Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Eindhoven verdeeld zijn.

1. Puk

Heb hier alleen nog maar geluncht, qua eten prima maar niks bijzonders. Broodje carpaccio ziet er heerlijk uit, smaakt ook prima, maar is vrij klein zeker gezien de prijs. Inrichting is een beetje vanalles wat, knus bedoeld waarschijnlijk maar wat "mainstream". Italiaanse inslag zie je terug in de kaart en er staat een mooie pizza-oven in de zaak. Pizza's nog niet geproefd. Ik vind het een prima plek, maar ook eentje waar er heel veel van zijn dus geen speciale aanrader voor vrienden. Terrasmeubilair erg ongezellig.

2. Puk

3. Puk

Leuk tentje sinds de vorige (chagrijnige!) eigenaresse weg is; nu bemand door een stel enthousiaste Grieken die met passie werken en willen dat je het naar je zin hebt, al is het "maar" een broodjeszaak. Heerlijke Griekse salade (tja...), lekkere olijfolie en heerlijke grote mokken thee. Eten heb je vrij snel, zodat het ook met lunch tijdens werk goed te doen is. Bij zon, heerlijk buiten op het plein zitten. Binnen is het erg krap en minder gezellig, maar lijkt me ook lastig daar iets op te verzinnen. Goeie lunchplek!

4. Yoli en Paul

Super! Elke gerecht wat wij besteld hebben was heerlijk. Zeer vers en zeker de moeite waard. Ga zo door!

5. Indonesisch Eindhoven

jos en anne

Nimmer hebben we zo slecht gegeten. De verhouding prijs kwaliteit is ver zoek. Zeer vlakke ongeïnteresseerde bediening. Jammer dat een restaurant na 40 jaar geen betere prestatie neer kan zetten.

3,4
  6. Onder de indruk van de bevlogenheid van de bediening, wat een liefde voor de Afghaanse keuken. We hebben dan ook heerlijk gegeten.

7. Jacqueline

Wij waren met een grote groep op zaterdagavond, het eten vond ik lekker. Maar de bediening waardeloos. Veel te weinig personeel. De bar stond ramvol met lege glazen, onze tafels vol met lege schaaltjes. Ik snap niet waarom je die niet meeneemt als je volle schaaltjes brengt, kleine moeite lijkt me. Van alles wat ik besteld had, heb ik de helft niet gehad. Is niet heel erg iedereen pakte maar wat er voorhanden was, en het was allemaal lekker. Maar goed dat is niet de opzet. Na de toetjes kwamen nog wat warme gerechten, 2 rondes daarvoor al besteld. Sorry maar die hoeven we dan niet meer. Zonde !
    Verder leuke zaak, het wordt tijd dat de baas gewoon eens wat meer mensen op de vloer zet. En die ook Nederlands verstaan.

5,7
  8. Hier hebben ze de lekkerste friet en snacks.

9. Op groupon zagen we een leuke actie! 10gangen proeverij bij sinema. Super leuk dachten wij, kunnen we de echte turkse keuken uitproberen en goedkoop lekker uit eten.

Eenmaal aangekomen werden we leuk ontvangen, gezellig tentje, vriendelijke bediening. Het restaurant is leuk aangekleed en er heerst een rustige prettige sfeer met op de achtergrond turkse muziek.

Ze waren prettig op tijd met het serveren en het weghalen van het eten. Het enige was dat een glas dat nog niet leeg was, gewoon weg werd gehaald. Ook de manier van communicatie was een beetje apart, beetje ongemakkelijk.

Kwaliteit van het eten was niet wat we verwacht hadden. Het was goed te eten en er zaten ook oprecht lekkere hapjes bij, maar het meerendeel was niet van restaurant kwaliteit. Bijvoorbeeld een simpel tomatensausje zat door 4 van de 10 gerechten heen. (Ook de cappucino was gewoon koffie met melk en 1mm schuim met veels te veel cacaopoeder erop, om te huilen.)

Voor de hele avond hebben we 20 euro pp betaald. Dit was voor een soepje vooraf en 10 kleine schaaltjes met hapjes. Daarnaast 2 drankjes pp. In een goed restaurant is dit prima, maar voor het eten dat je kreeg was dit wel veel te veel. Het was daarnaast ook gewoon niet een volwaardige maaltijd.

