Herberg De Engel in Dodewaard

do lunch vanaf 11:00
vr lunch vanaf 11:00
za lunch vanaf 11:00
zo lunch vanaf 11:00

Het restaurant van 'de Engel' is ingericht als een stijlvolle en gemoedelijke huiskamer waar iedereen zich in de zevende hemel kan voelen. Lekker eten in een ongedwongen sfeer. Eten bij ‘de Engel’ is een belevenis.
Uw aperitief serveren we in de smaakvol ingerichte bar waarna u in ons gezellige restaurant volop kunt genieten van smakelijke dagverse gerechten. Verantwoord geproduceerd en ambachtelijk bereid met ingrediënten die we zoveel mogelijk uit de regio halen. Geïnspireerd op de seizoenen, met liefde en vakmanschap bereid.
Bij deze lekkere spijzen horen natuurlijk lekkere wijnen. Mirjam en Inno Venhorst, beiden gediplomeerd Sommelier-Gastronoom en Wijn-Spijs specialist van de Academie voor Gastronomie, hebben voor u een uitgebreide en verrassende wijnkaart samengesteld waarop u niet alleen grote namen zult vinden maar ook kleine toppers van over de hele wereld. En voor het perfecte glas bij iedere gang, hebben we een passend wijnarrangement samengesteld.
‘De Engel’ is daarom ook aangesloten bij de Euro-Toques, een Europese restaurantorganisatie met als doel het behouden van culinaire tradities en het beschermen van kleine producenten. Zo garanderen wij dat eten bij ons ook puur en echt is.

• Rookruimte

1432204778 77
1475761986 81
1512059659 85
1519319194 85

1. Op 29 september 2017 hebben we met zijn 2-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de restaurantweek.
    Bij ons aperitief kregen we heerlijk brood met vers gesneden gerookte ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken.
    Standaard is ook gratis een karaf plat (kraan) water en dit wordt gratis bijgevuld als de karaf leeg is. Hier kan menig restaurant een voorbeeld aan nemen, want vaak moet je voor het kraanwater flink in de buidel tasten.
    Als voorgerecht kregen we een geweldig lekkere combinatie van licht gerookte forel met tzatziki. Daarna een heerlijk stukje tongschar met gefrituurde inktvisringen (waren iets te vettig), gevolgd door een stukje patrijs met een garnituur van knolselderij en paddenstoelen, wat prima in de smaak viel.
    Als hoofdgerecht kregen we 2 bereidingen van everzwijn met bijpassend garnituur, erg lekker.
    Het dessert was een super lekkere combinatie (ijs, mousse en semifredo) van mandarijn met mango.
    Alle borden waren weer mooi gemaakt en ook de bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.
    Zoals altijd was de service en de gastvrijheid weer prima verzorgd. Het was weer een heerlijke en ontspannen avondje op een mooie landelijke locatie!

2. In de loop der jaren is deze ambiance uitgegroeid tot onze stamtafel. Altijd sfeervol, smakelijk en genoeglijk met een prettige, persoonlijke bediening.
    DH

3. Onlangs weer genoten van een heerlijk Diner (ja, met een hoofdletter). Altijd verrassend en heerlijk, het 5-gangen diner! We komen hier ook graag op het terras lunchen met de kinderen. In de lunchkaart minder variatie dan bij het diner. Maar eigenlijk hoeft dat ook niet, want er is genoeg keus en allemaal heerlijk! De prijs/kwaliteit verhouding is heel goed. Op vakantie in Nederland op een paar andere plekken gegeten, maar niets kan tippen aan De Engel. Elders betaal je net zoveel, voor een beduidend mindere kwaliteit. Voorlopig hoeven we geen andere restaurants uit te proberen!

