• Lid sinds 29 mei 2012
  • Man
  • Leeftijd: 43

Sales engineer, de 40 gepasseerd met een voorliefde voor de goede dingen des leven: Lekker eten, ( . ) ( . ), Concerten, etc...
Ik kan zowel genieten van een lekker broodje Surinees als van een 5-gangen diner bij een restaurant met Michelinster.

Lijsten

Activiteiten

1. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft een recensie geschreven voor Bunga Melati
    Chinees-Indisch Alphen nb

Het restaurant ligt een beetje verscholen en ziet er uit als een boerderij. Van binnen is het een tikkie oubollig, maar eigenlijk past het wel bij de setting. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafels geleid. Met 4 man is er de rijsstafel "Bunga Melati Speciaal" besteld, terwijl er een persoon aan de kikkerbillen & pangasiusfilet ging. Van deze laatste kreeg ze helemaal de keus over hoe deze werden bereid en met wat voor saus & kruiden.
    Alles stond lekker vlotjes op tafel. Het eten zag er prima uit, smaakte goed en was overvloedig: Geen mogelijkheid dat het allemaal op kon. Alles was erg lekker op smaak. Van sommige rijsttafel gerechten kon je merken dat deze opgewarmd waren waardoor het rundvlees bij enkele gerechten een tikje droog was. De a la carte gerechten waren overigens helemaal perfect.

2. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk vindt de recensie door adriaan voor Restaurant Breda leuk
    Internationaal Amsterdam

Ze stonden al weer even op onze wensenlijst. Bij onze eerste poging was reserveren via hun site niet gelukt. Het zag er ditmaal wederom zo uit, dus de telefoon gepakt, dat ging meteen goed. Geboekt voor een lunch op de zaterdag. Het restaurant is makkelijk te vinden en op loopafstand vanaf station Amsterdam Centraal.
    We waren ruim op tijd en mochten een tafeltje uitkiezen, fijn. Het werd er een aan het raam van de voorgevel met zitplaatsen op de bank en wel naast elkaar. De inrichting is bistrostijl, rechthoekige tafels met hieraan thonet stoelen en langs de muur banken bekleed met groen fluweel. Op de achtergrond een jazzy muziekje.

Als aperitief een frisse witte, het werd een Menetou Salon van Jean Teiller die erg goed beviel. Kiezen van de kaart was makkelijk, je geeft het aantal gangen op met persoonlijke wensen. De amuse kwam op tafel, een trio van paprika. Om te starten kroepoek van parmezaan gevuld met paprika crème, goede smaak met mooie textuur. Gevolgd door een taco met een chutney van groene paprika afgewerkt met crumble van schapenkaas, mooi hoog op smaak. Als laatste gazpacho van paprika, lekker pikant en mooi hoog op smaak, een goede start.

De eerste begeleider werd keurig door de maître gepresenteerd. Fledermaus Rood 2016, een natuurwijn gemaakt van de Fruhburgunder, beetje boers met tonen van rood fruit en een sappige afdronk, speciaal. Op het bord plakken rode biet gelakt met een frambozen vinaigrette, eronder stukken haring met gerookte crème fraise en wat haringkuit. Een hele mooie smakencombinatie waarbij de wijn naadloos aansloot. (9,3)

Uit Zeeland een Auxerrois 2015 van De Kleine Schorre in een mooie volle Pinot Blanc stijl. In een schaaltje blaadjes botersla met zacht gegaarde mosselen afgewerkt met takjes wilde venkel en een oester beurre blanc saus. Relatief simpel maar verrassend lekker met een heerlijk frisse saus die de koppeling naar de wijn vlekkeloos liet verlopen. (9,3)

Een speciale Alsace 2015 de La grange de l’oncle Charles, een blend van verschillende druivensoorten, complex beetje romig met een mooie afdronk. In een schaaltje plakken gekonfijte aardappel in een vis beurre blanc afgewerkt met dunne plakjes sjalot gemarineerd een een Japanse dashi. Wederom relatief eenvoudig zodat je het idee krijgt dat je het zelf kunt reproduceren. Ook nu weer een verrassend goede smakencombinatie met een hoofdrol voor de frisse beurre blanc. De wijn was keurig in balans. (9,3)

Voor bij het pièce een natuurwijn, Les Rennes van Pierre Boyat uit de Beaujolais, in het glas troebel oranje geel, complex aroma, speciaal! Op het bord een filet van parelhoen, welke gepekeld was in een bad met sinaasappel en hooi, erop plakjes rode druif, gepofte parelgort en een royale portie trompet de la mort, ernaast een bolletje crème van blauwe druif en een eigen jus getrokken in hooi. De cuisson van de hoen was prima de smakencombinatie was weer uitstekend, de wijn sloot verrassend goed aan en maakte het gerecht compleet. (9,5) Ik was inmiddels erg nieuwsgierig geworden wie de wijnen bij de gerechten selecteerde, ik was behoorlijk onder de indruk. Het bleek het de jonge dame achter de laptop. Elske Mostert die, ondanks ze niet zelf de wijnen heeft gepresenteerd, toch meteen op mijn lijst met favoriete sommeliers is terecht gekomen.

