De Westkaap in Westkapelle

Genieten van een fantastisch uitzicht over de Noordzee!

Corona informatie

Gratis voor de deur parkeren.

ma lunch 10:30 - 17:00 diner 17:00 - 21:00
di lunch 10:30 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

Uitzonderingen

Gesloten

• Corona – 1 jan t/m 15 mrt

Op het westelijkste punt van het mooie eiland Walcheren, op de imponerende Westkappelse Zeedijk ligt Restaurant Dijkpaviljoen “De Westkaap”, met de Noordzee op slechts enkele meters afstand.

Lekkers van “zee” en “land”, Zeeuwse oesters, Zeeuwse mosselen, kreeft, biologisch vlees, Vlees van het Zeeuwse Rund, een vers gezet kop koffie met huisgemaakte appeltaart of een Luikse wafel, je kiest maar uit!!

Een hevige storm, passerende zeeschepen, een schitterende zonsondergang aan de schier eindeloze horizon, het fascineert elke dag opnieuw.

“Relax man…” , een veelgehoorde kreet op de Afrikaanse westkaap. Maar waar beter dan hier is dit van toepassing.

2. Ambiance

1500519264 59
1531081935 62
1592207277 72

1. Jeroen Vos

Lekker eten! Leuke sfeer en mooi uitzicht. Niet goedkoop maar goede kwaliteit en goede service.

2. Libeth Feith

De plek blijft fantastisch maar… Het eten viel tegen en het duurde ontzettend lang totdat na het voorgerecht het hoofdgerecht kwam.
    Aardige bediening.

3. Fiek Smitskamp

Goede ontvangst, heel vriendelijke en behulpzame service. Uitstekend eten. De vis (zalm - sliptong) was vers en goed klaargemaakt, patat wat minder van kwaliteit.
    Creatieve en lekkere nagerechten.

Schitterend uitzicht.

4. Dirk KAMMANN
    Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Hallo.

Habe mein Geburtstag gefeiert und es war ein sehr schöner Abend.
    Zum Abschluss gab es die Boloteramisu...
    Einfach Super... Rezept wurde nicht verraten 😁
    Wir kommen wieder. Groetje....

5. Verzorgd, mooi opgemaakte borden / plateaus, erg lekker, mooie variatie (zowel, vlees, vis als schelpdieren) en plezierige bediening. Lekkere prosecco en wijn.

6. Francien van P

We hebben heerlijk gegeten. Fijne bediening. Prachtig uitzicht!! Zeker een aanrader.

7. Super lekker gegeten. Goede service. Was zeker voor herhaling vatbaar! Echt een toplocatie

8. Prima gegeten! Echter… de twee dames in de bediening deden het fantastisch, zeer voorkomend en attent, maar met zn tweeën is veel te weinig! Vreselijk lange wachttijden!

9. Kees Lievense

Op 1e kerstdag hebben wij hier met kinderen en kleinkinderen gedineerd en er tevens ons 50-jarig huwelijk gevierd. Zowel het eten, als de bediening en de locatie waren fantastisch!
    De keuzemogelijkheid is erg flexibel: we konden kiezen uit een 3- of 4-gangen kerstmenu of delen daarvan, eventueel aangevuld uit de a-la carte menukaart. De wensen van de kinderen werden zonder slag of stoot vervuld! Iedereen was lovend. Hier komen we graag terug!

10. lies Louws

Hallo! Ik vond het heel gezellig gisteren en het eten was heerlijk! IK heb al meer bij jullie gegeten en het is altijd heerlijk en ziet er heel verzorgd uit!

11. familie Joppe

We hebben heerlijk gegeten met een prachtig uitzicht op de Noordzee. De hoeveelheid eten konden we goed op de bediening was ook erg goed voor herhaling vatbaar!