4. Gisteren genoten van een "heerlijk(e)" aanbieding, een 5-gangen diner. We hebben daarbij een 1/2 wijnarrangement genomen (daar heb je meer dan genoeg aan) Prima bediening met goede uitleg van de gerechten, dito door de sommelier over de bijpassende wijnkeuzes. Wat het ontspannen maakt is de ongedwongen sfeer waarin het smakenfestival plaatsvind. We hebben hier meermaals gegeten en voor ons is het onbegrijpelijk dat dit uitstekende restaurant door sommigen met onvoldoendes is beoordeeld.

5. Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer. Bediening was vriendelijk en enthousiast, niet te stijf.

5 gangen diner gekozen. Lekker lang getafeld (4 uur). Tijd tussen de gangen was voor ons voldoende.

Al met al een geslaagde avond.

6. Leida de Heus

Bij binnenkomst niet erg aardig ontvangen door eigenares. Er was namelijk 1 gast meer meegekomen dan dat ik had gereserveerd. Ik werd als een klein kind op mijn vingers getikt, dit had zeker anders gebracht kunnen worden. We hebben even overwogen weer te gaan. Verder heerlijk gegeten van 18.00 tot 23.00 uur, een 5 gangen diner. De tijd tussen de gangen was echt veel te lang. 1 uur op ons dessert gewacht.

7. Victoria

Echt super lekker gegeten voor een ongelooflijk redelijke prijs! Ik raad dit restaurant iedereen aan wanneer je ook eens een keer het sjiekere eten wilt ervaren, maar niet de hoogste prijs kunt betalen. Het verrassingsmenu is zelfs nóg goedkoper en een superleuke ervaring! Tijdens de verrassingsmenuweken eet je (met alle respect) 'wat de pot schaft', maar je kunt van te voren aangeven wat jij absoluut níét in je verrassingsmenu wilt! Wij wilden bijvoorbeeld geen vis en geen fruit. Het resultaat: alles wat we kregen was echt héérlijk!! Het voelde alsof wij eindelijk eens een keer de jury mochten spelen van het programma Masterchef of Topchef! De bediening was erg vriendelijk en het restaurant is erg mooi ingericht. Een kok met een lief gezichtje nam af en toe een kijkje bij een paar gasten. Dat vond ik erg leuk. Alles wat miste was alleen de muziek. Ik hoorde tenminste geen muziek, misschien stond het te zacht. Maar ach, het eten was zó goed en de sfeer was prima, dat ik de muziek al gauw niet meer miste. En na 5 gangen van het verrassingsmenu (aanrader!) zaten we echt vol, maar ook niet tot ziek zijn toe, dus het waren precies de juiste porties. Dus wil je een keer wat sjiekers en héérlijks voor een betaalbare prijs, ga dan zeker een keer naar De Engel! Wij gaan zeker nóg een keer!!

8. H.v.d.Linden

Uitstekend gegeten! Prijs/kwaliteit goed in verhouding. Keurige en vriendelijke bediening. Leuke locatie!

9. Ans van lent

Eten was redelijk. Kleine liflafjes. Wijn was niet koud genoeg. De tijd tussen de gangen was veel te lang. Bediening gemaakt, niet natuurlijk vriendelijk. Het opdringen door de ober met de wijn was irritant. Toen we een opmerking maakte dat alles niet naar wens was kregen we geen respons. Al met al hier gaan we zo snel niet meer heen.

11. Hier kent men nog Gastvrijheid en Vakmanschap. Heb in jaren niet zo genoten van uit eten gaan. Mooie gerechten met bijpassend wijn arrangement. Wij komen hier zeker terug.

12. Jack Bal

13. Heerlijke plek om te eten. Mijn vrouw en ik zijn er een tijd geleden geweest. Was voor haar een grote ervaring. Ze was nog nooit in een restaurant geweest waar je stoel werd aangeschoven en waar uitgelegd wordt wat je gaat eten. Ik geniet er van! Heb zelf jaren in de horeca gewerkt en dit is pas omzien naar de gast.

14. F.de leeuw

In oktober heerlijk gegeten met vrienden zodanig dat ik nu een voorstel heb gedaan aan het bestuur waar ik in zit om volgende week zaterdag bij u met 9 personen te komen eten.

