Caracol in Terschelling West

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

In de keuken van Caracol wordt met veel passie en geduld gewerkt met de lekkerste en verste ingrediënten die het wad, onze biologische tuin en onze Terschellinger streekproducten bieden. Uiteraard wisselend per seizoen afhankelijk van wat de natuur ons biedt.

Geniet in ons sfeervole restaurant van bijvorbeeld seizoensproducten als: lamsvlees in het voorjaar, verse wilde zeebaars van mei t/m september, mosselen, oesters, kokkels, cranberries of onze gerenommeerde wildgerechten in het naseizoen.
Wij werken zonder kaart!
De chef kookt samen met zijn team met de mooiste ingrediënten van de dag en stelt een verrassingsmenu samen van drie tot acht gangen.
U kunt aangeven of u liever vlees, vis of vegetarisch eet of dat u zich laat verrassen.

Graag tot binnenkort.

1394204049 83
1453762002 80
1475419439 87
1513319955 87

1. Leuk restaurant op Terschelling maar als je een van de beste op het eiland bent, verplicht dit tot meer. Aardig gegeten (oestertje vooraf, kokkels, tartaar van rund, lamsnek en dessert van bramen). Stuk voor stuk prima gerechten die nergens echt spannend werden. Een wijnarrangement met uitsluitend Portugese wijnen die erg vlak en op z'n best redelijk van kwaliteit waren. Als je er toch aan vast wilt houden, zoek dan betere wijnen uit. Portugal heeft écht meer te bieden. Bediening net iets te nonchalant en onverzorgd.
    Vooraf was 4-gangen besproken omdat we met een groep waren, echter bleken de oesters daarbuiten te vallen die ze voorstelde. Dat bleek later op de rekening evenals €15,- voor 8 mini bonbons.....

2. wim tamboer

Lekker gegeten van de ingrediënten van het wad, echt en aanrader.
    Sfeer was positief en de informatie van de bediening was zeer goed.
    Echt een aanrader.

3. Best bereide Zeebaars ooit.

4. Mooie avond in een voor ons nog nieuw plekje op Terschelling. Heerlijke gerechten die prima werden begeleid door Portugese wijnen. Bieding was attent en vriendelijk.

5. Adriaan Koenen

Bijzonder, zowel het eten, de bediening als de afstemming van de gerechten. Echt een aanrader en voor ons betekent dat jullie ons vaker zullen zien

6. Genoten van heerlijke gerechten en wijnen.

7. Petra Kok

Sfeervolle omgeving en leuk en lekker dat er 'eilandproducten' worden gebruikt.

8. Enorm genoten van de smaakvolle maaltijd. Echt prachtig voedsel en goede bediening. We komen zeker terug!

9. Lekker gegeten met verrassende ingrediënten. De bediening kan stukken beter. Wij waren met een grote groep (12 personen) en dan kun je niet aan een kant van de tafel inventariseren wie wat eet en drinkt. Van tevoren aangegeven dat 1 persoon een glutenvrij dieet moest hebben. De bediening was hier niet van op de hoogte en liet onduidelijkheid ontstaan of dit goed zou komen.
    Vlees was fantastisch maar bij twee personen zat er veel vet aan.
    Wel een fantastische avond gehad.

10. Ontvangst verliep rommelig en gedurende de 6 gangen veel verschillende mensen aan tafel. Eten was fantastisch, zeker een aanrader!

11. Het was weer een feestje om de smaken te mogen proeven.
    Alles klopte gewoon.

12. Verrassend origineel, heerlijk vers - vooral de vis, afgemeten porties, ontzettende goede smaak combinaties. Wij vonden het restaurant een ontdekking, en komen er graag nog eens terug. Iets minder vonden wij het wijn arrangement, uitsluitend Portugese wijnen. Allemaal heerlijk, geen discussie, maar voor ons meer een kwestie van smaak. Wij raden dit restaurant van harte aan!

13. Eten was heerlijk en wijn was ook goed. Echter de uitstraling van de bediening doet het eten wat minder eer aan. Bediening was aardig. We gaan hier niet weer naar toe. Prima verder

14. Warm welkom, het team weet waar ze mee bezich zijn. Spelen goed in, op de behoefte van de klant. Onze keuze verrassingsmenu 8 gangen, dit was van begin tot het eind een smaak sensatie. Iedere gang was een lustvoor het oog en de smaakpapilien. Zeker de moeite waard om terug te gaan.

15. J. N .Wilkens

Heerlijk gegeten. Kok had zijn best gedaan wat lastig genoeg was dankzij onze allergieën.
    Een aanrader op het mooie eiland Terschelling.

16. Wat een fijne plek is dit. Prachtige gerechten, zowel qua smaak als uiterlijk en als combinatie. mooie wijnen en op en top bediening. Uiteraard heeft kwaliteit zijn prijs anders zouden wij hier bij voorkeur wekelijks zitten.
    Een speciaal compliment op de plaats voor de gastheer en -dame die een hele goede setting completeren.

17. Sjoerd en heleen

Lekkere lokale ingrediënten, goede pure smaken, heerlijke bijpassende wijnen. Goede avond gehad.

