Bezorgrestaurants in de buurt van First Floor

ma Gesloten
di Gesloten

1420398429 88
1643811941 86

1. Een sfeervol restaurant met prachtig uitzicht op de markt.
    Het eten viel tegen. We hadden verrassingsmenu gekozen.

2. Jeanne de Bresser

Heerlijk gegeten bij First floor!
    We hadden een prima plekje op het balkon met een gezellig uitzicht over de markt van Eindhoven. De bediening was vriendelijk en vroeg na elke gang of we het volgende gerechtje al geserveerd wilden hebben of nog even wilde wachten. Dat was heel prettig.

3. Het was al anderhalf jaar geleden dat we hier te gast waren en dat hebben we gisteravond maar eens over gedaan.
    Niet erg druk op deze vrijdag maar ja, het begin van de Pinksterdagen en dan hebben vaak mensen andere plannen.
    Het eerste wat opviel was een nieuwe, verrassende menukaart die gelukkig niet al te veel gerechten meer bood maar toch genoeg voor de gast om uit te kiezen. Less is more....
    Bedrijfsleider Jordy was niet "in the house" maar zijn vrouwelijke bemanning kon het allemaal prima aan.
    Zeer vriendelijke bediening met oog voor de wensen van de gast. En een vrolijke lach doet immer goed....
    Op de gerechten was niets aan te merken en de cappuccino ( met een likeurtje ) was van een zeldzame kwaliteit. Deze zwoele avond hadden we een tafeltje op het grote halfronde balkon met direct zicht op de levendige markt van Eindhoven. Heerlijk toeven en soms een rokertje tussendoor.
    Het nagerecht bevatte een in chocolade geschreven boodschap voor mijn tafelgenoot die daardoor zichtbaar geroerd was. Met op de achtergrond de twee bediendames die uiteraard in het complot zaten om deze verrassing mogelijk te maken.
    Een joviale kok in de verte met opgestoken duim completeerde het lachende geheel.

Al met al een superavond in een restaurant welk alleen maar positieve recensies verdient.

Een absolute aanrader!!

4. Vertaal van English naar Nederlands

Heerlijk gegeten! Prettige bediening.
    De kaart zou wat uirgebreider mogen, er is weinig keuze, ook in de sausjes.
    Verder nog een opmerking: doe iets aan de dames wc, ziet er zeer onsmakelijk uit!

5. Ralph 20 punten

Het was niet heel druk bij binnenkomst dus tafeltje vrij op het balkon, dat was een plus punt. Kun je mooi af en toe naar voorbijgangers turen. Bediening heel vriendelijk. Eten smaakte ook erg goed en je zag dat t met liefde was gemaakt. Alleen het duurde wel erg lang. 30 min op dessert wachten terwijl er 6 klanten zitten, vind ik lang. Ik ga er nog wel een keer terug.

6. Liza van Calis

8. Karina Papen

9. Super lekker gegeten! Mooie locatie en vriendelijke mensen. Een dikke aanrader!

10. Mooie tent, lekker eten, bediening vriendelijk maar traag, stond alleen. Gerechten duurde ook lang.

11. Heerlijk gegeten vanavond. We hebben beiden het verrassingsmenu genomen.
    De borden waren mooi opgemaakt en de porties waren precies groot genoeg. De tijd tussen de gerechten ook prima. Verder is het restaurant gezellig ingericht. De bediening plezierig.

We hadden bij de Jumbo gespaard. Dat resulteerde in een rekening van 38,50. Prima voor wat we gegeten en gedronken hebben.

Echt een aanrader!! We komen ook zonder kortingsbonnen nog een keer terug.

12. Stef

13. Fintan van Berkel

14. Fintan van Berkel

Wat een verrassend (ver)fijn(d) restaurant in hartje Eindhoven. Niet alleen qua eten, maar ook qua sfeer en service. Aanrader!

15. Bollebuik

Op goed geluk aangeschoven in dit restaurant aan de Markt te Eindhoven. Na voor-, hoofd- en nagerecht kunnen wij concluderen dat dit "verborgen" restaurant een aanvulling is op de culinaire keuzemogelijkheden in Eindhoven. De gerechten werden netjes opgediend en waren zeer smaakvol. Porties juist van formaat, niet te klein, niet te groot en begeleidend glaasje wijn was ook prima in orde. Ik zou niet twijfelen om bij een volgende bezoek aan het centrum van Eindhoven opnieuw voor First Floor te kiezen.

