Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Terschelling West verdeeld zijn.

1. Internationaal Terschelling West

eten is lekker, ook de vegetarische gerechten, fijne sfeer, vlotte bediening,
    een hele fijne avond gehad!

Leuk restaurant op Terschelling maar als je een van de beste op het eiland bent, verplicht dit tot meer. Aardig gegeten (oestertje vooraf, kokkels, tartaar van rund, lamsnek en dessert van bramen). Stuk voor stuk prima gerechten die nergens echt spannend werden. Een wijnarrangement met uitsluitend Portugese wijnen die erg vlak en op z'n best redelijk van kwaliteit waren. Als je er toch aan vast wilt houden, zoek dan betere wijnen uit. Portugal heeft écht meer te bieden. Bediening net iets te nonchalant en onverzorgd.
    Vooraf was 4-gangen besproken omdat we met een groep waren, echter bleken de oesters daarbuiten te vallen die ze voorstelde. Dat bleek later op de rekening evenals €15,- voor 8 mini bonbons.....

Willy de Boer

Wij hebben woensdagavond 8 november kibbeling met frietjes gegeten bij Van Dijk. Ik heb nog nooit zulke lekkere kibbeling gegeten Vaak voert de vis je op na die tijd. Geen enkele laat hiervan gehad. Super genoten van heerlijke vis. Een aanrader!

wim tamboer

Lekker gegeten van de ingrediënten van het wad, echt en aanrader.
    Sfeer was positief en de informatie van de bediening was zeer goed.
    Echt een aanrader.

Het personeel was vrolijk en ondanks de drukte werdt er snel uit ge serveerd. Ook waren de borden goed gevult en het eten smaakte zeer goed. Ga zo door.

Fantastisch grote zeebaars gegeten! Heerlijk en niet duur! Hele leuke bediening, beregezellige tent kortom. Gaan!

Heerlijk gegeten, verse vis, maar voor mij ook heerlijk vegetarisch. Prima keuken voor redelijke prijs.

Jaren fan geweest van deze zaak. Vanwege de locatie maar ook vanwege de sfeer. Dit jaar viel het mij op dat de sfeer hier behoorlijk veranderd is en gisteren werd dat ook weer bevestigd. Ben het afgelopen jaar 4 x naar Terschelling geweest en ook vele malen naar de Walvis.

De Walvis:

We zaten er zondag 29 oktober 2017 vanaf 13.00 Uur en werden door de alleraardigste en meest klantvriendelijke jongen, buiten onder het afdak met de terrasverwarmers, bediend. Ik zou zeggen 'Walvis, zorg dat deze jongen niet wegloopt want met dit soort goede mensen redt je zaak het wellicht nog. '
    We hebben tot 17.00 Uur onafgebroken drankjes gedronken (biertjes, wijntjes etc) en uitgebreid geluncht.
    Rond 17.30 Besloten we ook hier nog te gaan dineren. Ik had echter geen échte trek meer maar mijn gezelschap wel. Ik keek op de kaart en het enige waar ik op dat moment zin in had was de kinderpasta. Had de hele dag al genoeg genuttigd. Mijn gezelschap wilde gewoon de curry. We namen plukbrood vooraf, en toen kwam er een meisje naar buiten met de mededeling dat de kinderpasta voor mij niet mogelijk was. De reden: er komen weleens studenten die dan goedkoop willen eten en dan een pasta nemen en een glaasje cola.

Wij zaten er echter al de héle middag, van álles te nuttigen. Maar nee, ik moest iets anders (duurders) nemen.
    Na lang nadenken en overleg met mijn gezelschap en na het betalen van onze rekening (100 euro)(ook echt een bedrag voor iemand die cheap ass het goedkoopste bestelt) zijn we dus opgestapt.

Ze konden toch zien dat ik die pasta niet wilde om goedkoop te doen? Maar dat boeide niet. Het was niet mogelijk. Dat we daarom vertrokken interesseerde verder ook echt niemand. Toch jammer en een gemiste kans.

Het ging ons niet zo zeer om het niet kunnen bestellen van die pasta maar wel om het verhaal dat het niet kan om te weren dat mensen goedkoop gaan bestellen. Dan mis je als restaurant toch echt wel het punt en zie je niet wie je voor je hebt zitten.

