Badmeester Keimpe in Balk

1386208546 36
1390992092 29
1419693369 51
1520147837 60

1. Hier toevalligerwijs een keer neergestreken met de bedoeling om eerst, alleen wat te gaan drinken. Doorgaans beoordeel je een 5-sterrentent anders, dan een strandpaviljoen. Een strandpaviljoen is vaak wat sfeerloos en het eten meestal niet bijzonder.

Badmeester Keimpe is een verrassende uitzondering op de voorgenoemde stelling.
    Het geheel is warm en sfeervol ingericht met veel hout. Hoewel het van binnen niet erg groot is, staan de tafels ver genoeg uit elkaar.

Ook de kaart is erg verrassend die varieert van traditioneel gerookte paling (specialiteit van het huis) naar fushioncookingstyle-achtige gerechten. We zijn hier al meerdere malen geweest en de kaart wisselt mee met het seizoen en de producten die daarmee voorhanden zijn. Dit uit zich in leuke, speelse gerechtjes waarbij de kok duidelijk de moed heeft om gewaagde smaakcombinaties aan te gaan. Met die smaak zit het wel goed. De smaken zijn vol en volledig. Ik voel namelijk niet de behoefte om naar het zout of pepervaatje te grijpen en er is in de smaak ook nergens een leemte te bekennen. Ook de presentatie van de gerechten is fantasierijk en toch netjes. De bijgerechten krijgen ook de juiste aandacht. Krokant, gefrituurde frietjes, een goed gebakken aardappel en warme groentes met de juiste gaarheid en (weer) smaak. In sommige eetgelegenheden wil het nog wel eens gebeuren dat bij-gerechten, echt een bij-zaak zijn, maar daar is bij Badmeester Keimpe zeker geen sprake van.

De frisdrank wordt in flesjes, keurig met het embleem naar de gast toe gericht geserveerd. Saillant detail is dat de cola en spa worden voorzien van een schijfje citroen, keurig!
    Dit serveren gebeurd door een jonge, overigens vriendelijke bediening. Sommigen zijn duidelijk nog niet zo ervaren, maar worden op een nette manier bijgestuurd door de mensen met meer ervaring, onder toeziend oog van een bevlogen eigenaresse. Ondanks de drukte werkt alles efficiënt en worden wachttijden niet te lang. Eventuele wachttijd is hier ook niet vervelend omdat het uitzicht zowel binnen als buiten op het terras werkelijk geweldig is.

Van huis uit veel gerookte paling gegeten en om na te genieten van dit aangename bezoek even een pondje mee naar huis genomen. Het gaat hier vanzelfsprekend om kweek-aal, wat uiteraard proefbaar is voor een kenner, maar dat doet aan de rookkwaliteiten van de kok niets af. De paling die men hier fabriceert is absoluut de moeite waard.

Als ik weer eens in de buurt ben, kom ik absoluut weer eens langs voor een hapje en een drankje. Bedankt eerst.

2. Het verrassingsmenu is een bij elkaar gekwakt zootje van enkele hoofdgerechten. Zonder de specialiteit van het huis, de gerookte paling. Die was op. Erg grappig om dat tijdens het uitserveren mede te delen. Alleen de gerookte makreel was eetbaar. Een aanfluiting en de bedient kan ook een stuk vriendelijker.

3. Bediening vervelend, veelvuldig vragen of je nog iets wil bestellen.

4. Heerlijk gegeten.

5. Een prima restaurant, met een eigen stijl. Wij komen er geregeld en graag.

De kok gebruikt niet-alledaagse ingrediënten om een niet-alledaagse maaltijd neer te zetten. Dat lukt negen van de tien keer goed. Vaak vergeten groenten en vleessoorten staan op het menu. De kaart zelf is niet ruim, maar als je maandelijks komt, merk je dat hij maandelijks wisselt.

De sfeer is goed, maar als er net een groot gezelschap zit, heb je pech. Dan is het soms behoorlijk lawaaiig. Dat geldt niet voor het maandelijks optreden van een life-groep. Dat verhoogt het aangenaam verpozen.

