• Lid sinds 26 mei 2009

Den Haag

Studio54

Sittard

1. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Vanille

Rob

We aten vanavond voor het eerst bij dit restaurant in Eijsden. Men hanteert hier één wisselend menu dat uit maximaal 8 gangen bestaat en naar eigen wens tussen de 3 en 8 gangen op tafel komt. Wij gaan voor 6 gangen met begeleidende wijnen. Hetgeen op tafel komt is vanavond onberispelijk, goede smaken, lekkere combinaties en verzorgde opmaak. Nergens pretentieus en te veel tierlantijnen. Onder meer de coquille met schaaldierensaus en pompoen is heerlijk. Als hoofdgerecht is het hert ook prima qua quisson en is de begeleidende saus wederom uitstekend.

Over de wijnen die we vanavond geschonken krijgen zijn we minder te spreken. Nergens worden we echt verrast en zijn de wijnen niet altijd van even goede kwaliteit. Zo is de rode Santa Alicia (matige huiswijn van een groothandel) bij de hert een voorbeeld van een matige wijn (van een gigantisch groot commercieel wijnbedrijf) die niet thuishoort bij een dergelijk mooi wildgerecht. Ook de keuze van de Californische chardonnay bij de smaakintensieve sneeuwhoender (qua smaak ergens tussen duif en gans) slaat volledig de plank mis. Jammer, als men hier nog stappen zou kunnen maken zou de algehele ervaring nog naar een hoger plan getild kunnen worden.

Het restaurant zit vol vanavond en dat is te horen in deze behoorlijk gehorige zaak. Daarnaast is twee man in de bediening (die overigens prima en efficiënt functioneren) soms aangevuld met de eigenaar wat weinig. Een mannetje extra zou voor wat meer rust en aandacht in de bediening zorgen. De zaak is daarbij erg licht en niet heel gezellig.

Het eten is vanavond prima in orde, de wijnen, sfeer en service verdienen echter aandacht.

2. Rob's profielfoto
    Rob heeft gereageerd op het topic: Wijziging

Ik heb zojuist een recensie geplaatst van La Source in Lanaken. Prijs kwaliteit moet een 8 zijn ipv een 7. Alvast bedankt voor het aanpassen. Groet Rob

3. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor La Source
    Internationaal Lanaken

Rob

Dit restaurant prachtig gelegen op het landgoed van La Butte Aux Bois heeft zijn naam de laatste jaren in het hogere segment gevestigd en dat is niet voor niets.

We kunnen vandaag ons aperitief (een heerlijke rose champagne van Ruinart a 135 euro per fles) nuttigen op het prachtige terras. Hierbij krijgen we meteen verschillende fingerfood en amuses geserveerd. Allemaal zeer delicaat en bijzonder smaakvol. Alleen de gillardeau oester sneeuwt helemaal onder bij het te zoete garnituur met vlierbessen. Een ander detail is ook dat we een servet missen op de buitentafels, deze zouden wat meer ingedekt mogen worden, ook al wordt vanavond het diner binnen geserveerd.

We kiezen het prestige menu in zes gangen met begeleidende wijnen (inclusief wijnen voor 215 euro pp) en we verplaatsen ons naar de eetzaal, deze ontbeert wat sfeer. We beginnen met langoustines in drieën geserveerd. Fenomenaal gerecht en meteen een blijk van de grote kunde van de chefkok. Zalige bisque met tartaar van langoustines, apart geserveerd geplette langoustines met enkele Aziatische toetsen en dan een op een hotstone een half gegaarde hele langoustine. Fantastisch! De erbij geserveerde wijn, een Gruner Veltliner, is weliswaar heerlijk maar combineert niet heel goed bij dit smaakintensieve gerecht.

We vervolgen met zeebaars, hierbij kokkels en rettich. Delicaat, precies en overheerlijk. Dat is ook de wijn uit het zuiden van Frankrijk, een aparte blend van vier druivensoorten (riesling, viognier, sauvignon blanc en petit manseng), dit keer wel perfect combinerend met het gerecht.

Dan komt een gerecht met tarbot, Bellota ham, artisjok, basilicum en poeder van ganzenlever. De ganzenlever is bij dit gerecht overbodig en heeft geen meerwaarde. Zeker ook als er nog een volledige ganzenlever gang gaat volgen, had die hier weggelaten kunnen worden. Desalniettemin is dit weer een uitstekend gerecht. Klein, verfijnd en mooi op smaak. Wel ook weer een miniatuur stukje vis, net als de zeebaars, dat mag wel iets guller. De chenin blanc van Jean Daneel is hierbij een schot in de roos.

Wijnen worden ondertussen royaal geschonken en de service is op prima niveau. We vervolgen met zomerree, bereidingen van pastinaak, mango en wat tandoori/curry toetsen. Werkelijk overheerlijk en de zomerree heeft de perfecte cuisson en de tandoori kruiden zijn delicaat aanwezig. De 100% garnacha uit Spanje is wederom een prima begeleider. Het stukje ree had wel weer wat groter gemogen. Of een extra bereiding (zoals bij de langoustines) had hier zeker van meerwaarde geweest. Dit zijn weliswaar details, maar om volgende stappen te maken, zijn dit wel de puntjes die op de "i" gezet moeten worden. Daarbij zijn de prijzen al op een dergelijk niveau dat je als gast ook op dit detaillistisch niveau kritisch gaat zijn.