Als overgang een pre dessert. Een custard van witte chocolade waarop een quenelle ijs van pastinaak in een vloeibare karamel aangemaakt met Jack Daniels. Dit lepelde heerlijk weg.

De dessertwijn was een Brachetto d'acqui van Guasti Clement, met in het aroma tonen van framboos en roos, in de mond soepel en rond. Uit de keuken structuren van schapenyoghurt. Als basis de yoghurt met erop een quenelle ijs, schotsen en gel van hibiscus, eromheen een saus van gefermenteerde braam. Licht en fris met mooie smaken waarbij de Brachetto naadloos aansloot. (9,3)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een kogel gevuld met gezouten karamel, heerlijk! Nog even een kijkje in de keuken waar we Vladimir Gijsbertha (Auberge du Bonheur, Prikkelz, Redemption) in actie kunnen zien, leuk!

Bediening was zeer goed verzorgd, door hele vriendelijke en gezellige jonge dames met een hoofdrol voor maître Anne de Boer.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik uitstekend,

Samengevat kunnen we stellen dat het een speciale beleving was. Relatief eenvoudige gerechten met hele goede smakencombinaties waarbij uitstekend geselecteerde wijnen in een bistro ambiance. Ik snap helemaal waarom ze bij de beste restaurants van Amsterdam behoren. Aanrader voor de levensgenieters en wijnliefhebbers.

3. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft een recensie geschreven voor VinPearl
    Vietnamees Den Bosch

We werden vriendelijk ontvangen in het nog lege restaurant, maar we waren ook redelijk vroeg: 17:30. Restaurant is wellicht een wat groot woord: Het zit een beetje tussen een cafetaria & eethuis in qua inrichting.
    Als voorgerecht hebben we de wan tans (lekker) en loempia's (OK) op. Vrij snel daarna kwamen de hoofdgerechten op tafel:

* Bun Thit Nuong, gegrilde spek met noodles.
    * Bun Thit Bo Xiem Que, beefsate met noodles
    * Gewokte ossenhaas met rijst

Hier krijg je een dressing bij om overheen te gooien en daarna te mengen. Hierdoor hebben de gerechten wel allemaal een soort van zelfde basis smaak, waarbij het (lekker gemarineerde vlees) voor het verschil zorgt.
    Alles is klaargemaakt met veel verse groenten.
    Met zijn 3-en waren we (na korting via boeken) nog geen 50 euro kwijt en we hebben prima gegeten. Ze hebben ook nog verschillende soepen en zelf te maken dumplings op het menu staan, dus we hebben ook nog reden om eens terug te gaan.

4. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft gereageerd op een recensie van Liefdegesticht

Yep, dankzij jou staat hij hier ook op het verlanglijstje :)

5. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk vindt de recensie door adriaan voor Liefdegesticht leuk

Een tweede bezoek aan het team van Bart Klomp, ditmaal op een mooie zomerse dag. Nu niet de ingang van het hotel genomen maar die aan de “achter” zijde van het restaurant zelf. We werden begeleid naar een mooie grote ronde tafel aan het raam centraal in het restaurant, fijn.
    Als aperitief een zuid Afrikaanse Chenin Blanc 2016 van Blaashoek die goed beviel. We startten met een zomerse amuse, gazpacho van komkommer, lekker fris en licht gekruid.
    De tweede amuse was een toef crème fraise met erop stukjes ijs van wortel en gember met voor de bite dunne plakjes wortel, afgewerkt met een zoet zure schuim van atjar. Verrassend smaakvol met mooie smaak overgangen.

De eerste begeleider werd met een goed verhaal gepresenteerd. Portugees wit, Mimo 2015, complex aroma met tonen van perzik en meloen, in de mond licht met verfijnde zuren en mineraliteit. Op het bord een zomers vegetarisch gerecht dat voortborduurde op de eerste amuse. Als basis burrata in een sap van snijboon met stukjes cherrytomaat, partjes zilverui, blokjes geschroeide avocado en stukjes komkommer. Verfijnde smaken en goede texturen. (9,3)

Verder met Duits wit, Tapps 2015 van Oliver Zeter, een blend van witte druiven, lekker sappig met subtiele kruidigheid. Het gerecht werd ditmaal door de chef ingezet. Een mooie presentatie in pasteltinten. Blokjes zwaardvis met toefjes hangop van pompoen, toefjes gel van calamansi, stukjes zoetzure pompoen, beetje granité met barbecue toets, voor de bite gepofte amaranth, aan tafel afgewerkt met een saus van pompoen aangezuurd met verjus. De zwaardvis was delicaat, het garnituur maakte er een feestje van, heerlijk. (9,6)

Verder met een droge witte Chileense PX 2016 van het huis Achuma. Rijk aroma met hints van perzik en sinaasappel, in de mond complex en elegant. Op het bord langzaam gegaarde licht afgeschroeide kabeljauwfilet met toefjes crème van kippenlever en partjes van artisjokhart aan tafel afgewerkt met een hele frisse beurreblancsaus. De vis was lekker sappig, de bite kwam van de artisjok en aangename fruitigheid door de saus. De lever zorgde voor wat extra body, de dames hadden vongole dat leek mij nog iets lekkerder. De PX bleef keurig overeind en vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma. (9,3)