De bediening is jong en soms nog onervaren. Maar wel altijd vriendelijk. Een paar ervaren vaste krachten grijpen in als het nodig is.

De prijzen zijn niet echt laag te noemen, maar bekocht voel je je mooi. En de rabarber maakt alles goed.

6. Bloemhoff

Helaas waren we hier met hemelvaartsdag om 5 uur. Lang moeten wachten op 1e drankje. 4 van ons wilden paling eten 2 wat anders. Helaas alles wat we bestelden was op. Sla op, plateau met vlees op, plateau met vis op, en toen bleek ook nog dat er niet genoeg paling was voor de rest. Helaas dus maar weggegaan. De serveerster was heel aardig want inmiddels waren we daar al 2 uur en ze besloot dat we de genoten drankjes niet hoefden af te rekenen.

7. Prachtig mooie locatie, maar er zijn zeker verbeterpunten. De menukaart ziet er origineel uit met mooie originele gerechten. De uitvoering van dezelfde gerechten laat te wensen over. Het Iberico varken smaakte goed alleen werd als een homp vlees geserveerd. Het hoofdgerecht van geitenhaas was prima bereid, maar werd geserveerd met een chutney direct uit een emmertje gehaald wat natuurlijk erg jammer is. Het nagerecht: halve kokosnoot met yoghurt ijs schepte hoge verwachtingen. Dit was nog wel de grootste teleurstelling, echter hier wel 9 euro voor vragen. De omschrijving van het gerecht bleek waarheidsgetrouw en was een gehalveerde kokosnoot met 2 bollen yoghurt ijs. Omdat niks gedaan was met het vlees van de kokosnoot was deze oneerbaar en qua smaak lag deze mijlen ver van de zoete smaak van het ijs waardoor de smaken elkaar niet konden overbruggen. Zelf zou ik de kokosnoot uitgehold hebben en een creme of parfait van de kokos gemaakt hebben, waardoor het yoghurt ijs en de kokos smaakvrienden van elkaar zouden zijn geworden.
    De bediening was vriendelijk, maar liep er overzorgd bij. Het restaurant heeft veel potentie met heel veel mooie gerechten, waarvan de uitvoering nog te wensen over laat. Met enkele veranderingen zeker een geweldige toko.

Van een sympathieke collega.

8. frank meijer

We hadden als groep van 6 een uitstekende maaltijd, zeer goed van smaak! De bediening was vriendelijk, er was hele leuke life music, en al met al was het daardoor een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. De ligging van het restaurant is magnifiek. De prachtige luchten boven het weidse blikveld maakten het helemaal af.
    Een echte aanrader!

9. Eten is prima, iets aan de prijzige kant. Mooiste uitzicht van Balk krijg er wel gratis bij. De bediening is jong en onervaren, maar van goede wil.

10. Elisa haverman

Zeg het niet snel, maar dit was echt het slechtste restaurant waar ik in tijden ben geweest. Bediening die je niet welkom heet, want die zit buiten te roken. Daarna kregen we de kaart. De soepinspiratie werd verteld. We waren met z'n tweeën en er was weinig te doen, toch was de bediening niet in zicht, blijkbaar hadden ze het te druk achter de schermen. We hebben geluncht en de soep was echt net sloot water en het broodje was echter nog erger, jammer. Weet niet echt waar jullie mee bezig zijn, was er snel klaar mee. Het was omdat mijn vriend zijn netheid wou behouden, maar anders was ik snel weg gegaan.

11. Fantastische locatie, gevarieerde kaart. Eten is altijd smakelijk.
    De bediening is vriendelijk, maar de logistiek klopt van geen kanten. Je moet eindeloos wachten op drankjes of een extra bestelling. Het mooie uitzicht vergoedt het wachten, maar zoek voor het komend seizoen alsjeblieft een leidinggevende met overzicht. Zal de omzet ten goede komen.

