Restaurant Mondani in Lochem

1342206392 87
1363462054 85
1420143819 82
1519336907 85

1. Elke keer weer een hartelijk ontvangst en goede service. Eten is heerlijk, verrassingsmenu (2-3-4-5 gangen) is een absoluut aanrader. Zowel binnen als buiten een heerlijke sfeer.

2. Super lekker eten, uitstekend bediening, leuke sfeer. Echt een aanrader.

3. Ontvangst hartelijk. Naast de tafeltjes ook nog een zithoek waar je e.v.t. eerst nog iets kan drinken. Vanwege onbekendheid met Canadese keuken op aanraden het 3 gangen surprise menu gekozen hetgeen bestond uit diverse hapjes. Van starter tot toetje, het was een aangename verrassing. Zo ook de wijn uit Canada.
    Wij vonden het in ieder geval reuze gezellig en de kwaliteit van het eten ruim meer dan goed. Net iets te ver omrijden vanuit Spijkenisse, maar als we weer in de buurt zijn...

4. Wat een superleuk restaurant! Een hele hartelijke ontvangst én service. Onze kleine man heeft het ook prima naar zijn zin gehad, ondanks dat er geen speciale kindermenu's waren. Speciaal voor hem hebben ze een leuk bordje echte Canadese pancakes gemaakt. En wij hebben ook heerlijk gegeten, ik heb nog nooit zulk zacht en mals gevogelte op..! Qua sfeer én eten beslist een aanrader!

5. Heerlijke avond gehad. Lekker gegeten, goede service en wat een gast vrijheid. SUPER! Groetjes uit Zwolle

6. Weer eens bij Mondani gegeten. Zoals altijd een hartelijke ontvangst door gastvrouw Yvonne. Het heerlijke net iets anders dan anders eten, de originele gezellige ambiance met de heerlijke open haard staan garant voor een avondje echt uit.

7. Apeldoorn

We waanden ons in Canada. Super fijne sfeer. Verassingsmenu was qua smaak en hoeveelheid een feest. De wijn die ons werd aanbevolen misschien nog wel een grotere verrassing. Ook de gastvrouw was heel vriendelijk en lekker spontaan. Kortom wij hebben genoten!

8. Na de ramp van 31 juli zijn we uitgenodigd om opnieuw te komen eten. We wilde ze graag de kans geven en we zijn erg blij dat we dat gedaan hebben. Wat een heerlijk ontvangst en wat bleek de Australische stagiaire een ongewenste invloed gehad te hebben. Deze keer zaten we er wel op ons gemak en was het helemaal zoals we het hadden verwacht. Nooit gedacht dat 1 persoon zo de sfeer kan aanpassen.
    Maar genoeg over de stagiaire.

Deze keer was ook het eten meer dan perfect. De beste mosterdsoep ooit geproefd, mijn vrouw had de bonen soep die ook perfect was. De hoofdgerechten waren perfect en het ijs was hemels.

Laten we het er op houden dat de vorige keer de wet van Murphy van toepassing was.

Wat we nooit voor mogelijk hadden gehouden, hier komen we zeker vaker terug!

(en bedankt voor het mooie herfst boeket!)

9. AWillemsen

Na een fantastische ontvangst, hebben wij heerlijk gegeten. De Ribeye was perfect, Zalm heerlijk.
    Als begeleiding een rode Canadese wijn die absoluut niet zou mistaan in een blindproeverij met grote Bourgognes. Heel speciaal. Leuke gezellige sfeer, wij werden leuk bediend door een zeer vriendelijk meisje dat stage liep uit Australie. Kortom, genoten, bedankt voor de fijne avond!

10. We hebben hier leuke herinneringen, het is echt een geweldig restaurant, vrolijk en vlot. De gastvrouw is echt een topvrouw, altijd vrolijk en enthousiast.
    En de tuin is ook heel mooi met een overkapping en een open stuk een totempaal in de tuin de hele inrichting van zowel binnen als buiten geeft je een vrolijke en Canadese sfeer. Als je goed rond kijkt zie je eigenlijk een heel Canadees museum om je heen. Het eten is ook echt top en voor het heerlijke eten en de geweldige sfeer is het echt geen geld wat je uit geeft. Wij raden het iedereen die dit leest echt aan, om hier een keer te eten. Het is echt een ervaring die je nooit zult vergeten.

