Lijsten

Activiteiten

1. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Kwalitaria de Beuk

rrrobb

Op 19 april 2022 was dit de enige plek waar we wat konden eten in Puttershoek. Niet echt onze eerste keuze en zeker niet met mijn moeder erbij die al behoorlijk dement is en dan ook zegt wat ze denkt. Het is eigenlijk gewoon een snackbar, maar dan iets groter en mooier en met een terras. Niet echt bijzonder. En dat geldt ook voor het eten. Dat was zeker niet slecht hier. Eigenlijk gewoon prima en ook grote porties met veel patat. Maar ja, om dan een 7 te geven terwijl ik dat ook vaak geef in een restaurant waar de kok aanzienlijk meer zijn best gedaan heeft, voelt toch niet helemaal eerlijk. Veel en prima eten voor een nette prijs. Maar het grootste compliment gaat toch naar de bediening. Die deden echt hun uiterste best om het ons, en mijn moeder in het bijzonder, zoveel mogelijk naar de zin te maken. Dus, ondanks dat we mijn moeder niet tevreden kregen, gingen we hier toch met een goed gevoel weg.

2. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Spruit
    Mediterraans Barendrecht

rrrobb

Hier gisterenavond een theatermenu gehad. De ruimte was mij al bekend. We zijn hier al diverse keren naar het theater geweest, maar ik kon me niet herinneren dat ik hier ook wel eens gegeten had. Mijn vrouw heeft hier al wel vaker gegeten. De ruimte is een hoekje van de foyer van het theater en wat afgezet met een paar plantenbakken of zoiets. Dus alsof je al in het theater bent, ook al kom je binnen via een eigen ingang. Het is geen echt bijzondere ruimte maar verder oké. In ieder geval ook niet ongezellig. Volgens de site van Spruit zou je voor het theatermenu kunnen kiezen uit alle hoofdgerechten van het á la carte menu, maar in de praktijk bleek gisterenavond dat er maar keuze was uit drie gerechten. Vis, vlees en vegetarisch. Mijn vrouw koos de vis en ik de entrecote met rode wijn saus. Verder zaten er twee drankjes per persoon bij inbegrepen. En aangezien we allebei twee glazen rode wijn namen was de prijs van het theatermenu dus verder wel heel redelijk. Maar dat gold helaas niet voor de smaak van mijn gerecht. Het zag er wel mooi uit toen het geserveerd werd door de vriendelijke en attente serveerster. Maar de saus bij het vlees vond ik erg zout. Het leek meer op een zoute jus dan op een rode wijnsaus. Dus dat had ik mij toch echt anders voorgesteld. En ook het vlees had plaatselijk nogal last van vet en zeentjes. Niet echt een superkwaliteit dus. Maar verder wel goed te eten. Ik vond de groentes erbij ook niet echt bijzonder. De frietjes waren wel oké. En de vis van mijn vrouw smaakte ook een stuk beter dan het vlees. Dus als ik vis had genomen zou ik wel een 7 hebben gegeven. Maar bij mij was het eigenlijk misschien nog niet eens een 6 waard. Toch jammer. Het eten werd overigens ruimschoots op tijd geserveerd zodat we geen stress kregen of we wel op tijd voor de voorstelling klaar zouden zijn. Maar goed, dat zijn ze hier natuurlijk ook wel gewend. Al heb ik dat in het verleden ergens anders ook wel eens anders meegemaakt. Na afloop hadden we in ieder geval nog ruimschoots de tijd voor een kopje koffie met een lekker stukje citroentaart.

3. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Platte Reedijk

rrrobb

Hier heb ik afgelopen vrijdag met een aantal collega's gegeten. Het stond me bij dat ik wel eens eerder bij de Platte Reedijk was geweest, maar ik kon het me ook niet echt concreet herinneren. Toen ik het daar met mijn vrouw over had, kwamen we tot de conclusie dat we daar waarschijnlijk wel eens binnen geweest waren in de periode dat het rookverbod in de horeca van kracht ging. En, zoals bij vele cafés in die tijd, werd daar nog volop gerookt ondanks het rookverbod. En daarom zijn we er toen weer weg gegaan denk ik. Maar goed, dat rookverbod is nu inmiddels echt wel overal van kracht, dus dat probleem bestaat haast niet meer. Zo ook hier. Alhoewel er een tafeltje verderop wel gerookt werd. Maar dat mag hier dus ook. We zaten namelijk in een soort van grote tent buiten. En dat was dus ook gelijk het grote minpunt van deze avond. Want een deel van onze groep, waaronder ik, hebben het de hele avond koud gehad. Er stonden wel een paar heaters maar die gaven maar plaatselijk warmte en dan gelijk ook weer teveel. Voor de rest van de ruimte bleef het koud. Bovendien maakten die heaters ook niet echt een brandveilige indruk. Toen we de heater die los op de grond tussen de tafeltjes stond namelijk wat draaiden roken we op een gegeven moment de lucht van een schroeiende gasslang. Dus die hebben we toen snel weer verplaatst. Maar we moesten ook opletten of er geen houten stoel of een jas te heet zou worden. Verder was de ruimte erg ongezellig. Een ijzeren stijgerframe met een tentdoek daaromheen. En verder wat houten panelen, een enkele plant en wat kleine lampjes om wat sfeer toe te voegen. Daarnaast was het ook nog eens een enorme herrie en konden we elkaar maar moeilijk verstaan. Kortom de ruimte krijgt van mij echt een zware onvoldoende. En ik hoef hier de volgende keer in deze omstandigheden ook niet meer te eten. Maar voor de rest was het allemaal wel uitstekend. Het personeel was allemaal wel heel vriendelijk en attent. We kregen ook dekentjes om over onze knieën te leggen. En het eten was echt heel erg lekker. Daar was iedereen heel tevreden over. Ik had een wiener schnitzel xxl en die was echt heel erg goed. Precies zoals ik me een schnitzel voorstel en lekker van smaak ook. En ook de prijzen voor het eten zijn heel redelijk. Zeker als je bedenkt wat je ervoor krijgt. Dus ja, op een mooie zomerdag als het tentdoek plaats gemaakt heeft voor een leuk terras, wil ik hier zeker graag nog eens eten. Maar anders toch niet. Binnen was die avond geen plaats meer, maar daar was het toch ook een enorme herrie. Al zag het er wel een stuk gezelliger uit en was het er vast ook niet zo koud.

4. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor 't Land van Wale

rrrobb

In november hadden we hier gereserveerd, maar we hebben het uiteindelijk weer gecanceld omdat de coronamaatregelen toen weer verscherpt werden. We hadden toen het idee om chique te eten omdat we wat te vieren hadden. Gisteren werden we uitgenodigd door de buurvrouw omdat zij wat te vieren had. Met een grote groep vrienden en familie van haar deden we aan "shared dining". Eigenlijk een soort onbeperkt tapas eten.

Voor ons was het de eerste keer dat we hier binnenstapten. En het viel ons op dat het er eigenlijk toch allemaal wat minder chique aan toeging als we hadden verwacht. De inrichting was ook veel strakker en moderner dan we verwacht hadden. Maar de prijzen van de hoofdgerechten waren ook lager. En ook het shared dining was eigenlijk heel netjes geprijsd in verhouding met wat je er voor kreeg. Maar het was dan ook allemaal weer wat minder exclusief en bijzonder dan we hadden verwacht. Eigenlijk is het restaurant dus helemaal niet zo chique. Dus ik vraag me nu eigenlijk af, waarom we dat beeld erbij hadden. Misschien was het vroeger een heel bijzonder restaurant.