Dan volgt er een overheerlijke ganzenlevergang, dit keer wel een royale portie gebakken ganzenlever en ring van ganzenleverterrine met wat yuzu toetsen en hazelnoot. Ook dit gerecht geserveerd op het fantastische servies van Pieter Stockmans. Hierbij een prima begeleidend glas wijn in de vorm van een Jurancon.

Hierna voor twee personen een keuze van de mooie kaaswagen en voor twee personen het zoete dessert. De kaaswagen laat een mooie collectie zien met enkele minder bekende keuzes. Het zoete dessert bevalt ook uitstekend. Bij de kazen drie verschillende wijnen. De droge moscatel uit Spanje (ook geserveerd als eerste wijn bij het tonijngerecht in het andere menu) snappen we niet helemaal als begeleider van kaas, de overige twee wijnen (een prima port en een met whiskey versterkte wijn van Rolf Binder) zijn wel overheerlijk bij de kaas.

Hier wordt echt op hoog niveau en zeer delicaat gekookt. De chefkok heeft een eigen signatuur die uitgaat van een klassieke basis met hierbij een duidelijke rol voor zoete toetsen bij een gerecht en daarbij graag een aantal smaakmakers uit de Aziatische/Oosterse keuken gebruikt. Dit maakt zijn keuken verrassend en ook zeer goed verteerbaar. Soms mag het iets guller. De service is daarbij adequaat en de heren en dames in de bediening zijn allemaal kundig.

De prijzen zijn echter aan de hoge kant voor 1 michelinster. Zeker het wijnarrangement a 85 euro pp is gewoon te duur, de wijnen zijn weliswaar prima, maar niet van het niveau dat deze prijs zou rechtvaardigen. Daarnaast is 1 specifieke wijnleverancier (Ad Bibendum) wel heel nadrukkelijk aanwezig in de arrangementen.

4. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Antonio's

Rob

Prima gegeten bij deze populaire Italiaan. Het is een kleine zaak die vol hangt met foto's van eigenaar Rosario met al dan niet bekende mensen. Zo eet Bruce Springsteen hier regelmatig en is het een populair restaurant onder voetballers. Eigenaar Rosario is flamboyant, zeer aanwezig en "Sopranos proof". We eten er vooraf prima garnalen en coquilles, niet speciaal, maar gewoon lekker. Pasta met zeevruchten en saffraan roomsaus is ook gewoon lekker net als de ossenhaas met truffelsaus. De service is daarbij heel vriendelijk en amicaal. De snelheid zit er wel flink in, tafels moeten duidelijk meerdere keren op een avond bezet raken.

5. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Restaurant ONE

Rob

We hebben in het verleden een paar keer gedineerd bij One toen het nog in Maasniel in een wat anonieme locatie zat. Nu voor het eerst op de locatie bij ECI cultuurfabriek. Het restaurant is prachtig vormgegeven; industrieel, modern, grootstedelijk en toch gezellig.

We worden enthousiast onthaalt door de gastheer/sommelier van dienst. Een zeer kundige jongeman zo blijkt gedurende de avond met net de juiste flair. We starten met een biologische champagne van Pommery en de eerste amuses. Prima begin. We kiezen voor het tasting menu met begeleidende wijnen, inclusief wijnen betaal je hier 145 euro voor.

Het tasting menu is een schot in de roos en we eten het ene verrassende en heerlijke gerecht na het andere. Alles zeer kundig en precies bereid en opgemaakt, met soms creatieve vondsten en altijd kenmerkende smaken. Zo is de combinatie van een aantal op zich zelf eenvoudige ingrediënten als procureur, erwten, tuinboon en ansjovis helemaal raak.
    Een bijzonder knap, creatief en bovenal heerlijk gerecht. Ook de rogvleugel met daslook (daardoor doet het gerecht in eerste instantie aan de smaak van klassieke escargots denken) is overheerlijk.

Wij krijgen daarbij prima en originele wijnen geschonken en dat ook zeer gul. We zijn alleen niet helemaal te spreken over de wat eenvoudige Valpolicella van Allergrini bij het lam. Het lamsvlees dat een heerlijk gerecht vormt met de asperges, aubergine en hollandaise, is zelf niet heel mals en is eigenlijk het enige kritiekpunt vanavond op de kwaliteit van de gerechten.

De kungfu-girl riesling bij de groene curry met kreeft en kokkels is een perfecte combinatie en ook de Alvarinho uit het vinho verde gebied is Portugal sluit prima aan op het gerecht met de procureur en ansjovis. De keuze van een Brachetto d'acqui bij de geschaafde ganzenlever is wat minder geslaagd. Overigens is dit gerecht met ganzenlever na het hoofdgerecht geserveerd, op zich zelf heel erg lekker en knap gemaakt.