11. Geweldig leuk sfeervol restaurant. Heerlijk gegeten. Canadees bij uitstek. Zalm was perfect, en niet zo vet als de Noorse. Bediening netjes en aardig. Gastvrouw was vlot en leuk. We komen zeker terug.

12. RVW 361 punten

Hier in de afgelopen 2 maanden 2x gegeten.
    Restaurant lijkt op een (over-)volle huiskamer met diverse Canadese attributen. Sfeer is "druk maar gemoedelijk"
    Ontvangst door de eigenaresse is enthousiast en (soms iets te) luidruchtig. Bediening is wat rommelig.
    Indruk eten: van voldoende/goed niveau.

13. Ronald en Belinda

Voor ons is dit een restaurant waar je echt tot rust komt tijdens het heerlijke eten. Ontvangst uitbundig en plezierig, het restaurant ademt een gezellige huiselijke sfeer uit, lekker bij de open haard (of die nu brand of niet) zitten, mooie kaart om uit te kiezen en de cheesecake is het omrijden waard. Een echte aanrader.

14. Ruben Vogel

Wat een tegenvaller. Bestelde de krabkoekjes waar ik echt heel veel zin in had! Na een uur kwamen de voorgerechten en tot mijn verbazing waren de krabkoekjes gemaakt van imitatie krab. Koolvis met krab extract voor €11! Veel kant en klare producten uit de keuken. Bij het hoofdgerecht kwam ik een gratin van bonduelle en een koolrolletje uit de diepvries tegen. Ik had de bizon steak. Niks mis mee maar met €27,50 toch veel te duur. Te weinig saus zodat ik na een halve biefstuk al niks meer had. Na ons voorgerecht werd niet gevraagd of alles naar wens was. Trage bediening. Jammer, we hadden hier zo naar uitgekeken. Voor ons geen mondani meer.

15. Als uitwijk keuze voor als het restaurant waar we eigenlijk wilde eten toch niets was. Gelukkig dat het zo is verlopen. Wat een fijne keuken, heerlijk en heel smakelijk gegeten en de muziek was echt achtergrond. We hebben een heerlijke avond gehad, Wat een feest. Wel een beetje amicale (jij en jou) ontvangst waar we in eerste plaats van schrokken. Ja, het meisje wat ons welkom heette kon mijn kleindochter zijn. Dit hebben we later wel met Yvonne doorgepraat. Verder een aanrader om als je in de buurt bent eens te gaan eten. Wij rijden wel weer een keertje van uit Arnhem naar Lochem toe want het is echt de moeite waard. Alleen verbaast het me dat de keuken aangegeven wordt als Nederlands terwijl er toch Canadese gerechten op de kaart staan. De inrichting is ook helemaal goed en gezellig

16. Hernieuwde kennismaking: ontvangst plezierig, goede keuken en service, plezierige prijs

17. Het is iedere keer weer feest als we hier komen. Yvonne is altijd enthousiast en gezellig.

Het eten is super lekker, bijna alles van de kaart al eens geprobeerd.

Een echte aanrader!

18. Voor zover ik weet het enige Canadese restaurant in Nederland. Interieur lijkt ook zeker op een stukje Canada in Nederland. Meedere keren hier gegeten en zonder uitzondering tevreden. Yvonne is een heel hartelijke gastvrouw. Erg vriendelijk en gastvrij. Barry kookt goed en stevig. Vrij uitgesproken smaken, zware sauzen.
    Ook niet altijd voor de hand liggende produkten op de kaart.

19. John en Joke

We hebben een heerlijke avond gehad. Onze vrienden waren overdonderd door de sfeer en de kaart, echt eens wat anders. Alles zeeeeeeerr smakelijk!

20. Wij komen regelmatig bij Mondani.
    Het is iedere keer weer goed, superlekker en gezellig.
    Wij gaan meestal voor het het verrassingsmenu, wat we ook aangeven: vlees, vlees/vis, vis, het is altijd erg lekker en origineel bedacht en geserveerd.
    Dit restaurant is een must voor de Canada liefhebber!!
    Yvonne is een (uitgelaten) topgastvrouw en Berry de superkok op de achtergrond.

21. Jan Scholten

Dit is een restaurant dat zijn weerga niet kent, uniek voor Nederland. Prachtige Canadese entourage, enorm gastvrij en bovenal fantastisch eten. Yvonne en Berry thanks.

