• Lid sinds 29 mei 2012
  • Leeftijd: 48

Bourgondiër met een voorliefde voor de goede dingen des leven: Lekker eten, muziek, MSX, Pinball, etc...
Ik kan zowel genieten van een lekker Surinaams broodje als van een 9-gangen diner bij een restaurant met Michelin ster.

Lijsten

Nieuwe recensie

Activiteiten

1. Arnaud de Klerk's profielfoto

The Streetfood club komt naar Breda, naar het oude pand van het Grand Theatre:

2. Tijdens het winkelen besloten de lunch hier te nuttigen. Dat viel eigenlijk helemaal niet tegen. Je kan wat kan en klare broodjes halen en ook e.e.a. laten klaarmaken. Geen hoogstaande culinaire kunstwerkjes, maar een gemiddeld eethuis hoeft zich hier niet voor te schamen. Prima frietjes, een echt goed krokante kipburgen. Ook het broodje warm vlees van mijn vrouw was prima in orde.
    De inrichting daarentegen is wat jammer. Als ze hier iets meer moeite in zouden steken, zou je hier best alleen voor een lunch of snelle hap binnen kunnen lopen. Dikke prima in ieder geval!

3. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor De Eetbare Tuin

4. We zijn hier terecht gekomen na een tip van een andere restaurateur. En we hebben geen spijt gekregen. Het restaurant zit in een oud koetshuis waar veel oude elementen bewaard zijn gebleven en gecombineerd met een moderne industriële look. Het oude is schots en scheef, het moderne juist weer mooi en strak. Alles is gecombineerd tot een mooi geheel.

We worden zeer vriendelijk met een Vlaamse tongval ontvangen en naar onze grote ronde tafel naar het oude woonvertrek gebracht. Gelijk ook even een dik compliment aan de zwarte brigade. Alle dames die aan tafel kwamen waren zo leuk en vriendelijk! Het is juist dat wat de ervaring compleet maakt en daar zijn ze uitstekend in geslaagd.

We zijn begonnen met een glas champagne en kregen daarbij een een paar lekkere begeleidende hapjes met een BBQ thema om de smaakpapillen los te maken. Heerlijk, zeker die met de zwarte knoflook was een echt smaakbommetje.
    Vervolgens kwam er een flinke amuse op tafel, waarvan ik eigenlijk niet meer precies weet wat er in zat. Er ging een soort van granita peterseli en maggi-kruid (lavas). Erg lekker!

Vervolgens gingen we voor het 6-gangen menu:

Sardine – zeekool – yacon – codium - jalapeño -> Hier kregen we ook als optie "Italiaanse" kaviaar bij welke we ook genomen hebben. Een erg lekkere vissig/zilte combinatie.

Skrei (winterkabeljauw) – raap – daikon – haringkaviaar -> Dit gerecht kwam in een warm en koud gedeelte. De koude was prima, maar de warme was echt fantastisch.

Tong – scheermes - monniksbaard – balsamico – selder* -> De geur dit van dit bord vandaan kwam was al fantastisch, de smaken zo mogelijk nog beter. Dit werd geserveerd met een maisbroodje en een gerookte buffelboter.

Zwezerik – wortel – tandoori – bianchetti truffel** -> Deze was ons al opgevallen op de kaart en het leefde ook volledig op naar onze verwachten. Wat was dit gerecht lekker. En die saus die er bij zat... Daar kan je ook gewoon een bord van op tafel zetten. Heerlijk!

Melkkoe – potlood paddenstoel – boerenkool - daslook -> Hierbij dus een zgn dubbeldoelkoe. Het vlees van deze melkkoe is 6 weken gepekeld om het wat body te geven en dat is prima gelukt. De daslook geur & smaak spatte ook van het bord af.

Schapenyoghurt – koolzaadhoning – amarena kers – pollen -> Het dessert was een perfecte afsluiting na bovenstaande gerechten. Zoet en fris en lekkere texturen van de krokantjes.