Voor bij het pièce was Portugees rood 2014 geselecteerd van het huis Van Zellers, gemaakt van verschillende inheemse druiven met een jaar houtrijping op Frans hout. Rijp fruit, vleugje vanille, medium body en een fluweel zachte afdronk, heerlijk. Op een zwart bord twee bereidingen van het Ibérico varken, uitstekend gegaarde medaillons en een stukje sukade, ernaast partjes meiknol en gestoofde ui afgedekt met een schuim van aardappel, aan tafel afgewerkt met een eigen jus. De Ibérico haas was super zacht en delicaat van smaak, de sukade was om te zuigen en duidelijk wat hoger op smaak. (Top kwaliteit Ibérico). Met het garnituur kon voldoende worden afgewisseld. De wijn sloot keurig aan, bij de haas wat kleinere slokjes, genieten! (9,6)

Voor de dessertwijn was een schnaps glaasje geselecteerd. Erin Noble Taminga 2012 van het Trentham Estate, mooi aroma, in de mond geconcentreerd met rijp exotisch fruit en mooie zuren, heerlijk. Uit de keuken een dessert met speciale presentatie. Bananenijs met calamansi waarop stukjes merengue voor de bite, afgedekt met lobbig schuim van kokos, waarover zeste van limoen, aan tafel afgewerkt met stukjes gedroogde banaan en kokos. Pure smaken met aangename texturen, een lichte hoofdrol voor de banaan. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma en tonen van tropisch fruit, prima. (9,4)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met schaaltje heerlijk vers zwart fruit en een viertal lekkere friandises.

Bediening was zeer goed verzorgd op correcte en gezellige wijze door de jonge Anouk Vissers, ondersteund door Bart Klomp.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend.

Het restaurant is inmiddels ruim een jaar geopend, er is duidelijk een stap in de goede richting gezet en met twee gerechten zelfs indruk gemaakt, complimenten voor het team. Breda heeft er een topper bij, ik voeg ze dan ook graag toe aan onze favorieten. Bedankt!

6. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk vindt de recensie door adriaan voor OH30 leuk
    Internationaal Weert

Na een tip wederom op smaken avontuur, ditmaal op een speciale locatie. Een oude windmolen aan de rand van het centrum van Weert. Makkelijk te bereiken met een eigen parkeerplaats, prima. Het weer was te veranderlijk om de hele middag op het terras te zitten maar het aperitief moest lukken op de comfortabele lounge bank. Daar we de twee rundvlees gerechtjes door vis hadden vervangen besloot ik ditmaal eens voor een wijn van de kaart. Het kiezen viel nog niet mee van de redelijk uitgebreide kaart. De TO van Velich zag er het meest verleidelijk uit. Een blend van voornamelijk Chardonnay aangevuld met Sauvignon en Welschriesling, erg lekker.
    Drie goede hapjes verschenen, een makaron van wortel met ananas en curry. Een krokant tacootje met een milde crème. En een hoorntje gevuld met kalfstartaar afgewerkt met piccalilly.
    De amuse zag er verzorgd uit in een met goud bekleed schaaltje. Gepoft tomaatje, watermeloen, fris schuim, blaadje basilicum en een zacht kletskopje van parmezaan, mooie smaken.

We werden door de charmante gastvrouw naar naar een plekje binnen begeleid op de begane grond van de molen. De ruimte heeft de vorm van een kruis. Centraal een stukje restaurant met aan de keuken zijde een bar. In twee gemetselde vleugels liep het restaurantgedeelte door. In een vleugel was de open keuken en in de andere de toiletten met een opslagruimte. Op de vloer drukke tegels. De tafels zijn voornamelijk rechthoekig en van blank eiken. Op de achtergrond een modern muziekje.

De eerste gang was een gestapeld gerecht. Fijngemalen koningskrab op een bedje van gewelde quinoa met erop rolletjes komkommer en een krokantje met avruga kaviaar afgewerkt met een quenelle ijs van groene appel, ernaast een saus van curry. Goede texturen, een minpuntje was dat de koningskrab niet echt te proeven was. Eigenlijk dus meer een lekker vegetarisch gerecht. (8,8)

De tweede gang was in klassieke stijl. Een mooi dik stuk heilbotfilet gegratineerd met tomaat en gruyère op een bedje van lente-ui met ertussen grijze garnalen, ernaast een schuimige bisque van garnalen, het geheel werd aan tafel afgewerkt met een bouillon van geschroeide ui. Een prima smakencombinatie, de heilbot was lekker sappig mede door de bouillon, de garnalen gaven het gerecht aangename ziltigheid. (9,4)

