• Lid sinds 6 januari 2010

Ik ben sinds 2e helft 2008 geïnteresseerd in de top keukens. Ik heb inmiddels al aardig wat restaurants bezocht. De krenten uit de pap zijn favoriet geworden. Deze favorieten blijf ik volgen maar ik probeer er zeker ook nieuwe interessante adressen bij te vinden. Favoriet wordt je wanneer ik minimaal twee keer erg enthousiast ben of 1x helemaal onder de indruk.

De lunch is mijn favoriete tijdstip om te eten, diner is zeldzaam geworden. Het beleven van nieuwe smaken en mooie wijn spijs combinaties zijn belangrijk, even als prijs-kwaliteit. Nieuwsgierigheid wint het soms van het verstand zodat ik af en toe ook de gerenommeerde zaken uit het top segment bezoek. Ga ook af en toe op culireis buiten de Benelux, recensie hierover kun je lezen op Tripadvisor

De punten achter de gerechten zijn op basis van mijn persoonlijke smaak waarbij de invloed van de begeleidende wijn is meegenomen. Ik heb geen opleiding genoten in deze branche en ben een pure hobbyist.

Lijsten

Activiteiten

1. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor le VIN 'x

adriaan

Deze chef (die ik al een hele tijd volg) is inmiddels al ruim een jaar in het restaurant werkzaam. We hadden hem nog niet kunnen bezoeken omdat ze helaas tijdens de lunch niet geopend zijn. Een van de kleine voordelen van deze vervelende corona periode is dat hij wel tijdens de lunch thuis kan komen koken, fijn.

De chef had veel spullen meegenomen, het paste nipt in ons bescheiden keukentje. Het duurde wel ietsje langer dan gewend voordat de keuken heringericht was. Maar kwaliteit kost tijd.

Als aperitief een Blanc de Blancs van Pongrácz die toch wel erg lekker is met mooie toast toets. De eerste amuse zag er zeer verzorgd uit. Een dikke plak belotta ham in een schuimige saus van parmezaan, erop een cilinder van knolselderij, afgewerkt met groene kruidenolie en vers geraspte zwarte truffel. De heerlijke belotta was de hoofdrolspeler in deze verfijnde smakencombinatie.

Op een omgekeerde zwarte kegel de tweede amuse. Een blokje buikspek wat 48u gepekeld was en daarna 12 uur gegaard, erop een stukje bospeen in een jasje van gepofte amarant en een schijfje zoetzure pompoen. Super mals met gesmolten vet en mooie smaken.

De eigenaresse had een fles wijn meegeven voor bij het voorgerecht. Les Choisilles Montlouis Sur Loire 2015 van François Chidaine gemaakt in een zeer delicate stijl. Waarschijnlijk mijn lekkerste Chenin Blanc ooit, wow. Centraal op het zwart bord dikke plakken coquille gemarineerd in soya, sesam met limoen, erop plakjes avocado en dotjes pittige guacamole, ernaast twee bruingebakken coquilles afgewerkt met een flinke schep Imperial Heritage Kaviaar. Delicate smaken die uitstekend combineerden met de heerlijke wijn. (9)

We schonken de wijn door want mijn eigen keuze zou een stapje terug zijn. De chef was in de keuken de tarbotfilets aan het bakken, leuk om te zien. Deze werd gedresseerd op een groot wit bord met kleine spiegel. Erop rendang van spitskool afgedekt met een plak kool, schijfjes zoetzure koolrabi en takjes Japanse broccoli. Het geheel werd overgoten met een beurreblanc gekruid met vadouvan. Cuisson was top en de verrukkelijke smaken waren keurig in balans. De wijn maakte er een feestje van, genieten! (9,25)

Over naar rood met een Gevrey-Chambertin 2017 van Domaine De La Vougeraie, krachtig en complex maar toch ook soepel met verfijnde kruidigheid. Ernaast een stuk 24 uur gegaarde en krokant afgebakken sukade op een bedje van kool, erop een dikke plak ganzenlever afgewerkt met stukjes gekarameliseerde noot en stuken gedroogde shiitake, overgoten met een balsamico jus. Mooie volle rijke smaken met fijne texturen waar we blij van werden. (9,25)

Als pièce zacht gegaarde en op de huid afgebakken borstfile van de Anjou duif waarbij een complex groente garnituur. De kern van op de Josper verkoolde prei, stukjes schorseneer, lente-ui, bruingebakken meloeskes, partjes van de koningszwam en dotjes toffee van pastinaak. Aan tafel afgewerkt met een heerlijke Madeirajus. De cuisson was uitstekend, volle pure smaken en de groentjes hadden een bite. De wijn sloot naadloos aan, toppie! (9,25)

Als dessertwijn had ik de Floralis Moscatel Oro van Torres geselecteerd, mooie amberkleur, krachtig maar niet te zoet met toetsen van sinaasappel en rozijnen. Uit de keuken een strakke presentatie. Als basis een semifreddo bros van witte chocolade met gekarameliseerde hazelnoten, erop dotjes witte chocolade crème met krokantjes van muscovado, toefjes yoghurt en dotjes sudachi gel. Krachtige smaken met behoorlijk wat suiker en aangename frisse accenten van citrusfruit. De wijn bleef keurig overeind en vulde het gerecht aan met zijn mooie zuren. (8,5)

Als afsluiter nog een krachtige van barista Liesbeth.

Samengevat was het weer een geweldige middag vol met culinair genot en gezelligheid. Gerechten die tot in de puntjes verzorgd waren met gebalanceerde smakencombinaties waarin het hoofdingrediënt de hoofdrol vervulde, begeleid door luxe wijnen. Hopelijk mogen de restaurants op korte termijn weer open wat dit was voorlopig onze laatste thuiskok. Bedankt!

2. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Goyvaerts
    Internationaal Eindhoven

Ons culinair hoogtepunt van de week werd ditmaal verzorgd door het jonge talent uit Eindhoven van Restaurant Goyvaerts. Er kwamen vandaag twee chefs, ze hadden duidelijk meer spullen bij dan “normaal” om de restaurantbeleving zo goed mogelijk te benaderen. Menukaart, lampjes op tafel en bij iedere gang nieuwe couverts, prima.

Als aperitief een Zuid Afrikaanse Brut Chardonnay en Pinot Noir 2018 van Boschendal die zeer goed beviel. Een brioche bolletje met smaakvolle olie en quenelle boter kwam gelijk op tafel.
    Even later werd de tafel geheel gevuld met een drietal bites en een amuse, allemaal keurig gepresenteerd. Op een grote koraal spongecake van yoghurt met dotjes mint mayonaise, dit was eigenlijk de eerste keer dat ik spongecake echt lekker vond, stevige textuur en mooie mint toets.
    Op stukjes houtskool krokante kussentjes van kikkererwt gevuld met een crème van licht gerookte roomkaas. Subtiel van smaak met prima textuur.
    Op een tak kroepoekjes van kippenhuid waarop dotjes crème van tandoori met plakjes zoetzure kool, een smaakbommetje.

De amuse zag er strak uit. Als basis een mousse van tomaat afgedekt met gelei van tomaat waarop gepofte amarant en toefjes basilicummayonaise. De smaak deed aan een hele frisse caprese denken, de amarant zorgde voor een fijne textuur. Een prima start.

Als eerste begeleider had ik een Riesling Gunterslay 2018 van Lehnert Veit geselecteerd, heerlijk aroma, mooi hoog in zijn zuren met aangename mineraliteit. Ernaast een compacte presentatie op een prachtig bord. Als basis een dikke cilinder van hele pure Noordzeekrabsalade, één helft was afgedekt met een dun krokantje van briquedeeg, op de andere helft dotjes gember-gel, dot kerrie crème en rolletje zoetzure rettich. Ernaast een heerlijke vinaigrette op basis van kaffir. Ieder hapje was anders, top smaakjes met een hoofdrol voor de verrukkelijke krab. De wijn sloot naadloos aan. (9)

Over naar een luxe Chardonnay uit de Savigny-Lès-Beaune van Domaine De La Vougeraie, gemaakt in verfijnde stijl met hele mooie zuren en subtiele houttoets. Ernaast een hele mooie presentatie. Centraal een dikke kort aangebakken langoustinestaart in een vinaigrette van Thaise basilicum, ernaast een quenelle mooi aangezuurde crème van pompoen. Aan de andere zijde een dun aardappelkrokantje geïntegreerd met rolletje zoetzure pompoen gevuld met enoki. Het geheel was afgewerkt met een schuimige beurreblanc gekruid met vadouvan. Delicate smaken waarin de langoustine mooi op de voorgrond kwam, ondersteund door verfijnde exotische smaakjes met frisse toetsen. Toppie! (9,25)

We zetten de heerlijke wijn door. In een zwart schaaltje een bruin gebakken skreifilet op een bedje van aardpeercrème, afgedekt met krokantjes van aardpeer en dunne plakjes champignon, het geheel was afgewerkt met poeder en beurreblanc van cepes. Goede cuisson met mooie aardse smaken en prima texturen. De wijn was keurig in balans en was een echte smaakversterker. (8,75)

Voor bij het pièce een ongewone blend van Cabernet en Syrah, de Equinoxe 2016 van Domaine de l'Arjolle, vol met met tonen van rijpe kers en pruim met een vleugje tabak en zachte afdronk. De tafel werd ingedekt met een speciaal gedecoreerd mes van Schiffmacher, mooi. Op een wit bord een strakke presentatie. Bruingebakken reerug met verschillende structuren van bataat. Quenelle mousseline afgedekt met een opengewerkt krokantje en een stukje fijn gesneden gratin. Het geheel was afgewerkt met een geconcentreerde eigen saus en een vinaigrette op basis van komijn. Het vlees was om te zuigen, de komijntoets was subtiel aanwezig. De wijn was keurig in balans, genieten. (8,5)

Als dessertwijn een klassieke Riesling Auslese (Erdener Prälat) 2016 van Karl Erbes, rijk en verfijnd met uitstekende zoet zuurbalans. Op een wit bord verschillende structuren van framboos. Centraal een mousse waaromheen dotjes gel en opengewerkte krokantjes. Ertussen toefjes ganache van witte chocolade op basis van yoghurt en een frambozenvinaigrette gekruid met limoenblad. Uiteraard in de smaakbeleving een hoofdrol voor de frisse framboos. De vinaigrette had een mooie rozentoets en de ganache was licht en fris, wat ik erg kon waarderen. De wijn maakte het feestje compleet. (9)

Als afsluiter een krachtige espresso van barista Liesbeth.

Samengevat kunnen we stellen dat de mannen tijdens de Corona crises niet stil hebben gezeten. Ondanks het handicap dat er op een ongewone locatie met simpel gereedschap moest worden gewerkt kwam het niveau boven dat van ons vorige bezoek van afgelopen jaar uit. Moderne gerechten met klassieke bereidingen opgebouwd met hoogwaardige ingrediënten. Mooie bordpresentaties zonder poespas, gebalanceerde smakencombinaties, goede texturen en respect voor het hoofdingrediënt. Complimenten!

2 vorige recensies
  3. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Hofstede De Blaak

Ditmaal werd onze bourgondische feestdag thuis verzorgd door chef Angelo Autiero van Hofstede de Blaak. We dronken in de zithoek samen een Blanc de Blancs van Pongrácz waarbij een heerlijke Geay oester in Oosterse marinade, genieten!