12. In t kort gezegd een vreselijke tegenvaller! Een diner besteld, met de vraag naar een andere saus. Niet mogelijk! Varkenshaas kregen we gegrilld op ons bord incl zwart geblakerde stukjes. En de friet die we kregen leek wel 4 keer gebakken. En dan de groenten, net een eetlepel vol groenten waar totaal geen smaak had. Konden zelfs niet een zien welke groenten het was. Dus ja eens en noooit weer! Dan tik je 45 euro weg voor een half uur zitten en eten! Nou Melis heeft 10× beter eten!

13. Guus Razoux Schultz

We wilden een tafel aan het raam, met mooi uitzicht op zee, er was er nog eentje vrij, maar daar mochten we niet zitten. Ondanks dat we 6 uur vantevoren gereserveerd hadden. In de anderhalf uur daarna bleef die tafel leeg en zaten wij in een hoekje zonder uitzicht.
    Prijzen: stevig.
    Na bestellen 40 minuten (!) wachten voor lamsvlees en in boter gebakken slibtongetjes.
    Lamsvlees was niet bijzonder.
    Slibtongetjes waren taai en leken wel gefrituurd! Bovendien erg weinig.
    Zelfs de patatjes waren taai, hoe krijg je dat voor elkaar.
    Geen restaurant om nog eens terug te willen komen.

14. Minimaal! Kwaliteit en smaak goed. Lauw kraanwater voor 2.50! (Naast de wijn)
    fisch and chips zonder garnituur. Kan echt veel beter. Voor mij niet voor herhaling vatbaar.

15. Dit is een prima, gezellig restaurant met uitzicht op zee, waarvoor wij een tafeltje aan zeezijde hadden gereserveerd. Er is ruim voldoende parkeergelegenheid op de dijk naast het restaurant.
    Ons gezelschap van 4 personen bestelde geen voorgerecht, uitgezonderd een mandje brood met kruidenboter dat prima smaakte. Twee van ons kozen voor de varkenshaas die ontzettend mals was en waarover een lekkere saus was gegoten (champignons, ui, spek en wellicht port o.i.d.). Zo op het eerste oog was de groente op ons bord klein van portie, maar achteraf bleek het uitstekend uitgebalanceerd opgediend te zijn. De andere twee - waaronder ikzelf - namen de fish and chips. De kabeljauw was niet gefrituurd, maar gebakken. Dat vond ik prima, doch mijn zoon vond dat jammer. Hij vond het ook jammer dat de paneerlaag wat magertjes was, maar aan de andere kant droop de versheid van het gerecht eraf. Op de in de schil gefrituurde friet was niets aan te merken. Ons aardbeienijsje was in orde (met erg veel aardbeien) en de koffie was erg lekker.
    Zonder het te vragen kregen we een gratis glas water voor onze medicijnen omdat de oplettende serveerster een pillendoosje op tafel zag. De bediening was verder vriendelijk en attent, soepel en snel genoeg.
    Ja, we laten deze bestemming in ons navigatiesysteem staan!

16. Heerlijk wafel met ijs gegeten. Ook de appeltaart met slagroom was heerlijk. En ze hebben een heerlijke lounge bank.

17. Karin nouwen

Op een prachtige plek uitkijkend op de Noordzee genoten van een heerlijke lunch op onze vriendinnen dag. Vriendelijke bediening en een tien met een griffel voor kok Frank. We komen zeker terug.

18. A. Kole

Ik heb niet in het restaurant gezeten maar in de buitenlucht, naast het restaurant. Daar is blijkbaar vroeger een zonwering geweest die het niet meer doet, een van de schermen is licht geopend waarbij scheuren te zien zijn, geen fraai gezicht. Op mijn opmerking daarover werd mij te verstaan gegeven door een medewerkster (blijkbaar een studente?) dat de zonwering het al lang niet meer deed en toen hij het wel deed ook al niet werd gebruikt. Nou, dan kun je dus smelten in de hete zon, niet erg aanlokkelijk. Het was me wel duidelijk dat mijn opmerking niet werd gewaardeerd.
    De bediening was gehaast en onbeleefd en de bestelling werd zonder een woord weggezet, ik ben maar vlug weggegaan. Toch ben ik er ook wel geweest toen de bediening vlot en zeer vriendelijk was dus het kan wel. Hopelijk word het altijd zo.

