Activiteiten van Mathilde

1. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft gereageerd op een recensie van Grand Café Oosterbeek

Het is zeker waar dat we het nog over de uiencitroen hebben gehad.
    Maar het was ook zo dat dit flesje corona het laatste flesje was, maar meneer wilden nog wel even verder kijken of er ergens nog een was, dat bleek niet het geval te zijn, daarom vroeg hij wat ik dan anders wilde drinken. Ik had moeite om een keus te maken want ik hou niet van Grolsch bier. Dus als meneer had aangeboden om een corona bij AH te halen had ik dit met beide handen aangepakt, alleen had hij dat niet gedaan. Maar ik ga hier over geen ja/nietes discussie aan.

2. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft een recensie geschreven voor Grand Café Oosterbeek

Na een drukke dag was er geen puf meer om zelf te koken. Hadden we het maar wel gedaan… We bestelden iets te drinken. Ik wilde een corona, daar hoort een schijfje citroen in, dat zat wel in de hals van het flesje, ik drukte dit naar binnen de fles en nam een flinke slok. Dat was vies. De limoen was gesneden op een plank waar de uien ook op gesneden worden, want die smaakte er helemaal naar.
    Oké, het duurde wel wat lang voor ik oogcontact kreeg met iemand van de bediening en ik vertelde wat ik had geproefd. Nou ik was de tweede al van die dag die dat overkwam. Maar dit was het laatste flesje corona, wat ik heel jammer vond, en ach AH die er tegen over was was nog open, maar daar werd niet aan gedacht. Ik kon daarna kiezen uit een paar bieren waar ik helemaal geen zin in had maar ach, dorst….. maar er werd verder helemaal niet opgelet, want we hadden bij het voorgerecht een glas wijn besteld. Ik had nog maar net m’n glas met nieuw bier voor me neergezet gehad toen het voorgerecht al werd geserveerd. Het bier moest ik toen met grote spoed drinken, want mijn glas wijn stond ook al bijna voor me.
    Het verbaasde me dat deze mensen niet zo zakelijk zijn. Er werd niets gedaan aan mijn uienlimoen van de corona, zelfs de koffie stond op de rekening. Ik zit niet te wachten op dat gratis biertje of kopje koffie, maar door die uiensmaak waren mijn smaak papillen we erg geschrokken. Jaren terug hebben we hier een keer gegeten, was niet lekker, maar dit was ook de tweede keer. De eerste en de laatste.. Jammer want er zijn nog maar zo weinig gelegenheden in en om Arnhem waar het goed eten is.

4,3
  3. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft een recensie geschreven voor De Meerplaats

Toen we, mijn vriendin en ik, in mei voor een paar weken met vakantie gingen via IJmuiden met de ferry, hebben we de traditie van de afgelopen jaren voortgezet en zijn in de Meerplaats gaan lunchen. Dit is wel een hele goede start van de vakantie. Wat was het eten weer heerlijk. Waarschijnlijk gaan we volgend jaar weer met de boot uit IJmuiden, dus de Meerplaats kan weer op ons rekenen. Ja het was allemaal overheerlijk.

4. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft een recensie geschreven voor Taverne in de Smidse

29 november 2012 hier gegeten. Het was heel fijn om deze lieve mensen weer te zien in een hele andere omgeving. Ze hadden eerst restaurant de Burgemeester in Mechelen. Daar was het eten goed, maar de koks hebben zich vanavond weer helemaal overtroffen. We hebben weer met volle teugen van hun kookkunsten mogen genieten. En wat smaakte het allemaal weer heerlijk. Het was echt een feest om weer bij deze mensen terug te zijn. En zoals belooft tijdens deze vakantie komen we zeker nog een keer of twee terug.

5. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft een recensie geschreven voor Mathizz Mangerie

4 oktober hier samen met mijn vriendin de avond doorgebracht met een overheerlijk diner.
    Het restaurant is smaakvol ingericht. De bediening onzichtbaar goed aanwezig. Maar het eten dat was heel mooi opgediend en de smaak was grote klasse. Mijn vriendin en ik stellen hoge eisen als wij uit eten gaan en die werden hier zeker ingelost. Dit was de eerste kennismaking met dit restaurant meaar zeker niet de laatste.
    Mathis en Pascal, we komen vlug nogeens van jullie kookkunst genieten.

6. Mathilde's profielfoto

• Internationaal
    Dorpsstraat 29 Mheer
  8. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft een recensie geschreven voor De Meerplaats

Net als in 2011, hebben we nu weer in mei voor dat we op de ferry gingen hier heerlijk gegeten. De wijn kaart is erg mooi de bediening is heel vriendelijk, maar het belangrijkste is toch wel de heerlijke gerechten die deze mensen serveren.
    Mooi opgemaakt en de smaak was voortreffelijk. Heel fijn, dit was een goede start voor de vakantie.
    Misschien komen we volgend jaar wel weer terug als we weer de oversteek maken.

9. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft een recensie geschreven voor 't Raedthuys

Half mei hebben we hier gegeten. n.a.v. een arrangement via de Creditcard.
    3 gangen menu voor een redelijke prijs. Omdat het een dag voor de vakantie was niet hoeven koken een uitkomst. De porties waren aan de kleine kant en de wijn die er bij werd geserveerd was in sommige gevallen niet goed op het gerecht afgestemd volgens onze smaak en toen we om de wijn kaart vroegen zodat we wel een volgens ons (mijn partner is vinoloog) goede wijn konden uitkiezen die bij dit gerecht past, werd ons gezegd dat is niet bij de prijs inbegrepen, Ja dat snapten wij ook wel. En werd niet erg vriendelijk en uit de hoogte op gereageerd dat was voor een dergelijk restaurant wel een min punt. Het was wel fijn dat we buiten konden zitten, maar het was jammer dat de bediening toch wel rijkelijk gebruik had gemaakt om zich zelf te moeten omringen met parfum.
    Ik had regelmatig goede recensies gelezen van dit restaurant, daarom gingen we hier naar toe, maar ik ben bang dat dit de laatste keer was.

10. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft een recensie geschreven voor Old Coopers Hall

Dit restaurant was voor vrijdag 10-08-2012 onze eerste keus om te gaan eten. We zijn net een maand terug uit ons vakantieland Schotland dus leek dit als kleine herinnering leuk om te eten. We zijn aan de bar begonnen met een ale, maar ja het heeft wel 20 minuten geduurd voor we bediend werden, Dat gaf geen goede indruk. We hebben meteen de menukaart doorgekeken en wisten het al dit wordt niets. Om gezondheid redenen eten mijn partner en ik geen varkensvlees. We willen een pijnloze herinnering overhouden aan een avond uit eten. We zouden maar uit een gerecht kunnen kiezen want overal was ham of spek in verwerkt. En ik miste toch eigenlijk wel de traditionele Schotse gerechten zoals Angus beef en Lam.. En aan de bar zittend werden we omringd door de geur die uit de keuken opsteeg en dat was spek in alle gradaties van gebakken geroosterd enz. Dat was ook niet zo fijn, vonden wij. Toen we onze glazen leeg hadden heeft het nogmaals 20 minuten geduurd voor ik eindelijk de rekening kon vragen, en die na 10 minuten kwam. Het was heel erg jammer want we gingen er met hoge verwachting heen

11. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft een recensie geschreven voor Restaurant Mondani

Als uitwijk keuze voor als het restaurant waar we eigenlijk wilde eten toch niets was. Gelukkig dat het zo is verlopen. Wat een fijne keuken, heerlijk en heel smakelijk gegeten en de muziek was echt achtergrond. We hebben een heerlijke avond gehad, Wat een feest. Wel een beetje amicale (jij en jou) ontvangst waar we in eerste plaats van schrokken. Ja, het meisje wat ons welkom heette kon mijn kleindochter zijn. Dit hebben we later wel met Yvonne doorgepraat. Verder een aanrader om als je in de buurt bent eens te gaan eten. Wij rijden wel weer een keertje van uit Arnhem naar Lochem toe want het is echt de moeite waard. Alleen verbaast het me dat de keuken aangegeven wordt als Nederlands terwijl er toch Canadese gerechten op de kaart staan. De inrichting is ook helemaal goed en gezellig

12. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft een recensie geschreven voor Bie de Tantes

Mathilde

Mijn partner en ik waren weer met vakantie in Zuid Limburg dus traditiegetrouw eten Bie de Tantes. We kennen Iet en Moniek nog uit de tijd dat ze in Mechelen hun restaurant hadden.

Via hun site kon je reserveren, wat we dan ook gedaan hebben, want tijdens vakantie plannen wij per dag, zo ook deze zaterdag.

Wij hebben rond 11.45 uur gereserveerd voor diezelfde avond 18 uur.

Voor ons vertrek naar Eys nog even gekeken of er een mail was met de mededeling dat ze vol zaten. Nee, dus wij gingen op tijd weg. We hadden best een lekkere trek. Bij binnenkomst werd gevraagd of wij hadden gereserveerd, ja, dat hadden we. Moniek zat strategisch in de zaak met een gast te praten, zag ons wel maar gaf geen teken van welkom, ook niet even een zwaai, van ik heb je gezien maar ben nu druk bezig, ik kom straks even naar jullie toe. Dat gaf een kille ontvangst, na al die jaren daar eten.

Onze reservering werd niet gevonden en hij ging naar Moniek voor overleg om terug te komen met de mededeling dat alles vol zat. Wij teleurgesteld, want waarom dan niet even een mailtje gestuurd. Ja, dat wist hij ook niet.

De volgende morgen een mail van Moniek. We hadden moeten bellen want ze had geen tijd om de hele dag haar mails te controleren. Wij vonden dit wel een hele onprofessionele aanpak Zet dan niet op je site dat je per mail kunt reserveren. Het is heel jammer want Iet kookt wel mooi, maar er zal geen vervolg meer komen bij deze Tantes, de akkefietjes in het verleden stapelen zich op en elke keer gaven we Moniek weer een kans, maar het houdt een keer op.