Wij zouden het restaurant niet aanbevelen.

10. We hebben hier heerlijk gegeten. (Ik was een van de groep van 11 op 28 september). Op het laatste moment gebeld en perfecte bediening gekregen. Het eten was vers en smaakvol geserveerd. Complimenten voor kok en bediening. De uitleg over de gerechten duidelijk al met al, ik zal dit restaurant zeker bij iedereen aanbevelen!

11. Heerlijk eten, gaat wel regelmatig mis met de drankjes.

12. Dit is niet de dichtste friettent in onze buurt maar we rijden er graag voor om. Lekkere frietjes en snacks, leuke en enorm behulpzame medewerkers en je wordt snel geholpen. Top.

13. Afgelopen weekend met vrienden gaan eten bij Mangiare. Wat een afgang zeg. Van de 10 gerechten waren er maar liefst zeven niet lekker. Pizza veel te klef, vlees taai gebakken, tonijn lauw geserveerd, weinig carpaccio veel truffelsaus. De huiswijn erg slecht waardoor je verplicht bent (natuurlijk weer een veel duurdere) wijn uit te kiezen. Helaas is ook de keus aan bijgerechten erg beperkt.
    Geen enkel aardappelgarnituur te bestellen. Alleen maar droge, smakeloze spaghetti te verkrijgen. Je maakt mij niet wijs dat hier in het verleden nooit klachten over geweest zijn, dus doe daar iets aan! Meerdere keren aangegeven niet tevreden te zijn maar totaal geen reactie en dus erg onprofessioneel... En dan eigenlijk nog wel het meest storende van deze hele zaak; inderdaad zoals al gelezen bij eerdere recensies, een overduidelijk verschil in klantgericht/vriendelijkheid naar "vaste" gasten t.o.v. de "onbekende" gasten. Duidelijk een restaurant waar het alléén maar om zien en gezien worden gaat. Jammer genoeg ten koste van de kwaliteit van het eten!!

3,5
  14. Internationaal Eindhoven

Wij zijn hier op vrijdagavond voor het eerst gaan eten en de bediening was erg vriendelijk. We kregen een korte rondleiding langs de verschillende buffetten enz. Tafels werden continu bijgehouden door het personeel en het buffet werd door diverse mensen ook steeds gecontroleerd op temperatuur. Omdat we dichtbij het buffet zaten konden wij dit goed zien. Mooie porties, alles vers en zag er goed uit. Geen hompen vlees (het is dus zeker geen vreetschuur). Prijs/kwaliteit helemaal goed!!

15. S

Ik ga hier nooit meer terug! Het eten is opzich wel lekker maar niets bijzonders. Het ging ons vooral om de bediening wat ontzettend slecht was. Wij hebben voor 2 rondes tapas uiteindelijk 4 uur gezeten. Geen een serveerster wist waar ze het over had en ze waren ontzettend onbeschoft. Drankjes werden vergeten, waarna er niet eens een excuus vanaf kan. Het duude zelfs zo lang dat we bij de volgende ronde een stopwatch hebben aangezet waarbij wij minstends 15 min. moesten wachten tot er een serveerster kwam en waarna het nog eens 20 min. duurde dat wij ons drinken hadden. Ontzettend jammer dat de kwaliteit van de kok wordt ondergewaardeerd door het baggerslechte serveren van de bediening. Je komt niet alleen voor het eten, maar voor een geheel verzorgd avondje uit met een goede service. Ik raadt niemand aan om hier te gaan eten.

3,7
  16. Heerlijk gegeten vanavond, warm/koud voorgerechten en Sinema specialiteit als hoofdgerecht was heerlijk en natuurlijk de baklava was overheerlijk. Na het eten op terras waterpijp genoten...

17. Internationaal Eindhoven

Afgelopen weekend hebben wij hier met vier personen gegeten. Ik had op de website wel een algemene indruk van First Floor gezien, en was bij binnenkomst blij verrast met de mooie, moderne en toch warm aanvoelende inrichting.

Het was nog erg rustig en we mochten zelf een tafel uitzoeken, en gekozen voor tafel binnen, vlak aan het balkon, met schitterend uitzicht over de markt.

