• Lid sinds 1 november 2013
  • Leeftijd: 52

Ik ben een liefhebber van lekker eten en mooie bieren, vind een intelligente attitude van de bedieningsmedewerkers uitermate important en ben zeer gespitst op een correcte prijs / kwaliteitverhouding. Pretenties dienen waargemaakt te worden. Daarnaast is het verstrekken van gratis kraanwater (voor mijn disgenoten, ik hou het bij bier) cruciaal. Hierin laat ik mij als goed bestellende klant niet afschepen. Een principekwestie.

Lijsten

Ede
  3. 1

Restaurant Het Verschil

Zoutelande

Gerrit Bremer heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor De Ouzerie

Leuke zaak net buiten het uitpuilende centrum van Utrecht. De drukte op een zomerse zaterdag viel mee. Vriendelijk personeel en een innemende uitbater. We kwamen met 5 heren en lieten De Chef zijn ding doen voor Euro 25 per persoon. Dat gebeurde met verve. Niet zozeer Tapas/Mezedes, maar rondes eten waar we het prima in konden vinden. We begonnen met brood en dips, carpaccio, kregen salade, vis, vlees, en groenten met kaas uit de oven, alles even smakelijk en begeleid door Ouzo en een mooie Rioja. Grieks had de overhand. Ook de kwantiteit, waar we nog een zorgje over hadden, was dik in orde. Op het eind, toen de buiken al redelijk richting capaciteit gingen, kwamen nog eens 2 schalen met heerlijke Gyros en Souvlaki op tafel. Daarna schudden we De Chef zijn hand, en die van de uitbater, en hebben een prima avond gehad.

2. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Pizza & Pizza
    Pizzeria Ede

Een paar jaar geleden hier ook geweest. Toen kregen we pizza' s met een te grote deegrand, karig belegd en bremzout. Nu zagen ze er stukken beter uit, smaakten prima, alleen dat zoute is gebleven. Dat merk je 's nachts. Grote dorst. Op een dinsdagavond, als half horeca-Ede gesloten is, was het gezellig druk, in een leuke omgeving met goede sfeer. Hertog Jan Triple van de tap, helemaal top. Lekkere, betaalbare toetjes. De tiramisu kan je best met z' n 2-en doen. Alleen het glaasje Limoncello was veel te klein. De bediening/service binnen is heel goed, de 1 wat enthousiaster dan de ander, maar te klagen hadden we niets. Wel een beetje jammer dat we bij de reservering overduidelijk te kennen hadden gegeven dat we de verjaardag van een 14-jarige kwamen vieren, en dat daar ter plekke helemaal niets mee is gedaan. Gemiste kans.

3. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Restaurant Het Verschil

Het Verschil annuleert 1,5 uur voor het aanschuiven het zorgvuldig geplande en enorm op verheugde verjaardagsdiner van mijn 77 jaar geworden vader. Daar sta je dan, op zaterdagavond met 11 personen. Excuses, natuurlijk, personele problemen, overmacht, dat willen we allemaal best begrijpen, maar op geen enkele manier proberen alsnog voor mijn teleurgestelde ouders Het Verschil te maken, dat niet. Geen oplosssing aandragen, geen tegemoetkoming bedenken, helemaal niets. Zelfs na mijn e-mail waarin ik subtiel verzoek of Het Verschil nog iets voor mijn ouders zou willen betekenen (koffie, een drankje, het zou al een enorm verschil maken) blijft het stil. Slechte beurt.

4. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Mamma Mia

Geweldig, echt Italiaans gerund restaurant in een doods winkelcentrum, waar we met z'n 11-en op een zaterdagavond op het laatste moment (een andere reservering werd ter 11-der ure afgezegd) nog terechtkonden en hartelijk werden ontvangen. Het eten was, zeker gezien de prijs, erg goed. Vooral de menu's (3 gangen a Euro 24) waren ruim en smakelijk. 'Vis' kwam met een fantastisch schelpdierenvoorgerecht, bij 'Vlees' werd ook nog eens een stukje heerlijke lasagne geserveerd. Maar ook de pizza's mochter er zijn. Mijn Frutti Di Mare heb ik uitbundiger belegd gehad, maar voor Euro 10 mag ik absoluut niet klagen. De jongste van 7 heeft alleen te lang op zijn pizza moeten wachten, en een Limoncello voor Euro 4 in een jeneverglaasje serveren, dat kan echt niet.

5. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Vriendschap

Met een grote groep voor het traditionele eindejaarsdiner aangeschoven. Sfeer en bediening zijn zoals altijd uitstekend. De bierkaart is uitgebreid, met ook een paar mooie winterbieren. 7 Van ons nemen het Donkere Dagen Menu, een verzameling aparte hapjes die gedeeld worden. Heel verrassend, creaties die je niet snel zelf bestelt, en heel smakelijk. Qua hoeveelheid is het soms een beetje onduidelijk (3 schaaltjes voor 7 mensen?), En hadden er meer mannen meegegeten, dan was het te karig geweest. Nu is het net aan. Alleen de afsluiter, koffie/thee met chocola, daar snappen we niets van. Een grote reep, doormidden gebroken, met het zilverpapier er nog om, zo op tafel gezet. Dat kan je geen presenteren noemen.

6. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor McDonald's
    Hamburger Ede

Onlangs verbouwd en nu wat efficienter ingedeeld, met aparte koffiehoek. Vriendelijk personeel en attente manager. Die Angusburger blijft gewoon goed te eten. Alleen Euro 2,25 voor een medium beker ijsklontjes met een slok frisdrank wordt met wat te gortig.

7. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor MCD Meerkerk

Een ruim, netjes, in retrokleuren (veel bruin en geel) uitgevoerd filiaal. Voor FastFood moesten we toch wel een tijdje op onze bestelling wachten, maar die werd dan wel keurig aan ons tafeltje gebracht. Het eten is bekend, maar valt hier zeker niet door de ondergrens. Volgens de jongste rook het op het toilet naar drop, maar dat is vast een goed teken.

8. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Kam Yin

Surinees, maar de laatste jaren wel meer nadruk op Chinees. Enigszins gemoderniseerd, maar heel sfeervol wordt het niet. Wel bijna altijd druk, zeker op een zaterdagavond, maar de boel wordt goed gemanaged en de doorloopsnelheid is vrij groot. Wij bleven met z'n 3-en wat langer zitten, maar voelden ons geen moment opgejaagd. Daarbij troffen we een goed geluimde dame van de bediening, die ondanks de drukte geregeld langskwam voor een praatje of grapje. Grote kaart, maar aan specifieke wensen kan voldaan worden. En daarbij is het eten gewoon prima en nog steeds betaalbaar.

9. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Eetcafé Royal

Leuk eetcafe met Royale kaart. Wij kwamen met een gezelschapvan 10 man, tussen de 7 en 77 jaar, op een zondagmiddag na het uitwaaien op het strand binnenwandelen en konden aanschuiven aan een 8-persoons tafel waar fluks een extra tafel bij werd gezet. Relaxte sfeer, vriendelijke en nette bediening en genoeg keus voor iedereen. We bestelden tosti's, omeletten, 12-uurtjes met 2 verschillende kroketten, hamburgers en sate, en alles werd gelijktijdig en netje gepresenteerd opgediend, en het smaakte iedereen prima. Leuk!

10. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor De Chinese Muur
    Chinees-Indisch Ede

Mijn favoriete afhaalchinees. Professioneel en vriendelijk. Even telefonisch een bestelling doorgeven en op het afgesproken tijdstip ophalen. Nooit lang hoeven wachten. Constante, goede kwaliteit van het eten. En als er eens iets mis is, zoals laatst een te flauwe en niet krokanteTsja Sieuw wordt je melding serieus genomen en (in mijn geval) de volgende keer met extra miniloempiaatjes gecompenseerd.

11. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Vishandel Metz

Hier in verleden geregeld fijne visplates gegeten. Nu 's middags kibbeling gehaald om 's avonds in de oven op te warmen. De vis werd ter plekke gesneden, door het beslag gehaald en gebakken, en smaakte die avond nog steeds fantastisch. Je betaalt er wel voor, en van de sfeer moet Metz het ook niet hebben, maar de vis is fabuleus.

12. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor De Herberg

Ons jaarlijkse bezoek aan De Herberg was wederom een feestje. Het personeel blijft onverdroten enthousiast, attent (hoewel het vragen naar drankwensen iets te frequent voorkwam) en netjes. Mijn bier werd niet vanaf de makkelijke kopse kant van de tafel geserveerd, maar keurig vanaf rechts. De smakelijke plates zijn nog steeds een lust voor oog en portemonnaie, en als er eens iets misgaat (een oneffenheidje in het toetje) wordt dat keurig opgelost. De Herberg snapt het helemaal.

13. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor New York Pizza

Prima pizza's, daar niet van, maar Euro 17,49 voor een 30cm pizza vind ik fors aan de prijs. Daarnaast was een actie (2e pizza gratis) onduidelijk, waar weer veel e-mailverkeer overheen moest. Wel netjes te woord gestaan, maar naar een bevredigende compensatie moest ik zelf hengelen.

14. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft gereageerd op een recensie van Friture Muller

ABN schrijven is ook een kunst.....

15. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Land- en Zeezicht

Voornamelijk self-service. De meneer bij wie je aan de counter bestelt en afrekent en die het bestelde eten komt brengen is wel heel vriendelijk. Hier geregeld fijne plates gegeten, maar de kleine kaart stelt teleur. De panini is basic, de kinderbox te duur. Geserveerd wordt een bakje friet met 4 kipnuggets en een kuipje appelmoes. En een cadeautje (een drinkbeker deze keer), maar met een zelfgehaald flesje Fristi kom je op bijna Euro 10 uit. De drank is voor zelfbedieningsbegrippen uberhaupt te prijzig.

16. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft gereageerd op een recensie van Croissanterie Paris

Tip: volg die cursus eerst zelf.......

17. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft gereageerd op een recensie van Athene

Amber nederlands.........

18. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Eeterij Tante A'n

Een aantal jaren gemeden wegens de ons inziens steeds schevere prijs/kwaliteitverhouding. Toch maar weer eens neergesteken buiten voor koffie met wat lekkers, omdat de plaatselijke bakker om 11.30 uur geen fatsoenlijk gebak meer kon presenteren(??). En het was goed. Vriendelijk personeel en lekkere koffie en fris met mooie stukken taart, en voor mij een koele Karmeliet met heerlijke kaasstengels (per stuk te bestellen, ideaal). Alleen de modernitiet om het, overigens met beleid gerangschikte dienblad op tafel te schuiven teneinde ieder zijn eigen bestelling daarvan af te laten plukken snappen we niet.

19. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft Plaza 't Kruuspunt toegevoegd als favoriet restaurant
    € -
    • Snackbar
    Strandweg 11 Ballum
  20. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Plaza 't Kruuspunt

Al jaren ons vaste afhaalpunt voor biterballen en -garnituur. Nu zijn we er eens wezen eten, en dat beviel goed! De prima, vriendelijke service kenden we al, de plates nog niet. Sate, loempia en hamburger werden keurig verzorgd met garnering en frieten gepresenteerd, en smaakten uitstekend. Net als de kinderbox met verrassing, en dat was nu eens niet weer een fluitje van 1 cent, maar gewoon een leuk spelletje. Sauzen dienen apart bestelt te worden, maar dan kan je ook uit een hele trits kiezen. De prijzen zijn gezien het gebodene erg schappelijk. Wat spannender bieren waren welkom geweest.

21. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Galamadammen Recreatie

Leuke lunch hier gebruikt in een aangebouwde serre die niet heel sfeervol is maar wel erg warm. De bediening is keurig, vooral van de waard himself die joviaal is maar zijn dosering goed in de gaten houdt. Mijn borrelplankje met 3x kipkluifjes, uienringen en calamares is lekker, geserveerd met stokbrood en (te weinig) toverkaas. Het brood met gerookte zalm van mijn vrouw is heerlijk uitbundig. Helaas slaan mijn 2 meibok's van de tap vroegtijdig dood in het glas.

22. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Brambergen

Heerlijke plek, zowel binnen als buiten, voor het begin of einde van een fijne wandeling. Kinderen kunnen terecht in de Oerspeeltuin voor een lekkere klauterpartij. Het personeel is goedgeluimd, de kaart niet heel uitgebreid maar wel gevuld met 'eerlijke' producten voor koffie, lunch of borrel. Hamburger, garnalenkroketjes, kaasstengels, taart, het smaakt prima. De broodjes komen in gewoon-wit of zuurdesem- en speltvariant, want dat wil de doelgroep (hoger opgeleid met jonge kinderen). Er staan 2 bieren van Brouwerij 't IJ op de kaart, maar niet de zwaarsten. Dat kan nog beter.

23. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft gereageerd op een recensie van Bali James

Dag An,

Lijkt mij de verantwoordelijkheid van de schrijver... Als iemand het personeel ervan beticht het Nederlands niet te beheersen en er vervolgens zelf een janboel van maakt... dat kan natuurlijk niet.

24. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft gereageerd op een recensie van Bali James

En de ober spaak geen Nederlands............

25. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft gereageerd op een recensie van Afghani & Zo

Inderdaad. Heel dom.

26. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor De Chinese Muur
    Chinees-Indisch Ede

Nog steeds een prima Chinees. De telefonische bestellingen verlopen altijd correct. De Tja Sieuw is heerlijk en de Chinese mini loempia's de favoriet van mijn zoon. De Bami mag alleen geen Bami meer genoemd worden. Met wat miniscule stukjes groente en vlees is het gewoon Mie. Een landelijke tendens, helaas.

27. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft De Belgische Loodsensociëteit toegevoegd als favoriet restaurant
    €€ -
    • Nederlands
    • Internationaal
    • Belgisch
    Boulevard de Ruyter 4 Vlissingen
  28. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor La Place
    Eetcafé Roermond

Deze La Place zit in het outletcentrum van Roermond. In de kerstvakantie kan je hier over de koppen lopen, dus het restaurant zit ook bomvol. Hier ga je niet naar toe voor de gezelligheid of de sfeer, maar omdat je moet plassen, koffie of bier nodig hebt, of gewoon zin in iets lekkers. Het is bijna vechten om een plaatsje, maar als je je dan eindelijk ergens tussen hebt gewurmd zit je plotseling tussen kindjes uit alle Europese windstreken. Schattig! Het uitzicht beslaat de logistieke activiteiten van 1 van de neringdoenden, dus aan het raam hoef je niet te zitten. Het personeel doet zijn best die hordes hongerige dagjesmensen te verwerken. Met het eten is weinig mis. We zien goeduitziende pizza's voorbijkomen. Onze koffie is te slap, de bierkeuze voor mij onvoldoende, maar het broodje tonijnsalade heel goed! Hier naar binnen stappen is en blijft een verzoeking, maar die zoek je wel zelf op.

29. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Peking
    Chinees-Indisch Weert

Ik moet de aardige mevrouw van Peking mijn excuses maken. Ik heb namelijk nummer 39 met rijst besteld. Het was geen grap. Ik had de blatende volkszanger op dat moment niet in mijn referentiesfeer hangen. Nummer 39 was wel erg lekker. Net zoals de rest van mijn forse bestelling. Bijna Euro 70. Net niet genoeg voor de gratis fles wijn. Toch jammer. Maar zelfs de notoire niet-Chinees-eters in ons gezelschap ('ik vind authentiek Indonesisch toch echt lekkerder', dat soort gezwam), stemden positief na de afhaalmaaltijd van Peking. Voor de sfeer moet je hier niet komen. Een koffieshop uit de jaren '80 oogt gezelliger. Maar de telefonische bestelling werd keurig opgenomen en herhaald om foutjes te voorkomen, stond netjes op tijd klaar en smaakte gewoon heel goed.

30. Gerrit Bremer's profielfoto
    Gerrit Bremer heeft een recensie geschreven voor Desafinado
    Internationaal Middelburg

Desafinado is ons nieuwe biercafe in Middelburg. Mooi gelegen onder de Lange Jan (waar ze als enige ook een blondbiervariant van uit de tap mogen laten stromen) en met vriendelijk, maar vooral bierkundig goed onderlegd personeel. De bierkaart is heel mooi, met een aantal sublieme bieren van mijn favoriete Brouwer Kees (op fles, en 1 van de tap), en nu eens niet tegen de hoofdprijs. We laten de bieren vergezellen door prima warme snacks en besluiten dat dit niet ons laatste bezoek is!

Meer activiteiten