Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Terschelling West verdeeld zijn.

1. Syb

Op 7 januari met z'n tweeën hier gegeten.

Als hoofdgerecht kozen we Varkenshaas met champignonroomsaus en Kipsaté. Alles werd geserveerd met frietjes en salade. De varkenshaas was uitstekend gebakken (gegrild) en zoals het hoort nog een beetje rosé van binnen. De champignonsaus was prima op smaak. De frietjes waren perfect knapperig van buiten en zacht van binnen. De salade was heerlijk met zongedroogde tomaatjes en olijven. De kipsaté was lekker mals met een heerlijke pindasaus. En hierbij ook de salade en frietjes. We wilden hierbij de Pinot Grigio drinken maar die werd alleen per fles geserveerd en niet per glas. Dus kozen we voor de Mansay, Vin de Pays d’Oc. Overigens een uitstekende wijn.

Als nagerecht kozen we de Crème brûlée en Dame blanche Crème brûlée was zoals ie hoort te zijn: heerlijke custard met een gecaramelliseerd suikerlaagje. Precies goed met de brander bewerkt. (wil nog wel eens verbranden...). Mijn partner vroeg bij de Dame Blanche of er advocaat bij was. Dit was geen probleem.

Conclusie: Uitstekend restaurant, heerlijk eten voor een schappelijke prijs en uiterst vriendelijke bediening in een sfeervolle ambiance.

2. A.verstraaten

Heerlijk gegeten jammer dat je in z’n restaurant 5,50 voor water moet betalen.

3. Bas de Jong

Wow! Erg mooie ervaring. Het eten is verrassend en lekker (keuze uit 4 of meer gangen), bij elke gang een passende wijn met mooi verhaal, de combinatie is in elk gerecht passend. Achteraf jammer dat we voor 4 gangen hebben gekozen en niet meer, ben erg benieuwd naar de rest!

4. 3 gangen menu genomen. Voorgerecht en hoofdgerecht waren uitstekend. Toetje was teleurstellend.
    Nadat de keuken uitgewerkt was dreef er vanachter uit de zaak rook het restaurant binnen. Rokend keukenpersoneel? Jammer en hinderlijk.

5. Familie van Grafhorst

Perfecte avond. Uitstekende gastheer en vrouw. Uitmuntende keuken met zeer fraai opgemaakte gangen welke allen ook fantastisch smaakten met de juiste wijnen erbij. Alleen maar complimenten.

6. Heerlijke tapas, een goede prijs kwaliteit verhouding. Er hangt een gezellige sfeer en super aardige bediening! Een absolute aanrader!

7. Heel gezellige sfeer. Ondanks de enorme drukte vriendelijk personeel. Heel vriendelijke prijzen voor echt heerlijk eten en een fantastisch toetje. Aanrader!!

8. Internationaal Terschelling West

We hebben genoten van de goed,met vis, gevulde huissoep en bospaddestoelen kroketjes met frites.

Een puntje: de muziek mag wat mij betreft wel iets minder aanwezig zijn.

9. Internationaal Terschelling West

Theo

10. Theo

11. Een geweldig goede ervaring. We hebben niets opgemerkt van de negatieve reacties. We zaten naast de open keuken waar een ontspannen sfeer was maar wel binnen normale tijd het eten uit kwam. Goede voorbereiding is het halve werk. Alles goed op smaak en genoeg. Salade niet mee besteld. De frites waren lekker maar eigenlijk niet nodig.
    Terschellinger spekkoek als dessert was een waardige afsluiter. Tot ziens!

12. Internationaal Terschelling West

Goed restaurant heerlijk eten en goede service!

13. Klaas-Jelle Koffeman

Als regelmatige gast op Terschelling, is de Bras een van de restaurants die ik graag bezoek. Alleen of met gasten is De Bras een prima stek om een prima avondje door brengen. Goeie klik met de gastvrouwen en gastheren. Keuken is meer dan top. Mooie wijnen, check ook even wat ze buiten de kaart aan wijnen hebben staan. je kan wel eens een pareltje tegenkomen.

14. De afgelopen 14 dagen 3× gegeten het was weer grandioos eten prima, ook het goedkope stoofpotje was prima verzorgd.
    Heel vriendelijke bediening door een ieder op juiste moment vragen of je nog iets te drinken wil top.
    De prijs tov kwaliteit is prima. (Kan niet anders gaat zo door)

15. Rens blaauboer

Echt wonderbaarlijke pizza bodems. Ik heb nog nooit zo’n mooie bodem gezien!!!

16. Leuke eetgelegenheid met terras met uitzicht op de zee. Eten is heel behoorlijk en de vlielandse paella is een aanrader. Bediening was vriendelijk. Een groot voordeel is het terras dat s avonds verwarmd wordt en deels afgedekt met een doek.

17. Ambiance is super maar jammer dat er met zo weinig zorg en smaak gekookt wordt.

18. Charlotte

Super eetcafe! Echt een aanrader! Je kunt hier erg gezellig zitten! Het eten is echt heerlijk voor niet veel geld. Je krijgt echt waar voor je geld, hele porties! Toppers zijn de ossehaaspuntjes, drieluik van vis en de kipsate. Personeel is erg vriendelijk! Onze kinderen willen alleen maar eten in Storm wanneer we op Terschelling zijn! We komen zeker terug!

