Nieuwste foto's in België

Laatste updates in België

1. Marc Van Volxem's profielfoto
    Marc Van Volxem vindt de recensie door Marc Van Volxem voor Molenhoeve leuk
    Internationaal Broechem

Heb er al meerdere malen gegeten , en ga regelmatig in verschillende horeca zaken eten , en ik zeg jullie dat eten in molenhoeve zeker prijs en zeker kwalitijd de moeite is zeker een aanrader !!!👍👍👍

2. Marc Van Volxem's profielfoto
    Marc Van Volxem heeft een recensie geschreven voor Molenhoeve

3. Marc Van Volxem's profielfoto
    Marc Van Volxem vindt Molenhoeve leuk

Marc Van Volxem

4. philippe's profielfoto
    philippe heeft een recensie geschreven voor Le Zoute Zoen
    Vertaal van English naar Nederlands

By far one of the better restaurants in Antwerp. Good for a delicious menu at a very reasonable price and they also have a very nice choice à la carte! Cosy atmosphere and an affectionate host!

5. Hugo's profielfoto
    Hugo heeft een recensie geschreven voor Het Alvermenneke
    Internationaal Zutendaal

We hadden zaterdag een feestje, super lekker gegeten en iedereen kon gelijktijdig beginnen!
    Vriendelijke en vlotte bediening.

6. Luca's profielfoto
    Luca heeft een recensie geschreven voor BiancoNero
    Italiaans Antwerpen

Heerlijk gegeten in dit authentieke Italiaanse restaurant waar de Siciliaanse eigenaar zelf achter het fornuis staat

7. Fons's profielfoto
    Fons heeft een recensie geschreven voor Het Burgemeestershuis

De Koning te rijk!
    Een avond genieten in het burgermeesterhuis in Lommel.
    In het prachtig gelegen restaurant in Lommel hebben we een avond genoten van de culinaire kunsten van Chef Ronald.
    Na een warm welkom van gastvrouw Lut besloten wij om te gaan dineren in het restaurant waar het rijkelijke verleden van Louis XVI nog volop aanwezig is.
    Wij besloten om voor een 4 gangen menu te gaan en dat werd een avondje genieten mijn vrouw nam Tonijn en ik de rund- tartaar Samen met een glas prestige Chardonnay.
    Als hoofdgerecht gingen we voor Fazant en de kooi eend geserveerd met heerlijke garnituren.
    Een flesje Alto Palena Carmeniere maakte het hoofdgerecht een heerlijke smaak beleving.
    De geserveerde kazen zorgde ervoor dat we heerlijk onze wijn konden nagenieten.
    Ter afsluiting lieten we ons verrassen door een proeverij van nagerechten.
    De charmante en vriendelijke bediening gaf ons het gevoel een avond uit te zijn.
    Een bezoek aan dit restaurant is een heerlijke beleving wat mijn vrouw en ik nog zeker vaker zullen herhalen.

8. Bogaerts christine's profielfoto
    Bogaerts christine heeft een recensie geschreven voor De Lekkerbek

Bogaerts christine

Zie juist dat restaurant permanent gesloten is. Heel spijtig! Wij kwamen hier regelmatig en hebben altijd lekker gegeten.

9. D's profielfoto
    D heeft een recensie geschreven voor Brasserie Het Anker

Eten was lauw, frieten van rubber (?), dessert niet genoteerd, koffie evenmin...
    Vraag je iets bijkomend of toch naar je bestelde dessert: friteuse staat af, oven staat af,... enfin mij zien ze er niet meer.
    Enige pluspunt is de spontane korting van 10% op rekening.
    Helaas was daar de rekening van Mc Donalds niet helemaal mee gecompenseerd.
    Volgende keer elders.

10. Remko's profielfoto
    Remko vindt de recensie door An voor De Molen leuk

Holy cow (yes, pun intended), wat was het eten hier héérlijk!!

