't Raedthuys in Duiven

do vanaf 12:00
vr vanaf 12:00
za vanaf 17:30
zo vanaf 13:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1198001423 85
1204429675 90
1320138224 90
1384420752 77
1416562015 77

1. Zo lekker en zoooo creatief, ik heb voor de zoveelste keer genoten !!

2. Gisteren bij het Raedthuys gegeten, helaas een volstrekte deceptie. Coeliakie patiënten kunnen dit restaurant beter mijden. Volstrekt geen creativiteit in de gerechten, sommige zelfs terug laten gaan. Zeer eenvoudig, volstrekt niet sterwaardig, aanfluiting voor Michelin. De eerst hobby kok kookt beter. Ook geen verklaring van de chefkok Hans, hij geeft het idee van "rot lekker op". Zeer teleurgesteld in wat vroeger een uitstekend restaurant was.

3. Met z'n tweeën hebben we een 4 gangen menu van de chef gegeten bij t Raedthuys, met beide een wijnarrangement. Na eerst twee amuses, begonnen we met een prachtig opgemaakt bord met octopus en garnaaltjes. Hierbij zat heel verrassend ijs van augurk! Vervolgens hadden we heilbot met kreeft en als hoofdgerecht lam op verschillende manieren bereid, beide met een geweldige bijpassende wijn. Voordat we het dessert, gemaakt met verschillende streekproducten, kregen werden we nog verrast met een amuse. We hebben afgesloten met een lekker kopje koffie met huisgemaakte bonbons! Een geweldige avond, wij komen zeker terug!

4. De sfeer van het restaurant is prima. Het eten was oke en de opmaak een schilderij. De service heeft wat verbeterpunten namelijk;

- We hadden een vast arrangement en kregen dus geen kaart en bij het afrekenen werden we verrast door een extra supplement, terwijl dit niet aan tafel bij de keuze die werd uitgelegd gemeld was.

- Tijdens het uitserveren stoot de bediening een net ingeschonken rode wijn over mijn vrouw haar mouw heen, kan gebeuren. De afhandeling van dit incident is lachwekkend voor een zaak met een ster. In eerste instantie werd mijn vrouw aangekeken of zij dit gedaan had door de manager. Na informatie vanuit de bediening bood ze een nieuw glas wijn aan, echter wij hadden een fles van de kaart die niet open stond, dus kregen we niets. Verder ook geen aanbieding om de mouw met rode wijn te laten stomen bijvoorbeeld. Bij het afrekenen heeft mijn vrouw nog het incident uitgelegd en kreeg ze de koffie van 6,50 euro(gelijk aan een glas wijn die we al betaald hadden middels de fles) als compensatie en wij een kater van stomerij (39 euro).

Geen service sterren waardig dus.

5. Echt een aanrader! Verrassende smaken en combinaties die je tong nog nooit eerder heeft geproefd! Service zeer vriendelijk en behulpzaam! Voortreffelijk eten en een heerlijk avondje uit!

6. J. Janssen

We hadden al gereserveerd, stonden ze plotseling in de krant. Wat een verrassing, hierdoor nog nieuwsgieriger geworden naar het concept. Dikke 10! Heerlijk eten, vriendelijke bediening en wat een prachtig pand! Extra credits voor de koks, wat een kunstwerkjes op het bord. Bijna te mooi om op te eten, maar veel te smaakvol om te laten liggen! Hier komen we zeker nog eens terug, chapeau!

7. K.velmans

Inmiddels al bij een aantal restaurants geweest met een Michelinster, deze stond ook nog op t lijstje.

Heerlijk gegeten! Absoluut wat je ervan mag verwachten. Klant is koning gaat hier zeker op. Gastvrouw was vriendelijk en wist waar ze het over had. Daarnaast waren de gerechten prachtig opgemaakt en waren het verrassende smaakcombinaties. De hele ambiance klopte. Voor mij een van de beste tot nu toe! Ga zo door!