Hierna naar tafel voor de eerste gang. Als begeleider een verfijnde Puligny-Montrachet 2016 van Joseph Drouhin die ik al eens had gedronken zonder iets te eten en die me toen toch voor die prijs een beetje tegen viel. Ik was bij de chef gaan staan om te zien hoe het gerecht werd opgebouwd. Als basis een dikke quenelle Noordzeekrabsalade die werd afgedekt met dikke plakken rauwe coquille en betegeld met dunne plakken avocado. De afwerking was met dotjes limoen crème waarin gepofte wilde rijst. Ernaast een Thaise jus op basis van kokos waarin druppels citroenolie. Een geweldige rijke smakencombinatie waarin de krab mooi op de voorgrond kwam, de coquille zorgde voor voor een fijne textuur. De wijn kwam helemaal tot zijn recht naast de delicate smaken. (9)

Terwijl uit de keuken een heerlijk aroma van gebakken langoustines kwam schakelde we over naar een Condrieu Les Terrasses du Palat 2016 van François Villard, ofwel Viognier op zijn lekkerst. Op tafel kwam een compacte presentatie in een wit schaaltje. Als basis een compote van bataat gemarineerd in zoetzuur en gekruid met gember, erop drie krokant gebakken langoustinestaarten afgedekt met plakjes zoetzure bataat. Het geheel werd afgewerkt met een vadouvan vinaigrette en een krachtige langoustine bisque. Wow, smaken waar we helemaal blij van werden waarnaast de hemelse Viognier naadloos aansloot. (9,25)

Petro had me in 2019 aangenaam verrast met een Meursault 'Les Petits Charrons' 2015 Jean Javillier & Fils voor bij de tarbot, dus dat moesten we thuis ook proberen. In een witte schaal als basis een mousseline van aardpeer waarop stukjes oester, hier werd een dikke bruingebakken tarbotfilet op gedresseerd. Het geheel werd overgoten met een krachtige paddenstoelensaus waarin stukjes oester. Prima cuisson met bourgondische smaken, waarnaast de frisse tonen van de biodynamisch gemaakte Meursault als smaakversterker functioneerde. Grote klasse! (9,5)

Voor mij een primeur, een Monopole wijn die ik voor een speciale gelegenheid had bewaard. Nuits St Georges “Clos De Thorey” 2017 van Vougeraie, Pinot Noir op zijn best, betoverend! Op hoog vuur werden de zwezeriken bruin gebakken en uitgeserveerd op een bedje van groene asperges. Ernaast een stukje zacht gegaarde kalfswang waarop een quenelle frisse sjalottencompote. Verder nog enkele plakjes en een streepje crème van pastinaak waarbij een krachtige kalfsjus opgemonteerd met ganzenlever. Dit was voor mij de absolute topper van de middag. (9,75)

Voor bij de klassieker van de chef had ik een Gewürztraminer 2016 Trimbach geselecteerd. Ik kon in de keuken mijn speciale wensen doorgeven (extra kummel vinairette). Een gouden schaaltje met dikke plak rauwmelkse munster van Haxaire werd in in de oven geplaatst. Toen deze lekker zacht was geworden werd er het garnituur op gelegd. Schijfjes appel met dikke plakken ganzenlever en macadamia noten, daarna terug in de oven. Als “finishing touch” nog een flinke spuit kummel vinaigrette. Dat lepelde heerlijk weg, de vinaigrette kwam ditmaal meer op de voorgrond en dat maakt het gerecht voor mij helemaal toppie. (9,5)

We sloten af met een krachtige espresso van barista Liesbeth.

Samengevat was het een hele bourgondische middag met veel smaakbeleving en gezelligheid.

26 vorige recensies
  4. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Da Costa

Ditmaal de eer aan chef DC David van Restaurant da Costa Antwerpen om ons deze middag thuis culinair te verwennen. Ik blijf versteld staan hoe snel de keuken heringericht is en de werkbladen vol staan met borden, schaaltjes en bakjes gevuld met ingrediënten.
    We hadden binnen inmiddels een Pere Ventura Gran Reserva 2017 opengetrokken waar ik wel iets meer van had verwacht. De eerste bites stonden zo op tafel. Nigiri sushi waarop een Japanse omelet afgewerkt met een toefje miso crème, subtiele smaken. En een luchtige rijstcracker waarop een flan van groene curry afgewerkt met een dotje citrusgel. Mooi hoog op smaak met prima textuur en aangename naverbranding.

De amuse kwam in een cocktailglas. Hierin een salade van bloemkool aangemaakt met sushi azijn, waarnaast een saus van gele curry en krokantjes van gepofte amarant. Lekker fris met subtiele bite.

Als eerste begeleider Riesling Vom Roten Schiefer 2017 van Clemensbush, Gemaakt in strak droge stijl met heerlijk aroma, hoog in zijn zuren en aangename mineraliteit. Op een speciaal bord een cannelloni van zoetzure rettich gevuld met tartaar van gepekelde zalm waarop dotjes crème van dille en blaadjes citroenmelisse. Aan tafel afgewerkt met een heerlijke vinaigrette van dille. Een uitgekiende smakencombinatie met prima texturen waarin de dillevinaigrette de hoofdrol opeiste. De wijn bleef keurig overeind, genieten. (8)

Op een mooi bord als basis romanesco crème aangemaakt met pijnboompitjes, afgedekt met partjes van kleine tomaten in verschillende kleuren en blokjes Turkse aubergine, hierop lauwwarme ringen van pijlstaartinktvis. Aan tafel afgewerkt met een vinaigrette op basis van het uitlekvocht van tomaat en inktvis “opgemonteerd” met peterselieolie. Verfijnde pure smaken met sappige texturen waarnaast de wijn meer op de voorgrond kwam. (7,25)

Door met een Zuid Afrikaanse Sauvignon “reserve collection” 2019 van Tokara gemaakt in een geconcentreerde stijl. In een mooi schaaltje als basis een grote ravioli gevuld met farce van gamba, erop blokjes courgette overgoten met een schuimige kreeftenbisque en afgewerkt met fijngemalen pinda en vers gesneden basilicumblaadjes. Kruidig aroma met subtiele smaken, de heerlijke kreeftenbisque in de hoofdrol. De wijn vulde het gerecht aan met zijn mooie zuren. (7,75)

Over naar rood met een Morgon Côte du Py 2017 van Mommessin, redelijk complex met mooie zuren en subtiele tannines. Uit de keuken een gerecht waarin de chef zijn Indonesische roots etaleerde. Zacht gestoofde short rib gelakt met ketjap op een bedje van nasi kuning, het geheel was afgedekt met een paksoi blad. Aan tafel afgewerkt met een romige saus op basis van eekhoorntjesbrood. Goede smaken met Aziatische toetsen waarnaast de wijn keurig in balans was. (7,5)

Het pièce bestond uit getrancheerde, zacht gegaarde eendenborst, waarnaast een gekonfijte ui gevuld met nasi van ui, aan tafel afgewerkt met een milde zwarte knoflooksaus. Minimalistisch met pure smaken die prima combineerden. De wijn vulde het gerecht aan met zijn mooie zuren. (7,25)

Als dessertwijn een Beerenauslese Exquisit 2013 van Nittnaus, geconcentreerd met tonen van tropisch fruit en niet te zoet. Ernaast een strakke, compacte presentatie. Als basis een ring pannacotta van kokos waarin crumble van kokos, cremeux van citrus en gelei blokjes van aloë vera, het geheel was afgedekt met plakken licht gemarineerde ananas waarop blaadjes citroenmelisse. Mooie exotische en tropische smaken waar we blij van werden. De wijn sloot naadloos aan, genieten. (8)

Als afsluiter een krachtige espresso met een drietal huisgemaakte friandises. De crispy madeleine was erg goed gelukt maar ook de pralines mochten er zijn.

Samengevat was het een hele gezellige culinaire middag met verfijnde gerechten waarin Aziatische invloeden op speelse wijze worden ingezet. En dat tegen schappelijke prijzen, aanrader.

5. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Gastrobar 6
    Internationaal Den Bosch

Ons eerste bezoek was alweer 5 jaar geleden omdat er geen lunchmogelijkheden waren. Fijn dat je met deze lockdown wel een chef aan huis kunt bestellen voor lunch. Een leuk weetje is dat onze chef van vandaag 5 jaar geleden als leerling in de keuken stond en dat hij inmiddels een eigen bedrijf is gestart waar hij serviesgoed voor restaurants ontwerpt en produceert. De gerechten van deze middag zijn hierop uitgeserveerd.

Als aperitief een Pongrácz Blanc de Blancs die boven verwachting was. Als amuse steak tartaar op krokantje, afgewerkt met dotjes crème van artisjok gekruid met ras el hanout en schaafsel van gepekelde dooier. Mooie smaakencombinatie met prima textuur.

Waarna vers afgebakken boeren wit en bruin brood met olijfolie, gezouten roomboter en tomatentapenade, erg lekker.

Als eerste begeleider had ik de T.H. Chardonnay Limarí 2017 van Undurraga geselecteerd, rijke met verfijnde zuren. Uit de keuken een aardappelsalade afgedekt met plakken gerookte paling gelakt met een soja-gel, eromheen verschillende zoetzure groentjes, dotjes crème van soja en hangop gekruid met koriander, aan tafel afgewerkt met koriander olie. Volle smaken, de paling in de hoofdrol waarbij frisse accenten met aangename kruidentoetsen. De wijn vond ik aromatisch iets minder geslaagd maar in de mond ging het goed. (7,75)

Op mooie zwarte borden zacht gegaarde scholfilet afgedekt met een licht geschroeide panade van pistache, ernaast een quenelle duxelles waarop aangebakken cantharellen en een quenelle roomijs met roggebrood op een zoet-zoute koek crunch. Leker sappige vis met aangename warm koud beleving. In de smaak kwam de aardse toets van de paddenstoelen op de voorgrond. De chardonnay sloot hierbij duidelijk beter aan. Het blijft toch wel een uitdaging om met de beperkte informatie de juiste begeleiders te selecteren. (7,25)

Voor bij het pièce een Chorey Les Beaune 2017 van J.C. Boisset, kersensap met een vleugje framboos. Twee bereidingen van wild zwijn, plakken zacht gegaarde procureur met krokantjes van de afsnijdsels. Waarbij gegratineerde knolselderij, quenelle wortel compote en cilinders van knolselderij geglaceerd met jus de veau, aan tafel afgewerkt met een heerlijke saus op basis van jus de veau waarin gerookte meloeskes. Het vlees was zeer zacht en hoog op smaak, de saus had een krachtige rooktoets, wow. Ruim voldoende afwisseling met het garnituur en de Pinot Noir was een echte smaak versterker. (8)

Verder met Eiswein, Silvaner 2018 van Roman Graeff, geconcentreerd met uitstekende zoetzuur balans. Op een zwart bord een strakke, licht groene, bavaroisring van avocado waarin een koffie koek, afgewerkt met koffie merengues, toefjes yuzu gel, dotjes koffie crème en crème patissier, afgewerkt met stukjes pure chocolade. Mooie smaken die prima combineerden en zeker niet te zoet, waarbij de wijn naadloos aansloot. (8)

Als afsluiter een krachtige espresso van barista Liesbeth.

Samengevat kan ik stellen dat we enorm genoten hebben van deze middag met smaakvolle gerechten, royaal geproportioneerd waarbij een flinke doses gezelligheid. Ik kan het iedereen aanbevelen in deze vervelende tijd.

6. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Dames Pellens

Vanmiddag hadden we onze eerste culinaire verwenmiddag van 2021. Helaas niet op locatie maar gewoon thuis waar een van onze favoriete chefs ons in de watten heeft gelegd namens het onlangs heropende restaurant (wijnbar) Dames Pellens in Rijswijk. Het is de bedoeling om van deze locatie het hoofdadres te maken.
    Onze keuken was aan kant en er was in de koel-vriescombinatie ruimte gemaakt. De chef was uitstekend voorbereid, hij had in korte tijd de keuken heringericht, complimenten.

Als aperitief een Chenin Blanc les Terrasses 2018 van La Roulerie die uitstekend beviel. Een vers broodje kwam op tafel met wat gezouten roomboter en een bereiding van burrata met plakjes aangezuurde komkommer afgewerkt met een flinke portie vers geschaafde zwarte truffel, een goede start.
    De eerste amuse was een klein schaaltje gevuld met smeuïge pompoencrème waarin geroosterde hazelnoten afgewerkt met peterselie en jonge blaadjes shiso, smaakvol met een bite.
    Helemaal blij werden we van de tweede amuse. Eet tarteletje gevuld met fris aangemaakte handgepelde Hollandse garnalen afgedekt met een plak gerookte paling. Hiernaast werd de wijn nog lekkerder, wow.

