Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Terschelling West verdeeld zijn.

G Vliehorst

als advies zou ik een leuke jonge meid in de bediening hebben ipv een betweterige sukkel van een vent :((

2. Internationaal Terschelling West

Ik was hier met een vriendin op zaterdag 28 april. We hadden er echt naar uitgekeken om hier te eten, maar het viel helaas erg tegen. Er was duidelijk te weinig personeel wat bleek uit de ontvangst (die er niet was) en uit de verdere aandacht. Op aanraden van de serveerster bestelden wij twee gangen, een eerste gang van drie gerechten en een tweede gang van vier gerechten. De gerechten waren om te delen volgens de serveerster maar dat bleek maar deels mogelijk want of veel te klein of een soepje wat lastig te delen is. De eerste gang kwam na ruim drie kwartier (in de tussentijd krijg je niets). De gerechten waren wel lekker en zagen er mooi uit, maar omdat de gerechten zo klein waren, begonnen wij toch wat honger te krijgen (en wij zijn geen grote eters). Na weer drie kwartier kwam de serveerster excuses maken dat alles zo lang duurde en bood zij ons ter compensatie een broodplankje aan. Toen dat vervolgens ook weer niet kwam hebben wij om de rekening gevraagd en zijn wij alsnog naar een ander restaurant gegaan om onze honger te stillen. Kortom een zeer teleurstellende ervaring. Ik heb hierover bericht naar de eigenaar en die gaf aan dat het restaurant nog in een opstartfase zit en dat het die zaterdag voor het eerst zo druk was. Ter compensatie bood hij ons een bosje bloemen aan. U begrijpt het al, dat is ook nooit aangekomen...

3. Internationaal Terschelling West

Van der schuit

Op 9/5 eve kopi thee en paar biertjes. Voordat we bestelden werd er kenbaar gemaakt dat het invalide toilet wel aanwezig was maar eigenlijk niet bereikbaar met rolstoel! De zaak moest dan dusdanig verbouwd word met zware platen en balken!! Zij de jonge dame 🙈Oke moest toch water kwijt dus maar beet met vriend en slepen met mij zwake been heen gegaan en diverse hindernis genomen! Tja zal te zijner tijd hopenlijk beter worde.

Marteijn

Super. Vorige week op Terschelling geweest en vis gegeten. Heerlijk mals en lekker van lekkerbek tot broodje zalm. Aardige en vrolijke mensen. Volgens weer.
    Top.

5. Internationaal Terschelling West

Albert

Hele bijzondere gerechten en wijnen; echt voor fijnproevers. Minimaal 5 gangen doen. Heel vriendelijk personeel maar er waren wat details die niet goed gingen; heel veel tijd tussen de gerechten (tot een uur), vrij luide muziek waardoor je moeilijk je tafelpartner kon verstaan en apart dat je ook weer naast de menus weer hele gewone gerechten kon bestellen. Misschien nog wat zoekende naar het concept. Volgens ons was er gewoon te weinig personeel om alles keurig in goede banen te leiden. Lag niet aan personeel zelf. Die deden maximaal hun best. Prijs kwaliteit was prima! Restaurant wat nog in ontwikkeling is; keuken is wel af en uit de kunst! Complimenten daarvoor aan de koks!

Lang verhaal maar wel belangrijk om juiste versie te vermelden:
    We arriveerden om 18.05 Bij de Walvis, van oksn om onze laatste avond hier op Terschellibg bijzonder af te sluiten
 we keken er al de hele dag naar uit

