Nieuwste foto's in Belgium

Laatste updates in Belgium

1. ulrike's profielfoto
    ulrike heeft een recensie geschreven voor Den Lavaar

Bij aankomst was ons tafel nog niet klaar (bedekt met de afval van het ontbijtbuffet).
    Op een onvriendelijke manier naar de zetels gewezen. NA 45 minuten een drankje gekregen.
    Pover buffet. Weinig variatie.
    Niet gezellig.
    De vuile tafels blijven onaangeraakt staan terwijl het personeel wel tijd heeft om in het restaurant te eten en bier te drinken.
    We voelden ons niet welkom.

2. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van Hof Ten Dale

Beste,

Bedankt voor uw bericht, we hebben de zaak inmiddels op gesloten gezet.

Met vriendelijke groet,
    Chris
    Eet.nu

3. Aloysius's profielfoto
    Aloysius heeft een recensie geschreven voor The Jane
    International Antwerpen

Prima zaak, goede akoestiek, gekozen voor de 11 gerechten i.p.v. 14? Verhouding vlees/vis is 20/80, jammer… verder blijft de bediening zoveel mogelijk water en wijn aandragen, zonder te vragen, beetje onbeleefd.

4. Patrik Niels's profielfoto
    Patrik Niels heeft een recensie geschreven voor Hof Ten Dale

Patrik Niels

Dit restaurant bestaat niet meer sinds 2009

5. Micheline_VDB@hotmail.com's profielfoto
    Micheline_VDB@hotmail.com heeft een recensie geschreven voor De Gouden Rivier

Micheline_VDB@hotmail.com

Vlotte bediening, lekker eten, prijs/kwaliteit zit heel goed.

6. VGE's profielfoto
    VGE heeft een recensie geschreven voor De Tijl

Lekker, gezellig en een vlotte bediening!
    Leuk dat er nu ook suggesties zijn.

7. Gruuthuse Hof heeft een nieuwe foto
  8. Gruuthuse Hof heeft een nieuwe foto
  9. Gruuthuse Hof heeft een nieuwe foto
  10. Gruuthuse Hof heeft een nieuwe foto
  11. Gruuthuse Hof heeft een nieuwe foto
  12. Emiel's profielfoto
    Emiel heeft een recensie geschreven voor Bistro Theo

Op eerste gezicht een heel leuk tentje. Leuke sfeer en lekker in de zon kunnen ontbijten.
    Maar. De croissants en chocoladebroodjes waren op en vanaf 12 uur konden we pas uit de lunchkaart kiezen. De keuze bestond dus alleen uit taart en daar zit mijn buik niet vol mee. We kozen ervoor om te blijven zitten en dat was dus een half uurtje overleven tot het 12 uur was, dus vulde ik mijn maag kort met een muffin die ik ook in de lidl had kunnen kopen.
    Vervolgens met het krijgen van deze informatie over de broodjes en de tijden was de jongen niet heel duidelijk en kwam hij nogal nonchalant over.
    Dat mocht ook weer blijken op het eind dat hij me niet kon terugggroeten en me meer zat aan te staren. Het is vandaag zondag en het kan zijn dat ie wat brak was of iets dergelijks, maar krijg hier geen lekker gevoel bij.
    Ook erg veel geld voor wat we uiteindelijk kregen.
    Maar goed ik heb gegeten en kan weer lekker door.

Dit is naar mijn mening ingevuld en misschien hadden andere een betere ervaring natuurlijk. Ik zou er zelf niet nog een keer naartoe gaan.

13. Jos's profielfoto
    Jos vindt Ristorante Da Lidia niet leuk

Jos

14. Dirk Nancy Swennen Desmet's profielfoto
    Dirk Nancy Swennen Desmet heeft een recensie geschreven voor d'Hofstee

Vroeger verschillende malen geweest en te vreden. Laatste tijd zagen we de service altijd maar achteruitgaan. Bediening zeer onvriendelijk en onprofessioneel (was nochtans de bazin zelf 😡) eten was lekker maar ze maken reclame met ribbetjes a volante maar we hebben maar 1 stukje gekregen. Niet eens de kans gekregen om bij te vragen, ze kwam nog niet eens vragen of alles in orde was. We waren aant wachten achter ons 2 de stukje en ze kwam de borden al afruimen. Was wel rap om met de dessert kaart te komen, Aja als je niet genoeg eten krijgt moeten ze het met wat anders opvullen. Nee voor ons nooit meer.

15. Dirk Nancy Swennen Desmet's profielfoto
    Dirk Nancy Swennen Desmet vindt d'Hofstee niet leuk
  16. De Bock's profielfoto
    De Bock heeft een recensie geschreven voor De Kiekenhoeve

Zeer slecht, koninginnenhapje was alles behalve gekruid, vispannetje van mijn man was helemaal niet lekker, kroketten waren kapotgebakken, lang wachten terwijl het helemaal niet druk was. Zelfs geen nootje of kaasje bij aperitief. Wij komen hier nooit meer. Ook heel duur, zeker als je de kwaliteit van eten / service in acht neemt, maar we waren in gezelschap en hebben hierdoor niets gezegd.

