't Olde Schop in Giesbeek

1301913035 87
1413193706 92
1419739627 93
1485198845 89

1. Prettige ervaring. Menu met alle gerechten in het klein genomen. Avondvullend programma. Goede ambiance. Het was op zaterdag wel een drukke avond, personeel zou soms wel wat alerter mogen.

2. Marc 1130 punten

Vanmiddag geweest voor een lunch met een Hema-bon die mijn vrouw gekregen had. Een mooie gelegenheid om eens kennis te maken met dit bedrijf. Voldoende (gratis) parkeergelegenheid bij het sfeervolle pand. Bij binnenkomst viel direct op hoe fris deze zaak is. Jassen werden keurig aangenomen en we mochten zelf een plaats uitzoeken. Geen bonnenvolk op de slechtste plekken dus. We zijn begonnen met een drankje. Over de wijnen kan ik helaas niets zeggen aangezien ik in een alcoholvrije periode zit. De lunch bestond om te beginnen uit een mandje brood met boter, kruidenkaas en een pesto. kopje bospaddestoelensoep. Lekker! Daarna kwamen gefrituurde champignons op tafel. Normaal geef ik er niets om maar de bereiding in bierbeslag en met knoflooksaus maakte er iets bijzonders van. Ook lekker! Verder kregen we een schaal met kleine visgerechtjes en een schaal met vleesgerechtjes. Bijzonder en ook weer erg lekker. In principe meer dan voldoende voor een lunch. Toch besloten we af te sluiten met een proeverij van gebak met daarbij een kopje koffie. Mooi opgemaakt gebak en prima koffie. Aan de andere kant van de zaal stonden klassiek gedekte tafels voor het diner. Deze mooie tafels, de lekkere gerechtjes en de vriendelijke bediening zullen ertoe leiden dat we ook maar eens een keer gaan reserveren voor het diner. Alle redenen om terug te komen dus.

3. Gisteren voor het eerst in 't Olde Schop wezen eten! Jammer dat we er nooit eerder geweest zijn. Het was zonder meer uitstekend. We komen zeker terug.

4. Slijkhuis

Zaterdag avond 7 februari 2016 gegeten bij 't Olde Schop, wat een super diner voor een betaalbare prijs in een geweldige ambiance. Daarbij een vriendelijke en goede uitleg van wat je te eten krijgt, komt zeer prettig over. Dit is beslist een aanradertje om je een keer te laten verwennen.

5. Chris en Karin

Hier onze beide verjaardagen gevierd met een buffet 't Olde schop! Alles was nog beter voor elkaar dan we afgesproken hadden!! Echt een Toptent!! Hopelijk volgend jaar weer!

6. Na een lange dag op zoek naar een leuk restaurant waar je lekker bourgondisch kan eten. In de buurt van Arnhem kom je al snel bij t Olde schop terecht. Hier hebben we zeer goed gegeten. Op zijn Brabants zou je zeggen: kei goed. En dat was het ook. De heerlijk huisgemaakte gerechten zijn vol van smaak. Ook is het erg leuk dat je kleine proeverijtjes kunt bestellen. De bediening was erg vriendelijk en gaf goede uitleg. De sfeer in het restaurant was erg goed. Zeker een restaurant om ooit nog voor terug te komen vanuit Brabant!

7. willy

8. Thijs en Sanne ter Horst

Op 23 mei 2014 hebben wij onze bruiloft gevierd in 't Olde schop in Giesbeek. We hadden werkelijk geen betere locatie kunnen uitkiezen dan dit, alles was tot in de puntjes verzorgd!! We werden door Floris zeer hartelijk verwelkomd, waarna we de huisgemaakte bruidstaart hebben aangesneden (waarvoor complimenten). De culinaire de Provence daarna was voortreffelijk. Ook over het avondfeest kunnen we duidelijk zijn dat alles top geregeld was. Volle glazen, smakelijke hapjes, en goede service vanuit het gehele personeel. Ook de medewerking tijdens de voorbereiding heeft bijgedragen aan een schitterende dag. Wij hebben geen enkele negatieve aanmerking en zijn dik tevreden!!

9. Joop Bosman

Op 19 april 2014 hebben wij ons 40 jarig huwelijk gevierd bij 't Olde Schop!
    Ik weet nog dat Floris zei tijdens ons info gesprek "ik zal jullie niet teleurstellen" en dat heeft hij en zijn medewerkers bewezen! Tjonge wat een geweldig onthaal en een prachtig en overheerlijk buffet! Onze gasten die uit verschillende delen van het land kwamen waren laaiend enthousiast!! Als je dit meegemaakt hebt hoef je nooit meer verder te zoeken naar een goed adres voor welke gelegenheid ook!!
    Ga zo door Floris!

