Bie de Tantes in Eys

1320525961 77
1335242044 76
1372032251 78
1519193078 64

1. Op 2de kerstdag hier gegeten met mijn familie. Het was erg lekker en gezellig.

2. Goed gegeten, kwaliteit en smaak van hoofdgerecht en friet was goed en het nagerecht was uitstekend. Groentes ontbraken en de sla in de bakjes was minimaal. Wij zullen er niet extra voor omrijden in de toekomst, want dan moet er meer gebeuren. Met minimale inspanning en kosten kunnen ze er veel meer van maken. Het is allemaal niet slecht maar het kan veel beter. Advies aan de uitbaters; ga eens meer bij anderen eten en doe inspiratie op. Wel een gezellig restaurant met veel sfeer. Het terras is zeer bekend.

3. Hier kun je heel kort over zijn: een beknopte dinerkaart en als je dan kiest voor de friet met zuurvlees krijg je een portie die te vergelijken is met een kinderfriet bij de frituur en dat voor € 19,-. Als je dit bij de ober aangeeft krijg je de opmerking dit gaan we oplossen, daarna komt hij terug met de mededeling: u kunt frieten bij bestellen maar moet ze wel betalen, dus voor € 21,75 friet zuurvlees, pffff.... daar heb ik ergens anders een lekker stuk vlees voor met alles erop en eraan voor. Met die nieuwe eigenaren is het er dus zeker niet op vooruit gegaan. Ons zie je hier nooit meer.

4. Bij de vorige recentie schreef ik dat koffie drinken er waarschijnlijk we leuk kon. Fout.
    Gisterenmorgen om 10.50 Uur stonden we voor het terras. Voor het terras stonden 2 verschillende tijden van opening. Eentje vanaf 11 en een vanaf 10. Ik vroeg netjes of we konden gaan zitten. Antwoord van zeer onvriendelijke serveerster. Als u nu eens goed leest dan ziet u dat we pas om 11 uur open zijn. Met het verzoek om 10 minuten voor het hekje te wachten tot het 11 uur was… 4 goede bijna wekelijkste klanten verloren, we maakte daar altijd tussenstop bij fietsen. Vanaf nu gaan we naar terras met goede bediening. Echt zo jammer want het is echt een mooi punt.

Eén vorige recensie
  5. Goede naam, maar inmiddels alleen nog dat. Veel te weinig personeel. 45 minuten wachten op een kop koffie en dan tot drie maal toe van het personeel te horen krijgen dat ik toch zelf ook wel zie dat het druk is. Wat is deze locatie inmiddels verworden tot een arrogante club, met een houding van "ze komen toch wel". Jammer, want in het verleden een gezellig en kwalitatief goed adres.

6. Diner gehad bij de tantes. Ik had er meer van verwacht. Voorgerecht huzarensalade met zalmtartaat. Dit was een te grote hoeveelheid rundvleessalade met gekookte zalm erop en een hardgekookt ei. Te grote hoeveelheid en weinig smaak. De wiskeysaus was wel smakelijk. Hoofdgerecht eendenborst met jus de orange. Dan verwacht je een mooi licht roze eendenborstje maar deze was grijs van kleur. Droogte viel gelukkig mee. Saus was wel lekker. De groente begrijp ik niet zo goed, verschillende soorten gekookte groente. Kies 1 of 2 soorten uit en maak er iets speciaals van. Toetje; hemelse mouse met bosvruchtencoulis. Ik kreeg een weck potje met witte en bruine mouse met daarop een beetje bruin grijs geworden coulis. De mouse was veel te veel en bijna boter van structuur. Geen groot succes. Het zit er wel erg gezellig en het personeel is vriendelijk.

7. Heel lang moeten wachten op een pasteitjes met frites. Pasteitje smaakte naar niks. Frites waren half gaar. Lunchparade van partner was wel smakelijk. Bij eindafrekening 3 sourcy rood betaald terwijl het derde flesje wel besteld was maar niet ontvangen. Men is teveel met tierelantijntjes bezig en te weinig met waar het om draait nl. Smakelijk eten.

8. Zaterdag 17 november lekker met mijn vrouwtje konijn gegeten. Het was voortreffelijk net zoals mijn moeder de konijn maakte👍 Gr pierre

9. Hartelijke ontvangst, gezellige uitstraling van het restaurant.
    Eten en drinken zeer goed verzorgd. Prijs/kwaliteit prima.

