De Meerplaats in IJmuiden

Voor de deur is er ruime en gratis gelegenheid tot parkeren.

Vanaf de bushalte Kromhoutstraat, IJmuiden is het ongeveer 8 minuten lopen naar ons restaurant. Op http://9292.nl/ kunt u uw reis plannen.

ma lunch vanaf 12:00 diner tot 21:30

1457832001 74
1485420439 81
1519905986 83

1. Tineke Rozemeijer

Op zondag avond met z'n drieën gegeten bij de Meerplaats in IJmuiden. Het was er druk en goed vol maar - zoals we al verwacht hadden - het eten was prima, personeel heel vriendelijk en dus reden om zeker weer te bezoeken!

2. Rinus Julsing

Warm gezellie en zeer vriendelijke bediening wij hebben genoten. Zeer goed eten maar dat wisten wij al.

3. elske stevelmans

Gezellig en persoonlijk. Goed eten en ruim voldoende!

4. Een positieve ervaring. De visgerechten waren echt heerlijk. De bijgerechten waren niet zo spannend. De service was goed. Vlotte bediening, en vriendelijk. Allemaal niet te formeel maar wel beleefd. De sfeer in het restaurant was goed. We waren op een zaterdagavond en het was hartstikke vol maar dat voelde niet te druk aan. Voor de deur parkeren, handig. Een aanrader als je wilt genieten van het eten van goede vis!!!

5. Laatst uit eten geweest bij De Meerplaats op aanraden van vrienden. Wat een gezellig restaurant, zeer vriendelijke bediening en het belangrijkste, heerlijk eten!

Mooie uitgebreide kaart, een 3 gangen menu voor een aantrekkelijke prijs die je zelf kan samenstellen. Bij binnenkomst een heerlijke amuse, brood en diverse soorten boter. En dan een keus maken, wat als visliefhebber dan nog best moeilijk is. uiteindelijk een Sashimi van verse zalm en de Rouleaux van gerookte zalm, beide top!

Hoofdgrecht gegrilde dorade, perfect klaargemaakt en heerlijk. Mijn vrouw had gestoofde paling, ook om je vingers bij op te eten. Lekker wat bijgerechten erbij en een heerlijk flesje wijn.

Uitgebreidde dessertkaart, maar afgesloten met een heerlijk kaasplankje!

Echt een heerlijke avond gehad, en hier zullen we zeker vaker gaan komen.

6. Weer eens gegeten in de Meerplaats, deze keer weer eens (voor de 'zoveelste' keer) een diner na vorengaande lunches, samen met vrouw en twee kleine kids.

Kwaliteit blijft consistent en uitstekend met voor ons o.a. onze eigen klassiekers 'zalmbonbon' en trio vis. Voor de oudste koter een kibbeling met patat, salade (die er door mij bij haar ingepropt werd) en ijsje toe.
    De gastheer (die al jarenlang in die hoedanigheid de scepter zwaait in De Meerplaats) is wat mij betreft Michelin-waardig en ook de overige leden van de bediening zeer vriendelijk en attent.

Bij afrekenen mocht mijn oudste een (kinder)cadeautje uitzoeken; het werden 3 gekleurde balletjes van leer, waarbij thuis bijna de TV en vazen omgekegeld werden ;-)

7. A. Grootenboer

Zondag 13 december voor de lunch hadden we vrienden uitgenodigd bij de Meerplaats. Voorgerecht de garnalenkroketjes waren niet helemaal warm van binnen, maar het ergste de 2 sliptongen waren bij 2 personen veel te kort gebakken, de kleur was nog heel bleek en ze waren rauw en bloederig zodat het wat uitliep op mijn bord. Erg onsmakelijk. Ik kreeg ze weer terug op een schoon bord met de boodschap dat het door de kuit kwam, jaja ik kreeg ze ook haast niet van de graat. Helaas hetzelfde gebeurde bij mijn vriendin, maar die kreeg geen andere tong en weer de boodschap dat het door de kuit kwam. Het had gewoon niet lang genoeg in de pan gelegen. Mijn man nog met de kok gesproken, maar er gebeurde niks met de klacht. Heel slecht dit allemaal.

8. Jeannette Franken

Heerlijke lunch. Mooi voorgerecht met verse tonijn en avocado, bijpassende wijn. En daarna vissoep en kreeftensoep. Klassieke, warme inrichting passend bij een visrestaurant. Goede, attente bediening. Zo hoort het. We komen zeker terug!

9. Mijn voorgerecht, carpaccio van ossenhaas, was overladen met oude kaas die veel te overheersend was. Het vlees was verder prima, maar de dressing ontbrak. Zout en peper ontbraken ook, maar dat was misschien bewust gedaan (zout en peper stond op tafel).