8. Sjirk Altena

1 punt
  9. A. Borst

10. Bang voor negatieve recensies en geen glutenvrij garantie!

Vooraf telefonisch uitdrukkelijk aangegeven of glutenvrij mogelijk is en dat kon. Bij binnenkomst werd door de gastvrouw echter aangegeven dat dit niet kon worden gegarandeerd. Dat zou ook vooraf zijn medegedeeld, wat niet het geval was. Ze gaf aan bang te zijn voor negatieve recensies bij diëten en dan had ze liever niet deze eters. Een gezellige binnenkomer. Ze had deze week nog gasten weggestuurd met bepaalde diëten en wij kregen de indruk dat de kok eigenlijk wel een beetje klaar was met diëten. Onvoorstelbaar dat dit bij een dergelijk restaurant zo wordt aangegeven en dan moet ons 5 gangendiner met wijnarrangement nog beginnen.
    Toch maar gebleven omdat wij erg benieuwd waren en erop vertrouwden dat het zorgvuldig zou worden bereid. Dat was ook zo, het eten was prima. Jammer was dat glutenvrij inhoudt dat zaken over het algemeen simpelweg worden weggelaten en dat dit bij ieder gerecht ook uitvoerig wordt aangegeven. De bediening was overigens erg prettig. Alle lof voor de jonge medewerkers. De sfeer is ook dik voor elkaar.
    Onze ervaring heb ik vervolgens gedeeld per mail, echter tot op heden geen enkele reactie mogen ontvangen. Gemiste kans. Kortom geen gastvrij restaurant voor mensen met eetwensen. Recensies zijn belangrijker. Bij deze dan....

11. Gisterenavond het 4 gangenmenu gegeten met mijn echtgenote. Vriendelijk personeel, mooi gebouw en sfeervolle uitstraling van de zaal.
    Het eten was echter niet verrassend en kenmerkte zich door een veelheid aan kleine porties. Het hoofdgerecht van het menu was ronduit te beperkt met enkele kleine stukjes vles en nauwelijks tot geen groente en zonder rijst/friet of andere basis.
    Voor bijna euro 150 is het beschamend dat we blij waren dat het brood erg lekker was..

12. Zaterdag 15 februari met z'n vieren gedineerd bij 't Raedthuys. Wederom een succes, zeer sfeervol, mooi tafeltje bij de haard. Zeer kundige gastvrouw en vriendelijk personeel. We hebben met veel smaak de gerechten gegeten, alles paste zeer goed bij elkaar en de wijn maakte het geheel af. Een culinaire avond, ik dacht nog, dat ze geen ster hebben... kijk ik net op internet en zie dat ze sinds november een ster hebben... Dus van harte verdiend! Ga zo door ;-)

13. paula schrijver

14. De verwachtingen waren hoog. Door berichten uit de omgeving, maar ook door andere reviews. Helaas werd er voor ons lang niet aan de verwachtingen voldaan.

Het eten was oke, vooral het hoofdgerecht was heerlijk. Verder zag het er allemaal prachtig uit, maar de smaak was wat aan de flauwe kant. Geen wow!

Wat ons vooral tegenstond was de service. Er werkten veel jonge onervaren obers die nog een hoop moesten leren. Al met al kwam de bediening erg nep over. De gastvrouw maakte dat zeker niet goed.
    We vonden het ook allemaal erg lang duren. Er gebeurden vreemde dingen. Wij zaten er als tweede tafel, hadden als tweede tafel onze amuse op, maar kregen 1 uur en 20 minuten later, als allerlaatste tafel pas ons hoofdgerecht. Het wijntje van het wijnarrangement was al lang op. Wachten vinden we niet erg, maar geen enkele tekst of uitleg wel.
    Bij het dessert kwam de wijn pas nadat het dessert al lang op was. Ik vroeg er nog om toen ze het dessert brachten. Maar na 15 minuten, toen het ijs bijna was gesmolten, zijn we het maar op gaan eten.

Voor ons dus al met al geen positieve ervaring. Voor het geld dat je er voor betaalt, gaan wij er niet nog eens heen.

15. Janneke van de Berg

Veel geschreeuw maar weinig wol. Er stonden 3 mensen klaar om ons te ontvangen, er was geen vrije plaatskeuze. Om de 5 minuten kwam er een ober (?) langs onze tafel gelopen, die verder niets zei of deed, alleen rondliep. Het personeel vond ik gemaakt, weinig spontaan. Bij elke (kleine) gang werd uitgebreid opgelepeld wat er in zat met een bevroren glimlach.
    Het eten (3 gangen) was prima van kwaliteit, maar aan de weinige kant . Ik miste groenten en iets consistents erbij.
    Ook had ik het idee dat men bij de gerechten erg op zoek is geweest naar exclusiviteit (schapenyoghurtijs), wat soms ten koste ging van de smaak. De amuses en broodjes vooraf waren smakelijk en mooi geserveerd. We hadden een "BOB-wijnarrangement" genomen. Leuk idee: halve glazen lekkere wijn voor de helft van de prijs, maar er werd ons de volle prijs berekend.
    Kortom: lekker eten, maar een kille en opgeklopte sfeer.

