• Lid sinds 30 november 2013

Workum

1. Jasper Tim Hoekstra's profielfoto
    Jasper Tim Hoekstra heeft een recensie geschreven voor Badmeester Keimpe
    Internationaal Balk

Prachtig mooie locatie, maar er zijn zeker verbeterpunten. De menukaart ziet er origineel uit met mooie originele gerechten. De uitvoering van dezelfde gerechten laat te wensen over. Het Iberico varken smaakte goed alleen werd als een homp vlees geserveerd. Het hoofdgerecht van geitenhaas was prima bereid, maar werd geserveerd met een chutney direct uit een emmertje gehaald wat natuurlijk erg jammer is. Het nagerecht: halve kokosnoot met yoghurt ijs schepte hoge verwachtingen. Dit was nog wel de grootste teleurstelling, echter hier wel 9 euro voor vragen. De omschrijving van het gerecht bleek waarheidsgetrouw en was een gehalveerde kokosnoot met 2 bollen yoghurt ijs. Omdat niks gedaan was met het vlees van de kokosnoot was deze oneerbaar en qua smaak lag deze mijlen ver van de zoete smaak van het ijs waardoor de smaken elkaar niet konden overbruggen. Zelf zou ik de kokosnoot uitgehold hebben en een creme of parfait van de kokos gemaakt hebben, waardoor het yoghurt ijs en de kokos smaakvrienden van elkaar zouden zijn geworden.
    De bediening was vriendelijk, maar liep er overzorgd bij. Het restaurant heeft veel potentie met heel veel mooie gerechten, waarvan de uitvoering nog te wensen over laat. Met enkele veranderingen zeker een geweldige toko.

Van een sympathieke collega.

2. Jasper Tim Hoekstra's profielfoto
    Jasper Tim Hoekstra heeft een recensie geschreven voor Sluiszicht

Afgelopen zondag heerlijk de laatste zonnestralen meegepakt op het terras. Onder het genot van heerlijke koffie bijgekletst met vrienden. Bij Sluiszicht hebben we overheerlijk gebak gegeten. De bediening vertelde ons dat het gebak Bourgondisch gemaakt werd door het dochterbedrijf van de eigenaar. Het gebak was in een woord: heerlijk! Ik heb stiekem nog een gebakje besteld. Zeker een aanrader!