukkig wel kunnen genieten van het ijsje van mac donalds.

28. Ehobbelink's profielfoto
    Ehobbelink heeft een recensie geschreven voor Smullen en Spelen
    Pannenkoekenhuis Almere

Ehobbelink

We had a great time. Super friendly staff. I was over confident in ordering a bacon pancake and a shoarma plate, which was too much too handle. But taste of both was perfect. My girl had a hasselbraam pancake and she was in trance :P Certainly a place we will visit again.