Nieuwste foto's in België

Andrey Deckers

2. Gertrude Donne’'s profielfoto
    Gertrude Donne’ heeft een recensie geschreven voor Brasserie 't Törrep

Gertrude Donne’

Beste, we zijn nu al enkele keren frit mosselen komen eten, de mosselen zijn heeeeeeel lekker, maar de fritjes vinden wij geen echte fritten, die lijken eerder op dikke patattenschijven, en dat vinden wij heel jammer. Fritten moeten fritten zijn hè en zeker samen met mosselen. De rest alles perfect. Grtjes.

Zeer lekkere mosselen friet, met sauzen, De sfeer was gezellig, Vriendelijke bediening, prijs viel geweldig mee. een grote aanrader. Ik heb wel een fout gemaakt bij het geven van de score(3) Onze score is 9,5/10. Zeker voor herhaling vatbaar.

4. Antoinette Lormans's profielfoto
    Antoinette Lormans heeft een recensie geschreven voor 't Zutendalertje

5. Antoinette Lormans's profielfoto
    Antoinette Lormans vindt 't Zutendalertje leuk

Antoinette Lormans

6. Kevin's profielfoto
    Kevin heeft een recensie geschreven voor Rodeo
    Amerikaans Neerpelt

Prima! Leuke sfeer en zeer gezellig! Goede bediening ook al was het super druk!

7. Rik's profielfoto
    Rik heeft een recensie geschreven voor Rodeo
    Amerikaans Neerpelt

Goed gegeten, lekker gedronken. Gezellig met het grote scherm (muziekdvd). En top voor de kindjes met de binnen speelruimte!

8. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor La Source
    Internationaal Lanaken

Vorig jaar onder de indruk bij onze kennismakingslunch, dus geboekt voor een vervolg. Inmiddels is er een dik verdiende ster bijgekomen.
    Valet parking werd bij de ingang aangeboden, leuk. We waren iets te vroeg waardoor we even in de lounge bij de receptie konden plaatsnemen. Al snel werden we opgehaald door de maître die ons begeleide naar een tafel aan het raam met zicht op de open keuken, fijn. Sommelier Thijs van Sambeeck had onze voorkeur nog onthouden, prima. Als aperitief een Roter Veltliner Scheiben van Kolkman die zeer goed beviel. Ernaast nog een shot Vermut voor na de eerste amuse. Een bekende van vorig jaar die we graag nog eens wilde proeven. Voor ieder twee “olijven” op een laagje crispy “aarde” waaronder een laagje romige licht gerookte Spaanse Schapenkaas. De groen olijf was gevuld met Vermut, de zwarte met ganzenlever, heerlijk.

Op een stuk schors zwarte kiezels waartussen twee amuses. Een lauwwarm balletje gevuld met ragout van spek, ei en Parmezaanse kaas, erg smaakvol. Ernaast een blad van bloedworst met toefjes gel van groene appel en stukjes paddenstoel, wat we helaas niet mochten eten. Hiervoor kregen we een heerlijk alternatief, een krokante taco gevuld met noordzeekrab, schuim van kokos en toefjes gel van yuzu.

In een houten kistje, kleine brioche bollen met huisgerookte paling en toefje wasabi mayonaise, heerlijk.

Er was ditmaal duidelijk meer werk gemaakt van het selecteren van de wijnen. Bij de eerste gang zelfs een wijn en speciaalbier. Een klassieke Pinot Gris 2016 van Hugel en een wit bier gekruid met gember, citroengras en yuzu, uitbundig fris kruidig aroma en mooie zuren in de mond. Uit de keuken een strakke presentatie op een mooi wit bord. Als basis een dunne spiraal crème van hazelnoot, erop een blokje ganzenlever tussen krokante koekjes met erin dunne streepjes chocolade, afgewerkt met gel van yuzu. Ernaast een quenelle gemberijs. Een prima smaken combinatie, smaken die ik herkende in het bier dat duidelijk voor meer beleving zorgde. De wijn daarentegen was meer op de achtergrond en versterkte juist de smaken van het gerecht. Beide goed gekozen, complimenten. (9,8)

