• Lid sinds 28 juli 2013

3. 5,2

Loetje

Den Haag
Nieuwe recensie

rrrobb heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor 't Wissel

rrrobb

Het is alweer een hele tijd geleden dat we hier gegeten hebben. Sinds een jaar werkt de dochter van onze vriendin daar in de bediening en zijn we dus alweer een hele tijd van plan om daar weer eens te gaan eten. Maar toch kwam het er maar niet van. Gisteren zijn we samen met de moeder van de serveerster daar wezen eten. We zijn dus wat bevooroordeeld over de bediening. En het gebeurt dan ook niet vaak dat de serveerster poseert voor een foto. We namen net als de laatste keer weer de dagschotel die ook nu nog steeds 9.75 kost. En dat was deze keer biefstuk stukjes waar je salade en patat bij kreeg. Prima eten voor een uitstekende prijs. Ik ben vergeten of we nu weer extra voor de mayonaise moesten betalen. Daar was ik vorige keer over gevallen lees ik terug. Maar al met al was het weer een prima ervaring al is het wel sneu dat de horeca echt begint te merken dat veel mensen niet meer komen vanwege de corona. En dat is in mijn ogen op dit moment echt nog onterecht.

2 vorige recensies
  2. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Diggels

rrrobb

Eigenlijk ben ik wel een beetje verbaasd als ik het lage cijfer zie. Wij hebben hier afgelopen woensdag gegeten omdat we wat te vieren hadden. Ook hadden we de hoeksche waard pas en dan kreeg je een tweede driegangenmenu gratis. Een prima actie dus. Bovendien schoven geheel onverwachts maar wel heel gezellig ook nog eens twee vrienden van ons aan bij onze tafel. We konden kiezen uit vlees of vis en we deden dus allebei zodat we van elkaar konden proeven. Vooraf prima carpaccio en vissoep. Hoofdgerecht was hertenbiefstuk die wel iets te doorbakken was helaas en rode zalm of zoiets geloof ik die juist weer wat rauwig van binnen was. Maar allebei wel lekker. Het toetje was een verzameling van vijf kleine dingetjes op basis van chocolade en zag er erg lekker uit. Wij hebben het echter niet gegeten omdat we geruild hadden met onze vrienden die voor ons het grande dessert hadden besteld. En ook dat was een verzameling van allemaal erg lekkere toetjes. Kortom allemaal lekker eten voor een heel betaalbare prijs dankzij de hoeksche waard pas. Maar ook de normale prijzen zijn niet extreem hoog. Verder was het allemaal erg gemoedelijk en een heel vriendelijke bediening die nergens moeilijk over deed. En zo hadden we een hele gezellige avond.

3. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft gereageerd op een recensie van Loetje

Hallo Amber, bedankt voor je reactie. Dat waardeer ik wel. De kans dat we echter nog eens bij Loetje zullen eten is wel klein. De restaurants zitten vooral in de grote steden en juist daar heb je heel veel keuze uit andere restaurants.

4. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Loetje
    Steakhouse Den Haag

Om te beginnen ben ik heel verbaasd en eigenlijk ook wel teleurgesteld dat ik de eerste ben die hier een recensie schrijft. Vriendinnen van mijn vrouw omschreven (de keten) Loetje als de plek waar je de lekkerste biefstuk kunt eten. En dus moesten wij hier ook maar eens eten. Ondanks dat mijn vrouw niet eens zo dol op rood vlees is en het restaurant er ook van buiten al niet aantrekkelijk uitzag. Het was er druk, onrustig en lawaaierig. Er was een wachtrij van zo'n half uur werd ons bij binnenkomst verteld maar we konden ook gelijk aan de grote hoge tafels met krukken gaan zitten. Nou dat was geen moeilijke keuze. Tussen de mensen die ook aan die tafel zaten zat altijd wel een stoel tussen. En dat is net zoveel ruimte als wanneer je een half uur op een klein tafeltje zou wachten ten opzichte van de andere vele kleine tafeltjes die in de ruimte waren gepropt. Het was ook wel duidelijk dat we hier niet lang zouden zitten en de koffie wel ergens anders zouden gaan drinken. De bediening was overigens wel snel, vriendelijk en attent ondanks de grote hectiek. De biefstuk was een kaal stukje vlees gedrenkt in extreem zoute en vette jus. Al was het vlees wel van goede kwaliteit en perfect gebakken. Maar ook weer niet heel bijzonder om daar nou zo lyrisch van te worden. Vergezeld van twee sneetjes witbrood die waarschijnlijk bedoeld waren om de ongezonde vette substantie mee te absorberen. En dat kale bord kost dan 20 euro. Als je er patat bij wilt, wat er eigenlijk gewoon bij zou moeten horen kost dat nog eens 3.5 euro extra en dat geldt eveneens voor de salade die er ook eigenlijk gewoon bij inbegrepen zou moeten zijn. Dus als je dat meerekent kost een biefstuk hier dus eigenlijk zo'n 27 á 28 euro. En dat is belachelijk veel geld voor wat je ervoor krijgt. Ook de wijn met prijzen vanaf (!) 4.50 is niet bijzonder maar wel heel duur. En ondertussen bleven de mensen maar binnenstromen. Echt werkelijk onbegrijpelijk hoe Loetje zo'n hype heeft kunnen creëren en daarmee zo belachelijk veel geld kan verdienen. Ik zal hier in ieder geval nooit meer komen. Ik laat me geen tweede keer meer belazeren. Een paar blokken verderop zit een restaurant waar ze een driegangenmenu voor 20 euro hebben. Dáár zou het zo druk moeten zijn.

5. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Koolmees

De Koolmees is inmiddels geloof ik alweer 55 jaar een begrip in Rotterdam. Ik weet dan ook niet anders dan dat deze zaak met de gegrilde kippetjes hier altijd al zat. En in het verleden zijn we er ook al vaker geweest. Je moet er niet heen gaan om eens gezellig uit eten te gaan. Het blijft toch een soort van veredelde snackbar en het interieur is in vele vele jaren ook nooit veranderd volgens mij. En dat mag ook eigenlijk wel eens een keer gebeuren want erg schoon en fris ziet het er niet meer uit. Maar waarschijnlijk interesseert ze dat ook niet want de vaste clientèle blijft toch wel komen. Velen zweren erbij dat je hier de lekkerste kip kunt eten. Ik denk daar anders over. Het is zeker niet slecht hoor. Maar het is ook niet de beste kwaliteit. Het is vooral heel erg veel en nog meer friet dat je er krijgt voor een heel redelijke prijs. En dan is het nog aan te raden om de gewone kip te nemen want bij de andere gerechten krijg je er niet eens zo heel veel extra bij terwijl dat wel een stuk duurder is. Voor de vriendelijke serveersters hoef je er ook niet te komen want de service is minimaal. Maar ook niet onvoldoende. Ze doen precies wat je van ze verwacht. Geen zaak om heel vaak te gaan eten, maar over een paar jaar komen we vast wel weer eens lang om een kippetje te eten.

6. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor 't Pumpke
    Internationaal Willemstad nb

Zo vaak gaan we niet eens naar hetzelfde restaurant, maar deze keer hebben we vanwege de goede ervaringen van de laatste keer wederom afgesproken om deze keer met twee vriendinnen daar te gaan eten. En ook nu was het weer vergelijkbaar als vorige maand. Een prima driegangenmenu voor een leuke prijs en lekker en ongedwongen zitten met een vriendelijke bediening.

7. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Bult
    Nederlands Goes

Als we nu weer binnen bij de Bult zitten verwonder ik me er altijd weer over dat we hier vroeger vele jaren lang altijd gewoon langs gelopen zijn zonder zelfs maar enige serieuze interesse voor het restaurant te hebben. De tapasplank voor twee blijft een absolute aanrader als je niet echt veel wil eten maar toch een goed gevulde maag wil krijgen met een leuke variatie aan lekkere warme en koude gerechten en lekker brood erbij. Maar ik zag dat ze ook leuke en vriendelijk geprijsde menu's serveren. En dat is ook zeker iets om te onthouden voor een volgende keer. Het is alleen jammer dat we nu niet meer zo vaak in Goes komen als vroeger.

8. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Zainab Roshni Mahal

Je zou denken dat de naam van een restaurant erg belangrijk is. Bij Zainab Roshni Mahal denken ze daar kennelijk anders over. Een hele lange naam waarvan ik, in ieder geval, geen idee heb wat het betekent en die ik sowieso ook onmogelijk kan onthouden om door te vertellen aan anderen. We waren er al eens eerder langs gelopen en toen zag het er ook al interessant uit, maar toen kozen we voor de Afrikaan een blok verderop die ik toen al eerder vanuit de tram had gezien. Deze keer kozen we wel voor Zainab. En eigenlijk wisten we toen we buiten stonden nog steeds niet echt wat we konden verwachten. Er stond tandoori en er was een bord waarop stond dat het onbeperkt eten buffet er 17.50 per persoon kost. Tandoori suggereert iets Indiaas. We zijn dus maar gewoon naar binnen gestapt en werden er vriendelijk verwelkomd door de eigenaar. Het was kwart over vijf en we hadden dus niet gereserveerd. Dat is hier dus kennelijk wel aan te raden. In ieder geval op zaterdagavond. Maar als we om 10 voor 7 klaar zouden zijn was er nog wel een tafeltje beschikbaar voor ons. Hij zei er ook bij dat dit in principe ruimschoots genoeg tijd is. En dat bleek ook te kloppen. De muren van de ruimte waren mooi beschilderd met geïntegreerde nepkaarsjes en nepvlinders. Toen ik later naar de wc ging die boven was, bleek dat daar nog zo'n grote ongeveer identiek ingerichte ruimte was die ook al aardig vol met mensen zat. Zowel boven als beneden stond het buffet al klaar. Vergezeld van een kok die constant in de gaten hield of er nog voldoende van alles aanwezig was. We zijn er niet echt achtergekomen wat nou de nationaliteit van het restaurant was. We dachten aanvankelijk dus Indiaas, maar er waren ook erg veel moslims aanwezig en er werd geen alcohol geschonken. Dus dachten we later dat het misschien een Pakistaans restaurant was. Er waren sowieso ook relatief weinig Nederlandse gasten in het restaurant. Wel grote moslim gezinnen met veel kinderen en dat gaf het geheel een aangenaam vakantiesfeertje.
    Ook het buffet was erg goed met een keuze van zo'n 15 gerechten met vlees, vis en een groot deel vegetarisch. Allemaal erg lekker. Daarnaast was er ook nog soep en salades. En drie verschillende nagerechten. Vruchtjes, custard en vooral erg lekkere rijstepap. Ook de bediening was erg vriendelijk en attent en haalde de vieze borden al snel weer van tafel. Ik zie hier op de pagina dat de prijs van 14.50 wel aangepast mag worden want het kostte dus in de praktijk 17.50. En dat is ook nog steeds een hele vriendelijke prijs voor zoveel lekkers. Na de soep hebben we drie keer opgeschept en ook nog het toetje genomen en toen zaten we echt helemaal vol. Een flinterdun after-eightje zou er niet meer bijpassen. Na afloop namen we nog wel een koffie en dat was eigenlijk het enige dat iets minder lekker smaakte. Die nemen we de volgende keer wel bij één van de buren want we zullen hier zeker nog wel eens vaker gaan eten.

9. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Aqui

Het is alweer een flinke tijd geleden dat ik bij Aqui gegeten had. Gisteren met vrienden was het weer zo ver. De ruimte is volgens mij nauwelijks veranderd maar dat hoeft ook niet. Er is een leuke mediterraanse sfeer gecreëerd. We konden pas om 8 uur reserveren en toen we er tien minuten eerder waren was onze tafel nog bezet. Maar ongeveer om 8 uur precies konden we wel aanschuiven en was er dus uiteindelijk niets aan de hand. Zeker in het begin toen het nog helemaal vol zat was het er wel een herrie, maar gaandeweg liep het langzaam leeg en konden we elkaar een stuk beter verstaan. Voor 27.50 kan je onbeperkt tapas bestellen met een maximum van twee gerechten per keer. Dat hebben we 8 keer gedaan en toen zaten we ook wel behoorlijk vol. We hoefden niet lang op onze gerechten te wachten en de tapas waren bijna zonder uitzondering erg lekker, van goede kwaliteit en prima bereid. Ook was de hoeveelheid per portie niet overdreven zodat je toch ruimte overhield om een volgende portie te kunnen proeven. Om half twaalf waren we pas klaar en we waren niet eens de laatste. Het wordt hier wel vaker laat. De rekening was ongeveer 45 euro per persoon inclusief rode wijn. Dat is niet echt goedkoop maar ook weer niet zoveel dat we er een volgende keer niet meer willen komen.

10. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor 't Pumpke
    Internationaal Willemstad nb

Na een weekend in Antwerpen hadden we op zondag aan het einde van de dag geen zin meer om nog in Antwerpen ergens te gaan eten en dan vervolgens nog naar huis te rijden. We besloten dus om maar wat dichter bij huis te gaan eten. En zo kwamen we op zondagavond bij het Pumpke, waar we al vaker hadden gegeten. Ze hebben een mooie serre aan de haven waar het vooral in de zomer ook goed vertoeven is. Nu was het wel wat fris en vooral mijn vrouw had het best koud. We waren dus ook niet zo gelukkig dat we een tafeltje vlak bij de schuifdeur naar buiten kregen. En dus vroegen we of we ergens anders mochten zitten. Dat was geen probleem. Bovendien werd speciaal voor ons de verrijdbare "open haard" naast ons tafeltje gezet. Kijk dat is nog eens een leuke binnenkomer en bovendien is het ook nog leuk om tijdens het eten in de vlammen te staren. Bij het Pumpke hebben ze iedere dag een ander meerkeuze driegangendagmenu voor 21.50. En zo namen we de garnalen en viscocktail vooraf. Al moet ik wel zeggen dat ik weinig garnalen heb gezien. Het was vooral zalm. Maar dan wel uit het betere blik. En het smaakte verder prima. Achteraf zou ik nu waarschijnlijk voor de carpaccio als voorgerecht kiezen. Die zag er bij anderen ook wel lekker uit. Mijn vrouw nam de vis als hoofdgerecht en ik ging voor de eendenborst met honing/tijm saus. Allebei smaakten prima al moest je de eend wel goed klein snijden om hem weg te kunnen krijgen. Het toetje was een heerlijke wafel met warme kersen en een bolletje ijs. Allemaal geen heel bijzondere gerechten dus, maar wel van goede kwaliteit, voldoende hoeveelheid en voor een heel redelijke prijs. De bediening verdiende die avond dus een extra pluim. Vriendelijk en gezellig. En zo zullen we zeker nog wel vaker bij het Pumpke langsgaan om te eten.

De nieuwste recensie
  11. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Cuarto Ocho | Hotel Trusten

Hier met vier personen gegeten op dinsdag 3 december. Daar werd me ook verteld dat er normaal Spaanse koks werken maar die zijn in de winter terug naar Spanje. Het kan ook zijn dat dit met sinterklaas te maken heeft. De pakjesboot lag immers in de haven van Willemstad op dat moment. In ieder geval verzorgt de eigenaar in deze periode op dinsdagavond een maaltijd volgens het principe "wat de pot schaft" voor 9.99 euro. En vandaag was dat een heerlijke kippenpoot (al was de buitenkant wel erg zout) met ruim voldoende frieten en witlofsalade. De ruimte van Trusten is gezellig ingericht en het is er altijd goed vertoeven. En dat dus ook nog voor een vriendelijke prijs. Waarschijnlijk komen we de komende tijd nog wel eens vaker langs op dinsdagavond.

12. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Asian BBQ Restaurant

Een restaurantje dat helaas maar de helft van het jaar open is en zelfs dan nog niet eens elke dag. Nadeel is dat je er dan dus naast grijpt als je in de eerste helft van het jaar daar wil eten. Voordeel is dat de twee mensen die het runnen heel bezield blijven en hart voor hun zaak hebben. Een aantal jaartjes geleden hebben we hier al eens erg leuk en lekker gegeten. Inmiddels zijn ze verhuisd naar een nieuwe locatie, maar gisteren bleek dat het alles aan sfeer en uitstraling niets had ingeboet. De ontvangst was nog even hartelijkst en ook de bezieling en het enthousiasme waarmee alles gepresenteerd werd was niets veranderd. En zo blijft het een erg leuk en gezellig restaurantje waar we hopen nog vaak terug te komen. Ook de Thaise barbecue was nog even heerlijk en een leuke beleving om samen met vrienden te gaan eten. En als je dan aan het einde van de avond wanneer je helemaal vol gegeten bent, inclusief dranken en koffie en inclusief fooi 30 euro per persoon kwijt bent. Dan is daar ook geen enkele reden om ontevreden over te zijn.

13. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Wevershoeve

Deze recensie is niet helemaal representatief voor het restaurant, want daar zijn we gisteren niet echt geweest. We hadden een groot verjaardagsfeest van een vriend in de bijbehorende zaal, oude schuur, naast het restaurant. Maar wel met een complete driegangenmaaltijd en dranken verzorgd door de bediening van de Wevershoeve. En dat was allemaal prima georganiseerd en verzorgd. Een leuke en gezellige ruimte waar we met een kleine honderd man aan grote ronde tafels hebben gegeten. Er was een driegangenkeuzemenu, waarbij voornamelijk gekozen werd voor de vis of eendenpaté vooraf en de gamba's in knoflook, sucadenlappen of biefstuk als hoofdgerecht. Het toetje van de chef, drie verschillende ijsbolletjes was voor iedereen hetzelfde. Het eten was allemaal erg lekker en van goede kwaliteit. En ook de bediening was vriendelijk en correct. Kortom een prima locatie voor dit soort gelegenheden. Wat onze vriend voor dit alles betaald heeft weet ik niet. Dus de prijs / kwaliteit kan ik niet beoordelen.

14. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Restaurant Concours

Bij een bezoek aan een museum voor moderne kunst erger ik me regelmatig aan het feit dat het bij kunst op mij overkomt dat het verhaal vaak belangrijker is dan de kunst zelf. Dan lees je een interessante filosofie over de totstandkoming, maar als je dan het schilderij zelf ziet denk je van ; is dit alles? Deze gedachte kwam ook nogal eens bij me op tijdens het bezoek aan Concours.
    Bij binnenkomst werden we allerhartelijkst ontvangen en mochten we een tafeltje voor twee (geen drie) uitzoeken. En dat viel eigenlijk niet eens mee. Een groot deel van het restaurant is een lange bank aan de wand met kleine tafeltjes waar je vrij dicht naast elkaar zit. Dan heb je een paar hoge tafels met barkrukken die ook niet echt lekker zitten. En de rest zijn kleine tafeltjes met oncomfortabele harde stoeltjes. Uiteindelijk kozen we toch maar voor de bank en kregen we later een goed beeld van hoe het er bij onze buren aan toe ging en wat die op tafel kregen. De opstelling deed ook meer denken aan een snackbar of shoarmatent dan aan een chique restaurant. Het grootste verschil was dat er hier (gelukkig) geen tv in de hoek hing en dat de tafeltjes chique gedekt waren. Maar als je hier later wel een shoarmatent of snackbar wil vestigen hoef je in ieder geval geen fortuin kwijt te zijn aan de verbouwing.
    Mijn vrouw had hier in 2017 met een collega al eens erg lekker en bijzonder gegeten. En ze had toen ook twee waardebonnen meegekregen om hier een driegangenmaaltijd voor 25 euro te kunnen hebben. En dit had ze bij de reservering ook nog eens vermeld.
    Eén keer per jaar in november vieren we altijd dat we zoveel jaar geleden ons samenlevingscontract hebben getekend, en dan gaan we altijd eens chique eten. En dit jaar werd het dus Concours waarvoor we speciaal naar Utrecht zijn gekomen.
    Echter toen we onze bonnen lieten zien, waar geen einddatum op stond, bleek dat die niet meer geldig waren. Onze ober ging met de chef overleggen, maar die was onverbiddelijk.
    Om ons toch tegemoet te komen konden we bij uitzondering wel een driegangenmaaltijd krijgen, terwijl het voor de anderen in het weekend een 4 tot 7 gangen maaltijd is. Over prijzen wordt hier liever niet gesproken en een menukaart krijg je ook niet voor je neus.
    Wel krijg je uitgebreid te horen wat de filosofie van het restaurant is en dat ze streven naar een hoge kwaliteit van ingrediënten en korte lijntjes met de leveranciers en nog veel meer. Omdat we toch graag wilden weten wat het zou gaan kosten kregen we vele zinnen later de prijs van 35 euro te horen.
    Daar gingen we toch mee akkoord.
    Wat ons verder opviel toen het restaurant niet veel later behoorlijk volliep, dat een groot deel van de clientèle bestond uit young urban professionals. En die vroegen helemaal niet om de prijzen, zeiden overal ja op en maakten hooguit een keuze uit de hoeveelheid gangen. Ik heb één vrouw gezien met iets dat op een menukaart leek. Dat was een grote uitzondering maar was achteraf wel een grote aanrader. Dan lijkt het me dat je dan in ieder geval wat meer zekerheid hebt van te voren, al weet ik dat natuurlijk ook niet zeker. Ik heb die kaart niet gezien.
    Wij lieten ons, net als verder iedereen, verrassen door de chef. En we kregen heel uitgebreid te horen wat we op onze tafel geserveerd kregen. Brood van bakker Menno. Klinkt leuk, maar zegt me verder niets. Wel erg lekker knapperig brood. Maar de boter is nogal zout.
    De wijn komt uit Duitsland. Van een sympathieke wijngaard en lang gerijpt in mooie houten vaten en nog veel meer wetenswaardigheden. Bij de wijn veert onze ober helemaal op en weet hij alles heel enthousiast te brengen. En inderdaad, de wijn is heel bijzonder en smaakt anders dan we gebruikelijk gewend zijn in een restaurant.
    Het enige wat we niet te horen hebben gekregen uiteraard is de prijs. Maar goed we zijn uit.
    Twee amuses met uitgebreide uitleg maar die smaken naar een gewoon tomaatje en een toefje piccalilly met komkommer.
    We beginnen inmiddels gewend te raken aan de uitgebreide uitleg bij het voorgerecht, maar de zalmfilet is deels koud terwijl de rest van het gerecht en het bord warm is. Toch is het ook geen echt bezwaar want de smaak van de zalm komt nu wel goed naar boven, al heb ik wel mijn twijfels of dit gerecht wel zo geserveerd hoorde te worden. Het smaakt in ieder geval ook minder bijzonder dan het gepresenteerd werd.
    En dat gold in nog sterkere mate voor het hoofdgerecht met fazant. Die op speciale wijze was bereid en die er wel mooi uitzag. Maar bij fazant wil ik toch eigenlijk de echte wildsmaak terug proeven en die was helaas met deze speciale bereidingswijze verdampt in de keuken.
    Sowieso waren de porties trouwens ook allemaal wel erg klein en zat er verder niets bij. Ook de wijnglazen werden iedere keer minimaal gevuld.
    Bij het toetje konden we kiezen en gingen we voor de kaas. Drie hele kleine stukjes kaas die heel bijzonder waren en uit Noord-Frankrijk, Engeland en Nederland kwamen. Maar als ik ze proefde had ik het idee dat je ze ook wel gewoon in de supermarkt kan kopen. De flinterdunne plakjes kletsbrood waren weer wel heel bijzonder. En zo viel me op dat de meest bijzondere smaken, de wijn en het brood, niet in de keuken waren bereid, maar van buiten kwamen.
    Toen het drukker werd kwam er ook een andere ober ons bord meenemen. En hij zei alleen : “ was wel lekker hé? “. Dat is ongeveer het tegenovergestelde van zijn collega. Maar deze absurde en uiterst suggestieve vraag past wel beter bij me. Deze relativering geeft tenminste aan waar we het namelijk eigenlijk over hebben.
    De andere ober die ik aanvankelijk wel erg wist te waarderen is me namelijk gaandeweg toch steeds meer gaan irriteren met zijn uitgebreide verhaaltjes. Vooral toen ik hem hetzelfde kunstje met bijbehorend huppeltje ook bij andere tafels zag doen.
    Tsja, en toen moesten we afrekenen. 120 Euro. En dat is echt veel te veel geld voor wat we uiteindelijk gegeten en gedronken hebben. Het zag er allemaal super uit en was ook zeker allemaal lekker. Maar echt bijzonder was het ook niet en sowieso veel te weinig. Eigenlijk had ik na afloop nog steeds honger.
    Als dieet restaurant zou Concours het ook goed doen. Dieetgoeroes met hun mooie verhaaltjes vragen ook belachelijk veel geld voor dingen die iedereen al weet. Als je niet teveel eet val je vanzelf af.
    Ik vind het bijzonder dat het restaurant zo goed loopt. Young urban professionals trekken kennelijk graag de portemonnee open voor gebakken lucht.
    Wij zijn helaas anders.
    Mijn advies aan Concours is dus concluderend; stop met de lulverhaaltjes, doe gewoon en haal de prijzen omlaag.

15. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Sisaket

Hier afgelopen maandag gegeten met een groep vrienden. We kregen de ruimte vooraan toegewezen. Jammer dat er niet een grote tafel gemaakt was waar we met zijn allen rond konden zitten. Nu zaten we in twee rijen tafels. Maar het was verder wel een leuke ruimte. Ook de bediening was vriendelijk en attent. We kregen diverse gerechten voor ons neus waar we van konden pakken en met voor elk wat wils. Vlees, vis en vegetarisch en van licht tot zwaarder pittig. Achterin was een andere ruimte en dat zag er ook leuk uit.

16. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Mahzen

Bij dit restaurant zijn we gisteren terecht gekomen dankzij Social Deal. Het zit in het Westelijk Handelsterrein. Dat is een oud pakhuizencomplex dat nu helemaal verbouwd is tot horeca gelegenheid. Ik ben er jaren geleden toen het net ontwikkeld was eens wezen kijken en toen zag het er leuk uit met allemaal terrasjes op het binnenterrein. Maar dat was waarschijnlijk ook in de zomer. Nu was het een stuk kouder en zag het er van buiten allemaal wat minder aantrekkelijk uit, Ook was er volgens mij toch ook inmiddels een hoop van de horeca van toen weer verdwenen. Mahzen zit beneden en helemaal achteraan, waardoor je dus eerst door de grote nu toch vrij ongezellige hal heen moet. Maar eenmaal aangekomen bij het pakhuis van het restaurant werden we al vriendelijk verwelkomt ondanks dat bleek dat kwart voor zes bij dit restaurant erg vroeg is. De ober vertelde ons dat het hier meestal pas rond een uur of negen echt druk wordt als ook de livemuziek begint. En dat hebben ze hier vier dagen in de week. Wij hebben dus de hele tijd samen gezeten in de grote ruimte die wel gezellig was ingericht en die vooral opviel door het podiumpje dat er vrij centraal stond en de bakstenen muren waar iedereen met viltstift zijn naam op had gezet. Ook klonk er de hele tijd erg mooie Turkse muziek. Die we regelmatig via Shazam onderzochten. De ober vertelde ook dat van die muziek ook regelmatig de artiesten hier kwamen optreden. Vrij grote namen in Turkije die dus naar Nederland komen. Daar komen we vast nog wel eens voor terug. De social deal was een mix van diverse koude en warme tapas die je theoretisch onbeperkt kon bijbestellen. De prijs was 12.95 per persoon. In de praktijk kregen we de complete proeverij gelijk op onze tafel uitgestald, vergezeld van een mand Turks brood, en was het al zoveel dat we niet meer bijbesteld hebben. Het overgrote deel was vegetarisch. Er was nog een bakje met lamsgehaktballetjes in tomatensaus voor de vleeseters. En over het algemeen was het eten van goede kwaliteit en lekker klaargemaakt. De drank is hier wel relatief duur. Een glas wijn kost hier 4.50 en dat is niet echt goedkoop. De koffie kregen we dan weer van het huis. Dat was weer heel erg aardig, maar dat zal hier vast niet standaard zijn. Volgende keer komen we hier eens terug rond een uur of negen om van de muziek te genieten tijdens het eten.

17. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Drie Linden

Soms kan je maar beter geen verwachtingen hebben. Dan kan het ook niet tegenvallen. In de drie linden heb ik in het verleden heel wat keren gegeten. De vorige keer, toch alweer enige jaren geleden, was een tegenvaller. Ik herinner me vooral dat het toen heel druk en onrustig eten was met heel veel tafeltjes in de kleine ruimte. Daar was nu gelukkig geen sprake meer van. Er waren een paar tafeltjes verwijderd en het restaurant had nu weer de gezellige uitstraling zoals ik het kende. Ook de bediening was weer heel hartelijk en attent. En het eten was ook nog steeds heel erg lekker. Wat kan er dan toch mis zijn aan dit restaurant zou je dan zeggen? Het antwoord is; mijn hoge verwachtingen. Gisteren ben ik er met een vriend wezen eten en had ik het bewust weer uitgekozen om het een nieuwe kans te geven. En om er eindelijk weer eens de heerlijke varkenshaas Heléne te gaan eten. Vooral dat laatste had ik me erg op verheugd. Maar toen ik het menu voor mijn neus kreeg bleek dat het gerecht na al die vele jaren van de kaart verdwenen was. De nieuwe eigenaar (?) vertelde me dat er niet meer zoveel vraag naar was en dat hij het tijd vond om de kaart te veranderen. Hij had ook de ingrediënten niet in huis om het speciaal voor mij te maken. Dat was op zich wel een sympathieke opmerking. Maar goed, ik moest dus nu een alternatief zoeken. En ik moet zeggen dat de kalkoen met spek, gember en cashewnoten erg veelbelovend klonk. En dat was het ook. De smaak was uitstekend. Maar wat was het weinig! Twee kleine stukjes vlees en daar moest je dan 19.50 Voor betalen. En dan was dit nog één van de goedkoopste gerechten op de kaart. De meeste andere gerechten gingen richting de 25 euro. Ik had dus nog genoeg honger over om ook maar een dessert te kiezen. De apfelstrudel met rum/rozijnen ijs en slagroom. Ook erg lekker maar ook niet echt veel en ook niet echt goedkoop.
    En zo werd het al met al toch weer een grote teleurstelling. Het voelde alsof ik belazerd was. Dat is niet terecht want het heeft alles met mijn verwachtingen te maken. De drie linden is veranderd. Het is nu een restaurant geworden voor mensen met een goed gevulde portemonnee die geen honger hebben. Ik heb hem nu definitief van mijn lijstje restaurants in de Hoekse Waard geschrapt. Erg jammer want ik heb er in het verleden vaak en lekker gegeten.

18. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Jasmijn
    Chinees-Indisch Abcoude

Na een dagje Muiden en Pampus kwamen we op de terugweg langs Abcoude. Een plaats waar we nog nooit geweest waren. Midden in het centrum zit de Chinees. Van buiten een oud pand dat eigenlijk niet eens zo opvalt als restaurant. Van binnen was het volgens mij wel sterk gerenoveerd en maakt het een moderne indruk. Niet echt wat je bij een Chinees restaurant verwacht. We werden vriendelijk welkom geheten door de eigenaar (?) en een serveerster in opleiding. Maar de bediening was verder prima en de eigenaar maakte een gedreven en betrokken indruk. Op het menu valt op dat je in behoorlijk uiteenlopende prijsklassen kan kiezen van de kaart. Van 12.50 tot 22.75 voor een hoofdgerecht als ik me goed herinner. Ik koos voor de combinatie met nasi, saté, babi pangang en kou lo yuk. En mijn vrouw ging voor de Indonesische rijsttafel. Bij mij was vooral de saté en de babi pangang erg lekker. De kou lo yuk was helaas taai alsof hij in de magnetron was opgewarmd. Mijn vrouw was minder enthousiast over haar rijsttafel. Vooral omdat hij niet zo Indonesisch overkwam en best gewoontjes was. Er zaten stukken zeen in het vlees en ook de groentes vond ze wat flauw en niet lekker. Maar er zaten ook wel lekkere ingrediënten bij. Op het eerste gezicht leek het ook niet echt veel eten, maar uiteindelijk bleken de porties toch allemaal ruim voldoende. En de prijs was ook prima voor wat je ervoor kreeg. Als conclusie zou ik bij deze Chinees willen zeggen dat je er eigenlijk vaker zou moeten eten zodat je ervaring krijgt uit wat je wel en niet moet kiezen. Want als je goed weet wat je hier wel moet kiezen kan je hier uitstekend voor een redelijke prijs eten. Maar als je dat niet weet kan het er ook erg tegenvallen. En dat zou eigenlijk niet mogen.

19. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Le Toko
    Indonesisch Numansdorp

We hebben in Numansdorp lang moeten wachten om er eens wat meer exotisch te kunnen eten. En dus was Le Toko er erg welkom wat mij betreft. We hebben er nu drie keer wat gehaald om de verschillende gerechten van Indonesisch tot roti uit te proberen. Maar uiteindelijk ben ik toch ontevreden helaas. Het grootste nadeel is dat ze alles van te voren klaarmaken en dan op het laatste moment voor je in de magnetron opwarmen. En dat proef je veel te veel en is erg jammer. Want als het net klaar is is het waarschijnlijk wel erg lekker, maar die magnetron verziekt het allemaal. En bovendien is het allemaal veel te duur en te kleine porties.

20. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Bram's

Bij toeval zie ik dat ik ook over deze frietplek die alleen in de zomer open is een recensie kan schrijven hier op Eet.nu. Sinds een paar jaar heeft Bram Ladage ook zijn vleugels uitgeslagen in Numansdorp. Ze zitten op een bijzondere locatie bij de afrit van de snelweg naast de grote silo's vol mest. Maar daar ruik je bijna nooit wat van gelukkig. En je zit er verder wel leuk op de picknick bankjes naast de akker. Maar het is er ook niet echt comfortabel om er langer te zitten. En bovendien alleen bij mooi weer omdat er geen binnen is. De bestelling doe je er bij de "toonbank" en dan roepen ze wel als je je eten kan komen halen. Want bediening daar doen ze niet aan. Ze noemen het gourmet schotels en die zien er ook op papier erg leuk en lekker uit maar in de praktijk valt het allemaal vies tegen. Een grote bak van de bekende vette Bram Ladage friet (waar je echt liefhebber van moet zijn) met daar bovenop een klein laagje van de gourmet naar keuze. En dat voor belachelijk hoge prijzen. We zijn er door de jaren heen verschillende keren geweest omdat het zo'n leuke plek is met mooi weer. Maar iedere keer waren we vergeten dat het er eigenlijk helemaal niet lekker was en vooral heel duur. Daarom heb ik me er de laatste keer, afgelopen zomer, duidelijk ingeprent voor mezelf dat ik hier nooit meer moet eten en er niet weer moet intrappen.

21. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Verleiding

De Verleiding is vooral een grote en luxe delicatessenwinkel en een begrip in Numansdorp. Een deel van de ruimte is ingericht om er te eten. Het is vooral een lunchroom omdat het alleen overdag open is. Maar op vrijdagavond (koopavond) kun je er ook dineren. Over het algemeen moet ik op vrijdagavond altijd werken, maar afgelopen vrijdag was ik bij uitzondering eens vrij. En dat was een goede gelegenheid om eens bij de Verleiding te gaan eten. Het was druk, maar toch konden we aan een tafeltje zitten dat weliswaar gereserveerd was, maar het duurde nog geruime tijd voordat die mensen zouden komen. Vooraf kregen we van de vriendelijke serveerster brood met smeerseltjes. Er waren drie hoofdgerechten deze keer. Hachee en Andijviestamppot met kabeljauw. Dit zijn twee gerechten die ik thuis ook wel maak en dus koos ik voor de entrecote. Maar dat was toch geen goede keuze. Het vlees was van matige kwaliteit. Het was taai en zat vol zenen. Ook de vis bij de andijviestamppot was niet lekker. Weinig smaak en droog. En dat terwijl de prijs van ruim twintig euro veel te hoog was voor wat je ervoor kreeg. Ook bevalt de ruimte in de winkel me eigenlijk niet. Het is teveel als een wegrestaurant of een eethoek bij Ikea of de Hema. Een plek waar je even snel wil eten en dan weer verder. We hadden dus ook geen zin meer om er nog een kopje koffie te drinken. Eigenlijk snap ik niet waarom het er toch altijd druk is en waarom zoveel mensen in Numansdorp enthousiast zijn over de Verleiding. Ik heb kennelijk toch een afwijkende mening. Het personeel is erg leuk en aardig, dat wel, maar ik zal er echt niet snel meer iets gaan eten. Er zijn veel leukere en goedkopere restaurants in Numansdorp.

22. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Van der Valk
    Internationaal Ridderkerk

Hier met vrienden ontbeten op een zondagochtend. De ruimte nodigt niet echt uit om naar binnen te gaan. Van te voren moet je ook een voucher kopen á 16.50 per persoon voordat je verder mag lopen. Er is wel plek genoeg om te zitten en we hadden ook een prima en rustige tafel waar we eens lekker bij konden kletsen. In die zin was de ruimte wel prima. Het ontbijt is niet echt goedkoop maar je krijgt er wel heel veel voor. Zelfs de eitjes worden op bestelling en naar wens voor je gebakken. En er is zoveel keus dat het teveel is om hier allemaal op te noemen. Ook is de kwaliteit van het gebodene prima en je kan zoveel pakken als je maar wil. En dat geldt ook voor de koffie en dergelijke. De bediening is ook vriendelijk, attent en zorgt goed dat er altijd overal voldoende van aanwezig is. Dus uiteindelijk was het zeker niet slecht maar ik ga toch liever naar iets goedkopers en minder massaals de volgende keer.

23. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Seterse Hoeve

Na vier jaar had ik hier wederom een familiereünie. En daar leent het zich nog steeds prima voor. We werden gastvrij ontvangen en hadden wederom een aparte ruimte tot onze beschikking. Ook was er altijd wel iemand in de buurt waar we onze bestelling op konden nemen. Toch is het qua sfeer niet echt de plek waar ik zelf naar toe zou gaan. Het is allemaal wat groots en teveel op de massa gericht. En dat maakt het wat onpersoonlijk. Net als een Van der valk of zoiets. Maar het ligt wel in een mooie omgeving en het weer was ook weer goed genoeg voor een mooie wandeling tussendoor. We hebben er geluncht en hadden het 12 uurtje vis. Een vissoepje en enkele broodjes met vis. Allemaal erg lekker al waren de broodjes nauwelijks door te snijden met de messen die we er bij kregen. De prijs achteraf viel wel tegen. Echt goedkoop is het allemaal niet. Maar over twee jaar zullen we er vast weer onze vaste reünie hebben.

24. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Proeflokaal Bregje

Bregje is een keten met een flink aantal restaurants verspreid over het land. Mijn vrouw had al vaker gegeten bij Bregje in Ridderkerk. Daar had ze enthousiast over verteld en dat had mij ook nieuwsgierig gemaakt. Toch had ik er niet aan gedacht toen we er al binnen zaten in Nieuwegein. Ik had die link niet gelegd. Ik had dit restaurant gekozen op de goede recensies hier. Eigenlijk kan je beter reserveren maar wij waren vroeg (kwart over 5) op een maandag, en dus dachten we dat het wel mee zou vallen. Er was ook inderdaad plaats voor ons, maar het restaurant liep vervolgens toch behoorlijk vol. De sfeer is efficiënt met vele kleine tafeltjes in een grote ruimte. Niet helemaal mijn ding maar ook niet vervelend. We werden hartelijk en persoonlijk welkom geheten en kregen een uitgebreide uitleg over het concept en de extra aanbieding van de maand. De serveerster was sowieso erg attent want ze wees ons zelfs op dingen die we op dat moment nog niet eens hadden opgemerkt. Zo wiebelde onze tafel en dat wilde ze even herstellen. En even later vroeg ze of we geen last hadden van de muziek die ook uit de keuken kwam. Ik had niet eens naar de muziek geluisterd. Het was weliswaar rumoerig en dat werd het gaandeweg met het toenemen van de drukte ook nog meer, maar we konden elkaar toch goed verstaan. En dat was het belangrijkste. Bij Bregje heb je op maandag t/m donderdag een driegangenkeuzemenu voor 14.95. En dat is niet veel geld voor drie gangen. Ik had dan op zich ook niet zulke hele hoge verwachtingen. Maar dat was niet terecht. Het eten was erg lekker, van prima kwaliteit en ook bovendien porties die ruim voldoende groot waren. Vooraf hadden we garnalen cocktail en trio van vis. Als hoofdgerecht kip en varkenshaas. Allemaal erg lekker. Bovendien kregen we er een flinke bak heerlijke friet inclusief mayonaise bij. Als toetje namen we de grand dessert met een bijbetaling van 2.50 P/p. Maar daarvoor krijg je dan ook een proeverij van bijna alle toetjes op de kaart. Al met al een geweldige prijs / kwaliteit dus. Naarmate het drukker werd nam de bediening wel wat af, maar ik vond het toch nog steeds knap hoe ze alles wisten te rooien en iedereen bleef ook hartstikke vriendelijk. Een restaurant om te onthouden.

25. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Bella Roma

Op de Utrechtseweg zitten een Thai, een Chinees en een Italiaan vlak bij elkaar. We hebben alle drie overwogen, maar het was alweer lang geleden dat we een echte pizza hadden gegeten en dus kozen we voor Bella Roma. Ons drankje namen we nog op het terras maar voor de pizza wilden we toch maar liever naar binnen omdat het net iets te fris werd. Geen probleem. De ober had een mooie plaats voor aan de achterwand op de bank in gedachten. Een goede keuze die niet in mij opgekomen zou zijn. We hadden nu overzicht over de hele zaak en de ovens maar konden bovendien aan twee kanten naar buiten kijken. Ik had een pizza marinara (met vis) en mijn vrouw de calzone (met artisjok). Bij het serveren roken de pizza's heerlijk naar knoflook maar uiteindelijk viel de smaak in de praktijk toch wat tegen. De vis was van mindere kwaliteit en had te weinig vissmaak. Mijn vrouw vond dat ze naar verhouding te veel deeg had en te weinig vulling. Ook vroeg ze een klein bakje kruidenboter bij haar pizza en daar werd achteraf 2.50 voor in rekening gebracht. Dat was flauw. Verder waren de pizza's zeker niet slecht, maar ik heb ze ook wel beter gehad. De wijn en de koffie waren verder prima en dat gold ook voor de bediening. De prijs / kwaliteit is ook niet slecht. Een zeven. Maar vanwege de dure kruidenboter haal ik er een punt af.

26. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Roos Sali Aan de Haven

Een Grieks restaurant in Middelharnis dat er volgens mij al heel lang zit. We zijn er ook al eens een keer geweest héél lang geleden. Het restaurant heeft een leuke tuin waar je prima in de schaduw kan zitten onder de druiven. En dat is precies waar we op deze mooie warme dag naar verlangden. Gelukkig was er nog een tafeltje vrij. En dat was ook nog eens één van de weinige tafeltjes waar je op stoelen kon zitten. Het overgrote deel van het terras was namelijk volgepropt met houten picknicktafeltjes, en die zagen er erg oncomfortabel uit. En waren waarschijnlijk voor ons een reden geweest om dan toch maar verder te zoeken naar een ander terras in Middelharnis. Het terras straalde daarmee ook wel een vreetschuur-achtige sfeer uit. De bediening was snel en attent maar was ook iets te nadrukkelijk bezig met het verkopen van extra drankjes en gerechten om te prijs wat op te stuwen. Friet zat bijvoorbeeld helaas ook niet standaard bij het hoofdgerecht terwijl dat al niet echt goedkoop was. En ook een glas wijn kost 3.90 euro. Ik had de mixed grill en mijn vrouw de moussaka. En die smaakten erg lekker en daar was dan ook verder niets op aan te merken. Behalve misschien dat de kok wat scheutig met de zoutpot was om gegaan. We hadden ook als extra bijgerecht om tzaziki gevraagd en het was dan weer jammer dat dit wel standaard bij de mixed grill bleek te zitten, zonder dat dit ons van te voren was gemeld. Het eten en drinken was dus wel erg lekker maar toch ook eigenlijk wat te prijzig voor wat je ervoor kreeg. En dus is de prijs / kwaliteit een mager zesje.

27. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Kleine Ondeugd

Met social deal heb ik altijd het idee dat je vooral bij restaurants eet die het eigenlijk net niet hebben en de actie vooral gebruiken om nieuwe en extra klanten te trekken. Bij de Kleine Ondeugd daarentegen vroeg ik mij eerder af waarom ze eigenlijk met deze actie meededen. Het restaurant bestaat al 22 jaar en loopt volgens mij hartstikke goed. Het is een leuk en klein Thais eethuisje. Al is het, vooral voor het personeel denk ik, wel wat krap. Ik kreeg helaas een stoel aangewezen die het dichtst bij de openstaande voordeur stond. Het was niet koud buiten, maar binnen zat ik wel in een onaangename tocht. Desondanks heb ik er toch niets van gezegd omdat ik mij goed realiseerde dat het anders wel weer eens erg warm kon worden binnen. En met een jas over de rugleuning was het ook wel uit te houden. De social deal was hetzelfde als het driegangenmenu, maar dan voor 12 euro per persoon. En dat is de helft van de normale prijs. Vooraf een lekker bakje met mie en vistofu. En als hoofdgerecht vier kleine bakjes met kip, vis en rundvlees. Allemaal heel verschillend en erg lekker. Behoorlijk pittig ook zodat het biertje erbij me uitstekend smaakte. De bediening was ook erg leuk, maar één meisje sprong daar nog boven uit. Zij adviseerde ons dan ook op een leuke manier om als toetje voor het ijs te kiezen in plaats van de bloementhee. En ze kreeg nog gelijk ook. Mijn vrouw koos toch voor de thee die weliswaar leuk van kleur veranderde als je er citroen bij deed, maar die verder geen smaaksensatie was. Het ijs daarentegen was dat wel. Zelfgemaakt, een niet te grote portie, en erg lekker. De prijs / kwaliteit tenslotte was met de social deal dus uitstekend, al moet ik wel zeggen dat de normale prijs wel wat aan de hoge kant is. Dat zou het cijfer dus wel wat drukken. Maar een zo leuk eethuisje, met een zo leuke bediening en zo lekker eten is absoluut voor herhaling vatbaar.

28. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Bank

De omgeving is niets tenzij je van beton en ongezellige nieuwbouw houdt, maar het restaurant, waarschijnlijk in een voormalig bankgebouw, is een stuk leuker. Een leuke serveerster die ons begroet en later ook aan onze tafel komt bedienen. De hoofdgerechten zijn gemiddeld rond de twintig euro of iets meer en daarmee is het niet echt goedkoop. Maar de varkenshaassaté voor twee personen kost 33 euro en is daarmee één van de goedkoopste gerechten op de kaart. Maar naar later blijkt zeker niet de minste. Geserveerd in een leuk steelpannetje is het vlees van goede kwaliteit en smaakt het allemaal erg lekker. Een prima restaurant dus als je in de buurt bent en trek in saté hebt.

29. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Light of India

Hier gisteren gegeten met Social Deal. Het eerste wat ons opviel was dat het erg warm was binnen. Zo kwamen we op het idee dat "Temperature of India" eigenlijk een betere naam zou zijn. We kregen een tafeltje achter in de zaak toegewezen. De ruimte zelf maakte de indruk alsof hij al vele jaren hetzelfde is. Maar of dat echt zo is weet ik niet. Het was de eerste keer dat we hier waren. Wel zijn de muurschilderingen met taferelen uit India wel mooi. De bediening van met name de vrouw leek aanvankelijk wat nors en sacherijnig. Alsof ze er helemaal geen zin in had. Maar later trok dat wel bij. Bier was niet koud. Dat was jammer want daar had ik met deze temperatuur wel zin in. Toch waardeerde ik het dat ze het van tevoren zei. Nu nam ik toch maar een glas wijn. Ik was in de recensies voorbereid op lange wachttijden en zo leek het ook te gaan. Maar het viel toch wel mee en toen kwam het eten ook allemaal tegelijk. Een groot dienblad per persoon met in het midden een bak rijst en daaromheen zeven andere bakjes met diverse gerechten. ÉéN bakje werd door de ober aangewezen. Dat was het bakje met custard vla en dat was het toetje. Wel handig om te weten dus. De social deal was een Indiase rijsttafel. En in de bakjes zaten yoghurt, salade, warme groentes, kip en gehaktbal in saus. Het was wel allemaal erg lekker en opvallend voor mij was dat het niet het voor mij typische Indiase eten was. Ik verwacht meer de kerrie / curry smaak, maar dat viel hier wel mee. De gemengde groentes gingen nog het meest in die richting. De hele maaltijd kostte 9.50 Per persoon en dat was veel waar voor zijn geld. Ook had ik na afloop zeker genoeg te eten gehad. Toen we weer buiten stonden keken we nog even op de kaart en viel het op, dat het geen echt goedkoop restaurant was. De social deal was dus des te verrassender.

30. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor La Stancia
    Zuid-Amerikaans Numansdorp

Ik ben hier een vaste recensieschrijver inmiddels omdat we hier met dezelfde vrienden altijd weer gaan eten. Zo lang je de spareribs eet is het altijd goed. Maar ik was deze keer vergeten dat de voorgerechten niet altijd even goed zijn voor wat betreft prijs / kwaliteit. De caracoles bijvoorbeeld zijn veel te duur voor wat je ervoor krijgt. En toen ik dat bord voor mijn neus zag, herinnerde ik me dat ook weer van jaren geleden. Best jammer eigenlijk.

3 vorige recensies

Meer activiteiten