• Lid sinds 29 mei 2012
  • Leeftijd: 48

Bourgondiër met een voorliefde voor de goede dingen des leven: Lekker eten, muziek, MSX, Pinball, etc...
Ik kan zowel genieten van een lekker Surinaams broodje als van een 9-gangen diner bij een restaurant met Michelin ster.

Lijsten

Breda
Nieuwe recensie

Activiteiten

1. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Blog onderwerpen gezocht!

Nou, ik ben benieuwd ;-)

2. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Blog onderwerpen gezocht!

Dit jaar heeft het blog wel een beetje een dieptepunt bereikt qua aantal items. De teller staat voor 2022 op 3.
    Misschien wat leuke thema's:

• Vegetarische restaurants / eten / minder vlees
    • kleinere porties bij veel gangen menu's
    • Item over amuses
    • Opkomst van cocktail arrangementen
    • Verslag van het jaarlijkse etentje met de top-10 community-leden en de eet.nu staf (hint)
    • Een chef boeken voor thuis (https://www.eet.nu/recensies/1766771)
  3. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk vindt de recensie door Arnaud de Klerk voor Ho Wan Loi leuk
    Chinees-Indisch Breda

We bestellen hier inmiddels al jaren naar volle tevredenheid. De vrolijkste bezorger ter wereld stond 9 minuutjes te laat voor de deur met excuses voor de late levering. In mijn ogen is 9 minuten verschil nog prima op tijd, maar het geeft wel aan hoe ze er in staan.
    Verder waren de gerechten weer tip top in orde. Lekker op temperatuur, nette hoeveelheid en prima bereid.
    Top!

3 vorige recensies
  4. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Ho Wan Loi

Top!

3 vorige recensies
  5. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk vindt de recensie door Arnaud de Klerk voor Santorini leuk

We werden vriendelijk ontvangen in een relatief rustige zaak, waarschijnlijk omdat Nederland speelde in het WK.
    De zaak is lekker "Grieks" ingericht. Wel een beetje jammer van de wat goedkoop aandoende tafels.
    We zijn voor het Mezdes menu gegaan, wat een soort van Griekse "tapas" is zeg maar.
    Alles kwam in een plezierig tempo. Mooie hoeveelheden. Het eten was prima in orde, afgezien van de souvlaki van ossenhaas. Die was echt zo taai als leer. Maar zoals gezegd: de rest was prima in orde. Veel keus voor een prima prijs!

6. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Santorini

7. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk vindt de recensie door Arnaud de Klerk voor Domino's leuk

Mijn vorige recensie was zeer negatief, maar… deze keer was alles redelijk OK. Twee pizza's die dampend warm werden afgeleverd en goed belegd.
    Wel wat vroeg (Voor 17:15 besteld, om 17:05 de bezorger aan de deur), en ondanks dat het donderdag was konden we de Delivery Day actie niet kiezen. Dat is dan weer raar.
    Maar goed, de pizza's waren prima.

8. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Domino's

Maar goed, de pizza's waren prima.

Eén vorige recensie
  9. Beetje jammer dit. De frietjes waren erg bleek, met donkere uiteindes en wat zompig. Een van de kroketten mist gewoon een deel van en lag kapot in het bovenste zakje (er lag dus ook niets boven op ofzo). De rest van de snacks was ok.
    Er is flink in het assortiment en de openingstijden gesneden.

10. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Van Leeuwen

Er is flink in het assortiment en de openingstijden gesneden.

