• Lid sinds 29 mei 2012
  • Leeftijd: 44

Bourgondier, de 40 gepasseerd met een voorliefde voor de goede dingen des leven: Lekker eten, Muzik, MSX, Pinball, etc...
Ik kan zowel genieten van een lekker Surinaams broodje als van een 9-gangen diner bij een restaurant met Michelinster.

Lijsten

Activiteiten

1. Arnaud de Klerk's profielfoto
  2. Arnaud de Klerk's profielfoto

Hoi Tom-Eric,
    Bedankt voor de antwoorden! :)

3. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Link met VVV niet echt in orde?

Inmiddels zijn we een half jaar verder en is het nog steeds niet aangepast. Ik snap dat ze een klant zijn van jullie en dat jullie ze niet tegen je in het harnas wil jagen, maar dit lijkt me ook niet echt de bedoeling.
    Daarnaast kwam ik dit tegen:
    Op deze pagina staat nog mijn oude naam bij de recensie van Prins Food Expres. Gaat dit fout via jullie API of houdt stadsindex er een lokale database op na?

4. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Liefdegesticht

Dit restaurant stond eigenlijk al een flinke tijd op ons "verlanglijstje", maar de foto's van de inrichting hebben me eigenlijk al een paar keer tegen gehouden om een reservering te maken. De uitstekende recensies hebben ons toch overgehaald om ons daar maar eens overheen te zetten en eens richting Breda Centrum te gaan.
    Het gevoel welke ik van de foto's van de inrichting kreeg, werden wel bevestigd ter plekke. Ondanks het feit dat het tegen een klooster oid is aangebouwd mist het sfeer. Je zit echt in een serre en het doet allemaal wat kil aan.
    De ontvangst was verder prima en we werden naar onze tafel geleidt. Als aperitief werd een lekkere cava aangeboden waar we gebruik van hebben gemaakt.
    Waar we normaal eigenlijk voor een menu van de chef gaan, besloten we deze keer een a la carte te gaan eten, omdat dit dan meestal ook iets grotere porties per gerecht betekent.
    De eerste amuses kwamen op tafel. Het krokantje was ok, maar je verwacht bij een amuse een klein smaakbommetje. Dit bleef een beetje afwezig. De 2e amuse maakte dit helemaal goed gelukkig.
    Als voorgerecht ging ik voor de steak tartaar met mierikswortel en bloemkool. Heerlijk gerecht, hoog op smaak, zalige texturen. Alleen vrij klein, wat nogal werd geaccentueerd door het formaat van het bord. Mijn vrouw ging voor de Coquille met paling & yoghurt. Heerlijke smaken en prima bereiding.
    Nu waren de tussengerechten aan de beurt: Mijn vrouw ging aan de roodbaars met paling. Wederom heerlijk op smaak. Dit gold ook voor mijn gelakte buikspek met ganzenlever. Maar, deze gerechten waren zo mogelijk nog kleiner en op nog grotere borden geserveerd.
    Op naar de hoofdgerechten: Mijn vrouw nam eend met wortel en kardamon. Ikzelf ossenhaas met ossenstaart. Zelden zulk mals vlees op. Ook geweldig op smaak. De crudite voegde helaas weinig toe. Verder weinig elementen op het bord, maar dat hoeft in principe ook niet. We hadden als supplement "dikke frieten met Belgische mayonaise" besteld. Deze viel compleet uit te toon. Als eerste zou je bij een restaurant als deze verse eigen gemaakte friet verwachten. Daarnaast was het een enorme portie welke totaal niet in verhouding stond tot de rest. Wellicht is het een idee om voortaan gewoon echt zelf verse frieten te maken maar dan in een kleinere portie?
    Als dessert namen we een kaasplank. Erg leuk gepresenteerd met gekaramelliseerde pecannoten en een ananas chutney. 2 Of 3 leuke uitschieters bij de kazen. Niet heel spannend. Hierna nog aan de koffie met friandises gegaan: Deze waren weer dik in orde.

