Paviljoen De Walvis in Terschelling West

ma lunch 10:00 - 17:00 diner 17:30 - 20:30
di lunch 10:00 - 17:00 diner 17:30 - 20:30

1478204269 63
1501926754 34

1. 2x hier geweest tijdens ons verblijf op Terschelling!
    Sfeer prima!
    Personeel vriendelijk en behulpzaam!
    Prijs kwaliteit prima!!
    Die negatieve recensies zijn vast een moment opname geweest! Wij hebben hier in het geheel geen enige herkenning in gevonden!!
    Leuke zaak met een fantastisch uitzicht!!

2. Fantastisch grote zeebaars gegeten! Heerlijk en niet duur! Hele leuke bediening, beregezellige tent kortom. Gaan!

3. Heerlijk gegeten, verse vis, maar voor mij ook heerlijk vegetarisch. Prima keuken voor redelijke prijs.

4. Jaren fan geweest van deze zaak. Vanwege de locatie maar ook vanwege de sfeer. Dit jaar viel het mij op dat de sfeer hier behoorlijk veranderd is en gisteren werd dat ook weer bevestigd. Ben het afgelopen jaar 4 x naar Terschelling geweest en ook vele malen naar de Walvis.

De Walvis:

We zaten er zondag 29 oktober 2017 vanaf 13.00 Uur en werden door de alleraardigste en meest klantvriendelijke jongen, buiten onder het afdak met de terrasverwarmers, bediend. Ik zou zeggen 'Walvis, zorg dat deze jongen niet wegloopt want met dit soort goede mensen redt je zaak het wellicht nog. '
    We hebben tot 17.00 Uur onafgebroken drankjes gedronken (biertjes, wijntjes etc) en uitgebreid geluncht.
    Rond 17.30 Besloten we ook hier nog te gaan dineren. Ik had echter geen échte trek meer maar mijn gezelschap wel. Ik keek op de kaart en het enige waar ik op dat moment zin in had was de kinderpasta. Had de hele dag al genoeg genuttigd. Mijn gezelschap wilde gewoon de curry. We namen plukbrood vooraf, en toen kwam er een meisje naar buiten met de mededeling dat de kinderpasta voor mij niet mogelijk was. De reden: er komen weleens studenten die dan goedkoop willen eten en dan een pasta nemen en een glaasje cola.

Wij zaten er echter al de héle middag, van álles te nuttigen. Maar nee, ik moest iets anders (duurders) nemen.
    Na lang nadenken en overleg met mijn gezelschap en na het betalen van onze rekening (100 euro)(ook echt een bedrag voor iemand die cheap ass het goedkoopste bestelt) zijn we dus opgestapt.

Ze konden toch zien dat ik die pasta niet wilde om goedkoop te doen? Maar dat boeide niet. Het was niet mogelijk. Dat we daarom vertrokken interesseerde verder ook echt niemand. Toch jammer en een gemiste kans.

Het ging ons niet zo zeer om het niet kunnen bestellen van die pasta maar wel om het verhaal dat het niet kan om te weren dat mensen goedkoop gaan bestellen. Dan mis je als restaurant toch echt wel het punt en zie je niet wie je voor je hebt zitten.

5. Diana Schreuder

Sinds de Walvis overgenomen is door de dochter is het onvriendelijkheid troef. Lang wachten en als je daar een vraag over stelt gilt ze: nou doei dan daaaaag!! De week erna met een vriendendienst haar moeder kent en toen was ze poeslief. Waar is de fijne ongedwongen sfeer van de Walvis gebleven, altijd mijn favo plek? Sinds deze mevrouw er is is dat weg en wij, een groep van 20, ook!!!

6. Alice Geertsema

Na het lezen van de recensies enigzins huiverig. Maar prima plek, druk, ja, maar dat is ook gezellig. Gemoedelijk publiek. Prima bediening, vlot onze drankjes gekregen. Ook de heerlijke maaltijdsalades. prijs/ kwaliteit ook heel goed. Een aanrader!! Maar die het hier prettig vonden komen zeker terug.

7. Tietsje Bokke

Zo ga je gezellig een weekeindje naar Terschelling, je pakt het eerste terras wat je vanaf de boot kan zien.
    Je zit hier gezellig te kletsen en vervolgens wordt je gevraagd om weg te gaan omdat er gasten zijn die last van de gezelligheid hebben. Het leuke is nog, als je een rondvraag doet, blijkt niemand er last van te hebben en toch moet je weg. De klant staat niet op nummer 1

8. Peter Arjen

Onvriendelijk personeel en de wc's waren ontzettend vies, erg jammer!
    Tip: Controleer de wc's regelmatig i.p.v. ergeren aan gasten op jullie terras.