We hebben er in ieder geval wel een hele middag erg gezellig en erg lekker gegeten. Er is dan ook een enorme keuze uit gerechten. Al is het ene wel lekkerder en van betere kwaliteit dan het andere. En ook het personeel was heel vriendelijk en attent. De tijd tussen de verschillende gerechtjes was ook prima georganiseerd.

Al met al was het er prima vertoeven en we zullen vast nog wel eens vaker langskomen. Maar dan niet omdat we er chique willen eten als we wat te vieren hebben. Zo bijzonder is het restaurant toch ook weer niet. Die verwachting hebben we nu wel bijgesteld.

5. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Kul
    Chinees-Indisch Strijen

rrrobb

In Strijen had ik vroeger twee favoriete restaurants. Pinokkio en het Tramhuys. Maar beiden bestaan niet meer. En er is ook niet echt iets voor terug gekomen. Wel was er altijd al een Chinees waar ik goede dingen over hoorde. Eerst heette het Indrapoera. En nu, sinds een jaar of vier á vijf is er een nieuwe eigenaar en heet het restaurant de Kul. Wat een bijzondere naam!

Een naam waar je toch ook de neiging krijgt om hele FLAUWE opmerkingen over te maken. Maar goed, in al die jaren hadden we hier nog nooit bij de Chinees gegeten. En zo ver weg is Strijen niet voor ons. Nou moet ik ook zeggen dat het restaurant niet op een toegankelijke plek gelegen is. Je moet het wel weten te vinden zo ver verstopt in een gewone woonwijk waar verder ook nauwelijks andere winkels zijn.

We waren dit weekend voor een lang weekend in Assen geweest en op de lange terugweg is het inmiddels bij ons een soort van traditie geworden om dan af te sluiten met een bezoek aan een Chinees restaurant. En zo herinnerde ik me ineens De Kul weer. Een goed moment en goede gelegenheid om eindelijk eens hier te gaan eten. En bovendien zijn ze ook op maandag open. En dat is ook lang niet overal het geval.

Zoals gezegd zit de locatie dus behoorlijk verstopt diep in een gewone woonwijk. En het restaurant ziet er ook heel gewoontjes uit. Maar daar hou ik juist wel van bij Chinese restaurants. Het is een redelijk grote ruimte die traditioneel Chinees-restaurant is ingericht. Helemaal goed dus. En ook de kaart is helemaal mijn stijl. Heel veel keuze voor heel redelijke prijzen. Een echte Chinese vrouw die ook nog eens best grappig is, maakt het plaatje van mijn ideale Chinese restaurant verder helemaal compleet.

Een grote bak kroepoek op tafel en een lekkel bieltje daarbij en dan duiken we in de kaart. We gaan voor de Kantonese rijsttafel voor twee personen. Heel veel erg lekker eten voor weinig geld.
    Voor 37.95 voor twee personen krijgen we vooraf een kippensoep voor mijn vrouw en ik een haaievinnensoep die ik heel erg lekker vind. Dan als tweede vooraf een loempiaatje, gebakken banaan en een gebakken garnaal. En dan worden de twee rechauds op tafel gevuld met een schaal nasi en een schaal bami. En verder een grote schotel met sateh, bapi pangang (erg lekker en knapperig), Vlees in Ajam en Ketjap, Gon Bao compleet (erg lekker) en tongfilet met pikante saus. Ook al erg lekker. Het is ook allemaal erg veel eten en dus blijft er nog een hoop over. En dat is hier ook alweer zo leuk, dan wordt het restant in mooie plastic bakjes gedaan en krijgen we het in een tasje mee naar huis. Dus vanavond gaan we weer heerlijk Chinees eten. Kortom, we hebben weer een favoriet restaurant in Strijen. En hier zullen we vast nog wel vaker gaan komen. Mijn moeder woont sinds een paar maanden ook in een verzorgingshuis in Strijen. En zij is gek op Chinees eten. Dus.....

6. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Starbucks
    Kleine eetwaren Meerkerk

rrrobb

Starbucks heeft bij mij al niet echt een goede naam. Ik associeer het toch vooral met hele dure koffie in een ongezellige sfeer. De laatste keer dat ik bij Starbucks ben geweest was in Vietnam. Daar was het dan wel een verademing om weer eens lekkere koffie te drinken in een land waar ze geen koffiecultuur hebben. Maar goed, dit is Nederland. En hier hebben ze absoluut wel een koffiecultuur. De prijzen zijn inderdaad niet mis. Ik snap echt niet dat het zo populair is bij vele mensen om hier heel veel te betalen voor koffie die je ergens anders ook lekker voor zowat de helft van de prijs kan krijgen. Twee euro voor mijn espresso viel dan op zich qua prijs nog wel mee. Maar het waren dan ook maar drie slokken. Zo heb ik ook espresso leren drinken in Italië. Maar die espresso springt er dan ook boven uit. Deze niet, al was hij verder wel lekker. En dat was dan ook gelijk het enige positieve wat ik hier bij Starbucks kon verzinnen. Oh ja, het meisje achter de bar was wel vriendelijk ondanks de troosteloze omgeving waar ze moest werken. Maar het echte dieptepunt van dit bezoek kwam toen ik vroeg waar de wc was. Daarvoor moest je bij de buren van La Place zijn. En daar kost de wc 80 cent. Belachelijk! Nu weet ik zeker dat ik nooit meer naar Starbucks ga in Nederland. En ik weet ook weer waarom.

7. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Poort van Assen

rrrobb

Ook dit restaurant hebben we uitgekozen vanwege de vele (!) goede recensies hier. En vanwege de menukaart. Op die menukaart staan namelijk zowel gebakken lever als stamppot. Mijn vrouw gruwelt bij gebakken lever, terwijl ik op mijn beurt weer niet echt dol ben op stamppot. En dus is dit eindelijk weer eens een goede gelegenheid om die gerechten te eten die we allebei heel erg lekker vinden maar toch bijna nooit eten en die ik thuis ook nooit klaar maak.

De moderne en strakke inrichting van het restaurant is niet echt mijn ding, en in die zin zou ik de neiging hebben om hier voorbij te lopen. Maar als je eenmaal binnen zit en de vriendelijke en humorvolle eigenaar komt bij je tafeltje staan, dan voel je je gelijk wel erg welkom. We kwamen voor het diner en toen kregen we een menukaart met allemaal erg lekkere dingen, maar geen lever en stamppot. Dus toen ik hem vertelde dat we eigenlijk daar voor kwamen, zei hij dat dit de lunchkaart was. Maar dat was absoluut geen probleem, want alles daarvan konden we ook gewoon bestellen. Daar deed hij helemaal niet moeilijk over.

