Bericht van m van dijk

• Geachte meneer weiland,
    Ik heb uw bericht gelezen maar vind het niet helemaal kloppen.
    Op het moment dat wij op uw terras zaten was het niet op zijn drukst.
    Maar wij begrepen wel van onze gastvrouw dat er regels waren in de keuken inverband met het voor bereiden van lunch en diner. Dit hebben wij ook aangegeven en hebben daar verder ook geen probleem mee onder vonden dat we even moesten wachten.
    U verteld mij een heel verhaal over uw koffie en dat is allemaal erg leuk en vooral fantastisch dat u een top product uit serveert.
    Maar dit heeft nog steeds niets te maken met mijn ervaring als gast op uw terras.
    Gasten die koffie bestellen zullen weten dat deze op een bepaalde manier gezet en bereid wordt en daarom wat langer moeten wachten op het perfecte kopje koffie.
    Maar wij hadden geen koffie besteld.
    Dus is dit helemaal niet aan de orde.
    Wat wel aan de orde was, is de ervaring van het wachten op ons wijntje en biertje die vergeten was.
    Ik heb zelf in de horeca gewerkt en mij viel het erg op dat er bestellingen op werden genomen maar ons drankje niet werdt gebracht.
    En dat wij niet werden gezien door de gastvrouw die overigens niet de hele tijd onze gastvrouw was.
    Dat was onze ervaring en daar waren wij erg ontevreden over met als gevolg dat wij besloten elders heen te gaan.

Met vriendelijke groet,
    Mevrouw van Dijk

• Geachte mevrouw van Dijk,

Ik ben het er absoluut mee eens dat op het moment dat u bij ons op het terras kwam zitten het niet op zijn drukst was. Uw opmerking van nu dat u alsnog lang moest wachten en u zelf het gevole heeft dat u vergeten bent zal ik ook zeker meenemen tijdens ons personeelsoverleg morgenmiddag, want dat had ik niet van u begrepen. Eigenlijk rest mij dan de vraag of het de gastheer of gastvrouw is geweest die uw tweede bestelling op heeft genomen.
    Wij nemen nl elke opmerking van onze gasten serieus op om soortgelijke fouten in de toekomst te voorkomen en ons personeel leert er ook weer van.

Het verhaal over de koffie is tot zover aan de orde dat het oa de oorzaak van het lange wachten op uw bestelling is geweest die, en dat staat buiten kijf, zeer zeker in verkeerde volgorde is doorgegeven. Als ik dit had geweten zoals ik vertelde had ik uw bestelling naar voren geschoven en had het ons beiden een hoop frustratie gescheeld.

Ik probeer ook zeker geen excuus te maken, maar probeer u de oorzaak uit te leggen. Ik geef u dan ook geen ongelijk dat u bent vertrokken, maar ik probeer ook uit te leggen dat er tijdens deze drukke dagen ook snel fouten worden gemaakt door onze mensen, die altijd hun best doen om het onze gasten naar hun zin te maken. Wellicht is het u zelf ook eens overkomen toen u in de horeca werkte en weet u ook hoe vervelend het is als je dit overkomt als gastvrouw.

Maar alles terzijde ben ik blij dat u mij nu persoonlijk een bericht terug stuurt, want ook ik vond en vindt het een vervelende situatie. Ik zou u dan ook graag onze gastvrijheid willen laten ervaren door u uit te nodigen op ons terras en onder het genot van onze tapas schotel de Vijfsprong te ervaren zoals de Vijfsprong is.

Mocht u deze geste van gastvrijheid gebruik willen maken, zou u mij dit dan willen laten via info@devijfsprong.com zodat ik u een "tegoedbon" kan toezenden? Speciaal hiervoor reserveren lijkt mij nl niet nodig.

Nogmaals bedankt voor uw reactie op mijn bericht en ik hoop van u te horen.

Met vriendelijke groet,
    Michel van den Bos
    Restaurant De Vijfsprong Eten & Drinken.