Bij de koffie & thee werden de friandises op een zeer originele wijze gepresenteerd. Sowieso waren het niet de "standaard" nogat, madeline, bonbon, macaron, etc... Zeker het appeltaartje was geweldig! Maar ook het soesje en de pistache mochten er zeker zijn.

Vervolgens kwam de chef nog even aan tafel vragen hoe de avond geweest was en of er nog bepaalde hoogtepunten waren. Maar eigenlijk konden we daar de hele avond wel onder laten vallen. Het eten was top, maar de bediening maakte het feestje compleet.

5. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Restaurant 1857

Vervolgens gingen we voor het 6-gangen menu:

6. Arnaud de Klerk's profielfoto

DE EETBARE TUIN, https://www.intratuinhalsteren.nl/restaurant/ mist op eet.nu
    Je kan hier ook eten zonder te winkelen in de Intratuin.

7. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk vindt Prince of India leuk

Arnaud de Klerk

8. Een paar jaar geleden hier al eens eten gehaald en dat was goed bevallen. En eigenlijk dus te lang geleden. Nasi Goring besteld met sate spek, gado gado & een daging smoor kering. Stipt op tijd, goed warm, prima hoeveelheden. En lekker! Echt heerlijk gegeten.

Eén vorige recensie
  9. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Senang Makan

Eén vorige recensie
  10. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk vindt de recensie door Arnaud de Klerk voor Sabores leuk
    Mediterraans Breda

Wandelend over de grote markt van Breda op zoek naar een leuke tent voor de lunch wandelen we binnen bij Sabores. De zaak ziet er erg gezellig uit en we worden vriendelijk ontvangen. We krijgen een plekje bij het raam en er wordt gevraagd wat we willen drinken. Voor mij een biertje en mijn vrouw krijgt een Griekse witte wijn voorgesteld, daar ze toch al van plan was vis te bestellen. En het is een lekker wijntje, wat gelijk de toon zet voor wat we verder op tafel krijgen.
    Mijn 200 gram ossenhaas is perfect medium rare, zoals gevraagd. Met een lekker frisse parel couscous salade en prima frietjes.
    Mijn vrouw had een zeebaars van de grill besteld met risotto. Heerlijke vis met een knapperig velletje en een fantastische grill smaak. Heerlijk! En alles voor een vriendelijke prijs.

11. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Sabores
    Mediterraans Breda

12. Afgelopen weekend hadden we bij New York Pizza besteld en dat was niet helemaal lekker gelopen. Ze hebben toen contact met ons opgenomen en aangeboden om de bestelling nog een keer te leveren. Dat hebben ze vandaag gedaan en deze keer was alles tip top in orde. De pizza's waren lekker warm en goed belegd. Met enige vertraging dus prima gegeten en bedankt voor het goed oppakken van de klacht.

3 vorige recensies
  13. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor New York Pizza

3 vorige recensies
  14. Jammer, dit was echt de laatste keer. 3 40cm NY Style pizza besteld:
    * BBQ Mixed Grill -> Zo armzalig belegd, alsof ze de toppings van de 30cm pizza op een 40cm gelegd hadden. Één punt had letterlijk alleen een dunne laag saus
    * Double Tasty -> Deze was OK belegd. Smaak ook prima
    * Pizza Arnaud 7 -> Ook weer armzalig belegd.
    Verder waren de pizza's zo dun, ook weer alsof ze het deeg van de 30cm pizza voor de 40cm gebruikt hebben. Incl. beleg was een pizza misschien 2 á 3 mm dik. Waardeloos voor ruim 40 euro.

De nieuwste recensie
  15. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor New York Pizza

Jammer, dit was echt de laatste keer. 3 40cm NY Style pizza besteld:
    * Double Tasty -> Deze was OK belegd. Smaak ook prima
    * Pizza Arnaud 7 -> Ook weer armzalig belegd.

De nieuwste recensie
  16. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Updates over eetgelegenheden

Ik wilde bellen om te reserveren en zag deze melding op Google staan. Toen ze vervolgens niet opnamen ben ik er van uitgegaan dat de melding klopte.