10. Jan Stijns

11. Ik snap niet waar die slechte recensies vandaan komen. Wij vonden het personeel erg vriendelijk juist. En we hebben er lekker gegeten.

12. Herman 215 punten

Vandaag eerste keer bie de tantes. De sfeer is goed en dat is meteen ook het enige. Het personeel komt niet echt vriendelijk over en lijkt wel gestressed. En de prijzen zijn extreem hoog. Voor ons blijft het bij deze keer. Voor zoveel geld zijn er betere horecagelegenheden.

13. Snap niet dat ze met deze kwaliteit voeding nog bestaan. Had met echtgenote maaltijdsalade besteld. Ik een salade met varkensvlees en echtgenote vergeten groente. De vergeten groenten waren ook bijna allemaal vergeten en het vlees zo goed als. Sla had naar mijn mening hele dag in het water gelegen en had bruine randjes. Deze ervaring doen we daar in elk geval niet meer op.

14. G.linssen

Nou ik ben hier niet zo enthousiast over. Ben er net geweest met mijn dochter. En schrok van mijn "maaltijdsalade" voor bijna 18 euro. Wat krul sla uit een zakje met daarnaast 1 reepje forel, paling en beetje zalm. Sorry maar in mijn ogen ziet een maaltijdsalade er anders uit. Als ik dat dan vergelijk met de frietjes met kippenragout van mijn dochter waar bijna net zoveel sla naast lag als op mijn bord voor 8 euro dan begrijp ik dit eigenlijk niet. Volgende keer weer elders waar je voor 20 euro een heerlijk 3-gangenmenu hebt.

15. 16 april, paasbrunch, door de vreselijke drukte, ongezellig! Het eten werd haastig tegelijk op tafel gezet. Geen aandacht. Ik dacht zeker nog aan een toetje, maar niks! Storend de horde mensen die allemaal langs onze tafel naar de wc moesten. Jammer voor deze dure grap!! Misschien alleen nog maar het terras deze zomer!!!!! Ben teleurgesteld !!

16. Wim Willemsen

Bediening is goed en snel. De konijnenbout was klein en lauw. De saus en de frites waren wel warm. De prijs is te hoog en niet verhouding. Het toetje was goed.

17. Prijs/kwaliteit geen verhouding. Te weinig personeel, maakte gestresste indruk. Hamburger is meer brood dan vlees. Lever te hard gebakken.

Prima plek om te genieten van een lunch op het terras, maar met diner slaan ze de plank mis.

18. Ook voor dit restaurant geldt helaas de regel: "Gaat u eens op de stoel van de gast zitten en U komt tot tal van verbeterpunten". Vanuit ons referentiekadar vonden wij het derhalve niet voor herhaling vatbaar.

19. Wij hebben er gedineerd. Enorm vriendelijke bediening en heerlijk gegeten. Broodje vooraf met huisgemaakte kruidenboter en andere lekkere dingen. Ook de soepen, mosterd en tomaten, waren erg goed. De dame vroeg hoe mijn vriend de hamburger wenste en hij kreeg 'm keurig doorbakken. Ik had een heerlijke forel. Het dessert was top. Wij komen zeker terug als we weer in Limburg zijn.

20. Onlangs Bie de tantes geluncht. We hadden een hamburger met speciaal aanbevolen rundvlees besteld. Toen de hamburgers kwamen, bleek het vlees vrijwel rauw te zijn en het zag er daarbij ook nog eens onsmakelijk uit. We maakten er melding van bij de bediening en kregen daarop op een arrogante wijze te verstaan, dat dat zo hoorde, het was immers vlees van een speciaal rund. We bleven het onsmakelijk vinden en beschouwden de twee x € 15,00 als weggegooid geld. Zonde!

21. De feestvierders

Geweldig! Top verzorgde lunch, tongstrelende wijnen, overweldigend dessert chocolade mousse, gezellig aangekleed terras en om ons feestje te vervolmaken vakkundige bediening.

Begin september met 14 personen enorm genoten, al onze vrienden waren net als wij vol lof!

22. Drukke doorgaande weg, personeel aan het stressen, kaasplankje oud en droog. Hoezo beste terras?

23. Tijdens mijn scootertocht door het Limburgse land weer heerlijk gegeten bij deze uitbater op een zonovergoten terras: smakelijk, netjes opgediend en heel vriendelijk personeel. Het was bovendien erg gezellig en betaalbaar!