16. Terwijl de sneeuwvlokken naar beneden dwarrelden hebben we op Valentijnsdag genoten van een heerlijk Valentijnsdiner in een sfeervolle en warme ambiance.
    Bij binnenkomst stond de tafel vol met allerlei heerlijke knabbels. Daarna kregen we een 4-tal amuses, ook weer heerlijk van smaak. Het 4 gangen diner was prima, prachtig opgemaakte borden met mooie verse en zeer smaakvolle ingredienten. Het nagerecht had iets meer Valentijnser (zoeter) mogen zijn.
    De bediening was prima in orde, netjes en beleefd. Voor ons een zeer goed restaurant in de regio en soms mag dat ook wel eens wat kosten.

17. Zwaar overschat restaurant. Er ging bij ons heel wat fout op Valentijnsdag. En we hadden er ons nog zo op verheugd. Het ziet er wel leuk uit. Maar het was er niet behaaglijk warm. We kregen veel kleine voorafjes. Wel lekker maar iets te veel. Je bent dan al snel vol.Overigens waren deze dingetjes niet van een topkwaliteit die we eigenlijk voor dit prijsniveau verwachtten.

De stagiare legde het bestek voor het voorgerecht verkeerd om bij een van ons. Vervolgens werd mij een witte wijn aangeboden voor het hoofdgerecht, terwijl ik ossenhaas had. Past er niet zo goed bij, maar blijkbaar wist de serveerster niet wat ik ging eten. Overigens werd bij de witte huiswijn er niet bij verteld wat voor wijn het was.

De ganzenlever die ik bij de ossenhaas extra had, was koud van binnen. Die ging weer naar de keuken en kwam even later gehalveerd weer terug. Deze werd op het bord met vis (!) van mijn vrouw gelegd. Dat heb je als 1 tafel door 3 mensen bediend wordt.

Op de rekening bleek een glas witte wijn te staan. We hadden daar ook om moeten vragen. Want de witte wijn kwam na de bestelling maar niet. Maar ook de mislukte ganzenlever stond er nog gewoon op. Jammer dat wij de eigenaresse (?) erop moesten attenderen. Ze had veel ergernis kunnen voorkomen door dit automatisch van de rekening te halen en iets extra's aan te bieden. We waren dan met een heel ander gevoel de zaak uitgelopen.
    Hier komen we niet meer terug.

18. Wij komen al jaren bij 't Raedthuys. Het is een van de betere restaurants in de regio Arnhem. De kwaliteit was afgelopen zaterdag ook weer goed. Toch twee minpuntjes:
    - de akoestiek is veranderd, zo lijkt het. Voorheen weinig hinder van achtergrondgeluid, nu meer. Is er iets veranderd aan de stoffering ? In de loop van de avond kwam er ook muziek uit de boxen, dat maakte het er niet beter op.
    - hoofdgerecht van het 4 gangen menu was haas. Deze wildsoort heeft een behoorlijk uitgesproken smaak. Zeker niet iedereen houdt daarvan. Voor een algemeen 4 gangen menu is iets behoudeners wellicht beter.

19. Dit jaar al 2 keer bij het Raedthuys gegeten. Wat een beleving zeg. Bediening, 5 gangen menu, wijnen: allemaal top!

Jullie zien ons zeker nog vaak terug!

20. Het eten is van prima kwaliteit alleen vonden we de gastvrouw erg afstandelijk en gereserveerd.
    Het restaurant hanteert warrige constructies met het keuze menu in bepaalde restaurant weken, waardoor sommige dingen op de kaart niet in menu's vallen, maar dit wordt onduidelijk weergegeven, waardoor je op het eind van de avond toch meer moet betalen dan verwacht.