12. Bediening is vriendelijk. Rennen wel gehaast rond. Locatie is prachtig. Eten ver beneden de maat. Paling was vet, niet vers/fris. Rookton stond ook niet aan. Terwijl ze hoog opgeven voor vers gerookte paling. Maaltijd vleessalade had ranzige parmaham en tartaar erin zag er niet smakelijk uit afgezien dat t nergens naar smaakte. Neem eerst kijkje in de keuken voor je gaat bestellen:-). Service is prima.

13. Leuke en aardige bediening. Mooie kaart waarbij voor iedereen wel wat te vinden is. We hebben de paling gehad die echt aan te raden is! Je kunt op een mooie zonnige dag leuk op het terras zitten. Iedere laatste zondag van de maand hebben ze live muziek waarbij je ook nog eens gratis hapjes kunt krijgen.

14. Huub en Irene met gasten

Bij het binnenkomen werden wij niet vriendelijk behandeld door het bedienend personeel en er werd direct al gezegd dat er voor ons geen plaats was terwijl er meerdere tafels onbezet waren. Er had een klein gezelschap gereserveerd en dat was te veel stress voor dit restaurant zo kwam het voor ons over.
    Dit is voor ons de eerste keer maar ook de laatste keer, dit personeel heeft geen kennis van sociale vaardigheden en is zeer onbeleefd.

15. Marien Buijn

Ga je met 4 volwassenen en een klein kind van 3 jaar gezellig iets eten bij Keimpe.
    Gezellig werd het niet, wij bestelden van alles, kind wilde een ijsje op een stokje maar dat mocht niet.
    Niet binnen en zelfs niet op het terras.
    Op het terras zat niemand vanwege de wind en de kou.
    Dus hebben we het eten maar gauw opgegeten en snel weer weggegaan.
    Heel raar was het dat er wel andere kinderen rond liepen met ijsjes, dus ze zijn niet consequent.

16. Ik heb er een paar keer gegeten De kaart is niet bijzonder en het eten ook niet. Soms kom je in een restaurant en weet je niet wat je moet kiezen zoveel lekkere gerechten op de kaart. Hier is het andersom ik kan niet kiezen omdat er niks bjjzonders op staat.
    Laatst een kopje koffie gedronken dode vliegen in de vensterbank er kwam zelfs een spin vanuit de lamp naar beneden, bijna in het kopje. Jammer want de lokatie is geweldig!

17. Toevallig neergestreken voor de lunch. Een mooie lokatie en gezellig terras. Ze hebben er niks voor kinderen. De gerechten zijn prijzig. Broodje gezond besteld, zit er kruidenboter op! Jong bedienging, beetje knullig maar niet erg.

18. Heerlijk gegeten. Mooie lokatie. Vriendelijk personeel. Terras iets sober, kan wel wat meer uitstraling krijgen. Prijzen wat aan de (te) hoge kant voor het geheel.

19. We hebben hier geluncht. Eten was van goede kwaliteit.

Bediening was wat gehaast, maar wel vriendelijk.
    Uitzicht over Slotermeer is prachtig.

20. Eelke de Vries

Ongelooflijk prijzig. De bediening is onbeleefd. We bestelden een ijsje en gingen op een totaal leeg terras zitten. De eigenaresse kwam naar ons toe met de vraag of we ook een consumptie wilden (terwijl we net een ijsje hadden gekocht) en verzocht ons het terras te verlaten. Nederland op z'n smalst!

21. marieke Escher

Helemaal goed! Enorm mooie locatie, wisselendekaart per seizoen. Het eten is verrassend en heerlijk, genoeg aan groente en aardappel/friet. En de toetjes..... ik ben er helemaal weg van. Hier ga ik ZEKER vaker eten.

22. iboelen

Super plek, goed eten, verrassende kaart, goede en lekkere bijlages bij het hoofdgerecht. Absoluut een aanrader.
    Nagerechten veel te veel en aan de prijs.

23. Wat wil je nog meer; héérlijk eten op een super plek aan het Slotermeer.

De kaart wordt per seizoen gewisseld. De hamburgers zijn beroemd bij mijn collega's. Zelf ben ik meer van de salades en ook deze zijn erg lekker.