Nieuwste foto's in België

Laatste updates in België

1. Jos Muijs's profielfoto
    Jos Muijs heeft een recensie geschreven voor Rodeo
    Amerikaans Neerpelt

Top gegeten voor redelijke prijs. Prima sfeer met vriendelijk personeel

2. Jos Muijs's profielfoto
    Jos Muijs vindt Rodeo leuk

Jos Muijs

3. Nikki's profielfoto
    Nikki heeft een recensie geschreven voor Rodeo
    Amerikaans Neerpelt

Vandaag bij Rodeo Neerpelt gaan eten. Was gewoon goed, leuk ontvangen in een ongedwongen sfeer! Ik had de ribeye en mijn vriend de fajita en het ze waren super! De desserts zijn ook verrukkelijk 😀. Er is een snelle en vriendelijke service! Kortom niks op aan te merken...

4. Sonia Verstraeten's profielfoto
    Sonia Verstraeten heeft een recensie geschreven voor Little Amadeus
    Belgisch Gent

Sonia Verstraeten

Gisteren gaan eten met een gezelschap van 11 personen.
    de vrouwen gingen bij het binnenkomen naar het toilet op de eerste verdieping,
    de vrouwen en zowel de mannen moesten de zelfde wc gebruiken daar er maar 1 was en dat op zich is nog niet zo erg, maar het was er verschrikkelijk vuil echt ondermaats de uitwerpselen
    en toilet papier lagen op de grond en het wc was volgens ons in geen maanden nog gekuist je durfde ook de klink van de deur niet aan te raken.na er een opmerking over gemaakt te hebben heeft hij het met een beetje papier gaan opkuisen en heeft zich dan komen excuseren
    het eten was wel redelijk maar ik stel mij toch wel vragen bij de netheid van de keuken.
    ik beveel het restaurant zeker niet aan.

5. Henk's profielfoto
    Henk heeft een recensie geschreven voor Rodeo
    Amerikaans Neerpelt

Ik snap niet wat mensen te klagen hebben wat ze schrijven, heerlijk eten zeer vriendelijk personeel, super voor kinderen met binnen en buitenspeeltuin, heerlijk terras.
    Het fijne hier is dat je bij het hoofdgerecht niet alles op 1 bord krijgt met dat de frietjes, salades en sausjes apart geserveerd wordt.

6. DE MAERTELAERE's profielfoto
    DE MAERTELAERE heeft een recensie geschreven voor De Tijl

DE MAERTELAERE

Leuke sfeer, lekkere gerechtjes.

7. Freek's profielfoto
    Freek heeft een recensie geschreven voor Rodeo
    Amerikaans Neerpelt

In een woord subliem! Goed eten! Grote porties. Vlotte en aardige bediening. Het was heerlijk!

8. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Het Gebaar

Ditmaal met pa naar onze favoriet in Antwerpen, dat was voor hem al weer lang geleden. Het weer was prima en het terras was ingedekt, we vonden het toch gezelliger om binnen te zitten, daar kregen we een tafel aan het raam, fijn. Als aperitief een frisse witte, dat werd een Verdejo uit de Rueda van Javier Sanz die zeer goed beviel. Ernaast de bladerdeeg krokantjes met soesjes die hartig gevuld waren, lekker.
    De kaart werd gepresenteerd met een extra voorgerecht en twee extra hoofdgerechten. Wat opviel was dat er nu ook de mogelijkheid van begeleidende bieren was.

Chef Roger presenteerde zelf de eerst amuse. Hij wilde ons vandaag ook nog enkele bereidingen laten proeven die nog in ontwikkeling zijn, super leuk. De amuse was geïnspireerd op de pizza prosciutto uitgeserveerd in een glazen kogel. Onderin een chutney van ui, vloeibare tomatensaus, vers tomaatje en burrata, afgedekt met prosciutto, afgewerkt met twee hele dunne plakken krokant brood. Een hele mooie smakencombinatie.