Tja… Eigenlijk voldeed het eten qua smaak zeker wel aan de verwachting en was de bediening prima in orde. Maar als je met zijn 2-en voor ruim 200 euro 4 gangen a la carte gaat eten, vind ik dat je mag verwachten redelijk voldaan naar huis te moeten kunnen gaan. Als we niet zo'n belachelijk grote portie frites hadden gekregen, zou dit niet het geval geweest zijn en dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Ook was het jammer dat we naast de wijnkoelers gezet waren die om de haverklap aan/uit gingen en daarbij de nodige lawaai maakten.
    Kortom: Zouden we nog een keertje terug gaan? Ik weet het niet…

5. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Link met VVV niet echt in orde?

Misschien een idee om bij volgende contracten ook afspraken te maken over responsetijden? ;-)

6. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Nieuwe eetgelegenheid ?? of Gesloten !! of Opnieuw geopend.

@An: op de kaart ligt het restaurant in het water. Hier is de correcte locatie:

Het begint hier trouwens wel een beetje een privé-draadje voor Adriaan & mij te worden ;-)

7. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Posse
    Internationaal Rotterdam

Het restaurant zit in een oude fabrieksloods en is volledig ingericht met ouderwetse items wat het een bijzondere sfeer geeft.
    De bediening is wel OK, maar komt niet heel hartelijk over. We hadden kip-saté besteld. Deze was erg mals en op smaak gebracht met 5 spices. Erg lekker. De broodjes Rib-eye & Tonijn zagen er ook goed uit en smaakten prima.
    Alles is wel redelijk aan de prijs voor wat je er voor krijgt.

8. Arnaud de Klerk's profielfoto

Posse Hardromance
    Veerlaan 19a
    3072AN Rotterdam

9. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Chocolat

We werden vriendelijk ontvangen, ondanks het feit dat we iets vroeger waren dan onze reservering. Dit was geen enkel probleem en we mochten zelf een tafel uitzoeken in het in chocolade tinten uitgevoerde restaurant.
    De bediening ging er abusievelijk van uit dat wij voor de AH actie kwamen, maar dat was gelukkig snel rechtgezet. We begonnen met een lekker aperitief welke bestond uit een chocolade likeur met cava.
    We kregen een soort pre-amuse: krokantjes van filodeeg en oude kaas, tezamen met wat lekkere olijven. Vrij snel daarna volgden de echte amuses:
    - Moelen geïnfuseerd met gazpacho & crumble van zwarte olijf (lekker!)
    - Macarons met paté van kippenlever (heerlijk!)
    - Gerookte alm met ras el hanout (erg lekker!)

De volgende gerechten passeerden de revue:

- Runderhaas | gepekeld | soja | truffel | oude kaas | radijs -> Feitelijk een carpaccio en een hele lekkere. Een van de beste welke we ooit op hebben.
    - Rog | bloemkool | antiboise | zwarte knoflook | dashi-botersaus -> Lekker
    - Eend | knoflook | tandoori | knolselder | tatsoi | linzen -> Lekker, afgezien van de linzen. Deze rage is voorbij en dat is maar goed ook.
    - Kalf | oosterse sukade | cantharel | gegrilde bospeen | houtskool aardappel -> Erg lekker, met name de saus & cantharellen zijn zalig. Het kalf had een klein taai stukje, maar allas...
    -Schol | pittige mosselen | venkel | lamsoren | polenta | courgette | vadouvan -> Echt een geweldig gerecht, met name de pittige mosselen!
    - Bosbes | chiboust | jamaicaans piment | hangop | pavlova | miso -> zalig!
    - kaas | vijgen notenbrood | uien compôte | rode port stroop -> Zeker de oude Rotterdamse & de blauw-ader cheddar vielen in de smaak!

