• Lid sinds 18 december 2012

Koriander

Drachten

Stobbe heeft nog geen foto toegevoegd

1. Stobbe's profielfoto
    Stobbe schreef:

Favoriete restaurant: Frouckje State Ryptjserk

2. Stobbe's profielfoto
    Stobbe heeft een recensie geschreven voor Koriander

Misschien hadden we een ongelukkige avond uitgekozen (een grote groep gasten, een personeelsuitje zo te zien, zorgde voor een rumoerige sfeer en eiste de aandacht van de bediening grotendeels op), maar ons bezoek op 12-12-12 aan restaurant Koriander in Drachten liet mij achter met gemengde gevoelens. Hoewel het niveau beslist niet ondermaats was te noemen, vraag ik mij toch af waarom dit restaurant, in tegenstelling tot andere uitstekende restaurants in Friesland, er zo uitspringt dat het al jaren achter elkaar een Michelinster in de wacht sleept. Verschillende details klopten volgens mij niet met het beeld dat ik van een sterrenrestaurant heb. De rumoerigheid, mede veroorzaakt door de houten vloer en de wat kale inrichting, waardoor een grote klankkast ontstaat; het ontbreken van een menukaart, waardoor we aangewezen waren op een 'verrassingsmenu', deden niet erg ster-achtig aan.
    Het wijnarrangement bleek te bestaan uit een (voortreffeljke) sherry, een (te jonge) rode wijn en een (twijfelachtige) kaneellikeur. Geen woord over een wijnkaart of een alternatief arrangement met enkel wijn. Mijn metgezellin vroeg een zoete witte wijn, die bij navraag bleek te bestaan uit een droge witte wijn met een scheutje dessertwijn. Wonderlijk. De bediening was iets te nonchalant en joviaal, waarschijnlijk om onwetendhed te verbergen. Mijn vragen zorgden duidelijk voor ongemakkelijkheid. Toen ons een spoom werd aangeboden werd er niet bij gezegd dat dit niet bij het verrassingsmenu hoorde, zodat ons bij het afrekenen nog een verrassing te wachten stond. De rekening die ik zelf maar even ophaalde omdat na tien minuten wachten nog niemand was gekomen. Tenslotte zou het wel aardig zijn geweest om na mijn mededeling dat het mijn verjaardag betrof, met een kleine attentie in de vorm van een glaasje champagne of taartje te komen. Al met al geen grote missers, maar een Michelinster? Nou nee. Mijn jas heb ik zelf maar aangetrokken. J.A.Stobbe

6,7