5 vorige recensies
  24. Kindvriendelijk, romantisch en rustig? Veel te druk, overvol terras, direct aan de drukke doorgaande weg, dus met kleine kinderen zoals wij doen we dit niet meer! Bediening en de lunch ok. Maar prijs/kwaliteit niet.

25. Gisteren hebben wij er voor het eerst gegeten en het was geweldig. We hadden het duo van wild met Aachener Printen saus.

Bediening was goed, vriendelijk en professioneel. Het restaurant is huiselijk en gezellig (boerderij stijl) ingericht.

26. monique crutzen

Heerlijk eten en drinken, warme ontvangst door dienstbaar en vriendelijk personeel, gezellig en ongecompliceerd genieten!!

27. We werden aangetrokken door de gezellige, landelijke aankleding en besloten spontaan eens lekker uit eten te gaan. 'Bie de tantes' was het dubbel en dwars waard. Warm, betrokken en tegelijkertijd professioneel personeel, lekker eten en voldoende vegetarische en biologische gerechten.
    Onze magen zaten te vol om nog een toetje te nemen, maar de taarten die ze hadden staan zagen er in elk geval lekker uit. Ons zien ze zeker nog eens terug!

28. Marianne en Nico

Wat hebben wij ongelofelijk heerlijk gegeten in een perfecte ambiance en met zeer zorgzame en vriendelijke mensen die ons bedienden.
    Dank voor de "Tantes-biertjes" ook heerlijk en we hadden voor zondag bij de koffie ook nog heerlijk vlaai met rabarber meegenomen; die was ook perfect.
    Wij snappen dat jullie succesvol zijn: hele sympathieke kaart met vermelding waar het vandaan komt en ook voor details overal!
    Een aanrader.

29. Nogmaals geprobeerd maar wederom teleurstellend. Eten was niet op smaak, niet verrassend, groenten te gaar, sauzen te dik. Volgende keer fietsen wij een dorpje verder!

Eén vorige recensie
  30. Afgelopen weekend hier heerlijk op het terras vertoeft. Ondanks de drukte door het mooie weer was de bediening top, super vriendelijk en behulpzaam. Heerlijk gegeten en de vlaai was zeker een 10 waard. Een dikke pluim. Wij komen zeker terug.

31. Esther pustjens

Hartstikke lekker gegeten, super vriendelijk personeel en de ruimte is sfeervol aangekleed. Absoluut aan te bevelen! Hoewel het voor ons niet naast de deur ligt, komen wij zeker nog eens terug!

32. Paula Jeuken

Ik ben met mijn dochters zaterdagavond hier komen eten en we hebben genoten van de gezellige inrichting en gemoedelijke sfeer die hier hing, mede door het personeel zo gecreëerd. Het eten was voortreffelijk, kortom we zullen zeker hier terug komen.

33. Goed eten voor een fijne prijs. Prettige bediening en aangename sfeer. Zeker aan te raden.

34. Sluijsmans

Eenvoudige gerechten met weinig verrassende smaken. De bediening was goed. Het kleine vegetarische groentepotje was het geld ( 17.50 euro) helemaal niet waard. Biefstuk was redelijk. Beenham acceptabel en het konijn goed maar niet speciaal.
    Gezien de prijzen verwachtten we meer verfijnde smaken. Dat was echter niet het geval.

35. Geen aangename beleving gehad hier. Het restaurant bezocht op een woensdagmiddag terwijl er niet veel te doen was. Ik begrijp dat het misschien voor het personeel niet fijn is om zo'n avonden te werken maar dit hoort er ook bij.
    We hadden een afternoon tea waar wij niet echt over te spreken waren. De zoete gerechtjes waren kant-en-klare diepvries hapjes en voor dat bedrag verwacht je toch wel iets anders. Thee die geserveerd wordt in aan elkaar geplakt servies dat dus eigenlijk stuk is kan echt niet!
    Ze hebben dan wel een plaats in de terras top100 maar wat mij betreft niet in de afternoon tea-top100!

