Nieuwste foto's in Loosdrecht

Laatste updates in Loosdrecht

1. Chris's profielfoto
    Chris heeft een recensie geschreven voor Restaurant AIM

Op zoek naar een gastronomische avond in de buurt van Hilversum kwam ik via deze site uit bij restaurant AIM. Zelfs met hele positieve of negatieve recensies blijft het altijd afwachten hoe de avond werkelijk uitpakt en ben dan ook neutraal en open in dit avontuurtje gestapt.

De ontvangst afgelopen zaterdag was zeer vriendelijk, wij waren als eerste en kregen een tafel met prachtig uitzicht over de Loosdrechtse plassen. Na een inleidend glaasje wijn kon het feest beginnen met een heerlijke amuse die je smaakpapillen gelijk in opperste staat van opwinding brengt.

Na enig overleg met mijn tafelgenoot besluiten we tot een 4-gangenmenu met wijnarrangement. De gerechten waren stuk voor stuk prachtig opgemaakt en zeer smakelijk. Ook was er een mooie opbouw in het menu met het hoofdgerecht als hoogtepunt en het dessert als plezierige afsluiting van deze fijne avond.

Mijn waardering voor de keukenbrigade voor de heerlijke gerechten en de jonge bediening die je een hele avond in de watten legt. Wij gaan zeker terugkomen en dan met iets groter gezelschap. Bedankt allemaal!

2. p.borst's profielfoto
    p.borst heeft een recensie geschreven voor De Eend

Mooi gelegen eetcafe met een goede keuken en bescheiden prijs.

3. J.kingma's profielfoto
    J.kingma heeft een recensie geschreven voor Het Drechthuis

Voor de eerste keer. Maar zeker niet de laatste keer… een fijne ervaring rijker.

4. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor Restaurant AIM

Vorig jaar aangenaam verrast, toen nog maar net geopend. Chef Wessel Ruijmgaart heeft gewerkt aan een eigen signatuur. Het terras met weids uitzicht over het waterlandschap was vanwege het veranderlijke weer helaas gesloten. Wel werd hier het aperitief aangeboden door Sommelier Daan van den Dolder zodat we even van het panorama konden genieten. Een Oostenrijkse Brut gemaakt Grüner Veltliner door Diwald die goed beviel. Na een klein kwartiertje werd binnen de amuse uitgeserveerd, geïnspireerd op gado gado. Als basis zoetzure salade van fijn gesneden haricots vertes afgedekt met een lobbig schuim van pinda (pikant afgekruid) afgewerkt met katjang pedis en beuken cresse. Een smaakbommetje, goede start.

De eerste begeleider werd keurig door Daan gepresenteerd, uit de Languedoc een Picpoul de Pinet 2013 van Chateau de Castelnau, bloemig aroma, elegante zuren met subtiele mineraliteit. Ernaast een indrukwekkende presentatie verdeeld over drie schaaltjes. In de grootste een carpaccio van zeeduivel gekruid met zeste van limoen, waaromheen een krans van stukjes gamba met dunne plakjes champignon en zomertruffel, geroosterde macadamia en toefjes mayonaise, verfijnde smaakjes met goede bite van macadamia.
    In het tweede schaaltje een gamba salade met krokante gamba kop, stukje gebakken gamba, macadamia en plakjes zomertruffel, afgewerkt met een schuimige beurre noisette. In de hoofdrol de krachtige smaak en textuur van de kop.
    Om af te sluiten nogmaals de vulling van het tweede schaaltje zonder de kop, nu kwam de beurre noisette meer op de voorgrond. De wijn was een elegante ondersteuner en hij combineerde het mooist bij het eerste deel. (8,5)

Latoya Ruijmgaart presenteerde kundig de speciale Orange wijn van Azul y Garanza gemaakt van Garnacha Blanca 2017, iets minder uitbundig dan verwacht met complexiteit en subtiele toets van sinaasappel. Uit de keuken steak tartaar die verstopt was onder het garnituur. Verschillende bereidingen van venkel, dunne plakjes pulpo, zongedroogde tomaatjes, stukjes geschroeide sinaasappel, toefjes crème van zwarte knoflook en voor een aangenaam ziltig aroma nog wat takjes rood hoorntjeswier. Complex met verfijnde smaken, mooie frisse tonen en aangename kruidigheid die door de wijn werden versterkt, prima. (8,75)