21. De afgelopen jaren hebben we in wisselende samenstellingen vele malen genoten van 't Raedthuys. Altijd weer een feest op zo een onverwachte plek in Duiven. Het menu, de toelichting, de smaak, combinaties en niet te vergeten de creativiteit op het bord, met voortreffelijke wijnen verbazen ons telkens weer. Complimenten voor deze topprestatie.
    En tja, mag een uitje wat kosten?

22. Half mei hebben we hier gegeten. n.a.v. een arrangement via de Creditcard.
    3 gangen menu voor een redelijke prijs. Omdat het een dag voor de vakantie was niet hoeven koken een uitkomst. De porties waren aan de kleine kant en de wijn die er bij werd geserveerd was in sommige gevallen niet goed op het gerecht afgestemd volgens onze smaak en toen we om de wijn kaart vroegen zodat we wel een volgens ons (mijn partner is vinoloog) goede wijn konden uitkiezen die bij dit gerecht past, werd ons gezegd dat is niet bij de prijs inbegrepen, Ja dat snapten wij ook wel. En werd niet erg vriendelijk en uit de hoogte op gereageerd dat was voor een dergelijk restaurant wel een min punt. Het was wel fijn dat we buiten konden zitten, maar het was jammer dat de bediening toch wel rijkelijk gebruik had gemaakt om zich zelf te moeten omringen met parfum.
    Ik had regelmatig goede recensies gelezen van dit restaurant, daarom gingen we hier naar toe, maar ik ben bang dat dit de laatste keer was.

23. Heerlijk gegeten met prachtige gerechten en een prima wijnarrangement.
    Wij kunnen niet bedenken waarom dit restaurant nog geen ster heeft .
    Het personeel was erg vriendelijk en er werd ook perfect rekening gehouden met dieetwensen.
    Als we toch een minpuntje noemen is dat de tafel wat aan de kleine kant was voor 6 personen.

24. Uitgenodigd afgelopen zaterdag en heerlijk gegeten met dito wijnen! Mooie zaak en prima verzorgd.
    Als de bediening iets hartelijker/minder stijf zou zijn, zou dit de sfeer ten goede komen.

25. Branislav

Met een groep van 20 personen gegeten. 5 gangen menu en alles was TOP. Vooral veel waardering voor de perfecte organisatie zodat alles gelijktijdig en correct geserveerd werd. Dus geen gedoe met had u de vis of vlees etc. 1 keer bestellen was genoeg om het juiste geserveerd te krijgen. Wijnarrangement passend bij de verschillende gerechten was heerlijk en verassend. Personeel en gastvrouw waren fantastisch. Kortom een aanrader, wij komen hier zeker nog eens terug.

26. Uitstekende avond gehad. Het viergangenmenu is in feite wel een achtgangen menu als je alle tussendoortjes meerekent. Er heerst een prettige sfeer en prima verzorging.
    Het wijnarrangement is helemaal top! De wijnen begeleiden de perfecte gangen prima en maken het helemaal af. Het BOB wijnarrangement is de uitkomst voor de wijnliefhebber die nog moet rijden (glazen worden minder gevuld en de prijs wordt gehalveerd.....). Er was wel (niet storende) achtergrondmuziek en de borrelhapjes helemaal prima. Voor een perfecte avond is dit restaurant het juiste adres. Complimenten aan de eigenaren! November 2011.

27. Voor 3 weken terug weer heerlijk wezen eten bij 't Raedthuys.

Was weer een avond om op terug te kijken.

Steeds weer grote klasse, qua eten, wijn en bediening!

Groetjes,

Johan en Mirjam.

28. Ben er ongeveer een maandje of twee geleden geweest, en was aangenaam verrast.

Fijne keuken voor de verwende eter, vriendelijk personeel, prettige ambiance.

Mijn favoriet van die avond was de kreeftenschuimsoep, echt heerlijk.

Gelachen is er nog om de geitenboter waarvan m'n ouders dachten dat het een zeepje was! Zo lekker en zo orgineel.

Enige minpuntje:beetje stil zo zonder muziekje op de achtergrond. Vind ik zelf altijd prettig mits niet te hard.

De akoestiek is verder wel goed.

29. Een zaak die regelmatig wordt vereerd met een bezoekje.

Prachtige gerechten, eerlijk gemaakt en zonder prefab, puur natuur, mooie kaart met ook goede verse visjes en veel aandacht voor de seizoenen. Heerlijk en lekker tafelen, bediening top, niet opdringerig. Wijnkaart helemaal super. Prijspeil redelijk, wel aan de bovenkant maar zeker acceptabel.