16. Monique Abu E'id

Uit nieuwsgierigheid samen met mijn dochter naar binnen gelopen om gezellig samen te tafelen. Wij waren verrast hoe gezellig de ruimte was aangekleed. De ruimte is leuk ingedeeld en als je een plekje bij het raam hebt, heb je overzicht over het hele marktplein. Helaas waren de raamtafels al gereserveerd..

We hebben allebei gekozen voor het driegangen verrassingsmenu. Het was geen probleem toen mijn dochter zei dat ze niet verrast wilde worden met vis..Het eten was goed verzorgd, smaakvol, goed samengesteld en de borden waren mooi opgemaakt. De bediening was super, beleefd, alert en attent. Wij komen zeker nog veel vaker hier eten!

Wel heb ik nog een tip! Misschien kan er op de tafel een briefje gelegd worden met de wificode, dan had ik ook meteen reclame kunnen maken tijdens het tafelen. Wij hebben geen internetabonnement op onze telefoon, maar wel een telefoon met wifi..

17. Vanavond samen met mijn vriendin gegeten bij First Floor. Ter gelegenheid van de Couverts Dinerweek hadden we er gereserveerd en het bijbehorende menu genomen. Dat is wel elke euro meer dan waard. Ondanks dat het niet druk was op deze maandagavond was de service erg vriendelijk en snel. Het eten was ook absoluut boven verwachting. Voor 25 euro (3 gangen) verwacht je over het algemeen onbewust wat minder, maar ze gebruikten het juist als het perfecte visitekaartje. Helemaal geslaagd! Lekkere kreeftenbisque, fantastisch stukje iberico, lekkere wijn en top merengue achteraf.

18. Afgelopen weekend hebben wij hier met vier personen gegeten. Ik had op de website wel een algemene indruk van First Floor gezien, en was bij binnenkomst blij verrast met de mooie, moderne en toch warm aanvoelende inrichting.

Het was nog erg rustig en we mochten zelf een tafel uitzoeken, en gekozen voor tafel binnen, vlak aan het balkon, met schitterend uitzicht over de markt.

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik meestal eet in restaurants waarbij de gemiddelde voorgerechten en hoofdgerechten circa €5 goedkoper zijn dan bij First Floor maar ik geef als prijs/kwaliteit een 8 als cijfer. Dit omdat de borden heel mooi zijn opgemaakt, en het eten ook echt lekker was.

Wij hebben allemaal gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu, wat naar mijn mening heel goed geprijsd is (€26,75).
    1e gang: gebakken slibtongetjes met rucula - 2e gang: aspergesoep met een grote ravioli met visvulling, apart maar heerlijk van smaak. Daarna nog een amuse van het huis, iets van vis met room, weet niet meer precies wat... maar ook erg lekker.

Het hoofdgerecht was een hertenbiefstuk (met nog een aantal andere gerechtjes op het bord, waarvan ik de naam niet weer weet). Ook het hoofdgerecht was heel mooi opgemaakt en was heerlijk.

Bij het hoofdgerecht hadden naar mijn mening bijvoorbeeld wel wat spicy wedges geserveerd mogen worden. Deze waren overigens wel als bijgerecht te bestellen. Maar wellicht maak ik deze vergelijking met restaurants waar ik normalitair eet, waar standaard schaaltjes met friet, gebakken aardappels of spicy wedges worden geserveerd.

Het nagerecht was een heerlijke zelfgemaakte chocoladetaart met walnootvulling... veruit het lekkerste nagerecht wat ik ooit heb gegeten!

Conclusie: First Floor is zeker niet te vergelijken met een standaard restaurant/eetcafé, bijzondere/aparte/mooie/heerlijke gerechten in een mooie ambiance en een zeer vriendelijke bediening.

19. Goede sfeer, lekker eten, vriendelijke bediening. Met vijf personen gegeten. Allemaal driegangen menu en meerdere drankjes. In totaal EUR 177 betaald. Dat was het waard!

