Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Rotterdam verdeeld zijn.

9 1960
  1. Marokkaans Rotterdam

Marokkaans eten, zoals je het thuis eet. Super goede kwaliteit: de kip valt van het bot (voor je'm aanraakt).

2. Wim

Het eten was smakeloos, het restaurant was vies. Kijk eens bij de deurknoppen of bij de verwarmingselementen. We kregen geen nan. Voor een paar stukjes brood. Er valt weinig leuks te zeggen over dit restaurant. Niet lekker, onsympathiek personeel en onhygiënisch. De cola zonder prik is erg herkenbaar, kortom: nooit meer

1,1
  3. Het duurde bijna 1 uur voor we onze lunch kregen, pas na de vraag of ze ons vergeten was.
    De pannenkoek was niet gaar, de salade was redelijk.
    Niet om nog eens te bezoeken.

2,3
  4. Vanmiddag een hightea gebruikt. Het was goed verzorgd, de bediening goed. Voor herhaling vatbaar.

5. Internationaal Rotterdam

Ik ben zelf Perzisch en wat ik bij Hafez kreeg voorgeschoteld was niet wat ik gewend ben. Het is er vies en lang wachten op de service. Het eten was helemaal niet lekker. Ik zou er nooit meer gaan eten. Ze maken de Perzische keuken ten schande.

1,5
  6. Wij zijn zaterdag 18/05 gaan eten hier. We komen van België. Zeer vriendelijk personeel en het eten was ook lekker. De prijs viel zeker mee dus een aanrader voor wie iets zoekt die niet teveel kost. Het bordje saté is echt een aanrader.

7. verhoef

Een zeer gastvrij restaurant waar je als klant erg hartelijk ontvangen word. Gezellige sfeer ziet er verzorgd uit. Het eten was heerlijk, lekkere dunne knapperige pizza bodem. Lasagne ook een aanrader! Bij de koffie kregen wij een stukje tiramisu van het huis aangeboden ook zo een leuk gebaar. Deze was zo lekker vers. Bij het afrekenen bleek er geen pin mogelijkheid te zijn, zo goed van vertrouwen als zij zijn kregen wij aangeboden de rekening over te maken. Aangezien wij dit zelf niet wilde zijn we even naar de pin gereden.Waar maak je deze gastvrijheid nog mee...? Top restaurant onze complimenten! Zeker tot snel!

8. Chinees-Indisch Rotterdam

Ron

9. Niels

Geweldige tapastent. Onbeperkt eten voor een redelijke prijs.
    Locatie misschien niet geweldig, maar schroom niet om Lust te proberen. Echt lekkere verse gerechten, voldoende gerecht keuze, leuke ambiance. Gewoon een bijzonder tentje.

10. Cynthia

11. Davos58

We hebben op een dag met aardig weer getracht op het terras te lunchen. Dat is niet gelukt na 40 minuten wachten op 2 broodjes kwamen we er achter dat de bestelling zoek geraakt was. Natuurlijk kan er overal wel wat mis gaan, maar hier werd geen enkele moeite genomen om het op te losen. We zijn toen maar weg gegaan en hebben in Delft nog prima gegeten. Geen aanrader voor drukke dagen.

12. kosta lorijn

Gisteren onze trouwdag gevierd met 25 mensen. Van iedereen alleen maar lof over het eten van het Eethuisje, echt super alles uit eigen keuken. Mensen, wil je ook goed eten, is dit echt een aanrader.

Wasiliki Kosta en Stratos Lorijn

13. Harma

Ondanks dat ik in Amsterdam woon, kom ik hier regelmatig, simpelweg omdat de eigenaars zeer vriendelijk zijn, maar ook omdat het eten echt absoluut top is.

Boven hebben ze Japans, beneden Chinees en beide zijn echt ontzettend goed. Naar verhouding is de prijs wel wat hoger, maar de kwaliteit van het eten die je krijgt is dan ook vele malen hoger dan de gemiddelde babi pangang chinees of all you can eat sushi restaurant en zeker de rekening waard.