voor bij de topper van vorig jaar een mollige Pinot Grigio van Skok geschonken in hele grote glazen. Rosé kleur (door de fermentatie met schil), mooi geconcentreerd met tonen van perzik en abrikoos. Op een speciaal bord een saus van zee-egel waarin een blokje panna cotta van bleekselderij erop drie dikke plakken coquille afgewerkt met Imperial Heritage kaviaar en kleine blokjes buikspek. Verfijnde smaken met aangename ziltigheid door de zee-egel. Hierna kwam nog de zee-egel gevuld met dezelfde ingrediënten om nog even na te genieten, wow. De wijn sloot naadloos aan, vulde het gerecht aan met zijn aroma en bleef naast de ziltige toets probleemloos overeind, prima! (9,9)

verder met een klassieke chardonnay 'Grand Elevage' 2015 uit de Bourgogne van het maison Verget, van de Belgische wijnmaker Jean-Marie Guffens. In een goudkleurig bord een filet van schelvis met eromheen een krans van ziltig zeefruit, stukjes scheermes, sappige kokkels, bouchot mosselen en kreukels op een crème van sojabonen aan tafel overgoten met een kruidige kokossaus met vleugje gember, citroengras en curry voor een pikante toets. Schelvis is een vis die je lekker moet maken, deze missie was dik geslaagd. De chardonnay was keurig in balans. (9,75)

nu waren er voor de sommelier meerdere mogelijkheden die ieder een deel van het gerecht accentueren. Voor onderzoek alle drie uitgeschonken wat het proeven een stuk complexer maakte, maar wel leuk. Op een prachtig bord een smalle filet van Noordzeetong met een crème van ganzenlever subtiel gekruid met kardemom, ernaast verschillende rode biet structuren en dotjes Hollandaise, aan tafel afgewerkt met “sneeuw” van gerookte paling. Een mooie balans van verfijnde smaken die prima combinerden. De wijnen combineerde alle drie goed, verassend. Mijn favoriet was de Italiaanse Coda di Volpe van Janare die qua smaakbeleving tussen de Albariño en Cabernet Franc in zat. (9,8)

voor bij het pièce een rode “J’ amerais que cela vous plaise” uit de Languedoc van Bernard Magrez, diepe kleur, tonen van zwart fruit, aangename kruidigheid en een zachte afdronk met vanille toets. Uit de keuken een strakke presentatie van een signature gerecht van chef Ralf Berendsen. Anjou duif, een perfect gegaarde borstfilet en een bolletje stoof van de bout, ernaast blokjes zoete pompoen waarop toefje crème van groene curry en geroosterd pompoenzaadje en toefjes toffee van pompoen, aan tafel afgewerkt met een eigen saus. Een duidelijke hoofdrol voor de heerlijke duif waarnaast de wijn naadloos aansloot, top! (9,9)

bij het dessert een Oostenrijkse eiswijn van Grüner Veltliner 2015 van Nigl, verfijnd met mooie zoetzuur balans. Op een wit bord een originele presentatie. Als basis sorbetijs van pruim met kleine partjes gemarineerde pruim, schotsen van schapenyoghurt gekruid met venkelbloemen en blaadjes klaverzuring. Goede texturen en lekkere smaken met verrassende venkeltoets. De heerlijke wijn bleef keurig overeind. (9,7)

verder met mousserend Italiaans rood, de Birbet van Giacomo Vico, lekker fris met tonen van framboos en kers. Op het bord chocolade, quenelle ijs en “steentje” gevuld met mousse, verder dotjes gel van duindoornbes, dotjes avocadocrème en bolletje geschroeide avocado aan tafel afgewerkt met een saus van duindoornbes gekruid met een vleugje Ras el Hanout. Vollere smaken met frisse zuren waardoor het niet te zwaar wordt. De elegante wijn maakte het gerecht nog iets lichter. (9,6)

we sloten af met een krachtige espresso met een keuze van de royaal gevulde friandise trolley. Ieder onderdeel werd door de patissier gepresenteerd, prima.

Bediening was uitsteken verzorgd, zeer professioneel met met ruim voldoende persoonlijke aandacht.