22. George & Simone

Wij gaan in september alweer voor de 6e keer hier eten. We gaan zeker elk jaar er even tussenuit in Lochem en gaan elke keer hier eten. Het eten is super en de sfeer is fantastisch!

Het is ook een uniek restaurant in Nederland.

We hopen nog vaak te komen eten. Helaas dat het een beetje ver is, zodat we niet vaker kunnen gaan!

Echt een aanrader!

23. We kwamen terwijl de keuken al gesloten was maar speciaal voor ons twee een maaltijd bereid waar we van gesmuld hebben! Wat een geweldige kwaliteit en service! De gastvrouw geeft je gelijk een thuisgevoel. Ook voor ons geldt: wat jammer dat we zo ver weg wonen anders gingen we er beslist heel vaak naar toe. Chris en Marijke Delhez-Verlee.

24. Gerrit

25. Met kerst gegeten, wat een superleuke sfeer! Canadese, warme kerstsfeer. Je kreeg het gevoel dat je gast was bij iemand thuis, alle gasten kregen zelfs een klein cadeautje.

Heerlijk gegeten en zelfs mijn 4-jarige dochtertje vond het leuk.

Aanrader!

26. Mart en Elly van den Elsen

Zondag 6 maart 2011 voor de 2e keer bij Mondani gedineerd.

Het was weer heerlijk en zo lekker anders.

Muskusos, kariboe, buffalo, eland maar ook de visgerechten zijn allemaal aanraders.

Het Canadees bier smaakt voortreffelijk.

Over de prijzen valt niet te klagen....Yvonne importeert alles zelf rechtstreeks uit Canada.

Ons zien ze er zeker weer eens terug....anderhalf uurtje rijden vanuit Brabant.

27. Super restaurant, verreweg de beste in de omgeving! Moet je geweest zijn.

28. Rick & Lilian

We komen hier al bijna 9 jaar.

Gisteren hebben wij ook hier op Valentijnsdag een heerlijke avond gehad. Met een nieuwe kaart en nieuwe gerechten waren wij super tevreden!

Tot snel!

29. Dit restaurant is echt een aanrader.

Gisteren hebben wij hier op Valentijnsdag een heerlijk 3 gangen verrassingsmenu gehad.

Dit was echt super.

Wij komen zeker terug!

30. Afgelopen zaterdag (08-01-2011) hier heerlijk gegeten!

Na ons bezoek aan Canada in 2009 (met behulp van door Berry aangeboden kaarten) hadden we al besloten om hier eens te gaan eten. Nu, na lange tijd is het er eindelijk van gekomen en hebben we inderdaad een lekkere relaxte avond gehad.

Eten was helemaal goed en de "wachttijd" tussen de gangen was ook goed. Yvonne, bedankt voor de leuke gadgets voor onze zoon en Berry bedankt voor het koken van onze maaltijden.

Tot de volgende keer.!

31. Komen vaker in dit restaurant, je kan hier een heerlijke avond uit zijn! Dus geen snelle hap, maar een echt gezellig restaurant dat zorg aan het eten besteed. Dit proef je er dan ook zeker!

Een echte aanrader!

32. Stef 17 punten

Ik kom hier al ruim 10 jaar! En ik moet zeggen dat ik er sowieso naartoe kom om de sfeer te proeven. Ik moet hier 2,5 uur voor omrijden om te komen, iedere euro waard!

Het is weleens voorgekomen dat het vlees wat doorbakken was, who cares, we zijn allemaal mensen en maken fouten! Vorig jaar december geweest, eten was matig doordat de saus gek smaakte, vlees doorbakken. Afgelopen maart 2010 weer terug geweest, alles perfect in orde ondanks een overvolle bezetting in het restaurant.

Aanrader om tijdens de zomer of hartje winter dit restaurant te bezoeken, gezelligheid, uitstraling, Canadese menukeuze, heerlijk Mouseheadbier, voortreffelijk voorgerecht ( stokbrood met saus).

Ik blijf hier komen tot de dag dat ik emigreer!

Groet,

Rick & Lilian.