Als hoofdgerecht koos ik gegrilde tonijnsteak met gegrilde groenten en een saus van soja. Helaas bleken zowel de tonijn als de groenten te zwemmen in de soja. Alles smaakte naar hele zoute soja, waardoor ik niets van smaak van de tonijn heb meegekregen. Ik heb er wat van gezegd tegen de ober, maar zijn ietwat geïrriteerde reactie was: dan moet u de volgende keer even vragen of de saus apart in een kannetje kan worden geleverd. Tja, alsof ik van te voren wist dat ze mijn bord vol met soja zouden gieten... Veel erger vond ik overigens dat de tonijn van binnen nog rauw was. De kern was zo goed als koud.

De bediening was overigens verder heel correct en beleefd, maar ook ietwat afstandelijk. Het komt allemaal nogal commercieel en gehaast over. Gezien het feit dat de zaak vol zat en de tafels erg dicht op elkaar staan, werden we erg zenuwachtig van al het personeel dat steeds langs je tafel heen en weer rent (zo'n beetje elke 30 seconden liep er wel iemand langs). Rustig eten is er niet bij.

Verder waren de bijgerechtjes (een heel klein kommetje groenten met 2 brocolliroosjes, 5 worteltjes en wat peultjes, een mini-kommetje met wat vage salade met mayonaise-dressing, een stuk of 15 frietjes en wat kleffe gebakken aardappeltjes) compleet fantasieloos. Plus dat dat echt veel te weinig is voor 3 personen. Daar mag echt wel maar aandacht aan worden besteed.

Kortom, de kwaliteit van het eten was volstrekt onacceptabel, en al helemaal voor die dure prijzen! Overigens moet ik wel bekennen dat er naast ons ook mensen zaten die best leken te genieten van hun eten, dus misschien heb ik dit keer net de verkeerde kok getroffen... Maar ik kom er niet weer. Ronald

10. Cees en Atie Biersteker

Weer heerlijk gegeten met de kwaliteit die we van dit restaurant gewend zijn. Gezellig met een goede en vriendelijke bediening.

11. Donald De Roever

Mijn broer, heeft mijn moeder en mij uitgenodigd om daar te gaan eten. Voor mijn broer was het de eerste keer dat hij daar ging eten. Het was zijn cadeau voor onze moeder. We waren de eerste, omdat we er vroeg waren. Daardoor kon de bediening ons uitgebreid vertellen over de kaart. We hebben heerlijk gegeten. Het voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht, het was allemaal heerlijk. Ook de bediening was prima en vriendelijk. Tja over de prijs kan ik niet oordelen, want mijn broer heeft ook voor mij betaald. Maar het was fijn en heerlijk. We komen zeker terug.

12. Gisteravond weer in de Meerpaal gegeten. We zijn hier al meerdere keren geweest en ik ben over het algemeen tevreden.
    De vis is altijd van fantastische kwaliteit, maar de bijgerechten beginnen me zo langzamerhand wel een keer te vervelen. De frites en gebakken aardappelen zijn doordrenkt van het vet, de salade is al jaren hetzelfde en ook het schaaltje rabarber kan ondertussen wel eens vervangen worden door een ander gerecht. Hoogste tijd om hier eens wat meer aandacht aan te besteden, dit kan echt veel en veel beter.
    Tot aan het eten aan toe is het een oubollige zaak waar hoognodig eens het roer omgegooid moet worden. Tot die tijd gaan wij er niet meer heen.

13. Vanmiddag samen weer gelunched. Hebben gebruik gemaakt van de herfst aanbieding. Heerlijk was het. Vooral de gekarameliseerde witlof was erg lekker. Ja we hebben genoten. Een aanrader. En best veel. Het was weer genieten van het heerlijk eten. Komen zeker weer langs.

14. Toen we, mijn vriendin en ik, in mei voor een paar weken met vakantie gingen via IJmuiden met de ferry, hebben we de traditie van de afgelopen jaren voortgezet en zijn in de Meerplaats gaan lunchen. Dit is wel een hele goede start van de vakantie. Wat was het eten weer heerlijk. Waarschijnlijk gaan we volgend jaar weer met de boot uit IJmuiden, dus de Meerplaats kan weer op ons rekenen. Ja het was allemaal overheerlijk.

15. R. Korver

Beste visrestaurant in IJmuiden, hier ga je echt een avond uit eten. Prima producten die ze gebruiken, nostalgische sfeer, je bent echt hier om vis te eten. Prettige bediening.
    Een absolute aanrader.

16. Arjen van Dongen

17. Met drie personen vis gegeten bij De Meerpaal. Het is per saldo een visrestaurant. Dat is meteen het beste van het restaurant; verse vis, grote keuze, goed klaargemaakt, lekker.
    Het restaurant ademt nog een beetje de stijl van de jaren vijftig; gezellig, burgerlijk, keurig tafellinnen op tafel, enigszins muf. De techniek is niet helemaal meer van deze tijd. Maar wil iemand dat verwachten aan een binnenhaven in IJmuiden? Je kunt gemakkelijk een paar ton investeren in modernisering. Maar wordt het eten daar beter van? Worden de mensen daar gezelliger van? Als je dat belangrijk vindt kan je op andere plaatsen terecht.
    De service is goed. De stemmen van het personeel behoeven geen versterker. Zo praten de mensen nu eenmaal in Noord-Holland. Prijs/kwaliteit? Redelijk. Niet heel goedkoop, maar wel een goede kwaliteit. Misschien dat het decor wat achterblijft bij de keuken, maar van decor kan een maag niet leven.