36. Een leuk restaurant met een brabants tintje. Met een groep van 13 personen hebben we hier begin juni met heerlijk weer, buiten gedineerd.
    We hebben heerlijk gegeten en gedronken, met een prima sfeer en leuke bediening. De amicale houding van de gastvrouw vonden wij geweldig ( hoewel ik denk dat er ook mensen zijn die hieraan moeten wennen)

37. Lars Jessen

In 1 woord: geweldig! In meer woorden zeer goede gevarieerde menukaart, goede prijzen, heerlijke ingredienten waarbij toch een beetje van de gebaande paden wordt afgeweken, zeer attente bediening en een prachtige ambiance. Kortom hier gaan we zeker nog eens eten! Een aanrader voor iedereen en een pluim voor het personeel!

38. We waren hier op woensdag middag en hebben heerlijk genoten van een zalige salade. Daarbij hebben we hun eigen bier, een tantes bier gedronken. Het is een echte aanrader! Vriendelijk personeel, en zelfs een van de tantes nam ruimschoots de tijd voor een babbeltje. Ons zie je er zeker terug! Bedankt!

39. Een ronduit slechte ervaring: koude soep, smakeloze oude vlaai en de bediening arrogant en lomp. Daarbij nog een rekening die niet in verhouding stond met de kwaliteit van het eten, de service en de inrichting van de zaak.
    Hier zien ze me nooit meer

40. Hele gezellige middag gehad. Personeel was super aardig en niet overdreven. Moniek mag wel iets aan haar arrogante houding doen.
    Eten was lekker wel aan de prijzige kant ook de drank.

41. Donderdag 15-3-2012 met onze dochters van een heerlijke
    lunch genoten. Heerlijke gerechten en een super vriendelijke
    bediening. Een aanrader!!

42. Henk en Sandra

Gezellige lunch gehad Bie de Tantes, gezellig gezeten aan de kachel na een fijne wandeling met vrienden. Goede prijs en vriendelijke bediening. Wij hadden een heerlijke middag in alle opzichten. Blijf zo doorgaan tantes!

43. Hallo, mijn ervaring bij de Tantes is bar slecht. We waren met een groep van 13 personen, 2 mensen vielen af, wel moeten betalen. Oke, daar kan ik nog in komen maar er waren te weinig broodjes. Werd aangevuld met brood en slechte zachte broodjes.
    Drank wat omviel door schuld van personeel en ze stonden erbij en keken ernaar.
    Koffie niet te drinken, veel en veel te sterk. Thee was water met een smaakje.
    Het eten was erg goedkoop, zoals bloedworst en roerei maar wat we moesten betalen was of we ossehaas hadden gehad.
    ik vind het geen bezoekje meer waard, mij niet meer gezien.

44. We zijn vandaag met een grote groep ( 21 pers ) gaan eten bij de tantes.. Moet zeggen dat ik erg benieuwd was naar wat me te wachten stond; had op deze site al e.e.a. gelezen.
    We waren allemaal moe na een lange wandeling, maar ik moet zeggen de ontvangst was heel fijn. Hebben allemaal heerlijk gegeten, lekker ouderwetse limburgse kost!
    Bediening was ook super- vriendelijk, dus ik neem aan dat de tante af en toe gewoon een slechte dag heeft; en wie niet?
    Komen hier in de zomer nog een keer terug met de kids!

45. Wij (ik en mijn vrouw) hebben onlangs ook bij de tantes gegeten en helaas moeten wij het met onderstaande reacties eens zijn. Wat een enorme berg friet krijgt men hier en vlees mag men met een vergrootglas zoeken zo klein. Wat echter veel vervelender was is het commanderen en heel negatief aanwezig zijn van een van de tantes.

46. Jean Delbressine

Donderdag 8 december 2011 gegeten met een oud collega. Soep getrokken van wild (hert), lekker. Hoofdschotel: konijnenbout op Limburgse aard met vlaamse fritjes en rode kool. Prima, ruim voldoende! Nagerecht: ijs met slagroom. Heerlijk.

Goede prijs-kwaliteitverhouding.
    Vlotte en correcte bediening.

47. Henk de Vries

Als regelmatige toerist in Z-Limburg ben ik nu al enkele keren bij 'Bie de Tantes' gaan eten. Laat ik beginnen met de positieve punten. De aankleding van het restaurant komt gezellig en sfeervol over. Gelegen in het gezellige Eys heeft deze zaak de potentie om culinair iets aan het dorp toe te voegen.