We hebben deze avond niet of nauwelijks opmerkingen en hier wordt op heel hoog niveau gekookt, soms richting tweester niveau. Daarbij is de service losjes, correct en efficiënt. De charmante gastvrouw houdt overzicht en stuurt aan. En de locatie is mooi, origineel en het is er prima toeven.

6. Rob's profielfoto

Bewaren in lijst Sluiten
  7. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor HanTing Cuisine

Rob

Onlangs gegeten bij Han Ting cuisine. En dit is enorm goed bevallen. Tussen kerst en oud op nieuw zijn ze extra open op maandag en serveren ze naast de a la carte ook nog het kerstmenu. En daar gaan we dan ook voor en wel in 6 gangen. De amuses zijn lekker, maar doen ons nog niet echt verrassen en dat doet het eerste gerecht van het menu ook nog niet volledig. Een heerlijke gerecht van tonijn en heilbot, fris, maar ook wat vlak van smaak. Daarna wordt het alleen maar beter en worden we juist verrast door de intense smaken, goede combinaties en perfecte bereide gerechten. In een glas langoustine, geplet met rendang vlees en verscheidene garnituren. De langoustine sneeuwt weliswaar wat onder in dit smaakintensieve gerecht, maar toch is dit de opmaat voor verdere prachtige gerechten met ultieme fusion.

De zeebaars is voortreffelijk en de garnituren minutieus en perfect bereid. Er zijn zeker veel smaken op het bord, maar de harmonie blijft altijd aanwezig. Daarna de lam is een werkelijk fenomenaal gerecht, perfecte cuisson, zalige curry saus en perfect in balans.
    Hetzelfde geldt ook voor het hert dat daarna volgt, absolute topklasse. Klassieke topproducten met dito bereiding en daarbij aangevuld met prachtige Aziatische toetsen. Tot slot is het dessert "black forest" nog een staaltje van culinair vakmanschap. Origineel, goede smaken en perfect uitgevoerd.

Over het eten dus niet of nauwelijks klagen. We zitten deze avond echter niet overeenkomstig met het eten. We zitten nogal krap in een nis wat het meest doet denken aan een Amerikaans fast food restaurant. De service is daarbij zorgvuldig, maar maakt soms ook (waarschijnlijk na de drukke kerstdagen) een wat uitgebluste indruk, waarbij de sommelier (sommelier van het jaar volgens Gaultmillau) nog de slechtste indruk maakt. Bestelde wijn van de kaart laat ze niet voorproeven en er volgen naderhand weliswaar excuses, maar dit kan echt niet op dit niveau. Daarnaast geeft ze zeker af en toe blijk van veel kennis, maar wordt dit niet heel liefdevol of met flair gebracht.

Het eten is absoluut op minimaal 1 ster niveau, service en ook restaurant qua comfort blijft hierbij achter.

8. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Waves
    Internationaal Den Haag

Rob

In dit ooit prestigieuze hotel en restaurant zit de sleet er flink op. Het lijkt of er iets van een identiteitscrisis hier heerst. Waves is het nieuwste probeersel, maar de zaak ontbeert sfeer en karakter. In de zomer op het terras zal het prachtig toeven zijn, maar binnen is Waves qua interieur niet heel aansprekend. Het uitzicht is prachtig en het tweegangen lunch menu is ook prima. De service is daarbij zeer attent en correct. Voor 29,50 euro eten we vooraf tonijntartaar met avocado, mooie tonijn, echter te weinig op smaak gebracht. Het hoofdgerecht is beter op smaak: heerlijk stukje tarbot met romige schorseneer en kreeftensaus. Heel lekker. Wijnkaart is mooi, maar aan de prijzige kant.

9. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Uno
    Uno
    Internationaal Den Haag

Rob

Leuke zaak op de markt in den haag. Heerlijke huisgemaakte lasagne voor 6,95 euro en een lekker glas wijn erbij. Levendig, goede muziek, prima eten voor kleine prijzen en een fijne hangout.

10. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor De Koets

Rob

Dit is een nieuwe zaak op Noordeinde in Den Haag. Al vanaf 08:00 uur is de zaak geopend, hiermee ook richtend op de ontbijtende gast. Vanaf binnenkomst wordt het echter een lachwekkende vertoning en maakt deze zaak een bijzonder slechte indruk. We bestellen het ontbijt, met koffie, jus, brood, beleg en spek en ei. Er wordt ons echter medegedeeld dat er geen jus is en hiervoor wordt ook geen alternatief voor geboden. De wachttijden zijn intussen royaal en wanneer we het bestelde krijgen blijkt één ontbijtje nog in de maak te zijn. De bestelde uitsmijter zijn eieren met de dooiers kapot gebakken, broodje vitello is belegd met matig vlees en dan verschijnt ook het laatste ontbijtje. De eieren zijn echter op, dus geen eieren meer bij dit ontbijtje, wel een grauw kapot gekookt eitje ter compensatie. Waardeloos dus. Ontbijtjes worden wel volledig in rekening gebracht. Een regelrechte aanfluiting.

11. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Umami

Rob

Dit concept van bekende restaurantondernemer Han Ting is gevestigd in verschillende Nederlandse steden en zo ook in Maastricht. Hier kookt men kleine Aziatische gerechten met een Europese twist. Als lunch kun je twee keer twee gerechten uitkiezen en krijg je dus vier gerechten voor de zeer schappelijke prijs van € 15,95. We eten er ondermeer heerlijke coquilles met panko, garnalen met rode curry, tonijntartaar en ossenhaas met zwarte bonen. Allemaal mooie verfijnde gerechten en smaken. De service is daarbij prima en bijzonder vriendelijk.

12. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Steakhouse Léon

Rob

Dit is een degelijk steakhouse met een uitgebreide kaart en alle steakhouse klassiekers vertegenwoordigt. Het eten is simpel, lekker en ouderwets. Royale hoeveelheden saus op het bord en er wordt niet bepaald scheutig gedaan met boter en room. Bij het hoofdgerecht verschillen beide tournedos wel erg qua portionering. De service is hartelijk, maar soms te langzaam (vanwege onderbezetting) en de sfeer is er hopeloos gedateerd, maar heeft toch zijn charme.

13. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Studio54

Rob

Prima burger met lekker garnituur. Het broodje is zoals het hoort en ook het vlees is van goede kwaliteit. De burger zou wel iets groter mogen. De bijgerechten zijn ook van prima kwaliteit: lekkere frieten, ook de cassave friet is lekker. Fingerfood vooraf is eenvoudig maar lekker. Prijzen zijn daarbij heel redelijk.

14. Rob's profielfoto
    Rob heeft gereageerd op een recensie van De Heeren van Harinxma

Te wijten aan het prachtige terras, het weer en het uitzicht. Sfeer binnen is wel wat minder.

15. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor De Lindehof

Rob

Dit restaurant behoort inmiddels tot de top zaken van Nederland en heeft dan ook twee michelinsterren. In een weinig opvallende villa in Nuenen ligt dit kleine restaurant verscholen.

De chef zelf komt het menu voorstellen en geeft ons een allerhartelijkste ontvangst. De zwarte brigade bestaat voor de rest uit jonge, kundige meisjes en een jongen en een sommelier (waarover later meer). De stortvloed aan amuses vangt meteen aan en dat is prettig. Zeer originele en fantastisch gepresenteerde hapjes verschijnen op tafel en dat onder het genot van een glas huischampagne van Charles Heidsieck. Zo krijgen we een macaron op de hand gepresenteerd, gevuld met knolselderij, gazpacho van rode kool met mosterdijs geserveerd in Delfts blauw 2.0 en een bitterbal met bloedworst en ganzenlever. De wow-factor is meestal hoog en het is ook nog eens bijzonder lekker.

En dan moet het echte werk nog beginnen. We kiezen voor het 6-gangen menu Toque met begeleidend wijnarrangement. Als eerste gerecht een rollade van rauwe zeebaars met diverse kleine frisse bereidingen van atjar en apart geserveerd een oester met zwarte bonen. Overheerlijk gerecht met rake smaakcombinaties. Hierbij drinken we een grauburgunder van Okonomierat uit de Pfalz, een uitstekende combinatie. Dan wordt vervolgd met flinterdun gesneden coquilles, ganzenlever, gekarameliseerde witlof en saus van schaaldieren. Wederom heel lekker, alleen is de witlof in wat te grote mate aanwezig en overheerst deze jammerlijk de overige delicate smaken. De wijn is wederom goed gekozen, een combinatie van chardonnay, viognier en rousanne uit de Languedoc.

Ondertussen zit de zaak afgeladen vol en valt het voor het eerst op dat de zaak vrij gehorig is, zeker als er twee grotere groepen zitten. Tafels staan ook wat kort op elkaar en om de toiletten te bereiken dien je wat onhandig langs tafels en gasten te manoeuvreren. Dit zou op dit niveau beter moeten.

We vervolgen met fazant met verschillende bereidingen van pompoen, een wat zoete saus met mango en appel en kruidenolie. De fazant heeft de perfecte cuisson en heerlijk krokant vel. Erg lekker gerecht, maar ook wel weer redelijk klein qua portionering. De Bourgogne pinot noir is lekker erbij, maar niet heel speciaal. Ook het wijnarrangement wordt vanavond niet erg gul geschonken. De oost-Europese sommelier die een moeilijk te volgen mengeling van Engels en Nederlands spreekt, gaf bij de keuze voor het wijnarrangement nog aan dat we, omdat niemand van ons gezelschap hoeft te rijden, "oost-Europese" stijl gaan. Dit houdt kennelijk in dat we een wijnarrangement krijgen dat meer op BOB niveau is, glazen worden echt te summier gevuld en nauwelijks bijgeschonken. Dit is deels waarschijnlijk ook te wijten aan het feit dat vanavond de sommelier de enige persoon is die wijn mag inschenken en bijschenken. Met meer dan 40 gasten in de zaak is dit niet te doen als je elke tafel de aandacht wat de betreft de wijn wil geven die eigenlijk zou horen op dit niveau. Dus raffelt de sommelier zijn verhaal af, ondertussen druk om zich heen kijkend en hij gaat zelfs een keer halverwege het verhaal naar een andere tafel en komt dan weer terug gesneld om zijn verhaal te vervolgen. Dit stoort behoorlijk en is niet zoals we het gewend zijn op dit niveau. De service komt daardoor chaotisch en onrustig over.

