Naast ons eetcafé is een ruim parkeerterrein aanwezig.

De bus stopt naast de deur bij halte "Onder de Pannen"

di vanaf 16:00
wo vanaf 16:00
do vanaf 16:00
vr vanaf 16:00
za vanaf 16:00
zo vanaf 16:00

Onder de Pannen is een eetcafé waar gemoedelijkheid centraal staat. Aan de rand van Midsland is Onder de Pannen voor velen een vast adres om te bezoeken. Of je nou een echte Terschellinger bent of een bezoeker van het eiland, bij Onder de Pannen voel je je thuis.

Naast de vertrouwde gezelligheid kun je hier ook gewoon lekker eten voor een betaalbare prijs. Voor ieder wat wils. Van vlees tot vis of gewoon vegetarisch. Het enthousiaste team in onze professionele keuken maakt er iets lekkers van. Naast een complete menukaart is ook ieder dag een verrassend dagmenu.

5. Betalen Visa Master Card American Express pin

1420548916 86
1465192685 84
1519757291 88

1. Yvonne Van Der Ploeg

We hebben het verrassingsmenu gehad. Een sensatie van smaken en kleuren. Zalig!

2. Pedro Heezen

Tafel binnen besproken en men wist nergens van. Geen excuses “ buiten is het net zo warm als binnen” kregen we te horen. Ze konden de drukte niet aan en er ging heel veel fout om de tafels om ons heen.
    3 keer moeten vragen om een besteld nagerecht terwijl de rest van de tafel al lang klaar was!
    Dames van de bediening bleven wel vriendelijk ondanks dat er veel mis ging.
    Een slechte ervaring in normaal een goed restaurant.

3. Eten was super. Bediening was druk maar gecontroleerd. Jammer dat er weinig gezongen is. Dan had het nog beter geweest.

4. Gezellige locatie en zeer vlotte bediening.

5. A. Ossewaarde

Heerlijk gegeten, wordt bijgeschreven in ons uit eten lijstje Terschelling.

6. Heerlijk gegeten, gezellig getafeld, leuke bediening en Sjoerd een paar leuke nummers gezongen.
    Wij komen graag nog eens terug!

7. Elsbeth Nijland

Heerlijk gegeten met een Bongo bon (vrije keuze van de kaart). Aanrader!

8. Lesley Nieuwmeijer

Heerlijk gegeten :)

9. Robbin Bosma

Fantastisch! De sfeer was goed, leuk aangekleed restaurant en er werd goede muziek gedraaid. De eigenaar zong af en toe een nummer waarbij hij door het restaurant liep met een microfoon. Het eten was heeerlijk! Kortom heerlijk gegeten.

10. K.Groenwold

Slechte ervaring bij onder de pannen op 21 april '18. Konden niet tijdig reserveren (moet een dag van te voren?) maar er was nog wel een tafeltje. Eten viel erg tegen. De geserveerde groenten waren koud de frietjes zeer matig en de "gebakken" lees aangebrande zwartgeblakerde aardappelen niet te eten. Het stoofpotje was gelukkig wel opgewarmd maar erg zout. Afgelopen week diverse restaurants in Midsland gehad. Onder de pannen spande met voorsprong in negatieve zin de kroon. Ons zien ze daar niet terug.

11. Anoniem

Wij hebben lekker gegeten. Goede sfeer. Horecapersoneel die er zin in hebben en er alles aan doen om het de gast naar zijn, haar zin, te maken. Wat een pareltje.

12. We hebben heerlijk gegeten. Ruime keuze op de kaart. Vlotte en vriendelijke bediening.

13. De with

We hebben het etentje als zeer goed ervaren, sfeer was gemoedelijke en het eten was fantastisch!

14. We hebben een super gezellige avond gehad. Geweldige sfeer, fijne bediening en heerlijk eten!

15. Carolien

Heerlijk gegeten, relaxte sfeer en leuke mensen! Na een fris dagje buiten, voelde dit als warm bad. Het verrassingsmenu met vis was erg lekker.

16. JG van den Brink

Wij hebben op zaterdagavond met 6 personen gegeten in Onder de Pannen.
    De menukaart is aantrekkelijk met daarnaast heerlijke dagaanbiedingen.
    Reserveren is echt nodig, want er is veel belangstelling voor een plaatsje.
    De gastheer is creatief in het vinden van een oplossing als er meer mensen komen dan zich aanvankelijk hadden aangemeld… dat ging wel een beetje ten koste van onze beleving van ons avondje uit, omdat we wel een mooie plaats terug kregen, maar ongemakkelijk kwamen te zitten aan tafel met niet verplaatsbare stoelen en twee ongelijke tafels.
    Toen hij ging optreden viel het ongemak in het niet door de leuke sfeer en het lekkere eten. Al met al een heerlijk avondjes uit gehad.