Kortom een memorabele middag die de beleving van vorig jaar heeft overtroffen, met name door de zorgvuldig geselecteerde begeleiders. We voegen La Source dan ook graag toe aan onze favorieten.

9. Ost Jozef's profielfoto
    Ost Jozef vindt De Oude Snas leuk

Ost Jozef

10. Pim van laanen's profielfoto
    Pim van laanen heeft een recensie geschreven voor Bel'air

Meest waardeloze restaurant van België gevonden! Wat een verschrikkelijke service. Ribbetjes rood koude konninginnehap en een slaatje dat verrot was. Ribbetjes in het begin goed werd steeds roder en het laatste kwart niet meer eetbaar. Ik eet eerst mijn vlees en dan de slaatje maar daar kwam ik gelukkig niet meer aan toe. Na de teleurstelling van de rode ribs kwam ik tot de conclusie dat het slaatje al helemaal niet eetbaar was. Dit aangeven aan de bediening en daar begon het probleem. Te laat aangegeven dat het eten niet goed was ja dat kan ook moeilijk als je er laat achter komt een kwart rib niet eetbaar! Wat doen we met de rekening? Onbeschoft personeel een zeer slechte gastheer die je gewoon uitlacht en een niet normale uitleg van een medewerker bediening! Nee nooit meer ga ik hier naar toe en niemand zou dat ooit nog moeten doen wat een waardeloze tent meest onbeschofte personeel in de horeca je wordt er behandeld als een hond!

11. Vanbussel's profielfoto
    Vanbussel heeft een recensie geschreven voor Brasserie Kwadraat

Vanbussel

Graag zou ik reserveren maar telefonisch lukt dat niet

12. Ingrid's profielfoto
    Ingrid heeft een recensie geschreven voor De Oude Snas

Steeds lekker. Gaan er wekelijks en altijd vriendelijke bediening

13. janssen's profielfoto
    janssen heeft een recensie geschreven voor 't Zonneken

Heel goede bediening en altijd lekker gegeten.

14. Elke Goossens's profielfoto
    Elke Goossens heeft een recensie geschreven voor Jona
    Broodjes Maasmechelen

Super lekkere broodjes!!

15. Marie's profielfoto
    Marie heeft een recensie geschreven voor 't Sleutelgat

Mooi kader, mooie tuin, vriendelijke bediening maar erg teleurgesteld kwa menukeuze. We kregen een paar hapjes waarvan ik er 2 echt lekker vond. De andere waren niet bijzonder. Ik vind het allemaal veel lucht en duur voor wat het is. Geen aanrader dus.

16. Cindy Dedoyart's profielfoto
    Cindy Dedoyart heeft een recensie geschreven voor Restaurant FLOC

Très habitué à de bons restaurants, nous avons été déçu par le rapport qualité prix (beaucoup trop cher pour ce que nous avons mangé). Personnel sympathique.
    Apéro vraiment peu généreux, verre de vin cher (14€). Les plats manquent pour nous d’originalité et de goût ( légumes pas assez assaisonnés, gratin sec). Soupçon d’eau du robinet dans la carafe! On ouvre la bouteille généralement devant le client!!! (7,5€)
    Rien n’est mauvais mais rien n’est exceptionnel.
    Le menu en français n’est pas correct, nous avons eu un dessert complètement différent que celui annoncé et lorsqu’on le signale, aucune excuse pas un mot.
    Nous nous attendions à autre chose! Nous sommes peut être trop difficile??? Ou pas....
    Ça ne reste que notre avis personnel bien sur 😉

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Zeer gewend aan goede restaurants, waren we teleurgesteld door de prijs-kwaliteitsverhouding (veel te duur voor wat we gegeten hebben). Vriendelijk personeel.
    Apero echt weinig gul, glas dure wijn (€14). Volgens ons ontbreekt het de gerechten aan originaliteit en smaak (groenten niet genoeg gekruid, gratin droog). Vermoeden van leidingwater in de karaf! Normaal opent men de fles voor de ogen van de klant!!! (€7,5)
    Niets is slecht, maar niets is uitzonderlijk.
    Het menu in het Frans is niet correct, we hadden een dessert dat heel anders was dan het dessert dat werd omschreven en wanneer het werd gemeld, geen excuus, geen woord.
    We verwachtten iets anders! We zijn misschien te moeilijk??? Of niet...
    Het blijft natuurlijk onze persoonlijke mening 😉

17. Rita's profielfoto
    Rita heeft gereageerd op een recensie van The Tower

100% gelijk. Wij hebben hetzelfde meegemaakt.

