Laat Butler gratis jouw etentje regelen!

Laatste recensies

1. Hans Lindeboom

Heerlijk gegeten. De serveerster weet niet goed hoe de RestaurantKaart werkt.

2. Ons laatste bezoek was alweer bijna twee jaar geleden, dus snel weer geboekt voor een lunch samen met onze vriendin.
    Het weer was net niet goed genoeg voor het terras. We werden begeleid naar een fijne ronde tafel in het restaurant. Als aperitief een Chileense chardonnay 2018 van Palena die aardig was. Het eerste hapje was gelijk een hit. Een krokante taco gevuld met kingkrab salade waarop dotjes rode curry mayonaise en borage bloemetje, heerlijk!

In een stoommandje, krokantjes van rijst met Indonesische pindasaus, partje van kwartelei en taugé, deed me aan gado gado denken, lekker met prima textuur.

Verder met een dun krokantje van kruidkoek waarop een dikke plak kippenleverpaté afgewerkt met stukje kers en pistachenoot, erg lekker.

De laatste amuse, Marokkaanse stijl, kwam in een cocktailglas. Onderin handgerolde parelcouscous waarop lobbig schuim van ras-el-hanout met poeder van tomaat en een parel met vloeibare vulling van pittig tomatensap. Dat lepelde lekker weg.

De eerste begeleider werd keurig door Marleen Moonen gepresenteerd, een Siciliaanse witte blend 2018 van Christo di Campobello, lichte kleur en verfijnde smaak met tonen van rijpe honing meloen. Uit de keuken een mooi zomers gerecht. Kleine cilinders delicate zeebaars waarop stukken lauwwarme kreeftenstaart en gepofte rijst, ernaast sappige parels van komkommer, structuren van avocado aangemaakt met een vleugje groene curry en dunne plakjes groene appel, aan tafel aangevuld met een helder snijbonen sapje. Verfijnde smaken, licht en fris met subtiele bite van kreeft, de wijn sloot naadloos aan, prima. (8,25)

Door met Sauvignon Blanc van Era uit Moldavië, lekker lekker fris en fruitig. Op het bord een klassieke presentatie. Een getoomde Noordzee kabeljauwfilet op een crème van knol- en bleekselderij, erop gepofte amarant, dikke langoustine staart en takje kervel, ernaast sappige Zeeuwse mosselen, aan tafel afgewerkt met een kervelsoepje op basis van het uitlek vocht van de mosselen. De kabeljauw was glazig, sappig en delicaat, mooi in combinatie met de ziltige mossel en heerlijke soep, de langoustine was een traktatie. De wijn maakte het gerecht compleet met zijn zuren. (8)

Verder met een Chardonnay-234 2018 van Enate uit Somontano, lekker fris en vol met tonen van exotisch fruit. Ernaast een typisch herfst gerecht. Een platte cilinder duxelles in een geconcentreerde paddenstoelensaus waarop een zeeduivelfilet, plak geroosterde eringi en een licht gerookte Royal chestnut, ernaast een krokantje van briquedeeg op smaak gebracht met poeder van cepes, aan tafel afgewerkt met plakken geschaafde truffel. Mooi volle smaken met aardse tonen, de chardonnay maakte het geheel iets lichter. (8,25)

Over naar rood met een Salento Rosso van Apollonio gemaakt van Primitivo, diepe rode robijn rode kleur, tonen van kersen en pruimen, soepel en iets rond in de mond met goede balans tussen tannine en fruit. Op een zwart bord bereidingen van wilde eend, twee plakken van de borst en een bout, ernaast verschillende structuren van pompoen en wortel met hete bliksem van perzik, aan tafel aangevuld met de eigen jus gekruid met rozemarijn. De eend was hoog op smaak met een stevig textuur, de ronde smaken van het garnituur combineerde prima evenals de wijn. (8)

Als dessertwijn de bekende de Elysium, Black Muscat van Quady uit Californië. Een volle fris-ronde wijn met in het aroma tonen van rood fruit, rozen en lychee. Uit de keuken een mooie presentatie. Centraal een semifreddo van witte chocolade, erop een smiley van blauwe bes, eromheen gesuikerde bramen, structuren van viooltjes (quenelle sorbetijs, spongecake en merengue) toefjes hangop met verse blauwe bes, aan tafel afgewerkt met een saus van blauwe bes en braam. Mooie pure smaken die prima combineerden met de heerlijke wijn. (8)

Bediening was uitstekend verzorgd, ditmaal een hoofdrol voor Marleen Moonen met keurige presentaties van wijn, thee en spijs ondersteund door Karin die het vermaken van gasten tot kunst heeft verheven. Dit ondanks twee goed gevulde zalen, complimenten.

Samengevat was het niveau over de gele lunch gelijk, keurige bereidingen met goede smakencombinaties in een meer klassieke stijl met ernaast passende wijnen. Een prima lunch in een fijne ambiance, bedankt!

3. Heel sfeervol en lekker gegeten. Bediening vriendelijk en gezellig. Aanrader!

4. Eddy van Schaik

We hebben er mijn verjaardag en tevens pensionering gevierd, wat een leuke avond was dit.
    Vooral voor onze kleinzoon werd heel goed gezorgd, het eten was voortreffelijk en de bediening vriendelijk en adequaat.
    Kortom een goede keuze voor een gezellige avond uit, wat zeker voor herhaling vatbaar is.

5. Heel voorkomende, attente en fijne bediening!
    Voor alle dieetwensen werd met een smile een aanpassing gedaan.
    Fijne sfeer, goede akkoestiek.
    Niets dan lof dus, zeker weten dat wij hier terug gaan komen.

Alle recensies

Eet.nu blog

Bijzondere restaurants deel 2

In deel 1 van deze blog reeks over bijzondere restaurants schreef ik over een restaurant met een wachttijd van meer dan 5 jaar, één met een prijskaartje van zo'n 1500 euro per persoon en een restaurant waar je in het pikkedonker eet. Lees snel verder voor de bijzondere restaurants die ik dit keer gevonden heb! Lees meer...

Alle artikels

Voor restaurateurs

Voeg gratis uw restaurant toe of wijzig uw restaurantgegevens

Open het restaurateursgedeelte