Helaas blijft het hier ook bij. Laat ik beginnen met de prijs/kwaliteit verhouding. Deze is zeer slecht te noemen. De gerechten zijn redelijk prijzig in vergelijking met het uiteindelijke resultaat op het bord. Voor het Limburgs Trio (goedkoopste gerecht, drie stukjes vlees met bijpassende saus) werd 17 euro gevraagd. Een normaal schappelijke prijs, doch wanneer er drie miniscule stukjes vlees op het bord verschijnen, is de prijs/kwaliteit verhouding ver te zoeken. Dit gebrek wordt aangevuld met een enorme portie frieten, maar De Tantes is geen snackbar. Het kaasplankje als toetje is ook niet al te best. Maar liefst 7,50 (op het terras 9 euro!) voor drie kleine stukjes kaas, waaronder de redelijk goedkope brandnetelkaas.

Conclusie: Een zaak met potentie, die echter momenteel niet tot uitdrukking komt door de slechte prijs/kwaliteit verhouding. De leuke sfeer die de zaak uitstraalt wordt teniet gedaan door het gecommandeer van de bazin. Helaas geen aanrader.

48. Frans Bessems

Wij hebben vorige week zondag bij de tantes in Eys gegeten en daar was niks mis mee. Wat wel behoorlijk mis was , was de manier waarop we benaderd werden door een van de tantes. We hadden voor een arrangement gekozen en gingen hierbij ook naar de Wijnproeverij van Wim Hendriks wat overigens in een woord geweldig was, een echte aanrader. Bij de tantes weer aangekomen werden we, per direct, naar binnen gecommandeerd. Tijdens het eten, de bediening was snel en zeer vriendelijk, was het erg gezellig en werden er regelmatig foto s gemaakt. En hier blijkt het achteraf dus mis te zijn gegaan. Er werd per ongeluk een vaas met kunstbloemen omgelopen waar water in bleek te zitten. Doordat we allemaal hutje mutje zaten hebben wij dit water niet opgemerkt. Toen we op het punt stonden om naar huis te gaan en nog eentje ter afsluiting wilden drinken kwam diezelfde tante, scheldend de kamer binnen gelopen en vroeg ons te vertrekken. Het was afgelopen, we kregen niets meer te drinken. Nou iedereen stond, of eerlijk gezegd zat daar perplex te kijken, zo van `wat is hier aan de hand`, ``dit bestaat toch niet`. Het was een prachtige dag met een miserabel einde, ons jaarlijks personeelsfeestje waarvoor de tantes 1500 euro in hun handen kregen. Achteraf te gek voor woorden en ik raad dus niemand meer dit adres aan.

49. Heerlijk gegeten en gedronken bij de Tantes. Genoten van de hartelijkheid van bediening en van de Tantes zelf! Complimenten voor het heerlijke Limburgse eten!

50. Cor Huijsmans

Op advies van kennissen gisteren met z'n tweetjes gegeten bij Bie de Tantes. Ondanks dat het terras vol zat, werden we vriendelijk ontvangen en na niet al te lang wachten kregen we een plaatsje toegewezen in de zon.

We hadden de limburgse tapas besteld; een plank met daarop lekkere hapjes uit de streek.

Bediening was vriendelijk, snel en de sfeer was perfect.
    Hier komen we zeer zeker nog een keer terug!!

51. Gezellige sfeer.
    Vriendelijke bediening.
    Salade vers en frietjes ook lekker.

Ik had varkenshaas medaillons. Was wat weinig vlees.
    6 kleine stukjes. De champignonsaus zag niet uit als champignonsaus wat kleur betreft en de champignons moest je zoeken. Ik heb er geen gevonden.

Dame Blanche hoort met warme saus te zijn, maar was gewoon koude chocolade saus overheen gespoten. Jammer.
    Iemand anders aan tafel had chocolademousse.
    Was erg lekker, maar zwaar en machtig.

52. G. Verkoeijen

Wij hebben onze trouwdag (55 jaar) gevierd met familie en
    vrienden en allemaal naar onze zin gehad.
    De locatie was geweldig, leuk aangekleed, je voelde er meteen
    thuis.
    De bediening was geweldig, drank en vla + dinee was over-heerlijk.
    Nogmaals een hele fijne dag dank zij de bie de tantes, om
    niet te vergeten.