17. Katrien De Graeve's profielfoto
    Katrien De Graeve vindt de recensie door Katrien De Graeve voor Dimis leuk
    Belgian Wetteren

Topteam, prachtige gerechten, grote porties, hartelijke ontvangst.

18. Katrien De Graeve's profielfoto
    Katrien De Graeve heeft een recensie geschreven voor Dimis
    Belgian Wetteren

Topteam, prachtige gerechten, grote porties, hartelijke ontvangst.

19. Katrien De Graeve's profielfoto
    Katrien De Graeve vindt Dimis leuk

Katrien De Graeve

20. Dirk minner's profielfoto
    Dirk minner heeft een recensie geschreven voor Restaurant Carpe Diem

Dirk minner

Lekker eten aan goede prijs met uitstekende bediening.

21. Frans De Backer's profielfoto
    Frans De Backer heeft een recensie geschreven voor De Oude Snas

Frans De Backer

Zeer lekker eten en verzorgde vriendelijke bediening, prijs kwaliteit een aanrader.

22. Chris's profielfoto
    Chris heeft gereageerd op een recensie van Protea

Beste,

Bedankt voor je bericht. We hebben Protea op gesloten gezet en La Bottega toegevoegd.

Met vriendelijke groet,
    Chris
    Eet.nu

23. Stefan Vanderlinden's profielfoto
    Stefan Vanderlinden heeft een recensie geschreven voor The Tower

Alleen het drinken was goed van smaak. De rest was afschuwelijk! Voor ons de eerste en laatste keer.
    Tip voor de kok: Proef je eten alvorens deze te bedienen. De kreeftensoep was zeer slecht. Ook de rest van het eten was smaakloos en slecht.
    Tip voor de serveerster (oudere dame): Volg een cursus "hoe tactvol omgaan met klanten". Ze was soms zeer onbeleefd en niet tactvol.

24. Stefan Vanderlinden's profielfoto
    Stefan Vanderlinden vindt The Tower niet leuk
  25. Flor's profielfoto
    Flor heeft een recensie geschreven voor Protea
  26. wessel's profielfoto
    wessel heeft een recensie geschreven voor The Tower

Nooit meer!

Start met geen mogelijkheid om buiten te zitten, echter is er achteraan een openluchtterras waar maar liefst een 10tal tafels staan. Dit dient bij temperaturen van +35graden als rokersruimte?!

Ook worden er binnen geen maatregelen getroffen om de temperatuur draaglijk te houden, geen wind doorstroom geen waaiers of mobiele airco's niets. Gevolg buiten 35graden binnen 40.

Wij hadden om 19:30u gereserveerd en om 20:30u ons voorgerecht gekregen. Hierna zat er nog maar eens 40min tussen alvorens ons hoofdgerecht arriveerde. Tijdens heel dit gebeuren hebben we tot 2× toe ons drinken dubbel moeten bestellen om daar dan nadien nog een half uur op te moeten wachten. (Geen onderbevolking 3 mensen aanwezig)

vervolgens kreeg ik mijn hoofdgerecht, scampi's 3 stuks in een hoop saus 3! Dit was voor mij echt de druppel. Had hier kroketten bij gevraagd, die ik nadien nog eens besteld heb en nooit aan tafel gebracht zijn.

Bij het betalen zaten er dan ook nog eens onregelmatigheden in de afrekening!
    Pure waste of time and money!

27. Eddy Keersmaekers's profielfoto
    Eddy Keersmaekers heeft een recensie geschreven voor E10 Hoeve
    French Brecht

Eddy Keersmaekers

Zeer goed onthaal en lekker gegeten.
    Een keuken die je niet veel meer vind.
    Piepkuiken met dragonsaus is overheerlijk.
    Hier kom ik nog vaak.
    Ps: Gezellig terras.

28. Ben 's profielfoto
    Ben heeft gereageerd op een recensie van Cuchara

Ad, je tekstverwerker aanpassen.
    Ik lees weer verassing, terwijl het toch echt verrassing moet zijn.
    Prachtige recensie overigens.

29. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Cuchara
    French Lommel

Kent creativiteit grenzen? Bij chef Jan Tournier lijkt het onbegrensd, wat een verassing weer. Dit was alweer onze zesde bezoek, ieder jaar zien we de signatuur van de chef evolueren, mooi!
    Binnenkort opent hij naast het restaurant zijn nieuwe concept Con aan de voorzijde van het pand, waar vroeger het restaurant zat, met cocktails en desserts.

We kregen weer ons vertrouwde tafeltje aan het raam in de koele ruimte, fijn. Als aperitief een frisse Italiaanse Sauvignon Blanc 2015 van Livon die uitstekend beviel. De eerste ronde was al gelijk een hit, het speltbrood met een speciaal smeerseltje van gebrande boter met stukjes bloemkool, prima.

