• Lid sinds 25 maart 2012

Proeflokaal Bregje

Beinsdorp

Eetcafé Storm

Terschelling West

Syb heeft nog geen foto toegevoegd

1. Syb's profielfoto
    Syb heeft een recensie geschreven voor Proeflokaal Bregje

Syb

Na de teleurstellende ervaring bij ons vorige etentje in juni zijn we op 2 december weer aan tafel geschoven.
    Ze verdienen wat ons betreft een herkansing.
    We bestelden hetzelfde menu als de vorige keer en het was nu een opmerkelijk verschil.
    De proeverij voor twee was uitstekend. Champignons waren lekker gebakken met wat uitjes en paprika.
    De varkenshaasmedaillons waren mooi rosé gegaard en de champignon-roomsaus was ook echte saus.
    Erbij werd een royaal bakje frietjes geserveerd die uitstekend waren.
    Knapperig van buiten en zacht van binnen.
    De nagerechten waren ook heerlijk.
    Dus weer behoorlijk gegeten voor een schappelijke prijs.
    Kortom:we zijn weer terg!

2. Syb's profielfoto
    Syb heeft een recensie geschreven voor Proeflokaal Bregje

Teleurstellend.
    We zijn al jaren een regelmatige bezoeker van dit proeflokaal.
    Je krijgt hier normaal gesproken behoorlijk eten voor een schappelijke prijs.
    De afgelopen tijd zijn we een aantal keren wezen eten en waren niet echt tevreden.
    Het is voorgekomen dat er geen spek om de varkensmedaillons zat omdat het blijkbaar niet voorradig was en een andere keer waren de ossenhaaspuntjes doorbakken.
    Daar kreeg ik overigens wel nieuwe voor die wel in orde waren.

De laatste keer hadden we om 17.00 Uur gereserveerd.
    De openingstijd is 17.00 Uur dus we waren er rond die tijd.
    We namen plaats op het voorterras aan de Ringvaar.
    Prima plek onder de kastanjeboom en een parasol.
    We begonnen met een drankje. Mijn partner een cocktail en ik een Texels biertje. Dat was uitstekend.
    De serveerster meldde dat we nog even moesten wachten met bestellen want de kok was nog niet gearriveerd…
    Later hebben we de bestelling gedaan.

We begonnen met een proeverij voor twee als voorgerecht.
    Deze nemen we meestal en was altijd prima.
    Nu hadden we de indruk dat er minder aandacht aan was besteed.
    Het bakje champignons bijvoorbeeld was niet echt lekker en zag er verschrompeld uit.

Daarna het hoofdgerecht. We hadden allebei gekozen voor de varkenshaas medaillons omwikkeld met spek, geserveerd met champignon-roomsaus.
    De medaillons waren droog en doorbakken Bovendien was er geen saus te bekennen. Het bord was een beetje nat en dat was het. De serveerster er op aangesproken.
    Deze beweerde dat wat betreft de saus er nieuwe richtlijnen zijn vanuit het franchise concept. Maar ze serveerde een extra bakje “saus” dat er waterig uitzag.
    Mijn partner heeft de helft niet opgegeten.
    Bij het hoofdgerecht werd één puntzakje friet geserveerd. Waren prima maar wat karig voor twee personen.
    Als nagerecht had mijn partner vanille-ijs overgoten met espresso, slagroom en karamelsaus en ik een dame blanche.
    Daar was niks mis mee.

Conclusie:
    We hebben de indruk dat de kwaliteit van het restaurant achteruit is gegaan. We begrijpen wel dat voor de prijzen die worden gerekend geen sterrenmenu mogelijk kan zijn.
    Maar een beetje zorg voor een smakelijke maaltijd lijkt me niet te veel gevraagd.

Overigens is het een mooie ruime lokatie, bediening is vriendelijk maar helaas is het eten onder de maat.

We hebben besloten om bezoek aan proeflokaal bergje voorlopig voor gezien te houden.

N.B. Er doen verhalen de ronde dat er niet echt wordt gekookt maar dat alles is voorbereid en bij bestelling wordt opgewarmd. In het geval van ons hoofdgerecht zou dat zomaar kunnen…

5,3
  3. Syb's profielfoto
    Syb heeft een recensie geschreven voor Eetcafé Storm

Syb

Op 7 januari met z'n tweeën hier gegeten.