Prijs viel best mee. Inclusief water & wijnen bij het hoofdmenu waren we 126 Euro kwijt. Vriendelijke bediening, mooie omgeving.
    Waren er ook minpunten? Ja... De akoestiek zou beter kunnen en de lange bank waar de 2-persoonstafels aan staan wordt op d'n duur best oncomfortabel.
    Maar verder een fijne avond :)

10. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Van Ouds
    Nederlands Bavel

We hadden zin in een lekkere, wat uitgebreidere lunch en besloten deze keer maar weer eens in ons eigen dorp bij Van Ouds te eten. Zeer vriendelijke bediening op een mooi terras in het zonnetje, maar ook voldoende schaduw van de bomen & parasol.
    Mijn vrouw koos voor het 2-gangen menu van de chef, ik voor een salade van eendenborst & een hoofdmenu met ossenhaaspuntjes. Alles werd in een plezierig tempo uitgeserveerd en was lekker op smaak. Van te voren ook nog een lekkere amuse gekregen, kortom: ook weer voor herhaling vatbaar!

11. Geopend in Breda: restaurant Vandaag:

Vandaag
    Bavelseparklaan 11
    4817 ZX Breda

Ze hebben overigens ook een vestiging in A'dam.

12. Oops.. Vergeten de link naar de pagina er bij te zetten: https://www.eet.nu/weris/le-cor-de-chasse

13. Als aanvulling wellicht op de pagina van dit restaurant:

• Parkeren -> Gratis voor de deur
    • Voorzieningen -> WiFi
    • Keuken -> Frans, Belgisch

Het is overigens een hotel, dus om er een link bij te zetten naar "hotels in de omgeving" is een beetje "raar" :-)

Verder overigens een absolute aanrader!

14. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Le Cor de Chasse

Afgelopen weekend hier een "Week-end gastonomique" met lunch geboekt. Dit kost 200 Euro per persoon, hiervoor krijg je een nacht in een suite, 6-gangen diner (evt. uit te breiden met een kaasplank en wijn arrangement), ontbijt & lunch.
    De pand is geweldig. De kamers luxe ingericht en het personeel doet uitermate hun best om je in goed Nederlands te helpen. Het eten is werkelijk fenomenaal. We hebben inmiddels al in een paar restaurants mogen eten met een Michelin ster, maar we zijn toch zeer positief verrast. Geweldige smaakcombinaties bij alle gerechten. Niets viel tegen, van voor naar achter alles heerlijk op smaak.
    Vanuit Nederland is het natuurlijk een stukje rijden, maar mocht je een dagje in Durbuy zijn en nog een restaurant zoeken. Of boek er gewoon een weekend. U krijgt geen spijt.
    Enige puntje om rekening mee te houden: Ze hebben geen airco, dus hartje zomer kan je kamer erg warm zijn.

15. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor McDonald's
    Hamburger Breda

Ik had order #62 (besteld via de schermen in de zaak). Na ruim 10 minuten was stond alleen #62 nog op het scherm en de rest waren allemaal nummers boven de #70. Toen verdween #62 ook nog eens van het scherm zonder dat ik geroepen werd. Toen ik naar de balie liep en hier naar vroeg kreeg ik van 1 dame alleen een ongeïnteresseerde blik en een knul hield bij de lopende band 2 doosjes omhoog. Daar moest ik het maar mee doen? Na 15 minuten is eindelijk mijn bestelling klaar. Waarschijnlijk zijn er van mijn bestelde burger tussendoor naar de McDrive gegaan om die vrij te houden en moest er voor mij telkens een nieuwe gemaakt worden? Toen we binnen kwamen was het nog rustig, inmiddels al flink druk dus stuurde ik mijn dochter naar buiten om alvast een tafeltje te reserveren.
    Vervolgens vraag ik om de hele bestelling op 1 dienblad te leggen, maar krijg ik er dus toch 2. Ik zet zelf dus alles maar op 1 dienblad om tot de ontdekking te komen geen rietjes gekregen te hebben. Dus deze ook maar gevraagd. Verder bleek ook nog het volgende:
    De hoeveelheid frietjes waren wel erg karig. Waarschijnlijk om uit te sparen vanwege de hoeveelheid mensen die inmiddels was binnengekomen.
    De Sundae was al half gesmolten omdat deze waarschijnlijk dus ook al 10 minuten klaar stond. Mijn dochter moes dus eerst met haar toetje beginnen en daarna aan haar warm eten.
    De ijsklonten in de icetea waren inmiddels ook al gesmolten door het lange wachten. Het was dus zeer waterig.
    Zo veel man personeel en dan zo lang wachten en zulke rommel afleveren. Ook een kunst op zich. Nu ben ik al geen fan van McDonalds, maar mijn dochter wilde er graag heen. Maar dit is dus de laatste keer in deze vestiging.