Jammer.

13. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft een recensie geschreven voor Goed. Proeven
    Internationaal Arnhem

Mathilde

7 mei jl. bij Goed gegeten. Ik kan niet zeggen goed gegeten. In het verleden hebben we hier wel vaker gegeten op aanraden van een kennis ivm. het concept wat wel vernieuwend is. Nu het personeel nog. Het zijn veelal jonge mensen die wel heel vlug zijn afgeleid. Je vraagt om een citroenstampertje en ze beloven het voor je te halen, vervolgens komen ze onderweg iemand tegen en zijn helemaal vergeten dat ze dat stampertje voor je zouden halen, dus ga je zelf maar naar de bar om het te halen. Beloof het dan niet. Ook duurt het wel heel lang voor je een bestelling mag plaatsen want je krijgt geen oogcontact met de bediening. En als je besteld heb, moet je wederom een poos wachten voor het geserveerd wordt. Wij waren ook niet weg van wat we op onze borden kregen, de pizza met 5 kazen, smaakte alleen naar tomaat. De verschillende kaassoorten kon ik er niet uithalen. En alles was wel erg zout.

Nee, de voorlaatste keer zeiden we tegen elkaar, we geven ze nog een kans. Die hebben ze gisteravond gekregen en niet waar gemaakt. We gaan een ander restaurant zoeken.

We hebben ook drie keer gevraagd of de muziek iets zachter mocht, want een goed tafelgesprek was niet mogelijk. Werd wel gedaan, maar dan kwam er weer iemand anders die dat weer harder zette.

14. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft een recensie geschreven voor Goed. Proeven
    Internationaal Arnhem

De laatste drie maanden hier een paar keer gegeten. De kaart is heel uitgebreid maar door een varkensvlees vrij dieet is de keus wel erg beperkt. We hebben daarom maar weer het zelfde besteld. Wat wel erg lekker was. Het idee van allerlei kleine hapjes om samen met je tafelgenoot te kunnen delen is leuk, maar toch zijn de porties daar eigenlijk iets te klein voor, dus bestel je er nog maar iets bij, lekker natuurlijk maar de rekening loopt daardoor wel op, en je bent maar voor korte tijd vezadigd.

Maar toch een aanrader.

15. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft Bosporus toegevoegd als favoriet restaurant

Bosporus eetgelegenheid gesloten

€ -
    • Turks
    Spijkerlaan 37 Arnhem
  16. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft een recensie geschreven voor Bosporus

Deze week voor de tweede keer in een maand hier gegeten. Je voelt je hier echt thuis. Hele fijne attente bediening. Op momenten dat je ze nodig hebt zijn ze er. Het eten is met uiterste zorg gemaakt. Mooi opgediend en heel smakelijk. Heerlijk terras op een binnenplaats. In een woord een aanrader. En wij komen hier nog vaak terug want de kaart is uitgebreid genoeg.

17. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft 't Olde Schop toegevoegd als favoriet restaurant
    • Frans
    Kerkstraat 80 Giesbeek
  18. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft een recensie geschreven voor 't Olde Schop

Wij zijn al bijna trouwe fans van ’t Olde Schop.

Om gezondheidsredenen eten wij geen varkensvlees. Wij kunnen de keuken blindelings vertrouwen dat daar rekening mee wordt gehouden. Als wij reserveren hoeven we dit al niet meer te zeggen. En zo vaak komen wij niet, maar het wordt wel onthouden. De bediening is uitstekend, voorkomend en beleefd, met veel kennis van zaken. Wat het eten betreft: uitstekend, leuke combinaties van gerechten, heel smakelijk en schitterend opgediend. En wordt veel zorg aan besteed en je kunt zien dat de keuken heel enthousiast is met wat ze maakt. Elke maand een nieuw uitnodigend menu.

Het is echt een avond helemaal uit, en een aanrader.

19. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft Herberg de Burgemeester toegevoegd als favoriet restaurant

Herberg de Burgemeester eetgelegenheid gesloten

Hoofdstraat 21 Mechelen
  20. Mathilde's profielfoto
    Mathilde heeft een recensie geschreven voor De Biester

Vandaag bij toeval hier op het terras plaats genomen voor een lunch.

Na een tijdje wachten, ben ik maar naar binnen gegaan om te vragen of wij iets konden bestellen. Voor de zekerheid ook de menu kaart maar mee genomen. Drinken werd snel gebracht, het duurde wel even voor de lunch werd opgenomen en het duurde nog langer voor we de lunch geserveerd kregen, en we hadden best zin in eten. Ook hadden we om een telefoonboek uit de omgeving gevraagd, maar er kwam ook geen telefoonboek. Uiteindelijk na de maaltijd maar meteen naar binnen om af te rekenen, we hadden al te lang gezeten.
    Nogmaals gevraagd naar het telefoonboek, dit bleek niet aanwezig te zijn. Was best netjes geweest als we dat aan tafel al hadden gehoord. De lunch was goed maar heel eenvoudig.

6,7

Meer updates