Als hoofdgerecht kozen we Varkenshaas met champignonroomsaus en Kipsaté. Alles werd geserveerd met frietjes en salade. De varkenshaas was uitstekend gebakken (gegrild) en zoals het hoort nog een beetje rosé van binnen. De champignonsaus was prima op smaak. De frietjes waren perfect knapperig van buiten en zacht van binnen. De salade was heerlijk met zongedroogde tomaatjes en olijven. De kipsaté was lekker mals met een heerlijke pindasaus. En hierbij ook de salade en frietjes. We wilden hierbij de Pinot Grigio drinken maar die werd alleen per fles geserveerd en niet per glas. Dus kozen we voor de Mansay, Vin de Pays d’Oc. Overigens een uitstekende wijn.

Als nagerecht kozen we de Crème brûlée en Dame blanche Crème brûlée was zoals ie hoort te zijn: heerlijke custard met een gecaramelliseerd suikerlaagje. Precies goed met de brander bewerkt. (wil nog wel eens verbranden...). Mijn partner vroeg bij de Dame Blanche of er advocaat bij was. Dit was geen probleem.

Conclusie: Uitstekend restaurant, heerlijk eten voor een schappelijke prijs en uiterst vriendelijke bediening in een sfeervolle ambiance.

4. Syb's profielfoto
    Syb heeft gereageerd op een recensie van Onder de Pannen

In overleg met mijn partner hierbij nog een aanvulling op deze recensie. De belangrijkste klacht is eigenlijk de houding van de serveerster. De toon waarop werd gevraagd “hebben jullie gereserveerd” en later “we hebben geen verrassingsmenu” hebben we als zeer onprettig ervaren. Op dat moment was het nog heel rustig dus er was geen reden voor haar om gestresst te reageren. De sfeer was daardoor voor ons niet echt relaxt meer.
    Helaas was Pieter niet aanwezig...

5. Syb's profielfoto
    Syb heeft een recensie geschreven voor Onder de Pannen

Syb

Wij komen al jaren op Terschelling en sluiten onze vakantie altijd af met een etentje bij ons favoriete restaurant “Onder de Pannen”
    Op de één na laatste dag van 2019 hebben we met z’n vieren hier gegeten.
    Vooraf hadden we al gereserveerd en gevraagd of ze het driegangen verrassingsmenu serveerden.
    Dat werd toen bevestigd.
    Toen we de bewuste dag hadden plaats genomen kregen we de menukaarten.
    We zeiden toen dat we het verrassingsmenu wilden maar de serveerster zei dat dat niet mogelijk was,ondanks dat het de dag daarvoor was beloofd.
    Na ruggespraak met de baas (Sjoerd) wilde de keuken toch een verrassingsmenu bereiden.
    Een van ons koos voor vis en de andere drie voor vlees.
    Toen het voorgerecht arriveerde bleek dat er twee vis en twee vlees menu’s werden geserveerd.Dit hebben we maar zo gelaten...
    De kwaliteit van het gebodene was niet helemaal wat we gewend waren.
    Enkele gerechten waren lauw of koud. Wellicht te lang in de keuken klaar gestaan. De frietjes en gebakken aardappeltjes alsmede de rabarbermousse met cranberry’s , die standaard altijd op tafel komen,moest speciaal om worden gevraagd.
    De wijn waar we mee waren gestart was overigens uitstekend.
    Na een tweede keer drank bestellen liet de bediening lang op zich wachten.
    De serveerster zei wel steeds “ik kom zo bij u”...
    Ben toen naar Sjoerd gestapt en de bestelling gedaan. Hij kwam het persoonlijk brengen.
    Ondertussen hadden we het hoofdgerecht al grotendeels op.
    Vervolgens het nagerecht besteld. Na ca. drie kwartier kwam dat op tafel...

Conclusie:
    De geboden kwaliteit van het eten en de bediening is niet op het niveau dat we gewend waren.
    Het was er behoorlijk druk en beperkt personeel. Wellicht speelde dit een belangrijke rol.
    We hopen wel nog een keer terug te keren als alles weer op het “oude”
    niveau is.

Helaas was Pieter niet aanwezig...

6. Syb's profielfoto
    Syb heeft een recensie geschreven voor Brasserie L'Anders

Syb

Zaterdag met z'n vieren hier gegeten. heel;gezellige en intieme locatie met uiterst vriendelijke bediening. Eten was heerlijk. Onze tafelgenote kreeg helaas verkeerde gerecht voorgeschoteld maar dit werd snel gecorrigeerd met duizend maal excuus en een een rondje van de zaak. Een aanrader!

7. Syb's profielfoto
    Syb heeft Brasserie L'Anders toegevoegd als favoriet restaurant