By Pascal is inmiddels vijf jaar geopend, het was tijd voor iets nieuws. Ze zijn binnenkort met de lunch geopend en er is nu een a la carte kaart. Chef Pascal heeft het speelse, wat op beleving was gericht, verlaten en is meer naar het product gaan koken, beoefend nu de kunst van het weglaten zonder dat dit ten koste gaat van de beleving.
    Daar we de kennis van de lunch nog niet hadden, gereserveerd voor een vroeg diner op donderdag.

Het weer was zomers en er was een verkoelend briesje. Het terras was keurig ingedekt, we mochten een tafeltje kiezen. Als aperitief een Duitse Riesling 2016 van jonge stokken uit de Pfalz van A. Cristmann die erg goed beviel. Het eerste hapje was een krokantje van pinda met een crème van groene curry, crème van kikkererwt, afgewerkt met krokantjes van rijst. Subtiele smaken met een licht pikante toets.

De amuse was een smaakbom. Een hele frisse salade van komkommer met crème van zeesla, munt en een vleugje oester. Lekker crispy, wow.

Verder met een tweetraps amuse die we op de juiste volgorde moesten nuttigen. In het glaasje een crème van cacao afgedekt met schuim van pata negra ham, eerst roeren dan drinken, romig en subtiel. Gevolgd door een bonbon van ganzenlever met jasje van wortel, komijn en zoethout, afgewerkt met een toefje gel van citrus. De eerste smaakindruk had iets van Indische specerijen, gevolgd door de zalvende lever en als laatst de komijn, prima!

De eerste begeleider werd met kennis van zaken gepresenteerd door Martijn Struijk. Een originele keuze. Een Pinot Gris uit Slovenië van het huis Zorz, ingetogen aroma met een vleugje peer, mild in de mond met subtiele kruidigheid. Uit de keuken twee bereidingen van Argentijnse diepzeegarnaal. Als basis een tartaar aangemaakt met avocado, groene appel en vadouvan mayonaise, erop stukken geschroeide garnaal, stukken groene asperge met een bite en schijfjes appel, aan tafel afgewerkt met een vinaigrette op basis van schaaldieren. Een verfijnd gerecht waarin de delicate garnaal centraal stond, de wijn combineerde goed maar was wel op de achtergrond. (9,6)

Verder met een witte Coume Marie 2016 uit de Roussillon van La Preceptorie, mooi aroma met tonen van geel fruit, vol in de mond met een subtiel bittertje in de afdronk. In een zwart schaaltje, twee bruingebakken coquilles, ertussen een quenelle ijs van kippendijen op een salade van witlof, verder nog krokant gebakken polenta, toppen van witlof blaadjes en wild geplukte kruiden (citrusafrikaan en schorrenkruid). Aan tafel afgewerkt met een saus van gebakken witlof. De coquilles waren keurig gebakken en lekker hartig van smaak, het ijs subtiel, de polenta zorgde voor een mooie textuur en het schorrenkruid gaf aangename accenten. (9,6)

Over naar rood met voornamelijk Cabernet Franc 2016 van Du Vieux Pressoir uit de Saumur, fris en sappig met tonen van zwarte bes. Uit de keuken een tweetraps gerecht. Om te beginnen een crème van mosterd met wat gedroogd broodkruim waarin een bolletje mousse van Eryngii paddenstoelen afgedekt met een plak van champignon gemarineerde in rode wijnazijn. Erg lekker.
    Verder met twee bereidingen van kwartel. Als basis geplukt vlees van het gekonfijte boutje met stukjes paddenstoel en jeneverbes in een eigen jus, erop een gekonfijt aardappelschijfje en een zacht gegaarde borstfile, afgewerkt met een dunne plak witte biet gemarineerd in rode wijnazijn en een hele dunne krokante ring. Een heel puur gerecht met de smaak van de kwartel in de hoofdrol. Hierbij sloot de fruitige wijn naadloos aan. (9,5)