om 18.15 Naar binnen gegaan om te vragen of we binnen moesten bestellen (nee er komt iemand buiten opnemen), en of we konden reserveren (na 18.00 Zoals op website) voor een tafel binnen. Nee kom maar over 10 minuten binnen dan reserveren we een tafel en kunt u binnen 15-30 minuten aan tafel zitten. Snelle rekensom: tussen 18.45-19.00 Hebben we een tafel. Om 18.20 Werden idd drankjes buiten opgenomen en vroeg ik of we ook (overigens aardige en attente serveerster) bij haar een tafel binnen kunnen reserveren. Om 19.00 Vertelde ze ons dat het erg druk was binnen dus aan tafel binnen eten kon wel even duren. Verbaasd reagerend vroeg ik of dit klopte want om 18.15 Werd me binnen iets anders voorgehouden. Even later kwam ze terug en zei ze dat ik ipv tegen haar zelf naar binnen had moetn lopen want nu waren er al heel veel mensen tussen gekomen (?). 19.15 Gecheckt binnen bij barman: hoe lang nog? : Nog 6 wachtenden voor u, lukt niet om voor 19.45 Te eten. Op mijn vraag hoe dat kan als ik om 18.15 Binnen vraag om te reserveren; antwoord man achter bar: u kwam niet om 18.15 Maar om 17.45 En toen kon je nog niet reserveren
 vol ongeloof dat ik beticht werd van liegen (!) zei ik dat dat niet kon: om 17.40 Reed ik weg van West aan Zee! Man achter bar: nee hoor u was hier echt om 17.45!
    Om 19.45 Opnieuw naar binnen met bewijs dat ik om 18.05 Aangekomen was op het terras met tijdsmelding op fotocamera van fotos. Oh ja, zei dezelfde man achter de bar die ik nu inmiddels al drie keer gesproken had, excuses u heeft gelijk. Ik wilde hier niet meer eten en meteen afrekenen. En toen was er ineens wel plek. Nee bedankt.
    Bitterballen en inktvisringen waren heerlijk, maar om nu voor drie drankjes (waarvan 1 alcohol) en een stukje brood, bitterballen en inktvisringen 38.00 Af te rekenen en dan ook nog zo aan het lijntje gehouden te worden anderhalf uur lang, wij waren er klaar mee.

Daarna elders voor een lager bedrag (36 euro) heerlijk en goed gegeten met zijn drieen met superaardige bediening. Ze hielden volop rekening met allergie! Dat is pas een aanrader.
    Dan kan de Walvis een geweldig uitzicht hebben maar wegens de arrogantie van de man achter de bar hoeven wij niet meer terug. Jammer. Dan liever elders met minder uitzicht!

7. Internationaal Terschelling West

Heerlijk gegeten, vlotte bediening een restaurant waar iedereen welkom is zonder chique-gedoe, echt een aanrader.

8. Internationaal Terschelling West

Ten Kate

Het restaurant is net geopend en heeft nog wat aanloop problemen. Maar de gerechten zijn fantastisch!
    Prachtig interieur. Goede bediening maar misschien een beetje te weinig personeel voor zoveel tafels. Voor in de zaak is het minder prettig zitten dan achterin.
    Heel vervelend dat ik via eet.nu een mail kreeg die alle emailadressen toonde van de andere gasten!!!

Michelle Fangmann

Het eten was echt geweldig!

Net verhuisd naar De Bras waren wij benieuwd of de hoge verwachtingen die wij van Caracol hadden ook door De Bras waargemaakt kon worden. Het eten was fantastisch, een gevarieerd 6-gangen menu met bijzondere lokale ingrediënten. De bediening was nog wat zoekende, maar dat zal ook te maken hebben met de verhuizing.
    Per saldo zeker een aanrader!!!

Heerlijk van een 5-gangen menu genoten. Met een passend wijnarrangement.
    Voor herhaling vatbaar!

12. Internationaal Terschelling West

Wat een feestje is het om bij El Mundo te eten! Heerlijk eten met bijzonder gastvrije dames in de bediening. Graag tot de volgende keer!

Brouwer

Het restaurant was gesloten en in andere vorm verder gegaan. Daar werden wij niet van op de hoogte gebracht, en dat is een gemiste kans. Verder ging er veel mis, want 'we zijn pas een week open'. Prima als een lokatie nog op gang moet komen, maar stel mensen van te voren op de hoogte, en niet pas als het mis loopt.
    Al met al een slechte ervaring.