15. Was woensdag 15 okt uitgenodigd om te gaan eten ivm mijn verjaardag door mijn zwager en schoonzus. Ik wist niet waar, bleek bij de engel te zijn. Vol verwachting togen wij er naar toe, wij waren de enige gasten, kan gebeuren. We kregen een mooie plaats bij het raam met uitzicht op de strang maar ook op zakken ambelage en vuilniszakken. Jammer. Amuse en voorgerechten redelijk, hoofdgerechten van de dames was goed de heren hadden een tournedos rossini van 150 gram ongeveer. Toen we het mes erin zette bleek het stukje vlees vol met met pezen en zenen te zitten. De ober vroeg of het naar wens was en wij hebben kenbaar gemaakt dat dit geen tournedos was of uit het verkeerde stuk gesneden. Ik weet dat het uit het midden van de ossenhaas behoord te zijn. Dus ober op aangesproken en zou het melden in de keuken. De enige reactie was later dat het jammer was. Wat ook opviel dat de ober erna niet meer zoveel aan tafel kwam als ervoor. Sorry maar dat vond ik heel slecht. Mijn zwager was ook teleurgestelt, ook bij het afrekenen. Nog over gesproken maar deden of dat heel normaal was en voor de vorm dan nog zeggen sorry. Ook voor ons sorry, maar voor ons niet meer bij de engel, de arrogantie ten top.

16. Yvonne witjes

Gisteren een heerlijke avond gehad bij de engel en genoten van het menu van Diningcity restaurantweek. Het was ruim een jaar geleden dat we er geweest waren maar het was weer top!!

17. We komen vaker met de zaak naar de Engel en iedere keer is het weer gezellig. Zeer vriendelijk personeel en uitermate goed eten. Ook privé ben ik een keer gaan eten bij de Engel en de gastvrijheid is op een erg hoog niveau. Wat betreft het eten is de kwaliteit Superieur met een hoofdletter S.

18. Altijd goed, zowel smaakjes, presentatie en zeker ook de prettige gastvrijheid. Wil je een fijne en smakelijke avond? De Engel maakt het écht waar!

19. We hebben op 12 juni genoten van een 5 gangen menu. Er heerste een rustige gezellige sfeer en we
    kregen een goede uitleg over elke gang en de wijn.
    We hebben hier al vaker gegeten, het is altijd prima en goed verzorgd.

20. We hebben heerlijk gegeten, met 6 personen. De jongste was 20 jaar, de oudste 91. We hadden een 5 gangen verrassingsmenu maar het waren eigenlijk wel 7 gangen !
    Prima balancering in de verschillende gangen, waardoor je niet het idee had dat je overladen vol zit. Dat is altijd erg onplezierig.
    De wijnen waren van uitstekende kwaliteit, en dat is Ino en Mirjam wel toevertrouwd!
    Toen ik vertelde dat ik niet van ijs in het nagerecht hield kreeg ik prompt het alternatief van kazen en witte port. Geen meerprijs werd gerekend.
    Kortom een pareltje in de Betuwe. Je zult geen spijt krijgen!

21. Leuk, gezellig restaurant waar je heerlijk kan eten. Wijn en eten worden door de gastvrouw goed op elkaar afgestemd. Ook het bedienend personeel was vriendelijk en vakbekwaam. Alleen jammer dat je voor het kaasplateau moet lopen terwijl het op een verrijdbaar wagentje stond. Wat ik wel enigszins heb gemist is de kerstsfeer. ( 22-12-12 ).

22. bert wassen

1 december weer eens lekker samen met vrienden heerlijk genoten bij de engel te dodewaard.
    3 gangenmenu met tonijn torentje en wildzwijn waren geweldig. Ook de bijpassenden wijnen, vooral de rode spaanse wijn waren meer dan voortreffelijk.
    Een avond waarin we op een leuke en deskundige manier door de bediening zijn geholpen.
    Zeker komen we hier graag terug.