Eén vorige recensie
  11. Ik probeer Daily's eigenlijk te vermijden vanwege de belachelijke prijzen. Vandaag belandde ik er toch met een leverancier omdat we snel een broodje nodig hadden voor we naar een klant gingen.
    Het broodje waar ik 2 jaar geleden 4,50 euro voor betaalde en een jaar geleden 6 euro, staat nu voor 7,75 euro op de kaart. Hier wordt nog 20% op gezet vanwege de huidige energie kosten. Het broodje gezond kwam dus uit op 9,30 euro. Een kale tonijn salade op ruim 13 euro en een watertje op ruim 3 euro

2 vorige recensies
  12. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Daily's Rivium

2 vorige recensies
  13. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk vindt de recensie door Arnaud de Klerk voor Master Food leuk

Afgelopen weekend hier besteld:

* Babi Pangang -> Lekker vlees, krokant gebakken, mals van binnen, niet te veel vetjes en lekkere saus
    * Kip in ketjap saus -> Ook prima in orde. Malse kip, mooie verse groente. Had misschien iets pittiger gemogen
    * Ossenhaas in zwarte bonensaus (Tauw sie ngau) -> Ook supermals vlees en verse groenten
    * Kip met knoflook, zout & peper (Tjieuw jim kai) -> Ook erg lekker, maar deze had zeker wat pittiger gemogen.

Kortom, prima op orde maar het had allemaal iets pittiger mogen zijn. Maar wel lekker mals vlees, veel groenten, lekkere bami & mihoen. En zeer goed gevuld bakken. Prijs een tikkie aan de hoge kant, maar je krijgt er wel prima eten voor! En... stipt op tijd bezorgd.

14. Arnaud de Klerk's profielfoto

HFC
    Snackbar Breda
  16. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk vindt de recensie door Sabsoe voor Tasos niet leuk

Het eten vond ik middelmatig en erg veel… er was niet echt een sfeer… Het is meer een restaurant voor als je geen zin hebt om te koken… erg jammer had er veel van verwacht…

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  17. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Updates over eetgelegenheden
  18. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk vindt de recensie door adriaan voor Daalder leuk
    Internationaal Amsterdam

Naar Amsterdam West voor een lunch op de nieuwe locatie. Tram 17 werd vanwege werkzaamheden omgeleid dus moesten we even opletten. Het gebouw ligt mooi in het groen aan twee zijde omsloten door water. Je komt binnen in de lounge met een grote bar en gezellige hoekjes. Rechts het grote hip ingerichte restaurantgedeelte, aan de raamzijde grote ronde tafels waaromheen comfortabele banken, links de rechthoekige tafels en een kleurrijke muurschildering, achterin de open keuken en wijnkasten, aan het zwarte plafond verlichting met gekleurde ringen. De muziek had een bovengemiddeld volume, voornamelijk Franse liedjes en gezellige jazz welke in de smaak vielen, prima.

We mochten een tafel kiezen, dat werd een ronde aan het raam met uitzicht op de keuken. Als aperitief een luxe Soave Classico La Rocca 2020 van Pieropan die uitstekend beviel. De eerste amuse ronde bestond uit twee hapjes. We startten met het broodje filet americain, het brood was van eierschuim en de filet van gedroogde en gebarbecuede watermeloen waarbij gepekelde tomaat. Verrassend lekker met luchtige textuur en krachtige zuren.
    Op de lepel een krokant kuipje van braam gevuld met stukjes gepekelde tonijn gemarineerd in soja afgewerkt met paaltjes van radijs en koriander cresse. Mondvullend met verfijnde smaken en subtiele koriander toets.

De tweede ronde bestond uit maar liefst vier hapjes. Op de steen een “walnoot” ofwel een praline van gemalen walnoot gedipt in half zoete suiker. Redelijk zachte textuur dus oppakken ging niet zo makkelijk, wel speciale smaakbeleving.
    Op de servet een transparant krokantje met de smaak van gezouten popcorn, origineel.
    “Sate kambing” dat was een krokantje van geitenhuid waarop een pindacrème dotje ketjap en fijngesneden groentjes. Een smaakbommetje.
    En een kaaskoekje gekruid met vadouvan waarop crème fraîche met uiengelei afgedekt met vers geraspte comté, heerlijk.