Als hoofdgerecht krijgen we dan nog overheerlijke ree met bietsoorten, truffel en truffeljus, voortreffelijke smaken, maar wederom wat karig, zeker als hoofdgerecht. De Lalande de Pomerol die we erbij drinken is uitstekend. Dan vervolgen we met een stoofpeertje, met hierbij quenelles van gevogelte en kardemom. Intense smaken en een verrassend lekkere combinatie. De hierbij gekozen riesling auslese uit Rheinesen combineert minder goed en sneeuwt qua smaak helemaal onder bij dit gerecht.

Tot slot nog verschillend bereidingen van mandarijn, met ijs van basilicum en aan tafel geschaafde palmsuiker. Heerlijk fris en een prima afsluiter. Hierbij combineert de Chileense dessertwijn prima. Daarna nog koffie met uitgebreide en overheerlijke friandises en een begeleidden digestief. Het bestelde digestief krijgen we echter pas wanneer we de koffie al op hebben, dit omdat ook deze handeling alleen blijkt voorbehouden aan de sommelier (zo geeft de zeer bekwame jongeman in de bediening ook zelf enigszins cynisch aan).

Chefkok Soeniel Bahadoer kookt hier echt op heel hoog niveau en weet niet alledaagse (in ieder geval niet alledaags op Europees sterrenniveau) smaken en kruiden heel natuurlijk te integreren in topgerechten die allemaal smaakintensief zijn, maar altijd in balans. We missen vanavond echter een beetje de gulheid zowel in het glas als het op bord. Daarnaast mist de zwarte brigade een gastheer of -vrouw, zeker omdat de sommelier het ook erg druk met zich zelf heeft en kennelijk alles zelf in de hand wil hebben, geen goede zaak. De prijzen zijn daarbij aan de hoge kant, zeker gezien de enkele kritische kanttekeningen die we vanavond moeten plaatsen.

16. Rob's profielfoto
    Rob heeft gereageerd op het topic: verwijdering

En twee recensies van dezelfde persoon binnen drie weken met twee keer de maximale score, is dus ook gewoon mogelijk?

The Duchess kan een prima restaurant zijn en prima als ze hoge waarderingen krijgen, maar de opbouw van de recensies, geeft simpelweg geen vertrouwen in de betrouwbaarheid van de extreem hoge waarderingen.

Ik vind dit gewoon jammer en een ander systeem hieromtrent zou van Eet.nu een meer geloofwaardige website kunnen maken. Puur opbouwend bedoelt trouwens. Ik heb al heel wat recensieregels getypt op eet.nu en dat zal ik ook wel blijven doen, maar soms is de betrouwbaarheid in het geding.

17. Rob's profielfoto
    Rob heeft gereageerd op het topic: verwijdering

Jullie zouden eens de recensies van The Duchess in Sittard kritisch moeten bekijken. Overdreven positief en bijna allemaal van recensenten die niet eerder iets geplaatst hebben. Zodoende niet echt een betrouwbaar beeld.

18. Rob's profielfoto
    Rob heeft gereageerd op het topic: verwijdering

Zouden jullie als redactie eens kunnen kijken naar een aantal zeer dubieuze recensies over Restaurant Silvesters in Sittard. Hier staan echt een paar recensies tussen die volledig uit de toon vallen en er voor zorgen dat dit restaurant zelfs een onvoldoende scoort. Deze recensies lijken meer op laster dan dat dit een echte reële weergaven van een bezoek is.

Dit komt de geloofwaardigheid van eet.nu zeker niet ten goede, vooral omdat juist dit restaurant door andere media (lekker, michelin, gaultmillau) en restaurant websites als beste uit de bus komt van Sittard en omgeving.

19. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Ernesto's Cantina

Rob

In dit chaotisch gezellig Mexicaans eetcafe aan de markt in Sittard is het altijd druk en heerst er een fijne no nonsense sfeer. Het concept is leuk, voorgerechtjes zijn er voor 2,70 euro, hoofdgerechtjes voor 5 euro en bijgerechten voor 2,50. Drie voorgerechten, twee hoofdgerechten en twee bijgerechten voorzien in een volledige maaltijd. Alle gerechten zijn lekker, nergens speciaal, maar gewoon simpel en lekker. Niets meer en niets minder. Je zit hier lekker ongedwongen en de service is daarbij vriendelijk en attent. Zeker ook geschikt met een groep vrienden te komen, gezellige avond gegarandeerd.

20. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Bistro Neuta

Rob

We zijn inmiddels vaste gast geworden in dit zeer plezierige restaurant in het Dorpje Leut, nabij Maasmechelen. Inmiddels is er een andere chefkok die er de scepter zwaait en die heeft het geheel en na een nog hoger plan getild. De bediening is nog altijd even oprecht vriendelijk en absoluut ook één van de redenen dat dit een favoriet adres is geworden. De cocktails en gin-tonics van gastheer Guy zijn inmiddels beroemd en al een bezoek waard.