17. We hebben heerlijk gegeten. Meteen bij binnenkomst een warm welkom! Wij hadden het driegangen verrassingsdiner.
    Heerlijk!

18. Wat een geweldige ervaring. Een zeer enthousiast welkom. Een zeer vriendelijke en razendsnelle bediening (helemaal alleen voor het volledig gevulde restaurant ) verrassende kaart met heerlijke gerechten die ook erg smakelijk waren. Wij kozen een proeverij van voorgerechten en een proeverij van stoofpotjes en hebben van elke hap genoten.
    Hier komen we zeker nog een keer terug. Eem aanrader.

19. Zoals altijd werden we gastvrij onthaald door Pieter.
    We kozen voor de 3 stoofpotjes voor ons samen. Smaakte heerlijk. Door alle bijgerechten die hier geserveerd worden hadden we geen zin meer in een nagerecht.
    Het Jopen bokbiertje is ook een aanrader.
    Top restaurant waar we nog (heel) vaak terug hopen te komen.

20. Klaas Wijnsma

Wanneer wij op Terschelling zijn gaan we altijd een aantal keren bij Onder de Pannen eten, zo ook oudejaarsavond. Eten was wederom geweldig en de sfeer heerlijk ontspannen. Staan heerlijke gerechten op de kaart en de bij garnituur allemaal even smakelijk klaar gemaakt en mooi gepresenteerd. Dus van de zomer gaan we er zeker weer een paar keer lekker eten.

21. Annet en Onno

Heerlijk gegeten, en ondanks de drukte van Oudejaarsavond een prima service en gezellige sfeer.

22. Vissertjes

Weer de fijne ervaring van welkom zijn. Lekker gegeten, goede sfeer. En wat denk er is weer Life gezongen. Tweede kerstdag heeft een kroontje gekregen. Tot de volgende keer.

23. Connie Meinders

Erg gezellig en sfeervol. Het allerleukste vond ik dat de eigenaar (? denk ik) liedjes ging zingen waardoor de sfeer er helemaal in kwam.

24. Heerlijk gegeten! Ivm zwangerschap mocht ik niet alles van de proeverij. Door de kok werd er voor iets anders gezorgd. Top geregeld!

25. Bert de Jong

Kom er ieder jaar een paar keer op Terschelling en het is hier iedere keer weer prima eten in een gemoedelijke sfeer. Ben je ergens te vaak geweest als men je bij je naam begint te noemen?

Advies: Neem zeker een schaaltje compote bij het gerecht. En een pannensoep vooraf is ook geen verkeerde keuze.

26. Henk en Truus

We kregen n verrassingsmenu en konden vlees of vis kiezen. Het eten was prima evenals het nagerecht.

27. J. Smeets

We werden vriendelijk ontvangen en naar onze plek gebracht. Het personeel was vriendelijk. We werden goed en vlug geholpen. Het eten wat we gekozen hadden was lekker. Kortom een plek om nog een keer naar toe te gaan.

28. Eten en drinken in een gemoedelijke en ongedwongen sfeer. Je voelt je er direct thuis.

29. De liefde voor een lekker bord comfort food ontbreekt hier. Vis is goed, maar de diverse smaakcombinaties zijn niet goed op elkaar afgestemd. Daardoor krijg je rare smaken die totaal niet te rijmen zijn. Jammer, want met een ambitieuze kok met liefde voor het vak kun je er veel meer van maken als restaurant dan dat het nu is.

30. Evert de weijer

Prima gegeten in een gezellige ambiance op het buitenterras.
    De carpaccio was van uitstekende kwaliteit.
    De entrecote was super mals enkel jammer dat er bij dit mooie stukje biefstuk vlees er standaard geen saus erbij wordt geserveerd.

31. Deze eetgelegenheid behoort tot het vaste bezoekpunt op Terschelling. (Zeker twee keer in het weekend)
    Hartstikke lekker, goeie sfeer en gezellige bediening.
    De rabarber was zoooo lekker, die was niet aan te slepen.....

32. Anoniem

We hebben gisteren lekker gegeten. We komen woensdag a.s terug.