De topper van de middag werd door de chef zelf uitgeserveerd. Een strakke presentatie op een lang zwart bord. Twee lange smalle filets van op de graat gebakken Noordzeetong waarop daslook blaadjes, geroosterde macadamia, partjes Amsterdamse ui, gebakken paddenstoelen melange en een schuimige saus van notenboter. Hele mooie smaken die prima combineerden, de macadamia maakte de wijn nog lekkerder. (9,6)

Het hoofdgerecht was roodbaarsfilet op een bedje van spitskool, erop een crème van peterselie, zacht gegaarde aardappel fondant en stukje courgette, ernaast een frisse saus van appelcider. Goede bereidingen in klassieke stijl. (9,3)

We sloten af met een lekker fris dessert. Een flinke quenelle kwark ijs van mango, ernaast een bolletje ijs van gezouten karamel op een bedje van ananas compote, toefjes crème van passievrucht en een siroop van passievrucht met citroen. (9,4)

Bediening was zeer goed verzorgd door de hele vriendelijke gastvrouw.

Prijs-kwaliteitsverhouding van deze aanbieding was zeer goed tot uitstekend.

Samengevat kunnen we stellen dat het een hele aangename kennismaking was op een bijzondere locatie, gerechten hebben als basis de klassieke Franse keuken met goede bereidingen en mooie ingrediënten. Bedankt.

7. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft een recensie geschreven voor Tasos
    Grieks Breda

Samenvatting: De beste Griek van Breda.
    We hadden een Mixed Grill (vlees) en een Tasos Schotel (vlees & vis) besteld. Zoals standaard bij een Griek zeer ruime hoeveelheden, maar wel: Kwalitatief uitstekend vlees. Super mals, lekker op de grill bereid. Kortom Zoals het eigenlijk hoort, maar je het te weinig krijgt.
    De bijgeserveerde frietjes & rijst waren prima. De salade had iets meer pit mogen hebben, dus die hebben we maar gelaten voor wat het was en lekker genoten van de rest.

8. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft gereageerd op het topic: Nieuwe eetgelegenheid ?? of Gesloten !! of Opnieuw geopend.

Eigenlijk dacht ik dat deze er al op zou staan, maar blijkbaar niet:

Griekse Taverna Tasos
    Haagweg 239
    4812 XD Breda
    076 562 0702

In principe van plan om het morgen oid eens uit te gaan proberen, dus de recensie volgt nog ;-)

9. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft gereageerd op een recensie van Restaurant By Pascal

Het blijft heerlijk eten bij By Pascal. Vooral grappig dat zijn gangen eigenlijk altijd uit meerdere gerechten/delen bestaan. Als hij te veel smaken voor zijn gangen heeft. Elke keer weer een belevenis!

10. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk vindt de recensie door adriaan voor Restaurant By Pascal leuk

By Pascal hoort volgens de Lekker inmiddels tot de beste 100 restaurants van het land. Belangrijker voor mij was de komst van sommelier Martijn Struijk (ex Lindehof). Helaas was hij nog niet terug zijn welverdiende vakantie.

We werden begeleid naar het tafeltje wat we vorige keer ook hadden. Als aperitief een Spaanse Verdejo 2016 van Valdelagunde die erg goed beviel. Het eerste hapje was een gel van augurk waarin een krokantje afgewerkt met hartige kruiden, een smaak bommetje.
    Verder met een tweeluik. In het glaasje een velouté van aardappel met een schuim van wortel, heel puur. Ernaast een luchtig krokant toastje met bonbon van parmezaan, mooi van smaak en prima van textuur.
    Nog een tweeluik met bereidingen van zalm. Op een houten lepel een tartaar van zalm met erop een bombe van yoghurt en een toefje gel van kardemom. In een tajine twee blokjes zalm geparfumeerd met rook van Marokkaanse kruiden met een gel van laurier en drop. De rook vulde de ruimte met een aangename rooktoets, de smaken waren goed.

De eerste begeleider werd redelijk beknopt gepresenteerd. Italiaanse Fruliano 2014 van het huis Talis, heerlijk aroma, in de mond romig met rijp fruit. Het voorgerecht bestond uit kleine bereidingen die in twee rondes werden uitgeserveerd. De eerste ronde was strak gepresenteerd in zwarte schaaltjes. Om te starten een salade van appel met nashipeer, erop een bonbon van granny smith, ernaast een granité van gin-tonic. Lekkere frisse smaken, prima combinerend met de wijn, vooral de peer. (9,5)
    Gevolgd door een salade van avocado met ernaast een tartaar van makreel beide delicaat, waarop nog een krokantje van zuurdesem voor een aangename bite. (9,3)
    De tweede ronde was een kwartet. Een marshmallow van soja die aan tafel werd geroosterd en werd afgewerkt met een heerlijke kruidenmix van wasabi, nori en sesam.
    Verder met een gevuld eitje met een gelaagde vulling van crème van gember en soja waarover een gelei van komkommer, verfijnde smaken.
    Het lekkerst vond ik het blokje tonijn met een uitstekende vinaigrette en gel van citrus.
    Als laatste nog een plakje tonijn met erop een cilinder van sushirijst, twee stukjes zoetzure komkommer en een kruidenmix met nori. (als gang moeilijk te beoordelen)