53. Terras zal bij goed weer best aardig zijn, en ook het personeel doet haar best om vriendelijk en behulpzaam te zijn.
    ECHTER schijn bedriegt. Dit heb ik in mijn leven (43 j.) nog nooit meegemaakt.
    Als enige Limburger in een gezelschap van zes personen dacht ze te maken te hebben met toeristen van buiten de province die voor een eenmalig bezoek in haar restaurant waren. Alles was te veel gevraagt en de rekening werd zonder aankondiging optafel gelegt. Gastvrijheid was ver te zoeken, overheersend liep ze luidruchtig en storend heen en weer gedurend ons gehele verbijf. Het eten is redelijk maar in relatie met het tarief zijn er betere restaurants in de omgeving. Voor mijn gasten een avond met een stevige kater. Godzijdank is er internet en kunnen evaringen worden gedeeld. Ons advies laat dit restaurant links liggen alles lijkt mooier te zijn als het is, zeker als je op vakantie bent of een weekendje weg in het mooie zuidlimburg ben je snel genegen om een positieve recentie te geven. Er is meer en zeker beter.

54. 3 September hadden we ons jaarlijks nichten & neven dag .
    Deze keer waren wij Bie de Tantes met een wijn en spijs arrangement.Wederom complimenten voor het verzorgen van deze dag .

Bedankt Moniek en uiteraard ook de de chef de cuisine.

Eén vorige recensie
  55. Lekkere lunch gehad op het mooiste terras van limburg. Hele leuke bediening en heten was top.

56. Een heerlijk begin van ons culinair weekend Wij hebben een heerlijke lunch gehad vanwege onze gouden bruiloft met onze kinderen.

Wij hebben echt genoten van de Limburgse Specialiteiten en de gezellige sfeer komen zeker terug om nogmaals te genieten.

Dames en Personeel bedankt.

57. Zoals altijd heerlijk gegeten en buitengewoon goed bediend! We gingen natuurlijk voor het Beste Terras van Limburg (afgelopen donderdag 14-07-2011 hebben zij deze prijs ontvangen van Horeca Vakblad Misset), maar door de regen 'moesten' we naar binnen. Ook helemaal niets mis mee, integendeel, ook binnen is het ongelofelijk knus en gezellig en het eten uiteraard van dezelfde kwaliteit!

Gefeliciteerd dames, en nu al voor de tweede keer uitverkozen! Van harte!

58. jos 16 punten

De Tantes hebben ook dit jaar terecht weer de prijs voor het beste terras van Limburg! Gezien onze ervaringen is dat niet onverwacht, maar het blijft bijzonder! Gefeliciteerd dames.

Eén vorige recensie
  59. Uitstekende prijs - kwaliteit verhouding, vriendelijke en attente bediening. Ook een uitstekende huiswijn. Aten vitello tonnato van limburgs livar varken van de lokale slager met een uiterst smakelijke saus van tonijn en kappertjes het geheel opgesmukt met parmezaanse kaas en ruccola. Daarna een ruime konijnenbout op grootmoeders wijze, perfecte saus, goede balans tussen zoet en zuur. Royale portie frietjes gebakken in goede olie dus niet vet met mayo uiteraard. Ruime portie mousse au chocolat en digestiefje van het huis na. Warm authentiek decor met open haard en overal vichy ruitjes en voorwerpen uit grootmoeders tijd. Ruim en zonnig terras met uitzicht op de lokale kerk. Uitstekend toeven en een absolute aanrader.

60. huisman

Vandaag op het terras gegeten de maaltijdsalade was heerlijk.

Evenals het andere eten. Plezierige bediening.

Alles dik in orde!

61. Wat een waardeloze tent! Vandaag op het terras gezeten ze hebben vorig jaar de prijs gewonnen van mooiste terras. Ik zou ze nu eerder een prijs geven van het meest onvriendelijke terras. Super onvriendelijk personeel alles wat je vraagt is teveel en word met een hoop gezucht en gesteun beantwoord. Als hoogtepunt kregen we ook nog vieze glazen waar de lippenstift op zat. Bah! Hier komen we nooit meer.

62. Nagy 120 punten

We zijn gisteren met onze hond hier gaan eten.

De verhouding prijs/gerechten is aan de hoge kant en ook de ongeïnteresseerde houding van de ober maakte het er niet beter op.

Gelukkig was het broodje vers.

Voor mij geen tweede keer.

63. Mathilde 389 punten

Mijn partner en ik waren weer met vakantie in Zuid Limburg dus traditiegetrouw eten Bie de Tantes. We kennen Iet en Moniek nog uit de tijd dat ze in Mechelen hun restaurant hadden.

Via hun site kon je reserveren, wat we dan ook gedaan hebben, want tijdens vakantie plannen wij per dag, zo ook deze zaterdag.