10. Matthieu Reijers

11. Vorige week zondag wederom met erg veel plezier gegeten. Bediening is echt uitstekend en uiterst professioneel. Na het afrekenen nog even mee naar de uitgang lopen een praatje maken, bedanken en een fijne avond wensen, bij 't Olde Schop voel je jezelf echt nog een gast.

Eten was ook erg goed, Culinair de Provence genomen en zoals gewoonlijk erg goed. Aparte lekkere voorgerechten, hoofdgerechten ook goed en het toetje was formidabel. Enige tip wellicht, zet alle hoofdgerechten op een warm houd plaat of iets dergelijks dan blijft het langer warm.

Heerlijk genoten, bedankt voor de geweldige avond!

12. Martijn Hamer

Een aantal keren al geweest, en 1 van de beste restaurants waar ik ooit geweest ben.

Culinair de Provence is ook een echte aanrader. Daarnaast een keer gegeten met het 50jarig huwelijk van mijn opa en oma, het was werkelijk subliem!

13. G. Hendriksen

De sfeer voelt meteen gezellig bij het binnenkomen. De ontvangst en de verdere bediening is buitengewoon hartelijk en professioneel. Zowel het eten als de wijn zijn heerlijk en worden heel verzorgd opgediend. Kortom een aanrader voor iedereen, die voor een redelijke prijs eens wil genieten van een avondje uit eten.

14. Harrie/Joke wichers

Vorig jaar december ons 40 jarig huwelijksfeest gevierd in de" Olde Schop" In de loop van het jaar verschillende feestjes gehad. Zo ook gisteravond(elders) en iedereen vond het heerlijk maar.....zo'n lekker buffet als toen bij jullie in de "Olde Schop" hebben we nooit meer gehad, kregen we te horen. En het was ook subliem ,wilde dit jullie toch nog even laten weten.

15. Hulde, hulde, hulde. Dankzij Floris, zijn staf en personeel is mijn 65e verjaardag een onvergetelijke gebeurtenis geworden. Het was subliem; Eerst op het terras en tegen de avond (toen het afkoelde) stonden de tafels gedekt in het restaurantgedeelte. Zowel buiten als binnen kwam een onafzienbare stoet heerlijkheden voorbij. Van zoet tot hartig, voor ieder wat wils. Het mooiste compliment kreeg ik van één van mijn gasten : "Dit is geen gewoon etentje of verjaardag meer, dit is een gebeurtenis".
    Bedankt dat jullie dit mogelijk gemaakt hebben.

16. Vanwege onze 25 jarige trouwdag zijn wij op zoek gegaan naar een restaurant om met 8 personen te kunnen eten. We zochten een sfeervol restaurant, met goede recensies en een originele menukaart. Afgaande op de foto’s en de goede recensies hebben we de website van ’t Olde Schop bekeken. Het menu Culinair de Provence (mei 2013) sprak ons wel aan. Wij hebben gereserveerd op een zaterdag. Die avond werden wij vriendelijk ontvangen en konden we plaatsnemen aan een grote vierkante tafel in het sfeervolle oude gedeelte. Je waant je inderdaad in een Frans restaurant mede door het ‘Lavendelveld’ aan de stenen muur, de donkergele muur, het balkenplafond en de leuke ramen. De tafel was mooi gedekt met Provençaalse borden en wij werden aangenaam verrast met een persoonlijke menukaart. Het restaurant zat gezellig vol en de sfeer was ontspannen. Er stond al snel een lekkere fles witte wijn op tafel en een broodmandje. Wij gingen voor de 3 gangen variant van het menu Culinair de Provence: voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Het leuke van dit menu is dat je niet hoeft te kiezen, er kwamen maar liefst 8 voorgerechten, 10 hoofdgerechten en 7 nagerechten op tafel. De voorgerechten werden op 4 vierkante schalen in het midden op de tafel gezet. Handig, want zo was voor iedereen de ‘verdeling’ duidelijk en konden we zelf uitkiezen welke voorgerechten we namen. De meeste voorgerechtjes, zoals Terrine van asperges en gerookte zalm, Taartje van groene asperges, Gamba’s en Gefrituurde reepjes tongfilet waren erg lekker. Ook de hoofdgerechten werden in schaaltjes op tafel gezet, zodat we zelf weer konden kiezen. We hebben genoten van diverse vis- en vleesgerechten zoals Zeebaars, Lintpasta met stukjes zalm, Kalfslende, Rundertournedos en Gebraiseerde lamsbout. Er waren ook Asperges met Gelderse achterham, Gebakken aardappelen met groene kruiden en een Provençaals groenteschoteltje. Het was allemaal erg lekker, alleen voor ons wel wat te veel. Gelukkig zat er voldoende tijd tussen de gangen om het eten te laten zakken. De nagerechten waren kleine meesterwerkjes die bijna allemaal schoon op gingen, zoals de Bavaroise van mango en passievrucht, de Tiramisu, de Mascarpone crème met cassis-stroop en het Taartje van frambozen.
    De bediening was heel vriendelijk, attent, we kregen uitleg over wat er op tafel werd gezet, niet te snel of te langzaam, zowel bij ontvangst als bij het weggaan werden wij in en uit onze jassen geholpen. Wij hebben een geweldige avond gehad en willen Floris, Simone en hun mensen hartelijk bedanken. We komen vast en zeker nog eens terug in ’t Olde Schop.