Het eerste project was geïnspireerd op de “pan con tomate” gepresenteerd op een mooi zwart bord. Stukken krokant zuurdesembrood met knoflook waarbij burrata en verschillende tomaat structuren. Verse tomaatjes, mooie kogels tomatenmousse gevuld met mousse van basilicum (mooi hoog op smaak), het meest indrukwekkende was de gemarineerde tomaat. Maar liefs drie dagen gemarineerd in een zoetzuur kruidenbad, explosief van smaak, wow.

Een licht trotse Roger presenteerde de gekarameliseerde paling met oosterse invloeden. De paling filets waren licht krokant gekarameliseerd en zoetzuur afgelakt, lagen op een bedje van Japanse sushirijst, ertussen aubergine met miso, erop gefrituurde fijne zeegroentjes, ernaast dotjes crème van gefermenteerde look, aan tafel afgewerkt met een miso bouillon. Een heerlijke smaakbeleving met mooie sappige textuur, genieten!

De “pekingduif”, geïnspireerd op de pekingeend was al aan aan de vijftigste uitvoering. De bereiding duurt maar liefst drie dagen, ik kan wel zeggen dat deze uitvoering de perfectie benaderde. Uitgeserveerd met tafelbereiding, vandaag door de familie van Damme, leuk! De borstfiles werden er keurig uitgesneden en verdeeld in hapklare stuken. Top cuisson, mooi hoog op smaak met een sappige textuur. Huidje licht krokant en hoog op smaak met aangename kruidentoets. Partner die van kluiven houd vond de boutjes helemaal geweldig.

De eerste begeleider was de Spaanse El Cullerot van Celler del Roure, aangenaam fris met wat body. Ernaast een mooie presentatie. Langzaam gegaarde, keurig afgegrilde tarbotfilet op een bedje van aardappelpuree, eromheen een krans van fijn gesneden lauwwarme gebakken groentjes waarop structuren van wortel, mosseltjes escabeche, cressjes en toefjes kruidige mayonaise, aan tafel afgewerkt met een heerlijke schaaldierensaus. De tarbot had een prima cuisson, in het garnituur mooie smaken die prima combineerde en de wijn was keurig in balans, genieten. (9,8)

Partner had gekozen voor de roodbaars met Aziatische invloeden. Op het bord een keurige filet met twee stukken van de kreeftenstaart op een bedje van rijst met groentjes, erop een kroepoekje met verse kruiden, aan tafel afgewerkt met de smaakmaker van het gerecht, een heerlijke curry-kokossaus. Mooie smaken, prima cuissons met ernaast de witte Zuid-Afrikaanse Ladybird van Laibach die naadloos aansloot. (9,7)

Ditmaal gekozen voor de Orelys. Een hele mooie presentatie verscheen op tafel. Een taartje van kogels met de smaken van yuzu, basilicum en gekarameliseerde appel tussen krokante schijven, bovenop een compote van gekarameliseerde appel. Ernaast nog verschillende structuren van luchtige room, appel, spongecake en orelys chocolade, met de vlinder als decoratief hoogtepunt. Heerlijke smaken en zeker niet te zwaar. De heerlijke Duitse Riesling Leiwen auslese van Josef Rosch maakte het gerecht nog lichter. (9,85)

Het hoogtepuntje van vorige keer mocht niet ontbreken. Een prachtige presentatie van de smaken uit Hoogstraten. Als basis een ring van luchtige yoghurtmousse, erop structuren van Hoogstraten aardbeien met toetsen van basilicum en rode biet. Aan tafel afgewerkt met een heerlijke complexe saus van rood fruit met kruidigheid. Heerlijke frisse smaken, prima textuur en originele begeleider, de Oostenrijkse Merlot Spätlese van Tschida, top! (9,88)

Als afsluiter nog een Nespresso, glaasje slagroom met likeur en koekjes, waarvan de broodpudding de hoofdrol opeiste.

Bediening was uitstekend verzorgd, we voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteit was uitstekend, bij topgerechten hoort een serieus prijskaartje.