Gevolgd door de gillardeau oester met takje zeebes en ijsparels van oestervocht, heerlijk!

Op een lepel, omwikkeld met koolrabi, zacht gegaarde zalm gekruid met mierikswortel waarbij krokantjes van spelt met erop forelkuit. Mooie gelaagde smaakbeleving met ziltige toetsen en een uitstekende textuur.

En een echte decadente delicatesse, om samen te delen, verscheen. Tartaar van zeebaars met gefermenteerde pruim, geparfumeerd met truffel en afgewerkt met een royale portie kaviaar. Ernaast krokantjes van ciabatta, wow.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door Sanne in haar goede eigen stijl. Een heerlijke Australische Riesling 2013 van Rocky Gully, mooie zuren met aangename petroltoes. Uit de keuken het kreeft gerecht dat (zoals verwacht) niet als zodanig herkenbaar was. De kreeftensalade was ingepakt in een vel van sake-droesem, erop ijsparels van mierikswortel in een sausje van garnaal. Mooie originele smakencombinatie met een naadloos aansluitende wijn, toppie. (9,8)

Chef Jan presenteerde zelf de volgende ronde, leuk. Sashimi van geelvintonijn op een tartaar van tonijn, julienne van lente-ui, gedroogde bonito vlokken, krokantjes van zeealgen, “prikker” van asperge en een hele frisse schuimige saus van koriander. Verfijnde smaken met mooie accenten waarbij de Riesling prima combineerde, genieten! (9,75)

Verder met een Spaanse Godello 2016 van Brandan, floraal aroma, fris met verfijnde mineraliteit en een vleugje hout. Uit de keuken in een vinaigrette van kombu en truffel een sushirol gevuld met foie gras, afgedekt met een plak zomertruffel waarop een schijf gelei van dashi en wat bolletjes sansho peper (9 jaar gepekeld). Een heerlijk truffelaroma kwam je tegemoet. Verfijnde smaken, Aziatische toetsen, delicate lever en subtiele peper. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma en zuren. (9,7)

Een witte natuurwijn kwam op tafel. Le temps fait tout 2014 van Remi Poujol, aangenaam fris met een aroma dat deed denken aan geuze bier, apart. Op het bord een langzaam gegaard hoeve-eitje afgedekt met knapperige paaltjes van asperge, stengels gebrande bieslook, gebakken plakjes eekhoorntjesbrood, krokantjes van algen en krokantjes van spelt, ernaast een luchtige crème van aardappel en een saus van algenboter. Een prima smakencombinatie met aangename texturen. De wijn kwam helemaal tot zijn recht naast deze smaken, die erdoor versterkt werden, prima. (9,75)

Een oaky The Agnes Chardonnay 2016 van het Zuid Afrikaanse Crystallum werd in grote glazen uitgeschonken. Uit de keuken een van de mooiere gerechten van mijn vorig bezoek. Dorade gegaard in plankton olie met een jasje van planktongelei, ernaast drie slanke quenelles aardappelmousseline met anijsboter, stronkjes paksoi en julienne van lente-ui, afgewerkt met saus van plankton en een emulsie van wasabi en gember. Een mooie smakencombinatie met in de hoofdrol de emulsie een echte smaakbom. De chardonnay was keurig in balans, werd nog iets romiger van de aardappelmousseline. (9,75)

De kaastrolley was nieuw met een zevental kazen voor de liefhebbers, goed.

De dessertwijn was van het huis Tschida, Muskat Ottonel spätlese 2016. Een heerlijk frisse dessertwijn met in het aroma tonen van Muskat en limoen. Uit de keuken een fris licht zomers dessert. Als basis het vruchtvlees van de pomelo erop een sandwich van dunne merengue schijfjes met ertussen een mousse van witte chocolade met Mikan (japanse mandarijnensoort). Erg lekker met een hoofdrol voor het citrusfruit. (9,6)
    Als afsluiter een krachtige espresso met een luxe friandise op basis van chocolade, structuren van rood en zwart fruit en Shiso Purple om nog even lekker na te genieten.

Bediening was wederom uitstekend verzorgd, prima wijnselectie en leuk te zien dat Huub zich ook doorontwikkeld met goede presentatie.

Prijs-kwaliteitverhouding vonden we uitstekend.

Wederom genoten van een hele culinaire beleving met mooie presentaties, exclusieve smakencombinaties begeleid door keurig geselecteerde wijnen in een fijne ambiance met top bediening. Goed te proeven dat chef Jan zich steeds meer focust op de smaakbalans van de gerechten. Aanrader voor de fijnproever, smaak avonturier, wijnliefhebber en levensgenieter. Bedankt!

30. Serge Dilliën's profielfoto
    Serge Dilliën vindt 'T Voutje niet leuk