Dinsdagavond zijn we hier met 4 volwassenen en 2 kids gaan eten. Lucky us: want op maandag en dinsdag kan er “Molengras” besteld worden. Dit is hun versie van het steppegras (erg dunne frietjes) met een ontzettend malse steak eronder. Er werd keurig gevraagd hoe we de steak gebakken wilden hebben en dit werd zeer goed uitgevoerd. Mijn medium was perfect medium en zó ontzettend mals en smaakvol. Zeker een aanrader! Ook een ontzettend grote portie. Zelf had ik de champignon roomsaus erbij en anderen de pepersaus. Beide sauzen zeer lekker. Alleen was ik blij dat ik de pepersaus niet had, want ik ben niet zo’n held met pittig eten en het was écht PEPERsaus dus 😉
    Andere bestelde gerechtjes: gegrilde kipfilet, balletjes in tomatensaus en voor de jongste uit het gezelschap de visstick met tartaar en frietjes (zie bijgevoegde foto’s - het aparte kommetje met de sla hoort bij het Molengras, logisch apart geserveerd aangezien het bord lekker vol lag).

Het interieur past helemaal bij het “Meat”-concept. Wel ontzettend warm binnen, maar misschien ook logisch in een grill restaurant.

Geen voor- of nagerechten besteld, het hoofdgerecht was meer dan voldoende. We kregen er echt niets meer bij (zelfs de grote eters hebben aardig mogen duwen om alles op te krijgen).

De bediening zeer vriendelijk en bekwaam! Chapeau voor de jongedame die de bestelling van ons gezelschap volledig onthield, inclusief de verschillende gewenste bakwijzen en sauzen.

Om dan toch 1 puntje van kritiek te geven: ik vond het jammer dat de ice tea niet met ijsblokjes, citroentje en stampertje werd geserveerd. Vooral voor die prijs (€2,70) had dat wel gemogen. Maar dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken. Al bij al: een etentje hier is niet goedkoop, maar je krijgt er wel heel wat voor terug (zowel kwalitatief als kwantitatief). Zeker een aanrader! 👌

11. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Cuchara
    Frans Lommel

Ditmaal gereserveerd om vrienden kennis te laten maken met de unieke eigen stijl van Cuchara, dan hebben we het over smaken, presentaties en ambiance. Helaas was er eentje verhinderd en de vervanger eveneens, tja.
    Het verkeer zat mee dus waren we wat te vroeg, dat was gelukkig geen probleem. We werden begeleid naar ‘ons’ tafeltje aan het raam, fijn. We besloten ditmaal voor de gehele optocht, die ditmaal zelfs nog iets langer geworden was en uit 16 ‘smaken’ bestond. Verrassend was het om hiertussen de exclusieve zeekomkommer te zien. Deze kende ik van de Foodies documentaire, het lekkerste ingrediënt wat Aiste Miseviciute (Luxeat) ooit gegeten heeft.

Als aperitief een Pouilly-Fumé 2016 van Sébastien Treuillet die uitstekend beviel. Het eerste hapje was al gelijk een hit. Dorade omwikkeld met dun gesneden rettich afgewerkt met een toef licht gekruide mousse. Mooi fris en heel verfijnd, naadloos aansluitend bij de wijn.

Het tweede hapje werd gepresenteerd op een stuk gemberwortel. Als basis en krokantje van coquille erop een gelei van gember en marshmallow van cepes afgewerkt met soja. Een gelaagde smaakbeleving die start met de umami toets van soja en eindige met de smaak van coquille.

Door met een heldere bouillon van tomaat die door de chef aan tafel in een kom werd geschonken, waarin een crème van basilicum en parels van wakame. Heerlijk fris en mooi hoog op smaak, de basilicum was goed te proeven en de parels zorgde voor een aangename textuur, wow.

