1. Syb 103 punten

Wij komen al jaren op Terschelling en sluiten onze vakantie altijd af met een etentje bij ons favoriete restaurant “Onder de Pannen”
    Op de één na laatste dag van 2019 hebben we met z’n vieren hier gegeten.
    Vooraf hadden we al gereserveerd en gevraagd of ze het driegangen verrassingsmenu serveerden.
    Dat werd toen bevestigd.
    Toen we de bewuste dag hadden plaats genomen kregen we de menukaarten.
    We zeiden toen dat we het verrassingsmenu wilden maar de serveerster zei dat dat niet mogelijk was,ondanks dat het de dag daarvoor was beloofd.
    Na ruggespraak met de baas (Sjoerd) wilde de keuken toch een verrassingsmenu bereiden.
    Een van ons koos voor vis en de andere drie voor vlees.
    Toen het voorgerecht arriveerde bleek dat er twee vis en twee vlees menu’s werden geserveerd.Dit hebben we maar zo gelaten...
    De kwaliteit van het gebodene was niet helemaal wat we gewend waren.
    Enkele gerechten waren lauw of koud. Wellicht te lang in de keuken klaar gestaan. De frietjes en gebakken aardappeltjes alsmede de rabarbermousse met cranberry’s , die standaard altijd op tafel komen,moest speciaal om worden gevraagd.
    De wijn waar we mee waren gestart was overigens uitstekend.
    Na een tweede keer drank bestellen liet de bediening lang op zich wachten.
    De serveerster zei wel steeds “ik kom zo bij u”...
    Ben toen naar Sjoerd gestapt en de bestelling gedaan. Hij kwam het persoonlijk brengen.
    Ondertussen hadden we het hoofdgerecht al grotendeels op.
    Vervolgens het nagerecht besteld. Na ca. drie kwartier kwam dat op tafel...

Conclusie:
    De geboden kwaliteit van het eten en de bediening is niet op het niveau dat we gewend waren.
    Het was er behoorlijk druk en beperkt personeel. Wellicht speelde dit een belangrijke rol.
    We hopen wel nog een keer terug te keren als alles weer op het “oude”
    niveau is.

In overleg met mijn partner hierbij nog een aanvulling op deze recensie. De belangrijkste klacht is eigenlijk de houding van de serveerster. De toon waarop werd gevraagd “hebben jullie gereserveerd” en later “we hebben geen verrassingsmenu” hebben we als zeer onprettig ervaren. Op dat moment was het nog heel rustig dus er was geen reden voor haar om gestresst te reageren. De sfeer was daardoor voor ons niet echt relaxt meer.
    Helaas was Pieter niet aanwezig...

1. Hoi Syb,
    Dat klinkt allemaal niet zo best.
    Het was die maandag (enigszins onverwacht) echt extreem druk, helaas kan dat wel eens resulteren in langere wachttijden, maar het is zeker niet de bedoeling dat de kwaliteit achteruit gaat.
    Daarvoor bied ik u mijn welgemeende excuses aan.
    Ik hoop dat wij het in de toekomst nog een keer goed mogen maken.

Mvg Pieter Tjepkema.