Uit Italië een Greoto 2018 van Corte Gardoni, deed me denken aan de eerste wijn maar met meer body. In een blauw schaaltje zacht gegaarde en kort geschroeide roodbaarsfilet op een bedje antiboise, ernaast blokjes gebakken chorizo, fijn gesneden scheermes en zilte groentjes, aan tafel afgewerkt met een beurre blanc op basis van saffraan. Een klassieker, keurig bereid met mooie smaken, de wijn was in balans. (8,5)

Over naar rood met een Pinot Noir 2016 van Montes, zijde zacht met mooie zuren en geïntegreerde vanille toets. Op een zwart bord twee bereidingen van kwartel, plakjes worst en de op karkas gebraden borstfilets in een krachtige groene curry kokossaus, afgewerkt met stukjes gebakken oesterzwam en stronkjes paksoi. De saus was een echte smaakmaker met mooie zuren en pikante toets, de wijn ondersteunde de kwartel met de paddenstoel, prima. (8,5)

Voor bij het pièce Zuid Afrikaans rood, de Mysteries 2017 van Lammershoek, een heerlijke Rhône blend. Uit de keuken short rib op Jamaicaanse wijze. Als basis een zacht gestoofde filet op een salsa van pompoen, erop een quenelle stoof, plakjes zoetzure pompoen, dotjes paprika crème en nasturtium blaadjes, aan tafel afgewerkt met een saus van paprika, tomaat en ras-el-hanout. Een prima smakencombinatie, de textuur van de rib vond ik ietsje droog, de wijn sloot naadloos aan. (8,25)

De dessertwijn was een Menade Sauvignon Blanc Dulce 2018, heldere kleur, tonen van tropisch fruit en mooie zoetzuur balans. Uit de keuken een mooie presentatie. Bereidingen van galia en cantaloupe meloen, waarbij structuren van citroen en groene appel. Mooie fris-zoete smaken en zachte sappige texturen waarbij de wijn naadloos aansloot. (8)

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd, de sommelier en vindloge wisselde elkaar af, correct met duidelijke uitleg, keurige presentaties en gezelligheid. Een compliment van partner voor de thee selectie.

Samengevat kunnen we stellen dat er een flinke stap is gemaakt, Gerechten zijn ten opzichte van ons eerste bezoek verfijnder en iets complexer met prima bordpresentaties. Ernaast een keurige wijnselectie en prima bediening. Het terras is een hele sterke troef maar binnen is het ook prima vertoeven, bedankt!

Eén vorige recensie
  5. Laura's profielfoto
    Laura heeft een recensie geschreven voor Restaurant Anderz

Wij hebben super lekker gegeten.
    We hadden drie gangen en alles was echt heerlijk.
    Het eten was goed warm en van goede kwaliteit.
    De bediening was vrolijk en dacht goed mee.
    Een absolute aanrader!

6. Suzanne's profielfoto
    Suzanne heeft een recensie geschreven voor Restaurant AIM

Suzanne

Wat een geweldige avond hebben we gehad. Alles klopte tot in de puntjes, service, sfeer, uitzicht en Het eten is geweldig. We gaan hier zeker veel vaker komen.

7. Kim's profielfoto
    Kim heeft een recensie geschreven voor Restaurant AIM

We hebben heerlijk gegeten maar zeker een aantal punten van kritiek. Erg veel bediening die je aan het begin van de avond bij het overdreven af te dienst zijn. Aan het eind van de avond wordt er niet meer naar je om gekeken. De chef, de koks en de bediening brengen erg veel tijd door in de rookhoek. Volledig in het zicht van de gasten. Wij hebben gekozen voor het 6 gangen menu en het daarbij behorende wijnarrangement. De wijn werd al zover voor de gang kwam ingeschonken dat de wijn al op was als het gerecht kwam. Heerlijk gegeten maar prijs kwaliteit totaal niet in verhouding.