18. Heerlijke gerechten met bijpassende wijnen. Super! Bediening ook leuk. Aanrader!

19. Taede-Jan Boringa

We hebben gekozen voor het verrassingsmenu en heerlijk gegeten

20. martijn

Als afsluiting van onze vakantie gegeten bij Caracol. Aanrader is het verrassingsmenu met een wijnarrangement. Heerlijk vers eten vanaf het wad en het eiland. De jonge bediening was zeer attent en vriendelijk. Goed te zien dat een studie aan de zeevaartschool gecombineerd wordt met een uitstekende bediening in dit restaurant.

21. Super leuke avond gehad. Dit is het beste restaurant van Terschelling. De bediening was top! Leuke jonge jongen en dame, vriendelijk, attent en adrem.

22. Reinout Ezinga

Eten goed, sfeer ook. Bediening erg druk. Wilden toch even melden dat we het erg vreemd vonden dat er er aan de tafel een druif werd verzonnen. De 'bekende Portugese Reserva druif'. Terwijl Reserva op een fles wijn natuurlijk iets anders betekent. Meneer wist 'het vrijwel zeker dat het een druif was, het stond immers op de fles', achteraf gaf hij toe het toch niet echt te weten. Daarnaast drukte hij zich bijzonder ongelukkig uit tegenover mijn zwangere vriendin met betrekking tot wat je eet als je zwanger bent. Wellicht niet kwaad bedoeld maar we voelden ons een beetje weggezet als zeurders. Ik wil hem aanraden zijn (algehele)houding wat te veranderen en je niet door de service heen te bluffen, kwam gewoon niet heel leuk over.
    Voor de rest goede avond gehad. Eten erg goed. Alleen de dim sum had iets meer op smaak gemogen.

23. José met Wisse

Een onverwachts bezoek aan Terschelling en dan ook nog kunnen eten bij Caracol met m'n zoon die op 't eiland studeert. Zo lekker gegeten! We hebben ons laten verrassen met een vijfgangen menu van de Chefkok met een heerlijk portugees wijnarrangement. Je moet dit echt een keer ervaren!

24. Martijn

Echt heerlijk gegeten. Wat een aanrader!

25. Het was vers en heerlijk. Verrassende Portugese wijnen. Oesters van het wad, zalig. We komen zeker terug .

26. Frans Daemen

Erg erg goed. Fantastische smaakbeleving en uitgekiende porties. Smaken blijven fantastisch lang "hangen".

Vergis ik me als ik vermoed dat de gerechten nog beter tot hun recht komen met een breder/uitgekiender wijnassortiment? En dan heb ik het niet over de fraaie Madeira en sherry!

27. cornelispols

Alles aan de kok overgelaten, 4 gangen + wijnarr. - mooie opbouw, ook met de wijnen - kunstwerkjes, mooie composities qua vorm / kleur / smaak. Verrassend veel uitleg door de bediening en door de chef, over zijn tuin, z'n passie, en de gerechten, zomaar te plukken op het eiland - altijd ook tips voor thuis!

28. Boudewijn

We hebben tijdens ons verblijf op Terschelling uitstekend gegeten bij Caracol. We hadden een verrassingsmenu en dat was uitstekend verzorgd. Speciale lof voor de vegetarische gerechten die werden geserveerd! Ook de Portugese wijnen die werden geschonken waren van uitstekend kwaliteit.

29. Yvonne oeben

Wat een prachtige eetervaring weer! Kunstwerkjes die oog- en mondstrelend zijn.
    We hebben genoten!

30. Ton Flintrop

Super lekker gegeten, mooie combinatie van gerechten en het glas.
    Aandachtspunt:
    We hadden om 20.00 uur gereserveerd maar waren wat eerder. We werden weggestuurd met het verzoek om om 20.00 uur terug te komen, erg jammer terwijl er buiten een terras is met warmtebron waar je de gasten al van een aperitief kunt laten genieten.

31. Dominicus

Vriendelijke bediening. 4 gangen surprise menu was in orde, bijgaand wijn arrangement (Portugese wijnen) interssant. Het 4 gangen vegetarische surprise menu was minder spectaculair.
    Al met al goed restaurant, maar wel aan de prijs voor wat men krijgt. Iets meer persoonlijke bediening zou mooi zijn. Ook de kok liet zich niet aan tafel even zien. Nog niet sterwaardig.

32. Schoofs

Smakelijk en verrassend !
    Aanrader!

33. Marijke van Schagen

Wij hebben nog nooit zo heerlijk gegeten. Ieder gerecht was perfect bereid en had telkens weer nieuwe verrassingen. Heerlijk lokale producten van het eiland, dat maakte het voor ons extra bijzonder. Het bijpassende wijnarrangement (fijn ook dat halve glazen mogelijk is) waren perfect uitgekozen, een echte aanvulling. Wij komen zeker terug!

