• Lid sinds 14 mei 2010

Restaurant Solo

Gorinchem

Bart heeft nog geen foto toegevoegd

1. Bart's profielfoto
    Bart heeft een recensie geschreven voor De Limonadefabriek

Bart

Gastvrij, heerlijk, origineel, tamelijk, maar niet al te avontuurlijke gerechten. Hoog op smaak. De amuses zijn van hoge kwaliteit. Er worden veel streekproducten gebruikt en dat blijken tot mijn verrassing prachtige producten te zijn. De chef weet hier in mijn ervaring steeds ook het maximum uit te halen.

De wijnkaart munt uit door een prachtige prijs-kwaliteitsverhouding en het enthousiasme spat van de wijnkennis van de gastvrouw af. Daardoor ook, is het zonder meer mogelijk op haar oordeel te vertrouwen zonder dat je op kosten wordt gejaagd.

Zeer positief en m.i. is het wachten op een ster. De Bib-gourmand is al binnen.

2. Bart's profielfoto
    Bart heeft een recensie geschreven voor Restaurant Solo

Bart

Ook gegeten bij Solo met hooggespannen verwachtingen. Dat viel ronduit tegen. De ambiance is gedateerd, koud en vergaan. De gerechten waren zonder meer origineel en over het algemeen verrassend en mooi hoog op smaak. Maar bij een gerecht dat als 'lauwwarm' wordt omschreven, verwacht ik geen ijskoud gerecht. Bovendien waren er gerechten die eigenlijk gewoon bistrogerechten waren, maar dan met een Noord-Afrikaans kruidenmengseltje werden veroriginaliseerd. Na het vierde gerecht weet je het dan wel.

We zaten naast de keuken en hoorden iemand (hoogstwaarschijnlijk de chef) iemand anders in de keuken uitschelden op een manier die mij de aanvechting gaf naar binnen te gaan en er wat van te zeggen. Dit ging zeker 5 minuten op hysterische toon door en tot mijn verbazing zei er niemand wat terug. Wat hij durfde te zeggen tartte elke beschrijving. Het bedienendd personeel leek hieraan gewend en keek of er niets gebeurde.

De prijs die ik voor deze aanfluiting moest betalen is eigenlijk exorbitant.

4,3