Kortom, het was weer een topbeleving. Super leuk dat Roger verschillende nieuwe ontwikkelingen liet proeven. Dit laat zien dat hij absoluut niet stilstaat. Leuk ook dat er steeds meer aan tafel wordt gedaan, zodat beleving nog completer wordt. Wij waren onder de indruk, bedankt!

9. Firmin Schillewaert's profielfoto
    Firmin Schillewaert heeft een recensie geschreven voor B-In
    Frans Brugge

Reeds meerdere keer gaan lunchen. Fantastisch lekker en indien op terras met zicht op de reien fenomenaal. Vriendelijke bediening. Prijs/kwaliteit ok. Wij gaan zeer zeker nog terug.

10. Firmin Schillewaert's profielfoto
    Belgisch Poppel
  12. C. Nauta's profielfoto
    C. Nauta heeft een recensie geschreven voor Domein de Bever

C. Nauta

Teveel om het te beschrijven. Met korte woorden het "ik vertrek" Verhaal. We moesten b.v ruim 1 1/2 uur wachten op de lunch en wij vieren hebben toen besloten om er niet langer op te wachten, mede door de smoesjes die er verzonnen werden waarom het zolang duurde. Nooit meer.

13. Gemakkelijke klant's profielfoto
    Gemakkelijke klant heeft een recensie geschreven voor Kasteel Rivierenhof

Gemakkelijke klant

Op een zomerse vrijdagavond wilden wij snel iets eten voor we naar het optreden in OLT Rivierenhof gingen. Het optreden stond gepland om 20u30, wij arriveerden omstreeks 18u50 in Kasteel Rivierenhof. Tijd genoeg voor een snelle hap, zo dachten we. We bestelden dan ook onmiddellijk twee frisdranken en twee spaghetti's..
    Na een kwartier kregen we onze drankjes.

Na een half uur vroegen we voor de zekerheid of onze spaghetti's wel doorgegeven waren aan de keuken: "Nog max tien minuutjes"…

Na nogmaals twintig minuten (het was toen ongeveer 20u, dus al meer dan een uur aan het wachten op twee simpele spaghetti's), vroegen we dit nogmaals: "Ja, ja, nog even geduld"…

Zo'n extreem lange bereidingstijd: dat moesten nogal exclusieve, superdeluxe spaghetti's zijn…

Om 20u15 (dus 1 uur en 25 minuten later!) kregen we eindelijk ons 'eten' - een morsige kom gloeiend-gloeiend-gloeiend hete spaghetti in eigen nat, met erbovenop een kwak aangebrande saus en een kommetje lauwe, witkleurige snippertjes (kaas?)…

Ik heb geprobeerd er twee happen van te eten, maar de smaak van de aangebrande en aangekoekte saus viel erg tegen. De temperatuur van het gerecht bedroeg ook zo'n 90° Celsius, schat ik. Niet alleen ranzig van smaak, maar ook een gevaar voor brandwonden.

Kortom: anderhalf uur gewacht op de allerslechtste spaghetti die ik ooit voorgeschoteld heb gekregen. Een regelrechte schande! Zelf een bokaal saus uit de Aldi opwarmen zou 100× smaakvoller én sneller zijn geweest dan de troep die ze ons hier hebben durven voorschotelen.

De rekening betalen, ging wel supervlot. En eigenlijk hadden we voor die walgelijke brol niets moeten betalen, maar ik was gehaast om naar het optreden te gaan en we wilden ook geen scène maken.

Deze plek is een absolute no-go! Indien u een optreden in het OLT Rivierenhof wil bijwonen en honger heeft, eet u beter elders.