Lekker gegeten goede bediening heel mooie inrichting!!

15. Internationaal Terschelling West

Claudia

Super lekker eten in een heel gezellige omgeving!

Start met 'n goede GinTonic met citroengras, gember en limoen. Als starter oesters van Terschelling. Daarna gerookte forel met haringkuit en geschuimde botersaus. Vervolgens steak tartare met picallly. We aten daarna skrei en sloten af met ijs van gele bes (lokale groei) met bramengelei. Bijpassende wijnen. Heerlijk gegeten op de laatste dag in de oude locatie.

Uitstekende chef, vriendelijke bediening. Ondanks het feit dat het rustig was vanwege het seizoen echt heerlijk gegeten. Absoluut een aanrader!

Frans jan de vleeschouwer

Restaurant zat vol en we hadden niet gereserveerd maar er werd meteen attent meegedacht en dus toch snel aan tafel. Top.

Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht allemaal goed voor mekaar. Smaakvol en genoeg.
    Gezellig restaurant maar wat het helemaal af maakte was echt de bediening. Twee top kanjers die het helemaal snappen, attent en meedenkend, humor en een leuke vrolijke kop.
    Baas : die meiden zijn goud waard!
    Ga zo door restaurant Storm. Dit is hoe klanten het zo graag zien en ervaren.
    Zo blijven klanten wel binnen “ stormen”! Top.

Frans de vleeschouwe

Het is te goed gegaan met de walvis.
    Hij is zinkende. Zo komt het nu over.
    Kom je om 5 voor 5, bediening komt om 3 over 5 en zegt dan doodleuk dat de keuken net dicht is gegaan vanwege afscheid van personeel.
    Tsjaaaa
 maar we zaten hier toch al?
    Had dan eerder gevraagd

2 porties nachos is echt niet meer mogelijk.
    Terwijl ze nog wel uitgeserveerd worden.
    Voelt niet zo goed.
    Hangt wel een A4 op de deur.
    Peter en Lisa gaan afscheid nemen.
    Wat is belangrijker?
    Op deze site staat gewoon dat het open is tot 21.30 Uur:

De Walvis
 goede tijden gehad op een prachtige plek maar ga je het met deze instelling redden?
    We zullen zien. De walvis is voor ons vertrokken naar de diepere wateren

Leuk eetcafé met een menukaart waar voor ieder wat wils is. Goed eten voor een goede prijs/kwaliteit. Leuke inrichting, alleen de plekken aan de linker muur als je binnenkomt zijn erg koud. Mijn man heeft het nooit koud, maar toen wel en het meisje naast hem zat met een sjaal om haar schouders en rug geslagen tegen de kou (het was geen sjaal voor de sier).

Geweest op vrijdag 23-2-18. Het was goed toeven bij De Caracol. Gekozen voor vis-verrassingsmenu van 4 gangen, en dat was creatief met allerlei lokale producten verwerkt in de gerechten, erg lekker en de juiste hoeveelheden. Goed wijnarrangement erbij met tekst en uitleg. En vooral: top-service; goede timing, persoonlijk zonder opdringerigheid.
    Heel goed, aan te bevelen!

Mirjam Bakker

We waren op Terschelling dit weekend, voor vertrek nog even in de Lekker gecheckt of er een restaurant werd aanbevolen op dit heerlijke Waddeneiland...We verbleven op West Terschelling en daar werd Caracol aanbevolen, vanwege het werken met pure lokale producten. Dat hebben we geproefd! We kozen het 4 gangen verrassingsmenu en verrast werden we. Heerlijke pure smaken, mooi in balans en met producten van in en om het eiland. Voor het eerst van mijn leven oesters gegeten, die dag gevangen in de Waddenzee, verser bestaat niet, verrukkelijk! Dan de gerechten: eerste gang was een ceviche van skrei op een bedje van paprika, met een saus van passievrucht, veelbelovende spannende smaken. De tweede gang bestond uit gerookte paling in een saus waarvan ik de naam vergeten ben, maar de smaak nog lang niet...er zaten onder andere bolletjes kikoman in, een geweldige balans van zoet, zuur en zout. Dan nog een keer skrei, een flinke moot, met structuren van aardappel en wortel en verder o.a. bloemkool, broccoli en aardpeer. Er zat een jus bij die alle smaken bij elkaar bracht. Kortom, over het eten niets dan lof! En dan hebben we het nog niet gehad over de wijn en de ontzettend vriendelijke gastheer. We hadden een top avond in een top restaurant. Nooit geweten wat dit op Terschelling ook bestond, er waren al veel redenen om naar het eiland toe te gaan, maar Caracol is zeker een reden erbij voor een spoedige terugkeer!