19. Op 21 maart samen met mijn man gegeten bij de Westkaap wat een teleurstelling! Mijn Man bestelde een diamanthaas van Belgische rund met het verzoek medium plus, dus niet rauw. Hij kreeg echter een rauwe biefstuk, deze ging terug naar de keuken en vervolgens kwam de biefstuk terug nu medium maar zo taai dat de helft op zijn bord bleef liggen.
    Zelf had ik gebakken zeetong besteld, deze zag er voor het oog goed uit maar de smaak en kwaliteit van deze zeetong beneden peil en dat voor de dagprijs van 39.75 Euro!
    Reactie van de ober zal het de keuken doorgeven, voor ons dus geen dessert meer. De gehele rekening betaald en snel huiswaarts.

20. Hoe schril was de tegenstelling tussen het prettige telefoongesprek om te reserveren en ons daadwerkelijke bezoek. We hadden ons verheugd op lekkere vis, maar kwamen van een koude kermis thuis. Een ober, zeer kortaf en weinig sociaal, een bijna lege krabbepoot en als grootste teleurstelling de moot tarbot! In plaats van een moot, twee rare punten van onder de kop met meer graat dan vis. Heel jammer, want hier was toch heel veel meer van te maken. Kraanwater tegen betaling is natuurlijk van de zotte, dat hoort gewoon standaard op tafel. Pluspunt : de frieten!

21. Even, op uitnodiging van vrienden, op woensdagmiddag 21-6-2016, hier een stuk appeltaart met iets verkoelend genuttigd... GEWELDIG... Zo'n grote appelpunt nog nooit gezien en hij was werkelijk verrukkelijk... Een aanrader als je hier in de buurt bent... Krijg je zeker geen spijt van... Gewoon doen...

22. L. Grootjans

Ik kom hier met regelmaat. We worden altijd gastvrij ontvangen. Zelfs afgelopen zaterdag toen het erg druk was (groot gezelschap in de serre-ruimte), was de bediening prima. Gastvrij, vriendelijk en attent. Eten was heerlijk, goed van prijs-kwaliteit-verhouding. We genieten altijd volop van het uitzicht over het water. Jammer dat er geen mosselen waren, daarvoor waren we speciaal gekomen. We kregen daarover uitleg; men serveert er alleen een bepaald soort mosselen van hoge kwaliteit, en die zijn nu nog te klein. Pas vanaf april weer. Compliment dat men deze visie en kwaliteit standhoudt. Een vermelding op de kaart hiervan lijkt mij echter een aanbeveling. Tot volgende keer.

23. Vandaag daar geweest. 15 minuten gewacht, aan de rechter kant gezeten, 2 dames 10 keer langs gelopen zonder naar ons te kijken. Het was niet erg druk. Wij zijn gewoon weggegaan.

24. sjaak Tange

Het eten was heerlijk. Uitzicht was prachtig. Maar ontvangst en bediening waren niet gastvrij. Voornamelijk door opmerkingen van een van de bedienden.

Jammer, hopelijk doet u iets met onze opmerking.

Namens ons drieën, Sjaak

25. Ter ere van de verjaardag van 'oma', met alle kinderen, kleinkinderen en achterkleinkind lunchen bij paviljoen Westkaap. Het eten was goed, de bediening heel vriendelijk. Bij de verwerking van de boeking was er kennelijk iets mis gegaan, dus de beloofde bolussen bleken er niet te zijn. Jammer, kan gebeuren. Rekening aangepast, geen probleem. Maar... Net voor wij vertrokken kwam een van de medewerkers met gierende banden aangereden: had na een telefoontje van de bediening superbolussen (jikkemienes) voor ons gehaald. We hebben ze meegekregen voor thuis en daar met smaak verorberd.

Dat noemen wij service. Daarom een dikke tien.

26. Wij hebben heerlijk gegeten we hadde de fruit du mer besteld!! Helemaal geweldig!!! Bediening was prima!!! Wij komen zeker terug!!!

