• Lid sinds 14 februari 2016

De Westkaap

Westkapelle

Ichizai

Tilburg

Manus heeft nog geen foto toegevoegd

1. Manus's profielfoto
    Manus heeft een recensie geschreven voor De Westkaap

Je partner is jarig en je zoekt een fijne manier om die dag tot een fijne herinnering te maken. Ik had een prima herinnering aan restaurant De Westkaap in Westkapelle. De reservering was dik in orde, we kregen een plaatsje aan het raam, zoals gevraagd. Het geweldige uitzicht op strand en de Noordzee beloofde veel. Het voorgerecht liet zich uitstekend afstemmen met een passende wijn via de aparte wijnkaart. Het voorgerecht was geweldig. Geen kunstmatige smaken uit een potje of pakje, nee de smaken waren heerlijk terug te beredeneren naar hun natuurlijke afkomst en vierden hun feestje in mijn mond. Het hoofdgerecht (kreeft voor mijn partner en surf en turf voor mij) was goed verzorgd, smaakvol en prachtig opgemaakt gepresenteerd. Buiten gleden de boten over de zee aan ons voorbij, terwijl het ondergaande zonnetje kleurrijk haar plaats opzocht om in de zee te smoren. Tijd voor het nagerecht. Een waardige afsluiter, lieve mensen, die blijk gaf van een creatieve kok die zijn vak verstaat. Wij hebben genoten van het eten, die vriendelijke bediening, de wijze van presenteren en de fijne omgeving waarin dit alle plaats mocht vinden. De prijs voor dat alles staat in een prima verhouding tot hetgeen werd geboden.
    Inmiddels was de zon verdwenen in de zee en een heerlijke herinnering was geboren… (en mijn partner was uiteraard weer een jaartje ouder)

2. Manus's profielfoto
    Manus heeft een recensie geschreven voor Ichizai

Met drie personen zijn we dit restaurant binnengekomen, om ons gast te kunnen voelen, ter gelegenheid van een feestelijke gebeurtenis. Nou vergeet het maar. Het personeel liep rond met een gezicht van: is het nog geen tijd. Gasten aankijken bij het verwelkomen was al te veel gevraagd. De houding van het personeel liep in gelijke tred met de temperatuur in het restaurant: koud en koel. Onze opmerking van de lage temperatuur en de voortdurende tocht werd door de bediening afgedaan met: ze zijn misschien nog aan het opstarten. Nou, een trage starter dan, want het is de hele avond koud en tochtend gebleven.

Het eten was matig. Veel gerechten kregen hetzelfde sausje en smaakten daarom hetzelfde. Bestellen deed je per tablet (het zou ook eens persoonlijk worden). Het duurde bizar lang voor dat je bestelling werd weg gezet op je tafel, zonder enig commentaar doorgaans. In veel gevallen werd dan nog iets weggezet dat je niet besteld had. Zaken die je wel bestelde, werden vaak niet geleverd. Het vlees was in enkele gevallen nog koud en rauw van binnen. Een bediende die gevraagd werd of de soep te koud was, antwoordde: nee, nadat zij met een vinger de temperatuur van de soep controleerde. Daarna werd de soep keurig uitgeserveerd. Het desert dat je zelf kunt halen, zag er troosteloos uit. Omvergevallen fruit, uitgedroogde watermeloen, eten waarvan de randen ingedroogd waren, werkelijk, een restaurant onwaardig.

Na het afrekenen, geen enkel vorm van communicatie, nee, het gevoel dat je gast was, hebben wij op geen enkel moment gekregen. De prijs daarentegen, scoorde wel hoog, ongeveer 45 euro per persoon, voor matige gerechten, waarop je veel te lang moet wachten. Op de terugweg hebben we de verwarming in de auto maar extra hoog gezet om weer wat op temperatuur te komen.
    Kortom: eens maar nooit meer.