Nieuwste foto's in Dodewaard

Laatste updates in Dodewaard

1. Ron's profielfoto
    Ron heeft een recensie geschreven voor Herberg De Engel

Het was weer heerlijk bij restaurant De Engel en we hebben weer genoten van een 5 gangen menu.
    Bij het aperitief (heerlijk glaasje Cremant) kregen we knappeig bruinbrood met zelfgerookte ham, gevolgd door 2 heerlijke amuses met daarbij broodjes en olijfolie en geiten- en gezouten boter.
    Als 1e gang kregen we makreel (cevice en bavaroise) met doperwten crème, erg lekker.
    De 2e gang bestond uit een heerlijke aardappelsoep met algenschuim, spekkaantjes en paling. Echt een heerlijke combinatie.
    De 3e gang was Kemperhoender rouleau met tomatensalsa en basilicum, lekker maar een beetje flauwe combinatie.
    Het hoofdgercht bestond uit rundersukade met diverse soorten groenten. Ook weer erg lekker.
    Het nagerecht was Pina Colada (gebakken ananas met kokosmousse en rijst rum bavaroise) en was echt super lekker.
    De gerechten werden goed gecombineerd met bijpassende wijnen.
    Zoals gebruikelijk was het tafelwater (met limoen) gratis.
    De service was, zoals altijd, prima verzorgd. Tel daarbij de altijd leuke sfeer op en dan heb je een geweldige avond.
    Met stip nog steeds ons favoriete restaurant.

2. Henriette Nijdam's profielfoto
    Henriette Nijdam heeft een recensie geschreven voor Herberg De Engel

Henriette Nijdam

Prachtige ambiance, heerlijke wijn uit eigen wijngaard, heel erg lekker eten.
    Zeer plezierige bediening. Aanrader.

3. Art's profielfoto
    Art heeft een recensie geschreven voor De Zwaan
    Chinees-Indisch Dodewaard

Heel slecht bestel je nasi krijg je bami zeker over van tafel 10 ga er nooit meer heen niet te vreten dus nu chinees Kesteren maar bezoeken

4. Tenny en Ron's profielfoto
    Tenny en Ron heeft een recensie geschreven voor Herberg De Engel

Het was weer heerlijk bij restaurant De Engel en hebben genoten van een 5 gangen menu.
    Bij het aperetief kregen we knappeig bruinbrood met zelfgerookte ham, gevolgd door 2 heerlijke amuses met daarbij broodjes en olijfolie en geiten- en gezouten boter.
    Als 1e gang kregen we een tartaar van boerderijhert met gerookte sjalot en sentfruchte (een soort piccalilly), lekker maar wel een vrij 'zwaar' voorgerecht.
    De 2e gang bestond uit roodbaarsfilet met gnoggi en sugar snaps in een botersuas, een heerlijke combinatie.
    De 3e gang was parelhoenfilet met truffel risotto en shi take, wederom een heerlijke combinatie.
    Het hoofdgercht bestond uit een stukje lende van het Betuws weiderund met een bitterbal van kalfsvlees, aardpeerchips, zwarte knoflook en pastinaken mousseline en dit was de topper van de avond. Erg lekker.
    Het nagerecht bestond uit semi freddo, mousse en creme van limoen, witte chocolade en viooltjes. Voor de vrouw lekker, maar voor mij veel te zoet.
    De gerechten werden goed gecombineerd met bijpassende wijnen.
    Zoals gebruikelijk was het tafelwater (met limoen) gratis.
    De service was, zoals altijd, prima verzorgd. Tel daarbij de altijd leuke sfeer op en dan kun je terug kijken op een geweldige avond.
    Dit blijft ons favoriete restaurant.

5. Tenny en Ron's profielfoto
    Tenny en Ron heeft een recensie geschreven voor Herberg De Engel

Op 29 september 2017 hebben we met zijn 2-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de restaurantweek.
    Bij ons aperitief kregen we heerlijk brood met vers gesneden gerookte ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken.
    Standaard is ook gratis een karaf plat (kraan) water en dit wordt gratis bijgevuld als de karaf leeg is. Hier kan menig restaurant een voorbeeld aan nemen, want vaak moet je voor het kraanwater flink in de buidel tasten.
    Als voorgerecht kregen we een geweldig lekkere combinatie van licht gerookte forel met tzatziki. Daarna een heerlijk stukje tongschar met gefrituurde inktvisringen (waren iets te vettig), gevolgd door een stukje patrijs met een garnituur van knolselderij en paddenstoelen, wat prima in de smaak viel.
    Als hoofdgerecht kregen we 2 bereidingen van everzwijn met bijpassend garnituur, erg lekker.
    Het dessert was een super lekkere combinatie (ijs, mousse en semifredo) van mandarijn met mango.
    Alle borden waren weer mooi gemaakt en ook de bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.
    Zoals altijd was de service en de gastvrijheid weer prima verzorgd. Het was weer een heerlijke en ontspannen avondje op een mooie landelijke locatie!