In een cocktailglas iets heel speciaals. Bolletje ganzenlever in een bouillon van duif afgewerkt met schuim van chartreuse. Wow.

Gevolgd door ons hoogtepuntje van de middag. Een Zeeuwse oester gepocheerd in crème fraîche, welke in hooi was gerookt, afgewerkt met Oscietra Royal kaviaar van Imperial Heritage en fijngesneden bieslook. Decadente ziltigheid met een frisse rooktoets, toppie.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de sommelière, Grüner Veltliner 2021 van Loimer gemaakt in verfijnde stijl met tonen van groene appel en een minerale afdronk. Ernaast een nieuwe uitvoering van het “perfecte ei” geserveerd in een cocktailglas. Als basis een brunoise van eekhoorntjesbrood waarop een gepocheerd ei in een schuim van limoenblad, afgewerkt met broodcroutons en fijngesneden bieslook. We hadden hem in 2017 ook geproefd, hij is duidelijk doorontwikkeld, nu verfijndere smaken waarin ik het frisse schuim erg kon waarderen. De wijn bleef keurig overeind, zelfs bij de vloeibare dooier. (7,75)

De enthousiaste mannelijke sommelier presenteerde in het Engels de Le Petiot Touraine 2021 van Domaine Ricard, iets complexer dan verwacht met krachtige zuren en aangename mineraliteit. Op een mooi ovaal bord een dikke kort gegaarde langoustine staart (glazig van binnen) in groene kruidenolie waarnaast een bolletje crème van bloemkool op een geconcentreerde kombu gelei, links een schuimige bisque en rechts schuim van basmati met kokosnoot. Uitgekiende smaken die de heerlijke langoustine op originele wijze aanvulden, de wijn was met zijn hoge zuurgraad een echte smaakversterker, genieten. (9,25)

Voor bij het pièce een La 50/50 Côtes du Brian 2020 van Domaine Anne Gros & Jean-Paul Tollot, redelijk krachtig met tonen van bessen, kersen, aangename kruidigheid en zachte tannines in de afdronk. Op een wit bord twee stukken borstfilet van Miral eend op het karkas gebraden en gelakt met miso en afgewerkt met crumble van pistache, ernaast een dot knolselderiepuree, gelei van blauwe bes in de eigen jus verrijkt met steranijs. Het jasje van de eend was zeer zacht maar de eend was aan de binnenzijde nog niet helemaal gaar waardoor hij toch nog een aardige bite had wat bij de dunnere stukken gelukkig niet het geval was. Verder mooie pure smaken die prima combineerden evenals de wijn. (8,5)

Als dessertwijn een Saint Lambert Coteaux du Layon 2020 van Domaine Ogereau gemaakt van late oogst Chenin Blanc, goud geel in het glas, in de mond een toets van abrikoos met honing, vleugje botrytis en verfijnde zuren. Op een wit bord een herfst landschap. Paddenstoelen met een steel van hazelnootcrème waarop een merengue gedipt in chocolade, ernaast een quenelle ijs van pure chocolade in een crunch van chocolade waartussen pistachenoot en gekonfijte sinaasappelschil. Volle smaken met heerlijke frisse toets van sinaasappel waarbij de heerlijke wijn net overeind bleef. (8.25)

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd. De grote ronde tafels maken het de bediening wel wat moeilijker. Uitleg in Nederlands maar ook deels in Engels op correcte en gezellige wijze.

Samengevat was het een echte verwenmiddag met zeer uitgebreide amuse rondes waarin regelmatig originele smaken en smaken combinaties. Gerechten op hoog niveau waarbij een keurige wijnselectie. Dit in een hippe ambiance met gezellige muziek waardoor we ons soms in Parijs waanden. Bedankt.

19. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Kan niet meer posten?

Zo te zien kan ik sowieso weer gewoon posten, dus uitloggen / inloggen heeft weinig zin nu.
    Als het probleem terug mocht komen, zal ik dit alsnog proberen.

20. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Kan niet meer posten?
  21. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk vindt De Sinjoor niet leuk
    Internationaal Roosendaal

Arnaud de Klerk

22. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk vindt de recensie door Kim en Alex voor De Sinjoor leuk
    Internationaal Roosendaal

Hier een poosje geleden met familie gegeten, de zaak in Breda was ons nog bekend dus we waren erg benieuwd naar de versie in Roosendaal. De eigenaar bleek van het restaurant vroeger in Breda te zijn en kende mijn tante goed. Ontvangst was erg vriendelijk, er was voor onze groep een mooie tafel gereserveerd, we schoven aan en de eerste drankjes werden opgenomen. Mijn tante welke haar verjaardag vierde vind het fijn als de glazen gevuld zijn dus er werd eerst gekozen voor wat drankjes door haar met wat hapjes, later bestelde we het eten.
    Qua service en het vullen van glazen zat het hier wel goed, te goed. Dit werd scherp in de gaten gehouden en snel bijgevuld, te snel naar onze mening... We hadden het eten besteld en het voorgerecht kwam vrij snel maar de opmaak van de borden had wel wat meer met fantasie gekund, smaak was tevens fantasieloos. Het brood wat er extra bij besteld werd was verbrand aan 1 kant dus niet netjes maar onze fout is dat we dit niet gelijk hebben aangegeven, hadden we wel moeten doen. Op het hoofdgerecht hebben we lang moeten wachten, echt te lang.... Als ik ergens om 18:00 zit en ik krijg om 21:30 pas mijn hoofdgerecht, dan worden de pauzes wel erg ruim genomen. De drankjes, daar werd wel rekening mee gehouden, in korte tijd werden deze verschillende malen bijgevuld (ondergetekende dronk spa blauw de gehele avond maar door mijn dieet kon ik maar aan 2 rondjes mee doen, vind ik ook wel genoeg als je uit eten gaat). Als hoofdgerecht had ik de zalm maar deze zwom in een sausje en hierdoor echt veel te gaar... niet lekker. Het dessert en koffie wat genomen werd, daarvan was de tijd wat korter maar de kwaliteit miste hier. Mijn echtgenoot had de banana royaal maar de kwaliteit was hier wederom ondermaats. Half gesmolten ijs met een paar plakjes banaan. Nu moet ik over deze review eerlijk zeggen dat mijn tante er echt wel van houdt als de drankjes aangevuld blijven en ze dit ook aangegeven heeft maar ik vind dat door het restaurant er toch op een schandalige manier misbruik van is gemaakt. Mijn tante kon een flinke rekening betalen en ik snap dat je in deze tijd wat wil verdienen als ondernemer maar.. wat heb ik hier een naar gevoel aan over gehouden.. Dit klopt gewoon niet. Hier zien ze mij niet meer terug. Eten: onvoldoende, Sfeer: voldoende, Service, zwaar onvoldoende.

23. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een nieuw topic gestart: Kan niet meer posten?

Ik probeer een reply te plaatsen in het topic https://forum.eet.nu/topics/updates-over-eetgelegenheden, maar ik krijg telkens de volgende melding:

The change you wanted was rejected.
    Maybe you tried to change something you didn't have access to.

If you are the application owner check the logs for more information.

/edit 22:51/
    OK, maf... Het laatste bericht van Chris van afgelopen middag was ook niet meer zichtbaar.
    Door mijn laatste bericht te editen, wat wel kon, kwam Chris zijn bericht ineens ook weer terug. Hierna kon ik wel weer mijn gewenste bericht toevoegen (en heb ik de edit op mijn vorige bericht ongedaan gemaakt).
    Hickupje in de forum-database? Nu kan ik niet meer reageren op dit draadje, maar wel dit bericht editen...

24. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Updates over eetgelegenheden
  25. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk is Kim en Alex gaan volgen.

Meer updates