9. Internationaal Terschelling West

Marga Piederiet

Helaas te ver om vaker te gaan maar zeker een aanrader! Service met een glimlach, gastvrij, attent, geweldig eten en mooie wijnen.

Best bereide Zeebaars ooit.

11. Internationaal Terschelling West

Gea G. Planken

Super lekker eten, vlotte bediening! Prijs/kwaliteit echt voor elkaar. Jammer dat er behoorlijk betaald moet worden voor de wijn waar maar 2 slokken in zitten.

Mooie avond in een voor ons nog nieuw plekje op Terschelling. Heerlijke gerechten die prima werden begeleid door Portugese wijnen. Bieding was attent en vriendelijk.

Diana Schreuder

Sinds de Walvis overgenomen is door de dochter is het onvriendelijkheid troef. Lang wachten en als je daar een vraag over stelt gilt ze: nou doei dan daaaaag!! De week erna met een vriendendienst haar moeder kent en toen was ze poeslief. Waar is de fijne ongedwongen sfeer van de Walvis gebleven, altijd mijn favo plek? Sinds deze mevrouw er is is dat weg en wij, een groep van 20, ook!!!

Adriaan Koenen

Bijzonder, zowel het eten, de bediening als de afstemming van de gerechten. Echt een aanrader en voor ons betekent dat jullie ons vaker zullen zien

15. Internationaal Terschelling West

Heerlijk gegeten en sfeer is goed. Bediening erg vriendelijk.
    Prijzen vonden wij aan de hoge kant; of de porties iets groter maken, of de prijzen iets lager.

16. Internationaal Terschelling West

Mariëlle

Een absolute aanbeveling!! Heerlijke tapas, goede wijnen en vriendelijke bediening!

Goede sfeer en bediening. Eten heerlijk, een aanrader als je op het eiland bent.

Genoten van heerlijke gerechten en wijnen.

19. Internationaal Terschelling West

Er heerst een gezellige en informele sfeer in het restaurant. De bediening is altijd vrolijk en vriendelijk. Wij gaan er zeer graag eten!

Petra Kok

Sfeervolle omgeving en leuk en lekker dat er 'eilandproducten' worden gebruikt.

Enorm genoten van de smaakvolle maaltijd. Echt prachtig voedsel en goede bediening. We komen zeker terug!

Lekker gegeten met verrassende ingrediënten. De bediening kan stukken beter. Wij waren met een grote groep (12 personen) en dan kun je niet aan een kant van de tafel inventariseren wie wat eet en drinkt. Van tevoren aangegeven dat 1 persoon een glutenvrij dieet moest hebben. De bediening was hier niet van op de hoogte en liet onduidelijkheid ontstaan of dit goed zou komen.
    Vlees was fantastisch maar bij twee personen zat er veel vet aan.
    Wel een fantastische avond gehad.

Soms is gewoon goed reden voor enthousiasme. Hier is dat zo "and ten some". Heerlijk, eerlijk en vriendelijk.

Ontvangst verliep rommelig en gedurende de 6 gangen veel verschillende mensen aan tafel. Eten was fantastisch, zeker een aanrader!

Het was weer een feestje om de smaken te mogen proeven.
    Alles klopte gewoon.

Kaart is zeer beperkt.
    Eten wat je krijg is goed.
    Service niet slecht, wel vriendelijk.

Het was er gezellig druk. Het eten was erg goed. Zeker op herhaling. Prijs kwaliteit naar onze mening zeer goed.

Suus & Haike

Gezellige sfeer en hele vriendelijke bediening, zelfs toen t helemaal vol was. Prijs kwaliteit verhouding van t eten heel goed.

29. Internationaal Terschelling West

Heel erg hartelijk ontvangen en de gehele avond fantastisch fijne bediening en ook nog heerlijk gegeten! Aanrader!

30. Internationaal Terschelling West

Marc Verboven

Lekker eten, zeer vriendelijke bediening, leuk om dit op Terschelling te vinden.
    Tafeltjes zijn wel wat klein om je tapas uitgestald te krijgen maar dat is geen probleem. We komen zeker terug.