23. Zaterdagavond 10 nov. 2012 in dit restaurant gegeten. Besteld tamme konijnenfilet die niet gaar is. De helft van het vlees was nog rood. Volgens de ober is dit gebruikelijk! Teruggestuurd naar de keuken en later de helft van het vlees en in stukjes gesneden weer terug op het bord gekregen met excuus van de kok! Ik zat nu alleen nog te eten de rest van het gezelschap had het diner inmiddels al op. Nog geen drankje aangeboden gekregen ter compensatie. De bediening is erg storend komen telkens weer andere soorten wijn aanbevelen en als je een glas bier besteld hoor je er niet bij! Telkens vergeten. De uitleg over de gerechten is ook storend, veel te veel uitleg wat voor ingredienten erin zitten. Neen, wij komen hier niet meer terug.

24. Annete Kalff-Schermers

Mijn man en ik hebben voortreffelijk gelunched p Donderdag 8 November 2012.
    We waren de enige gasten, helaas voor het restaurant, maar wij hadden een heerlijke prive bediening. We voelden niet op onze vingers gekeken, maar men hield prima in de gaten of we klaar waren voor het volgende gerecht.
    De smaak van de verschillende gerechten was zuiver en er was voldoende groente, wat vaak te weinig is bij hele dure andere restaurants. We bevelen dit restaurant van harte aan en zeker ook voor een lunch!

25. Frans & Marianne

Vandaag heerlijk gegeten waarbij we toevallig gebruik konden maken van het speciale 5-gangen arrangement in het kader van de 'verlengde restaurantweek' - het was geweldig!! We hebben echt genoten van de heerlijk op elkaar afgestemde grrechten en wijnen. Ik kan De Engel iedereen aanraden die houdt van geraffineerd en heerlijk tafelen!

26. Jan Willem Jansen

Gisteren voor de 1e keer bij de Engel gegeten. Het is vertoeven in een mooie ambiance aan het water, met een prima keuken en vriendelijk personeel.
    De bijpassende wijnen waren net als het eten prima, en wij komen hier zeker nog een keer terug.

27. Gisteravond 28 augustus 2012 weer eens bij de Engel wezen eten. Niet alleen dat het eten verrukkelijk is, het is ook echt een avond uit. Ik zou iedereen aanbevelen hier eens te gaan eten. Het is een belevenis!

28. j.D Hendriks

Prima restaurant. Heel goed eten met voortreffelijke bediening. Zeer goede wijnen. Het was een feest!

29. Heerlijk gegeten bij De Engel. Hadden een 3-gangen menu, maar kregen allerlei lekkers extra. Terras ziet er fraai uit en aardig personeel in de bediening, nog niet zo ervaren, maar vonden wij helemaal geen probleem, ze deden hun best.
    Gaan zeker nog eens terug.

30. Erik Koch

Wij zijn er al vaker geweest en iedere keer hebben we het uitstekend naar ons zin gehad. De keukenbrigade is heel flexibel want een van onze zoons heeft een lactoseintolerantie en daar werd heel goed op gereageerd door de gerechten voor hem aan te passen waar mogelijk was. Laatste keer zijn we er met twee goede vrienden gaan eten en ook nu weer ontzettend verwent.
    Echt een aanrader, goede keuken en een ontspannen sfeer.

31. Marianne

Super lekker gegeten, goede en vriendelijke bediening, prima sfeer. Al met al een geslaagde avond, voor herhaaling vatbaar.

32. Zaterdagavond gezien en geproefd dat de Engel toekomst heeft.
    In de keuken en in de bediening allemaal jonkies, die het voortreffelijk deden.
    Het was echt een lekker avondje uit, met echt genieten. Wie durft er dan nog iets van de jeugd van tegenwoordig te zeggen, bij de Engel hebben ze ons een voortreffelijke indruk na gelaten.
    Het was niet opgefokt, maar gewoon ongedwongen gezellig en het eten meer dan lekker.