Ook de speciale avonden zijn hier zeer aan te bevelen. Onlangs hier gast geweest bij de Japanse avond. Dit was absolute topklasse. Originele en heerlijke Japanse gerechten in 8-gangen gepresenteerd en dat voor 55 euro, dat is zeer veel kwaliteit voor die prijs.

21. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Luna
    Nederlands Sittard

Rob

Zeer matige eetervaring gehad hier bij deze populaire zaak op de markt in Sittard. We zaten er heerlijk op het terras in de voorjaarszon. De zaak is zowel binnen als buiten afgeladen vol op deze donderdag. Het eten is echter bijzonder matig en hoewel 25 euro voor een driegangen keuze menu niet duur is, blijkt dit nog veel te veel geld te zijn voor het gebodene bij Luna. Vooraf de garnalenkroketten komen uit de fabriek en zijn vrij smaakloos en als hoofdgerecht is de mix visschotel heel matig. De minuscule stukjes vis en garnalen zijn helemaal droog gebakken en ook het groente garnituur laat te wensen over. De frieten zijn wel lekker. De ossenhaasspies is ook zeer matig en heel droog, de bijgeleverde saus is nauwelijks eetbaar, vanwege de aangebakken smaak. Hoe dan ook, hier zullen we niet meer terug keren om te eten, dat kun je op veel plekken in de buurt veel beter.

4,7
  22. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Sol

Rob

Weer een keer geprobeerd bij dit restaurant aan de Markt in Sittard. En de bevindingen van voorgaande bezoeken bleken nog altijd te gelden. Het is een leuk restaurant, met op de bovenste verdieping prachtig uitzicht op de markt. De service is heel vriendelijk, maar schiet door de drukte echt tekort vanavond. Rode wijn die ruim voor het hoofdgerecht besteld wordt, krijgen we pas als we het hoofdgerecht al op hebben, ook tafels om ons heen proberen vaak tevergeefs de aandacht van het personeel te trekken.

Het eten is daarbij wisselvallig vanavond. Vooraf is als tapas de pasta truffel salade met serano ham heel lekker, dat geldt ook voor de empenadas. De calamaris daarentegen zijn kant en klaar uit de vriezer en van standaard café kwaliteit. Bij de hoofdgerechten vinden we het weer opvallend dat de kwaliteit van het vlees in een grill restaurant te wensen over laat. Daarnaast is er op de cuisson ook het een en ander aan te merken. De bijgerechten zijn wel lekker.

Al met al dus een matige ervaring gehad. De eigenaar vertelde dat hij het een en ander gaat aanpassen in de nabije toekomst. We hopen dus op verbetering en wellicht geven we het in de toekomst nog eens een kans.

23. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Restaurant Boreas

Rob

De verwachtingen vooraf zijn hooggespannen, voor ons bezoek aan Boreas. Volgens Lekker het beste restaurant in het zuiden des lands, een 9,7 op eet.nu en 19 punten van GaultMillau en dan nog eens twee Michelin sterren. We worden deze avond netjes ontvangen en we zijn de eerste gasten. Bij binnenkomst valt een redelijk penetrante frituurlucht op. Er blijkt een groep jonge dames in de ruimte voorin het restaurant zich te goed te doen aan frikadellen, dat kan kennelijk ook in dit restaurant.

Wij starten vanavond met een huis aperitief, een mousserende witte wijn met een hibiscusbloem en we krijgen daarbij meteen een aantal overheerlijke amuses geserveerd. We kiezen voor het uitgebreide degustatiemenu met begeleidende wijnen. We zitten ondertussen heerlijk op ons gemak in deze ruime zaak en het bedienend personeel doet ondertussen geruisloos, maar zeer vakbekwaam zijn werk.

We starten het menu met een kleine bonbon van ganzenlever, met hazelnoot en peer. Prachtige en zeer verfijnde opmaak, heerlijke smaken en uitmuntend uitgevoerd. Daarbij drinken we een spatlase trocken van weissburgunder gemaakt door wijnhuis Volmer. Deze wijn zal ook de tweede gang vergezellen. De tweede gang is gelakte en gerookte paling met soja, gepofte rijst, komkommer en wat citrus accenten. Een weergaloos en origineel gerecht, boordevol smaak. De citrus accenten geven het gerecht net de juiste frisheid mee. Deze citrus/zuur accenten komen in de meeste gerechten terug en geven de gerechten een fris accent en maken de gerechten goed verteerbaar en nergens zwaar.

Derde gang is gebakken coquilles, verschillende structuren van bleekselderij, dille-olie en mosterdzaadjes. Twee spetterverse en perfect gegaarde coquilles en mooie frisse smaken van de bleekselderij. Wederom uit de kunst, voor het eerst denk ik wel dat de smaken net wat meer uitgesproken mogen zijn. Het schuim is net wat vlak van smaak. En dat is misschien ook wel het enige kritiekpunt vanavond. Bij enkele bereidingen mogen de smaken wat intenser zijn en meer uitgesproken, sauzen missen soms wat diepte. We drinken bij deze gang een biodynamische wijn van het huis Pratello uit Lombardije, gemaakt van de Manzoni druif. Een heerlijke wijn die perfect combineert bij het gerecht.