Aankleding van het restaurant is erg mooi en sfeervol. In het Chinese deel staat ook een vleugel waar op vrijdagavond regelmatig op gespeeld word (heel mooi) en ook worden er regelmatig avonden met live muziek gehouden die heel erg gezellig zijn. Het middendeel van restaurant beneden heeft een ruime zit gelegenheid voor een ongedwongen drankje en knabbels, aanrader als je niet uitgebreid wil dineren, maar toch even rustig wil zitten, iets moet bespreken of nog iets voor je werk of scriptie af moet maken.

Het personeel is altijd correct en netjes, eigenaars erg vriendelijk en komen altijd even een praatje maken.

Binnenkort zeker weer!

14. Onvriendelijk en brutaal personeel, wc's zeer vies, eten was te koud, veel te duur voor wat je krijgt. Meram nooit meer.

15. Nederlands Rotterdam

Vanwege opleiding voor werk aantal keren in Engels cursus gehad met diner.
    Van buiten ziet het er wel netjes uit, maar van binnen oogt alles gedateerd en armoedig. Zeker niet de ambiance die door de reclame of de site verwacht.
    De klimaatbeheersing in de zalen werkt slecht en het is gehorig.
    Het diner bestond uit 3 gangen, het voor- en nagerecht waren meestal van redelijke kwaliteit, maar het hoofdgerecht was vooral de laatste keren matig tot slecht. Eigenlijk was er alleen keus uit de dagschotel of een vegetarische variant. Met moeite kon je iets anders krijgen als je beide niet lekker vond. Wat dan ook vaak snel klaargemaakt was en daardoor niet goed gaar of gebakken.
    Voor het 3-gangen diner stond een uur tijd, dit zou normaal gesproken ook voldoende moeten zijn. Echter door de langzame en ongeïnteresseerde bediening werd het vaak langer, waardoor de cursus daarna wel later afgelopen was. Ook als je zakelijk gebruik maakt van een restaurant moet het eten en de service goed zijn. Engels is voor mij duidelijk een geval 'vergane glorie' en hier zal ik zeker privé niet meer heen gaan.

16. ruud valentijn

Matig, waren voor het eerst bij floris en kregen het idee dat er op een proffesionele wijze het geld uit onze zak geklopt werd. Minihoeveelheid eten en drinken ook. Kwaliteit mag wat kosten maar dit was over de top. Voor ons geen floris meer.

3,5
  17. Hele goede ervaring! Mijn verjaardag met familie hier gevierd en iedereen vond het erg lekker. Vooral de sushi is er heerlijk, lekker vers en zeer smakelijk. De bami was iets afgekoeld, maar dat hadden we moeten zeggen, niet gedaan..
    Wij gaan hier vaker terug komen!

18. Internationaal Rotterdam

johan

Lekker gegeten, met goede, soms te snelle service, in een te groot, overvol restaurant waardoor er weinig sfeer hangt, voor een redelijke prijs.

19. Chinees-Indisch Rotterdam

Keurig schoon en super heerlijk eten. Kortom wij gaan nooit meer ergens anders.

20. Chinees-Indisch Rotterdam

Ron

Heeft inmiddels een vast klantenkringetje want ook al kom er niet zo vaak, beetje uit de buurt van Venlo niet waar?, zie ik toch veel bekende gezichten. De all you can eat is zo gesteld dat als je je bordje niet leeg eet je extra betaald. Concept dat ik nog nooit eerder gezien heb, wel terecht... Chinese en Indische keuken zijn zo verschillend dat ikzelf allen maar voor Chinese gerechten kies en dan nog eens een beetje aangepast aan mijn pittige voorkeur.

Kom er graag en ga altijd met voldaan gevoel weer weg. Tot gauw!

21. We eten hier regelmatig (met vrienden of samen). Het bevalt ons iedere keer heel goed. Het eten is geen hoogstandje, maar het is zeker niet vies! Je krijgt gewoon een lekker/simpele pasta of pizza. Het eten wordt snel bij je gebracht (wat soms wel te snel is, maarja dat is nu eenmaal de formule) en is altijd goed warm! Het personeel is meer dan vriendelijk! Ook zijn ze allemaal echt met hun werk bezig: het de ander naar de zin maken. Je zit zelden zonder drankje. Een keer een wat mindere ervaring gehad, maar dat hebben ze meer dan keurig opgelost! Enige nadeel is dat je niet kunt reserveren, waardoor je soms wat lang staat te wachten.

