• Lid sinds 13 augustus 2010
  • Leeftijd: 41

Ik hou van lekker koken voor een gezelschap maar ook van heerlijk dineren in 1 van de betere restaurants in Nederland en omgeving.
Ik hou van goeie service gezellige omgeving en culinaire hoogstandjes.
De sfeer is erg belangrijk maar het eten moet natuurlijk op zijn best zijn.

1. Posthuus Kampen

Njoy

De Majesteit

Kampen

m van dijk heeft nog geen foto toegevoegd

1. m van dijk's profielfoto
    m van dijk vindt Posthuus Kampen leuk

m van dijk

2. m van dijk's profielfoto
    m van dijk heeft een recensie geschreven voor Njoy

Even gezellig samen een drankje doen op het terras, dat was althans de bedoeling.
    We zaten al een tijdje aan een tafeltje bij de deur. De medewerkster liep constant langs maar nam geen bestelling op. Uiteindelijk zelf gewenkt met de vraag of wij mochten bestellen. Mevrouw tikte de bestelling in op haar apparaatje en ging vervolgens weer verder. Een kwartier later hadden wij ons drinken nog steeds niet. De medewerker was ondertussen met een vriendin van haar aan het praten die op het terras was komen zitten. Zei kregen een wijntje en broodjes geserveerd terwijl wij nog steeds aan het wachten waren. Inmiddels waren we al een half uur aan het wachten op onze bestelling. Ik zou me tas pakken en weg gaan maar mijn zus is naar binnen gelopen om te vragen waar onze bestelling toch blijft. Bleek dat de serveerster net als of deed met het intypen van de bestelling en is dus nooit doorgekomen bij de kassa. Heel vreemd allemaal.... Na drie kwartier hadden we onze bestelling. De bedoeling was gezellig middagje op terras borrelen maar na onze bestelling genuttigd te hebben, hebben we de rekening betaald en zijn we weggegaan.

4,1
  3. m van dijk's profielfoto
    m van dijk heeft een recensie geschreven voor Restaurant Buitenlust

Een leuk restaurant met prachtig uitzicht. We hebben lekker gegeten maar vonden de kaart niet heel erg uitgebreid. Voor een hapje eten ben je hier aan het juiste adres, echter als je een compleet avondje culinair wilt dineren vinden wij dit restaurant hier niet geschikt voor.

4. m van dijk's profielfoto
    m van dijk heeft een recensie geschreven voor Brasserie de Raadskelder

Vanavond heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. De bediening was voortreffelijk net als de gerechten die wij hebben gekozen. Alles was perfect en we hebben een gezellige avond gehad.

Jammer dat rondom dit restaurant momenteel gebouwd wordt waardoor het restaurant snel onopgemerkt kan blijven voor voorbijgangers. Want dit restaurant wil ik graag iedereen aanbevelen.

5. m van dijk's profielfoto
    m van dijk heeft een recensie geschreven voor De Majesteit
    Internationaal Kampen

Gezellige avond gehad in Grand cafe de Majesteit. We waren met 2 personen en hadden een gezellige tafel aan het raam. Besloten om als voorgerecht te kiezen voor de Carpaccio. Ik moet eerlijk zeggen dat ik lekkerdere Carpaccio heb gehad. Vooral de olijfolie overheerste te veel en het vlees zelf was smakeloos. Erg jammer. Hoofdgerecht was erg lekker, een Mix Grill van kip, varkenshaas en sparerib. Smaken waren erg goed. Kip was wat droog en snel koud. De bediening vonden wij erg goed. Ze kwamen regelmatig kijken of alles naar wens was en lang wachten was er niet bij. Alles bij elkaar opgeteld vonden wij het een geslaagde avond. Een lekker hapje eten in een gezellige setting. Als tip zou ik wel graag willen meegeven om wat origineler te zijn in de desserts. Er is keuze uit verschillende coupe's ijs met als uitzondering een enorme wafel met kersen. Of eventueel een koffie specialiteit. Deze desserts zijn vaak te veel van het goeie na het hoofdgerecht. Een kleiner/verfijnder dessert zou misschien een idee zijn, in plaats van de enorme glazen ijs.

6. m van dijk's profielfoto
    m van dijk heeft een recensie geschreven voor Snackbar Barneveld

Wederom slechte ervaring, de kwaliteit gaat hard achteruit. Bestelde een patat oorlog met uien. Krijg patat oorlog zonder uien. Met nadruk aangegeven en nog vergeten. Patat was slap, snacks met saus worden in de zaken gegooid waardoor je handen onder de saus komen te zitten bij het openen van de zak. Vroeger was deze snackbar de beste van Kampen( de mening van meerdere kampenaren) Maar helaas is dit niet meer het geval. De jonge lui in deze snackbar kunnen niet frituren en letten nergens op..

4,5
  7. m van dijk's profielfoto
    m van dijk heeft een recensie geschreven voor Happy Garden

Wat mij betreft en ook vele anderen uit mijn leefomgeving HET beste chinese restaurant van Kampen.

De sfeer is er altijd goed, de service altijd top en de vriendelijkheid van het personeel is altijd aanwezig.