18. Enthousiast door het sfeervolle 360 o panorama filmpje op de site van het restaurant, gereserveerd en vanuit Amsterdam naar IJmuiden gereden om daar op 2e kerstdag te gaan dineren. Echter het sfeervolle restaurant aan de voorkant zat vol en kregen we een tafel in het achtergedeelte, bestemd voor feesten en partijen. Aldaar gezeten had ik uitzicht op een radiator, een brandblusapparaat en wc deur. Met het open en dicht gaan van deze deur kwam de lucht van toiletverfrisser mee. Op verzoek kregen we een andere tafel, nu op het overloop gedeelte tussen restaurant en achtergedeelte. Daar leek het beter. Maar om ons heen werden tijdens ons hoofdgerecht de leeg gekomen tafels definitief op- en afgeruimd. Niet gezellig en op een van de tafels lag al een tijd een stapel schoon tafellinnen. Een dessert hebben we niet besteld want we wilden niet eindigen op een overloop met kale tafels. De bediening was zakelijk en gehaast, het eten overigens prima. Na het afrekenen hebben we in een ander restaurant koffie en dessert besteld en hadden zo toch een gezellige afsluiting van ons kerstdiner.

19. Bij de Meerplaats is het altijd weer een feestje, zoals uiteten hoort te zijn. Lekker aanschuiven en genieten. Gisteren werd ik verwend met heerlijke mosselen!

20. Esther de Groot

21. Fam. Campagne

Met z'n vieren voor de 3e keer bezocht. 1ste keer redelijk,
    2e keer twijfelachtig en helaas 3e keer dik onvoldoende.

22. Na 3 maanden weer even terug met wederzijdse ouders om te eten, vraag me nu af of ze misschien een andere kok hebben. Het was stukken minder. We hebben niet eens een toetje genomen. Zal weer een tijd duren voor ik hier weer kom.

23. Hans

24. Viel tegen. Bediening was te snel (stonden met een uur buiten!)

Vis was droog en fantasieloos. Niet voor herhaling vatbaar, had er meer van verwacht. Enne, honden in de zaak? Sorry, ben grote dierenliefhebber maar dat hoort gewoon niet.

25. dinie 19 punten

Op bevrijdingsdag naar het restaurant geweest, bij binnenkomst werden wij prima ontvangen. Al waren we een uur eerder dan onze reservering, we kregen toch een tafel toegewezen.

Wat mij vrijwel direct opviel was de ongeorganiseerde situatie.

Serveerster die regelmatig op zoek was naar de juiste tafel voor de gerechten waar ze mee in haar hand liep. Er waren zeker meer serveersters, maar deze dame was de enigste die met gerechten liep.

Nadat wij besteld hadden moesten we veel te lang wachten voor ons eten werd geserveerd. De scholfilet die ik besteld had was niet goed, smaakte niet naar schol en was rondom te hard gebakken.

De ossenhaas was een armoedig droog stukje.
    De worteltjes smaakte naar soep? Toen ik bij het afrekenen aangaf dat het erg was tegen gevallen kon ik op hun kosten een kopje koffie krijgen, hier heb ik voor bedankt.

26. MoTa

27. Geweldig restaurant en een hele goede bediening (wat ik verwacht als ik uit eten ga).

28. Heerlijk gegeten.

De bediening is goed en een hecht team.

Heerlijke vis, vers op je bord.

29. fam. Nijenhuis

Heerlijk gegeten met vaderdag.

We waren met 6 personen en een hond.

Zelfs die mocht gewoon mee naar binnen en ook daar werd aan gedacht om een bakkie water te geven.

De prijs kwaliteits verhouding was perfect.

Je kreeg precies genoeg van alles.

Oftewel : het was zalig eten en we komen er zeker nog een keer terug.

30. paul 27 punten

We hebben hier vandaag 21/6, met vaderdag gegeten. 7 personen in totaal. Iedereen heeft heerlijk gegeten. Bediening was vriendelijk. Toppie. Als je als papa als vaderdagkado dan nog een overheerlijke makreel mee krijgt: wat wil je nog meer.

31. Hier kun je echt genieten van heerlijke vis gerechten!

De bediening is zeer vriendelijk en alles is mogelijk!

Jammer dat de twee persoons tafeltjes zo klein zijn en dat de tafels te dicht op elkaar staan.

De menukaart mag best wat vaker ververst worden.....

32. Grote porties goed eten voor niet al te veel geld. Aardige bediening. Lekkere zeetong in de aanbieding!

33. Ons favoriete visrestaurant! We komen er graag en regelmatig.

Het verrassingsmenu is een aanrader....

34. Wij hebben 2sept 2007 bij De Meerplaats gegeten en het was perfect,je voelt je echt een gast goede bediening.Het menu was goed veel keus en het eten lekker vers en mooi opgemaakt,wat wil je nog meer.Wij komen zeker weer terug.