9. Wat jammer dat er op deze locatie geen ruimte is voor gezellige, plezierige, vrolijke en leuke gasten.
    Helaas De Walvis kan ik niet aanraden. Dan ga ik liever elders! m.v.g. Bokke

10. Annette

Leuke plaats maar niet geschikt voor gezellige mensen. Bij het bestellen verzocht weg te gaan dit ivm het volume van het gelach helaas!

1,3
  11. Ideaal voor mensen die van rust houden ! Zodra je hard op lacht wordt je verzocht weg te gaan! Dus voor alle mensen met humor zou ik de walvis overslaan!

12. Skylark69

Het was overvol, we zaten in het gras, twee keer zelf drinken gehaald uit de bar, toen er (eindelijk) plaats was op het terras en meerdere keren het bedienend hadden gewenkt om bediening, hebben we uiteindelijk toch zelf maar weer voor de derde keer zelf drinken gehaald uit de bar. Toen ik aan de serveerster aan de bar aangaf dat de bediening op het terras onder de maat was, ik dacht dat het allemaal beginnend bedienend personeel was, werd ik vanuit de bar links van mij, door een dame ongevraagd toegeschreeuwd, dat mijn ervaring onzin was, hoe ik dat durfde te zeggen, belachelijk was het. Ik heb verder niets gezegd, omdat ik mij afvroeg waarom deze dame zich met mijn gesprek tussen mij en de serveerster bemoeide. Later begreep ik dat deze dame de eigenaresse van de "van mama geërfde" Walvis was, en geen kritiek duldde. Jammer.

13. Angelique

Mooi uitzicht, vriendelijke bediening, eten misschien iets aan de dure kant maar was heerlijk! Sfeer in de zaak maakt dat zeer zeker goed

14. Aren Meinders

Beetje geschrokken van wat negatieve recensies. We komen hier namelijk al jaren als we op het eiland zijn en altijd goed. Gisteravond ook weer heerlijk gegeten. Vriendelijk en hardwerkend personeel. Ruim voldoende en goed eten voor prima prijs. Altijd weer bijzondere en heerlijke gerechten. Prachtig uitzicht.

15. p.leibbrand

Werd om 9.30 uur s' morgens weggejaagd van het terras aan het pad gelegen. Na mijn vraag of ik even naar het toilet mocht werd mij ook dat niet toegestaan. Ik vind dat, gezien het feit ik een redelijk vaste klantben erg oonbehoorlijk. Daarom raad ik een ieder aan DeWalvis te mijden..

16. van wijk

Wat een vreselijk slechte zaak. Ongepast personeel, ribeye verkopen voor carpaccio, ruim 20 minuten wachten voordat er überhaupt iemand bij je komt, totaal niet meewerkend personeel, vieze tafels en vieze entourage. Een wonder dat zoiets überhaupt open mag zijn.

17. Vorige week hebben we De Walvis op Terschelling bezocht. Een super mooie plek met een prachtig uitzicht. Wat ik jammer vond was de nogal chagrijnige service, alsof men de drukte niet aankon.

Het was alsof onze serveerster met tegenzin de klanten hielp. Een groep verstandelijk beperkte jongeren bezochten onder begeleiding van twee vrouwen het restaurant. Één van de begeleiders had van ieder persoon keurig opgeschreven wat hij of zij wilde drinken en gaf dit -met de beste bedoelingen- door aan de bar, waarop de serveerster met een chagrijnige toon kenbaar maakte dat dat "echt niet handig was" (ook al denk je dit als serveerster, dat zeg je toch niet hardop?)

Toen ik vroeg of er nog plek voor ons binnen vrij was (vanwege de harde wind) kreeg ik het antwoord "Nee" (natuurlijk geen probleem), maar vervolgens voegde ze er ongevraagd aan toe dat ze dit ook echt niet voor ons in de gaten kon houden.

Bovenstaande is natuurlijk echt geen ramp, maar dat toontje... Al is het nog zo'n mooie plek, klantvriendelijkheid heeft grote invloed op de sfeer in een restaurant en is zo'n kleine moeite.