27. John 13 punten

De bediening kwam ons onervaren over, slordig en dus onvoldoende. We zaten met twee aan een tafel van vier en de overbodige couverts bleven liggen; de lepel voor de soep ontbrak; het mandje met brood werd op tafel geplaatst met botermes en schaaltje met boter daar nog in; op een vraag over de groenten werd geen antwoord gegeven. Dat kraanwater bovendien 2 euro moet kosten is ons een raadsel. Dat komen we weinig tegen. Echter, zowel de voor- en hoofdgerechten smaakten prima. Helaas vonden wij de prijs nogal aan de hoge kant voor het geheel. Geen reden om nog eens te gaan.

28. Op kerstavond j.l. zijn we wezen eten bij restaurant de Westkaap. De sfeer is absoluut goed, maar het eten viel erg tegen.

Mijn vriendin bestelde vis een tongschar, sliptongetje en stukje kabeljauw en ik gekookte mosselen. Haar kabeljauw was als een klomp zo hard en mijn mosselen waren voor het grootste gedeelte rauw. Daarmee was de avond al een beetje verpest, ook al hebben ze geprobeerd de mosselen gaar op tafel te krijgen.

Voor ons was dit de laatste keer

29. Uitstekende locatie, prima bediening, heerlijk eten van een mooie kaart.

30. Tsja... een fantastische plek met dito uitzicht is een zekerheidje voor de uitbater en de gast. Welk seizoen het ook is, de zee voor je neus en de vele voorbijgangers bieden een fantastische beleving. Als de gastvrijheid dat hier nu ook zou doen. Uitgebreide kaart met populaire gerechten, dito met drank en niet goedkoop. En dan dat waterbeleid... horecaeigenaren die menen te verdienen met waterverkoop bestaan nog. Stop daarmee. Biedt gewoon wat de gast wil en bereken dat (ook kraanwater hoeft niet gratis) in plaats van verplichten tot kopen van flessenwater.

31. 20 minuten wachten voordat je kan bestellen! Groot punt ter verbetering!

32. Toen wij kwamen was het erg druk, we hadden niet gereserveerd toch werd er een tafel voor ons opgezocht en hebben we heerlijk rustig kunnen eten.
    Heel vriendelijke bediende's

33. Andre

34. Het uitzicht was prima, super zelfs. Bediening was aardig, beetje chaotisch misschien maar ze had het ook duidelijk druk. Dat waren de positieve punten.

De oesters waren melkig en niet eens losgesneden uit de schelp ?!? De gegrilde kreeft was taai duidelijk niet lang genoeg gegaard aangezien de kleine pootjes wel mals vlees bevatten. Rekening was wel super, mooi hoog en in een prachtig duidelijk lettertype.

Ik hoop dat ik gewoon pech heb gehad maar dit nodigt niet uit om nog eens langs te gaan.

35. Alma 20 punten

We hadden niet gereserveerd maar er werd toch nog een tafeltje gevonden waar we anderhalf uur konden zitten. In principe voldoende voor alleen een hoofdgerecht. We hebben hier zeker geen spijt van gehad. Dijkwerkerspannetje van mijn partner was verrukkelijk maar zeker niet zo lekker als de beste linguini met scampi's die ik ooit gegeten heb. Bediening uitstekend en erg attent. Zeker voor herhaling vatbaar maar dan wel even van te voren reserveren voor een plekje bij het raam want het uitzicht is ook niet te versmaden.

36. De frietjes zijn van het goedkopere soort. Helemaal jammer als het dan ook nog eens niet lang genoeg gefrituurd is, ...
    De vissoep is allerminst rijkelijk gevuld, wat de kaart wel benadrukt!?

De garnalenkroketjes konden mij dan weer wel bekoren.

37. Hedenavond fantastisch gegeten. Sfeer is fantastisch, bediening vlot en gewoontjes. Je eet hier beter gezelliger en beter betaalbaar dan bij een keten van restaurants aan de Vlissingse boulevard.
    Compliment, we komen gauw weer.