We schonken de wijn door bij de eerste gang. Een keurige presentatie in een wit bord. Stukken gepekelde wijting met ziltige groentjes en stukjes kropslahart. Aan tafel afgewerkt met een vinaigrette op basis van mosselvocht waarbij wat uitlekvocht van yoghurt en olie van lavas. De puntjes op de i met vers geraspte mierikswortel. Verfijnde smaken met frisse tonen en sappige textuur waarbij een subtiele bite van de kropsla. De wijn ontwikkelde hierlangs tonen van citrusfruit en was wat mij betreft op zijn hoogtepunt, genieten! (8,5)

Over naar een Côte De Beaune 2017 van Domaine de La Vougeraie, een net iets minder geslaagde keuze van mij omdat de wijn iets te krachtige houttonen had. Uit de keuken een strakke presentatie. Gillardeau oesters in een vinaigrette van yuzu gekruid met shiso, afgedekt met dun geschaafde plakken radijs en een dikke laag lobbige Hollandaise. Een ware delicatesse waarin een uitgekiende balans van zuur en zilt. (8,5)

Even naar de keuken om de bereiding van de langoustines te zien. Zes dikke staarten lagen al uitgepakt op de snijplank, ze werden op hoog vuur aan beide zijden kort aangebakken waarna gedresseerd op de borden borden die onder de warmhoudlampen stonden. Besprenkeld met een vinaigrette op basis van passievrucht en aangevuld met wat mini tomaatjes en plakjes bleekselderie. Het gerecht werd aan tafel afgewerkt met een heerlijke saus getrokken van de koppen. De langoustines hadden een subtiele bite met smaken waar we weer helemaal blij van werden. (9)

Een “vegetarisch” gerecht mocht niet ontbreken. Twee aardperen gebakken in ganzenvet uitgeserveerd op een crème van eekhoorntjesbrood waarbij plakken kastanjechampignon en een saus op basis van gefermenteerde asperge, aan tafel afgewerkt met een flinke laag geschaafde zwarte truffel. Mooie smaken met op de voorgrond aardse tonen waarnaast de chardonnay voor het eerst echt goed combineerde. (8,25)

Voor bij het pièce een Savigny-Les-Beaune 1e Cru 2014 van Domaine de La Vougeraie, verfijnd en complex. Uit de keuken borstfile van Anjou duif mooi rosé gebraden waarbij bruingebakken plakken shiitake, linten verse andijvie, bramen, plakjes kumquat, salsa van amarena kersen en krokantjes van koffie, aan tafel afgewerkt met de eigen jus. Wow, top cuisson, delicate smaak en veel afwisseling met de heerlijke smaken van het garnituur. De wijn was hiernaast een schot in de roos, top! (9,25)

Uit Oostenrijk een Trockenbeerenauslese Exquisit 2015 van Nittnaus, geconcentreerd maar verrassend fris met tonen van tropisch fruit. In een zwart schaaltje een canelé van witte chocoladecrème, quenelle botercrème van pure chocolade met tonkaboon waarop sorbetijs van mandarijn en salsa van mandarijn, afgewerkt met salidou saus (gezouten karamel). Mooie volle smaken, niet te zoet, met een hoofdrol voor de heerlijke mandarijnen toets. De wijn bleef keurig overeind. (8,5)

Als afsluiter een krachtige espresso van barista Liesbeth.

Samengevat kunnen we stellen dat wat ons betreft deze beleving zeker vergelijkbaar is met een normale restaurant beleving. Het is voor de chef wel een uitdaging om alles tiptop over te brengen wat vanwege de toch wel grote afstand niet 100% gelukt was. We hebben er eerlijk gezegd geen last van gehad. Het grote voordeel van thuis eten is dat iedereen kan mee drinken en leuk dat de eigen muziekselectie op de achtergrond meespeelde. Rijsbergen heeft er een geweldig restaurant bijgekregen.

7. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor George's
    Internationaal Sittard

Geboekt voor een speciaal arrangement in een pas gerenoveerd hotel met een nieuw restaurant waar deze maand (november 2020) de brigades zijn versterkt met een deel van het Sabero team. Op tijd starten was het advies want na 20 uur werd er geen alcohol meer geschonken.
    We kregen een mooie grote kamer in het pas gerenoveerde gedeelte op de eerste etage. De trap af en je stapt meteen het restaurant binnen. Een hoge grote ruimte modern ingericht. De verlichting viel meteen op, twee grote ringen van lampen op twee verschillende hoogten die de ruimte sfeervol verlichtten. De zwarte tafels waren verder niet uitgelicht waardoor de presentatie van gerechten (en foto’s) niet helemaal tot zijn recht kwamen.

We werden begeleid naar een grote ronde tafel voor de open keuken waar een flink keukenteam druk in de weer was, leuk om te zien. Een feestelijke start met de brut reserve van Taittinger die uitstekend beviel. De eerst amuse was gelijk een hit, krokantje van opengewerkt tempura met stukjes gerookte paling, ringen gezuurde Sjalot, dotjes frisse XO saus en takjes dille, een echte smaakbom met uitstekende textuur.

In een porseleinen schelp een zacht gegaarde coquille met stukjes scheermes in een delicate ponzu vinaigrette, quenelle beurre blanc ijs waarop een oesterblad. Een royale amuse met hele verfijnde smaken, toppie.

In een rvs steelpannetje de bekende smakencombinatie van een chef in Helmond. Pikante rendang met stukjes kemiri noot waarop een quenelle mango ijs gekruid met rode peper. Heel smaakvol.

De jonge Sommelière presenteerde op hele leuke wijze de eerste begeleider voor bij de laatste amuse en de eerste gang. Pinot Grigio Collio 2018 van Borgo Conventi gemaakt in een elegante verfijnde stijl. Op een mooi groot bord een compacte presentatie. Blokjes ceviche van zeebaars gewikkeld in dunne plakken snijboon waaromheen tijgermelk van snijboon met saus van kokos en jalapeño. Erop tapioca kroepoekjes, oesterblaadjes en een flinke quenelle kaviaar. Verfijnde smaken met subtiele zuren en aangename ziltigheid die de wijn lekkerder maakte.

De eerste gang kwam in twee delen. In een dikke schaal blokjes toro met sojabonen waarbij grote toefjes ganzenlevermousse. Het geheel was afgedekt met een saus van lobbige sambai. Delicate smaakjes met perfecte smaakbalans, wow.
    Gevolgd door een flinke portie tartaar van “Maguro Akami” (mager deel van de tonijn rug) aangemaakt met kleine paddenstoelen en afgedekt met een subtiele crunch van ganzenlever. Uitgeserveerd in een saus van miso aangezuurd met sudachi. Smaken waar we helemaal blij van werden. (9,5)

Verder met een Oostenrijkse Weissburgunder Papageno van Allram, elegant en sappig met aangename mineraliteit. Uit de keuken een bekend gerecht. Gebakken langoustine in een jasje van gepofte amarant in een schuimige eigen jus met milde curry, gember en groene papaja. Waarbij mousseline van bospeen en bereidingen van spitskool, twee stukjes in een krokant jasje en een rolletje gevuld met tartaar van langoustine. Een uitgekiende smakencombinatie met subtiele exotische smaakaccenten waarin de langoustine helemaal tot zijn recht kwam, de wijn bleef wat op de achtergrond. (9,25)

Voor bij het klapstuk van deze avond een klassieke Chardonnay 2016 uit de Bourgogne van Bouchard Pѐre & Fils. Ernaast de perfect gebakken tarbotfilet in een schuimige saus van kombu met Vin Jaune, waarbij een stukje geschroeide bosui, sappige oester, oesterblaadjes en quenelle kaviaar. De tarbot leek een beetje glazig en was mooi op smaak, de heerlijke saus en aangename ziltigheid zorgde voor culinair genot. De wijn bleef hiernaast keurig overeind. (9,75)

Voor bij het pièce een Valpolicella Ripasso 2017 van Le Crosare, soepel met bescheiden zuren. Uit de keuken een strakke presentatie, twee medaillons van reerug met balletje stoof van de bout, streepje van zwarte olijf, spruit gevuld met Vacherin Mont D'or, blauwe bes, bolletje van samengeperste bramen en quenelle pastinaak mousseline, aan tafel afgewerkt met eigen jus. Top bereidingen met pure smaken die elkaar aanvulden, genieten! (9.5)

Als dessertwijn een tweeluik, ik beperk met tot degene die mijn voorkeur had. De Electra 2018 van Quady Winery, gemaakt van Orange Muscat. Een licht mousserende wijn met tonen van appel en perzik. Ernaast een mooie presentatie. Als basis een ring van mokka mousse waarin een bereiding van duindoornbes, erop een krokante cannelloni gevuld met crème van hazelnoot, quenelle aangezuurd mascarpone-ijs, merengues van mokka en dun chocolade krokantje, waarbij aan tafel een hele frisse koffie kombucha werd geschonken. Wow, verrassende zuren met bescheiden suikers en heerlijke mokka toets. Prima smaken die de wijn helemaal tot zijn recht deed komen. (9,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso en een schaaltje met een zestal heerlijke friandises om de laatste gaatjes te vullen.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd, goede presentaties van de wijnen en relatief beknopte presentaties van de gerechten, met gezelligheid.

Samengevat was het een beleving die duidelijk onze verwachtingen oversteeg. Een dikke pluim verdiend!

8. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Restaurant By Pascal

Retour naar onze favoriet van Oosterhout waar we inmiddels iedere zondag voor lunch terecht kunnen. De restyling is in een ver gevorderd stadium, de bedoeling was om het wat rustiger te maken en dat is grotendeels gelukt, zeker in het restaurantgedeelte bij de keuken, de fel gekleurde achterwand met surrealistische voorstelling daarentegen is er een die om aandacht schreeuwt. Tafels zijn vanwege corona alle keurig met damast ingedekt, prima. We werden begeleid naar een donker hoekje langs de achterwand. Grappig is dat je hier via de spiegels toch “alles” kun overzien.
    Als aperitief Ti Mo Vermentino van San Marzano die zeer goed beviel. Ernaast luchtige krokantjes van mais in een dip van mais, uitgeserveerd op een lange slanke rode tegel. Lekker knapperig met een toets van popcorn.

De amuse kwam op een grote vierkante porseleinen schaal in de vorm van een kroepoek waarop drie hapjes met olijf. Om te starten een krokante tortilla met crème van zwarte olijf afgewerkt met crumble van olijf. Waarna focaccia met compote van olijf en dotje tomatengelei. En om af te sluiten een olijvencakeje met krokantje van parmezaan. Goede smaken en textuur.

De eerste begeleider werd keurig door de assistent sommelière toegelicht, een Hongaarse Zenit 2019 van Tornai, bloemig aroma, redelijk complex in de mond met aangename mineraliteit. Ernaast een mooie strakke klassieke presentatie. Een cilinder met eromheen een ring gemaakt van stukken gekonfijte Argentijnse diepzeegarnalen. Op de ring partjes zoetzure radijs, toefjes crème van paprika, stukjes watermeloen en sojaboontjes. Op de cilinder poeder van kappertjes, aan tafel afgewerkt met een limoen dressing. Een royale portie met hele pure en verfijnde smaken, de garnaal was duidelijk minder ziltig dan de Portugese carabineros. De wijn sloot naadloos aan. (8)

Door met een droge Riesling Johannishof 2017 van Knipser gemaakt in een frisse stijl. Ernaast een tweetraps gerecht. Om te starten een marshmallow van pompoen afgewerkt met crumble van geroosterde pompoenpitten en dotje crème van curry. Op het bord een dikke zacht gegaarde scholfilet op een bedje van fijn gesneden pompoen, met ernaast quenelle crème van pompoen aangemaakt met curry. Op de schol een plakje geroosterde pompoen met crumble van geroosterde pompoenpitten, aan tafel afgewerkt met een romige saus van koffie met honing. Het klonk allemaal iets spannender dan wat het was. De vis was perfect gegaard en lekker sappig, de smaken van het garnituur kwamen hier niet echt bovenuit. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke zuren. (7,75)

Uit Californië een Panamera Chardonnay 2019, rijk en rond met toets van karamel. Ernaast een vegetarisch gerecht in een zwarte schaal. Mousseline van aardappel met gefermenteerde knoflook waarin aardappel gnocchi, stukjes gerookte amandel, stukjes eekhoorntjesbrood en dotjes crème van kastanje, afgedekt met schuim van aardappel, gemalen truffel en krokantjes van aardappel. Volle romige smaken met aardse toetsen die goed combineerde met de volle ronde wijn. (7,75)

Voor bij het pièce een Beaujolais Fleurie 2019 van Grégoire Hoppenot geschonken uit karaf, elegant en sappig met tonen van rood fruit. Uit de keuken een borstfile van op karkas gebraden Anjou duif waarbij compote van dadel, duxelles van shiitake en risotto gegaard in sap van rode biet met koffie, waarop een stukje gebakken ganzenlever. Aan tafel afgewerkt met de eigen jus aangemaakt met sap van rode biet en koffie. Goede cuisson en prima smaken, duxelles mooi hoog op smaak, risotto met een bite en aangename zoete toets van de vijg. De wijn functioneerde als smaakversterker met zijn verfijnde zuren. Voor mij de topper van de middag. (8,5)

Als dessertwijn een bijna droge Traminac (Gewürztraminer) van Bolfan, duidelijk minder zwoel dan die uit de Alsace met mooie zuren en aangename kruidigheid. Ernaast een speciaal dessert met strakke presentatie. Een wokkel van witte chocolade gevuld met mousse van komkommer gekruid met wasabi en saus van amarena kers, ernaast een pikant sausje van komkommer met wasabi, aan de andere zijde een sausje van amarena kers en erop een marshmallow van witte chocolade. Een verrassende smakencombinatie die goed uitpakt, heel origineel. De wijn pikte de komkommer met wasabi prima op, een fijne afsluiter. (8,25)

Bediening was ondanks dat het bijna geheel uitverkocht was zeer goed tot uitstekend verzorgd met voldoende persoonlijke aandacht.