17. Afgelopen november zijn we bij dit pareltje hier in het zuiden terecht gekomen. We hebben toen heerlijk gegeten en kregen toen te horen dat ze een 11-ganger diner gingen doen in het voorjaar, precies op het moment dat mijn vrouw jarig was. We hebben toen gelijk gereserveerd en vandaag was het dan zo ver.
    We werden weer vriendelijk ontvangen en mochten kiezen waar we gingen zitten: We kozen er voor om naast de open keuken te gaan zitten zodat we af en toe lekker mee kunnen kijken met "de Sjef" om wellicht wat van zijn kunsten te leren. We beginnen lekker met een Taittinger Brut Reservé, de huis champagne.
    Over de wijnen is goed nagedacht: Voor de 10 normale gangen zijn 5 wijnen geselecteerd. Dus per 2 gangen één wijn. Op deze manier is het ook goed te behappen en maak je ook nog de laatste gangen bewust mee ;-)
    We krijgen de volgende gangen geserveerd:

Groene gazpacho, espuma van sla -> Heel zacht en fris van smaak met een lekkere crunch. Een mooi bewijs van wat je met groentje kan doen.

Ceviche van zeebaars, codium a la romana -> Heerlijk fris, met een lekker krokantje van zeewier.

Marbre van kogel en foie gras -> En zo ga je van fris naar een lekkere combinatie van hartig, zoet & vettige orgaanvlees.

Voorjaarsgroente a la nage -> Wederom een volledig vegetarisch gerecht. Een lekkere mix van groentje (Tuinbonen, wortel, sugersnaps, asperge & erwt). Precies gaar, lekker knapperig en hoog op smaak.

Tom kai, langoustine -> De Tom kai was uitgevoerd als een terrine en is best OK, maar de grootste held was toch echt de wortelpuree in dit gerecht. En de Langoustine, perfect bereid en heerlijk zoet.

Snijbonen a la carbonara -> Pasta carbonara zonder pasta, maar heerlijk! Vooral het de saus met kaas. Heerlijk!

Ballotine van Mechelse koekoek, saus van morille, duxelle van paddenstoel -> Waar een Mechelse kippetje toch niet goed voor is. Erg lekker bereid, super mals en lekker hartig!

Coquille & kaviaar -> Het spektakelstuk van de avond. En 2 van zulke mooie dure ingrediënten worden hier gecombineerd met de nederige knolselderij in pureevorm & gefermenteerde sliertjes. Wauw... simpelweg wauw. En hoewel de coquille en kaviaar geweldig zijn, steelt de (hartige) knolselderij de show.

Lamsnek, aardappel, jus & asperge -> Lekker, degelijk, hartig, troost... Alles bij elkaar.

Brie de meaux en truffel -> Best OK. Het minste gericht van de avond, terwijl er eigenlijk niets mis mee is. Op zich een leuke take op een kaasplankje met overgang naar een dessert. Gewoon OK.

Tiramisu met matcha, witte chocolade en avocado -> Qua omschrijving een beetje kortsluiting in mijn hoofd. Avocado in ons dessert? Ja... zeker! Avacado in mijn dessert. Het romige combineert uitstekend met de rest. Lekker toch een frisse witte chocolade ijs en een crunch van tiramisu. Een waardige afluiter!

Vervolgens hebben we nog lekker een koffie/thee/espresso martini op.
    Wederom weer een leuke persoonlijke sfeer... bijna huiskamerachtig. Brabantse gastvrijheid in optima forma en een kok die vol trots en enthousiasme over zijn gerechten en achtergrond verteld. En die passie vind je terug op je bord.

2 vorige recensies
  18. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Sjef's Table

We krijgen de volgende gangen geserveerd:

Vervolgens hebben we nog lekker een koffie/thee/espresso martini op.