38. Katja 104 punten

Geweldig gegeten gisteren in de (h)eerlijke week van de vis. Bediening prettig en uitzicht super als je er niet met je rug naar toe zit tenminste. Wellicht even reserveren vooraf zodat je aan het raam zit.

39. Erwin 9315 punten

Vrijdagavond naar de Westkaap. Auto onder aan de dijk gezet, net binnen Westkapelle. Dat was nog best een stukje lopen met een frisse wind. Advies is om de dijk op te rijden en in de buurt van het restaurant te parkeren daar is nog parkeerplaats voldoende.
    Bij binnenkomst verwelkomd en naar onze plaats aan het raam gebracht. De jassen worden niet aangenomen. Ik heb ze zelf naar de kapstok gebracht maar zag veel jassen over de stoelen hangen.
    Publiek is veel (Duist)toerist. Er staan verrekijkers bij de bar waar door vele gretig gebruik van werd gemaakt.
    Het is een vis-georienteerd restaurant waar ook vleesgerechten te vinden zijn. Het is een aardig restaurant met prachtig uitzicht op zee, schepen en, als het meezit, ondergaande zon.
    We konden redelijk snel onze drank bestellen. Dit werd ook snel geserveerd met een mandje stokbrood en kruidenboter.
    Het stokbrood is helaas niet uit de oven en dus niet krokant. De boter is wat flauw en heeft zeker zout en peper nodig. Gelukkig staat dit op tafel.
    Vooraf een combinatie van Noordzee-garnalen, gravad lax en een Zeeuws palingbroodje.
    Het palingbroodje is erg lekker, net uit de oven dus een beetje warm waardoor de paling goed uit komt.
    De gravad lax is een gerechtje met zalm. Hier is volgens mij weinig mee gedaan. Dit ligt op een bedje van sla en dat is het.
    De garnalencocktail is voorzien van een heel klein beetje saus. Een beetje te weinig naar onze smaak. De garnalen zijn echte Hollandse garnalen. Ze zijn uiteraard schoongemaakt maar er zaten nog wel een paar stukjes van de pel in onze cocktail. Jammer.
    Ook bij het voorgerecht wordt een mandje met stokbrood en kruidenboter geserveerd.
    Als hoofdgerecht gekozen voor een varkenshaas met Zeeuws spek en pepersaus.
    De varkenshaas is prima gebakken. Nog lekker sappig vlees, niet droog. Het spek is ook goed van smaak. Het vlees ligt op een bedje van spercieboontjes en peultjes. Deze zijn ook lekker, niet helemaal gaar gekookt maar nog met een lekkere bite. Wel een klein beetje te zout, maar dit valt nog binnen de marge.
    De pepersaus is ook lekker maar wel wat te dun. Kleine puntjes van kritiek maar prima van smaak. De borden worden overigens warm gemaakt voor het gerecht geserveerd wordt. Prima!
    De erbij geserveerde aardappelgratin is ook prima. Warm en erg lekker.
    De hoeveelheid is voldoende. We eten alles op en zijn "gevuld".
    Uiteraard hebben we nog wel een gaatje voor het nagerecht. Dit werd een taartje van Zeeuse stroop, malaga-ijs en slagroom.
    Een kleine verrassing, het taartje is warm! Ook lekker overigens. De combinatie met malaga-ijs is mij niet helemaal duidelijk, de smaken vullen elkaar niet aan. Apart eten geeft dit probleem niet. Voor malaga-ijs mag je mij midden in de nacht wakker maken dus ook het nagerecht is dik in orde.
    Als afsluiter een kopje espresso. Lekkere koffie, helaas geen glaasje water.
    De bediening is vriendelijk en zeer alert. Bij het bestellen van de wijn wordt het etiket getoond. Ze letten goed op en je hoeft maar even je hand op te steken en het wordt gezien. Regelmatig wordt gevraagd of alles naar wens is, zonder dat dit vervelend is. De tijd tussen de gerechten is ook plezierig. Het gaat niet te snel.
    Resumerend. Een prettige avond gehad. Het voorgerecht kan wel wat beter evenals het stokbrood met kruidenboter, daarom een 7. Het interieur is aardig maar door het mooie uitzicht op het water een 8, service is goed en de prijs viel ook mee, daarom een 8.
    Ik durf dit restaurant zeker aan te raden.