Samengevat kunnen we stellen dat de stijl van de chef weer iets veranderd is, meer klassiekere bereidingen met iets grotere porties en subtielere smaken, ernaast een keurige wijnselectie in een fijne ambiance. Bedankt.

4 vorige recensies
  9. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor VANE
    Internationaal Eindhoven

We grepen meteen de eerste lunch mogelijkheid aan sinds de opening ruim drie jaar geleden. Vanaf 12 uur mochten we met de lift naar de 13e etage van De Groene Toren. Het aantal tafels is vanwege corona flink uitgedund en staan nu voornamelijk tafels aan het raam met prachtig uitzicht over de stad. We werden begeleid naar een ronde tafel in de hoek met uitzicht richting het PSV stadion, prima.
    Als aperitief een Champagne Grand Cru Blanc de Blancs Coste Beert van Pierre Legras die uitstekend beviel. De chef presenteerde de eerste ronde. Op een dikke witte tegel een drietal vegetarische hapjes. Krokante chip van maniok waarop een dotje crème van aardpeer met kort gegaarde dooier van kwartelei, afgewerkt met plakje aardpeer en bloemblaadjes van aardpeer, een originele smakencombinatie.
    Gevolgd door flammkuchen met feta afgewerkt met gedroogde bloemenblaadjes en gepofte amarant, lekker hartig.
    En een cakeje van zwarte olijf met dotje sesamcrème afgewerkt verse tuinkers, mooie textuur.

In een cocktailglas de amuse. Sap van gefermenteerde koolrabi waarin stukjes gerookte avocado, mosterdzaad, plakje jalapeño en gepofte wilde rijst, een smaakbommetje, wow.

De eerste begeleider werd keurig door de sommelière, die er al vanaf de start is, gepresenteerd. Weissburgunder 2019 uit de Pfalz van Ellermann Spiegel, niet helemaal droog met bloemig aroma en in de mond tonen van tropisch fruit. Uit de keuken een spannend gerecht. Gravad “lax” van heekfilet met radijs en zuurdesem krokantjes, afgewerkt met een melange van verse kruidenblaadjes. Aan tafel aangevuld met een saus van karnemelk met dragon olie en licht gepekelde haringkuit. Veel smaakbeleving met krachtige zuren en aangename kruidigheid. De wijn vond ik wat contrasterend. (8)

Uit Hongarije een droge Furmint die uit karaf werd geschonken. The Oddity 2017 van Royal Tokaji, complex met ronde tonen van peer en perzik. De sous presenteerde het tussengerecht met ingrediënten van het herfstseizoen. Gegrilde neustongfilet in een schuimige saus van tonkaboon en kastanje, waarnaast plakjes dungesneden portobello met quenelle compote van mizuna op smaak gebracht met miso. Aan de andere zijde een stukje bruin gebakken schorseneer met streep crème van gefermenteerde knoflook, afgewerkt met dunne krokantjes van kastanje en schorseneer. Het geheel werd aan tafel aangevuld met geschaafde herfsttruffel. Spannende smaken in het garnituur met veel afwisseling wat perfect combineerde met de wijn. (8,5)

Door met een Fiano van Boccantino in geconcentreerde ronde stijl met tonen van rijp citrusfruit. Ernaast een speciaal gerecht in een glazen bord. Verschillende bereidingen van de hele butternut pompoen. Crème van de schil, gekarameliseerde pitten en stukjes gekonfijt vruchtvlees aangezuurd met duindoornbes. Hierbij mandarijn van de barbecue, in een saus van sudachi aan tafel afgewerkt met zeste van mandarijn. Volle smaken met fijne zuren en een aangenaam bittertje die de wijn helemaal tot zijn recht deed komen. Normaal niet zo’n fan van vegetarisch maar op deze wijze heb je er geen erg in, complimenten. (8,5)

Over naar rood met Oostenrijkse Zweigelt van Steininger gemaakt in elegante stijl met tonen van kers en aangename kruidigheid. Op een zwart bord een strak gesneden roodbaarsfilet gelakt met soja, bestrooid met gepofte quinoa en sansho peper, in een saus van Cabernet Sauvignon. Op de rand een stukje licht gerookt roodlof met gemarineerde quinoa en verschillende structuren van biet. Keurige bereidingen met originele smaken. In de saus een verrassend bittertje dat het hele gerecht een aangename twist bezorgde en die de wijn duidelijk meer body gaf, origineel! (8,25)

Voor bij het pièce een Pinot Noir 2018 uit Californië van Mirassou gemaakt in een iets vollere maar zeker niet overdreven stijl. Ernaast roodpootpatrijs, eerst gerookt boven jeneverbessen waarna op het karkas gebraden. Twee stukken van de borstfile in de eigen jus, ernaast een crème van spruitjes waarop verschillende bereidingen van kool, onder andere kimchi en gestoofd in ganzenvet, afgewerkt met poeder van sumak. De aandacht ging meteen naar de originele krachtige smaken van het garnituur, de licht pikante kimchi en de bittertjes van de kool die er een wat stoerder gerecht van maakte. De wijn bleef keurig overeind. (8,25)

Een Griekse dessertwijn, een versterkte Mavrodaphne of Patras van Loukatos Bros met tonen van zwarte bes en vijg. Ernaast een origineel gerecht op een bruin bord. IJs van rode kool op een bedje van rode kool aangemaakt met veenbesjes, waarnaast een grote quenelle mousse van chocolade bedekt met koekcrumble, pistache noten, wat verse kruiden en kunstzinnige vorm van pure chocolade, aan tafel afgewerkt met glühwein. Een speciale smakencombinatie met veel smaakbeleving, niet te zoet met aangename kruidigheid waarnaast de wijn keurig in balans was. (8,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een keuze uit de royaal gevulde friandise trolley gepresenteerd door de patissier.

Bediening was uitstekend verzorgd door het gehele team, we voelden ons helemaal in de watten gelegd.

Samengevat kunnen we stellen dat de chef en zijn team inmiddels een heel eigen stijl heeft ontwikkeld. Hier wordt duurzaam gewerkt op hele creatieve wijze met originele smaken en bereidingen waarin de groenten de hoofdrol opeisen. Verrassend dat ook de bittertjes wat vaker op de voorgrond komen. Ernaast een uitgelezen wijnselectie met prachtig uitzicht over Eindhoven. We zijn blij dat er eindelijk lunchmogelijkheden zijn en hopen dat die zullen blijven. Bedankt.

10. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Taste!
    Internationaal Tilburg

adriaan

Retour naar het hart van Tilburg. Door de nieuwe corona regels waren de zitplaatsen erg ruim opgezet en het bedienend personeel had kapjes op. We werden begeleid naar een plaatsje aan een lange tafel voor de open keuken. Als aperitief een Hondarrabi Zuri 2017 van Hiruzta die zeer goed beviel. Een hapjes duo verscheen. Op de deksel een krokantje van walnoot met blokje semifreddo van geitenkaas afgewerkt met dotje pesto en toefje chili. Lekker met hele koude mondbeleving. In het schaaltje een nagemaakte paddenstoel. Het steeltje was een cake van paddenstoel, erop luchtig krokantje van paddenstoel met sesam. Mooi hoog op smaak.

Een derde hapje verscheen in een schaaltje met maiskorrels. Krokante taco gevuld met gestoofde lamsnek, vijgenchutney, dotje gel van laos en gezouten citroen. Veel smaakbeleving met goede textuur.

De eerste wijn werd kundig door de inmiddels ervaren sommelier gepresenteerd. Een wijn die hij zelf, voor het restaurant, op het wijndomein heeft geselecteerd. Riesling Birkweiler am Dachsberg 2018 van Siener, heerlijk aroma met vleugje petrol en mooi hoog in zijn zuren. Centraal op het bord een dot lobbig schuim van snijboon met gepofte granen waarnaast een rij glimmende plakken van zeebaars met zeste van limoen. Aan de andere zijde verschillende structuren van radijs met dotjes crème van waterkers en raapsteel, aan tafel afgewerkt met een vinaigrette van snijboon. Delicate smaken met vegetale tonen die naadloos aansloten bij de heerlijke wijn. (7,75)

Door met een Oostenrijkse Gelber Muscateller 2019 van Alphart, licht geparfumeerd, fris en sappig in de mond. In een wit schaaltje een platte cilinder tartaar van rund waarop een dik plakje gebakken knolselderie met blokje ganzenleverpaté, dunne plakjes rammenas, rolletjes zoet zure rettich en dunne krokante plaatjes. Het geheel was afgewerkt met een hele frisse vinaigrette van rood fruit. Complexe mondbeleving met veel structuren en smaken die goed combineerden, de wijn was keurig in balans. (7,5)

Uit een magnum een witte Côtes du Rhône van Chevalier d'Anthelme waarin de Viognier de hoofdrol speelde. In een zwart schaaltje een bruin gebakken scholfilet met een crunch van pompoenpitten waarbij verschillende structuren van wortel (julienne, gemarineerd met rode biet en toffee). Aan tafel afgewerkt met een vinaigrette van dragon en duindoornbes. Goede cuisson met pure smaken waarin ik de dragontoets zeer kon waarderen. (7,5)

Voor bij het pièce een St. Laurent 2018 van Siener gemaakt in frisse elegante stijl. Op een bruin bord een parelhoenfilet met jasje waarnaast een mousseline van aardappel met verschillende structuren van artisjok aan tafel afgewerkt met de eigen jus aangezuurd met sambai. Het vlees had een prima textuur, tikje royaal na gezouten en in het garnituur pure smaken. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma. (7)

Het predessert kwam op een diep zwart bordje met kleine spiegel. Een zandgebakje van kardemom waarin een dun laagje crème van duindoorn afgedekt met geschroeid Italiaans eierschuim, ernaast citroensorbet op koekcrumble. Lekkere zoetzure tonen met prima textuur.

De dessertwijn was een Oostenrijkse Süße Auslese 2017 van Grenzhof Fiedler, rond aroma, in de mond tonen van rode grapefruit en mooie zoet zuur balans. Ernaast een mooie presentatie op een wit bord. Driehoekjes mousse van mascarpone met champagne, waartussen een quenelle sorbetijs van gember, cremeux en poeder van witte chocolade, afgewerkt met dotjes gember gel. Het geheel was afgedekt met schotsen van citroen merengue en krokant plaatje van witte chocolade. Heerlijke smaken met veel afwisseling, goede frisse tonen met krachtige gembertoetsen. De wijn sloot naadloos aan waardoor het voor mij de topper van de avond werd. (8)

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd, gedetailleerde uitleg bij gerechten en wijnen in een gezellige ambiance.

Samengevat kunnen we stellen dat de keuken wederom een nieuwe koers heeft ingezet. Gerechten met pure smaken waarin ruime aandacht voor de groentjes en goede smakencombinaties. Ernaast een uitgelezen wijnselectie en gezellige bediening. Bedankt.

8 vorige recensies
  11. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Wijnbar Dames Pellens

Vorig jaar aangenaam verrast bij dit laagdrempelig restaurant dus daar moest een vervolg op komen. Corona regels hebben de hoeveelheid tafels aardig uitgedund, welke inmiddels wel zijn ingedekt met wit damast, keurig. Het keukenteam is versterkt met de chef van de vorige werkgever, die nu de gouden rechterhand van de chef vormt.
    We mochten een tafel kiezen en dat werd er een aan het zijraam met uitzicht op de wijnranken die vol met druiven hingen. Als aperitief een Chardonnay du Domaine 2019 van Rives-Blanques die zeer goed beviel. Waarbij ingelegde nashipeer met takje koriander cress, een smaakbommetje.