Voor bij het pièce een Pinot Gris 2014 van Jean Sipp uit de Alsace, lekker mollig met een vleugje kruidigheid. Ernaast een mooie presentatie gepresenteerd door de chef zelf, leuk. Op de huid gebakken corvina op een bedje van fregola eromheen sappige kokkels in de schelp, gebakken cantharellen, partjes van meiknol en een vinaigrette met tomaat en knoflook, aan tafel afgewerkt met een vadouvansaus. De cuisson vond ik prima, licht krokant jasje en mooi op smaak, de textuur van de fregola combineerde erg goed. De sappige kokkels vulden de smaak mooi aan en met het garnituur kon ruim voldoende worden afgewisseld. De wijn was keurig in balans, hij werd zelfs wat frisser naast de volle smaken. (9,6)

De dessertwijn was een Traminer auslese 2013 van het huis Rabl, heerlijk aroma met tonen van rozen, in de mond een toets van rozen en lychee met een prima zoet zuur balans. Een verrassend dessert ernaast. Bonbonnetje van tonkaboon, quenelle roomijs van dulce de leche, fudge van melkchocolade, om het wat op te frissen verse braam en toefjes gel van braam en blokjes pannacotta van blauwe bes, voor de textuur nog wat gepofte quinoa. Hele goede smaken en texturen waarnaast de wijn verrassend overeind bleef en het gerecht aanvulde met zijn heerlijke rozentoets. (9,5)

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd door de gastvrouw en een jonge man. Goede presentatie van de wijnen en gedetailleerdere uitleg bij de gerechten. Leuk dat de chef zelf het pièce presenteerde.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend.

Samengevat kunnen we stellen dat het niveau over de hele linie vooruit is gegaan. Nog steeds heel veel smaakjes en bereidingen met name de eerste gang. De stijl van de chef is voornamelijk puur en verfijnd. Hiernaast lekkere wijnen en een fijne bediening, onze avond was geslaagd.

11. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft een recensie geschreven voor Maritz Slow Food
    Mediterraans Breda

Nadat we Maritz al eens een keertje tot volle tevredenheid hadden laten bezorgen, hebben we vandaag maar eens besloten bij hun nieuwe 2e vestiging in Breda te gaan lunchen.
    De inrichting is nogal kaal, alsof het nog niet helemaal af is. De bediening was nogal onpersoonlijk, we kregen niet echt het gevoel welkom te zijn.
    Mijn vrouw bestelde de Slow Burger en ik de Slow Dog. Bij deze laatste stond de mededeling dat je hem zelf kon samenstellen. Toen ik daar naar vroeg kreeg ik alleen te horen dat het een lamsworstje was dus dat daar niets aan veranderd kon worden. Op de website had ik gelukkig al gezien dat ze een Chili-dog hadden. Ik heb gezegd dat ze die dan maar moesten maken. Maar het zou handig zijn als de zwarte brigade weet wat ze verkoopt.

Het eten zelf was dan weer meer dan prima. We hebben echt heerlijk gegeten. De volgende keer gaan we waarschijnlijk alleen wel naar hun vestiging in het centrum in plaats van hier in de Belcrum. Hopelijk is daar de bediening en sfeer wat beter.

12. Arnaud De Klerk's profielfoto

Ze hebben ook zittafels, 20 - 30 couverts. Het is dus zeker niet alleen catering & afhalen. Je kan er ook terecht voor feesten, etc...

13. Gesloten: https://www.eet.nu/breda/neri-sushi

18 juni voor het laatst open geweest. De eigenaar gaat terug naar Israël en pakt er zijn oude beroep (piloot) weer op.

14. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft een recensie geschreven voor Bon Sang
    Internationaal Teteringen

We waren eigenlijk met de AH actie hier verzeild geraakt, maar omdat we toch vaak merken dat je een 2e-rangs menu krijgt met de AH actie, besloten de kaart in de tas te laten en gewoon lekker a-la-carte te bestellen.
    Het restaurant heeft aan de ene kant een ouderwetse uitstraling met de houten balken in het plafond e.d., maar aan de andere kant een industriële inrichting met grote metalen lampen e.d.
    We werden vriendelijk ontvangen en mochten zelf een tafel uitzoeken. Er werd gevraagd of wij met de AH actie meededen, maar na een blik op de a-la-carte kaart besloten hier voor te gaan.

Mijn vrouw nam als voorgerecht een tartaar van weiderund met een duxelle van paddenstoelen, truffelmayonaise, gerookte eidooier & tempura van knolselderij en ik nam een Oosterse eendenborst, crème van aardappel en wassabi, meloen geïmpregneerd met chili & gember, krokant iberico spek met 5 spices en een kroepoek van rode curry.
    Dit zijn 2 plaatjes van gerechten welke ook nog eens heerlijk smaken. Alles heerlijk op smaak, het vlees mals, de spek krokant, de tartaar heerlijk fris. Echt geweldig.