33. Heerlijk gegeten van het verrassingsmenu, heel gezellige sfeer en goede prijs/kwaliteitsverhouding.
    Als wij weer op Terschelling zijn, zitten wij ongetwijfeld weer hier!

34. Superlekker, vooral de pannensoep en de rabarber

35. Larissa

Erg goed en gezellig!

36. Sabine 142 punten

We hebben hier eerder gegeten. Moesten toen echt reserveren. Nu hadden we ook gereserveerd, maar eigenlijk was het heel rustig. We konden op het overdekte terras zitten. Eventueel konden de terrasverwarmers aan.
    Wat me opviel, was dat alles schoon en goed verzorgd is. Mooie schone menukaart, echte tulpen op tafel, leuke lampjes, mooie dekentjes. Hier wordt echt op gelet.
    De dame die ons hielp was erg attent en vriendelijk.
    We namen het verrassingsmenu en a la carte de kaasfondue.
    Alles was smakelijk en mooi opgediend. Vooral het toetje van het verrassingsmenu was erg mooi en lekker.

37. Hetty Spaans

Al voor de vierde keer tijdens onze vakanties hier gegeten. Het blijft voortreffelijk.

38. leuke sfeer en door personeel in de watten gelegd

39. Hugo Jobs

Heel erg leuk gezellig eetcafé. Bediening echt top ondanks dat het ontzettend druk was, was er ook tijd voor persoonlijke aandacht. Als klap op de vuurpijl werd er gezongen. Echt leuke avond gehad. Kom zeker terug.

40. André wahl

Gezellig, fijne ambiance, goed eten.

41. Heel gezellig en vriendelijke bediening. Lekker eten, goede prijs/eten kwaliteit.

42. Bas Belder

We hebben een super avond gehad. Leuke persoonlijke bediening, gezellige sfeer en het eten was top. De stoofpotjes zijn een echte aanrader.

43. Prima gegeten.
    Goede prijs-kwaliteitverhouding
    Opvallend grote wijnkaart

Alleen de spruitjes waren niet lekker. Doorgegeven.

44. Heerlijk tapas gegeten. Wat wij jammer vinden is dat wij de kaart met tapasgerechtjes pas hebben gekregen toen we bijna klaar waren met eten. Nu hadden we toch een paar keer weinig opties van het blad waarmee ze rondkwamen.

45. Lekker eten voor een goede prijs!

46. Heerlijk eten met goede bediening! Echt een aanrader op Terschelling!

47. G van der Swart

Blij dat we gereserveerd hadden, gezellig druk! Je voelt je enorm welkom.

48. Top top top, eten en bediening en sfeer!

49. Els en Jaap

Heerlijk, gezellig en gastvrij.

50. Marinus van Norde

51. Wilma Diependaal

2e Kerstdag heerlijk gegeten, hele fijne zaak waar je je al snel thuis voelt. Leuk team wat je je helemaal thuis doet voelen en als extra nog live muziek want de eigenaar is ook nog eens een goede zanger!

52. leny boerma

53. Marc 12 punten

Leuke eetgelegenheid, vriendelijke bediening, lekkere maaltijdsalade genuttigd in een leuke sfeer met gezellige muziek op de achtergrond.
    Goede keus voor ons geweest.

54. Op zaterdagavond voor het eerst kennisgemaakt met de enorme gastvrijheid bij Onder de pannen. Goed gegeten voor een eerlijke prijs. Sfeer is geweldig en het enthousiasme waarmee je wordt geserveerd is fantastisch. Voor ons, vier volwassenen en mijn zoon van anderhalf, was het een hele leuke avond. Kindvriendelijk is het zeker!! Wanneer we terugkomen op Terschelling komen we graag nog eens terug!!

55. Erg lekker gegeten. Ook als t druk is met reserveringen maken ze een plekje.

56. We hebben heerlijk gegeten, de porties zijn ruim bemeten. Prijs - kwaliteit is erg goed. Een aanrader!

57. Heerlijk gegeten met vrienden.
    Lekkere perensoep met kaas, kip in het pannetje, maaltijd salade, kortom het was weer verukkelijk.
    4 vrienden

58. Super gezellige avond gehad hier gisteren.

Heerlijk gegeten en genoten van de gezelligheid, vriendelijkheid, gemoedelijkheid, goede wijn. Kortom helemaal top!

59. Heerlijk gegeten hier afgelopen weekend.

Gezellige sfeer, lekker ongedwongen met oog voor de gast.

Goede wijn, verse ingredienten en gewoon goede kwaliteit verhouding. Bediening was echt heel vriendelijk.