18. Rita's profielfoto
    Rita heeft een recensie geschreven voor The Tower
    Eetcafé Hasselt

Dit was de derde keer en ook de laatste keer dat wij daar gaan eten. Zeer teleurgesteld. Had steak besteld, maar was niet gebakken wat ik wilde, had de bediening daar over gesproken en ze had de steak terug meegenomen. Iets later kreeg ik het terug, maar was niet te eten, ze hadden de steak in de microgolf gestoken, droog en hard. Echt zonde van het geld.
    Mijn tip, niet gaan eten er zijn betere plaatsen.

19. Rita's profielfoto
    Rita vindt The Tower niet leuk

Rita

20. didden pascal's profielfoto
    didden pascal heeft gereageerd op een recensie van De Roeler

als je het een verouderde tent vind blijf dan thuis

21. didden pascal's profielfoto
    didden pascal heeft gereageerd op een recensie van De Roeler

gaat het er bij jou thuis beter an toe blijf dan thuis

22. didden pascal's profielfoto
    didden pascal vindt De Roeler leuk
    Belgisch Zutendaal

didden pascal

23. Willemina's profielfoto
    Willemina vindt de recensie door Jan voor The Jane niet leuk
    Internationaal Antwerpen

Jan

Was uitgenodigd door een relatie, maar helaas kon ik niet terecht bij dit restaurant vanwege bepaalde dieet wensen. Werd aan de telefoon al arrogant te woord gestaan en zij konden niet afwijken van het menu. Waardeloze tent. Meer naam dan daad.

24. An's profielfoto
    An vindt 't Salamanderke leuk

An

25. Petra & Robert's profielfoto
    Petra & Robert heeft een recensie geschreven voor De Olijfboom
    Belgisch Veurne

Petra & Robert

Wat een hartelijk & warm welkom bij een gezellig restaurant. Open keuken, open sfeer. Mooi concept met prachtige oorsprong.
    Ga zo door en veel succes & plezier op jullie nieuwe locatie en hopelijk tot gauw weer.

26. Kees Broekman's profielfoto
    Kees Broekman heeft een recensie geschreven voor The Jane
    Internationaal Antwerpen

Kees Broekman

Wat een fantastische belevenis..
    Smaken waar je kippenvel van krijgt en bijpassende wijnen die emoties losmaken.
    Werkelijk alles klopt.

27. Annick Rosez's profielfoto
    Annick Rosez vindt Maritza leuk
    Belgisch Dendermonde

Annick Rosez

28. Annick Rosez's profielfoto
    Annick Rosez heeft gereageerd op een recensie van Maritza

Pure onzin wat B.beweert hier. Wij zijn er vaste klant en nog nooit zoiets gemerkt, nog noooit lang moeten wachten en alles zeer goed in orde. Een aanrader ! Ga es langs en wees overtuigd zou ik zeggen 😉

29. ulrike's profielfoto
    ulrike heeft een recensie geschreven voor Den Lavaar

Bij aankomst was ons tafel nog niet klaar (bedekt met de afval van het ontbijtbuffet).
    Op een onvriendelijke manier naar de zetels gewezen. NA 45 minuten een drankje gekregen.
    Pover buffet. Weinig variatie.
    Niet gezellig.
    De vuile tafels blijven onaangeraakt staan terwijl het personeel wel tijd heeft om in het restaurant te eten en bier te drinken.
    We voelden ons niet welkom.

30. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van Hof Ten Dale

Beste,

Bedankt voor uw bericht, we hebben de zaak inmiddels op gesloten gezet.

Met vriendelijke groet,
    Chris