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik meestal eet in restaurants waarbij de gemiddelde voorgerechten en hoofdgerechten circa €5 goedkoper zijn dan bij First Floor maar ik geef als prijs/kwaliteit een 8 als cijfer. Dit omdat de borden heel mooi zijn opgemaakt, en het eten ook echt lekker was.

Wij hebben allemaal gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu, wat naar mijn mening heel goed geprijsd is (€26,75).
    1e gang: gebakken slibtongetjes met rucula - 2e gang: aspergesoep met een grote ravioli met visvulling, apart maar heerlijk van smaak. Daarna nog een amuse van het huis, iets van vis met room, weet niet meer precies wat... maar ook erg lekker.

Het hoofdgerecht was een hertenbiefstuk (met nog een aantal andere gerechtjes op het bord, waarvan ik de naam niet weer weet). Ook het hoofdgerecht was heel mooi opgemaakt en was heerlijk.

Bij het hoofdgerecht hadden naar mijn mening bijvoorbeeld wel wat spicy wedges geserveerd mogen worden. Deze waren overigens wel als bijgerecht te bestellen. Maar wellicht maak ik deze vergelijking met restaurants waar ik normalitair eet, waar standaard schaaltjes met friet, gebakken aardappels of spicy wedges worden geserveerd.

Het nagerecht was een heerlijke zelfgemaakte chocoladetaart met walnootvulling... veruit het lekkerste nagerecht wat ik ooit heb gegeten!

Conclusie: First Floor is zeker niet te vergelijken met een standaard restaurant/eetcafé, bijzondere/aparte/mooie/heerlijke gerechten in een mooie ambiance en een zeer vriendelijke bediening.

18. Na het lezen van eerdere recensies waren wij een beetje teleurgesteld door de vlakke smaak van verschillende gerechten, wij waren met 4 man en van de 24 gerechten waren er voor ons hooguit 8 echt heel lekker. Verder was de bediening deze avond traag en heeft het ons nog veel tijd gekost voordat de onjuiste rekening was gecorrigeerd. Geen slechte avond gehad, maar het blijft voor ons bij 1 keer.

19. Via social deal hier spaghetti gegeten. Wij waren er om 19.00 uur en de zaak was leeg. Ik vroeg om een mandje stokbrood met kruidenboter en de dame van de bediening keek me aan alsof ze daar nog nooit van gehoord had. Ze moest het even gaan vragen aan de kok. Ze komt terug met een oudere man die schijnbaar daar de kok was, en die vroeg wat er was. Ik zei dat ik alleen maar vroeg om een mandje stokbrood met kruidenboter. Hij zei dat dat kon en ze liepen weer weg. Een andere man ging de zaak uit en kwam even later terug met een zakje stokbrood met kruidenboter die ze waarschijnlijk bij de buren (shoarmazaak) hadden gehaald. Ik bijt in het stokbrood met de rare kruidenboter, en dacht dat ik niet goed werd, zo stonk de kruidenboter. Wij hebben dat dus laten staan, en het brood zo opgegeten. Toen kregen we het bord spaghetti dat er wel mee door kon, maar niet geweldig was en twee colaatjes. Toen gingen de dames buiten roken en hadden wij geen kans om nog een colaatje bij te bestellen, want hun stonden buiten. Toen die dames uitgepaft waren hebben wij om de rekening gevraagd en ik liet haar aan de kruidenboter ruiken, waarop zij ook een vies gezicht trok en de boter mee nam naar achteren. Vervolgens hebben wij, als enige klant, een kwartier bij de kassa gestaan, omdat hun er niet uit kwamen wat wij af moesten rekenen. Ik zei dat het niet zo moeilijk was. De spaghetti was al betaald via social deal, dus wij moesten betalen voor 2 cola, en 4 stukjes brood met de vieze kruidenboter. Maar ze wisten het niet zeker en gingen een baas bellen!! Nadat die baas met de kok en met een van de dames van de bediening aan de lijn had gehangen, moesten wij 6,50 afrekenen. 4 euro voor de cola, en 2,50 euro voor 4 stukjes stokbrood. Wij gaan hier dus nooit meer naar toe!!