Het pièce was een proeverij van het Ibérico varken. Drie bereidingen, apart uitgeserveerd, die op de juiste volgorde gegeten moesten worden. Om te beginnen gestoofde wang met shiitake in een heerlijke saus op basis van soja, een takje bimi en een puree van knolselderie. Mooie smaken en prima cuisson. De tweede bereiding was een ribstuk lekker hartig, afgewerkt met zomertruffel en een schuimige saus op basis van paling. Als laatste een blokje langzaam gegaard buikspek, zeer zacht en mooi hoog op smaak. Begeleid door een heerlijke Oostenrijkse Blaufränkisch Heide van Birgit Braunstein die de gang compleet maakte, genieten! (9,7)

Met het dessert hadden ze een prijs gewonnen tijdens de Rieslingweken. In het glas een Huxelrebe spätlese 2016 van Erbeldinger, verrassend fris en verfijnd. Op een speciaal bord een tartaar van ananas met munt, erop stukje spongecake van pistache met eromheen een groene ring van suiker, quenelle sinaasappel sorbetijs, schuim van munt (hoog op smaak) en ernaast nog enkele toefjes gel van passievrucht. Heerlijke frisse smaken met mooie accenten van munt die de wijn nog lekkerder maakte. (9,7)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een viertal lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd met in de hoofdrol sommelier Martijn Struijk ondersteun door Rens de Wit.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Kortom een mooie beleving met meer klassieke bereidingen, pure smaken, hoogwaardige ingrediënten en een mooie opbouw van het menu naar het hoofdgerecht dat ook werkelijk het hoogtepunt was. Ernaast originele wijnkeuzes waarin ik zelf de laatste drie (net iets minder originele) het lekkerst vond. Wij voegen ze dan ook graag toe aan onze favorietenlijst.

17. Eten & Drinken BY Brigitte (zie de berichten hier boven) gaat morgen open.

18. Binnenkort nieuw in Bavel (in het oude pand van Porto FIno https://www.eet.nu/bavel/porto-fino):
    Eten & Drinken BY Brigitte
    Jack van Gilsplein 29
    4854CB Bavel

19. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

En zo te zien zijn de spontane positieve recensies over de Appelsche Hof ook verdwenen.Het was natuurlijk al op zijn zachtst een beetje verdacht.
    Als restaurateur zou ik zorgen dat mijn toekomstige gasten een positieve ervaring hebben en ze motiveren/uitnodigen hier een recensie over te schrijven. Dan verdwijnen de huidige recensies vanzelf naar de achtergrond.

20. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Hoe verwijder ik een recensie?

Ik denk dat de nu door jullie gekozen oplossing de beste is: Van deze klanten zullen er ongetwijfeld meerdere recensies gaan verschijnen welke er dan voor zullen zorgen dat de mindere recensies vanzelf naar de achtergrond zullen verschijnen.
    Wat betreft de verdwenen recensies: Hier kunnen alleen de mensen van eet.nu op antwoorden wat er exact mee gebeurd is. Maar ik weet dat ze verschillende methodes gebruiken om te controleren of deze al of niet door (personeel van) het restaurant zelf geschreven zijn.
    Wellicht hebben deze klanten al een recensie ingevuld vanuit het restaurant vanaf jullie Wi-Fi netwerk (als jullie die hebben?). Laat de klanten dit echt achteraf vanuit thuis doen om problemen te voorkomen.

21. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Recensie verwijderen

22. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft gereageerd op het topic: Recensie verwijderen

23. De foto van het restaurant staat op deze pagina op zijn kop: https://www.eet.nu/appelscha/de-appelsche-hof

24. Gesloten & het pand staat te koop: https://www.eet.nu/bavel/porto-fino

Overigens heb ik net mijn profiel naam aangepast. Dit lijkt overal doorgevoerd te zijn, behalve op het forum?

25. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een nieuw topic gestart: Link met VVV niet echt in orde?

Vorig jaar hier deze recensie achter gelaten voor Ruitersbosch in Breda: https://www.eet.nu/recensies/1283485
    Op de VVV kom ik deze tegen: https://www.vvvcadeaubonnen.nl/restaurants/breda/restaurant-ruitersbosch

Ik geef dus een 1 op eet.nu, maar op vvv.nl staat er doodleuk een 10? Ik denk dat er ergens iets fout gaat ;-)

26. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor De Chinese Muur

Erg jammer dit.
    Om 16:00 gebeld om mijn bestelling door te geven en dat ik deze om 17:20 kom halen. Om 17:18 meld ik mij, reken ik af en zie ik mijn bestelling naar de keuken gaan. Mensen die na mij binnen komen en ter plekke bestellen zijn eerder weg dan ik. Uiteindelijk dus nog 20 minuten mezelf mogen vermaken met de leesmap. Voor niets van te voren besteld dus...
    De soep, mihoen, bami & tjap tjoi zijn OK. De 2 x Babi pangang zijn taai. Bij de ketjap versie zit nog voldoende saus om het eetbaar te houden. De normale met zoetzure saus zit zo weinig saus bij dat het eigenlijk niet meer fatsoenlijk te eten is.

27. Arnaud de Klerk's profielfoto
    Arnaud de Klerk heeft een recensie geschreven voor Pizza Planet
    Pizzeria Breda

Omdat het een van de weinige zaken is waar je op dinsdag Döner e.d. kan bestellen in de omgeving van Bavel hier maar eens besteld. Stipt om 18:00 stond de vriendelijke bezorger voor de deur met de bestelling.
    De Mixed grill & Döner schotel waren prima in order. De frietjes een tikkie slap, maar smaakte wel prima. Alles was nog goed warm. Veel sauzen & broodjes er bij. Hoeveelheden ook meer dan prima. Vooral de spareribs waren trouwens geweldig.
    Kortom: We hadden niet veel keuze, maar het resultaat was gelukkig prima :)

28. Ondanks wat op de zwaar verouderde website staat zit Pizza Planet (https://www.eet.nu/breda/pizza-planet) al enkele jaren op het volgende adres:
    Schorsmolenstraat 3, 4811 VN Breda
    Het telefoonnummer klopt wel: 076 530 9433
    Het pand op de ignatiusstraat is denk ik al 5 jaar gesloopt ;)

Ik ben normaal gesproken, op zijn zachtst gezegd, niet echt een fan als het gaat om het All You Can Eat principe, maar… dit was toch een erg goede ervaring.
    We zijn hier met Belgische vrienden (zij is eigenlijk Koreaanse) wezen eten en eigenlijk was alles meer dan prima. Je krijgt een menukaart en eigenlijk werkt het net zoals in een all you can eat sushi restaurant. Op deze kaart staan voor, hoofd & na gerechten en per ronde geef je er persoon 3 gerechtjes op. Extraatje hier is de BBQ die in elke tafel ingebouwd zit, waardoor je ook gerechten kan kiezen die je zelf nog kan bereiden (als je dit niet wenst: Ze hebben ook meer dan voldoende zaken die je warm uit de keuken kan bestellen). Het eten kwam in een plezierig tempo. De porties waren redelijk ruim (tip: deel de gerechtjes met je buurman/vrouw: Dan kan je meer c.q. verschillende gerechtjes proberen).
    Het eten was allemaal erg lekker (op de wat pezige ribbetjes na). Voor de echte Hollanders: Je kan er zelfs friet en frikandel bestellen ;-)
    drinken zat niet bij de prijs in, maar met 2,30 per glas zeker niet overdreven duur. Het personeel was erg vriendelijk en legde alles duidelijk uit. Kortom: Zeker voor herhaling vatbaar!

Meer activiteiten