Verder met een meer complexe bereiding van rauwe coquille waarbij structuren van komkommer, avocado, krokantjes van kombu en een toef frisse schuim. Verfijnde smaakjes en speciale texturen waarnaast de wijn keurig in balans was, jammie.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door Sanne Dirks in haar originele eigen stijl. Albariño 2014 uit de Rias Baixas van Kentia, in een iets onherkenbare, rijpere, complexe stijl, erg lekker.

Als overgang een dun krokant toastje van spelt met een dip van romesco (Spaanse saus op basis van paprika) afgewerkt met een crumble van inktvis. Erg smaakvol.

De eerste officiële gang, voor zover je er hier van kan spreken (voor mij een bekende). Zeebaars op een bedje van bulgur, quinoa en miso, ernaast een toef luchtige crème van garnaal, afgewerkt met een schuimige jus van ponzu (super smaak), soja vinaigrette, quenelle Belgische kaviaar (decadent) en een krokant plaatje van garnaal. Wow wat een smaakbeleving met prima texturen en veel afwisseling. De wijn was keurig geselecteerd, complimenten. (9,8)

Wederom een oude bekende (3e keer) als overgang. Het hoorntje van rode biet gevuld met Griekse yoghurt en plakje rode biet. Hiermee is duidelijk de progressie meetbaar van de keuken van Jan Tournier. Mooi hoog op smaak en welhaast perfect van textuur, top.

Verder met een Griekse Savatiano 2016 van Pyrgos Sophias, in het aroma frisse tonen in de mond iets voller, beetje kruidig en een subtiel bittertje in de afdronk. De presentatie was weer heel speciaal, je ziet van boven alleen drie krokantjes van cepes. Vanaf de zijkant heb je een inkijk maar weet je nog steeds niet wat het is, leuk. Rundertartaar pikant afgekruid met wasabi, mosterd en augurk erop wat ijsparels van cepes, ernaast een crème van cepes. Belangrijk is om de onderdelen samen te eten, wat ik in eerste instantie nog niet in de gaten had. Hierdoor kende ik een behoorlijk pikante start die op het eind door de crème veel zachter werd. Mooie smaken die prima combineerden met de wijn, genieten! (9,6)

Portugees wit van Niepoort de Tieme Dao 2015, vol en complex met bescheiden zuren. Uit de keuken een drieluik door chef Jan uitgeserveerd. Roodbaars gebakken in plankton in een jasje van planktongelei, ernaast twee slanke quenelles aardappel-paksoipure, afgewerkt met saus van plankton, een hele frisse lobbige crème en krokantje van nori. Een verrassende smakencombinatie, weer doorontwikkeld t.o.v. vorige keer, waarin de frisse crème als smaakversterker opvalt. De wijn werd lekkerder door de frisse en mineralige tonen van het gerecht. (9.7)
    Ernaast onze kennismaking met de zeekomkommer zacht gegaard in look en plankton. Een hele verfijnde smaak, lijkt iets op inktvis, met een hele speciale textuur.
    Ook nog bordje met speltbrood waarbij olie en boter van plankton. Heerlijk om de sausjes met het brood op te deppen. Ook goed dat de drie sausjes ieder een eigen karakter hebben.

Ditmaal een speciale begeleider. Amontillado sherry van Gutiérrez Colosía ongeveer 8 jaar op solera, amber kleur, verrassend fris met complex aroma met tonen van gedroogd citrusfruit. In het schaaltje verschillende bereidingen van paddenstoel, verschillende structuren van kastanje en krokantjes van zuurdesem, aan tafel afgewerkt een bouillon paddenstoel en mos. Aangenaam aroma dat naadloos aansloot bij de sherry. Verrassend complexe textuur met heerlijke aardse smaken en subtiele ronde toetsen. De droge sherry sloot prima aan (wel kleine slokjes nemen). (9,6)

Wederom een voor mij bekend tussendoortje. IJspoeder van foie gras gecombineerd met schuim van de Bastardo druif, eenvoudig maar doeltreffend, heerlijk!

