Zarzo in Eindhoven

1383931980 95
1419562337 81
1451953570 89
1455192694 89

1. Met de komst van top sommelier Ruben Kwakman is een bezoek aan Zarzo voor mij nog aantrekkelijker geworden. We wilden wel een plaatsje onder in het restaurant, het werd er een in het nisje op de bank met uitzicht op de keuken, leuk.
    Als aperitief een frisse Riesling 2015 van het huis Sieben die erg goed beviel. De eerste twee amuses stonden zo op tafel, keurige gepresenteerd. Passievrucht gevuld met een crème van koffie en krokante quinoa afgewerkt met een schuim van snijboon. Lekker lepelen, heerlijk fris, mooi naast de Riesling.
    Ernaast een zoete Spaanse peper gevuld met Parmezaanse kaas en een krokantje van kippenhuid, mooi hoog op smaak.

We maakte een keuze uit het menu, Adrian adviseerde de upgrade naar de sparerib. De wijnkaart wilde ik wel inkijken. Dit is inmiddels een indrukwekkend boekwerk geworden met ruim 800 wijnen. Spanje en Bourgogne zijn royaal vertegenwoordigd, verder wijnen van over de gehele wereld. Prijzen zijn van zeer toegankelijk tot exceptioneel, dan heb ik het over de Romaneé Conti 2014 die je voor 9850,- mag nuttigen. (Op internet is ie zelfs nog kostbaarder)

Verder met een dichtgevouwen plak koolrabi waartussen karnemelk, roos en roze peper uitgeserveerd op ijs. Heerlijk fris met verrassende smaken en aangename bite.
    Ernaast een krokantje met ijs van gezouten blauwe bes afgewerkt met tuinkers, erg smaakvol.

Een gezouten olijfoliebroodje werd uitgeserveerd op een massieve beker die gevuld was met een kruidige dip waarin mierikswortel. Het broodje was keurig voorgesneden, de dip was heerlijk.

De laatste amuse was een cocktail van spicy cantaloupe meloen die we met een rietje, waarin een klein muntblaadje zat, konden opzuigen. Wow, verrassend lekker.

De eerste begeleider werd op een hele duidelijke wijze gepresenteerd door Ruben Kwakman. Een Vinho verde 2015 van Figurao, uitbundig aroma met een toets van lentebloesem, in de mond sprankelend fris met toets van vlierbloesem en een hele elegante afdronk. Uit de keuken een keurige presentatie. Als basis een stukje prei met stukjes komkommer, hierover waren scheermessen gedresseerd. Het geheel was afgewerkt met krokantjes van mais, kleine stukjes muntblad en aji (saus van groene pepers). Delicate smaakjes met leuke accenten door de munt en een aangename bite door de mais. Een zomers gerecht waarbij de sprankelende wijn naadloos aansloot. (9.4)

Over naar een licht teruggekoelde Madeira gemaakt van Malvasia van het huis Barbeito, lichte amberkleur, complex en rijk met toets van honing en amandelen, vanwege de temperatuur een goede zoet zuur balans. Op een mooi bordje het ribstuk van het Ibérico varken ernaast een shiso blad waarop stukjes biet en partjes van Kalamata olijf, aan tafel afgewerkt met schaafsel van bevroren eendenlever die over het gerecht smolt. Het ribstuk was mooi hoog op smaak met een zeer zachte textuur, met het garnituur kon ruim voldoende worden afgewisseld, de Madeira was keurig in balans. (9,5)

Over naar Spaans rood met een Gegant del Vi 2014, verfijnd en complex met kruidigheid een zachte afdronk. Op een mooi handgemaakt bord twee bereidingen van lam. Plakjes filet van de rug, bereid met paarse mosterd en een krokant stukje van de buik, ernaast gele courgette gevuld met antiboise van tomaat en een rolletje van rijstvel gevuld met verse groene blaadjes en afgewerkt met stukjes ansjovis en feta. Het geheel werd overgoten met een eigen jus op smaak gebracht met crème fraise en daslook. De cuisson van het vlees was prima, dit combineerde prima met de frisse jus. Het stukje van de buik was heel speciaal, het krokantje was heel hoog op smaak het vet eronder was heerlijk sappig terwijl het vlees een beetje droog was. Het garnituur was erg goed gemaakt, de salade in het rijstvel heeft zelfs indruk gemaakt. De heerlijke wijn was een schot in de roos, genieten. (9.7)