Wij hebben rond 11.45 uur gereserveerd voor diezelfde avond 18 uur.

Voor ons vertrek naar Eys nog even gekeken of er een mail was met de mededeling dat ze vol zaten. Nee, dus wij gingen op tijd weg. We hadden best een lekkere trek. Bij binnenkomst werd gevraagd of wij hadden gereserveerd, ja, dat hadden we. Moniek zat strategisch in de zaak met een gast te praten, zag ons wel maar gaf geen teken van welkom, ook niet even een zwaai, van ik heb je gezien maar ben nu druk bezig, ik kom straks even naar jullie toe. Dat gaf een kille ontvangst, na al die jaren daar eten.

Onze reservering werd niet gevonden en hij ging naar Moniek voor overleg om terug te komen met de mededeling dat alles vol zat. Wij teleurgesteld, want waarom dan niet even een mailtje gestuurd. Ja, dat wist hij ook niet.

De volgende morgen een mail van Moniek. We hadden moeten bellen want ze had geen tijd om de hele dag haar mails te controleren. Wij vonden dit wel een hele onprofessionele aanpak Zet dan niet op je site dat je per mail kunt reserveren. Het is heel jammer want Iet kookt wel mooi, maar er zal geen vervolg meer komen bij deze Tantes, de akkefietjes in het verleden stapelen zich op en elke keer gaven we Moniek weer een kans, maar het houdt een keer op.

Jammer.

64. Familie van Leeuwen Mechelerhof

Dames, we hebben bij jullie wederom voortreffelijk, op het terras, gegeten. Wij komen medio mei weer bij jullie langs om natuurlijk weer te genieten van de kookkunst van Iet, het gastvrije onthaal van Moniek en de goede bediening van het personeel.

Groetjes, Marga en Gerard.

65. Anja en Jan Vernooij

Wij hebben gegeten bij "Bie de Tantes" met familie. De ontvangst en bediening was gezellig en gastvrij en zoals verwacht en gehoopt was het eten weer voortreffelijk. We hebben een voortreffelijke avond gehad en het eten was ronduit subliem.

Eindconclusie: "Bie de Tantes" is echt een aanrader.

66. Vrijdag 18 maart bij jullie geweest. Het eten was super.

Verse producten uit de streek, leuke bediening. Zeer gezellige sfeer, een echte aanrader.

Iet en Moniek, het was voortreffelijk.

De club oet Stein.

67. Ik ben vanavond wezen eten Bie de Tantes met vrienden. Het eten was ronduit subliem. De bediening was gezellig en gastvrij. Aandachtspunt: Ik mocht de sauz die bij het hoofdgerecht hoorde voorproeven (wat een service!). Het nagerecht was gevallen op de Hemelse Mousse, en zoals verwacht en gehoopt was dit voortreffelijk.

Eindconclusie: Bie de Tantes is echt een aanrader.

68. Renee

69. Deze zaak heeft mij versteld doen staan en niet in positieve zin.

Naar aanleiding van de vele positieve reacties hier ook gaan eten. Het eten viel helaas erg tegen. Porties waren erg groot maar niet in proportie, zeer veel friet maar kleine portie vlees en werkelijk een hilarisch kleine portie groenten. Het vlees was erg taai en was naar mijn idee voorgebakken en warm gehouden of te wel opnieuw verwarmd. Het dessert, een chocolade mousse was niks bijzonders en overduidelijk niet huisgemaakt maar aangemaakt met een poedermix.

Daarnaast deed de bediening erg hun best en waren gemeend vriendelijk, dit was echt een pluspunt!

Deze zaak heeft absoluut potentie maar zal hun prijs kwaliteit verhouding in balans moeten krijgen.

70. Gebruncht in 't zonnetje.

De boerentafel was al voor ons gedekt!

Zeer gezellig en gemoedelijk.

Zeker de moeite waard geweest, we hebben echt genoten.

Hoe zal 't in de winter bij de open haard zijn?

Wij gaan er zeker naar toe en laten ons weer verrassen.

71. Ik reis heel veel over de wereld en eet op veel plaatsen. Ik had bij Bie de Tantes een heel gezellige ervaring, met een uiterst vlotte en nette bediening. De kaart is zeker de moeite waard, streek gerechten. Ik had bijvoorbeeld de Limburgse Tapas, echt een aanrader.