17. Kerremans

24 maart 'Lentefeest"
    Ondanks de koude weersomstandigheden, en de Belgen die daardoor af zegden op het laatste moment, hebben wij en alle genodigden een ontzettend leuk feest gehad. Locatie en catering waren top.
    We hebben het sfeerarrangement geboekt en we waren meer dan tevreden.

Floris, Michiel, obers en keukenbrigade, bedankt!
    Tot het volgende feest.

18. Het feestje van de fam. Hin hebben we gezien, maar er totaal geen hinder van ondervonden, toen we met 2 personen in de andere zaal zaten te genieten van de zondagse brunch.
    Die brunch was een waar feestje dat alle aandacht van ons vroeg. Mooi gedekte tafel met opgepoetste glazen. Zeer attent personeel. Aan onze dieetwensen kon worden voldaan omdat alles zelfgemaakt wordt aldus de gastvrouw. Ook voor mensen met een glutenallergie zijn er mogelijkheden. Het eten werd met prima tussentijden geserveerd en de warme gerechten stonden op een warmhouder. Wat betreft het toetje was de tiramisu werkelijk subliem. Ter plekke gemaakt zodat de lange vingers nog knapperig waren! Ondanks het feestje in de andere zaal kwamen wij geen aandacht te kort van het bedienend personeel. Wij zullen hier zeker nog eens terugkomen als de financiën het toelaten. Eerlijk is eerlijk. Het is wel duur, maar je krijgt in ieder geval wel waar voor je geld!

19. Wij hebben op zondag 16 september met ons gezelschap van 37 mensen de verjaardag 80 jaar, geviert van mijn vrouw.
    De ontvangst was perfect door de eigenaar zelf. de koffie met eigengemaakt gebak, het warm en koud buffet en het dessert en het onbeperkt drinken en lest best de bediening.
    Het was allemaal perfect. Ons eventuele volgende feest is zeker weer bij Joris en tussen door gaan wij zeker nog eens aan voor eeen lekker hapje of drankje.
    Joris en bediening bedankt.

20. Mataraty

Zeer goed qua eten. We hebben een Culinair de Provence genoten met zijn tweeën en stuk voor stuk waren de gerechtjes lekker alleen wel snel koud omdat ze jammer genoeg geen rechaud gebruiken om de gerechten warm te houden.

Wel hadden we een aantal kritiek punten, die ons doen twijfelen hier nogmaals heen te gaan, zoals een aantal kommen en borden waar de rand was stukgeslagen (stukken eruit) en een visgraat in een van de voorgerechten van mijn vrouw. Zaken die in een goed restaurant niet zouden mogen gebeuren in mijn opinie.

Ondanks deze punten is het absoluut een restaurant om aan te raden en misschien hadden wij wel pech met het servies.

21. Hier voor de zoveelste maal gegeten, nu het culinair provence gerecht weer gedaan met z'n vieren, maar dan het all-in arrangement. Werkelijk prima. Om drinken hoef je dan ook niet te vragen en het eten was weer perfect ! Ga zo door.

22. Met een gezelschap van 8 personen bezoek gebracht aan 't Olde Schop. Voor een avondje heerlijk tafelen kan je niet om Giesbeek heen. Dan maar even wat extra kilometers maken.

Het concept Culinair de Provence is een echte aanrader. Heerlijke lekkernijen weten ze daar op tafel te presenteren. Voor-, hoofd- en nagerecht worden als buffet op je tafel gepresenteerd. De keuze is groots. En dan heerlijk smikkelen!