De dessertwijn was een Spaanse Gomariz 12 gemaakt van Treixadura 2015 in een traditionele Duitse spätlese stijl. Elegant met tonen van tropisch fruit. Op een speciaal bord een compacte presentatie. Als basis mascarpone, erop stukjes verse witte aardbei en gezouten tomaat afgedekt met een granité van basilicum en dunne zoetzure plaatjes van aardbei. Een verrassend goede smakencombinatie, lekker fris en relatief weinig suikers met een aangename textuur. De wijn sloot hierbij keurig aan. (9.6)

Als afsluiter nog een uitstekende espresso met een viertal keurig gepresenteerde friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd met Ruben Kwakman in de hoofdrol, keurige presentaties van wijn en spijs op een hele correcte duidelijke wijze met gezelligheid en bescheidenheid. Een echte aanwinst voor het toch al erg sterk team.

Prijs-kwaliteitverhouding was zeer goed tot uitstekend.

Samengevat een geslaagde middag met culinaire bereidingen en mooie wijnen in een sfeervolle ambiance. Een absolute aanrader voor de wijnliefhebber die bij een buitengewone wijn bijpassende gerechten kan krijgen. Maar zeker ook voor de levensgenieters en fijnproevers.

2. Groep van 7. 1 1/2 uur moeten wachten op 1e gerecht, 2 van ons kregen hun gerecht later dus de rest begon maar vast, 30 euro! voor water wat maar bijgeschonken werd zonder te vragen, matige service, kortom, teleurstelling en absoluut niet sterwaardig!

3. Ik ben hier met een grote groep mensen gaan eten maar ik vond het beneden alle maat. Het eten was goed (niet super) maar alles eromheen gewoon niet goed. Liters water werd aangevuld en daardoor in zelfde glas continu lauw water. Tafel werd niet 1 keer schoongemaakt, geen sfeer, 5 verschillende bediening, gewoon een ronduit matige ervaring. Jammer

4. Te gaan eten in dit restaurant was een suggestie van de Butler van Eet.nu. We hadden een tafel voor de lunch gereserveerd en werden vriendelijk ontvangen.

Eerst hadden we een drankje genomen in de lounge. Daar werden al wat amuses geserveerd. Deze waren erg lekker en bijzonder. De tafel was netjes gedekt en we zaten dicht bij de open keuken waar alles gesmeerd liep. We kozen voor de 5 gangen lunch die uitstekend was. Heerlijke gerechten met veel aparte en originele smaken. Ook de bijpassende wijn was prima.

De service kon ook niet beter. De bediening was erg behulpzaam. Ze hielpen me meerdere keren met de lift.
    Al met al was het een hele fijne maaltijd en een hele fijne middag en de ster hebben ze zeker verdiend. We komen snel weer terug.

5. Heerlijk gegeten. Informele sfeer, maar daardoor niet minder professioneel.

Qua eten zijn we enorm fan van een zaak in Nijmegen. Daar vinden we het nog net wat verfijnder. Een hele goede tweede tot nu toe in ons favorieten-lijstje dus! Mooie smaakvolle gerechten, prachtige bijpassende wijnen. Gedurfd samengesteld.

Heerlijke ambiance. Prettige moderne sfeer. Geen zakelijkheid, maar gezelligheid en toch schurkend tegen het topsegment! Verwacht geen grote vullende gerechten, maar bestel veel kleine gangen en laat je verrassen door kunstwerkjes vol smaakexplosies. Top!!

6. Afgelopen Valentijnsdag heerlijk gegeten bij Zarzo in een ongedwongen, gezellige sfeer. Prachtige gerechtjes, mooie smaaksensaties en een lust voor het oog.

7. Afgelopen donderdag gaan eten bij dit super restaurant. Geweldige ervaring en zeer speciaal. Uitstekende kwaliteit en geweldig vriendelijk en kundig personeel. Zeer de moeite waard.