6. Wilma en Dick Hes's profielfoto
    Wilma en Dick Hes heeft een recensie geschreven voor Herberg De Engel

In de loop der jaren is deze ambiance uitgegroeid tot onze stamtafel. Altijd sfeervol, smakelijk en genoeglijk met een prettige, persoonlijke bediening.
    DH

7. ADN's profielfoto
    ADN heeft een recensie geschreven voor Herberg De Engel

Onlangs weer genoten van een heerlijk Diner (ja, met een hoofdletter). Altijd verrassend en heerlijk, het 5-gangen diner! We komen hier ook graag op het terras lunchen met de kinderen. In de lunchkaart minder variatie dan bij het diner. Maar eigenlijk hoeft dat ook niet, want er is genoeg keus en allemaal heerlijk! De prijs/kwaliteit verhouding is heel goed. Op vakantie in Nederland op een paar andere plekken gegeten, maar niets kan tippen aan De Engel. Elders betaal je net zoveel, voor een beduidend mindere kwaliteit. Voorlopig hoeven we geen andere restaurants uit te proberen!

8. Tenny en Ron's profielfoto
    Tenny en Ron heeft een recensie geschreven voor Herberg De Engel

Op 25 juni 2017 hebben we met zijn 3-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de verlengde Heerlijk 10-daagse.
    Als voorgerecht kregen we een geweldig lekkere combinatie van licht gerookte heilbot met limoenmousse en gazpacho (iets voor Adieu 2017). Daarna een heerlijk stukje roodbaars met bouillabaisse en een kreeftenbitterbal, gevolgd door een rouleau van kwartel met risotto, groene asperge en zomertruffel, wat ook prima in de smaak viel.
    Als hoofdgerecht kregen we Betuws weiderund (biefstuk en Osse Bucco) met linguine en sinaasappel, op zich mals vlees alleen de combinatie was wat minder van smaak.
    Het dessert was een lekkere combinatie van Betuwse vruchten (aardbei (panna cotta), kersen, framboos, pruimen, bosbes) met een heerlijk bolletje vlierbessenijs.
    Alle borden waren weer gemaakt. De bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.
    Zoals altijd was de service en de gastvrijheid weer prima verzorgd. Het was weer een heerlijke en ontspannen avond op een mooie landelijke locatie!

9. Tenny en Ron's profielfoto
    Tenny en Ron heeft een recensie geschreven voor Herberg De Engel

Op 27 mei 2017 hebben we met zijn 2-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de Heerlijk 10-daagse.
    Omdat het prachtig weer was, hebben we de gehele avond buiten op het terras (aan het water) gegeten.
    Bij ons aperitief kregen we heerlijk brood met vers gesneden gerookt rundvlees. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken.
    Als voorgerecht kregen we een lekkere combinatie van zalm met aspergemousse en asperges. Daarna een lekker stukje dorade, gevolgd door speenvarken met een (sinaasappel)gamba en een stamppotje van rucola.
    Als hoofdgerecht kregen we Angus sukade met zilveruitjes, super mals en ook weer erg lekker.
    Het dessert was een lekkere combinatie van aardbeien Romatov.
    Alle borden waren weer gemaakt. De bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.

10. Tenny en Ron's profielfoto
    Tenny en Ron heeft een recensie geschreven voor Herberg De Engel

Op 6 april 2017 hebben we met zijn 2-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de restaurantweek.
    Bij ons aperitief kregen we heerlijk brood met vers gesneden gedroogde ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken.
    Als voorgerecht kregen we een lekkere combinatie van parelhoen met gamba's. Daarna een lekker stukje 'gerookte' zalm met reibenkuchen. Gevolgd door in bietensap gegaarde heilbot met spinazie en wilde rijst, een lekkere combinatie.
    Als hoofdgerecht kregen we haasfilet van struisvogel, super mals en ook weer erg lekker.
    Het dessert was een lekkere combinatie van kersen (ijs) en een chocoladecakeje.
    Alle borden waren weer bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.