20. Ook wij hadden een voucher, we werden heel vriendelijk ontvangen en naar tafel begeleid. Verder geen uitleg, maar ach, zo langzamerhand weet iedereen wel hoe het werkt in zo'n wokrestaurant. Ook stond er nog uitleg op de placemat. Wij vonden het eten prima. Maar inderdaad, één en dezelfde tang wordt voor alles gebruikt bij de tepanyaki. Het eten was lekker vonden wij, prima biefstuk, niet doorbakken als je dit vraagt. Lekkere lamscoteletjes inderdaad. Sauzen bij de wok ook erg lekker. Het eten wat je zelf mocht pakken was ook prima. Helaas niet overal bordjes bij met wat het was. Keuze in vlees en vis was redelijk, we misten inktvis. Vers fruit in overvloed en heerlijk groene thee-ijs.
    Wij waren er vroeg, toen het nog heerlijk rustig was, maar als het druk wordt kan ik me wel voorstellen dat het dringen is bij de bakplaat. Medewerkers waren allemaal erg vriendelijk. Wij hebben het goed naar ons zin gehad en vonden het een leuke kennismaking met een restaurant waar we al honderden keren langs gelopen waren.

21. Heerlijk gegeten bij deze zeer vriendelijke mensen die zich erg bescheiden opstellen.
    Entourage is niet speciaal maar de keuken is meer dan prima.
    Wij gaan hier zeker terug,

22. Nederlands Eindhoven

adriaan

Zarzo is alweer negen maanden geopend en we waren benieuwd naar de ontwikkelingen. Met heerlijk herfstweer richting Eindhoven waar we keurig op tijd arriveren. We nemen plaats in de lounge waar we het aperitief bestellen. Aan tafel werd een Verdil 2012 geschonken van Bodega Enguera, een soepele wijn met bloemig aroma. Het eerste hapje werd gepresenteerd in en houten schaal op een bedje van doppinda's. In een eetbaar transparant zakje vliespinda's met bolletjes rode peper, een goede combinatie.
    We gingen verder met grote stukken dunne kroepoek in een schaaltje, moeilijk te eten zonder te kruimelen, lol. Hierbij miste ik een dipsausje.
    Toen een sandwich van krokante kaas met milde vulling, lekker.

De kaarten werden overhandigd, compact gevouwen in de vorm van een vleermuis met het Zarzo embleem erop, grappig. Een a la carte kaart en voor ieder een kaart met de menu's. We kozen het vier gangen menu.
    Adrian presenteerde een eetbaar steentje. Op een schaaltje met zwarte kiezels lagen twee eetbare stukjes meloen in een zwart jasje, leuk.
    We gingen verder met een gepoft tomaatje gekruid met anijs waarna we begeleid werden naar onze tafel. We hadden de voorkeur voor de serre terwijl de andere gasten allemaal beneden gingen zitten.

Hier gingen we gewoon verder met de hapjes parade. In een klein glaasje blokjes komkommer gekruid met gember en erop een stevige schuim van citroen. Dit was voor mij het lekkerste hapje van de parade.
    Adrian had de wijnkaart gebracht en die wilde ik wel inzien. Een zeer uitgebreide kaart met de klassieke Europese wijnen in de hoofdrol. Er staan al weer een vijftig tal wijnen te wachten om toegevoegd te worden op de nieuwe kaart, dus keuze genoeg. Mijn persoonlijke voorkeur blijft de aangepaste wijnen per glas.
    Het laatste hapje mogen we van een halve limoen likken. IJs van yoghurt pikant gekruid. Door het likken krijg je ook wat zuren van de limoen op de tong, grappig en smaakvol.

De eerste begeleider wordt keurig door Adrian toegelicht, een Ailalá gemaakt van Treixadura 2011 uit de Ribeiro streek, die goed bevalt. Op het bord een tartaar van zeebaars op een transparante gelei van tomaat met ernaast een paaltje van komkommer met erop foreleitjes, keurig in een rechte lijn. De tartaar is afgewerkt met gepofte wilde rijst, ziltige takjes en zeekraal. Hele milde smaken die prima aansluiten bij de wijn.