Voor bij het pièce Bulgaars rood. La Bella van Katarzyna, krachtig met tonen van bosfruit en een middellange afdronk.
    Daar we het meest uitgebreide menu genomen hebben, nog maar eens een tussendoortje. Kalfszwezerik in boter met vleugje soja gebakken en een luchtig toefje ‘Pave du Nord’ (kaas). Heel puur en verfijnd van smaak, nipt gaar met een nog iets glibberige textuur. Van de wijn zijn we even af gebleven.
    Het pièce zag er verzorgd uit. Filet van hazenrug met crème van pompoen, gebakken meloeskes, eigen jus en krokantjes van pastinaak. Het vlees had een prima cuisson was lekker vers en delicaat van smaak, wel een beetje te ver afgekoeld. Garnituur vulde de smaak goed aan, vooral de warme meloeskes waren erg lekker. De wijn was in mijn beleving net ietsje te krachtig maar met kleine slokjes ging het goed. (9,5)

De dessertwijn was de mousserende Zientje van het Belgische domein Entre Deux Monts gemaakt van Kerner, appel en vlierbloesemsiroop. Licht en verfijnd met een toets van appel. Het dessert zag er speciaal uit. Chocolade structuren met een crème van rode vruchten met wat chili, waarbij diep gevroren bessen en bramen en shiso cressjes. De chocolade was subtiel gedoceerd, de frisse tonen kwamen hierdoor op de voorgrond, lekker. Wel was verse fruit erg koud, ver onder het vriespunt. De crème was heerlijk en de shiso gaf aangename accenten. De wijn was een elegante ondersteuner die wat op de achtergrond bleef . (9,4)

Als afsluiter een krachtige espresso met een hele luxe friandise op basis van matcha, yoghurt, kokos en basilicum om nog even lekker na te genieten.

Bediening was wederom uitstekend verzorgd.

Prijs-kwaliteitverhouding was zeer goed, absoluut waar voor je geld maar een serieuze investering.

Wederom genoten van een hele exclusieve beleving met veel mooie uitgekristalliseerde gerechten waartussen veel heerlijke tot hele speciale tussendoortjes en ernaast lekkere, goed geselecteerd, begeleidende drankjes. Wel oppassen met de tussendoortjes zodat die ook mooi combineren. Aanrader voor de fijnproever, smaak avonturier en levensgenieter. Bedankt!

12. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door adriaan voor Cachet de Cire leuk

Ditmaal uitgenodigd voor een perslunch onder het motto 'Make Port Great Again'
    (die was doorgeschoven naar het diner). Isabel Monteiro van Graham’ s port had samen met chef Greet Verbeeck een menu samengesteld waarin de porto's konden blinken.

We startten met een cocktail. Als basis een grote ijskogel waarover Mandarine Napoleon likeur, een scheut Tawny port, wat zeste van limoen en een takje gebrande rozemarijn, ruikt aangenaam fris, smaakt speciaal met een ziltige toets. Als amuse het met hoisin gelakt kwartelpootje, lekker kluiven.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd met veel achtergrond informatie. Een teruggekoelde Graham’ s Extra Dry White (die overigens nog in de categorie zoet valt) lekker zacht met fris aroma. Uit de keuken een mooie presentatie. Als basis dikke plakjes gepekelde knolselderie, erop brandade van stokvis, partjes zwarte bes en takjes dille. De afwerking was met een licht gekruide komkommerbouillon. Milde smaken met een sappige textuur, lekker. De port sloot keurig aan en werd lekkerder door de dille en komkommer. Een klein minpuntje voor mij was de licht branderige afdronk. (8,5)

Verder met een teruggekoelde 20 jaar oude Tawny geschonken uit een 4,5 liter fles, amber kleur, complex en rond met een vleugje sinaasappel, heerlijk. In de kom gemarineerde pruimen in hun eigen sap op smaak gebracht met wat gembersiroop, erop een keurig gebakken stuk ganzenlever afgewerkt met Marokkaans gekruide granola. Een hele mooie smakencombinatie waarbij de complexe port naadloos aansloot. De topper van de avond. (9,4)