Als hoofdgerecht heeft mijn vrouw een tournedos met gamba's e een jus van gepofte knoflook besteld. De tournedos was nog mooi rood van binnen zoals gevraagd en zo mals... Deze smolt op de tong. Echt een geweldig gerecht.
    Ik heb een gegrild speenvarkenfilet met jus van honing en mosterd besteld. Dit gerecht was OK. Het vlees had wat malser gemogen en er had meer smaak aan mogen zetten. Allemaal net wat vlak.
    We kregen wel bij beide gerechten dezelfde garnering. Verder waren de frietjes prima, maar de bijgeserveerde salade wat fantasie & smaakloos. Misschien moeten ze hier eens een wat spannendere dressing bij doen.

Als dessert ben ik voor de panna cotta van witte chocolade met citroen, rood fruit & frambozenijs gegaan. Mijn vrouw voor de crème brûlée met chocolade brownie & walnotenijs. Beiden echt geweldige desserts!

Verder een zeer prettige, wat informele bediening. Ze letten goed op qua lege glazen & borden e.d. Verder rustige popmuziek op het juist volume. Je hoort het wel, maar zeker niet storend.

Kortom: Een plezierig avondje uit & lekker gegeten. We komen zeker nog eens terug!

15. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft een recensie geschreven voor Het Hollandsch Frietpaleis

Mooie nette cafetaria waar ze nog lekker verse frietjes bakken. Enorme keuze aan snacks en vers schepijs. Voor het eerst een pikante viandel op (lekker) en dochterlief aan de fish & chips. De gezinszakken friet zijn goed gevuld voor een mooie prijs!

16. Het Hollandsch Frietpaleis
    Erasmusplein 7
    4834AD Breda
    076 888 2916

17. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft gereageerd op een recensie van Thai Delicious

En uiteindelijk moet ik ze nog dankbaar zijn ook...
    Omdat we hier nu niet meer bestellen zelf maar eens Phad Krapao gaan maken. En lekker!

18. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft gereageerd op het topic: De Horeca gaat nu over "ons" klagen...

Yup... Ook ik heb dat hier eens gedaan:

Achteraf via via ook nog eens te horen gekregen dat in dit geval de andere reservering een grote groep betrof en welke ook nog eens later was dan mijn reservering. Maar aan mij was minder te verdienen blijkbaar...
    Ik heb wel dus alleen de service beoordeeld. De rest natuurlijk niet.

Het vinden van een passende chef-kok ter vervanging van Peter Koehn, die na zijn 50 jarige loopbaan met een welverdiend pensioen gaat, kende nog een onverwachte hindernis. De serie “De nieuwe garde” op npo 3 legt het verhaal erachter bloot. Leuk te vernemen dat een van onze favoriete chefs, Rob van der Veeken, deze uitdaging op zich heeft genomen. Hij sluit naar mij gevoel naadloos aan bij de stijl van Peter Koehn. Dus meteen maar gereserveerd voor een lunch op de vrijdag middag.

Het was mooi zomer weer, het terras was keurig ingedekt. We namen plaats onder het luifel met uitzicht over de plas, fijn in de schaduw terwijl een briesje voor verkoeling zorgde, toppie. Als aperitief een mousserende Duitse Riesling van het huis Siener (speciaal gebotteld voor het restaurant) die erg goed beviel. Jaap Krabbendam presenteerde de hapjes, een drieluik. We starten met een makaron van zoethout, erop een toefje crème van foie en een krokantje van drop. Een fijne beleving met verschillende smaak overgangen, mooi. Verder met een sandwich geïnspireerd op de caprese. Krokantjes van tomaat, ertussen mozzarella en crumble van zwarte olijf, afgewerkt met een toefje basilicumcrème, verrassend lekker. Als laatste een kroketje gevuld met panchetta, erop drie toefjes gel van nootmuskaat en laurier, mooi krokant en lekker hartig.

De amuse ronde bestond uit een tweeluik. Gepresenteerd op eigen schelp, sashimi van coquille besprenkeld met een sinaasappel olie op een crème van wortel. Heel delicaat met mooie smaak balans en prima combinerend met de Riesling. Op het witte bord gepofte amarant met quenelle ijs van piccalilly, aan tafel afgewerkt met een groene kruiden saus. Zomerse smaakjes, dit lepelde we met veel plezier weg.

De eerste begeleider werd uitgebreid met een goed verhaal gepresenteerd door Jasper Rijkers, sommelier in opleiding. Pinot Grigio 2014 uit Uruguay van het huis Garzon, mooie lichte kleur, heerlijk aroma, in de mond strak droog met tonen van steenfruit en mineraliteit. Uit de keuken drie bereidingen met Noordzeekrab. Op een wit bord een cilinder krabsalade, heel puur, erop een schuim van appel, ernaast rolletjes komkommer en chipjes van meloeskes gekruid met vadouvan , heel verfijnd.
    In het donker schaaltje een marshmallow van kingkrab op een bedje van Noordzeekrab die in een krabben bisque lag, lekker hoog op smaak.
    Als laatste nog een krokant gebakken wonton gevuld met Noordzeekrab, genieten. De wijn sloot bij de laatste twee bereidingen naadloos aan mede omdat deze hoger op smaak waren. Doordat ik de salade als laatste at was de wijn al ietsje te warm en hierdoor net wat te krachtig geworden. Voor ons beide de topper van de middag. (9.7)