33. marjan grandia

Vrijdag 21 oktober hebben we in De Engel gegeten .
    Het eten was heerlijk, de bediening was goed .
    Heel erg attent . Kortom een aanrader. Als je een gezellige sfeervolle avond wil hebben en goed eten zou ik zeggen, ga naar De Engel .

34. H.Vervoort

Vandaag met prachtig weer een fietstocht gemaakt over de dijk. We wilden graag wat drinken en stapten af bij De Engel. We vonden een plekje aan een tafeltje dat vol stond met gebruikt servies. Zeker 10 personen die nà ons een plekje vonden hadden vrij snel hun bestelling geplaatst. Wij werden niet gezien, waarschijnlijk omdat het personeel dacht die zijn uitgegeten en moeten nog binnen gaan betalen. Dat is het probleem dus, afrekenen ter plekke, afruimen... dan gebeuren deze dingen niet. Niets is zo ongastvrij dan volle tafels met gebruikt servies. Een gemiste kans, want het restaurant ligt zo mooi aan het water.
    Beter opgeleid personeel zou het bedrijf ten goede komen.

Wij komen niet meer!

35. Op 2 september j.l. hebben wij een gezellig feestje gehad met familie en vrienden (42) en 4 kleinkinderen.
    Wij hebben heerlijk gegeten en de verzorging en begeleiding was geweldig. Dat geldt zeker voor mevrouw Venhorst.
    Ze doet het op een vriendelijke, leuke manier.
    Voor de kleinkinderen werd prima gezorgd.
    Wij willen dit restaurant zeker aanraden voor grote partijen.

36. marjolein

Wat een slechte service, er is geen orde in de bediening, de een mag alleen de drank opnemen de ander het eten.

Jammer, we kwamen hier vrij vaak op onze vrije zondag, maar dit is niet meer wat we willen, we moeten dus op zoek naar een nieuwe locatie.

37. "Eten wat de pot schaft", maar wel met de keuze uit vis of vleesgerecht, een driegangenmenu voor de prijs van 19,50!

Éen en al lof, voor de kok, de ambiance, sfeer en juist ook voor de bediening. Niets is hun teveel. Het was druk, maar daar merkte je niets van. We werden niet vergeten, en juist op onze wenken bediend.

We hadden voor een wijnarrangement gekozen en ook hiervoor werd de tijd genomen en uitleg gegeven.

Kortom, een aanrader!

38. ansvangelder

Zondag avond na een lange tijd weer een keer naar de Engel.

Lekker buiten op het terras maar wat jammer, de bediening is drama!

Heel lang wachten op een drankje, lang wachten op de kaart, wijn niet koud en in plaats van zes oesters vijf, meer hebben we niet!

Het eten was goed maar aan de bediening moeten jullie echt iets doen!

39. Paul van de Toren

Eten was altijd geweldig en we gingen er ook zeker 6 keer per jaar eten. Helaas is het eten de laatste 2 keer tegengevallen. Ook is er vaak geen plek. Zelfs niet voor een kopje koffie! Jammer, maar als je van te voren reserveert is het zeker een aanrader.

40. martens

41. Mijn partner en ik zijn regelmatig te gast in De Engel. Nog nooit teleurgesteld naar huis gegaan. In De Engel wordt met liefde gekookt, gebruik gemaakt van regionale producten en worden mooie wijn-spijscombinaties gezocht. Ook leuk om te doen: de kooklessen in De Engel.

42. We hebben hier al meerdere keren gegeten. De bediening is zeer vriendelijk en geeft je het gevoel welkom te zijn. Mijn lactose-intolerantie is in dit restaurant absoluut geen probleem. Het is altijd een feest in De Engel te mogen eten. Met kerst hopen we daar ook te mogen zijn.

43. We waren met een gezelschap van 6 en we kregen bij het voorgerecht een heel klein potje kruidenboter. We hebben 4 maal bijgevraagd. Eten was aardig, verwacht geen culinaire hoogstandjes, aardig, maar niets om over op te scheppen.

44. Nederlands Oudste Herberg “de Engel” bezocht.

Zeer prettig en discreet met klasse ontvangen.