33. Wij zijn een reguliere gast bij Mondani, omdat het eten (meestal) erg goed, en de sfeer gezellig en gemoedelijk, is. Het warme welkom van de gastvrouw is altijd uitbundig en veelzeggend. De stoofpeertjes als bijgerecht smaakt altijd voortreffelijk! Wat wel opvalt is dat het elke keer weer een verrassing is wat je op je bord krijgt. Ik heb al meerdere keren eenzelfde (voor)gerecht besteld (Kammosselen met Gamba's in saus) en telkens krijg ik weer wat anders op mijn bord. Het ziet er altijd wel leuk uit, maar het is nooit wat je besteld! De ene keer is het gegratineerd en meer een roomsaus, de andere keer ligt het gewoon op je bord met wat gekookte gamba's ernaast, enz enz.

De laatste keer was ik erg teleurgesteld over de kwaliteit. Normaal gesproken staat de man van de enthousiaste gastvrouw in de keuken, maar dit keer werd het domein overgelaten aan een brigade die ver beneden het normale niveau presteerden. We bestelden ons gerecht medium gebakken en we kregen het well done. Het was hard, taai en smaakloos. De saus die erbij geserveerd werd was te vies voor woorden, even als de geimproviseerde salade. Bah, bah. Na geklaag over het doorbakken vlees, kregen wij alsnog een mals stukje medium terug (persoonlijk gemaakt door de originele kok!), maar ondertussen waren alle bijgerechten koud!

Helaas werd er niks compenserends aangeboden, bijv. Drankje van het huis of een korting. Een fikse rekening van ruim 80 euro voor 2 personen liet ons vertrekken met een zeer ontevreden gevoel. Zeker omdat ik een vaste klant ben had ik verwacht dat er meer gedaan zou worden bij een klacht. Helaas.

Hopelijk zal een volgend bezoek een hoop goedmaken, anders is dat dan ook de laatste keer.

34. Wij hebben hier afgelopen zomer gegeten. Leuk dat hier een aantal loffelijke recensies staan, maar wij hebben toch een andere ervaring gehad.

De ambiance en aankleding is echt Canadees, leuk, eens een keer wat anders. Veel tijd aan besteed. Wij vonden het eten echt veel te zout en te taai. Ergerlijk vond ik, dat de bediening hier niet mee om wist te gaan. En dan vind je de prijs ook al snel aan de hoge kant.

Dit restaurant pretendeert te veel iets te zijn, wat ze niet waar maken.

35. Al bijna 15 jaar ervaring en het blijft een lust om hier te komen.

Wij voelen ons praktisch familie, zo gezellig en gastvrij word je door Yvonne en Berry ontvangen.

Het eten is formidabel. En ook voor gezinnen met kinderen, is het geen enkel probleem. De kinderen vermaken zich prima (in de tuin of bij de open haard).

De moeite waard om zo'n lange reis (ruim 1,5 uur) vanuit Almere te reizen.

Absoluut een aanrader!

36. Familie Schilder

Gezellig, aardig en betrokken. Heerlijk eten, ruime hoeveelheden en uitstekende ambiance. Lieve gastvrouw. Aanrader op alle fronten!

37. Gert-Jan en Ellen Kooistra

Dit moet je ervaren, Mondani Lochem. We zijn er inmiddels meerdere keren geweest vanuit Duiven (40 minuten rijden) met meerdere gasten. Zelfs onze Canadeese familie hebben in dit bijzondere restaurant met ons gegeten. Wat een feest, iedere keer weer. Berry en Yvonne (en alle anderen) staan voor wat ze uitstralen: Lekker, Spontaan, Veel, Lief, Bijzonder.

Ze hebben voor ons trouwen de catering voor ruim 100 man verzorgt in bijzondere style. Alles was er, helemaal van Lochem naar Duiven. Wil je iets 'anders', ga naar Mondani!

38. Gezellig restaurant voor mensen die "iets"met Canada hebben. Aankleding sfeervol en de bediening gezellig en spontaan. Eten uitstekend en veel.
    Hebben een hele gezellige avond gehad. Zeer zeker een aanrader

39. fantastisch eten, een gezellige gastvrouw, voor een gezellige avond met superlekker eten moet u echt een keer hier heen. complimenten aan de kok. je krijgt kippevel van het eten, zo lekker!(vooral van de elandbiefstuk)

40. Als u van gezellig lang tafelen houd en graag andere culteur wilt proefen dan moet je bij Mondanie zijn .
    Wij hebben al vaak fijne avonde gehad.