8. Gisteravond voor het eerst gegeten bij Zarzo in Eindhoven. Al weleens van gehoord maar nooit zelf beleefd.

Met onze vrienden werden we ontzettend hartelijk ontvangen en begeleid naar de chefs table. Wow wat ontzettend leuk om de jonge keukenbrigade zo op elkaar ingespeeld aan het werk te zien. Het bedienend personeel is stuk voor stuk vriendelijk netjes en heeft kennis van zaken.

Het eten... we hadden gekozen voor een 5 gangen menu met bijpassende wijnen was in één woord top. Prijs kwaliteit verhouding helemaal in balans.

Onze conclusie van deze avond is dat restaurant Zarzo zeker sterwaardig is!!

9. Tim van de graaf

Een restaurant uit duizenden. Een parel van Eindhoven. Vandaag voor t eerst bij Zarzo gegeten, en zeker niet de laatste keer! De gerechten zo mooi en fijn qua smaak. Maar vooral de bediening die het verschil maakte, met passie, gevoel en een persoonlijke touch! Je word hier compleet in de watten gelegd. Chapeau! Een heerlijke middag of avond uit! Dankjewel Zarzo & team!

10. We hebben gister gegeten bij Zarzo. Wat te vieren, dus we wilden wat bijzonders. Over Zarzo hadden we goede verhalen gehoord, maar eens proberen dus!

Bij binnenkomst werden we verrast door de prachtige zaak. Dat beloofde wat.

Direct werden we naar onze tafel geleid en werd de gastheer van vanavond voorgesteld. Die beste meneer hebben we de rest van de avond niet meer gezien.

We bestelden een glas bubbels en de eerste amuse kwam, daarop volgende er nog een aantal. Allemaal bijzonder en lekker.

Het daadwerkelijke 4-gangen diner heeft kleine porties, we hadden aan het einde van de rit eigenlijk niet voldoende gegeten. Het hoofdgerecht liet erg lang op zich wachten, waardoor we pas om 22.15u aan het hoofdgerecht zaten. De wijnen (van het wijnarrangement) waren, op de rode wijn bij het hoofdgerecht na, erg lekker. Het eten was goed en bijzonder, maar kleine porties.

Wat ons erg stoorde was de bediening die om ons heen rende, met de open keuken waar ook veel activiteit is, was het heel erg rommelig om je heen. De borden werden soms echt onder je neus geduwd. De uitleg bij de gerechten en de wijnen was door de belabberde akoestiek niet te verstaan. Je hebt het idee dat je in een eetcafe zit waar ze hele goede gerechten serveren.

Toen wij dit aangaven en vertelden dat mijn vriend aan een oor wat minder hoort, kregen we te horen dat we dat even hadden moeten aangeven bij de reservering. Normaal levert dit nooit problemen op, en we waren voor het eerst bij Zarzo. Hoe konden we weten dat de zaak zo rumoerig zou zijn?!

Toen we de rekening kregen schrokken we lichtelijk. De prijs/kwaliteit is uit verhouding. De chaos van de zaak doet afbreuk aan de kwaliteit, en daarom vonden wij het deze prijs niet waard. Je kunt in Eindhoven en omgeving voor dit geld veel beter eten en wordt dan vooral veel meer in de watten gelegd.

11. Schitterend sfeervol pand, met tafels die richting de open keuken zijn opgesteld. In het begin wat onwennig, maar na een tijdje voelt het alsof je middenin het productieproces zit. Het eten is heerlijk, met originele gerechten en prachtige presentatie. De wijnen zijn goed gekozen en verrassend van smaak. Het kaasplankje was fantastisch, nog nooit zo'n geweldige selectie kazen bij elkaar geproefd.

De bediening is overwegend professioneel en vriendelijk, hoewel er enkele missers werden gemaakt op de avond. Grootste euvel was dat het tempo inconsistent was, een punt van aandacht.

De prijs van het eten is wat hoog voor een restaurant dat zijn eerste ster nog niet verdiend heeft, maar wellicht is dit een kwestie van tijd. Ik vond de ervaring de kosten wel rechtvaardigen.

Wat betreft kleine porties: dit zijn normale porties in het segment, naar mijn ervaring. Na een vijfgangenmenu hadden wij prima gegeten.

12. Nadat we een dag eerder teleurgesteld waren vertrokken vanwege de lange wachttijd, werden we de volgende dag door de eigenaar uitgenodigd om op kosten van de zaak terug te komen. Dankzij dit gebaar hebben we alsnog heerlijk kunnen genieten van het sfeervolle interieur, de uitstekende service en bovenal de werkelijk voortreffelijke gerechten.