De site van deze ontspanning nodigde ons uit.

Hetgeen ruim is waargemaakt door de gastvrouwen en de heren.

Bij ontvangst herinnerde zich de gastheer onmiddellijk onze naam en het voor ons gereserveerde tafeltje voor twee.

De keuken is klasse, het personeel heeft gevoel voor persoonlijk detail,

En bereid tot een leuke woordelijke ontmoeting.

Tijdens de zelf te kiezen menu-gangen.

Inno & ci Venhorst,

Grote klasse, prima concept.

Gigantische romantische lokatie.

Dank;

Fam. Verwijs.

45. Petra Teerink

Perfect!

Het dagmenu van 22 juni was heerlijk!

We gaan zeker nog eens eten!

46. Afgelopen weekend wezen eten met 4 personen en wederom ontzettend goed ontvangen en genoten van het eten en drinken.

Hadden openingsmenu inclusief de bijpassende wijnen, die prima bij ieder gerecht aansloten, en zo een goede harmonie vormde met de gerechten.

Wij komen dus zeker weer terug en bij deze lof voor de bediening en natuurlijk de keuken.

47. jan en cor

Dit is een geweldige verbetering! Wat hebben wij genoten van het "kom eens kijken" menu, heeeerlijk!

Deze avond klopte alles, vriendelijk personeel, heerlijk eten, lekkere wijnen, dus voor ons snel weer terug naar Dodewaard, met een fantastisch uitzicht in een mooi restaurant.

48. Met een groepje vrienden gegeten.

Arrogantie ten top. Je krijgt amper iets te eten voor een behoorlijk bedrag. Er werd niet eens gevraagd of we er iets bij wilden drinken. Thuis nog een boterham gegeten. De locatie is mooi, de verwarming ging vroeg uit.

49. Hanneke

Vandaag gezellig met mijn ouders bij de Engel gegeten.

Eten was aan de prijzige kant, maar kwalitatief ontzettend goed. We hebben heerlijk gezeten in een erg gezellige ambiance.

Het personeel was een verademing. Wat een leuke, enthousiaste en vriendelijke mensen. Hier komen we zeker terug!

50. F. de Graaf

Hebben genoten van de voorjaarsaabieding (op woensdag en donderdag) , 5 gangen hapjesmenu. Leuken en verrassende gerechten, passende wijnen en goede porties. Menu koste € 25,-- en de passende wijnen € 12,50 per persoon voor 5 halve glaasjes. Met koffie en aperitief waren we met z'n tweeën € 78.50 kwijt, dus echt niet duur.

51. Slecht, verschillende malen geprobeerd, 2x voor niks vanwege een besloten avond.
    de andere keren erg onvriendelijk ontvangen, snel geergerd bij een vraag....
    op zich was het eten matig, wel qua prijs te duur voor hetgene wat voorgeschoteld word.
    kortom naar meeder malen geprobeerd te hebben , nooit meer!!

52. Van Leeuwen

Regelmatig is er weer een menu met een thema en altijd uitstekend. Mooie combinsatie met geadviseerde wijnen en leuke sfeer.Prachtg aan de Linge, bij mooi weer kun je daar dan ook heerlijk buiten, op het terras eten. Aanrader!

53. Willy de Goes

De hele avond zijn we genegeerd. Bestellen kan na lang wachten. Helaas was het bestellen van de wijn overbodig. De fles is pas aangekomen (na 2x vragen)terwijl we al aan het eten waren.
    Hiërarchie is duidelijk zichtbaar in de bediening, aangezien er een meisje werd afgeblaft. Niet echt ontspannen om hierbij te eten. Kortom geen aanrader!

54. Kees enmarja Oversier

op zomaar een woensdag voor ons een prettige verassing. prima, we komen zeker terug.

55. H. Reebeen

Al een aantal jaren onze favoriet als het aankomt op een avondvullend diner. Goede producten, fijne sfeer en regelmatig wisselende kaart! Ook een aanrader sla trouwlokatie!