18. RJS 25 punten

Wat een mooie avond uit zou moeten worden, werd een grote teleurstelling bij restaurant De Walvis. Bij aankomst hadden wij duidelijk aangegeven te willen dineren inclusief een kind van 2 jaar, dit was geen probleem, ook niet op de plek waar wij graag wilden dineren. Echter bleek dat alle stoelen vastzitten met staalkabels, inclusief de tafels die vastgeschroefd zitten aan de vloer. Toen het gerecht werd geserveerd bleek onze zoon met geen mogelijkheid bij zijn eten te kunnen, de tafel en stoel stonden te ver uit elkaar.

Mijn vrouw vroeg beleefd aan de serveerster of wij een losse stoel bij onze tafel geplaatst konden krijgen (er was veel ruimte hiervoor), het antwoord was bot: "Nee, dat mag niet." Toen ik zelf naar deze serveerster liep om aan te geven dat zonder een losse stoel onze zoon niet bij zijn eten kon komen, werd weer opgemerkt met een chagrijnig gezicht en houding dat dit niet mag? Ik merkte toen op dat het niet mag of dat u dit niet wilt? Waarop de serveerster aangaf geen zin te hebben in een discussie en vervolgens bij mij wegliep. Uiteindelijk na een smeekbede aan een andere medewerker, werd toch een kinderstoeltje gehaald en kon onze zoon zijn inmiddels koude pastagerecht nuttigen.

Onze avond is bij en door de medewerker van De Walvis door deze wanvertoning behoorlijk verziekt. Wij hebben dan ook geen dessert meer besteld. De prijs/kwaliteit verhouding inzake het bestelde eten was ook naar onze mening niet in evenwicht. Vrijwel alle andere restaurants op Terschelling bieden dezelfde kwaliteit voor een veel lagere prijs. Voor ons de eerste en laatste keer bij restaurant De Walvis op Terschelling!

19. Ondanks slechte recensies toch geweest vanwege het fantastische uitzicht.

Het eten was echt heerlijk en niets mis mee. Er was veel aanloop en er werd ons vriendelijk gevraagd in afwachting van een tafeltje buiten plaats te nemen om alvast van het uitzicht te genieten. Al snel kregen we een tafeltje binnen aangeboden. De bediening was vlot en persoonlijk.
    Een dag later nog even teruggeweest voor een heerlijk kopje soep.

Kortom leuk en gezellig restaurant met een prachtig uitzicht, heerlijk eten en vlotte bediening. Blijkbaar vinden meer mensen dit want het is hier gezellig druk waardoor je soms even moet wachten op een tafeltje maar dat is dan ook de moeite waard!

20. Annemarie Fieman

21. Anko en Pieter

Wij komen al meer dan 25 jaar bij de Walvis. Soms gedurende meerdere vakanties of weekenden per jaar. Onze wandelingen en fietstochten eindigen vaak bij de Walvis om er iets te drinken en een hapje te eten. Wij worden bij binnenkomst herkend door de eigenaren en altijd bijzonder vriendelijk begroet. Voelt heel erg als thuiskomen. In de tijd dat onze moeder nog in een rolstoel zat en meeging naar de Walvis werd er altijd de helpende hand geboden door de eigenaren om de rolstoel naar binnen te krijgen. Aan het eind van de middag is het altijd bomvol bij de Walvis, dat zegt toch wel iets over de sfeer bij de Walvis. De zaak is op een gedurfde manier met zeer veel smaak ingericht. In de periode rondom de kerstdagen is de zaak altijd zeer uitbundig versierd. De prachtige zonsondergangen die je kunt zien in de Walvis, maken de plek tot een wel heel bijzondere plek. Wij hebben altijd hele goede herinneringen aan de Walvis en zijn blij dat wij er nu weer even geweest zijn.

22. We zijn al jaren stamgasten van de Walvis. Bij binnenkomst herkent men ons direct wat als een warm welkom voelt! De bediening is allervriendelijkst! Andere recensies lezend kan ik me echt niet voorstellen dat de bediening als onvriendelijk wordt ervaren. Misschien ook de bediening vriendelijk en met egards benaderen? Mijn lunch bestaat vaak uit kroket met brood. Het enige wat ik mis zijn de kaaskroketten die sinds 2 jaar niet meer op de kaart staan.

23. Eerder gegeten in laag seizoen. Was alles vlot. Maar zodra het iets drukker word is de bediening waardeloos. Met iets drukker bedoel ik ook iets .. Dit was mij al vaker op gevallen. Ik ben niet iemand die snel klaagt. Maar bediening is echt slecht. Eten is wel erg goed.

24. We hebben inmiddels 2 keer gegeten bij de Walvis. Een diner en een lunch. Beide keren was het druk, maar bediening was snel en vriendelijk. Het eten was smakelijk voor een redelijke prijs. Wat ons betreft een aanrader.