Op een houten schijf een merengue van verjus waarop een dot crème van basilicum met toefje gel van onrijpe druif (van de eigen rank) afgewerkt met een blaadje Oost-Indische kers. Aangename kruidigheid met heerlijke zuren, prima.

Op een zwart schaaltje tartelettes gevuld met crème van eekhoorntjesbrood en dotjes crème van eidooier, afgewerkt met een dun schijfje kastanjechampignon en ring van bosui. Mooi hoog op smaak met heerlijke aardse toets.

De parade werd afgesloten met een gillardeau oester in een sausje van tomaat en venkelzaad, afgewerkt met uienring en blaadjes van tagetes. Heerlijk ziltig met aangename kruidigheid en crispy bite van ui.

De eerste begeleider werd op enthousiaste wijze door de jonge sommelière toegelicht. Een biodynamische Riesling 2019 van Eymann uit de Pfalz, sappig en mooi hoog in zijn zuren. Ernaast een mooie presentatie. Plakken gepekelde schelvis op een dunne laag crème van koolrabi, erop plakjes groene radijs en huis gepimpte “Royal Belgian Caviar”, ernaast blaadjes ijzerkruid met takjes zeekraal. Aan tafel afgewerkt met een vinaigrette van karnemelk gekruid met olie van peterselie. Het lekkerst vond ik het om per plakje eerst de kaviaar eraf te eten (die verrassend hoog op smaak was), waarna de vis met garnituur. Verfijnde smaken vol met frisse tonen en aangename kruidigheid (waar de wijn lekkerder van werd). (8,25)

Door met een Zuid-Afrikaanse Barrel Fermented Chenin Blanc 2018 van Perdeberg gemaakt in volle frisse stijl waarin de houttonen rijkelijk aanwezig waren. Ernaast een signature gerecht. Centraal op het bord een in roomboter, bruin gebakken tarbotfilet met stukjes lardo di colonnata in een schuimige saus gekruid met Japanse munt (shiso), ernaast lint van zoetzure venkel afgedekt met een blad van Japanse munt, crème van knolselderij en krokantjes van brioche. Volle smaken met frisse toetsen en aangename kruidigheid. De wijn sloot naadloos aan, genieten! (9)

Door met een Italiaanse Loren Syrah rosé van Brancatelli gemaakt in een fris-ronde stijl met tonen van bosaardbei. In een schaaltje een grote zacht gegaarde langoustinestaart waarop stukjes cornflakes, ernaast een schuimige eigen bisque, blokjes zoete pompoen gekruid met ras el hanout, sappige steeltjes van paksoi en wat mosterdzaadjes. Smaken die mooi combineerden waarin de langoustine keurig overeind bleef. Ook een fijne mondbeleving. De wijn was in balans en zorgde voor een mediterraanse toets. (8,75)

Door met Italiaans rood, Tre Roveri barbera d'Asti van Pico Maccario, diepe kleur, krachtig aroma en in de mond verrassend elegant met mooie zuren. Ernaast een strakke presentatie. Drie plakken keurig gebakken biefstuk van hert waarnaast gebakken spitskool afgeblust met rode wijn en enkele dotjes crème van gefermenteerde knoflook. Aan tafel afgewerkt met pandan olie waarin jus de veau. Behoorlijk minimalistisch en origineel met doeltreffende smaken waarmee het keukenteam respect afdwong. (8,75)

De dessertwijn kwam van hetzelfde Italiaanse huis en was gemaakt van de bekende Moscato, duidelijk minder mousserend dan gewend zodat het frisse exotische fruit meer op de voorgrond kwam. In een groen schaaltje als basis ganache van witte chocolade aangemaakt met vanille waarop verse blokjes mango, koekcrumble van witte chocolade en quenelle sorbetijs van duindoornbes. Het geheel was afgedekt met een merengue schots van duindoornbes. We startten heel fris met de duindoorn op de voorgrond waarna het steeds zoeter werd met mango en witte chocolade. De wijn vond ik verrassend goed combineren die ging naast het gerecht van zoet naar fris, leuk. (8,25)

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd door de enthousiaste jonge sommelière ondersteund door het keukenteam.

Samengevat kunnen we stellen dat het keukenteam niet heeft stil gezeten. Originele smakencombinaties weliswaar ietsje minder gedurfd dan bij ons eerste bezoek maar wel met royaler gebruik van luxere ingrediënten. Wijnselectie vond ik eveneens een stapje beter dan een jaar geleden. Dit alles tegen zeer betaalbare prijzen (helemaal tijdens de lunch) waardoor het deze middag bijna geheel uitverkocht was. Een echte aanrader en voor ons op dit moment de nummer één van Breda, bedankt!

12. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Mei Wah
    Chinees-Indisch Eindhoven

Retour naar de speciale lady chef in Eindhoven die luxe ingrediënten op traditioneel Chinese wijze bereid. Kan verklappen dat de lady chef, die inmiddels de 80 is gepasseerd, een stapje terug heeft gedaan maar nog steeds dagelijks in de keuken aanwezig is en toezicht houd op de kwaliteit.
    We werden begeleid naar een grote ronde tafel aan het raam. De wijnen en het luxe glasservies stonden gereed op de tafel naast ons, leuk.
    Om de smaakpapillen te activeren een Nepalese thee die met zorg was gemaakt. Ik gebruikte hem tevens als begeleider voor bij de eerste snack. Stukken garnalen kroepoek, licht pikante cassave en heerlijke emping, gepresenteerd in een grote ster van metalen pennen, waarbij een dip van pindasaus afgedekt met kokosschuim, dat gaat er altijd in.

Als aperitief een luxe champagne, de brut Souverain van het huis Henriot die uitstekend beviel. De eerste amuse was een plakje hard gekookt ei gekruid met jasmijnthee waarop een toef Japanse mayonaise en tapioca kaviaar met soja toets, ernaast een takje licht gekruide zeekraal voor textuur en ziltigheid.

Gevolgd door een grote garnaal in een krokant jasje van panko, luxe afgewerkt met kaviaar en uitgeserveerd op een schijfje sla aangezuurd met sap van Siciliaanse citroen. Verrassend licht en fris.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de maître sommelière. Grüner Veltliner Ried Stein 2017 van de gerenommeerde Bernhard Ott gemaakt in een zeer verfijnde stijl met subtiel pepertje. Ernaast een wat minder verfijnd gerecht, Tonkatsu Sando van krab die me wat deed denken aan een rijk belegde tosti, weliswaar mooi gedecoreerd met bloemen. Lekkere smaken met goede krabtoets maar voor mij werd de heerlijke wijn de hoofdrolspeler van deze gang. (7)

Door met een Zuid Afrikaanse Sémillon 2017 van Boekenhoutskloof, complex met tonen van rijp citrusfruit. Ernaast een signature gerecht, de topper van ons vorige bezoek. Halve kreeft met gembersaus van dubbel getrokken kippenbouillon, apart uitgeserveerd een leuk dekschaaltje jasmijnrijst met stukjes gember. Geen poespas op het bord maar een strakke presentatie. In de holte van het bovenlijf van de kreeft vonden we het vlees van de poot en schaar. Cuisson was top, de gembertoets van saus had een betoverende werking op de wijn, geweldig! Met de gember van de rijst kon ik deze toets nog wat versterken, top! (9)

Wit uit Libanon van het gerenommeerde Château Musar uit het topjaar 2010 gemaakt van de inheemse Obaideh en Merwah. Geschonken in een mooi glas met grote kogel die decanteren overbodig maakt. Rijk aroma met in de mond prachtige zuren, wow. Ernaast eveneens een bekend gerecht met sliptong. Als basis het krokant gebakken karkas, gekruid met five spices, wat mooi omhoog krulde. Erop stukjes sliptong gewokt met chilipeper, knoflook en groene asperges, waarbij beetgare groentjes in een gember knoflook saus. Verfijnde smaken die door de zuren van de wijn werden versterkt, met subtiel pikante toets die de verrukkelijke wijn nog lekkerder maakte, genieten! (8,5)

Uit Hongarije een droge Tokaji, The Oddity 2015 van Royal Tokaji, vol met ronde tonen van peer en perzik. Ernaast een relatief eenvoudige presentatie. Een in anijs gemarineerde kippendij geroosterd op de barbecue en getrancheerd in dikke plakken, waarbij een saus van zongedroogde knoflook. De kip was mooi hoog op smaak met krachtige knoflook- en aangename roostertoets. De wijn was hiernaast keurig in balans. (7,5)

Over naar Spaans rood met een Tempranillo 2015, de Norte van Bodegas Pujanza gemaakt in een elegante, zeer verfijnde fruitige stijl. Ernaast een strakke presentatie van Ibérico Char Sieuw gepresenteerd door de keukenchef. Het stukje van de Ibérico nek was gemarineerd in sesamolie met Chinese honing, waarna gegrild in de oven en afgelakt met Chinese honing. Ernaast paksoi geblancheerd in kippenbouillon waarbij oestersaus met sesam pitjes. Het vlees was mooi hoog op smaak met zoete toets, dit contrasteerde op aangename wijze met de zuren van de heerlijke wijn, prima. De delicate vette stukjes zorgde voor sappigheid. Een goede afsluiter. (8)

Bediening was uitstekend verzorgd, het koppel Yuen heeft ons op charmante wijze helemaal in de watten gelegd. Wijnkeuzes waren dik boven verwachting waardoor het voor mij een speciale beleving werd. Partner was helemaal tevreden over de thee selectie.

Samengevat was het wederom een geslaagde middag. Luxe ingrediënten bereid op traditionele wijze met Aziatische toetsen uitgeserveerd op strak klassiek porselein, waarnaast een geweldige wijnselectie geschonken in prachtig glasservies. Dit alles in een hele gezellige ambiance. Een adres waar wijnliefhebbers aan hun trekken komen, we voegen ze daarom graag toe aan onze favorieten lijst, bedankt!

13. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor 't Misverstant

Na een lange periode van maar liefst zes jaar retour. De zaak is ondertussen aan de binnenzijde geheel vernieuwd, nog steeds stijlvol met luxe uitstraling en verschillende geschakelde ruimtes. Je komt binnen bij de bar, links een grote ruimte, meteen rechts na de ingang een smalle gang met drie tafels en erachter een knus hoekje met privé tafeltje. Het was een mooie nazomerdag dus het terras was ingedekt, we namen plaats onder de dakplatanen.

Als aperitief een droge Escapade Muscat 2018 van Domaine Vaquer die goed beviel. De patron cuisinier kwam onze wensen opnemen en presenteerde de eerste snacks. Een krokante cannelloni van wortel gevuld met humus en afgedopt met bieslook, erop dotjes met de smaken, koriander, ras-el-hanout en gezouten citroen. Zeer smaakvol.

Op een zwart schaaltje een tartelette waarin feta van Boxtelse waterbuffel met dotje van gekonfijte tomaat, afgewerkt met en crispy sliertjes en poeder van prei.

De amuse kwam in een wit cocktailglas met gouden binnenzijde. Thaise kreeftensoep waarin een quenelle farce van kreeft aangemaakt met tom kha, druppels olie van kaffir lime en crispy bieslook. Die smaakte naar meer, heerlijk!