Voor bij het pièce de reserve Tawny (ca. 8 jaar), Iets krachtiger en ronder dan de 20 jaar oude. Op het bord twee bereidingen van hert, een keurig gegaarde medaillon van de rug en een stukje gestoofde wang waarover de eigen jus met jeneverbessen. Ernaast toefjes crème van pompoen en stukjes gegrilde pompoen, aardappelkroket en gedroogde boerenkool. Keurige bereidingen en een goede smaken combinatie, de port maakte het geheel duidelijk wat zoeter. Ik miste wat frisse tonen. (8,8)

Isabel Monteiro verwende ons nog even met een glaasje 20 jaar oude Tawny om puur van te genieten, heerlijk.

Verder met de Graham's 1983 Vintage die wat te warm in het glas kwam. Dit werd snel opgelost door een gekoelde fles open te maken, donkere kleur, zacht en verfijnd met subtiele frisse tonen. Chef Greet presenteerde het kaasgerecht. Op een wit bord een punt rauwmelkse Belgische kaas, de “Pas De Bleu” met ernaast een stuk in gember gemarineerde rode biet in een heerlijke frisse crème van framboos en krokantjes van chiochia biet. Een verrassend mooie smakencombinatie, de framboos zorgde ervoor dat de delicate port nog beter tot zijn recht kwam. (9,3)

De dessertwijn was de licht teruggekoelde Six Grapes Ruby Reserve, rond en fruitig met tonen van pruimen- en kersenconfiture. In een hout schaaltje een brownie met erop een kogel vanille-ijs ernaast gemarineerde kersen, toefje kersencrème en een chocolade poeder. Chocolade met kers is een klassieke combinatie, erg lekker, de port sloot keurig aan. (8,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso.

Samengevat een hele geslaagde avond, met een fijn gezelschap lekker eten begeleid door mooie porto’s, die vanavond de hoofdrol opeisten. Het is duidelijk geworden dat de Porto’ s prima inzetbaar zijn als begeleiding van gerechten, wel uitserveren op de juiste temperatuur.
    We voelden ons weer helemaal in de watten gelegd, super bedankt voor de uitnodiging!

13. Chris's profielfoto
    Chris vindt De Molen leuk

Chris

14. nouwen's profielfoto
    nouwen heeft een recensie geschreven voor 't Tegelhuisje

Gezellig terras. Eten uitstekend spareribs om je vingers bij af te likken. Ook de prijs is in orde het personeel is zeer vriendelijk. Aanrader zeker weten.

15. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Cachet de Cire

Ditmaal uitgenodigd voor een perslunch onder het motto 'Make Port Great Again'

Als afsluiter nog een krachtige espresso.

16. Stulens Mia .'s profielfoto
    Stulens Mia . heeft een recensie geschreven voor De Bokkerijder

Zijn verschillende keren komen eten en waren heel tevreden.

17. Vermeersch Sonia's profielfoto
    Vermeersch Sonia heeft een recensie geschreven voor 't Buikske Rond

Al een paar keer gaan eten: dagschotels en andere menu's op de kaart. Dat valt zeer goed mee. De bediening is vlot en het interieur knap. De ligging valt ook mee, al is het in de bocht van de Damvalleistraat altijd oppassen geblazen. In de dagschotels zijn de porties net juist en voldoende groot. Qua eten een goede score, qua vriendelijkheid normaal, gezelligheid super!

18. Vermeersch Sonia's profielfoto
    Vermeersch Sonia heeft een recensie geschreven voor Chaflo & Co

Eten prima, maar lange wachttijd (zeker een kwartuur) voor de bestelling wordt genoteerd. En dat laatste is niet normaal. Maar over het eten mag ik niet klagen: perfect in orde en smakelijk. Bepaalde gerechten zijn niet echt goedkoop, eerder prijzig, maar dat zal misschien te maken hebben met de kwaliteit!