De tweede begeleider is een Droge Riesling 2012 uit de Pfalz van Weinhof Scheu, een prima Riesling met fijne zuren en een subtiel zoetje. In een grijs schaaltje een mooi stukje gebakken kabeljauw met erop een reepje, in de omgeving gekweekte en gerookte, paling met een saus en schuim van geelwortel en kardemom. Dit werd aan tafel afgewerkt met een lepeltje gepofte quinoa. De kabeljauw was prima gegaard en was heerlijk sappig, de paling was de smaakmaker. De quinoa was mooi krokant en gaf een subtiele bite. De zuren in de wijn maakte het gerecht helemaal compleet, een heerlijke ronde en onze favoriet van deze middag.

We hadden de beef uit het menu gehaald en dit zou door vis vervangen worden. Verrassend dus dat er een rode wijn geselecteerd was die ditmaal door een andere man uit de bediening erg beknopt werd toegelicht. Een licht gekoelde Viña Ilusión 2011 uit de Rioja. Een biologisch gemaakte wijn die niet op hout heeft gelegen. Uit de keuken een stuk op de huid gebakken rode poon met ernaast het garnituur op een zalf van pastinaak. Blokjes pompoen, zilverui, jonge stronk witlof, eekhoorntjesbrood, halve kogel rode biet en partjes groene olijf. Het geheel werd aan tafel afgewerkt met een rodewijnsaus. De vis was keurig gegaard en met het garnituur kon naar hartenlust afgewisseld worden. Opvallend was de combinatie met de rode wijn die boven verwachting goed was, keurig.

De dessertwijn was een cream sherry van het huis Bertola, het is een combinatie van Oloroso en PX, hij was zacht en minder zoet dan de PX. Uit de keuken twee quenelles mousse van gezouten chocolade op een balkje van tomaat bereiding met eromheen koekkruim en olijfolie. De chocolade was erg lekker en deze combineerde zeer goed met de sherry.

We kregen nog een extra dessert aangeboden, leuk. De sherry werd nog wat aangevuld, top. Op het bord een crème van koffie met hierop ijs van whisky met wat peper. Ernaast stukjes verse vijg, gepofte varkenshuid en geroosterde amandelen. Het ijs was lekker maar de subtiele whiskysmaak viel wat weg tegen de krachtige sherry. De amandelen en spek gaven een prima bite. De koffiecrème was hoog op smaak. De sherry combineerde verder goed. Een prima dessert.

Als afsluiter gebruikten we in de lounge nog een krachtige espresso met uitgebreid assortiment heerlijke friandises.

Bediening was goed geregeld en royaal aanwezig, we hebben vier verschillende personen aan tafel gehad. Ik vond vooral de jongeman erg goed, hij werkt een beetje met stijl van Jimmy (die helaas niet aanwezig was) correct en joviaal. De begeleiders werden keurig toegelicht (op een na) evenals de gerechten.
    Prijs kwaliteitsverhouding is goed, menu 47,50, begeleiders 7,50, water arrangement 5,- en koffiearrangement 7,-.
    Samengevat kunnen we stellen dat we wederom een hele fijne culinaire middag hebben beleefd. Opvallend was dat het gezellig druk was voor een lunch op vrijdag, dat is een goed teken.

23. Spring Moon

24. Helaas kwam ik tot de constatering dat bij de grill zowel vlees, kip als vis met één tang uit de bakken gehaald wordt en ook bereid wordt door elkaar heen en nog een keer gedraaid wordt met dezelfde tang. Erg onhygiënisch en gewoon fout. Ik heb er iets van gezegd maar er werd niks mee gedaan. Wij met z'n vijven gaan er niet meer heen!

25. Met vrienden die getrouwd zijn hier gaan eten, er was een menu samengesteld en dat was top! Voor ieder wat wils en de gerechten smaakten voortreffelijk! Helaas was er iets mis gegaan met een bestelling voor spa rood, maar verder heerlijk gegeten!

26. Prima eten voor een schappelijke prijs.
    Vriendelijke bediening.
    Zeer zeker een aanrader.

27. Eten en drinken is goed, ook vriendelijk personeel. Alleen jammer dat het niet goed was doorgekomem dat wij al een dessert hadden besteld. En dit ook niet kwamen vragen maar zelf moesten aangeven.

28. Grote porties. Ala carte en 3gangen menu mogelijk.
    Zijn hier in Januari geweest. Komen zeker nog een keer terug.