De eerste wijn werd keurig gepresenteerd, Dido "La Solució Rosa" 2017 van La Universal, rijk aroma met tonen van rijpe watermeloen, in de mond complex en redelijk krachtig met een subtiel bittertje in de afdronk. Ernaast een tweeluik. Om te starten een beignet van krab in een granité van yuzu. Top gemaakt met sappige vulling van krab wat heerlijk combineerde met de heerlijke zuren van yuzu die de wijn lekkerder maakte.
    Op een dik wit bord een frisse kruiden vinaigrette waarin een platte cilinder delicate Noordzeekrabsalade, erop een quenelle kaviaar, bolletjes van groene appel en dotje crème van lavas. Hele verfijnde smaken waarnaast ik de wijn net wat te krachtig vond. (8)

Door met een luxe klassieker, Chablis 1er Cru "Les Forêtes" 2018 van Domaine Henri Costal geschonken in een prachtig glas. Uit de keuken een krokant gebakken zeebaarsfilet in een schuimige dashi saus met verschillende structuren van radijs, ziltig blaadje gepofte rode zeesla en krokantje van zeewier. Mooie pure smaken en prima cuisson, het hapje met de zeesla vond ik het lekkerst, de wijn maakte het allemaal nog lekkerder. (8,25)

Uit Côtes du Rhône Villages een witte Ciel Etoile Visan 2018 van Domaine au 7ème Clos, biologisch gemaakt van Roussanne en Marsanne in een volle stijl. De keukenchef presenteerde de geroosterde langoustine staart gekruid met Hindoestaanse kerrie waarbij verschillende structuren en bereidingen van wortel en krokantjes van ras-el-hanout, aan tafel afgewerkt met een romige Noilly Pratsaus. Pure smaken met subtiele Aziatische toetsen waarnaast de wijn keurig in balans was. (8,25)

In een mooi groot glas een Italiaanse topper voor bij het pièce. Flor di Uis 2016 van Vie di Romans uit Friuli van voornamelijk Malvasia Istriana, super verfijnd, complex en geconcentreerd. Uit de keuken een klassieke presentatie van een signature gerecht. Een dikke gegrilde tarbotfilet met pancetta op een bedje van zuurkool met aardappelpuree, in een schuimige saus van eekhoorntjesbrood. Afgewerkt met gebakken cantharellen en krokantjes van zuurkool. Een echte klassieker met volle smaken en aangename zuren die door de wijn naar een nog hoger niveau klom, toppie. (9,25)

Voor bij het dessert een Gewürztraminer Cuvée Particuliѐre 2014 van Jean Sipp uit de Alsace, tikje zwoel met een toets van rijpe lychee. In een aparte bruine schaal een strakke presentatie. Verschillende bereidingen en structuren van chocolade aangemaakt met yuzu en bergamot waarbij een bolletje palmsuiker ijs, dulce de leche en sausje van verveine. Krachtige ronde smaken met frisse toetsen die de heerlijke wijn wat weg drukte. (8)

Als afsluiter een krachtige espresso met een drietal heerlijke friandises.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd door de sommelier ondersteund door het hele gezellige keukenteam.

Samengevat was het een hele fijne middag, gerechten in klassieke stijl met subtiele Aziatische invloeden gemaakt door een ervaren keukenteam. Ernaast prima wijnen die helaas niet allemaal even zorgvuldig geselecteerd waren. Dit in een hele gezellige ambiance op het terras onder de dakplatanen. Bedankt.

14. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Rijnzicht
    Internationaal Doornenburg

Retour naar een van onze culinaire hoogtepunten van afgelopen jaar. Het was prachtig nazomer weer waardoor het terras was ingedekt. We werden begeleid naar een ronde tafel in de serre, waarvan de pui geheel geopend was. Genieten dus van een onbelemmerd uitzicht over de Neder-Rijn, prima.
    Er waren in het menu veel upgrade mogelijkheden mogelijk, wat laat zien dat de echte liefhebbers deze culinaire hotspot gevonden hebben. Deze lunch was dan ook zo goed als helemaal uitverkocht.

Als aperitief een complexe Señor da Folla Verde uit de Rias Baixas die uitstekend beviel. In een geslepen cocktailglas gevuld met spliterwten en zeewier, een cornetto van briquedeeg waarin kruidenkaas en softijs van wakame. In een keer in de mond voor het optimale resultaat.

Gevolgd door een amuse drieluik. Om te starten een luchtig stokbroodje met crème van boeren oplegkaas, emulsie van komijn en verse kruidenblaadjes. Goede smaken met prima textuur.
    Een gemoderniseerde klassieker van “meloen en ham”. In tomatenbouillon met druppels olie van Ibérico ham bolletjes van verschillende meloensoorten, erop een dot schuim van shiso afgedekt met een plakje gedroogde meloen en blaadjes shiso Purple. Hele verfijnde smaken.
    Om af te sluiten een cakeje van rode curry met een crème van kokos, waarop Hollandse garnaaltjes (gefrituurde koppen en handgepelde staartjes), jonge koriander en zeste van kaffir limoen. Een gelaagde smaakbeleving, in het begin garnaal met kokos en limoen, waarna een hoofdrol voor de cake en het eindigt met pikante garnaal met naverbranding, leuk.

Nog een amuse trio “de wandeling langs de rivier” gepresenteerd in zware kist waarin de goede en minder goede dingen die je langs de rivier tegen komt. Op een blikje een crispy tartelette van watermunt waarin een bolletje eendenlever met dotje emulsie van watermunt afgedekt met een transparant schijfje gelei van gember.
    De moderne versie van “het broodje paling”. Gepoft bolletje brood gevuld met gerookte paling en emulsie van mierikswortel, afgewerkt met bloemenblaadjes van de korenbloem. Mooi hoog op smaak, voor mij de topper van de parade, wow.

Op de tafel barbecue een rivierkreeftje, gegaard op 55 graden waarna kort gebarbecued en gelakt met een sterke reductie van de schalen, afgewerkt met mayonaise en kleine blaadjes verse watermunt. Hierbij een pincet, wat nog niet zo makkelijk ging.

De eerste begeleider werd keurig door de Sommelière gepresenteerd, Rueda 'Carrasviñas' Barrica' 2019 van Félix Lorenzo Cachazo, gemaakt van Verdejo in een volle complexe stijl met een vleugje hout. Ernaast een nieuwe variant van mijn topper van afgelopen jaar. Het witte schaaltje was afgedekt met een krokante plaat van knolselderij waarop gevriesdroogde ganzenlever met toefjes gel van goudbes en blaadjes limoen cresse. Onderin Noordzeekrabsalade aangemaakt met gerookte yoghurt, eromheen een vinaigrette van ponzu, erop mousse van de reductie van de schalen van de krab en partjes van de goudbes. De hapjes met alle smaken te samen waren top met uitstekende textuur. Wel, in mijn beleving, net iets te weinig krabsalade om alle hapjes te perfectioneren. De wijn sloot naadloos aan en maakte maakte de gang compleet met zijn heerlijke aroma. (9)

Uit Portugal de Alentejo 2018 van Esporão, rijk aroma met toetsen van abrikoos en vanille, complex in de mond met lange afdronk. Ernaast een mooie presentatie. Hollandse forelfilet in een vinaigrette van hooi en aardappel, afgebiesd met een dunne ring Hollandaise. De forel was licht gepekeld en gerookt in hooi waarna langzaam gegaard. Afgedekt met een plak donker groene gelei van peterselie, ernaast verschillende structuren van aardappel, bolletje crème van gepekelde eidooier en dotjes miso van kappertjes. Aan tafel decadent afgewerkt met een flinke lepel ‘Oscietra royal’ van Imperial Heritage. De forel was nog glazig en super zacht met subtiele aardse toets welke mooi combineerde met de aardappel structuren. De kaviaar zorgde voor decadente ziltigheid die het gerecht naar een hoger niveau bracht. De wijn sloot naadloos aan, genieten! (9,25)

Over naar rood voor bij de tarbot, en dan weet je dat er iets speciaals mee is gedaan. Uit de Ahr Spätburgunder 2017 van Mayschoss gemaakt in elegante stijl met tonen van framboos en aardbei. Op een groot wit bord met kunstig reliëf de tarbotfilet, kort gebakken en gelakt met tandoori specerijen, ingepakt in een complex garnituur. Erop oesterblad, gelei van zeewier en schuimige beurreblanc op basis van van geitenmelk. Ernaast in een saus van tandoori verschillende structuren van bospeen (pittige kimchi, quenelle crème en dotjes gel aangemaakt met yuzu) en takje zeebesjes. In de mond complexe smaakbeleving waarin de tarbot als textuur mooi overeind bleef, ieder hapje leverde weer een nieuwe beleving op. Vooral het oesterblad, kimchi toets en tandoori specerijen konden me zeer bekoren. (9,25)

Voor bij het pièce een Dolcetto d'Alba 'Piani Noce' 2018 van Parusso in een verfijnde elegante stijl. Uit de keuken een artistieke presentatie. Borstfilet van Miral duif, drie weken gerijpt in hooi waarna op lage temperatuur voorgegaard op de barbecue en af gegaard in de oven, gelakt met mole (specerijenmengsel uit Mexico) en afgewerkt met dunne streepjes van de eigen jus. Onder een opengewerkt crispy blad van rode biet het garnituur. Oliebol gevuld met stoof van het boutje, quenelle crème van gepofte biet, toefjes gel van gefermenteerde pruim, stukjes gemarineerde ingedroogde pruim en dotjes heerlijke crème van lavas. De duif was perfect gegaard en was mooi op smaak met subtiele toets van de mole. De smaken van het garnituur combineerde hierbij uitstekend, evenals de elegante wijn. Voor mij de topper van de middag. (9,5)

Als dessertwijn iets speciaals uit een oranje flesje. S' Naranja van Sauci, een versterkte wijn gemaakt van Palomino fino en Pedro Ximénez waarbij in een later stadium van het proces sinaasappelschillen aan zijn toegevoegd. De sinaasappel toets domineerde in aroma en smaak, smaakvol! Mijn dessert bestond uit een grote kogel Manjari chocolade mousse in een jasje van Hollandse bes met een vloeibare vulling van duindoornbes. Deze lag in een vinaigrette van besjes met olie van huacatay, afgebiesd met een crème van MonChou. Erop een dun krokantje van pure chocolade gekoppeld aan de kogel met ijs van gefermenteerde blauwe bes. Afgewerkt met een rots van chocolade crème bevroren in stikstof, gedroogde besjes, dotjes crème van huacatay en takjes citrusafrikaan. Veel smaken (voornamelijk zuren en bitters) en texturen die mooi samensmolten. Welke harmonisch combineerden met de dessertwijn die hierdoor ietsje ronder werd. (8,75)

Als afsluiter een lekker frisse espresso met een uitgebreide selectie friandises. Waarbij een marshmallow op basis van limoen aan een stokje, die je boven een kampvuurtje kon roosteren, leuk.

Bediening was uitstekend verzorgd door een grote brigade (zwart en wit) op gezellige wijze.

Samengevat waren we weer helemaal tevreden. Een innovatieve keuken met creatieve gerechten, gemaakt op moderne wijze met moleculaire technieken, doordacht en gebalanceerd, die voor smaak en mondbeleving zorgden. Ernaast een keurige wijnselectie. Voor de avontuurlijke fijnproever absoluut een omweg waard, bedankt!

2 vorige recensies
  15. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Cuchara

Voor het eerst sinds lange tijd weer naar België voor een lunch bij onze top favoriet in de Lepelstraat (waarna het restaurant is vernoemd) die de laatste keer door Michelin is bekroond met de 2e ster. Corona maatregelen zijn strenger dan in Nederland, mondkapjes zijn verplicht tot aan de tafel.
    We kregen “onze” tafel aan het raam. Als aperitief een Sauvignon Blanc uit de Touraine van Pre Baron die zeer goed beviel. De eerste amuse was gelijk een hit. Een schaaltje met glimmende parels van shiso Purple in basilicumolie waar aan tafel overgoten met een heldere bouillon van tomaat. Sappig met mooie zuren, aangename kruidigheid en aparte mondbeleving, prima.

De tweede amuse was een crispy tartelette van wakame, gevuld met een platte cilinder Noordzeekrabsalade gekruid met spinazie, erop een dun zuurdesem krokantje met een dot mousse van karnemelk en mierikswortel, afgewerkt met blaadjes klaverzuring. In een keer in de mond voor een geweldige beleving in smaak en textuur.

De oester mocht natuurlijk niet ontbreken. In de schelp een lauwwarme Geay uit Normandië, gepocheerd in escabeche van algen en afgewerkt met parels van basilicum. Verfijnde smaken met vlezige textuur, genieten!

Tijd voor het huisgemaakte speltbrood met grove textuur dat recht uit de oven kwam, erbij geschroeide boter aangemaakt met soja waarop stukjes bloemkool.