25. Na het zoeken op internet naar dit restaurant hadden we erg onze twijfels bij de uitnodiging van zus en zwager om mee "uit eten" te gaan bij de Walvis... ik belde vertwijfeld zus en vroeg of ze wel op de hoogte was van alle negatieve recensies? Zus vertelde dat ze er al heel veel jaren komt en nog nooit ontevreden geweest was.
    Vanavond hebben we zelf mogen ervaren hoe fijn de plek is (de zon onder zien gaan tijdens een kop koffie vanaf het terras) de fijne en attente bediening en het lekkere eten. Kortom: we hebben genoten en zijn blij dat we ons (dankzij zus) niet af hebben laten schrikken door de negatieve meningen. Wij zullen zeker niet nalaten om mensen positief te wijzen op het bestaan van "de Walvis".

26. Ik kom al jaren bij de Walvis en kan me helemaal niet vinden in de opmerkingen over het onvriendelijke personeel. Wij aten er vanavond nog en het was, net als al die voorgaande keren, een zeer prettige ervaring. Ten eerste: het eten is voortreffelijk. Ten tweede: de bediening is meer dan vriendelijk, behulpzaam en meedenkend. Ten derde: de sfeer is geweldig. Het pand op zich is al erg fijn en dan als bonus dat fantastische uitzicht over de Noordsvaarder.

Wat mij betreft al jaren dé plek op Terschelling om uit eten te gaan. Of een borrel te gaan drinken. Of te gaan lunchen. Of gewoon met een potje thee op de veranda te gaan zitten... Super!

27. Bij aankomst was het vrij druk dus dan neem je aan dat het wel goed moet zijn (zou je denken)... NIET dus!

Zoals we al elders hadden gelezen is de bediening erg onvriendelijk. Indien men wat vriendelijker en behulpzamer over zou komen zou de eerste indruk al een stuk positiever zijn, jammer.

Na de bestelling gedaan te hebben moesten we erg lang op ons eten wachten onder het "genot" van een nogal vreemde muziekkeuze voor een restaurant, weet niet eens wat voor genre het was, zou zeggen beetje hippie/ psychedelisch. Daarbij stond het volume ook te hoog, regelmatig verstonden we elkaar niet.

Na lang wachten kwam eindelijk het eten. Ik had twee spiezen met rundvlees besteld met gebakken aardappelschijfjes en sla. Mijn vriendin gegrilde zalm met dezelfde combinatie. Tjongjonge, wat een afknapper! De gebakken aardappelschijfjes waren erg donker gebakken, misschien te lang gebakken en/ of in oude olie? De spiezen zagen er niet alleen erg onsmakelijk uit (vreemde structuur van het vlees), ze waren van binnen vrijwel nog helemaal rauw. De sla die erbij zat was ook niet te (vr)eten, grote stukken sla, kleine stukjes groente/ rauwkost die niet herkenbaar zijn vanwege de smerige dressing en veel te lange taugé waarin je je bijna verslikt.

Na deze teleurstelling maar geen dessert besteld, bij afrekenen ook geen fooi gegeven.

Conclusie: één keer/ nooit meer/ geen aanrader.

28. Rene 1267 punten

Mooi restaurant op een mooie locatie. Het is er daar door wel erg druk. Bediening deed haar best maar ik denk dat ze onderbezet waren want erg veel tijd hadden ze niet voor hun klanten en dan heb je toch al gauw het gevoel dat je een last bent en dat is jammer. Eten is prima voor een wat dure prijs. Zelfs de locatie kan dat niet goedmaken.

29. Een veel te mooie plek voor het arrogante personeel dat er loopt.

30. F.Post

31. Jaap Wester

Prachtige locatie met uitzicht over wad en strand. We laten ons elk jaar weer verleiden daar wat te drinken. Groot nadeel is de veelal onvriendelijke bediening.

Waarom niet een beetje vriendelijker?

32. We hebben hier afgelopen donderdag geluncht. Het was erg druk op het terras, dus we hebben lang moeten wachten op de bediening.

Ik heb gekozen voor de hamburger met gebakken uitjes en spek. Deze was wel lekker, maar had wel een sausje kunnen gebruiken.

Tijdens het eten kan je genieten van het mooie uitzicht over zee + strand. Dit is wel leuk. Iets minder leuk is de redelijk hoge prijs.

Als de hoge prijs geen probleem is, dan is dit een leuk plekje, maar persoonlijk verkies ik de andere restaurants in West Terschelling.