• Lid sinds 26 december 2009

La Tour

Zwolle

Marijke heeft nog geen foto toegevoegd

1. Marijke's profielfoto
    Marijke heeft een recensie geschreven voor La Tour

Kerstbuffet 2009, 3 keer heel bijzonder...

Gister ben ik naar het Kerstbuffet 2009 geweest. Tijdig gereserveerd voor 7 man en gelijk gevraagd hoe laat we er moesten zijn. Het buffet was namelijk van 16u tot 19u. Ons werd geadviseerd om er gelijk om 16 u te zijn, omdat niet alles meer wordt aangevuld. Dat is natuurlijk begrijpelijk, dus we waren er om 16 u. Lunch maar even over geslagen, want om 16u eten vind ik nog al vroeg... Mooie ambiance binnen en ruim opgezette tafels. Prima eerste indruk. Het mooie van buffet vind ik, dat het zo lekker flexibel is. Dat je kunt beginnen waar je wilt beginnen, stiekem vast een toetje proeven en vervolgens weer terug naar het warme buffet bijvoorbeeld. Bij de Koperen Hoogte is dat anders. Hier wordt een strenge regie gevoerd. Koude frisdranken moesten we zelf halen, geen probleem, 't is niet voor niets een lopend buffet. Alleen waarom voor tafel nr 4 deze dranken wel geserveerd werden was voor mij een raadsel... Misschien heb je die privilege nog niet wanneer je er voor de eerste keer bent?

Heel bijzonder. Zoals eerder genoemd was het advies om om 16 u aanwezig te zijn, maar pas om 16:45u konden we naar het buffet... Wel in volgorde van tafelnummer natuurlijk, dus nog even geduld! Heerlijk koud buffet met verschillende vis en vleessoorten, prima. Het warme buffet deed erg mager aan. Voor de kinderen natuurlijk frituur, maar voor de volwassenen zag het er karig uit: kip, kabeljauw en stukjes speenvarken en krieltjes. Hier had toch wel wat meer variatie mogen zijn, vind ik. Maar, het dessert stond er nog niet?! Dit bleek pas om 18:15 u geserveerd te worden... Je zou toch om 18 u weg moeten...of gewoon na een uurtje koud en warm buffet er zin in hebben.
    Dit vond ik ook heel bijzonder, ik kan me voorstellen dat de keuken het in deze volgorde wil serveren. Toch jammer.

Natuurlijk stond ik als rasechte Hollander wel met de neus vooraan om 18:15 u. Nee, ik mocht nog niet beginnen, ook dit moest op volgorde van tafelnummer. Mijn tafelgenoten hadden om 16 u al zin in koffie, maar dat konden zij niet krijgen. Pas om 18:45 werd namelijk de koffie geserveerd. Zij zetten zich over de koffiedrang heen en begonnen aan een wijntje. Om 18:30u was de koffiedrang toch wel heel erg aanwezig. Wederom maar even vragen: mogen we dan koffie bij het dessert? Nee, was het strenge antwoord, pas om 18:45 u is er koffie! Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Heel bijzonder.
    De omschrijving op de site van de Koperen Hoogte gaf aan dat er onbeperkt consumpties waren conform het Hollandse assortiment, en dan geen koffie wanneer je dat wilt? Zeer onflexibel en klantonvriendelijk. Nu was ik deze avond 3 keer zeer verbaasd.... Gevolg is wel dat ik nu deze recensie schrijf, iets wat ik nooit doe. Over het algemeen ben ik erg begripvol en kan ik me voorstellen dat je als restaurant een keer een slechte avond kunt hebben. Maar voor 45 euro pp had ik van dit restaurant toch heel wat meer verwacht. Ik zou niemand dit Kerstbuffet aanraden en vond het echt jammer dat er niet ingespeeld werd op de wensen van de klant!
    Gelukkig had ik gezellige tafelgenoten waardoor ik voor sfeer een goed cijfer geef, maar voor de rest wordt het een magere voldoende. Muv van het koude buffet, dat was echt prima.

5,5