De eerste begeleider werd op enthousiaste wijze met goede onderbouwing toegelicht door de nieuwe, ons niet onbekende, sommelière. Alvarinho contacto 2019 van Anselmo Mendes gemaakt in een iets vollere stijl met aangename mineraliteit. Ernaast een indrukwekkend nieuw gerecht uitgeserveerd in een grijze schaal op een dik houten onderbord. In een jus van sambai gekruid met koriander twee bereidingen van Akami Tonijn. Verticaal twee dikke plakken sashimi waartussen hand gesneden tartaar, erop crème van miso, emulsie van bonito en saus van mierikswortel. Afgedekt met een sesamkletskop waarop fijngesneden nori en zeste van sudachi. Wow wat een smaakbeleving, zeer verfijnd, complex en gebalanceerd, grote klasse. De wijn sloot naadloos aan, top! (9,75)

Uit de karaf een Finca els camps 2016 van Jané Ventura gemaakt van Macabeu, redelijk complex en geconcentreerd met aangename houttoets, heerlijk. Uit de keuken wederom een indrukwekkend gerecht. Stukken langzaam gegaarde kreeftenstaart in kreeftenboter op smaak gebracht met myoga (Japanse gembersoort), waarbij schuim van zee-egel en afgewerkt met een luchtig nestje van shiro kombu (gefrituurd zeegras). De kreeft was perfect gegaard en vanwege de boter mooi hoog op smaak, de zee-egel zorgde voor krachtige ziltigheid die de koppeling naar de wijn perfectioneerde. Wow. (9,75)

De heerlijke wijn werd doorgezet voor het vegetarische gerecht. In een kom Chawanmushi gemaakt van koji (gefermenteerde rijst) waarop stukjes kort gegaarde groene asperge in plankton boter, afgedekt met een crunch van zeealgen en mimosa met bieslook. Dat lepelde lekker weg met veel mondbeleving. (8,5)

Over naar Spaans rood uit Priorat, de L’interrogant van Clos 93, kersrode kleur, fruitig aroma met tonen van bes, in de mond geconcentreerd met subtiele kruidigheid en zachte afdronk. Uit de keuken in hooi gegaarde presa van het Ibérico varken waarbij dotjes crème van aubergine aangemaakt met mirin (zoete rijstwijn) en stukje gebrande ui, afgewerkt met de eigen jus en schuimige saus van five spices. De kunst van het weglaten is hier optimaal toegepast. Goede cuisson met pure smaken die door de zuren van de wijn werden versterkt. (8,75)

De dessertwijn was gemaakt van laat geplukte Sauvignon Blanc, Sweetheart 2019 van Oliver Zeter (Pfalz). In het aroma tonen van passievrucht en citrusfruit, in de mond een fijne zoetzuur balans. In een schaal een strakke presentatie met aan de bovenzijde een crispy violet krokantje met blauw paarse bloemenblaadjes. Eronder als basis een crème van kokos afgedekt met crunch van amandel en stukjes gelei van munt, waarop een merengue van violet en quenelle kokosijs. Alle smaken samen voor het optimale resultaat. Originele smaakbeleving met in de mond veel texturen, waarbij de wijn aangename fruitigheid toevoegde. (9,25)

Als afsluiter krachtige espresso met heerlijke praline en leuke tafelbereiding met stikstof door de sommelière. Een verrassende smakencombinatie van bevroren melk met zwarte peper en zeste van limoen.

Bediening was uitstekend verzorgd, keurige presentaties van de gerechten door het gehele team en door de nieuwe sommelière enthousiaste presentaties met goede selectie van wijnen.

Samengevat was het, zoals we afgelopen jaren inmiddels gewend zijn, een topbeleving met twee meesterwerken, waarmee de creatieve chef zichzelf wat mij betreft op indrukwekkende wijze heeft weten overtreffen. De vriendelijke prijsstelling is inmiddels naar boven bijgesteld, dat betaald zich wel terug door het gebruik van hoogwaardige ingrediënten. Originaliteit in smaak en beleving staan hier hoog in het vaandel. Een echte aanrader, bedankt!

7 vorige recensies
  16. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Wiesen

We volgen Wiesen al vanaf de opening, alweer mijn 12e bezoek. Na even terugkijken is het leuk om te zien dat oude klassiekers van de chef weliswaar in verbeterde uitvoering gewoon blijven bestaan. Vanwege corona zijn er plexiglazen schotten geplaatst en tafels verdwenen. Wij werden begeleid naar “onze” grote ronde tafel aan het raam, fijn.

Als aperitief Coeur de Schistes 2019 van Les Frères Couillaud uit de Muscadet Sèvre et Maine die zeer goed beviel. De tafel werd gevuld met een viertraps amuse parade. In het eitje gemarineerde zalm afgedekt met een mousseline van aardappel en een royale portie kaviaar. Delicate ziltigheid met zalvende textuur, heerlijk.
    In een likeur glaasje escabeche van scheermes afgewerkt met toefjes gefermenteerde knoflook. Mooie zuren met aangename bite, prima.
    Op het krab pantser een soufflé van schaaldieren met een crème van saffraan, goed.
    Op de shiitake een tapioca krokantje op smaak gebracht met cepes waarop een bolletje rundertartaar afgedekt met dunne plakjes champignon. Mooi hoog op smaak.

Op een gouden lepel een platte cilinder ganzenlever terrine aangemaakt met gekonfijte eend en afgewerkt met een plakje herfsttruffel, daar werden we helemaal blij van.

De klapper was de lauw warme Zeeuwse platte met roerei, champagne beurreblanc en lepel Anna gold kaviaar. Een gelaagde smaakbeleving met op het eind de ziltige oester met aangename bite, top!

Een van onze hoogtepunten van ons eerste bezoek, de langoustine bisque, was weer terug. Ditmaal met tafel bereiding. In een hoog bruin bord met kleine spiegel langoustine tartaar, deze werd door de chef overgoten met een romige bisque waarna er een paar lepels schuimige bisque aan toe werd gevoed, verrukkelijk!

De eerste begeleider werd beknopt door de jonge sommelier gepresenteerd, Weissburgunder 2018 van Weingut Winter, gemaakt in een volle complexe minerale stijl. De chef wilde graag iets nieuws laten proeven waar hij de laatste tijd aan had gewerkt. Tartaar van wilde zeebaars waarop plakjes radijs, blaadjes van de maggiplant en takje rood hoorntjeswier, in een vinaigrette van karnemelk met olie van lavas. Verfijnde smaken met mooie zuren en verrassend lekkere maggi toets. De wijn sloot naadloos aan. (8,5)

Verder met een Zuid Afrikaanse Chenin Blanc 2019 ‘The Ladybird’ van het huis Laibach. Heerlijk aroma, in de mond verrassend fris met tonen van exotisch fruit. Uit de keuken de verassing van deze middag. Noordzeekrabsalade met centraal erin een klein tomaatje, erop stukjes avocado afgedekt met een lobbige lauwwarme choronsaus waarop poeder van tomaat en olijf. Wow, daar werden we even stil van. De saus gaf deze vertrouwde smakencombinatie een hele nieuw twist, toppie. (9,5)

Uit Italië een Pinot Grigio 2018 van Köferhof in een volle geconcentreerde stijl. Uit de keuken een hele dikke langoustine staart op een fijne brunoise van van wortel en prei, erop een flinke portie kaviaar, aan tafel afgewerkt met een romige aardappel-bieslooksaus. Puur genot! (9,5)

Verder met een klassieke Bourgogne, Viré-Clessé 2018 van Domaine de Roally, fris en romig, heerlijk. Ernaast een klassieker van de chef. Tarbot filet gebakken op aardappelschijfjes afgewerkt met plakken geschaafde Toscaanse herfsttruffel, uitgeserveerd op een mousseline van knolselderie met plakken gebakken eekhoorntjesbrood en kalfsjus. Een perfect uitgevoerde evergreen die nooit verveeld. (9)

Voor bij het pièce Spaanse rood uit Catalonië (ten zuiden van Priorat). De Via Terra van Edetària gemaakt van Garnatxa Negra, diepe paarse kleur, krachtig met tonen van braam en kers en een elegante afdronk. De chef kwam met de proeverij van Anjou duif. Borstfilet met crunch van aardappelkaantjes en pistache, zacht gestoofd boutje en het haasje. Waarbij gebakken cantharellen, wortel en structuren van ui en aardappel, aan tafel afgewerkt met de heerlijke braadjus (pannetje bleef op tafel, top). Prima cuisson met hele mooie smaken die door de zuren van de wijn werden versterkt, genieten! (9,5)

Een voor mij nog onbekende dessertwijn Tschida, BA Red, ofwel een Blaufränkisch Beerenauslese aangenaam fris met tonen van rijpe rode bes en subtiele kruidigheid. In een wit schaaltje verschillende bereidingen van braam met bolletjes New York cheesecake, dunne plak pure chocolade en koekcrumble met hazelnoot, aan tafel afgewerkt met een venijnig zure azijn van cabernet Sauvignon. Ik vond het helemaal geweldig hoe die zure azijn de smaken van het gerecht omhoog bracht en de wijn deed opbloeien, complimenten. (9,25)

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd op gezellige wijze. Met de chef in de hoofdrol, ondersteund door de maître en jonge sommelier waar later nog de nieuwe Italiaanse restaurant manager bij kwam.

Samengevat was het een topbeleving, duidelijk anders dan de belevingen van afgelopen jaren met middag vullende copieuze lunches waar voor mijn gevoel de kwaliteit een beetje verloren ging in de bourgondische kwantiteit. Ditmaal een geweldige amuse parade waarna bijna alleen maar top gerechten, bekende klassiekers en enkele sterke nieuwe. Ernaast een keurige wijnselectie, in een fijne ambiance. Zo zijn ze voor ons weer terug aan de top in Eindhoven. Bedankt!

11 vorige recensies
  17. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor De Houtloods
    Internationaal Tilburg

We volgen de houdloods al vanaf de opening, ze hadden me nog nooit echt helemaal weten overtuigen. Dit was alweer het zesde bezoek. De “nieuwe” chef, die er al eerder had gewerkt, is inmiddels ruim een jaar bezig. Kan vast verklappen dat hij heeft gewerkt aan een eigen signature.

We namen plaats aan de bar waar we de chef in actie zagen, leuk! We kozen onze favorieten van de heel betaalbare a la carte kaart en lieten één gerecht door de chef bepalen.
    Als aperitief een sappige Malvasia del Salento Bianco 2019 van Feudi Salentini die goed beviel. Ernaast luchtige krokantjes met een dip van sla afgewerkt met gepofte quinoa, subtiele smaakjes met aangename mondbeleving.

In een klein reageerbuisje een fris shot van tomatenbouillon met dragon olie om de smaakpapillen op scherp zetten. Gelijk erna een amuse tweeluik. In een kistje de Geay oester ook wel de koningin van de Charente-Maritime genoemd, complex afgewerkt met barbecue lak, emulsie van lamsoor, yuzu parels, schijfjes oesterblad, dotje gel van citroenmelisse en olijfolie. Verrukkelijk!

Op gedroogde shiitake een tartelette gevuld met paté van witte truffel en cepes afgewerkt met poeder van cepes en dotje ponzu gel. Heerlijk aroma van truffel, in de mond een subtiele start met mooie umami toets die opbouwde naar een krachtige toets van leverpastei.

Mijn eerste gang was de keuze van de chef. Sashimi van watermeloen (tweedaagse bereiding) in een gazpacho van komkommer met wasabi waarin druppels shiso olie, erop toefjes citrusgel aangemaakt met szechuanpeper, gepofte tapioca parels en wasabi takjes. Aan tafel afgewerkt met enkele druppels Tomasu sojasaus van duindoornbes (top product gebrouwen in Rotterdam). Alle smaken samen gaf het beste resultaat. De meloen had een bite gekregen en was van binnen nog lekker sappig met subtiele ziltige toets. Een speciale beleving, prima. (8)

Voor bij de topper van de middag een droge Silvaner van Bretz uit Rheinhessen, uitbundig aroma met toets van vers gemaaid gras, in de mond een a typische smaak met verfijnd bittertje. Op het bord IJslandse langoustinestaart (kort gegaard in kombucha met passievrucht waarna afgeschroeid) op een tartaar van gerookte wortel waartussen stukjes gepocheerde oester en blokjes gelei van passievrucht, in een vinaigrette van karnemelk. Erop crème van duindoornbes en gefrituurde wakame met poeder van duindoornbes. Wow, veel smaakbeleving met verschillende frisse toetsen en sappige texturen die de Silvaner helemaal tot zijn recht lieten komen, toppie! (9,25)

Voor bij het pièce een Copertino Rosso 2010 van Cupertinum, licht belegen met mooie zuren en een elegante afdronk. Op het bord licht krokant gebakken zwezerik gelakt met teriyaki saus op een bedje van seroendeng en bedekt met een schuimige saus van kokos geparfumeerd met citroengras. Ernaast een dot pudding van pandanblad en een balk van gepofte ananas gemarineerd in rode curry met gember waarna kort geroosterd. Prima smaken die aan Indonesië deden denken, lekker pittig met aangename gember toets. De wijn maakte het gerecht compleet, genieten! (8,25)

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd, een hoofdrol voor de enthousiaste chef met gedetailleerde uitleg bij de gerechten, veel achtergrond informatie en gezelligheid, ondersteund door een jonge dame die de wijnen keurig presenteerde.