Ook de tweede wijn was bijzonder. Een Oostenrijkse Gumpoldskirchner Tradition 2015 van Johanneshof Reinisch gemaakt van de inheemse Rotgipfler en Zierfandler. Mooie goud gele kleur, in de mond tonen van peer, honingmeloen en een wat ronde afdronk. Uit de keuken een tentakel van octopus op een bedje van zwarte lintpasta in een hartige bouillon gekruid met vadouvan met zilte groentjes (lamsoor, zeekraal) en mosselen. De tentakel was zacht van textuur en delicaat van smaak. De zilte tonen en de bite van de zeekraal kwamen naast de pasta op de voorgrond, erg lekker. De wijn was een alleman vriend en sloot keurig aan. (9,4)

Over naar rood met een Rosso di Montalcino van het huis Luciani, verrassend lichte kleur, heerlijk aroma, een mond vol met kersensap en een fluweel zachte afdronk, heerlijk. Eigenaresse Ingrid van Eeghem presenteerde zelf het eerste gedeelte van het hoofdgerecht. Zacht gegaarde, in appelstroop gelakte duivenborstfilet, ernaast een cilinder van quinoa, gebakken cantharellen, quenelle crème van kikkererwt, partjes gemarineerde meiknol en bekende bolletje van snijboon, aan tafel afgewerkt met een heerlijke sjalottensaus (kannetje helaas weer terug naar de keuken). De cuisson van de borst was top en door het huidje hoog op smaak. Chef Rob kwam met extra bijlagen. Lepeltje van foiemousse, quenelle semifreddo van foie op een bedje van gemalen hazelnoot, een gekonfijt pootje van de Bresse duif en de pommes paolo die eigenlijk op het eerste bord had moeten liggen. Beide foie bereidingen waren een delicatesse. Het boutje was ietsje stevig van textuur, dit werd lekker kluiven. De heerlijke wijn sloot naadloos aan. (9.6)

De dessertwijn was een licht mousserende Brachetto van Gatti Piero, transparante rode kleur met in het aroma tonen van framboos en rozenblaadjes, in de mond soepel en fruitig met een ronde afdronk. Op het bord een mooie presentatie. Als basis heerlijk gemarineerde aardbeien met ernaast een bombe van aardbei, erop krokantjes en makarons van aardbei. Ernaast een madeleine gemaakt van stracciatella in een dun jasje van chocolade op een bedje van crumble van chocolade met ernaast een toef ganache van chocolade. Mooie pure smaken en goede texturen die prima combineren met de frisse tonen van de wijn. (9.4)

Als afsluiter nog een prima espresso en viertal smakelijke friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd. Weliswaar veel verschillende gezichten aan tafel, alle met passie voor het vak en een flinke dosis gezelligheid, prima. We voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteitverhouding was zeer goed tot uitstekend.

Dit was weer een hele fijne beleving. We zijn erachter gekomen dat de ambities inmiddels duidelijk naar beneden zijn bijgesteld. Deze waren sky high, dat was overigens wel een aardige publiciteitsstunt. Nu is het behoud van de ster de eerste uitdaging, iets wat mijn inziens niet zo’n probleem zal zijn. De stijl van koken was ditmaal nog een combinatie van drie chefs (Peter Koehn, Rob van der Veeken en Jaap Krabbendam). Dit zal op relatief korte termijn de signature van chef Rob worden. Een klassieke basis met keurige bereidingen en goede smaken. Wij komen terug en De Karpendonkse Hoeve blijft favoriet.

20. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft gereageerd op een recensie van Het Lelijke Eendje

Bedankt voor de tip. Gaan we beide eens proberen!

21. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft gereageerd op een recensie van Het Lelijke Eendje

Dat soort dingen kunnen gebeuren. Inmiddels een keer of 6,7 bij Wolfslaar gegeten. Op 1 keer na uitstekend. En laat die ene keer nou net geweest zijn toen ik met mijn werk een cursusdag daar georganiseerd had met lunch & diner. Amuses die over tafel vielen en gewoon terug werden geplaatst, een set amuses niet gekregen en een wat haperende bediening. Dus met mijn werk ga ik niet meer terug. Maar privé wel ;)
    Mijn keuken blijft geweldig. En By Pascal blijft ook favoriet. En Meinesz...

22. Arnaud De Klerk's profielfoto

Nop.
    Ik moet ook eerlijk zeggen dat "De Zwaan", waar we voor de eerste keer met een ster gegeten hebben, in retroperspectief de minste was. Hier in de omgeving kan je beter naar MIjn Keuken of Wolfslaar.
    Frietjes uit een diepvrieszak (volgens mij), nee... dat kan echt niet meer tegenwoordig.

23. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft een recensie geschreven voor Het Lelijke Eendje

We besloten deze keer met de AH actie bij Het lelijke eendje te gaan eten. Het is het kleine broertje van de Zwaan (welke een ster heeft) waar we ook al eens gegeten hebben. Het eendje zelf heeft een Bib Gourmand.
    Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht. Eerst even de negatieve punten:

* Het is raar dat als je bij de reservering aangeeft geen schaal en schelpdieren te willen, ze iets met gamba proberen aan te prijzen
    * Veel van de tafels wiebelden en waren veel te klein. Je zat of tegen de benen van je tafelgast aan, of tegen de poot van de tafel.
    * Bij de kalfspastrami stond op de menukaart voor de AH gasten niet dat er tonijncrème over zat.
    * De frietjes zou een cafetaria zich nog voor schamen
    * Toen we wel heel lang op ons dessert moesten wachten, bleek onze bon kwijt te zijn in de keuken
    * De zaak zat nu half vol en het was nu al rumoerig, druk aan de oren.

Zo... Dan nu de rest ;-)
    Als eerste hebben we als voor-voorgerecht een worstenbrood van eend met truffel genomen. Deze was erg lekker. Sowieso complimenten aan degene die verantwoordelijk was voor het brood/worstenbrood & broodje bij de kazen: Dit was allemaal geweldig.
    Als voorgerecht had ik kalfspastrami genomen en mijn vrouw een lente salade met Etten-Leurse asperges & als optie Spaanse ham. Nadat ik een hap had genomen van de pastrami keek mijn vrouw me aan toen ik nogal vies keek. Er bleek tonijncrème over heen te zitten welke niet op het menu stond vermeld. Gelukkig had mijn vrouw daar geen moeite mee en hebben we de borden omgewisseld en beide lekker gegeten. We bleken overigens niet de eerste met deze klacht.
    Als hoofdgerecht kregen we een bavette welke heerlijk was bereid. De boontjes (haricots verts?) die er bij zaten waren wat flauw. De aardappelgratin was wel OK. We hadden er ook frietjes bij besteld maar dat hadden we beter kunnen laten. Ze waren wel erg heet (van onder de warmhoudlamp?), maar verder niet krokant en wat melig van binnen. Wel een grote portie, maar ik zou ze aanraden de frietjes 1 euro duurder te maken, te halveren qua portie en ze gewoon zelf vers te maken.
    Het kaasplankje was OK. De brie & het blauwschimmelkaasje waren erg lekker. De andere 2 wat flauw. Misschien een beetje honing/confiture er bij serveren? Het broodje er bij was dan weer heerlijk. Mijn vrouw had er nog een lekkere port bij besteld, waarbij we wat uitleg over verschillende port soorten kregen en een scheutje van een ander type om te kunnen vergelijken. Erg leuk!
    Na meer dan een half uur op de desserts gewacht te hebben er toch maar eens naar gevraagd. Blijkbaar was onze bon kwijt, dus deze werd nog allerijl geregeld. Een amandeltaartje en een meloentoetje met kwarkijs. Beiden erg lekker.
    Uiteindelijk maar geen koffie meer genomen omdat de stoelen (en tafels) wel erg oncomfortabel zaten. Niet slecht gegeten, maar ik had er meer van verwacht. Verder te veel slordigheidjes...

24. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft een recensie geschreven voor Benjarong

Na een nogal teleurstellende ervaring met een andere Bezorg-Thai maar eens bij Ben Jarong besteld. Dit gaan we zeker vaker doen. De gerechten zijn goed op smaak en lekker pittig en bij de groene curry ondanks de pittigheid toch zacht. Ze zijn niet zuinig met de duurdere ingrediënten (biefstuk, garnalen). Zelfs de rijst alleen was al erg lekker!
    En dan ook nog te denken dat het vlees van onze lokale slager komt!

25. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft gereageerd op het topic: afgekeurde recensies

Overigens wel triest als je als eigenaar van een horecazaak er voor kiest om zelf recensies te plaatsen of je vrienden en familie vraagt dit te doen in plaats van je kwaliteit te verbeteren.
    Zoals ik hier boven al aangaf vermoedde ik dat de eigenaar van Thai Delicious zelf de hierboven verwijderde recensie geschreven had, op Iens maakt hij het nog bonter. Ineens een flinke stijging in positieve recensies, waarbij er zelf eentje al aangeeft een bekende te zijn. Foei Thai Delicious...

26. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft gereageerd op het topic: afgekeurde recensies

Okidoki, bedankt voor de uitleg! :)

27. Arnaud De Klerk's profielfoto
    Arnaud De Klerk heeft gereageerd op het topic: afgekeurde recensies

Misschien ook wat recensies om naar te kijken:

Niet gegeten, wel cijfers voor eten e.d.: https://www.eet.nu/recensies/1322103
    Recensie op basis van video: https://www.eet.nu/recensies/1322099
    Taalgebruik: https://www.eet.nu/recensies/1322220
    Melding dat men ziek was van het eten: https://www.eet.nu/recensies/1321811
    Geen onderbouwing: https://www.eet.nu/recensies/1321724

Misschien is het een idee om in de toekomst recensies met een cijfer onder de 2 in een wachtrij te plaatsen en deze eerst te bekijken voor ze op de site komen?

Meer activiteiten