8. Richard's profielfoto
    Richard heeft een recensie geschreven voor De Otter

Richard

De locatie leek zo mooi. Lekker aan het water… Maar voor ons nog mínder dan 1 ster waard. Gereserveerd aan te voren. Om 17:45 aangekomen. Gelijk de menukaart gekregen en drinken besteld. Drinken kwam pas na een kwartier. Om 18:25 maar eens gevraagd of we eens wat konden bestellen. Voorgerecht en hoofdgerecht besteld. 18:40 Kwam eindelijk het voorgerecht. Tussendoor nog maar een keer drinken besteld. 19:30 Nog steeds geen hoofdgerecht. Dus geïrriteerd het bestek binnen bij de bar gelegd en beklag gedaan. Werd niet echt fatsoenlijk op gereageerd. We hoefden niks te betalen en eigenaar liep zo weer de keuken in zonder gedag te zeggen.
    Bediening was ook chaotisch. Liepen telkens met gerechten langs diverse tafels of ze dit of dat besteld hadden. Aan de blik te zien hadden ze ook heel erg veel plezier in hun werk (not). Eigenaresse die bij tafels staat te kletsen en te roken. En hun loslopende hond op het terras. Echt bijzonder druk was het die avond ook niet. Al met al een ongeorganiseerd zooitje waar ze ons in ieder geval niet weer terug zien. Net als nog wat andere mensen die op een gegeven moment ook maar weg waren gegaan.

9. Ruud Vader's profielfoto
    Ruud Vader heeft een recensie geschreven voor De Eend

Vandaag 23-7-2019 een super feestje gehad bij jullie ivm 75e verjaardag van vriend. Een heel goede sfeer en een voortreffelijke keuken. Maar ook de bediening was snel en vriendelijk ondanks de drukte. Snel, maar niet gehaast – men neemt de tijd die nodig is voor een leuk contact met de klanten en voor een grapje of een foto maken is er alle tijd. Een fijne smaakervaring bood ook de Italiaanse olijfolie van het huis, bijna iedereen van ons gezelschap kocht er ook wat van voor thuis.
    Zeker een restaurant om aan te bevelen en om terug te keren.
    Ruud Vader, Haarlem

10. Kees Hordijk's profielfoto
    Kees Hordijk heeft een recensie geschreven voor Het Drechthuis

Op tweede Pinksterdag vierden we mijn 80e verjaardag met een etentje in het fraai gelegen Drechthuis. Doorgaans in de horeca een dag van lang wachten, beperkte keuze en weinig aandacht. NEE DUS. Het was druk, maar zorg en aandacht liepen op een rolletje. En de menu's smaakten prima en was zorg aan besteed. De uiensoep blijft voor mij de aanrader. De kleinkinderen vonden dat van de spareribs. Reserveren is verstandig, heb ik begrepen.

2 vorige recensies
  11. Linda's profielfoto
    Linda heeft een recensie geschreven voor De Otter

Vandaag mei 2019 mijn verjaardagsfeest met 30 mensen gehouden bij café restaurant De Otter. Eerst een geweldige boottocht over de Loosdrechtse plassen met heerlijk gebak en koffie/thee en borrel. Daarna borrel in het restaurant omdat het buiten te fris was. Heerlijk gegeten, bediening reuze en heel gezellig. Mike Eggermont heeft alles perfect geregeld en zijn team ook heel erg veel dank het was geweldig😁👍.

12. Karen's profielfoto
    Karen heeft een recensie geschreven voor De Otter

Wij hadden een groepsarrangement geboekt: voorgerecht, hoofdgerecht, koffie/thee en 3 drankjes. Omdat de bediening nauwelijks langskwam, kregen de meesten van ons maar 1 drankje. Toch moesten we voor de volle pond betalen. Ook moesten we voor 2 deelnemers afrekenen die wij bij aankomst hadden afgemeld.
    Erg jammer, voor ons de eerste en tevens laatste keer.

13. Elise's profielfoto
    Elise heeft een recensie geschreven voor Restaurant In de Watertuin

Leuk plekje, lieve dame die service van nature in zich heeft. Stevige prijzen!!!