En zo bestelde ik dus de gebakken lever met ui en champignon en mijn vrouw de ........ toch maar geen stamppot, maar de roodbaarsfilet van de dinerkaart. Die zag er toch wel erg lekker uit. En dat was ook zo. En ik heb ook erg genoten van de heerlijk gebakken lever. Als dessert namen we allebei de Drentse koffie. Maar toch ook weer anders. Mijn vrouw nam de koffie met de Drentse heidelikeur zoals het moet, als een soort Irish koffie. En ik was toch wel erg benieuwd hoe die likeur smaakte, dus bestelde hem apart naast mijn espresso. En het is wel een feit dat er veel van de smaak verloren gaat als je hem in de koffie gooit met suiker en slagroom erbij. Overigens zijn allebei de variaties wel erg lekker. Een leuke ervaring dit restaurant. En de hoge waarderingen zijn inderdaad helemaal terecht.

8. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Ponderosa
    Oost-Europees Assen

rrrobb

Dit restaurant hadden we van tevoren uitgekozen op deze site en ook gereserveerd, wat geen overbodige luxe was op zaterdagavond 12 maart. Ik had hem uitgekozen omdat het me een echt authentiek Roemeens restaurant leek met traditionele gerechten. En zoveel zijn er daar niet van in Nederland. Het restaurant zag er ook heerlijk oubollig uit met veel hout en een koperen open haard. Op de menukaart staat ook dat het restaurant al bestaat sinds 1967!
    En de sfeer is waarschijnlijk in al die jaren niet veel veranderd. De oorspronkelijke oprichter is inmiddels overleden, maar de huidige uitbater probeert het concept in oude glorie voort te zetten. En dat lijkt goed te lukken. Wij hadden bovendien het geluk dat er een privéfeestje gaande was met een dj van in de zeventig schat ik. En die creëerde wel een hele leuke sfeer met ouderwetse muziek en af en toe een playback-act waarbij hij dan weer een andere hoed of een andere blouse aandeed. Erg leuk. En ook de bediening was erg gezellig en attent en ook zij leken er veel plezier in te hebben. En het eten was ook erg lekker en ruimschoots voldoende. Ik koos voor het Roemeense vleesplateau en mijn vrouw voor het senioren visplateau. Ik had eigenlijk gehoopt dat het allemaal iets authentieker zou zijn, want in mijn geval was het meer een gewone mixed grill die ook op de Turkse of de Griekse lijkt. Wel erg lekker overigens hoor. En het gerookte buikspek en het lekker gekruide worstje hadden nog wel een wat traditionelere uitstraling en smaak. Ook de vis was heel erg lekker van smaak, maar niet specifiek authentiek Roemeens in mijn beleving. Daarbij hadden we trouwens een karafje rode wijn. Wijn in een karaf vind ik toch ook altijd wel wat hebben. Water krijg je er gratis bij. En trouwens vooraf ook een leuk bakje met olijven, kaas en worst. Als toetje namen we de Vanille Parfait en de Inghetata cu cirese waarbij vooral de laatste erg lekker was. Ja, dit was weer eens echt een avondje genieten met lekker eten en een hele gezellige sfeer.

9. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Koperen Hoogte | Buffetrestaurant

rrrobb

Hier geluncht op 12 maart. Het restaurant zit op een hele bijzondere locatie. Namelijk in een uitkijktoren. En bovendien draait het restaurant ook nog eens heel langzaam rond, zodat het uitzicht ook nog eens constant verandert. Echt een belevenis om zo te kunnen eten. We namen een 12 uurtje voor 12.95 als ik me goed herinner. En dat bestond uit een soepje. Deze keer een goed gevulde en lekkere room-champignonsoep. En verder twee boterhammen met een kroket en een uitsmijtertje ham-kaas. Erg lekker voor een hele mooie prijs. En de bediening was ook heel leuk en attent. Ook nog een leuk gesprekje met de twee obers gehad hoe ze zich oriënteerden op de tafeltjes. Want ieder uur zitten alle tafeltjes precies aan de andere kant van het restaurant. De tafelnummers zijn dus heel belangrijk en verder vraagt het dus inderdaad wel wat gewenning om daar te bedienen. Ja, dit restaurant was echt een hele leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

10. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Le Pinocchio
    Afhaal en bezorg Middelharnis

rrrobb

Heel leuk restaurantje waar we gisteren met vrienden hebben gegeten. Een leuke locatie in een mooi oud pandje even buiten het centrum. Achter is een ruimte met veel ramen en een leuk uitzicht op het land. Erg vriendelijke en attente bediening. Ook extra wensen bij het eten zoals extra ingrediënten of zelf samenstellen van je pizza zijn allemaal geen probleem. En dan blijken het nog allemaal erg lekkere pizza's te zijn ook. En dat voor een heel redelijke prijs. Lekkere espresso met heerlijke zoetigheden toe, en we hebben weer een restaurant gevonden dat voor herhaling vatbaar is. We hebben ook nog andere vrienden wonen in Middelharnis en dan zal ik zeker met hun ook eens voorstellen om hier te eten.

11. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Beymen

Hier zijn we al heel wat keren langs komen rijden. In de zomer is het leuk om te zien dat ze daar een balkon hebben waar je leuk kan zitten. En dus hadden we al jaren het plan om hier eens te gaan eten. Vanavond was het dan zo ver. Gelukkig waren we er rond half zes, want toen was er nog net wat plaats vrij. Toen we anderhalf uur later weg gingen stond er een rij voor de deur. Het is dus een behoorlijk populaire plek. Maar niet bij autochtone Nederlanders. Het is vooral de plek voor de hippe Turken lijkt het. En dat was een leuke belevenis. Je voelt je gelijk weer op vakantie in eigen land. Als je om je heen alleen maar Turkse, vooral jonge, mensen en ook hele gezinnen ziet. In een modern maar sfeervol ingerichte ruimte met moderne Turkse muziek uit de speakers. En op het balkon onder de heater kan je aan de waterpijp als je daar van houdt. De menukaart is alleen digitaal te zien dus je moet wel verplicht over een smartphone beschikken. Nou heb je die ook al verplicht nodig voor de QR-code, dus dat komt mooi uit. Maar ik heb toch liever een menu op papier. Maar die is hier dus niet. En alcohol schenken ze ook niet. Maar het eten is erg lekker. Veel keuze en over het algemeen ook redelijk geprijsd. Echt goede kwaliteit en vaak heerlijk gekruid en goed bereid. Turkse koffie met ook al heerlijke baklava toe. De bediening is attent. Prima tent en bijzonder om daar als enige Nederlander te zitten. Althans, zo voelde het.

12. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Jjem's

Mechelen is een hele mooie stad en er zijn ook een heleboel restaurants waar je uit kunt kiezen. Behalve op 31 december als je niet gereserveerd hebt. De ene helft (en eigenlijk ook de leukste) is gesloten op die dag. En de andere helft is al volgereserveerd. Dus dan blijft er maar heel weinig keuze over, terwijl we toch al rond een uur of vier op zoek waren naar iets voor die avond. Na heel veel "nee" kregen we dus eindelijk bij Jjem's gelukkig wel een "ja". En toen hadden we nog niet eens op de kaart gekeken.

We waren eigenlijk al gewoon blij dat we tenminste 's avonds nog ergens konden eten. En toch zag die kaart er eigenlijk nog niet eens zo slecht uit. Er is heel veel keuze, en het is nog redelijk geprijsd ook. Heel veel restaurants in Mechelen zijn aanzienlijk duurder. Maar goed, onze eerste keuze was het dus niet toen we om acht uur 's avonds binnenstapten. En dat gold kennelijk ook voor meer mensen in Mechelen en omgeving, hoewel we ook zeker niet de enigen waren.