14. conny van den eynde's profielfoto
    conny van den eynde heeft een recensie geschreven voor 't Polderhuis

conny van den eynde

Spijtig gewoon… met vtm ploeg en de kindjes willen reserveren in dit etablissement.
    Maar helaas… we krijgen zelfs nog geen bevestiging van de reservatie… en zonder zekerheid dan kunnen wij helaas het ons niet veroorloven om jullie te bezoeken. :-(

15. Liz's profielfoto
    Liz heeft een recensie geschreven voor Varelli Mezze-Café
    Vertaal van English naar Nederlands

We’ve been to this place several times because it has great food. But getting a table there is always a hassle. I made a reservation for 8 persons for tonight and they said they could do it around 20u30-20u45, but when we showed up they plainly told us it “would still be a very long wait” because all tables were taken and another group was still waiting and in line before us. The waitress claimed she told me it would be difficult but this was patently untrue. Very very unprofessional and disappointing when you arrive with a large group of friends. I’d rather have them tell upfront that they can’t do it. Never again!

16. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor Groenendijk
    Eetcafé Weert

Zeer matig… en helemaal een tegenvaller… lang moeten wachten!

De paling was niet vers, dan nog niet gesproken van de service 😡

17. Nadia Loontiens's profielfoto

Alain Baillien vindt Oma's Frit leuk

Alain Baillien

19. Aicha's profielfoto
    Aicha heeft een recensie geschreven voor Den Lavaar

Nog nooit zo onbeschoft aangesproken door personeel in de horeca. Na een totaal ongepaste opmerking (en een tafel die niet afgeveegd werd bij ons), nog een opmerking op de koop toe: "Ik zal jullie dan maar drinkgeld geven. "
    Duidelijk had hij nog niet eens door dat hij door zijn manier van omgang met klanten ABSOLUUT geen drinkgeld verdient.
    Hoe blijft zo'n zaak open?

20. Tessie's profielfoto
    Tessie heeft een recensie geschreven voor De Lantaern

Met jarige zus gaan eten.
    Bij toetje kwam 'vuurwerk', erg attent.
    Gevraagd of salade zonder dressing kon, dit kwam dus ook zonder dressing.
    Persoonlijke noot als prettig ervaren.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

21. Tim's profielfoto
    Tim heeft een recensie geschreven voor Rodeo
    Amerikaans Neerpelt

Super lekker gegeten! Hele leuke sfeer. Bediening was vlot en snel. Reageerde overal direct op. Heerlijke voorgerechten, goede steaks! De keuze is er reuze! De ossenhaas is er super! Genoeg parking voor de deur. En zelfs voor de kinderen was er achter t restaurant een heel speel paradijs met een kindermeisje die toezicht hield. Echt een aanrader! Wij komen snel terug! Bedankt rodeo!

22. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft een recensie geschreven voor Rodeo
    Amerikaans Neerpelt

Lekker gegeten, vlotte bediening enig puntje van kritiek mag wat gerenoveerd worden.

23. jan's profielfoto
    jan heeft een recensie geschreven voor Frituur 't Voske

We hebben er zaterdag 2 puntzakken friet gegeten. Friet was niet lekker. We kregen er later maagzuur van. Te vet dus.

24. wouw's profielfoto
    wouw heeft een recensie geschreven voor Bistro Jologie

Zeer slecht, zou zeggen ga er eens naar toe en plaats je eigen ervaring hier online!
    Zowel bediening als benadering zijn asociaal te noemen!

25. Tim en Hanny Vogels's profielfoto
    Tim en Hanny Vogels heeft gereageerd op een recensie van Slagmolen

Update, geen reactie meer gehad van de grote chef Bert Meeuwis. Net wat ik dacht dreigen met een advocaat veel geschreeuw maar weinig wol. Zo wordt schijnbaar in de slagmolen omgegaan met eerlijke gasten die een klacht bespreekbaar proberen te maken. Ik hoop dat veel mensen dit lezen voordat de grote chef Bert Meeuwis deze recentie probeert te verwijderen...