Het eten is lekker en gevarieerd.

Een heerlijk restaurant als je even een hapje wilt eten.

8. m van dijk's profielfoto
    m van dijk heeft een recensie geschreven voor Snackbar Barneveld

Wij zijn al jaren vaste klant van snackbar Barneveld. Met hun zelf gemaakte snacks en goudgele knapperige frieten is het de beste snackbar van Kampen voor velen.

Maar helaas hebben wij de laatste tijd geen goeie ervaringen meer met de snackbar. Zo ook gisteravond.

Wij bestellen patat oorlog met extra uitjes maar de uitjes ontbreken.

De patat was ontzettend slap, alsof ze even in het vet hebben gelegen en half rauw maar warm in het frietbakje zijn gegooid. De patat was ook verschrikkelijk zout, dit merken wij de laatste tijd vaak op.

Ook had ik een bereklauw besteld, altijd een heerlijke snack. Maar bij deze bereklauw was de ui in het midden nog gewoon rauw!

Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Het is erg jammer dat de kwaliteit de laatste tijd flink achter uit is gegaan. Misschien ander personeel die toch niet echt goed weet hoe je een frietje moet bakken en hoelang bepaalde snacks in de frituur moeten bakken.

Het was voor ons de lekkerste en beste snackbar maar na deze ervaringen van slappe friet, bestellingen die niet compleet zijn en snacks die niet lang genoeg in de frituur hebben gelegen met als gevolg een kern die koud is of niet gaar is blijven wij hier even weg.

Hopelijk zal het personeel nog een cursus 'hoe bak ik goud gele friet' gaan volgen zodat wij weer terug kunnen keren.

9. m van dijk's profielfoto
    m van dijk heeft een bericht geschreven voor Restaurant De Vijfsprong
  10. m van dijk's profielfoto
    m van dijk heeft een recensie geschreven voor d' Olde Vismark
    Internationaal Kampen

Wij hebben destijds een high tea genuttigt, en dit was zeer geslaagt.

Er was voor ieder wat wils. Lekkere broodjes, heerlijke zoete lekkernijen en heerlijke thee.

De service was erg goed en het was erg gezellig.

We hadden een mooi uitzicht op de IJssel omdat we een mooi plekje hadden bij het raam.

Zeker de moeite waard om dit eens te doen.

En we komen zeker eens terug.

11. m van dijk's profielfoto

Da Enzo eetgelegenheid gesloten

• Italiaans
    Oudestraat 208 Kampen
  13. m van dijk's profielfoto
    m van dijk heeft d' Olde Vismark toegevoegd als favoriet restaurant

d' Olde Vismark eetgelegenheid gesloten

• Internationaal
    • Nederlands
    Buiten nieuwstraat 4 Kampen
  15. m van dijk's profielfoto
    m van dijk heeft een recensie geschreven voor Restaurant de Vijfsprong

Wij zaten op het terras bij de vijfsprong, Het was gezellig druk want er waren een aantal bandjes op het terras inverband met kamper ui dagen.

De service was erg slecht.

Het personeel stond constant met de rug naar ons toe dus we konden niet bestellen, zelfs als ze niks te doen hadden.

Na een kwartier hadden we eidelijk de aandacht gekregen.

We bestelden een drankje en kregen die gelukkig na een paar minuten.

Ook hadden we zin in een lekker hapje bij onze borrel.

De serveerster was weer niet te roepen omdat deze weer met de rug naar ons toe stond of ons negeerde want daar leek het soms verdacht veel op.

Na een tijdje konden we onze bestelling doen maar helaas moesten we wachten tot na vieren inverband met voorbereidingen in de keuken.

Dit vonden we erg vreemd maar we stemden in met de regels van de keuken en besloten dan te wachten.

Ons drankje was op en we wilden nog een bestelling doen.

Weer duurde het erg lang voor dat we de aandacht kregen van het personeel.

Toen we eindelijk ons 2de drankje konden bestellen hebben we daar 20 minuten op moeten wachten.

Ik ben opgestaan en naar binnen gegaan om af te rekenen, omdat de 2de bestelling nog niet was gebracht heb ik aan gegeven deze niet meer te willen hebben en dat ik dus wilde afrekenen voor alleen de bestelling die we hadden genuttigt.

Toen werdt ons verteld dat het zo lang duurde omdat er heel veel koffie bestellingen waren.

Maar die waren duidelijk na ons besteld door andere gasten.

Dit vond ik toch het toppunt, wat een verschrikkelijk argument.

Ik heb afgerekend en we zijn weg gegaan met ons gezelschap.

16. m van dijk's profielfoto
    m van dijk heeft een recensie geschreven voor Binnen Eten en Drinken

Heerlijk genoten van een 4 gangen diner met bijpassende wijnen.

Sfeer was goed, erg mooi ingericht.

Er leuk dat je in de keuken kan kijken.

Bediening was erg goed, er waren wel een aantal foutjes maar dat kan gebeuren. Dit werd ook meteen goed gemaakt met een wijntje van het huis.

Kortom, ik zou het zeker aanraden om er eens naar toe te gaan.

Wij zijn overtuigd.