23. Voor de tweede keer gegeten en wederom was het een feest voor de smaakpapillen. De samenstelling van de voor- en hoofdgerechten uit de menuoptie 'culinair de provence' is meer dan goed. Het bedienend personeel is vriendelijk en kundig op alle vlakken. We hebben 4 uur getafeld, maar de tijd vliegt voorbij. Erg gezellige gelegenheid om de avond door te brengen.

24. maud

25. In januari weer wezen eten, wederom gekozen voor het culinaire menu. Het was weer geweldig. Enorm genoten van al het lekkers. Niet te vergeten dat de bediening prima is! Een kado om een avond te zitten en heerlijk uit eten te gaan!

26. Harm

27. Gewoon goed en lekker! Zeker een aanrader voor een avondje uit.

28. hein

29. Zaterdag 16 oktober naar de Wildproeverij geweest en het was één groot feest, zowel culinair als het entertainment, het eten was werkelijk subliem bereid en ons petje af voor de bediening die zich de benen uit het lijf liepen om het de gasten naar hun zin te maken.

De hoornblazers vertelden hoe het er bij de jacht aan toe gaat en begeleiden dit door muziek zoals begin jacht, vos dood en einde jacht te blazen, was enorm leuk om een keer mee te maken.

Verder werd de avond opgeluisterd door een fantastische show met slangen en vuurspuwen door Darcana en de zanger Serge wist iedereen tussen de gangen door op de dansvloer te krigen met een fantastisch optreden.

Komen hier zeer zeker weer terug.

30. Gisteren weer eens gaan eten in 't Olde Schop en was weer een feest van lekkernijen. M'n gasten waren er voor de eerste keer en zijn ook liefhebbers van lekker eten. Floris heeft het weer helemaal waar gemaakt. Ben aardig verwend en heb in alle werelddelen diverse top restaurants bezocht maar deze, vlakbij heeft me weer opnieuw kunnen boeien met alle verschillende lekkernijen. De Argentijns huiswijn Paso was ook een aanrader.

31. Mathilde

32. Wij zijn al bijna trouwe fans van ’t Olde Schop.

Om gezondheidsredenen eten wij geen varkensvlees. Wij kunnen de keuken blindelings vertrouwen dat daar rekening mee wordt gehouden. Als wij reserveren hoeven we dit al niet meer te zeggen. En zo vaak komen wij niet, maar het wordt wel onthouden. De bediening is uitstekend, voorkomend en beleefd, met veel kennis van zaken. Wat het eten betreft: uitstekend, leuke combinaties van gerechten, heel smakelijk en schitterend opgediend. En wordt veel zorg aan besteed en je kunt zien dat de keuken heel enthousiast is met wat ze maakt. Elke maand een nieuw uitnodigend menu.

Het is echt een avond helemaal uit, en een aanrader.

33. Inmiddels zijn wij al meermalen wezen eten bij 't Olde Schop. Bijzonder attente vakkundige bediening, heerlijk vers eten en met alle wensen wordt rekening gehouden. Wij kunnen ons dan ook helemaal niet vinden met de lage beoordelingen. Je knapt bijna bij het weggaan want alles is even lekker!

Wij zijn inmiddels fans en komen zeker vaker terug. Kwaliteit kost tegenwoordig geld en dan is de prijs-kwaliteitverhouding meer dan goed!

34. Zaterdagavond hier gegeten met mijn ouders en zus. Prima gegeten, prima bediening. Wij hadden het culinair menu en hebben van 19:00uur tot 23:00uur aan tafel gezeten. De tijd vloog om en het eten was geweldig. Van alles wat. Ook de entourage was prima, toiletten keurig. Niets op aan te merken! Als je met dit 3 gangen menu nog honger hebt, dan ligt dat aan jezelf! Goedkoop is het niet, maar daarentegen is de kwaliteit van het eten super.

35. Eten redelijk tot goed.

Bediening ronduit schandalig, er was een uitspraak "ga eens aan de kant als je nog wilt eten" (de serveerster had weinig ruimte om het eten te serveren). Misschien waren we wel luidruchtig maar er is volgens mij een regel "klant is koning".
    Deze avond zijn er verschillende uitspraken gedaan door twee mensen van de bediening waar we allemaal zeer verbaasd over waren. Er liep overigens wel een aardige serveerster rond, hiervoor alleen complimenten.

Rookruimte, nog nooit van gehoord, met min 8 buiten staan!

Ik kom hier nooit weer.

36. Wij hebben afgelopen zondag weer heerlijk genoten van het culinaire "Provence", vooral de huisgemaakte patisserie.
    Dus wij komen snel weer terug met vrienden.

Tot snel.

Leon en Martine.