19. Wat een ontzettend goed eetcafé op Terschelling.
    We zijn een week op vakantie geweest op Terschelling verschillende restaurants geprobeerd maar die eetcafé steekt er met kop en schouders boven uit.
    Heerlijk eten verrukkelijke toetjes aardige en snelle bediening en betaalbaar. Tip is wel om een dag van tevoren te reserveren want het is er echt druk. Maar echt een aanrader.

20. Van der Zwaan

Bij de bestelling heb ik aangegeven, dat ik om medische redenen, heel weinig kan eten en uitsluitend een biefstukje wilde. Deze stond in een combigerecht (met vis) op een aparte "kleine" kaart voor een bedrag van € 14,95. Tot mijn verbazing werd hiervoor € 28,50 in rekening gebracht (duurste hoofdgerecht!). Ik heb geen gebruik gemaakt van de saladebar, deze was inclusief. Ik heb hier iets van gezegd, maar daar konden ze geen rekening mee houden en de tent wel sluiten.... de klant is toch koning? Ik had een behoorlijke kater en voelde mij niet gehoord! Kom hier niet weer.

3,6
  21. Roberto

Geen bijzonder eten en ook geen leuke bediening. 2 verzuurde dames die eruit zien alsof ze net van een opname voor the walking dead zijn gelopen. Ik kom er niet meer. Sorry.

3,4
  22. Roberto

Prima eten. Wat mij wel opviel onderweg naar het toiletbezoek, dat was dat de keuken erg smerig is. Slecht schoongemaakte apparatuur. Ook het RVS wel een poetsbeurd gebruiken. Overal lag ook eten. Ook hetgeen dat nog voor consumptie bestemd was. Dat staat een beetje in contrast met hetgeen je voorgeschoteld krijgt.... want dat is uitstekend.

23. Internationaal Terschelling West

Roberto

Kijk, dit is nou een tent waar je lekker kan lunchen en dineren. Niks mis mee. Prima service en kwaliteit Ga er maar heen dan kom je er zelf achter!!!

24. Tegen Valler

“We hebben nog nooit klachten gehad en bovendien zijn we tegen voedselverspilling” was de reactie van de leidinggevende toen we aangaven dat de portie Thaise groene curry met kip wel erg karig was. Drie eetlepels gekookte rijst en een kommetje curry ter grootte van een potje Olvarit. Daarnaast bleek de curry ook nog vegetarisch. Logisch natuurlijk, de kip past onmogelijk in het kleine kommetje.
    M.a.w. “Je komt met honger en je gaat met honger”. Dit alles in het kader om voedselverspilling tegen te gaan. Alleen erg jammer dat met “geldverspilling” van de gasten geen rekening wordt gehouden.
    Kleine porties versus grote bedragen.

2,1
  25. Angeline

Wij hebben heerlijk gegeten!! We hadden een combi-schotel met gamba's, zeebaars en een biefstukje. Alles zeer smaakvol. Daarbij seizoensgebonden groenten en een salade buffet met niet alledaagse, maar wel lekkere salades. De frisse witte wijn voor een goede prijs maakte het geheel af. Kortom, voor ons is dit restaurant zeker een aanrader!!

26. Jurrien

Gisteravond met zes vrienden geprobeerd een drankje te bestellen op het terras. Dit kon niet omdat er binnen een optreden was. Toen ik vroeg om het zelf op te halen mocht dat wel, ik moest alleen 5€ betalen! Om een drankje te halen dat buiten gedronken zou worden. Het personeel had een arrogantie, zo van wij zitten niet op jullie te wachten het gaat ons te goed. Wij zullen bij al onze bezoeken aan Terschelling BRAS bij niemand aanbevelen en zelf niet meer komen. Kennelijk hebben ze de toerist niet nodig.

27. Donderdag 13 juni jl. als echte en kritische liefhebber daar "nieuwe" haring gegeten. Als je een echte goede nieuwe haring eet dan wil je maar 1 ding; nog een haring en nog een. Ik moest me er echt doorheen eten. Ik denk dat dit geen nieuwe haring was. Als je er nog niet klaar voor bent verkoop ze dan ook nog niet. Tenslotte was die slecht schoon gemaakt (graten). De kraam staat op het Havenplein dus klandizie krijgen ze toch wel. Gelukkig ben ik weer op de wal in Rotterdam waar ik wel hele goede haring kan krijgen. Jammer, gemiste kans.

3,9
  28. Kort gezegd, we hebben genoten. Reservering perfect, bediening, sfeer en eten uitstekend. Echt voor herhaling vatbaar.

29. Zeer goed gegeten. Kleine kaart, heel goed klaar gemaakt. Hele fijne bediening. Goede, snelle service. Aanraden om te reserveren.

30. Frits & Jolanda van Essen

We hadden gereserveerd en kregen leuk tafeltje aan het raam. Ossehaaspuntjes (punten!!) waren voortreffelijk, alsook de biefstuk. Gezellige sfeer en prijs/kwaliteit: TOP!