De inrichting was wel leuk met een verhoogd "podium" waar je kon zitten en mooie foto's van de kathedraal en andere oude gebouwen in Mechelen. Mijn vrouw bestelde kippenfilet van Mechelse koekoek en witloof, en ik ging voor het konijn op Vlaamse wijze. Streekgerechten dus en heel leuk dat dit op de kaart stond. Het konijn was goed van structuur en ook ruim voldoende, maar de saus was helaas extreem zout. Echt zo zout dat ik het heel jammer vond. Halverwege heb ik geruild met mijn vrouw. Mijn vrouw was echter enthousiaster over mijn gerecht dan dat van haar. Het mijne smaakte nog best bijzonder vond ze. En inderdaad haar kippenfilet was weliswaar zeker niet zout en in die zin een stuk beter van smaak. Maar het was ook een erg groot en erg droog stuk vlees. En ook dat was dus niet uitnodigend. Na afloop bestelde ik een espresso en kreeg een gewone koffie. Die was ok, maar ik vind echte espresso toch lekkerder. Het glaasje calvados was wel erg lekker gelukkig. En zo hebben we toch nog in stijl het oude jaar afgesloten.

Tenslotte de bediening. Die was ook niet al te best en vooral erg ongeïnteresseerd. Zo liet de serveerster die onze bestelling op nam per ongeluk een papiertje vallen, en dat zag ze ook, maar ze liet het wel gewoon op de grond liggen. En de eigenaar van het restaurant was zelf ook al niet veel beter. Ik had al diverse keren gezien dat hij zelf ging afrekenen bij andere tafeltjes. Maar toen ik hem gebaarde toen wij ook wilden afrekenen, kon er alleen een gebaar van af dat we het maar aan het personeel moesten vragen. Ook goed hoor, als je zelf geen zin hebt.

De volgende dag hebben we overigens ook nog bij Jjem's op het terras gezeten. Het was die dag opvallend mooi weer voor 1 januari en we hebben er dus ook van genoten dat we hier wel zonder jas in de zon die dag op het terras een drankje konden drinken. Dus om toch positief af te sluiten; ze zijn dus wel altijd open waar veel van de collega's gesloten zijn.

13. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Nethe & Drinke

Afgelopen weekend waren we een nachtje in Lier. 's Middags hebben we een rondje gedaan door het centrum en gelijk eens gekeken of we een leuk restaurant konden vinden voor de avond. En zo kozen we voor Nethe en Drinke vanwege het mooie pand en de leuke inrichting. Maar vooral voor het aantrekkelijke wildmenu dat op een bord voor de deur stond. Het was goed dat we maar gelijk gereserveerd hadden, want het bleek al behoorlijk vol gereserveerd te zijn op deze zaterdagavond. Om half 8 was er nog wel plaats. En zo werden we 's avonds dan ook hartelijk welkom geheten en kregen we een tafeltje toegewezen. We bestelden een fles lekkere rode wijn en als hoofdgerecht voor mij hazenbil met apfelstrudel en mijn vrouw koos de stoofschotel met hert en zwijn. Het is mij de laatste tijd wel vaker opgevallen dat gerechten steeds vaker geserveerd worden in een diepe kom. Is dat mode?
    Ik vind het in ieder geval niet ideaal. Mijn strudel lag boven op het vlees die verder in een diepe laag saus lag. Dus om de strudel te snijden en droog te houden moest ik hem manoeuvreren op de hazenbil. Ik had hem dus liever op een apart bordje gehad. Maar goed het lukte wel. En als je vervolgens het vlees van het bot had gesneden kon je die daarna weer terug zoeken in de saus. Maar het was wel een originele en erg lekkere combinatie die apfelstrudel met haas in een goed gevulde veenbessensaus. Echt heel erg lekker. En ook de stoofschotel van mijn vrouw was heel smakelijk klaargemaakt. Verder waren er ook erg lekkere amandelkroketjes bij. Maar daar heb ik er gelukkig maar één van geproefd, want die vulden behoorlijk terwijl er al genoeg eten was. Die kroketten zijn vooral voor de erg grote eters die nog ruimte overhebben na de maaltijd. Zonde om er zoveel terug te moeten geven. Want daar waren ze eigenlijk te lekker voor. En zo hebben we weer eens echt heerlijk gegeten en houden we goede herinneringen over aan dit restaurant.

14. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Plateia

Bij toeval kwamen we hier gisteren langs op de terugweg van een lange reis. En eigenlijk hadden we toen best wel trek in Grieks eten. Buiten stond ook een bord met de tekst van een driegangen menu voor 24 euro. De zaak is modern ingericht en niet echt mijn smaak. Maar daar kunnen ze niet zoveel aan doen want bijna heel Ridderkerk is modern en niet mijn smaak. Op een heel klein oud gedeelte na, wat er overigens dan weer heel verrassend leuk uitziet binnen het best grote Ridderkerk.

We werden erg vriendelijk welkom geheten door de eigenaresse (?). En ook de andere bediening was erg vriendelijk en attent. Leuke sfeer. En dan het eten. Dat menu is er alleen op dinsdag, woensdag en donderdag. Maar dat kwam dus nu toevallig goed uit. Dat menu is ook heel erg uitgebreid met heel erg veel keuzes. Ik had eigenlijk het gevoel dat er op de gewone kaart niet eens zo heel veel extra stond. En als je daar twee gerechten kiest ben je al duurder uit. Kortom de keuze voor dit driegangenmenu ligt voor de hand.

Als voorgerecht koos ik voor de uiensoep. Had ik al heel lang niet meer gegeten en, hoewel ik het gerecht vooral uit de Franse keuken ken, ik had er ook echt veel zin in om het weer eens te eten. Gelukkig viel de soep, met een Grieks gekruid tintje, absoluut niet tegen. Hij was echt lekker. En mijn vrouw was ook erg enthousiast over haar spanakopita. Bladerdeeg met spinazie. Als hoofdgerecht hadden we de diafora en de mixed grill. Twee vergelijkbare gerechten van heerlijk gegrilld vlees en een lekkere grillsmaak zo als je mag verwachten. Vooral de varkenshaas vond ik echt erg lekker. En toe had mijn vrouw de dame blanche en ik de baklava. En vooral die laatste was ook weer heel erg lekker.

De eigenaresse straalde echt enthousiasme en hart voor de zaak uit. En dat was terug te proeven in het eten. We hadden ook nog echte Griekse koffie toe. En dat vind ik ook altijd een meerwaarde. Al was het wel een grote kop en was de koffie te slap. Dus liever volgende keer een klein kopje en wat sterkere koffie. Maar al met al gingen we wel met een tevreden gevoel weer de deur uit en is dit restaurant zeker voor herhaling vatbaar.

15. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Olliemölle

Mijn vrouw moest twee dagen werken in Borculo en ik had die dagen toevallig vrij dus ben meegegaan om in de mooie omgeving te gaan fietsen. Los van elkaar hadden we al gekeken waar we 's avonds zouden gaan eten. Ik had de Olliemölle gezien en die zag er inderdaad bij verre het interessantst en meest bijzonder uit van alle restaurants in Borculo. Maar hij was ook aan de prijzige kant leek me. Dus daarom zou ik er toch niet voor kiezen.