34. Chef's menu was fantastisch, smaakbeleving enorm en prachtig opgemaakt. Sterwaardig!

35. We hebben lekker gegeten, maar niet overdreven, vandaar prijskwaliteit wat aan de hoge kant.

36. Fantastisch. Een maaltijd die we ons nog lang zullen herinneren. Origineel, mooi en ontzettend lekker. Aan de prijs, maar dat is het ook waard. Dit is geen eten, maar een belevenis.

37. Ed en Mirelda

Een verrassing op het eiland. Heerlijk gegeten en een perfecte wijnkeuze in het wijn arrangement.

38. Klaas en Andrea

Dik in orde, eten altijd goed, wijnen prima. Alles keurig verzorgd door Werner en Michel, graag tot de volgende keer!!

39. We hadden wat te vieren, dus op naar Caracol. Altijd een feest. Eerlijk eten, heerlijk eten. Ook vanavond werden we weer aangenaam verrast. Culinair, gemoedelijk en erg lekker zittende stoelen. Een dikke TIEN.

40. Werkelijk heerlijk gegeten. Elke hap en bijgerechtje was een feest.
    Veel aandacht voor details . Het groentengerecht is een aanrader.
    Attente bediening en een leuke sfeer door oa fraaie zwart- wit foto's met een kleine kleurtouch.

41. Zelden zo lekker gegeten. Elke hap was genieten. De bediening was gemoedelijk en prettig. Dat de kok zelf nog kwam vragen of alles naar wens was hebben wij erg gewaardeerd. Je betaalt wat meer maar dan krijg je wel waar voor je geld.

42. Michiel Manuel

Misschien hadden wij te hoge verwachtingen n.a.v. recenties op Eet.nu. Het eten was goed maar geen wow-effect, de sfeer OK. Gamba's in knoflookolie net te simpel van smaak, de mosselen kwamen voor een deel te koud door. Bediening professioneel maar had iets warmer gekund. Er zijn gezelliger restaurants op Terschelling en ook enkele plaatsen waar lekkerder wordt gekookt.

43. Erg gezellig - al zaten we alleen op een rustige zondagavond - uitstekend eten en zeer (!) attente en vriendelijke bediening. Grote stad eten in intieme sfeer op een klein eiland. Zeer aan te bevelen!

44. Wat een kwaliteit, kom zelf uit Amsterdam, de kok moet echt het eiland of, zodat er veel meer mensen van zijn gerechten kunnen genieten. Echt top!

45. Janot & Sonja

Prima gegeten tegen een goede prijs. Pure ingredienten, pure smaak. Vriendelijke bediening.

46. Goede sfeer, heerlijk eten en uitstekende bediening die goed inspeelt op de wensen vd klant. Je betaalt er wel voor maar de kwaliteit is er dan ook naar!

47. 6 gangen spijs en wijn gehad tijdens een Italiaanse avond, eten was super, net als de wijn. Personeel erg vriendelijk, daarbij werden de gerechtjes en de wijnen begeleid met een mooi verhaal. Leuke avond gehad!

48. Wat zijn de mensen vriendelijk op dit eiland, en dus ook bij Caracol, geweldige service.
    Eindelijk een goede steak tartare, en ook de smaken van het wad was erg lekker, rib eye was echt zeer kundig bereid en goed van smaak.
    De kabeljauw ook erg lekker, voor ons alleen een te ruime portionering zodat we het dessert moesten overslaan (jammer....)
    Leuke gezellige inrichting, en wat een pachtig eiland

49. Al meerdere keren heb ik bij Caracol gegeten en iedere keer was het zeer verrassend. Smakelijke gerechten van verrassende ingredienten. Ook de ambiance en service is zeer goed. Misschien wel het beste restaurant op Terschelling. Een echte aanrader voor elke eilandbezoeker (en eilanders)!

50. Caroline en John

In de mei vakantie gegeten bij restaurant Caracol, fantastisch!

Warm ontvangst, heerlijke wijnen en verrukelijk eten.

Van de amuse tot het dessert, verrassend maar vooral heerlijk.

Prijs en kwaliteit zijn goed in balans.

Fam. Venema.

51. Voorgerecht stelde niks voor. Goedkope reepjes rauwe groente overheersten de smaak van de flinterdunne kalfsoesters. Aan de opmaak was duidelijk meer aandacht besteed dan aan de smaak. Het hoofdgerecht met kabeljauw was totaal smakeloos. Knap om zulk lekker vlees te verpesten.
    Aan de tafel naast ons zat nog iemand met lange tanden te eten. Ook zij maakte bij de ober melding van de slechte vis. Helaas geen excuus. Het zou aan ons ligggen. En heel toevallig ook aan de dame naast ons.

52. Eten bij Caracol is eigenlijk altijd goed.

Het is gezellig, lekkere stoelen en een gezellige hoekbank.
    Maar vooral het eten is goed en een beetje minder doorsnee dan gebruikelijke vakantiekost.
    Heerlijke vispotjes, mosselen en vleesspiezen.
    Aangepast menu voor kinderen die wel dol zijn op gamba's.
    Als ze liever patat willen dan een rijsttimbaaltje is dat ook geen probleem.
    We komen hier graag.