37. Als je een culinair type bent, vele kleine hapjes voor veel geld, dan ben je hier op het goede adres. Zorg wel dat je vantevoren voldoende hebt gegeten.

38. Kom hier gemiddeld minstens 5 keer per jaar, omdat het hier goed toeven is.

De culinaire de provence is iedere keer een happening op zich. Mijn dochter is absoluut allergisch voor champignons. Dat werd uitstekend opgevangen. Wij kregen daar andere gerechtjes voor in de plaats. Ik kreeg apart nog een schaaltje champignons ã la Dordogne, omdat dat een van mijn favorieten is. Daarvoor hulde.

De bediening is voorkomend zonder opdringerig te zijn.

Een adres om voor om te rijden.

39. Wij hebben een topdag gehad en iedereen die erbij was gaf alleen maar complimentjes over het eten.

40. Jordy Everts

Wij hebben er het weekend gezellig en heerlijk gegeten. Een avondvullend programma om alle kleine hapjes te proberen. De bediening is prima, en een prachtig restaurant! Verrassend dat een dergelijk top-restaurant in een klein plaatsje als Giesbeek zit! Dus zeker de moeite waard!!!

41. ad en willie visser

Nog maar pas geleden hebben wij on 25 jarig huwelijk hier gevierd. Vooraf heerlijk gegeten met de kinderen en daarna de feestavond, die met heerlijke hapjes en drankjes liefdevol werd geserveerd. Mede door de goede verzorging hebben wij een geweldige avond gehad. We komen snel terug om nog eens heerlijk te genieten van het lekkere eten.

Nogmaals bedankt!!!!

42. Kees en Hilde van Lunteren

Als wij lekker, goed en gezellig uit eten willen gaan we hier naartoe.Veel vrienden zijn hier op ons advies ook al geweest en waren even enthousiast als wij. Voor die ene heer Hermsen telt het spreekwoord: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten

43. Jan en Ria

Gewoon naar koffie en appelgebak met slagroom vragen. Vervolgens (ondanks de drukte)snel en correct het lekkerste appelgebak krijgen wat we ooit bij de uitstekende koffie aten. Het was onze eerste kennismaking en ècht een verrassing! We gaan er snel eens de menukaart uitproberen.

44. Ans en Evert

2x in Giesbeek geweest en 2x bij 't Olde Schop gegeten. De eerste keer bij toeval, de tweede keer met voorbedachten rade, want waar vind je zoiets? Een leuke formule, voortreffelijk eten en bediening die precies aanvoelt hoe de gast het graag wil hebben. Het spijt mij voor de heer Hermsen, maar wij kunnen er niets anders van maken. 10

45. Herma & Patrick

Grote complimenten voor alle personeel v/h "Olde Schop"! Meerdere malen nu gegeten en dit is altijd vers, goed van smaak, elke hapje (culinair de Provence) is een genot. Maar we willen vooral grote complimenten geven voor de 'proeverij' van een bruidstaart die wij vrienden hebben gegeven op de dag van ondertrouw. Het is een prachtig kunstwerkje geworden en de vraag hiervoor wordt gelijk enthousiast opgepakt. Het is gewoon jammer dat we geen foto kunnen plaatsen. De persoonlijke aandacht is echt bewezen. We weten zeker dat het bruiloftsfeest bij jullie in mei as helemaal TOP gaat worden. Veel dank voor jullie medewerking en enthousiasme! Tot spoedig.

46. Jan Hermsen

Het is natuurlijk ongeloofwaardig en dit restaurant onwaardig om alleen recensies te plaatsen (waarschijnlijk door de uitbater zelf) met als eindcijfer een 10. Ik heb er zelf gegeten en het is zeker geen 10 waard. Kinderachtig en het ondermijnt de strekking van deze site.

47. TOP! Zondag 18 november met mijn ouders a la carte gegeten. Mijn vader (zeer onderlegd) was onder de indruk van de kwaliteit van het eten. bij deze wil ik jullie bedanken en een compliment geven over de prijs kwaliteit verhouding.
    Tot gauw!
    Francisca

48. kim hogeveen

Wij zijn al diverse keren bij 't Olde Schop geweest, maar iedere keer is zowel de sfeer
    als het eten geweldig. Met name de Culinair de Provence, waarbij je de gehele menukaart
    door middel van kleine hapjes geserveerd krijgt, is een absolute aanrader. De service is
    goed, vriendelijke bediening met goede kennis van zaken. Voor een heerlijke verzorgde
    avond met lekker naborrelen kun je hier perfect terecht.

49. gewoon top!!!!!!!!