Maar mijn vrouw dacht daar anders over. Die had zoiets van, als we alleen een hoofdgerecht nemen kunnen we best binnen ons budget blijven. Dus ik was toen snel overgehaald. En inderdaad, de locatie was heel bijzonder in de voormalige watermolen. En het feit dat je ook binnen het waterrad nog kon zien draaien maakte dit restaurant zeker tot een belevenis. Bovendien was het verder ook erg mooi en gezellig ingericht. Echt een toplocatie.

De bediening was vriendelijk en attent. Echter waren ze ook wel heel nadrukkelijk bezig om maar zoveel mogelijk extra dingen te verkopen. Een bubbeltje vooraf? Een wat duurdere wijn? Een mandje brood? Nog maar even bijschenken? Geen voorgerecht? Frietjes en salade erbij? En als je dan al dan niet per ongeluk ja zei viel de rekening gelijk weer een stuk hoger uit. Ik hou absoluut niet van deze praktijken waarbij je het gevoel hebt dat je constant moet oppassen dat je je niet laat belazeren. Dat haalt het restaurantplezier voor mij aanzienlijk omlaag.

We kozen dus allebei alleen voor een hoofdgerecht van de wildkaart. Mijn vrouw had de hazenpeper en ik de fazant. Vooraf kregen we al wel een heel bijzondere en erg lekkere amuse. Dat beloofde dus wat. En inderdaad, de hoofdgerechten waren ook bovengemiddeld lekker en bijzonder van smaak. Mijn vrouw vond het alleen jammer dat er bij haar gerecht geen aardappelpuree zat en ze had er nogal moeite mee dat het gerecht in een diepe kom geserveerd werd, wat onhandig eten was. Omdat je zo ook de friet en de salade nergens kwijt kon. Mijn bezwaar was, ondanks dat het erg lekker was, dat de wildsmaak verdwenen was. Ik vond het wel bizar dat bij een hoofdgerecht van 27 euro er verder niets bij zat en dat je dus ook voor de friet en de salade extra moest betalen.

Na afloop hadden we nog een espresso met zelfgemaakte en ook weer heerlijke bonbons. De rekening viel helaas toch erg tegen ondanks dat we het dus "sober" gehouden hadden. Negentig euro voor alleen een hoofdgerecht, met twee glazen huiswijn en een koffie met bonbons voor twee personen is teveel geld. Conclusie is dus dat het restaurant op een toplocatie zit en erg lekker eten serveert, maar dat het ook zijn mindere kanten heeft.

Toen we dus terug naar ons hotel liepen hadden we allebei gemengde gevoelens overgehouden. Ik had wel genoten van de belevenis en het erg lekkere eten, ondanks de hoge prijs. En mijn vrouw had hier achteraf liever gegeten als we een bijzondere gelegenheid zouden hebben gehad. Dan hadden we ervoor gespaard en hadden we volop van alles willen genieten. Dit was geen restaurant voor zomaar even tussendoor.

16. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor De Groene Engel

Ik begreep dat het restaurant een tijd gesloten is geweest en mogelijk niet eens vanwege corona en verder dat het aan de recensies te lezen tegen het einde ook niet al te best meer was. Maar die vooroordelen had ik niet.

Wij kwamen hier afgelopen zaterdag voor het eerst en liepen bij toeval langs. En van buiten zag het er erg gezellig uit met kraampjes en tafeltjes. Het begon echter al donker te worden en dan loopt de temperatuur in deze tijd van het jaar ook snel terug, dus besloten we om binnen te eten. En werden we vriendelijk welkom geheten. Ook later was de bediening erg leuk en attent.

Het was een theatercafé waar je op harde houten stoeltjes aan tafeltjes kon zitten. En wij hadden toen we binnenkwamen nog alle keus. Later werd het toch wel erg druk. En met de drukte ook wel steeds lawaaieriger, maar nog niet over de grens van het irritante. De kaart leek vooral door Azië geïnspireerd te zijn en zag er aantrekkelijk uit. Vooraf hadden we lemper wat ik lang niet meer gegeten had en ik erg lekker vond. En daarnaast kiploempiaatjes of zo. Weinig kip geproefd, maar wel lekker. En allebei met een opvallend scherpe saus.

De hoofdgerechten waren dorade en Indonesische stoof. Een relatief klein bord, maar wel helemaal vol gestouwd. De vis zat nog in het aluminiumfolie en dat was wat lastig eten. Want als je het folie openvouwde was de rest van het eten op je bord ook minder goed bereikbaar. Ook vond ik de vis wel aan de kleine kant. Maar de smaak van alles was prima. Ik vond vooral de sfeer en de uitstraling van het etablissement erg leuk samen met de bediening.

Als ik in Oss zou wonen zou ik daar wel vaker komen. Zeker in de zomer op het terras.

17. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Kasteel Heeswijk

Hier geluncht met vrienden op het terras en uitzicht op het kasteel. Vriendelijke bediening. Lekkere worstenbroodjes, soep en gebak. Redelijke prijzen.

18. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Restaurant De Batterij

Ik ken de batterij al heel lang. Vroeger nog eens lekker gefonduet. Maar dat is echt lang geleden. Inmiddels volgens mij al diverse keren van eigenaar veranderd. Maar het heeft wel altijd dezelfde naam gehouden. Begin van de zomer hebben we er nog eens afgehaald (vanwege corona) en gegeten op de boot van vrienden in de haven van Strijensas. Dat was toen al erg goed eten. Maar gisteren zijn we daar met dezelfde vrienden weer eens echt gaan eten. En het was er ook erg druk op deze zaterdagavond. Reserveren is dan ook gewenst. Desondanks werden we vriendelijk binnengehaald door de eigenaar en kok, die daar dus kennelijk toch de tijd voor had. De ruimte is volgens mij nauwelijks veranderd in al de jaren en heeft een beetje een oubollige chalet-achtige uitstraling met het vele hout. Maar ik hou daar wel van. Ook is er een heel groot balkon waar het met mooi weer ook goed vertoeven is en waar je een leuk uitzicht op de jachthaven hebt. En verder loopt er heel vriendelijk en erg behulpzaam personeel rond die het geheel ook een leuke en aangename sfeer geven. Onze vrienden komen er ook met enige regelmaat en waren vanavond aangenaam verrast dat de kaart vernieuwd was. De avond kaart bestaat nu uit allemaal kleine gerechten van gemiddeld zo'n 7 á 8 euro en die je zelf kan combineren om een favoriet maal samen te stellen. Drie van die gerechten is in principe voldoende om genoeg te eten en dat maakt de prijs heel redelijk. Want er is heel erg veel keuze en voor elk wat wils. Met zijn vieren hebben we dan ook heel wat van de gerechten van de kaart besteld en ook van elkaar geproefd. En het was allemaal van erg goede kwaliteit en smaakte erg lekker. Ik vond vooral de sushi met vis erg smakelijk en die zag er nog heel erg mooi uit ook. Maar eigenlijk was het allemaal goed. Ja, de batterij heeft weer een erg goede indruk bij me achtergelaten en ik kan me goed voorstellen dat we hier weer wat vaker gaan eten ook al zit het best op een afgelegen plek in een, weliswaar mooi en leuk, plaatsje waar verder niets te beleven valt.

19. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Eindeloos

Gisteren al tapas gegeten en vandaag weer. Dat komt voor een deel omdat de andere twee terrassen in de buurt toch wat duurdere gerechten serveerden en de Chinees geen terras had met dit mooie weer. En omdat het voordeel van tapas is dat er veel keuze is, zodat je niet dezelfde hapjes van gisteren weer hoeft te bestellen.

Net als gisteren in Groningen was het ook hier in Emmeloord weer de vraag hoeveel eten je zou krijgen als je twee tapas zou bestellen. Toch deden we het wel samen. Een surf & turf, krokante kip, portie patatas bravas en Spaanse geitenkaas. En ook nu toch weer teveel eten besteld eigenlijk. We hadden ook zonder de geitenkaas gekund, hoewel die wel lekker was. Verder was het eten wel lekker, maar werden niet de beste ingrediënten gebruikt. Bij de surf & turf bleek mijn eerste stuk biefstuk wel erg taai met zenen en was het maar met moeite weg te krijgen. Latere dunnere stukjes smaakten gelukkig een stuk beter. En ook de garnalen en de krokante kipstukjes waren prima, maar niet heel bijzonder.

Met de ober had ik een beetje persoonlijke moeite. Hij kwam op mij erg glad en gemaakt over. Daar heb ik altijd wat moeite mee, hoewel hij zijn werk verder prima deed, al had hij soms misschien ook wat sneller mogen reageren. Eigenlijk maar een klein dingetje, die het restaurantplezier in ieder geval niet heeft verpest.

Het was prima vertoeven daar op het terras van een verder oninteressant Emmeloord. Inclusief een glas wijn en een kopje koffie waren we samen 45 euro kwijt. Een prima prijs voor het eten.

20. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor J&A
    J&A
    Eetcafé Winsum

We hadden een B&B gehad in Sauwerd waar geen ontbijt bij inbegrepen bleek te zijn en dus moesten we op zondagochtend maar op zoek naar een hotelletje in de buurt in de hoop dat we daar een ontbijtje konden scoren. In Winsum, een leuk dorpje, zaten vast ook hotels, maar wij liepen al snel tegen het leuke terras van J&A aan waar net de kussens in de stoelen werden gelegd. En of we bij ons kopje koffie ook wat konden eten om 10 uur 's ochtends? Natuurlijk, zei de serveerster, die later eigenlijk de kok bleek te zijn omdat de serveerster nog niet gearriveerd was. Je kan alles bestellen wat op de kaart staat. Ik maak het wel. En zo bestelden we allebei een uitsmijter en werd er ook nog eens specifiek bij gevraagd of we nog speciale persoonlijke wensen over de manier van bereiding hadden. Zo wilde mijn vrouw de kaas liever gesmolten erbij. Erg leuk. Dat zijn toch wel erg grote voordelen als de kok zelf de bestelling opneemt. Maar dat kom je uiteraard nooit tegen omdat dit natuurlijk heel onpraktisch is. Hoewel het natuurlijk wel mogelijk zou zijn als de bediening ook op de hoogte zou zijn van alle ins en outs van de bereiding van het voedsel. Wij hebben het in ieder geval als heel erg prettig ervaren, om zo je bestelling te kunnen doen. En verder was het er erg leuk zitten in het ochtendzonnetje op het mooie terras aan het water en een uitstekend uitsmijtertje erbij. In dit geval beter dan een gemiddeld ontbijtje in een B&B..

21. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Moro
    Mediterraans Groningen

Afgelopen zaterdag waren we weer eens in Groningen en hebben we gegeten bij een restaurant waar mijn vrouw al eens eerder gegeten had met een collega. En daarom wilde ze daar weer naar toe. Een sfeervol tapas restaurantje met een mooi terras waar we met dit weer nog dankbaar gebruik van konden maken. Een vriendelijke serveerster deed ons welkom en toen konden we plaats nemen op het terras ondanks dat we niet gereserveerd hadden. De kaart bestaat voor een groot deel uit kleine gerechtjes (tapas) maar ook uit gewone hoofdgerechten. Ik ging voor de tapas en koos voor de inktvisringen en voor de spareribs met daarbij een portie frietjes. Mijn vrouw koos voor de tajine als hoofdgerecht. Alles was erg lekker en van goede kwaliteit. Het enige nadeel met tapas is, dat je van tevoren moeilijk kunt inschatten hoeveel eten je nu eigenlijk bestelt. En bij moro krijg je dus grote porties, dus achteraf had ik beter geen friet kunnen bestellen. Dat was ook al heel veel, en ik kreeg dat dus bij lange na niet meer op. En het was ook niet meer nodig na de twee tapas. Ook de tajine van mijn vrouw was erg smakelijk en leuk gepresenteerd. Met een kopje koffie en een glas wijn erbij waren we met zijn tweeën 50 euro kwijt. En dat is een hele nette prijs voor zoveel erg lekker eten.

22. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Bistro de Heerlijckheid

Hier vierde gisteren een vriendin van ons haar verjaardag voor een grote groep mensen. Daar was dus ook een groot deel van het restaurant voor afgezet, of misschien was er zelfs helemaal geen ruimte meer over voor anderen. Dat heb ik niet eens gezien. We konden zowel buiten als binnen zitten. We begonnen buiten op het leuke terras, al hadden we af en toe wel last van het lawaai van de auto's. Toen het kouder werd vroegen we of we met ons groepje binnen konden zitten. En zo werd er speciaal voor ons een tafel klaar gemaakt. Hartstikke goed. Verder waren alle medewerkers ook erg vriendelijk en attent. En dan het eten. Dat bleef maar komen. Van leuke amuses vooraf, heerlijke vis voorgerechten, een goed georganiseerde barbecue met allerlei heerlijkheden en nog twee chique desserts toe. Allemaal erg lekker en van erg goede kwaliteit. En verder was het nog een leuk en gezellig feest ook. Maar daar speelde deze entourage zeker ook een belangrijke rol bij. Ik weet niet wat onze vriendin betaald heeft, dus over prijs / kwaliteit kan ik niets zeggen. Maar het restaurant heeft wel een hele goede indruk bij ons achtergelaten.

23. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor 't Pleintje

Lillo is een heel bijzonder plaatsje waar we al een aantal keren waren geweest. Een historische oase midden tussen het havengeweld. Daarom kozen we op de terugweg vanuit België, en de file bij Antwerpen vermijdend, om hier nog een hapje te gaan eten. Maandagavond is eigenlijk een lastige avond, dus grote kans dat we voor niets zouden gaan. Maar 't pleintje was gelukkig gewoon open en met een mooi terras. Verder was alle overige horeca volgens mij zo goed als verdwenen uit Lillo leek het nu. Waarschijnlijk de corona allemaal niet overleefd. Dat is wel jammer, want daardoor zullen er ook minder mensen naar Lillo komen. Het is immers ook geen plek waar je toevallig doorkomt. Maar goed, wij zaten dus lekker op het terras tussen veel lokale mensen leek het. Veel mensen op diverse tafeltjes van het terras hadden contact met elkaar en dat gaf wel een leuke sfeer. Wij bestelden mosselen. Een flinke pan met heerlijke grote mosselen en een lekkere mosselsaus erbij. Vriendelijke bediening en een prima prijs voor de mosselen. Kortom, wij blijven lekker naar Lillo komen zolang het kan.

24. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Brisa

We waren deze keer met een hele grote groep. Eerst naar een ander restaurant, maar die had niet genoeg plek. En zo kwamen we bij toeval hier bij Brisa, een paar deuren verderop terecht.
    En daar was wel plek. Ze maakten reclame dat ze hier de lekkerste ribbetjes hadden. En een aantal in de groep namen die ribbetjes ook en waren inderdaad erg enthousiast. Maar ook het overige eten was erg lekker, van goede kwaliteit en ruim voldoende. Mosselen, scampis en vol-au-vent bijvoorbeeld. Ik koos voor de kikkerbillen als hoofdgerecht. Maar bij de bestelling werd me verteld dat er niet genoeg waren voor een hoofdgerecht en zo kon ik kiezen om de hoeveelheid aan te vullen met een aantal escargots om er toch een volwaardig hoofdgerecht van te maken. Wat een leuk en creatief alternatief! En ook dit smaakte allemaal voortreffelijk. Verder was het een leuke ruimte en zoals boven beschreven dus ook een leuke bediening.
    De prijs was ook heel redelijk voor wat er geboden werd. Enige minpunt was de koffie. Mijn espresso was véél te slap. Dat mocht de naam espresso niet dragen. En ook de cappuccino van anderen was niet echt geweldig hoorde ik. Dat is jammer. Koffie moet je na afloop dus ergens anders gaan drinken. Maar verder is dit restaurant een absolute aanrader. Al is het wel de vraag of we ooit nog eens terug komen in Geraardsbergen.

25. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Dürüm Time

Dit Turkse restaurantje hebben we een aantal jaren geleden wel eens gezien toen we de auto voor deur hadden geparkeerd en gegeten bij het Poolse restaurantje aan de overkant. Dat Poolse restaurantje is er niet meer. Maar deze gelukkig nog wel. En dat toen we met honger precies toevallig in de wijk Charlois verkeerden.

Het restaurant heeft gelijk al een leuke uitstraling met mooie terrasjes met druiven en ook binnen is het bijzonder ingericht met heel speciale sfeervolle wanddecoraties. Achter is een grote houtskooloven waar je het vuur kan zien branden. Het menu bestaat vooral uit dürüms, pizza's en schotels en de prijzen zijn laag. Er zitten ook opvallend veel (buitenlandse) jongeren te eten. Op de achtergrond klinkt zachte traditionele Turkse muziek. En daarmee voel je je hier heerlijk op vakantie in eigen land.

Het Turkse meisje dat ons bediende was niet erg spraakzaam maar verder correct. Ik had een dürüm met gegrilde kipfilet die heerlijk smaakte met zijn echte houtskoolrooksmaak. En bovendien kreeg je voor die 6.50 ook nog gewoon een hoop eten. Meer dan genoeg. Mijn vrouw had een köfte schotel en die was ook uitstekend en goed verzorgd. Er wordt geen alcohol geschonken maar dat voelde absoluut niet als een bezwaar. Tenslotte hadden we nog twee echte traditionele Turkse koffie na. En hiermee hebben we wederom een restaurantje gevonden dat absoluut de moeite waard is om vaker te gaan eten.

26. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Tast Toe
    Internationaal Numansdorp

Volgens mij bestaat dit restaurant nog maar zo'n half jaartje met een moeilijke start tijdens corona. Het zit centraal in het centrum van Numansdorp en valt op door het nieuwe terras. Dat terras is ook gelijk een grote troef, want dat maakt de plek ook gelijk aantrekkelijk. En verder is het restaurant iedere dag open. En dat is ook bijzonder in Numansdorp. We komen zelf uit Numansdorp maar ik had tot nu toe nog niemand gesproken die er al eens geweest was. Dus we zijn zelf maar voor de primeur gaan zorgen.

Als het een beetje mooi weer is zit er altijd wel iemand op het terras. En ook afgelopen zondagavond was het een mooie avond en dus best druk op het terras. Maar ook weer niet zo druk dat er geen plek meer was voor ons. Er zijn ook best veel plaatsen. En het is er inderdaad goed vertoeven met lekker weer. De bediening bestond uit twee jonge meiden en een wat popiejopie bedrijfsleider. Maar de meiden waren wel aardig.

Verder is de kaart ook best interessant. Niet echt heel bijzonder maar er is vast voor bijna iedereen wel wat lekkers te kiezen en de prijzen zijn heel redelijk. Wij namen allebei de kipsaté spies en die was lekker pittig en zeer smaakvol en van goede kwaliteit. Ook de rode wijn was van goede kwaliteit en lekker. Koffie met een stukje lemon-merengue taart met twee vorkjes toe en vervolgens gingen we er weer met een goed en voldaan gevoel weg. Een plek waar we vast nog wel eens vaker zullen eten en een aanwinst voor Numansdorp.

27. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Ketelbinkie

Best een bekend restaurant zo centraal gelegen aan de Wilhelminakade. Dus al best vaak langs gelopen en ook tegengekomen bij de social deals. Maar toch trok het me niet echt om er eens te gaan eten. Gelukkig had mijn vrouw, zonder medeweten, een social deal besteld bij Ketelbinkie. En dus zijn we er vandaag eens gaan eten. Ik had eigenlijk geen hoge verwachtingen. Het eten is er eigenlijk zo belachelijk goedkoop dat het waarschijnlijk een drukke vreetschuur is vol lawaaiige jongeren. Aldus mijn vooroordeel. Maar dat vooroordeel kan gelukkig de prullenbak in. Het restaurant is eigenlijk veel kleiner dan ik dacht. Ik dacht dat het wel helemaal door zou lopen naar achteren en dat je daar ook wel aan het water zou kunnen zitten. Maar dat is niet zo. Het is eigenlijk een vrij kleine ruimte met boven ook nog wat plaatsen. Maar ook niet echt sfeervol. Althans niet echt mijn smaak. De bediening is jong, snel en efficiënt. Prima, maar verder ook geen toegevoegde meerwaarde. Normaal is het eten er dus al niet echt duur, maar met de social deal is een viergangen maaltijd 12.50 per persoon. Daar kan je toch niet serieus voor eten zou je zo denken. Nou, dus wel!! Vooraf stokbroodje met boter en aoili . Niets mis mee, hoewel ook niet bijzonder. Voorgerecht keuze uit tomatensoep of verrassend genoeg inktvisringen. We kozen allebei voor het laatste. Vijf gefrituurde ringen van prima kwaliteit. Niet taai, zoals je ze soms ook wel eens krijgt. Nee prima en nog best een stevige hap ook. Als hoofdgerecht blijkt er zelfs heel veel keuze te zijn. En niet eens van die lullige standaard goedkope gerechtjes zoals je zou verwachten. Wij kozen allebei voor de zeebaarsfilet. En ook die was gewoon lekker en prima te eten. De toetjes bestonden uit diverse soorten ijs. Eigenlijk allemaal hetzelfde, maar alleen de saus was anders. Niet bijzonder maar wel lekker. OK, het eten is er dus niet echt bijzonder, maar wat wil je ook voor die prijs. Het is echter wel lekker, van prima kwaliteit en ook ruimschoots voldoende. Dus voor mij een hele hoge prijs / kwaliteit score en een erg aangename verrassing dit ketelbinkie.

28. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Italiano Vreeswijk

rrrobb

Ik weet zeker dat we hier wel eens eerder heerlijk op het terras bij de sluis hadden gezeten, dat was ook de reden dat ik het idee had om hier op onze lange terugreis vanuit Emmen te willen gaan eten. Maar het is kennelijk ook langer geleden dan dat ik al recensies schrijf op eet.nu.
    Ook gisteren was het weer een fantastische avond om lekker buiten te eten en dan zit je daar ook echt fantastisch. Een heerlijke relaxte plek met zicht op een mooie oude haven en oude huizen. We bestelden twee pizza's bij een vriendelijke ober en de oude eigenaar, neem ik aan.
    Vooraf kregen we brood van het huis. Heel aardig, maar mijn ervaring met pizza is dat je niet teveel vooraf moet eten anders krijg je de pizza niet meer op. Dus ik heb maar één stukje brood genomen met kruidenboter. Gelukkig waren de eendjes in de haven wel blij met het brood. De kruidenboter heb ik maar op tafel laten staan. :-)
    Mijn vrouw had een calzone die opvallend mooi groot en luchtig was opgebold alsof het een soufflé was. En ik had een vispizza frutti di mare.
    De smaak viel helaas bij allebei wat tegen. Niet dat ze niet te eten waren, maar we hebben ze allebei veel vaker veel lekkerder gegeten. De calzone zou pittig moeten zijn, maar van pittig was geen sprake aldus mijn vrouw. En mijn vispizza had ook wel wat meer smaak mogen hebben en was wat vlak. Ik miste eigenlijk vooral de Italiaanse kruiden want hij was wel goed gevuld. Ook al had de vis ook wel wat meer naar vis mogen smaken. Het waren waarschijnlijk allemaal de wat goedkopere ingrediënten.
    De prijs was weliswaar niet bovenmatig hoog, maar het eten was er dus ook wel naar. Eigenlijk wel jammer want we hebben er wel weer heerlijk gezeten op het terras. Dus ik denk dat we er zeker wel weer eens langs zullen komen en dan weer op dat terras gaan eten. Hopelijk is het eten dan wat smakelijker.

29. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Indian Spices

rrrobb

We wisten dat we dit weekend in de buurt van Emmen zouden zijn en van tevoren had ik op deze site vier veelbelovende restaurants uitgekozen. We hebben al een tijd geen Indiaas meer gegeten en dus stond deze bovenaan de lijst. Punt was dat het alleen erg mooi weer was en dat we wel graag buiten wilden eten. Dus zouden we er eerst heen rijden en dan kijken of we er buiten konden zitten. Dat kan daar dus helaas niet. En zo parkeerden we er de auto en waren van plan om naar het centrum te lopen. Maar toevallig ging er net een vrouw met de auto weg die nog een parkeerbonnetje had met tegoed tot zeven uur en of wij dat wilden hebben. Heel aardig dus. Maar bovendien was ze net eten af wezen halen bij Indian spices en ze zei dat het eten er echt verrukkelijk was. Dus toen waren we toch overtuigd om daar maar naar binnen te gaan. Het restaurant heeft qua uiterlijk zijn beste tijd wel gehad en maakt een behoorlijk vergane glorie indruk met stukken ontbrekende verf, oude hoekjes met vergeeld pleisterwerk en dode planten in de vensterbank (daar ergerde mijn vrouw zich vooral aan). Ook hing de kerstversiering er nog bij de ingang. Of is het al?
    Kortom het zag er uit alsof iemand bij het ingaan van de coronamaatregelen de deur op slot had gedaan en dat er in de tussentijd niemand meer binnen geweest was, totdat het restaurant een paar weken geleden weer openging. De bediening was correct maar verder ook erg basis. Geen woord teveel. En dan het eten, want daar kwamen we toch vooral voor. De kaart is in ieder geval heel uitgebreid met allemaal heel schappelijke prijzen. Ook de wijn bleek verrassend lekker voor een Indiaas restaurant. Mijn vrouw bestelde vis in een groene curry en ik de mixed grill tikka massala. Toen het opgediend werd kreeg mijn vrouw een schaal met groene saus waar stukken vis in lagen. En ik kreeg zo'n zelfde schaal met een oranje / rode saus waar stukken vlees in lagen. Dat verbaasde me wel, want bij een mixed grill zou je toch verwachten dat je de verschillende stukken vlees zou kunnen onderscheiden. Maar hier waren ze allemaal ondergedompeld. Het eerste stuk bleek kip. Het tweede ook. En de rest ook. Dus misschien was de bestelling toch niet goed overgekomen.
    De smaak was verder wel uitstekend. Erg lekker. En ook de vis was heel erg lekker. Dus in die zin werd onze verwachting wel waargemaakt. Maar van de presentatie van het eten had toch wel wat meer werk gemaakt mogen worden. De kok en de eigenaar hebben kennelijk het idee dat uiterlijk niet zo belangrijk is en dat het vooral om het eten zelf gaat. Waar op zich ook niets mis mee is, want ik vind de smaak en kwaliteit zelf ook belangrijker dan hoe het opgediend wordt. Maar eigenlijk verwacht je in een restaurant toch meer en niet het uiterlijk van eten dat je zelf thuis ook klaar maakt. De hoofdgerechten kosten er gemiddeld zo'n veertien euro en dat is een heel schappelijke prijs voor zulk lekker eten. Als we in Emmen zouden wonen zouden we er zeker vaker gaan eten of inderdaad ook afhalen.

30. rrrobb's profielfoto
    rrrobb heeft een recensie geschreven voor Thijs & Aafke

rrrobb

Toen we er langs fietsten zag het terras er zeer uitnodigend uit en ook hadden we in de B&B al een foldertje zien liggen van dit restaurant. Dus gereserveerd en 's avonds zijn we er gaan eten. Het was een mooie avond en dus konden we op het terras buiten eten. En daar was het uitstekend vertoeven. Maar ik ben blij dat we niet binnen hoefden te zitten, want daar zou het cijfer aanzienlijk lager uitkomen. Warm en herrie en veel rondlopende kleine kinderen. De bediening is erg vriendelijk en attent en ook in voor een klein praatje ondanks de drukte. Volgens mij is de sfeer onderling van het personeel erg goed en dat stralen ze ook uit. Leuk!
    De ober legde uit dat ze eigenlijk vooral een buffet restaurant zijn, maar buiten zaten mensen ook te steengrillen. Als we dat zouden willen, zou dat eventueel ook kunnen. Maar wij waren er voor het eerst en eigenlijk ook wel benieuwd naar het extreem uitgebreide buffet waar je onbeperkt van kon eten. En op dat buffet was dan ook niets aan te merken. Hoewel ook niet super bijzonder, maar wel heel veel verschillende dingen en allemaal van prima kwaliteit. Iedereen zal daar toch wel een favoriete maaltijd mee samen kunnen stellen. Ik vroeg me wel af of dit restaurant zich wel aan de coronaregels houdt. Gelukkig zijn wij samen volledig gevaccineerd en voelen ons dus veilig, maar binnen loopt iedereen door elkaar en wordt er weinig afstand gehouden. De wijn was ook erg lekker. Uiteindelijk was ik tachtig euro kwijt voor twee personen. Niet echt super goedkoop dus, maar als ik bedenk hoe vol ik aan het einde zat en hoe we genoten hebben van het mooie plekje op het terras en de vriendelijke bediening is het dat wel waard. Al zou ik binnen niet willen eten.

Meer updates