2 vorige recensies
  19. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk vindt de recensie door Arnaud de Klerk voor Hang Fong leuk

Inmiddels wonen we al weer 15 jaar in Bavel, dus werd het eens tijd om de lokale Chinees te bezoeken. Ooit hebben we er wel eens eten afgehaald toen we hier net woonden, maar dat is dan ook alles geweest.
    De inrichting is een beetje wat je van een Hollandse Chinees mag verwachten met dito muziek op de achtergrond. Niet spannend, maar OK. We werden zeer vriendelijk ontvangen door de gastvrouw en naar onze tafel gebracht.
    Na een blik op het menu (goed leesbaar, grote letters) viel onze keuze op de Szechuan rijstafel. We werden van te voren al een beetje gewaarschuwd dat het wat pittig kon zijn, maar we zijn wel wat gewend gelukkig.
    We begonnen met een Peking soep. Leek een beetje op een Hot & Sour soep. Erg lekker in ieder geval. Hierna kregen we ieder een 2-tal loempias. Deze waren prima, maar vooral de huisgemaakte sambal van pinda & Szechuan stal de show. Erg lekker, niet zo pittig, maar vooral wat hartig.
    Het hoofdgerecht bestond uit de volgende 4 gerechten:
    * Tipan met sliptong in zwarte bonen saus. Heel erg lekker, en vooral goed hartig. Dit werd met een leuk stukje show geflambeerd.
    * Chinese garnalen in pittige saus -> Ook erg lekker met malse gamba's..
    * Ossenhaas in pittige chilipeper saus(Szechuan Ngau) -> Inderdaad lekker op smaak en licht pittig.
    * Kipfilet met cashewnoten in peper-kruiden saus -> Ook erg lekker. Malse kip, licht pittig & hartig.
    Hierbij werd op verzoek bami & mihoen geserveerd. Ook kregen we nog een extra schaaltje van de eerdergenoemde sambal. De dame in de bediening legde ook vol enthousiasme van alles uit over het eten en de streek waar het vandaan kwam. Erg leuk!
    Hierna nog een bakje koffie en we waren klaar. Lekker gegeten, volle buik en een gezellig avond. Top!

20. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Hang Fong

Het hoofdgerecht bestond uit de volgende 4 gerechten:
    * Chinese garnalen in pittige saus -> Ook erg lekker met malse gamba's..

21. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk vindt de recensie door Arnaud de Klerk voor Zalmhuis leuk

Met collega's hier gezellig wezen eten. Het "gezellige" werd alleen wat moeilijk gemaakt door de muziek die op een dusdanig volume stond dat je alleen de persoon naast je fatsoenlijk kon verstaan. Verder snap ik de drag queen en de vuurspuwer eigenlijk ook niet helemaal. Past helemaal niet in het concept.
    Het pand ziet er verder wel mooi en sfeervol uit. De locatie is natuurlijk ook geweldig. Het eten was verder prima. Het was wel duidelijk dat er aan de presentatie meer aandacht was besteed dan aan de smaak. Wel complimenten trouwens voor de gegrilde groenten: Deze waren echt lekker en smaakvol. De salade met een handje geraspte kaas raakte juist weer kant noch wal. Frietjes waren prima en de zalm was ook niets mis mee. Had misschien wel iets hoger op smaak mogen zijn. De side-dishes waren bedoeld om te delen, maar zat dus niets bij om het op te dienen. Je moest dus je eigen bestek gebruiken hier voor. Niet echt slim uit corona & hygiëne oogpunt.
    De bediening was vriendelijk, maar was te druk. De zaak was compleet vol en je moest echt om aandacht vragen en ook dan hadden ze eigenlijk nog te weinig tijd voor je.
    Jammer... Hier is best wel wat van te maken: Zet je muziek iets lager qua volume, huur net iets meer personeel in en zorg dat je gerechten iets hoger op smaak zijn.
    Kortom: Er zit potentie in, maar het komt er nu nog niet uit.

22. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Updates over eetgelegenheden

De prijzen zijn niet meer actueel bij https://www.eet.nu/rotterdam/zalmhuis
    3 gangen: 39,50 euro
    4 gangen: 44,50 euro
    5 gangen: 49,50 euro
    High Tea: 32,50
    Buffet is er volgens mij niet meer.

23. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Zalmhuis

Kortom: Er zit potentie in, maar het komt er nu nog niet uit.

Meer updates