Voor ons een toppertje!

Tip: het borrelgarnituur is al jaren hetzelfde, alweer chorizo, stengels, olijven en gemarineerde tomaatjes.... wellicht 1x per maand een van de 4 rouleren?

Tip: friandise iets te mager voor zaak.

Noot: wij hopen altijd op de spoom met koolzuurschuim, zooooo lekker!

30. Een aanrader om eens heerlijk een avondje verwend te worden. Heerlijk eten, mooi restaurant, alleen zou het wat mij betreft iets minder prijzig mogen zijn. (blijf Nederlander toch).

31. Werkelijk geweldig! Heerlijk wildmenu met een zeer goed wijnadvies. Een absolute aanrader. Enig minpuntje vind ik de accoustiek in de zaak, het is er erg rumoerig.

32. Hans en Karina,

Na ons voortreffelijke huwelijk bij 't Raedthuys in 2006 zijn wij al meerdere keren hier gaan eten. Echt geweldig! Het eten is super en de mensen helemaal top! Ook het personeel weet nog echt waar ze het over hebben. De zoete witte huiswijn mmmmmmmmmm en het dessert... De kaas kan ik nooit overslaan!

Hans en Karina tot snel!

Kasper en Martine.

33. Wederom heerlijk gegeten vrijdagavond. Zeer vriendelijk ontvangst, heerlijk eten en heerlijke wijnen. Subliem personeel die het de gasten erg naar de zin maakt. Goede uitleg over de herkomst van de wijnen en gerechten. De gerechten waren heerlijk bereid en mooi opgemaakt. Wij hebben weer een top avond gehad en zullen zeker weer binnenkort terug gaan. Ons oordeel luidt dan ook uitmuntend! Een dikke 10.

34. Heerlijk eten, mooie combinaties en super wijn-suggesties. Vak-kok en vak-vinologe en een mooie ambiance.

Echt een plek om eens lekker te genieten; wij komen er graag.

Dit restaurant is één van de toppers van de regio; de kenners weten genoeg....

35. Hans en Babs.

Hebben genoten van een zinnenprikkelende culinaire avond waarbij de gerechten/amuses/wijnen/bediening op een harmonieuze wijze op elkaar afgestemd waren.

Als compliment na onze compleet verzorgde avond even een bezoek aan de keuken gebracht waar het personeel onder aanvoering van Hans, nagenoten van hun gezamenlijke prestatie voor hun gasten. Pluim!

36. Het was fantastisch! Heerlijke gerechten, prachtige wijnen erbij geserveerd, bediening aangenaam.

Eén héél klein minpuntje: het brood dat bij de kaas wordt geserveerd (want dat is zoet).

Maar... voor de rest komen wij zeker terug!

37. Jaarlijks, rond onze trouwdag, gaan we met kinderen en partners luxe uit eten. Waar? Dat is voor ons altijd een verrassing. Kinderen regelen e.e.a., 14 november op naar....Duiven. Het Raedthuis. Ligging is jammer genoeg aan de rand van een winkelcentrum. Heeft wel weer als voordeel gemakkelijk parkeren.

Wij zijn die avond culinair verwend en niet te vergeten de kennis van wijn kwam geheel tot zijn recht. Bediening tot in de details perfect. Al met al een avond om niet te vergeten.

Aanrader, wij komen er zeker terug.

38. Ria

39. Ik heb er ooit eens met een hele grote groep gegeten op uitnodiging, echt tongstrelend heerlijk, voortreffelijk in 1 woord. Knap ook om zoveel mensen tegelijk zo goed te kunnen bedienen. Ik kan me voorstellen dat als je de romantiek een handje wilt hebben je hier met je geliefde een romantisch etentje wilt houden in deze romantische ambiance.

40. Hans en Karina, een duo dat van ´t Raedthuys echt genieten maakt. Genoten van Hans z´n kookkunst en de inbreng van Karina in de bediening. Een aanrader (zeker als Amsterdammer).

41. voor de tweede keer uitstekend gegeten met prettige bediening. zowel verrasingsmenu als nu menu 't raedthuys zeer smakelijk en uitgebalanceerd met zeer goede bijpassende wijnen