• Lid sinds 1 november 2013
  • Leeftijd: 58

Ik ben een liefhebber van lekker eten en mooie bieren, vind een intelligente attitude van de bedieningsmedewerkers uitermate important en ben zeer gespitst op een correcte prijs / kwaliteitverhouding. Pretenties dienen waargemaakt te worden. Daarnaast is het verstrekken van gratis kraanwater (voor mijn disgenoten, ik hou het bij bier) cruciaal. Hierin laat ik mij als goed bestellende klant niet afschepen. Een principekwestie.

de Jong

Nes Ameland

Herberg de Zwaan

Hollum

Restaurant Pomo

Utrecht

Gerrit Bremer heeft nog geen foto toegevoegd

1. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor de Jong
    Internationaal Nes Ameland

Lekker terras met gelukkig enige schaduwplekken. Gaan prat op hun bierkaart, maar dat is gewoon een ingevuld exemplaar van de brouwer, zonder enige verrassing, maar wel behoorlijk aan de prijs. Daar krijg je een bierliefhebber anno nu niet enthousiast meer over. Bediening is netjes maar anoniem, de appeltaart van de gelijknamige warme bakker 10 meter verderop, prima. De tosti met Mozzarella is aan de droge kant, en de maaltijdsalade met vis heeft meer brood dan verantwoord groen. Acceptabel, geen uitschieter, behalve richting oudbolligheid.

2. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Herberg de Zwaan

Met een mooi terras in hartje Hollum, en gevestigd in misschien wel het statigste pand (uit 1772) van het eiland. Wie iemand van de oude garde bediening treft heeft geluk, want tijd voor een praatje of een grapje. De rest doet gewoon zijn werk. Een paar goede bieren en prima bittergarnituur maken dit een aangename plek. Jammer dat de (warme) chocolademelk instant was.

3. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Restaurant Pomo

Nog steeds een Super Surinamer, met heerlijk eten. Vooral de bordjes bami/nasi met lekkernijen (kip, sate, groente, ei enz.) zijn voortreffelijk. Voor grote eters misschien een beetje aan de kleine kant. Of gewoon te lekker. Wij moesten in ieder geval nog een extra sate bestellen. Geen straf. De bediening is als altijd vrolijk, maar maakte wel een storende fout door de bestelde Westmalle Tripel ongevraagd te vervangen door een Blonde La Trappe, omdat de Westmalle op was. Dat kan je echt niet maken.

4. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Grand Café Promenade

Niets speciaals, maar een prima plek in de terminal als je toch op de boot moet wachten. Koffie, fris, snacks, kleine kaart, het gangbare is aanwezig tegen normale prijzen, in een nette, schone omgeving met vriendelijke en vlotte bediening. 'Grand Cafe' impliceert iets teveel allure.

5. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor McDonald's

Als je een kwartier moet wachten op 2 simpele burgertjes heb je het fast-food concept niet begrepen. Als die 2 burgertjes vervolgens ook nog aan een ander worden meegegeven, die ze retourneert, want foutje, maar vervolgens wel weer aan ons meegeeft snap je een heleboel andere dingen ook niet.

3,2
  6. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor The Sunset
    Internationaal Hollum

Mooie strandtent met Ibiza-prenties. Je wordt professioneel opgevangen en naar een plek begeleid. De talloze jongens en meisje met witte polo's en oortjes doen hun best, maar onkunde en knulligheid voeren hier de regie. Positief: De bieren van Brouwerij Maalstroom uit Veenhuizen. Maar een flesje Zware Jongen Tripel voor Euro 7, jonge, jonge, het moet niet veel gekker worden. De prijzen zijn over de hele linie trouwens veel te hoog. Ik bestelde Teryaki spiesje, die koud op tafel kwamen. Of dat zo hoorde, vroeg ik het meisje nog, maar dat wist ze niet. Kenmerkend, want natuurlijk niet. De kinderen vonden de tosties, brood met ham en kaas, lekker, maar daar betaal je wel Euro 6 voor. Per stuk. Absurd. Absoluut dieptepunt was de Caesarsalade die mijn vrouw bestelde. Met, tegen betaling, extra kip en ansjovis. Ze kreeg een bord door de dressing zompig geworden supermarktsalade die er niet uitzag. En zonder kip. Kon je ook weer achteraan. Tussendoor drinken bestellen duurde een eeuwigheid… The Sunset moet haar lat een stuk lager leggen.