11. Herberg De Engel heeft een nieuwe foto
  12. Herberg De Engel heeft een nieuwe foto
  13. Herberg De Engel heeft een nieuwe foto
  14. Herberg De Engel heeft een nieuwe foto
  15. adriaan's profielfoto
    adriaan vindt de recensie door Tenny en Ron voor Herberg De Engel leuk

Met vrienden genoten van het speciale 6 gangen menu Adieu 2016.
    Ontvangst met een winter Engeltje (glaasje cava) met lekker donkerbrood en gedroogde ham.
    Na de 2 lekkere amuses kregen we vervolgens huis gerookte zalm met granny smith ijs, Thaise pompoensoep met roodpootpatrijs, open ravioli met garnalenworst en zeeduivel, Saltimbocca van konijn met buikspek, mals rundvlees met rendang en een combinatie van frambozen (ijs en mousse) en witte chocolade (mousse). Allemaal heerlijke combinaties met lekkere bijpassende wijnen. De borden waren weer mooi opgemaakt. Als afsluiter koffie / thee met zelfgemaakt gevuld speculaas (heerlijk met die amaranten erin). De bediening was weer top.
    Kortom we hebben genoten van een heerlijk ontspannen avondje. Dit restaurant blijft onze favoriet.

16. Tenny en Ron's profielfoto
    Tenny en Ron heeft een recensie geschreven voor Herberg De Engel

Met vrienden genoten van het speciale 6 gangen menu Adieu 2016.

Gisteren hebben we met zijn 2-en genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de Heerlijk 10- daagse.
    Als voorgerecht kregen we een ceviche van dorade met o.a. komkommer, erg lekker deze combinatie. Daarna een lekker stukje scholfilet met een bitterbal van kreeft en doperwten crème. Gevolgd door Saltimbocca (kloostervarkenfilet met zomer cantharellen, sjalottenpuree, limoen en spatzle), erg mals vlees en een heerlijke combinatie.
    Als hoofdgerecht kregen we filet van boerderij eend met pulled beef, rode wijn jus met rozemarijn en pompoen en ook dit gerecht was weer lekker.
    Het dessert was een combinatie van kersen (gelei en ijs) met rijstepap en lemon curd. Erg lekker, maar wel aan de zoete kant.
    Alle borden waren weer bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen vielen dit keer iets minder in de smaak.

18. Tenny en Ron's profielfoto

Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!

Als voorgerecht kregen we een subliem 'rondje Spakenburg' (palingmousse met gerookte zalm, gerookte paling, haring en schijfjes appel met piccalilly), erg lekker deze combinatie. Daarna een lekkere Indiase butter chicken met een heerlijk Indiaas glas wijn (voor ons een primeur!). Gevolgd door een asperge speciaal (zag eruit als een frikandel speciaal), witte asperges met ham, ei, Hollandaise saus en eigengemaakte ketchup. Erg lekker.
    Als hoofdgerecht runderhaas met rendang, witte rijst en kokos en ook dit gerecht was weer lekker.
    Het dessert was een combinatie van aardbeien (mousse en ijs) met mintijs. Erg lekker.
    Alle borden waren weer bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen vielen ook in de smaak. Zoals altijd was de service en de gastvrijheid weer prima verzorgd. Het was weer een heerlijke en ontspannen avond op een prachtige locatie! Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!

20. Tenny en Ron's profielfoto

21. Koen's profielfoto
    Koen heeft een recensie geschreven voor Sarah
    Pizzeria Dodewaard

Koen

Altijd heerlijk eten en goede porties.

22. John Bosch's profielfoto
    John Bosch heeft Cafetaria Eetcafé Willem toegevoegd als favoriet restaurant
    € -
    • Snackbar
    Dorpsplein 11 Dodewaard
  23. John's profielfoto
    John heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Eetcafé Willem

Gezellig eetcafe. Heerlijke friet en tevens een ruim assortiment voor vegetariërs. Vriendelijk personeel.

24. Inno Venhorst's profielfoto
    Inno Venhorst vindt de recensie door Tenny en Ron voor Herberg De Engel leuk

Vorige week hebben we met onze (culinaire) vrienden genoten van een heerlijk 5 gangen menu.
    Bij ons aperitief kregen we heerlijk maisbrood met vers gesneden gedroogde ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken. We begonnen met doradefilet en romige zuurkool, erg lekker deze combinatie. Daarna een verrukkelijke pompoensoep met heilbot en spinazie, een geweldige combinatie. Gevolgd door een gerecht met ossobuco en als hoofdgerecht boederijhert en deze gerechten waren (zeer) smakelijk. Het dessert was een combinatie van banaan en toffeesaus, een gerecht waarbij we onze vingers hebben afgelikt. Geweldig lekker. Alle borden waren weer bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen vielen over het algemeen in de smaak. Zoals altijd was de service weer prima verzorgd. Het was weer een leuke en ontspannen avond op een mooie locatie! Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!

25. Tenny en Ron's profielfoto