Samengevat was ik toch wel een beetje onder de indruk van de signature van de nieuwe chef. Die niet vies is van wat experimenteren met moderne technieken om hiermee de gerechten diepgang geven met originele smaken. Tevreden over de wijnkeuzes.
    Partner die een voorkeur heeft voor vegetarisch was helemaal in haar nopjes. Kortom, we voegen ze graag toe aan onze favorietenlijst, bedankt.

5 vorige recensies
  18. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Restaurant WÆRS

Ze stonden al even op onze verlanglijst, vanwege het 3 jarig jubileum geopend met de lunch. Het restaurant is gevestigd in een hoekpand aan de rand van het winkelcentrum. Interieur is modern en basic, met aan een zijde de open keuken waar we een drietal koks in actie zagen. Leuk dat er een besteklade in de tafels verwerkt was. Corona regels werden boven gemiddeld toegepast. We mochten een tafel kiezen en dat werd er een aan het raam naast de ingang, prima.

Als aperitief een Belgische schuimwijn van domein Aldeneyck, een brut gemaakt van een Pinot blend die zeer goed beviel. Ernaast een hapjes duo. Tartelette gevuld met een crème van bloemkool, gel van zuring en ingelegde onrijpe aardbei. Delicate smaken met goede texturen.
    In een grote mastappel crackers van geroosterde pompoenpitten waarbij op een kiezel een dip van rode biet afgewerkt met fijn gemalen lava blaadjes, lekker.

De eerste begeleider werd op gezellige wijze gepresenteerd. Roter Veltliner van Stefan Bauer lekker sappig en fris. Op een bruin bord een strakke presentatie. Een cannelloni en een buidel van rettich gevuld met farce van rivierkreeft, in een vinaigrette van komkommer, afgewerkt met een geschroeide langoustinestaart. Hele subtiele, zeer pure smaken. Ik heb de langoustine tot het laatst bewaard, die was voortreffelijk. Het sappige wijntje sloot naadloos aan. (7,5)

Verder met een Pinot Gris 2018 uit de regio van het huis Thorn, verfijnd met een vleugje honing. Waarbij een ceviche bereiding van Zeeuwse Kingfish in een saus van crème Fraîche met dille olie, erop plakjes radijs, mosterdzaadjes, dotjes gel van dille en verse kruiden blaadjes. Een fris gerecht met delicate smaken en aangename kruidigheid. (7,75)

Uit de Ribeira een Viña Leiriña Blanco van O'Ventosela, verfijnd met mineraliteit en subtiele oxidatieve toets. De chef presenteerde zelf het tussengerecht. Een bruin gebakken scholfilet op een bedje couscous van bloemkool in een schuimige beurreblanc van gepofte knoflook, erop een dikke cilinder green meat radijs afgedekt met een dunne plak red meat radijs. Wederom hele pure smaken die mooi combineerden. (7,5)

Voor bij het pièce Spaans rood, de Sinols Crianza 2018 van Empordàlia met tonen van rood en zwart fruit en aangename kruidigheid. Ernaast twee bereidingen van wit kalf (Peter’s farm). Drie dikke plakken van de entrecote en een stukje gestoofde wang op een mousseline van bataat, afgewerkt met de eigen jus gekruid met lavas, waarbij een groene asperge en lekker zaden krokantje. Cuisson was uitstekend en de smaak was verfijnd. De wijn vulde het gerecht aan met zijn kruidige toets. (8,25)

De dessertwijn was een Sinols Garnatxa van het huis Empordàlia, amberkleur met in het aroma tonen van noten en rozijnen, complex in de mond met een ronde afdronk. Ernaast een originele strakke presentatie op een bruin bord. Als basis een pannacotta van vijg in schapenyoghurt, waarop ijs van gebrande sparrentoppen met erin een plasje vijgensiroop. Het gerecht was afgewerkt met blaadjes van de goudsbloem. Een originele smakencombinatie met subtiele smaken waarnaast een originele wijn. (7,75)

Als afsluiter een krachtige espresso met Waerse mondjes, madeleine en heerlijke chocolade plaatjes met roze peper.

Bediening was zeer goed verzorgd op laagdrempelige wijze, met in de hoofdrol de gezellige maître ondersteund door het keukenteam die de gerechten presenteerde.

Samengevat was het een fijne gezellige middag in een ongedwongen sfeer. De gerechten zagen er allemaal zeer verzorgd uit, wat betreft smaakbeleving was het allemaal wel wat subtieler dan ik had verwacht met voornamelijk hele pure smaken. Puristen zullen deze ongecompliceerde pure stijl zeker kunnen waarderen. Bedankt.

19. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Codium
    Regionaal Goes

Vorig jaar een geslaagde kennismakingslunch tijdens de opening dus retour naar Goes voor een tweede bezoek. Een bescheiden naambordje prijkt inmiddels op de gevel, binnen zijn de puntjes op de i geplaatst.

We werden begeleid naar een ronde rafel aan het raam, fijn. Als aperitief een Verdicchio Dei Castelli di jesi 2018 van Andrea Felici die uitstekend beviel. We startten met hapjes uit de zee. In een mooie grote schelp een bouillon van algen met een takje codium om de smaakpapillen op scherp te zetten.
    Op een witte schaal een tweeluik. Een krokantje van algen waarop dotjes emulsie van algen afgedekt met blaadje gebakken zeesla, mooi hoog op smaak. Ernaast een parel van Granny Smith met vloeibare vulling van algen. Subtiel met een aangenaam zuurtje.

Gevolgd door hapjes van het land. Op een bedje van ijs partjes van langzaam gegaarde meiknol waarop toefjes gel van groene curry afgewisseld met dotjes gel van citrus en kleine blaadjes van citrusafrikaan. Wow, verrassend lekker.
    In een uitgeholde schil van passievrucht een complexe bereiding. Crème van pompoen aangezuurd met passievrucht en crème van zwarte knoflook waarbij enkele geroosterde pompoenpitten en afgedekt met een schuim van citroen en gember. Veel smaakbeleving en mooi hoog in zijn zuren.

We sloten de parade af met de klassieker van de chef. Onder in een kleine kom crème van rode biet gegaard in zoutkorst, erop een fijne appel-venkel salade en quenelle sorbetijs van karnemelk. Dat lepelde lekker weg.

De eerste begeleider werd keurig door de geroutineerde sommelier gepresenteerd. Uit de Loire Muscadet-Sevre et Maine, Coup de Foudre 2016 van Domaine de la Fessardière gemaakt in een iets geconcentreerde stijl met goudgele kleur. Op een groot bord met kleine spiegel drie plakken licht geroosterde coquille in een hele frisse schuimige saus van sherry. Op de plakjes coquille een dotje crème van amandel, schijfje witte druif, dun krokantje van kippenhuid en een blaadje van de goudsbloem. Drie hele verfijnde hapjes waarnaast de wijn keurig in balans was. (8,25)

Vanwege het feit dat Codium ambassadeur is van de Premier La zélandaise kregen we een extra amuse. Een oester die niet melkt, gekweekt in de Oosterschelde, die je het hele jaar door kunt eten. Deze kwam in een wit schaaltje op een crème van knolselderij, waarbij stukjes walnoot, stukjes zoetzure rettich en takje rood hoorntjeswier. Aan tafel afgewerkt een schuimige saus op basis van verjus, geschonken uit de oesterschelp. Een delicatesse, genieten!

Uit Hongarije een Féherburgundi (Pinot Blanc) 2017 van Weninger die me aan een natuurwijn deed denken, complex met hoge zuurgraad. Op een glazen bord een strakke presentatie. Harderfilet, kort op de huid gegrild en gelakt met zwarte bonenpasta waarna gestoomd boven een bouillon van groene thee gekruid met gember, limoen en citroengras. Op de filet reepjes komkommer, geïnfuseerd met limoen en jalapeño, afgedekt met een verse kruiden melange. Ernaast een quenelle crème van broccoli, aan tafel afgewerkt met een saus op basis van kokosmelk met een vleugje citroengras. Sappige vis met kruidige smaken en licht pikante naverbranding. Ieder hapje was anders vanwege de relatief krachtige kruiden toetsen en het venkelbloemetje. De wijn was een echte smaak versterker, prima. (8,5)

Uit de Ribeiro de 'Maria Andrea' 2019 van Eduardo Peña, uitbundig aroma van lentebloesem, in de mond verfijnd met aangename mineraliteit. Op het bord krokant gebakken rode mul, met het staartje er nog aan, in een schuimige saus van lavendel met olie van dragon, waarbij bereidingen van tomaat en ui met dotjes emulsie van rozemarijn opgefleurd met bloemenblaadjes. Aan tafel afgewerkt met zeste van grapefruit voor een aangenaam aroma. De mul was van binnen nog lekker sappig, het staartje was mooi hoog op smaak en knapperig, de dragontoets kon ik erg waarderen, de lavendel was heel subtiel aanwezig. De wijn was keurig in balans. (8,5)

Uit Baden een Spätburgunder 2015 van Heger in een sappige verfijnde stijl. Ernaast een nieuw signature gerecht van de chef “ui en Belper knolle” tweetraps uitgeserveerd. In het schaaltje vier bereidingen van ui. Als basis een compote van gegrilde ui, waarop stukjes zoetzure ui en uien stroop, afgedekt met een lobbige schuim van ui, aan tafel afgewerkt met rasp van Belper knolle. Ernaast, op een mooi bord, krokante cannelloni gevuld met crème van kaas en afgewerkt met chipjes van geschroeide zoetzure ui. Vooral in de kom veel smaakbeleving met verschillende toetsen en texturen van ui aangevuld met de kruidigheid van de kaas. We sloten af met de heerlijke cannelloni die verfijnder was. Voor ons beide de topper van de middag. (9,25)

Over naar Cabernet Franc uit Saumur-Champigny 2017 van Rochus Neuves, tonen van zwart fruit, beetje aards met een zachte afdronk. Uit de keuken een hele strakke presentatie op een wit bord. Borstfilet van de op karkas gebraden Anjou duif, ernaast rode biet met braam, zwarte miso en olijf afgedekt met een krokant melde blaadje waarop blaadjes van Daliabloem. Aan tafel afgewerkt met de eigen jus en rasp van zoethout. De filet had een top cuisson en was mooi op smaak, het garnituur perfectioneerde de koppeling naar de wijn. (9)

Als dessertwijn een Italiaanse mousserende Rosé gemaakt van de Manzoni Moscato druif door Casa Roma in een elegante frisse stijl met tonen van aardbei. Het dessert was geïnspireerd op ‘Vera’ de oudste dochter van de chef (4 jaar). Haar karakter trekken zijn vertaald naar smaken. Op een wit bord een grote witte praline van witte chocolade. De vulling had als basis een bar gemaakt van kokos, witte chocolade en rode peper, waarop een mousse van yoghurt gevuld met een compote van framboos met vlierbloesem. De praline was afgewerkt met een violet bloemetje. Aan tafel aangevuld met een saus op basis van citroen met eucalyptus. Subtiele smaken, niet te zoet met mooie zuurtjes en op het eind van het gerecht hadden we een licht verfrissende eucalyptus beleving, apart. (8,5)

Als afsluiter nog verschillende bereidingen van chocolade.

Bediening was ditmaal uitstekend verzorgd, in de hoofdrol de geroutineerde sommelier ondersteund door drie personen van de keukenbrigade die de gerechten keurig presenteerde. Dit alles op een gezellige laagdrempelige wijze.

Samengevat was het een geslaagde beleving die voldeed aan onze norm voor favoriet. Originele gerechten met strakke presentaties en zorgvuldige bereidingen, samengesteld met de beste ingrediënten uit de regio. Er is vooral indruk gemaakt met “ui en Belper knolle”. Ernaast goede wijnen die kundig zijn geselecteerd en zonder uitzondering naadloos aansloten. Ambiance was knus en gezellig. We voegen ze daarom graag toe aan onze favorietenlijst, bedankt!