20. Ida Smailbegovic

21. Wij hebben gebruik gemaakt van het 4-gangen verrassingsmenu. Allereerst kregen we de sashimi van tonijn, ossenhaas en rode biet met geitenkaas (heerlijk). Daarna een kippensoep met kokos en selderij (ook echt heerlijk). Daarna nog een lekkere amuse tussendoor (champignon met spekjes e.d.) maar het hoofdgerecht viel (na de voorgaande culinaire gerechten) erg tegen. Mijn partner had kip teriyaki, kip was droog en geen goede kwaliteit kip. Ook zat er verder geen saus of iets bij waardoor de kip droog bleef. Ik had zelf kabeljauwfilet, was ook een beetje saai. Zat smaak aan door de saus die erbij zat maar verder niet veel bijzonders. Het nagerecht was wel weer lekker, ze;fgemaakte tiramisu met bastognekoekjes.

Het hoofdgerecht was dus erg jammer maar verder was het echt heerlijk. Rode wijn nummer 3 op de kaart ook heerlijk.

22. Yvonne 698 punten

Gisteren met een sweetdeal bij First Floor gaan eten. Wat een verassing om zo'n restaurant aan te treffen op de eerste verdieping van het Crown Hotel. De ingang van het hotel doet namelijk niet zo modern en fris aan, maar daarintegen het restaurant wel. Dit was modern en gezellig ingericht.
    We werden ontvangen door een jongeman en kregen een tafeltje aangewezen in het restaurant. De gastvrouw kwam het menu uitleggen en we kregen de wijnkaart digitaal aangeboden op een Ipad (leuke touch, nog niet eerder gezien).
    Via de sweetdeal kregen we een vier-gangen verassingsmenu. Het voorgerecht was heerlijk en bestond uit drie koude hapjes. Ook werd er rekening gehouden met speciale wensen. Hierna volgde een oosterse kippensoep, ook erg goed qua smaak. Voor het hoofdgerecht had ik gekozen voor vis en mijn partner voor vlees. Beide borden waren mooi opgemaakt en het smaakte heerlijk. En het toetje was een goede afsluiting van dit diner. Omdat het vier gangen zijn, waren de porties van voldoende grootte, dus dit was mooi op elkaar afgestemd.
    Wij gaan zeker binnenkort nog een keertje eten bij First Floor. Ik heb nog even op de menukaart gekeken toen we naar huis liepen en er staan veel gerechten op die ik nog wel een keertje wil proberen.

23. Dolf Hulshoff

Voor de tweede keer met z'n vieren bij First Floor gegeten. Het was weer een feestje!! We hebben genoten van een heerlijk drie gangen keuzemenu met bijbehorend wijnarrangement. Alles was weer prima verzorgd. Lekker eten, heerlijk glas wijn en een perfecte bediening.

24. Met een sweetdeal op een vrijdagavond bij first floor gaan eten, het is een mooi restaurant met een sjieke uitstraling. We werden ontvangen door een jongeman die nogal stoicijns overkwam, gaf mij niet echt een welkom gevoel, misschien omdat we met een kortingsbon kwamen eten? Heeft netjes en correct alles uitgelegd.
    Het eten is prima, en netjes verzorgt, alleen voor een normale eter aan de weinige kant. Het voorgerecht was van goede kwaliteit, maar doordat het zo weinig is kun je de smaak nauwelijks opnemen, omdat het al op is. De soep was lauw, het ene bord zat geen kip in en het andere boordevol kip, en als we dan toch de puntjes op de i gaan zetten, kan dit niet voor een sjieker restaurant, als je 4 borden serveert horen dat 4 identieke borden te zijn. Bij het ene hoofdgerecht waren babymaisjes aanwezig en het andere bord had er geen, zo ook met de peultjes. De serveerster was netjes, maar gaf mij geen welkom gevoel. Het was prima voor de prijs van 13,50 maar voor het volledige bedrag zou ik zeker niet teruggaan.

25. Op 27 januari heerlijk gegeten bij restaurant First Floor. Een vier-gangen menu hadden we en alle gangen waren even lekker. Verder een leuke inrichting en goede bediening. Voor herhaling vatbaar!!