19. Vandevelde Guido's profielfoto
    Vandevelde Guido heeft een recensie geschreven voor Orangerie
    Belgisch Hasselt

Een zeer grote aanrader voor iedereen. Zeer verzorgd, snelle bediening, prijs kwaliteit zeer goog in het vaandel. Zeer aan te raden voor toeristen die Hasselt bezoeken. Voor allen wat wils. Van snack tot zeer uitgebreid. Goede wijnen, zeer verzorcht aanbod.

20. Vandevelde Guido's profielfoto
    Vandevelde Guido heeft een recensie geschreven voor Akropolis

Zeer aan te bevelen. Zeer snelle bediening. Echt Griekse gerechten. Zeer goed sfeer. Prijs kwaltijd zeer goed.

21. Vandevelde Guido's profielfoto
    Vandevelde Guido heeft een recensie geschreven voor Het Krom Ven

Een aanrader voor mensen die niet beter weten. Voor de gewone burger die zijn steak met frieten moet hebben met eens een andere sausje dan thuis. Als men Sol files besteld krijg je een soort vis lijkende, rolletjes zo droog als een hooi opper. Saus gedeeltelijk gekabbeld. De carpaccio is veel maar dan ook veel te dik gesneden, met daarop niets. Je krijgt er wel een potje met niet aangepaste kaas bij en een potje met azijn. Als men na het eten U vraagt of het gemaakt heeft, en je durft van neen te zeggen, krijg je gedonder van de baas in vol restaurant. Zeker niet de kwaliteit die ze willen voorstellen.

22. Vandevelde Guido's profielfoto
    Vandevelde Guido heeft een recensie geschreven voor The Square
    Eetcafé Kermt

Een zeer hoge aanrader. Zeer vlotte bediening. Zeer verzorgde menu's. Geregeld nieuwe gerechten op de kaart, en volgens de seizoenen. Zeer uitgebreide wijn kaart. Prijs kwaliteit zeer hoge.

23. Vandevelde Guido's profielfoto
    Vandevelde Guido heeft een recensie geschreven voor Vera Cruz
    Mexicaans Wilsele

Gisteren met 10 personen geprobeerd er te gaan eten. Dat kan alleen met een groep menu. Bediening volledig ondermaats. Gerechten zouden Mexicaans moeten zijn, was ver te zoeken. Wat steak, vis en zeevruchten. Van dat alles maar een mogelijkheid. Eten komt uit de microgolf en is bijna lauw. En dan nog schandalige prijzen. Geen aanrader.

24. Steven's profielfoto
    Steven heeft een recensie geschreven voor Brasserie Kwadraat

Altijd lekker eten in brasserie kwadraat. Gezellig tafelen, mooie inrichting en leuk terras.

25. Chris's profielfoto
    Chris vindt de recensie door An voor De Molen leuk

26. Kobe's profielfoto
    Kobe heeft een recensie geschreven voor Le Zoute Zoen

Een topadresje in (centrum) Antwerpen! Bij Le Zoute Zoen word je al van bij het binnenkomen warm onthaald. Een leuke start van de avond! Deze trend zet zit verder. Naast een joviale & attente bediening doorheen de avond, wist de keuken mij aangenaam te verrassen! Het tempo van de verschillende gangen van de degustatiemenu was goed getimed, correcte cuissons & heerlijke smakencombinaties. TOP!

27. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt de recensie door An voor De Molen leuk

28. An's profielfoto
    An heeft gereageerd op een recensie van 't Onderste Eind

Hoi Emma,

Komt voor elkaar! Ik heb de cijfers voor service en voor prijs/kwaliteit voor je aangepast. Hopelijk is dit wat je bedoelde?

Als je graag nog iets wilt aanpassen, laat het gerust weten en dan breng ik het voor je in orde.

Groetjes,
    Redactie Eet.nu