40. Het is prachtig op de westkaap, maar eten en bediening wisselt toch wel heel erg. Lunchhapjes zijn doorgaans beter. Diner is zeer afhankelijk van de drukte, zo ook de avondbediening en de wijn. Dat doen we dus niet meer.

Het uitzicht is doorgaans fantastisch, daartegenover staat overdag altijd skyradio aan, en veel te hard en als het niet druk is, buitengewoon irritant.

41. jan de lignie

Super gegeten afgelopen weekend. Ondanks de drukte werden we snel geholpen en moesten we ook niet te lang wachten op ons eten. Hadden fruits de mer besteld en dit is een echte aanrader. Alles smaakte top en de portie was meer dan voldoende. En dit ook nog voor een zeer schappelijke prijs. Dit tesamen met een vrolijke en nette bediening maakt ons avondje uit tot de beste van afgelopen maanden.

42. Gedurende de vakantie tweemaal hier gegeten, eerste keer de zeetong, 2de keer de slibtongetjes. Beide gerechten vonden wij erg lekker! Echter salade die er bij wordt geserveerd is matig van smaak.

Bediening is erg vriendelijk en behulpzaam, dus voor ons ideaal om met 2 kleine kinderen te gaan eten. Als we weer in zeeland zijn gaan we er zeker weer eten!

43. Duinhouwer

Zaterdag 4 sept met 2 vriendinnen wezen eten en wat viel het tegen. De entrecôte was rauw en 60%vet. We komen hier niet meer terug. De rekenig was gewoon veel.

44. stella 146 punten

We zijn hier meerdere keren geweest. De lokatie en het uitzicht is helemaal top!

Alleen als je hier meerdere keren eet merk je verschil tussen het eten. Je moet gewoon treffen wie er in de keuken staat. De laatste keren vielt het avondeten wat tegen. Te weinig smaak aan de vis (te weinig kruiden).

Maar vanwege de lokatie gaan we hier nog wel regelmatig een lunch halen en dat bevalt altijd prima.

45. M.Lankester

Vandaag weer eens heerlijk geluncht bij de Westkaap. Attente en vriendelijke bediening, goed verzorgde gerechten en een prachtig uitzicht. Wat wil een mens nog meer? Aanrader!

46. fam.boer beenhakker

Wij komen al jaren bij de Westkaap, vaak rijden we om.

Al is het alleen om koffie kompleet te bestellen, dat is een klein feestje! Het eten en de bediening is nu ook weer goed, vergeleken met een tijdje terug. Misschien een nieuwe eigenaar?

Naar zeeland, dan naar de Westkaap!

Aanrader, fam. B.

47. Diny en Jos Hamelink

Misschien hebben we al dertig keer (eerder meer dan minder) De Westkaap bezocht. En telkens is het genieten van het uitzicht, van de vriendelijke en attente bediening, van de smakelijke en goed verzorgde gerechten,..... van de sfeer waarin wij ons thuis voelen.

Een bezoek aan de zee op Walcheren is voor ons niet compleet zonder een bezoek aan De Westkaap.

Na het diner (soms bij een ondergaande zon) nog even afdalen naar de zee, nog even de atmosfeer van de zee proeven....dan de auto in...en altijd is er dan die stem in ons binnenste....Tot ziens!

48. Heerlijk gegeten!

Prima eten.

Professionele bediening.

Goede huiswijn voor €15 per fles.

Prachtig uitzicht.

Een aanrader.

49. Na vele aanbevelingen vol verwachting naar De Westkaap. Maar wat viel het tegen!

Het uitzicht weliswaar fenomenaal, maar bediening slordig (o.a. verkeerd bestek, geen vingerkommetje bij ongepelde gamba's of bordje voor de pellen). Eten viel tegen (niet veel smaak) en in verhouding vonden wij het veel te duur.

Jammer....