Fantastische ervaring. Stijlvol restaurant. Hoogwaardig. De gerechten waren stuk voor stuk een ware smaaksensatie met topwijnen!

Anneke Roele

Opnieuw zeer gastvrij onthaal met verrasingsmenu van 4 gangen. Daaraan voorafgaand nog wilde oesters van het wad. Heerlijk. Hier wordt gekookt met passie voor de producten. Alles vergezeld van uitstekende Portugese wijnen, die bij Caracol op waarde worden geschat.
    Een avond genieten. Het siert de medewerkers dat ik mij als alleen reizende bezoeker van Terschelling geen moment heb verveeld. Compliment in alle opzichten.

25. Internationaal Terschelling West

Heel erg lekker gegeten! Wij eten vegetarisch, dus enkel vega tapas besteld. Genoeg keuze en erg smakelijk.
    (Een minpunt: dt-spelfouten op de kaart).

Theo

Recensie 60. Wat is er nog toe te voegen? Deze vakantie van 7 dagen hier 3 keer gegeten. Dagmenu’s maar ook gewoon van de kaart. En ja, altijd meer dan genoeg. Maar mijn vrouw heeft een maagverkleining gehad, ik ben geen grote eter en weggooien is zonde.
    Dus geef je aan dat je geen extra bakje frietjes en geen salade hoeft, geen kletskoppen bij het ijs... en dat krijg je dan ook niet.
    Gewoon het topđŸ‘đŸ» eetcafe op het top eiland.

Deze zomer meerdere malen bij Storm gegeten. Altijd zeer prettig ontvangen. Werd keurig een tafeltje op het terras buiten voor ons vrijgehouden. Eten was steeds heerlijk en ruim voldoende, met de nadruk op ruim! Helemaal niets op dit restaurant aan te merken. Komen er graag weer!!

jaap goorhuis

Het was een wat gemengde ervaring. Het eten was goed, maar de bediening liet wat steekjes vallen. Er moest aan het begin te lang gewacht worden tot de eerste gang op tafel kwam en daarna ook tussen de eerste en tweede gang. Bij het aperitief bestelden wij oesters en ook die lieten erg lang op zich wachten en kwamen pas nadat ik de bediening hierop had aangesproken. Ook een karaf kraanwater kwam pas op tafel na twee keer vragen. Een dergelijke gang van zaken is niet bevorderlijk voor mijn humeur. Na de tweede gang en mijn tweede opmerking kwam er verbetering, zodat ik uiteindelijk met mijn beide tafelgenoten het pand niet ontevreden verliet. Maar in een restaurant van dit (prijs)niveau mag dit soort rafels niet voorkomen.

Laurie van Ree

Ontzettend goed gegeten bij Caracol. Vriendelijke bediening. Vers geplukte oesters die we gaan bestellen in jullie webshop. Besloten om de 8 gangen mini menu te nemen en dat beviel ons reuze goed. Ieder gerecht was een verassing en bijzondere combinaties door de chef uitgekozen. Dit restaurant is uitermate geschikt voor de vegetariër en wij vinden dat het niet onder doet voor een Michelin restaurant! Dank voor de gemoedelijke sfeer, het tijdsbestek tussen de gerechten en het perfecte eten uit jullie biologische tuin! We komen zeker nog een keer terug!