14. Brechtje's profielfoto
    Brechtje heeft een recensie geschreven voor Marina Lounge

Brechtje

Op zich een prima restaurant omdat we in het hotel verbleven hebben we er zowel diner als een keer lunch gebruikt. Bij het diner kozen we voor sharred dining… volgens de kaar een keur van kleine gerechtjes… voorgerecht op plank was mooi gepresenteerd en ook heerlijk. Met het hoofdgerecht hadden ze zich er met een jantje van leiden van afgemaakt, een mega grote ribkotelet… zou lam zijn maar leek erg veel op de ribroast van de volgende dag, een beenham… ook uit het aanbiedingsmenu en visjes. Niet te weinig maar wel bijzonder fantasieloos en niet te delen. Jammer gemiste kans. Omdat er meer tafels hetzelfde concept aten zagen we dus ook diverse mooie planken met nagerechten komen… waarschijnlijk waren ze ons vergeten en kregen we uiteindelijk een toetje van de chef… vsn het aanbiedings menu.
    De lunch die we de volgende dag gebruikten was daarentegen weer super… een prachtige verse en goedgevulde ceasar salade. De bediening behoeft nog wat sturing maar we hebben er toch een plezierige tijd gehad.

15. Jaap en Corry's profielfoto
    Jaap en Corry heeft een recensie geschreven voor Restaurant In de Watertuin

Jaap en Corry

Heerlijk gegeten voor een leuke prijs.
    Als we in de buurt zijn komen we graag terug.

16. Guus Braam's profielfoto
    Guus Braam heeft een recensie geschreven voor Restaurant Anderz

Guus Braam

Heerlijk gegeten samen met mijn vrouw, die een maagverkleining heeft gehad.
    Daarmee werd rekening gehouden.
    Perfecte bediening en alles werkelijk zeer fijn van smaak. Ook kun je hier op maandag 'qliekjes' gebruiken, een leuk concept dat aangeeft dat men hier nadenkt over verspilling.
    De naam van het restaurant voldoet wat ons betreft de verwachting uitkomen. De prijs is alleszins goed te noemen, zeker voor de geweldige kwaliteit en uitstekende bediening.

17. Jan Bonenkan's profielfoto
    Jan Bonenkan heeft een recensie geschreven voor Piet Hein

Jan Bonenkan

Zeer goede kwaliteit eten voor een nette prijs.

18. Dick van der Lee's profielfoto
    Dick van der Lee heeft een recensie geschreven voor Restaurant Anderz

Dick van der Lee

Zoals altijd hadden wij het gevoel van thuiskomen. Heerlijk gegeten en gedronken, komen zeker weer terug. Een aanbeveling!

19. Nel van trijp's profielfoto
    Nel van trijp heeft een recensie geschreven voor Het Drechthuis

Nel van trijp

Wij hebben zoals gewoonlijk, weer heerlijk gegeten, echt een restaurant waar je nog heerlijk kunt eten voor een normale prijs.

20. Zwarte piet's profielfoto
    Zwarte piet heeft een recensie geschreven voor Argentinos

Zwarte piet

Na een dag lang werken om alle kinderen in Loosdrecht blij te maken kregen de pieten. Heerlijke spareribs. Echt genieten! En dat voor maar 18 pepernoten 😉
    Bedankt! En tot volgend jaar. Mensen ik raad dit restaurant echt aan. Altijd vriendelijk personeel. Super lekker eten.

21. Bep Roof's profielfoto
    Bep Roof heeft een recensie geschreven voor Het Drechthuis

Wij zijn hier geweest om ons 40 jarig huwelijk te vieren met onze familieleden en vrienden en hebben hier heerlijk gegeten. Personeel was vriendelijk en gezellig en het eten smaakte heerlijk. Het was een super avond.

22. Boudewijn's profielfoto
    Boudewijn heeft een recensie geschreven voor De Dikke Muis

Boudewijn

Top restaurant! Goede bediening, mooiste ligging van Loosdrecht, goed en verzorgd eten, niks aan op te merken.

23. Wendy van Eijsden's profielfoto
    Wendy van Eijsden heeft een foto toegevoegd van Robberse Eiland
  24. Wendy van Eijsden's profielfoto
    Wendy van Eijsden heeft een foto toegevoegd van Robberse Eiland
  25. anneliese's profielfoto
    anneliese heeft een recensie geschreven voor Het Drechthuis

De reservering gedaan via de Butler.
    Wij hebben met vier personen bij het Drechthuis gegeten.
    Het eten was heerlijk en de hoeveelheid ruim. De bediening vriendelijk en vlot.
    Een super avond gehad en zeker voor herhaling vatbaar.