26. Gisteravond met vieren gegeten bij First Floor.
    De toegang is een beetje moeilijk te vinden (via de ingang van hotel Crown Inn naast cafe de Carrousel).
    Als je eenmaal binnen bent dan wacht je een echte verrassing!! Een hele gezellige, moderne inrichting met een mooi uitzicht over de Markt.
    De bediening is vriendelijk en goed. Het eten was "anders dan anders", verrassende combinaties, mooi opgemaakt en dit alles in combinatie met een heerlijk glaasje wijn en koffie met... maakte het helemaal af.
    Het was een perfecte avond en we komen zeker terug!

27. Met de socialdeal bon deze keer dicht bij huis geweest. Gewoon even een keer wat tussen door.. maar dit restaurant verdient zeer zeker een warme aanbeveling:

- We zijn totaal overdonderd door de prijs kwaliteit verhouding.
    - Het is was moeilijk te vinden, door de smalle ingang.

First Floor staat tot op heden op nummer 1 op mijn lijstje mbt prijs/kwaliteit. Het eten was heerlijk, de smaken goed gecombineerd, de porties goed. Ook de service was van het niveau wat je verwacht bij een restaurant dat 5 keer zo duur is. Het geheel is echt af, 4 gangen en een extra-tje.

De mensen die er werken zijn enthousiast dat stralen ze uit.

De sfeer is de omschrijven als casual-chic.

Buiten is er ook een leuk klein balkon, waar je uitkijkt over de markt van Eindhoven.

Er is geen twijfel mogelijk dat wij zeker nog vaker terug komen, dit wil je delen met je vrienden die van lekker eten houden.

Kortom: Lekker, vriendelijke service en zeker niet duur.

28. Vandaag heerlijk gegeten bij dit restaurant. Wij hadden via sweetdeal een bon voor een 4-gangendiner, en dit was echt heerlijk. Lekkere prosecco en wijn gedronken. Ook de ambiance en de bediening waren erg goed. Wij komen hier zeker terug.

29. Bijzonder goed gegeten met een erg goede en vriendelijke bediening.
    Zeker de moeite waard en ook voor de prijs hoef je het niet te laten.
    Een aanrader!!

30. Gisteren met de social deal bon gegeten. Weer eens echt waar voor je geld/bon!
    Geweldig. 4 gangen 13 euro. Vooraf rauwe tonijn met zeewier salade en wasabi. Rode biet met warme geitenkaas en balsamico en een rauw biefstukstukje met een sausje, smaakt als carpaccio. Dan een heet apart soepje met limoengras,kip en kokosmelk. Dan als extraatje een gevulde champignon met roomkaas en spekjes. hoofdgerecht zeebaars met een heerlijke safraansaus,seizoensgroenten en een heerlijke truffelpuree en friet. Nagerecht vanilleijs met bruine cholcolade laag en warme witte chocolade. Alles was echt perfect bereidt! Goede garing van alles. Het ziet er binnen heel leuk en gezellig uit en je kijkt mooi weg over de markt. De prijs kwaliteit krijgt van mij een dikke 10, want die 13 euro was alleen het voorgerecht al waard! Wij komen volgende week weer terug!

31. Gisteren gegeten en echt genoten ! Leuke sfeer, heerlijk eten met verrassende combinaties , heerlijke huiswijn en zeer relaxte, gezellige bediening ! Je voelt je echt gast . In de meeste restaurants waar ze dit "luxere " eten uitserveren is het meestal wat stijfjes en zit ik niet op mn gemak , hier is het het tegenovergestelde ! Echt een aanrader !!

32. Heerlijk gegeten, goed huiswijn en een gezellige sfeer. Vriendelijke bediening met goede initiatieven

33. Heel erg lekker gegeten! Aangename sfeer en de prijs/ kwaliteit verhouding is uitstekend! echt een aanrader!!

34. Heerlijk 3 gangen verassingsmenu gegeten! Echt een aanrader.. Ook de wijnen zijn zeker de moeite waard.. Hele gezellige en warme sfeer.. Kortom een aanrader in hartje centrum!