72. Slechte ervaring; fantasieloze keuken met een heel laag niveau.

Een snackbar met kaart en prijzen alsof het gaat om een restaurant. Service was beleefd maar opdringerig. De sfeer was wel goed maar het is echt onbegrijpelijk dat andere reacties hier voldoendes geven voor de prijs/kwaliteit.

73. Familie Bulles

Gisteren hier met de kids heerlijk gegeten. We werden netjes opgevangen door een vriendelijke serveerster. Binnen niet veel plek meer, maar we konden toch terecht. Wat opviel was de gezellige sfeer en de zeer vriendelijke bediening.

We namen de Limburgse mix, een carpaccio en een kidsmenu. Alles was lekker op smaak. Vooral de Limburgse mix viel in de smaak. Een lekker mals speenvarkenkotelletje, een heerlijk gebakken speklapje, een biefstukje en een lamsworstje en dikke frieten. Ook de sausjes vielen in de smaak, vooral de bier/mosterd saus. En dat alles van Limburgse bodem, mmmm.

Complimenten voor de kok! We komen zeker terug. Het terras zag er ook zeer verzorgd uit.

74. Vandaag een heerlijke lunch gebruikt (met 6 volwassenen en 1 kindje) op het terras langs een levendige, drukke straat. Er is altijd veel te zien. We hebben ervan genoten. O.a. De maaltijdvissalade is een aanrader.

75. Positief : de rit er naartoe, door een glooiend landschap.

Maar dan: ligging aan een rumoerige weg, geen eigen parkeerplaats, waar laat je je auto?
    We bestelden de Limburgse mix omschreven als: ""Alle lekkers uit het zuiden, nostalgisch geserveerd, voor 2 pers., 4 soorten Limburgs scharrelvlees.
    Heerlijk smullen samen... " Wat kregen we? Een grote pan met Belgische friet, min. voor 4/5 personen met 4 kleine stukjes vlees w.o. speklapjes. Prijs 35,90 en 2 wijntjes, slechts voor een kwart gevuld, samen 42,10. Staat in geen verhouding met het gebodene. Wij waanden ons in een cafetaria, dan hadden we ca. 10 euro betaald.
    We hebben dan ook besloten niet meer terug te keren en zullen het zeker niet aan bevelen.

76. thomas van voorden

Na een wandeling zijn we bij deze herberg uitgekomen. We zaten gezellig bij de kachel. De kaart was origineel en het eten was lekker. Hoewel de bediening prima was, kon de leidinggevende in de bediening het niet laten haar personeel soms op onbeschofte wijze te woord te staan. Dit heeft voor ons gezin het gezellige avondje uit wel een vervelende draai gegeven. We hebben dan ook besloten niet meer terug te gaan naar deze herberg.

77. Met het vrouwtje, kinderen en aanhang, zaterdag jl.20 februari na een fikse wandeling heerlijk geluncht in een zeer gezellige, mij reeds bekende herberg.

Nu wachten op het betere weer en dan terug naar Bie de Tantes.

Binnen of buiten op het terras waar het eveneens aangenaam vertoeven is.

78. In een supermooie omgeving ligt dit ouderwets gezellige restaurantje. Heerlijke streekprodukten van goede kwaliteit! Vooral leuk dat ze hier nog de "vergeten" groentes gebruiken. Wij hebben genoten van een zalige konijnenbout en hazenpeper op grootmoeders wijze en een fantastische chocomousse! En voor een zeer schappelijke prijs! Aanrader!

79. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer en zeker nog eens de moeite waard om terug te gaan.

80. Het was een verademing om hier binnen te komen. Wij waren zeer welkom met 5 personen en het eten was heerlijk. Wij komen zeker nog eens terug als we Limburg bezoeken. Heel gezellig!

81. Martina

Personeels etentje met 25 personen, lekker apart gezeten in het rechter "zaaltje".

Ondanks dit aantal personen konden we gewoon a la carte eten, dit hebben we al eens anders mee gemaakt! Al had iedereen wat anders besteld, toch kreeg iedereen heel snel zijn/haar maaltijd, niks wat lauw, geen verkeerde bestellingen, alles klopte en smaakte super!

Aanrader!

82. huisinga

Geweldig. Het was een geweldige afsluiting voor deze dag voor ons.

83. Het eten smaakt zeer zuiver zeker de streekproducten en de sfeer in dit restaurant is heel gezellig.