13. We hebben hier in januari gegeten. Het was zeker niet slecht, maar naar onze mening kon het hoge prijsniveau niet helemaal worden waargemaakt.

Het meest interessant waren de amuses. Allemaal origineel, niet allemaal even geslaagd, maar dat mag. Amuses zijn het experimenteerpodium van de chef. Maar toen hadden we het leukste eigenlijk wel gehad.

Het voorgerecht van krab was van mini proporties (eigenlijk meer een amuse) en had niets verrassends. Het garnituur van een paar jonge slablaadjes. Geen woorden verder aan vuilmaken.

Daarna kwam het buikspek. Uitstekend gegaard en de lekkerste gang. De vis die erna kwam was ronduit saai (wel goed gegaard, maar gewoon niet spannend).

Wat echt niet kan voor dit prijsniveau zijn de kleine porties. Na 4 gangen en 230 euro mag je niet met honger van tafel gaan. Dat kán gewoon niet.

Eén van de redenen om dit restaurant te bezoeken was de aankondiging dat het hier om een moderne Spaanse keuken zou gaan. Ik heb toch lang op het Iberisch schiereiland gewoond, maar ik kon het niet ontdekken. De keuken leunt toch sterk op zuivelsauzen en dat heeft niets Spaans, maar is eerder gewoon Frans.

Was er dan niets goed? Natuurlijk wel. De bediening was afwisselend hartelijk en formeel, maar correct. De zaak is prachtig en de jonge en enthousiaste sommelier verdient een extra pluim.

We komen echter niet snel terug. Voor dit prijsniveau is beter te vinden.

14. 2e bezoek aan Zarzo en nummer 3 gaat zeker komen! Weer waanzinnig goed gegeten en gedronken.. chapeau!

15. harm van zon

Wat een verwennerij… Zarzo is een stijlvol ingericht restaurant. Modern design met industriële tonen. Het restaurant bestaat uit een 2 verdiepingen. Op de begane grond is een loungebar en een ruimte met meer privacy waarin een grote eettafel staat. Op de benedenverdieping is het restaurantgedeelte, zo gezegd.

Als aperitief namen we een cocktail, waarbij de non-alcoholische versie echt fantastisch was. Niet alleen de geijkte zoete sappen combinaties, maar spannende kruidige smaken. Zeker een aanrader.

De kaart bestaat uit een aantal menuopties en een kleine lijst à la carte gerechten. Wij kozen voor een 5-gangen menu. Na een 5-tal amuses, die alleen al een bezoek waard zijn, waren we los. Vijf fantastische gerechten met duidelijke Spaanse roots. Mooie combinaties, verse ingrediënten en betoverend mooi opgediend. Alle elementen perfect gegaard en apart op smaak gebracht. Er is duidelijk aandacht voor detail en drang naar vernieuwing. Gemarineerde paprika met koffieschuim, langzaam gegaard buikspek met kuit en aardappelcrème, snoekbaars met augurk, paling en kalfstong en ga zo maar door. Weergaloos.

Het wijnarrangement was van hetzelfde niveau. Wijnen met veel karakter, die een perfecte symbiose vormen met de gerechten. Een knap staaltje werk van de sommelier. De bediening is keurig, zonder al te formeel te zijn. Ook is het tempo waarin de gerechten komen prettig. Niet te snel, maar we hebben ook niet lang hoeven te wachten.

Het enige minpunt vonden wij de open keuken. Het is leuk om een kijkje in de keuken te krijgen en het getuigd van zelfvertrouwen je zo bloot te stellen aan je gasten. Maar de keukenbrigade leek bij tijden een beetje ongeorganiseerd en maakten redelijk wat geluid door te praten en te koken. Hierdoor konden wij niet altijd een fijn gesprek voeren en verbrak het soms de sfeer bij ons aan tafel. Nu zaten wij met ons tafeltje ook zeer dicht op de keuken. Misschien heb je minder of geen last als je verder weg zit. Voor ons zou het in ieder geval wel wat rustiger kunnen.

Maar dit neemt niets weg van het feit dat het een fantastische ervaring was en zeker voor herhaling vatbaar. Gaat heen en geniet!