Vierde gang is skrei kabeljauw met accenten van groene curry. Kabeljauw is licht geschroeid en perfect gegaard. Wederom is dit gerecht prima verteerbaar en fris door met name ook het schuim waarin de sereh goed terugkomt. Hierbij drinken we een witte Cote Du Rhône reserve van Perrin. En ook de wijnen blinken uit in frisheid, zo ook bij deze cote du rhone en combineren daarbij heel goed bij de keuken van Boreas.

Als pièce komt een huisspecialiteit. Duif, het boutje gekonfijt en van de filet een mooie roulleau gemaakt, nog een creme van de lever, witlof, zalf van ui en een eigen jus. De jus had wel weer wat krachtiger gemogen, maar voor het overige is dit een subliem gerecht, waarin elk element tot in de perfectie bereid is. De gekozen wijn vind ik dit maal iets minder geslaagd en sneeuwt qua smaak wat onder bij de juist uitgesproken smaken van de duif. We drinken er namelijk een combinatie van blauburgunder en merlot uit de Wagram van het huis Mehofer bij. De duif had hier wel een wat krachtigere wijn kunnen hebben.

Het wijnarrangement wordt trouwens op een aantrekkelijke wijze gepresenteerd. Je betaalt per glas en je kunt slokjes, halve en hele glazen drinken en dat alles in de hoeveelheid die jij wenst. Dit gebeurt allemaal op een natuurlijke manier en de bediening houdt nauwgezet lege glazen in de gaten. Wat betreft de service, blinkt de gastvrouw uit in een juiste combinatie tussen oprechte vriendelijkheid en professionaliteit. Als we voor het overige de service moeten beoordelen (rekening houdend dat dit een restaurant op absoluut topniveau is), mist de service van het bedienend personeel wat flair. Gerechten en wijnen worden foutloos voorgesteld aan tafel, maar zonder al te veel passie en beleving.

Na het hoofgerecht kun je kiezen hoe te vervolgen. Er staan nog twee zoete gangen op het menu en je kunt eventueel een kaasgang toevoegen of de zoete gangen vervangen door kaas. Twee personen aan tafel gaan zoet verder en de andere twee hartig. Beide zoete gangen blinken uit in eenvoud en vakmanschap. Pure smaken en onberispelijke opmaak. De kaaswagen is indrukwekkend en bevat een keur aan heerlijke kazen. De selectie die de gastvrouw maakt is overheerlijk. Hierbij krijgen we de keuze om een rode wijn, een port of een px sherry te drinken. Wij kiezen voor het laatste en de px sherry uit 1983 blijkt prima te smaken.

Tot slot nog koffie met een digestief en een weldaad aan friandises, allemaal even lekker. Wel jammer dat men geen digestief kaart heeft, dat zou je op dit niveau wel verwachten. Ook een aparte 'lounge ruimte' zou niet misstaan, maar dan hebben we het over de absolute details. Want hoe dan ook, laat één ding duidelijk zijn, we hebben vanavond op absoluut topniveau genoten en bevestigt gezien waarom dit het beste restaurant van zuid Nederland is. Daarbij zijn de prijzen absoluut te verantwoorden.

24. Rob's profielfoto
    Rob heeft gereageerd op een recensie van Umami

Eten/drinken een 8 en service ook een 8. Op de een of andere manier heeft hij deze waarderingen niet gepakt.

25. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Umami

Rob

Heerlijk geluncht in dit Aziatisch-Frans shared dining restaurant. Dit concept, bedacht door Han Ting cuisine (sterrenzaak in Den Haag) is inmiddels op verschillende plekken in Nederland te vinden.
    Deze vestiging in Eindhoven heeft inmiddels al een Bib Gourmand en dat is niet geheel onterecht. Prijs kwaliteit verhouding is namelijk prima. We kozen verschillende gerechten van de lunchkaart die allen tussen de 4 en de 7 euro kosten. Deze kleine gerechten worden in het midden van de tafel gezet en zo krijgt het shared dining principe gestalte.
    Belangrijker nog: de gerechtjes zijn allemaal bijzonder smaakvol, niet allemaal even origineel of bijzonder van smaak, maar wel gewoon lekker. Klassieke Aziatische smaken en met drie gerechtjes per persoon voor de lunch hebben we een prima voldaan gevoel. De service is daarbij prima en vriendelijk.

26. Rob's profielfoto
    Rob heeft gereageerd op een recensie van Bistro Bij Walther

Uiteraard mag iedereen zijn mening hebben, maar ik probeer in al mijn recensies zo objectief mogelijk te oordelen en mijn eigen voorkeuren geen of zo weinig mogelijk een rol te laten spelen.

27. Rob's profielfoto
    Rob heeft gereageerd op een recensie van Bistro Bij Walther

Ik ben sowieso van mening dat je zoveel mogelijk moet koken met wat in het seizoen vers te krijgen is. En het is natuurlijk lastig oordelen omdat jullie het betreffende dessert niet gegeten hebben. Het toetje had simpelweg niet het niveau van de voor- en hoofdgerechten.

28. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Bistro Bij Walther

Rob

Vanavond voor het eerst gegeten in dit restaurant aan de markt in Kerkrade. Een vermelding in Lekker haalde ons over om hier eens te gaan proberen. En dat beviel prima.

De service is hartelijk en het eten heel lekker. Het verbaast ons daarom niet dat de zaak vanavond afgeladen vol zit. Men hanteert een vaste menuprijs van 32,50 euro en daarvoor heb je de keuze uit een zestal voorgerechten en evenveel hoofdgerechten.

Alle voor- en hoofdgerechten smaken prima, goede producten en alles hoog op smaak. Het zoete dessert valt wel wat tegen. Waarom in december een zoet dessert met rood fruit? Rood fruit dat dus uit de vriezer komt en de beloofde witte chocolade mousse, lijkt meer op naturel slagroom. Jammer, zeker ook omdat de hartige gerechten allemaal prima smaakten.

Daarnaast vinden we het jammer dat er geen wijnkaart is, uiteindelijk drinken we er prima wijnen en blijkt er ook best wat keuze te zijn.

Hoe dan ook een goede ervaring, weinig pretenties, maar gewoon goed eten en no-nonsense service.

29. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Bie 't Gruuzekirkske

Rob

Voor het eerst gedineerd in dit prachtige restaurant, gevestigd nabij het "Gruuzekirkske" in hartje Sittard. Het restaurant begon nog niet zo lang geleden als Belgische bistro met de voor de hand liggende garnalen- en kaaskroketten, stoofvlees en steak frietes. Inmiddels is er echter wat verandert in de keuken en kookt men hier op hoog niveau, voor zeer schappelijke prijzen. Weliswaar nog hier en daar wat Belgische invloeden, maar nu vooral zeer verfijnde gerechten met mooie smaken en zeer kundig gepresenteerd.

We beginnen met heerlijke garnalenkroketten (9,50 euro) en voor de andere kant van de tafel coquilles met buikspek (13,50 euro). Beide gerechten zijn prima op smaak en vooral de coquilles blinken uit in verfijning. Hoewel dit voor een a la carte gerecht te zeer een miniatuurgerecht is. Als hoofdgerecht is de steak bearnaise (20 euro) stijlvol gepresenteerd en overheerlijk. De garnituren zijn wederom verfijnd en heerlijk op smaak. De vis van de dag is rode poon (18,50 euro) en komt met een romige saus van cepes ter tafel, ook weer heel lekker. Alhoewel het zelfde garnituur beter bij de steak past dan bij de vis. Speciale vermelding nodig voor de handgesneden frieten, zalig!

De service is daarbij onberispelijk en op een betrokken en enthousiaste manier. De wijnen komen sinds kort van kwaliteitslevarancier Sauter in Maastricht en de witte rioja die wij drinken is prima geprijsd en daarbij een heerlijk glas wijn.

Tot slot is er nog een mooi kaasplankje (voor 7,50 euro!) en bereidingen van chocolade (6,50 euro). Het zoete dessert is wederom verfijnd en goed qua smaak, maar ook wel weer aan de wat kleine kant voor a la carte.

Wij houden hoe dan ook een bijzonder goed gevoel over aan ons eerste bezoek aan dit restaurant. Hier zit echt potentie in. Jammer dat het er op deze zaterdagavond niet heel druk is. Ik hoop dat ze hier vooral doorgaan op deze ingeslagen weg en dit nog verder kunnen uitbouwen. Dit restaurant verdient het om een succes te worden.

Een paar tips van onze kant: Liever een garnituur minder, maar wel per gerecht het garnituur er op afgestemd. Houdt de portionering in de gaten, zeker van de tussengerechten/warme voorgerechten. Misschien deze alleen nog maar aanprijzen als "tussengerecht". Doe iets aan de afzuiging! Het is in de zaak niet prettig om de hele tijd een frituurlucht te ruiken, die ook nog eens penetrant in de kleding gaat zitten.

30. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor De Nachtuil

Rob

Dit restaurant ligt enigszins verscholen in het centrum van Leuven. De inrichting is knus, maar gedateerd.

De kaart bevat een grote keur aan Belgische klassiekers. Wij aten er vooraf scampi in lookboter en de garnalenkroketjes. De kroketjes vallen wat tegen, de paneerlaag is veel te dik aanwezig en de vulling mist smaak. Deze aten we veel lekkerder. De scampi bevallen prima.

Als hoofdgerecht zijn de scampi diabolique lekker, maar ook hier (zeker bij een saus die als pikant staat aangeduid) missen we wat smaak. De bijgeleverde spaghetti is wel erg simpel, geen olijfolie en niet op smaak gebracht. De filet pur met stroganoffsaus is lekker, maar heeft niet de echte malsheid die je bij een ossenhaas zou verwachten. De bijgeleverde frietjes zijn overigens heerlijk.

Al met al, zeker niet verkeerd geheten en de prima, no-nonsense service maakt dit toch een goede restaurant ervaring.

Meer updates