Op 7 Juni voor de eerste keer gegeten tijdens de lunch en hoewel ik een hoge score geef is er toch na de lunch bij de slagmolen iets ernstigs gebeurt wat zeer minderwaardig opgelost is door de grote chef Bert Meeuwis.
    Na de lunch hadden wij een klacht.
    In goede orde toch maar een melding gedaan via de mail, je moet dit toch melden… geen reactie.
    De grote chef toen maar zelf gebeld en alles werd categorisch ontkend.
    Ook het personeel had de mail gelezen en hadden in koor geroepen dat dit niet kan.
    De grote chef voelde zich met de rug tegen de muur gezet en daarbij had ik hem in een verwurging zo werd mij medegedeeld.
    Enfin… hij zou nadenken over een eventuele compensatie.
    Ik heb nog een mail gestuurd met redelijk voorstel maar… radiostilte geen reactie meer.
    De grote chef maar weer eens gebeld waarbij ik eerst zijn vrouw aan de lijn kreeg, zij beschuldigde mij van afpersing en hun advocaat zou e.e.a wel even rechtzetten…
    Toen kreeg ik de grote chef weer aan de lijn die mij ook beschuldigde van afpersing en als een crimineel werd van mij een dossier opgemaakt dat hij doorstuurde naar zijn advocaat.
    Ook werd mij te verstaan gegeven dat ik de grote chef niet meer telefonisch lastig mocht vallen.

Ik ben hier heel verdrietig over je wil op een nette en correcte manier iets bespreken… en je wordt gehandeld niet als gast maar als crimineel!

In mijn ogen valt deze grote chef van zijn ivoren voetstuk af en behandeld gasten zoals mij als criminelen.
    Aan de ene kant kan deze topzaak heel groot zijn… maar aan de andere kan deze topzaak ook heel nietig zijn…

UPDATE 29 JUNI
    Absolute radiostilte de grote chef Bert Meeuwis heeft niets meer laten horen en laat ons restloos in de kou staan.
    Dreigen met een advocaat en veel geschreeuw maar zeer weinig wol..de grote chef heeft ongetwijfeld gedacht " de aanval is de beste verdediging" echter, pakte het voor de grote chef Bert Meeuwis averechts uit.
    Ik word hier alleen maar strijdvaardiger door om uit te dragen dat de service na een klacht in deze topzaak respectloos en zeer discutabel is.
    Mijn reactie op de facebook pagina van de slagmolen is onzichtbaar gemaakt...maar helaas mijn recenties op eet.nu en tripadvisor kunnen niet gemanipuleerd worden.
    In België worden dergelijke topchefs hoog op een voetstuk gezet en zwaar bewierookt...ik weet inmiddels beter.
    Ik heb pijnlijk door dit sterrensircus heengeprikt maar blijf verdrietig dat dit in een dergelijke topzaak mogelijk is.

27. Tabery's profielfoto
    Tabery heeft een recensie geschreven voor Chiyume

Lekker eerlijke keuken prijs kwaliteit top! SERVICE en bediening super!

28. Jolein's profielfoto
    Jolein heeft een recensie geschreven voor Frituur 't Voske

Super stoofvlees, vriendelijk personeel.

29. Tim en Hanny Vogels's profielfoto
    Tim en Hanny Vogels heeft een recensie geschreven voor Slagmolen

Na de lunch hadden wij een klacht.
    De grote chef toen maar zelf gebeld en alles werd categorisch ontkend.
    Enfin… hij zou nadenken over een eventuele compensatie.

UPDATE 29 JUNI

30. An's profielfoto
    An heeft gereageerd op een recensie van Peper & Zout

Hey men.,

Als je hier bent geweest, ben je erg dicht bij mij geweest ;-)
    Wel gek om jouw ervaring te lezen. Ik heb altijd een positief gevoel bij deze frituur. Misschien had het personeel inderdaad hun dagje niet. Jammer om te horen!

Prijzen… tja, in de omgeving zijn dit (naar mijn ervaring) de standaard prijzen. Ongeacht welke frituur ben ik altijd rond hetzelfde bedrag kwijt (op 1 frituur na, die vind ik duurder en minder lekker, maar dat is niet Peper & Zout). Ofja, voor wat betreft een frietje en de snacks dan toch. De prijzen van de schotels weet ik niet, dat nemen wij nooit.

Zijn de frituren waar jij normaal gezien gaat goedkoper? Puur uit nieuwsgierigheid, misschien moet ik wel eens een beetje verder rijden :p

Groeten,
    An