2,7
  7. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Het Raadhuis

Een prachtig restaurant met misschien wel de zinnenprikkelendste toiletdeuren van Nederland. Maar pas op, de sensuele dame siert het herentoilet, een vergissing is zo gemaakt! Het Raadhuis serveert Schoemrakker Bolle Bries, een mooie Stout van de Terschellinger brouwerij, dat voor zijn soort eigenlijk een te laag alcoholpercentage heeft. Ze doen aan Fingerfood, borrelhappen, en die prima zijn. Alleen 5 Samosa's, hoe moet je die delen?

8. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Het Wakend Oog

Wie met een vroege boot op West aankomt en trek heeft in iets bestendigs kan bijna nergens terecht. Overal komt de lunchkaart pas om 10.30 Uur op tafel. Zo niet bij 't Wakend Oog. Daar kan je de hele dag alles bestellen. Nette bediening (we moesten wel direct na de bestelling betalen, deelde de dame beschroomd mee. Kan aan Oerol liggen), lekker terras met goeie kijk op aankomende passagiers (binnen is het niet bijster sfeervol), Wiener Melange-koffie met een prima tosti tonijn en mayonaise… Lekker begin van de dag.

9. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Zeezicht

Een mooi rustiek etablissement met bruine-kroegsfeer, loungehoek, leestafel, een lichte serre, heerlijk terras met fraai haven- en zeezicht en vrolijke dames in de bediening. Prima bitterballen en een feestelijke nacho-hap met pulled-pork, die onze mede-terrasbewoners direct inspireerde tot ook een bestelling. Zeezicht heeft tevens een dorpszicht-ingang met een paar zitjes buiten. Het fameuze Brandaanbier vonden we aan de prijs.

10. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor De Rustende Jager

Ontspannen, rustiek eetcafe dat tijdens Oerol stampensvol zit, maar daar lijdt de service en het eten absoluut niet onder. De bediening is losjes maar alert, en het voorgeschotelde smakelijk. We namen lekkere kipsate en een idem maaltijdsalade met gerookte kip. Zag er ook nog eens fleurig uit. Daarbij dronken we onze 1e Brandaan, een mooi koperkleurig bier van de Terschellinger Schoemrakker Bierbrouwerij. Moutig, niet zwaar, dus een prima doordrinker. En zulks geschiedde.

11. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor De Heksenketel

Al jaren een begrip in Ede, en ik snap best waarom. Sinds de verhuizing een nog steeds gemoedelijk maar nu ook fris en modern ogend restaurant. Wat direct opvalt is de (ruimschoots aanwezige) bediening; monter, goed geinformeerd en attent. Een groot pluspunt. Je kunt voor Euro 2,25 een liter tafelwater kopen, waarmee elders op deze planeet weer schoon drinkwater wordt gefinancieerd. Een mooi initiatief. Toch een paar puntjes… De wijn, voor deze omgeving toch vrij prijzig, wordt te summier ingeschonken. Het eten voldoet grotendeels aan de verwachtingen, maar dat mag bij Euro 26 voor Tournedos met Roquefortsaus ook wel. Het kindermenu kent geen enkel vorm van groente, helaas, en mijn Varkenshaassate had kruidiger en van meer satesaus voorzien mogen worden. Nochtans; over de hele linie aangenaam en goed genoeg voor een vervolgbezoek.

12. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Mr. Jack's

35 Jaar geleden was dit voor ons arme studenten een ideale plek om betaalbaar uit eten te gaan, en er is sindsdien niet veel veranderd. Zelfs de kok van toen werkt er nog. Mr. Jack's heeft niet veel ambities, ook niet qua interieur dat je hopeloos verouderd, of retro-sfeervol kunt noemen. De inboedel is ook geen spat veranderd, maar vertoont ondertussen wel barsten, letterlijk, in de sponningen, spiegel en wc-pot. En overal spinnewebben. Maar de ontvangst door een vriendelijke jongeman is netjes. Ik bestel een Griekse schotel, en die is precies zoals die hoort, en goed betaalbaar. Mijn zoon gaat voor een Pizza Hawaii die hier Macedonia heet, en is daar (voor Euro 5!) zeer tevreden over. Een klein glaasje Ouzo doet dan wel Euro 3. Had van het huis gemogen. Ook net als vroeger… Door de Pizzaprijs net beter dan gemiddeld.

13. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Brasserie Entrée

We zaten amper op het toch vrij volle terras of er stond al iemand naast ons. Heel attent. We bestelden 2 Leffe Triple, die deden Euro 3,50 per stuk, en dat is een zeer vriendelijke prijs. Vervolgens nog 10 borrelhapjes, (mini-frikandel, kipnugget en bitterbal), niet van de hoogste kwaliteit, maar daar was de prijs (Euro 4) ook naar. Prima plek.

14. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor De Ouzerie

Leuke zaak net buiten het uitpuilende centrum van Utrecht. De drukte op een zomerse zaterdag viel mee. Vriendelijk personeel en een innemende uitbater. We kwamen met 5 heren en lieten De Chef zijn ding doen voor Euro 25 per persoon. Dat gebeurde met verve. Niet zozeer Tapas/Mezedes, maar rondes eten waar we het prima in konden vinden. We begonnen met brood en dips, carpaccio, kregen salade, vis, vlees, en groenten met kaas uit de oven, alles even smakelijk en begeleid door Ouzo en een mooie Rioja. Grieks had de overhand. Ook de kwantiteit, waar we nog een zorgje over hadden, was dik in orde. Op het eind, toen de buiken al redelijk richting capaciteit gingen, kwamen nog eens 2 schalen met heerlijke Gyros en Souvlaki op tafel. Daarna schudden we De Chef zijn hand, en die van de uitbater, en hebben een prima avond gehad.

15. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Pizza & Pizza

Een paar jaar geleden hier ook geweest. Toen kregen we pizza' s met een te grote deegrand, karig belegd en bremzout. Nu zagen ze er stukken beter uit, smaakten prima, alleen dat zoute is gebleven. Dat merk je 's nachts. Grote dorst. Op een dinsdagavond, als half horeca-Ede gesloten is, was het gezellig druk, in een leuke omgeving met goede sfeer. Hertog Jan Triple van de tap, helemaal top. Lekkere, betaalbare toetjes. De tiramisu kan je best met z' n 2-en doen. Alleen het glaasje Limoncello was veel te klein. De bediening/service binnen is heel goed, de 1 wat enthousiaster dan de ander, maar te klagen hadden we niets. Wel een beetje jammer dat we bij de reservering overduidelijk te kennen hadden gegeven dat we de verjaardag van een 14-jarige kwamen vieren, en dat daar ter plekke helemaal niets mee is gedaan. Gemiste kans.

16. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Restaurant Het Verschil

Het Verschil annuleert 1,5 uur voor het aanschuiven het zorgvuldig geplande en enorm op verheugde verjaardagsdiner van mijn 77 jaar geworden vader. Daar sta je dan, op zaterdagavond met 11 personen. Excuses, natuurlijk, personele problemen, overmacht, dat willen we allemaal best begrijpen, maar op geen enkele manier proberen alsnog voor mijn teleurgestelde ouders Het Verschil te maken, dat niet. Geen oplosssing aandragen, geen tegemoetkoming bedenken, helemaal niets. Zelfs na mijn e-mail waarin ik subtiel verzoek of Het Verschil nog iets voor mijn ouders zou willen betekenen (koffie, een drankje, het zou al een enorm verschil maken) blijft het stil. Slechte beurt.

17. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Mamma Mia

Geweldig, echt Italiaans gerund restaurant in een doods winkelcentrum, waar we met z'n 11-en op een zaterdagavond op het laatste moment (een andere reservering werd ter 11-der ure afgezegd) nog terechtkonden en hartelijk werden ontvangen. Het eten was, zeker gezien de prijs, erg goed. Vooral de menu's (3 gangen a Euro 24) waren ruim en smakelijk. 'Vis' kwam met een fantastisch schelpdierenvoorgerecht, bij 'Vlees' werd ook nog eens een stukje heerlijke lasagne geserveerd. Maar ook de pizza's mochter er zijn. Mijn Frutti Di Mare heb ik uitbundiger belegd gehad, maar voor Euro 10 mag ik absoluut niet klagen. De jongste van 7 heeft alleen te lang op zijn pizza moeten wachten, en een Limoncello voor Euro 4 in een jeneverglaasje serveren, dat kan echt niet.

18. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Vriendschap

Met een grote groep voor het traditionele eindejaarsdiner aangeschoven. Sfeer en bediening zijn zoals altijd uitstekend. De bierkaart is uitgebreid, met ook een paar mooie winterbieren. 7 Van ons nemen het Donkere Dagen Menu, een verzameling aparte hapjes die gedeeld worden. Heel verrassend, creaties die je niet snel zelf bestelt, en heel smakelijk. Qua hoeveelheid is het soms een beetje onduidelijk (3 schaaltjes voor 7 mensen?), En hadden er meer mannen meegegeten, dan was het te karig geweest. Nu is het net aan. Alleen de afsluiter, koffie/thee met chocola, daar snappen we niets van. Een grote reep, doormidden gebroken, met het zilverpapier er nog om, zo op tafel gezet. Dat kan je geen presenteren noemen.

19. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor McDonald's
    Hamburger Ede

Onlangs verbouwd en nu wat efficienter ingedeeld, met aparte koffiehoek. Vriendelijk personeel en attente manager. Die Angusburger blijft gewoon goed te eten. Alleen Euro 2,25 voor een medium beker ijsklontjes met een slok frisdrank wordt met wat te gortig.

20. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor MCD Meerkerk

Een ruim, netjes, in retrokleuren (veel bruin en geel) uitgevoerd filiaal. Voor FastFood moesten we toch wel een tijdje op onze bestelling wachten, maar die werd dan wel keurig aan ons tafeltje gebracht. Het eten is bekend, maar valt hier zeker niet door de ondergrens. Volgens de jongste rook het op het toilet naar drop, maar dat is vast een goed teken.

21. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Restaurant Kam Yin

Surinees, maar de laatste jaren wel meer nadruk op Chinees. Enigszins gemoderniseerd, maar heel sfeervol wordt het niet. Wel bijna altijd druk, zeker op een zaterdagavond, maar de boel wordt goed gemanaged en de doorloopsnelheid is vrij groot. Wij bleven met z'n 3-en wat langer zitten, maar voelden ons geen moment opgejaagd. Daarbij troffen we een goed geluimde dame van de bediening, die ondanks de drukte geregeld langskwam voor een praatje of grapje. Grote kaart, maar aan specifieke wensen kan voldaan worden. En daarbij is het eten gewoon prima en nog steeds betaalbaar.

22. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Eetcafé Royal

Leuk eetcafe met Royale kaart. Wij kwamen met een gezelschapvan 10 man, tussen de 7 en 77 jaar, op een zondagmiddag na het uitwaaien op het strand binnenwandelen en konden aanschuiven aan een 8-persoons tafel waar fluks een extra tafel bij werd gezet. Relaxte sfeer, vriendelijke en nette bediening en genoeg keus voor iedereen. We bestelden tosti's, omeletten, 12-uurtjes met 2 verschillende kroketten, hamburgers en sate, en alles werd gelijktijdig en netje gepresenteerd opgediend, en het smaakte iedereen prima. Leuk!

23. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor De Chinese Muur
    Chinees-Indisch Ede

Mijn favoriete afhaalchinees. Professioneel en vriendelijk. Even telefonisch een bestelling doorgeven en op het afgesproken tijdstip ophalen. Nooit lang hoeven wachten. Constante, goede kwaliteit van het eten. En als er eens iets mis is, zoals laatst een te flauwe en niet krokanteTsja Sieuw wordt je melding serieus genomen en (in mijn geval) de volgende keer met extra miniloempiaatjes gecompenseerd.

24. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Metz

Hier in verleden geregeld fijne visplates gegeten. Nu 's middags kibbeling gehaald om 's avonds in de oven op te warmen. De vis werd ter plekke gesneden, door het beslag gehaald en gebakken, en smaakte die avond nog steeds fantastisch. Je betaalt er wel voor, en van de sfeer moet Metz het ook niet hebben, maar de vis is fabuleus.

25. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor De Herberg

Ons jaarlijkse bezoek aan De Herberg was wederom een feestje. Het personeel blijft onverdroten enthousiast, attent (hoewel het vragen naar drankwensen iets te frequent voorkwam) en netjes. Mijn bier werd niet vanaf de makkelijke kopse kant van de tafel geserveerd, maar keurig vanaf rechts. De smakelijke plates zijn nog steeds een lust voor oog en portemonnaie, en als er eens iets misgaat (een oneffenheidje in het toetje) wordt dat keurig opgelost. De Herberg snapt het helemaal.

26. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor New York Pizza

Prima pizza's, daar niet van, maar Euro 17,49 voor een 30cm pizza vind ik fors aan de prijs. Daarnaast was een actie (2e pizza gratis) onduidelijk, waar weer veel e-mailverkeer overheen moest. Wel netjes te woord gestaan, maar naar een bevredigende compensatie moest ik zelf hengelen.

27. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft gereageerd op een recensie van Friture Muller

ABN schrijven is ook een kunst.....

28. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Land- en Zeezicht

Voornamelijk self-service. De meneer bij wie je aan de counter bestelt en afrekent en die het bestelde eten komt brengen is wel heel vriendelijk. Hier geregeld fijne plates gegeten, maar de kleine kaart stelt teleur. De panini is basic, de kinderbox te duur. Geserveerd wordt een bakje friet met 4 kipnuggets en een kuipje appelmoes. En een cadeautje (een drinkbeker deze keer), maar met een zelfgehaald flesje Fristi kom je op bijna Euro 10 uit. De drank is voor zelfbedieningsbegrippen uberhaupt te prijzig.

29. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft gereageerd op een recensie van Croissanterie Paris

Tip: volg die cursus eerst zelf.......

30. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft gereageerd op een recensie van Athene