• Lid sinds 1 februari 2017

Meppel

De Bovenmeester

Steenwijk

1. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft gereageerd op het topic: Updates over eetgelegenheden
  2. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor Sukade

Zeer, zeer voortreffelijk eten, zeer nette bediening, aangename sfeer, uitwekende wijnen.

3. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij vindt Sukade leuk

4. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor De Bovenmeester

Uitstekend eten, vriendelijke bediening, prima arrangement. We hebben een uitstekende avond gehad.

5. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij vindt De Bovenmeester leuk

6. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor Frietboetiek

Bestelde een portie bitterballen en ging mijn trein bijna missen, dus ik hol - zonder snack- naar de trein. Komt er een medewerker achter me aanhollen mét de bitterballen! nog net op tijd! Prima service tot (bijna) in de trein zelfs dus!!!

7. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor De Pelgrim
    Internationaal Nijmegen

In de zomer hier uitstekend gegeten. Van belang is te weten dat het terras niet direct (duidelijk) onderscheid maakt tussen "de Hemel" en "de Pelgrim" hoewel de kwaliteit significant verschilt. (Ik denk ook dat daar de enorme variatie in waardering van 'de Hemel' vandaan komt.) Op de bon staat óók 'de Hemel', wat de verwarring des te groter maakt.

Het eten was prima in orde, en vriendelijke bediening.

8. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor Alfred Kookt

Prima eten gemoedelijke sfeer, aardige persoonlijke bediening, en zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Alfred Kookt Prima!

9. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor Restaurant de Soete Moeder

Zoals ook op de website wordt vermeld, "Stichting Bij de Soete Moeder heeft als missie jonge mensen zoals werkzoekenden, schoolverlaters en stagiairs de kans te bieden om te leren en werkervaring op te doen.", dus verwacht niet direct behandeling als in een sterren restaurant. Het eten is gelukkig wél van uitstekende kwaliteit, en de sfeer gemoedelijk gezellig.
    Dit is ons favoriete restaurant in den Bosch geworden: Uitstekend eten voor een zeer schappelijke prijs. Uitzonderlijk is ook de kwaliteit van de groente bijgerechten: vaak een ondergeschoven kindje, hier absoluut niet.

10. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor Restaurant Karel 5

Eerlijk vurrukkelijk gegeten, en de service en bediening was werkelijk fenomenaal! Ik zou eigenlijk terugmoeten naar andere recensies en allesn aanpassen want de verhoudingen zijn een beetje zoek: Ik kan niet hoger dan een 10, maar gezien ervaringen in het verleden moet ik de schaal aanpassen en nu dus eigenlijk een 12 geven!

Ook heel aangenaam: om de smaak te laten acclimatiseren tussen de vis en het hoofdgerecht (Iberico varken) gaf met een speciaal tussengerechtje.

11. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor Alice
    Italiaans Groningen

Op aanraden van Mac van Dinther (Die dit in de Volkskrant tot beste Italiaanse restaurant van Nederland heeft uitgeroepen: https://www.volkskrant.nl/mensen/mamma-mia-het-beste-italiaanse-restaurant-van-nederland-staat-in-groningen~b54c2d02/) hier naartoe gegaan. Hij had niets te veel gezegd! Zeer gastvrij ontvangen, eerlijk vurrukkelijk eten, goede wijn en zeer fijne bediening.

Neem alleen een goed gevulde portemonnaie mee, want het is niet goedkoop.

12. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor Hing Kee
    Kleine eetwaren Utrecht

Hing Kee is prima om af te halen, lekker eten (overigens als er (spek) staat op het menu, kom je ook wel wat vetrandjes tegen in je vlees dus daar moet je tegen kunnen), de SzeChuan soep is beroemd/berucht: erg pittig, maar als je daar van houdt niet te versmaden.

Het interieur nodigt voor de meeste mensen wat minder uit om eens lekker te gaan dineren.

13. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een foto toegevoegd van Hing Kee
  14. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een foto toegevoegd van Hing Kee
  15. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor Restaurant Pomo

Prima eten, niet erg pretentieus, maar dat hoeft ook niet. Vriendelijke bediening, goede service.

16. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij vindt Proeverij de Pronckheer leuk

17. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor Aetcafé 't Kesjotje

Goede streekgerechten. Zuurvlees en Kalfslever! Hier in Augustus met de vakantie gegeten, prettige en gemoedelijke bediening.

18. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor Surya
    Indiaas Utrecht

Prima eten, vriendelijke bediening, 1 tip (ook voor de bediening: Het gemengde voorgerecht voor 2 personen (Mixed Starter), bevatte veel gelijke zaken aan de Tandoori Mixed Grill, dus als je het leuk vindt om veel verschillende dingen te proberen, is het verstandig om als je hoofdgerecht wat anders te kiezen. Als je dat gerecht juist héél lekker vindt kan het geen kwaad natuurlijk…

Die avond draaide men enigszins boven normaal restaurant niveau lounge-muziek (Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Stéphane_Pompougnac voor de stijl) en ik kan me voorstellen dat als je daar niet van houdt dat dat gaat irriteren.

19. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft La Bergerie toegevoegd als favoriet restaurant

La Bergerie

Hip, kindvriendelijk, romantisch en zakelijk
    • Frans
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  21. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor Weeva

Zeer leuke ambiance en leuke plek in Groningen. De voorgerechten (bloedworst! ) waren eigenlijk interessanter dan de hoofdgerechten die eigenlijk vrij standaard leken. Leuk ook dat er een goedkope daghap is overigens.
    Het eten was prima, de bediening ietwat aan de trage kant.

22. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor Instock
    Internationaal Utrecht

Interessant concept dat ons aanspreekt en een reden temeer om hier eens te gaan eten. Een 4 gangen menu voor € 28 is ook niet heel erg prijzig.

Van hun website:

"Wij halen onverkochte producten op bij plaatselijke Albert Heijns en andere producenten.
    Denk hierbij aan groente en fruit met een schoonheidsfoutje, brood van een dag oud of vlees en vis simpelweg omdat er een overschot is."

Het eten was niet ultra culinair, maar voldoende interessant om smakelijk te kunnen eten. Die avond had men gekozen voor een Indonesisch/Surinaams tintje, zalm met Bara was het hoofdgerecht.

Ook als je niet tegen voedselverspilling bent kunt je hier met een gerust hart gaan eten. Als er in je gezelschap mensen zijn die iets echt niet lusten, kun je beter wel even checken wat er die dag op de kaart staat..

23. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor Vaartsche Rijn
    Internationaal Utrecht

Met een vriend hier gegeten. Er wordt echt ongelofelijk veel moeite in het eten gestopt, dat is zeker, en alles wat je voor gezet krijgt is dagen tot zelfs weken gedroogd, gemarineerd of gerookt. Ik vind echter de prijs aan de hoge kant, en al die moeite proef ik er helaas ook niet echt aan af...

Wat ook wel teleurstellend was, en een beetje door de mand val momentje, is dat nadat de mensen iedere keer aan je tafel komen vertellen welke wijn je krijgt met wat voor afdronk en waarom deze past bij het gerecht, en ik bij het dessert om een Sauternes vroeg, en degene die ons bediende niet eens wist wat dat was...

En gezien de prijs van zo'n arrangement vind ik dat als je dan een 10 jaar oude Tawny port krijgt in plaats van een Vintage toch ook wel een beetje erg op de penning...

Kortom: over het eten alle lof, maar ik vind de prijs aan de erg hoge kant.

24. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft een recensie geschreven voor Restaurant Recht

Heerlijk gegeten Met zalmtartaar en pompoensoep, en hertenbiefstuk en wildzwijn medaillons.
    Misschien mag er overigens iets minder zout in het eten.
    De ambiance was prima, de bediening zeer voorkomend en gastvrij. Als we weer in Apeldoorn zijn komen we zeker terug!

25. Ronald van Raaij's profielfoto
    Ronald van Raaij heeft gereageerd op het topic: Nieuwe Eet.nu features

Ik ben net nieuw hier, maar wat me opvalt is dat als ik zoek op een plaats dat er heel veel snackbars en girostenten tussenstaan, en dat je dan door de overvloed geen overzicht hebt. Zou het een idee zijn om als oplossing een extra feature in de "Keuken" lijst de "Niet" waarde op te nemen? Dus niet alleen Wél snackbar, pizzeria enz maar ook Niet snackbar, pizerria enz. (En dat dan aan te geven door een groen vinkje en een rood kruisje oid)