16. Met 8 personen hier gegeten. Vooraf hele hoge verwachting die grotendeels zijn waargemaakt. We werden zeer gastvrij ontvangen en omdat het nog rustig was kregen we een rondleiding door het restaurant. De zaak is prachtig ingericht en heel sfeervol.
    Ieder van het gezelschap koos uiteindelijk voor het 6-gangenmenu met een bijpassend halve glazen wijnarrangement. De gerechten waren prachtig opgemaakt en smaakten heerlijk. Ook de geschonken wijnen waren heerlijk, al waren twee combinaties niet helemaal optimaal, de geschonken wijnen waren iets te zoet voor het gerecht. Afzonderlijk heerlijk, maar in combinatie minder.
    Het enige echte minpuntje vonden we de snelheid. Vooraf hadden we aangegeven dat we, wegens openbaar vervoer, uiterlijk om zo'n 23.00 uur weg wilden gaan. Dat leek ons voldoende tijd omdat we er iets over zessen waren. Achteraf bleek dat toch niet voldoende te zijn, pas na twaalf waren we klaar om te vertrekken. Meerderheid van ons gezelschap heeft dan ook uiteindelijk een taxi moeten bestellen om nog thuis te komen. Een uur per gang vonden we dan ook te ruim en we hebben meerdere momenten gehad waarop we voor ons gevoel echt aan het wachten waren. De bediening was echter zeer vriendelijk en correct dus dit ene minpuntje is ze wel weer vergeven.

17. Helemaal top! Wij hebben hier zaterdag 12/10 voor het eerst gegeten. Was nieuw voor ons alle vier. Wat een prachtige ambiance! Modern & strak, industrieel maar toch ook warm. Wij zaten in de serre, het was net of we in een mini restaurantje zaten, heel knus. Personeel was top. En dan het eten.. spannend, verrassend, smaakvol, echt heel goed! Wij waren ook in goed gezelschap, dat maakte de avond helemaal af. Wij komen zeker terug!

18. Super lekker en niet te grote hoeveelheden. Ook erg origineel. Adriaan is ook echt een hele leuke gastheer. Een aanrader dus!

19. Jerphaas

20. Gisteravond (13-0402013) gegeten bij Zarzo.
    Buitengewoon gastvrij inhaal.

We hebben heerlijk gegeten (3 gangenmenu - 35 euro!!). De bediening was erg vriendelijk en attent. Kwaliteit van het eten (en drinken) erg goed en vaak verrassende combinaties van smaken.
    De eigenaar leek overal te zijn om het zijn gasten naar de zin te maken.
    Kortom, wij vonden de prijs/kwaliteit prima. De inrichting mooi modern en kwamen na 2 1/2 uur erg tevreden thuis.
    Ik ga zeker gauw terug en vind Zarzo een echte aanwinst voor Eindhoven!

21. Het eten was apart lekker en met zorg gemaakt. Sfeer restaurant; koel en kill. Personeel; sommige mannen in de bediening chagerijnig en niet echt de meest vriendelijkheid zelve op een paar koks en jonge gozers na die waren echt heel aardig. Een ervaring met een dubble kant, zowel negatief en positief. Negatief; erg snel eten, je bent er in een uur klaar. Prijs is vrij hoog maar eten culinair erg goed.

Tja, dubbele ervaring. Zou zeggen probeer het zelf eens. Eigenaar erg vriendelijke jongen ! Die echt wil dat het gaat werken, chapeau!

22. wouter joosten

Vandaag uitgebreid geluncht met mijn familie. De ontvangst was goed: er kwam meteen iemand bij ons die onze jassen aan nam en ons naar de tafel bracht. Voordat we iets gekozen hadden kregen we enkele hele lekkere amuse's en daarna kregen we de kaart. Je kon kiezen uit een 3,4,5 of 6 gangenmenu. Het eten was super lekker en de gastvrijheid was heel goed en de service ook. Het was ook leuk om die koks te zien werken, hoe ze alle gerechten maakten. Ik vond de combinatie's van wijn en spijs bijzonder. Na het eten kon je ook nog boven zitten voor een kopje koffie of nog een glas wijn. Kortom lunchen bij Zarzo is een bijzondere belevenis. Adrian en team bedankt.

23. Bart