22. Chinees-Indisch Rotterdam

Ons lievelings wok restaurant! Het eten is er geweldig. Er is genoeg keuze om te wokken en de sausen maken het helemaal af. Het lekkere van dit restaurant is dat je veel saus bij je wokgerecht krijgt, hierdoor heb je extra smaak. Ook het personeel is vriendelijk! Een aanrader dus!

23. Een aanrader! Je kan er heel betaalbaar heerlijk eten! Reserveren is wel een must! Het personeel is gezellig, de sfeer is leuk en wat zit je er heerlijk op het overdekte en verwarmde terras. We zijn er al vaak geweest en zullen nog vaker terug komen!

24. Gereserveerd om half zes. Bij binnenkomst werd je door niemand ontvangen en moest je zelf een bedienster aan schieten. Na een uur wachten werd er excusses aangeboden want de bestelling was niet doorgekomen, om tien voor zeven eindelijk eten op tafel, te laat voor nagerecht. We moesten om half acht in luxor zijn, eens maar nooit meer Ketelbinkie.

25. chantal

Ik ben hier meerdere keren geweest via een groupon bon. Vanavond ook weer, het is er super vers en lekker en dat voor die prijs!! Ja sommigen van de bediening spreken niet heel goed Nederlands, maar daar heb ik me niet aan gestoort. Ik heb weer een top avond gehad en 21 juni zijn wij weer van de partij hoor! Oriental plaza... tot 21 juni!

26. Internationaal Rotterdam

icy

27. Internationaal Rotterdam

icy

Tja ik kom er graag... heerlijk eten. Het voelt telkens weer dat je verwent wordt als je er gaat eten...Inmiddels na zo vaak geweest te zijn al wel een voorkeur voor bepaalde chefs gekregen haha. Het is jammer dat ik zo ver weg woon anders zat ik er veel vaker. Mijn favoriete restaurant.

28. henk

Heerlijke tapas gegeten bij 'Gewoon'. Verrassende mix van spaans en Italiaanse tapas, wij waren ondersteboven van de heerlijke aubergine beignets met karamel stroop, de albondigas gevuld met olijf en de spanisch ribs, heerlijk. Groot terras rondom het hele pand en knusse sfeer binnen waar we gezellig s'avonds hebben gegeten. De prijs kwaliteit verhouding is heel goed, gaan snel terug met vrienden.

29. Vreselijke bediening...alles zo langzaam, we hadden gekozen voor het pizza-buffet, maar als ze daar geen zin in hebben moeten ze het van de kaart afhalen. Om de 10/15 minuten kwamen er weer 2 pizza's als er dan óók nog 3 tafeltjes met andere mensen zitten te wachten, kun je wel nagaan dat het bijna tot een gevecht komt. Verder waren er iets van 4 verschillende pizzas, en was de smaak over het algemeen niet zo top.

30. Geboekt op het schip van 29april/30april 2013 inclusief ontbijt en een verassingsmenu. Via de site was niet in te zien wat dit wel zou zijn (logisch) dus afwachten. We boeken regelmatig weekendjes bij diverse hotels waarbij we dan ook vaak een verassingsmenu/dagmenu erbij nemen en waarmee we nog nooit een slechte ervaring hebben opgedaan. Dus eenmaal aan boord 's uitkijken wat een leuke avond in een restaurant dus avonds naar het Lido voor het diner. We kregen een mooi plaatsje bij het raam met uitzicht op de euromast en de rivier. We hadden van te voren doorgegeven dat mijn vrouw geen vlees eet maar wel vis etc. Eenmaal aan tafel kregen we ons voorgerecht voorgeschoteld, ik een paar plakken lamsrolade met komkommer reepjes en mijn vrouw een leuk opgemaakt garnalen gerechtje. De lamsrollade was erg flauw en door de komkommer was er niet veel van te proeven dus dat viel wel tegen maar heb het wel opgegeten. Het garnalen gerechtje bestond uit noorse garnalen met roomkaas erdoorheen(!) gegarneerd met een beetje groen en kleine rood/roze viseitjes (moest waarschijnlijk doorgaan voor een soort kaviaar) en links en rechts een plakje roggebrood. Mijn vrouw vond de garnalen niet lekker en gaf het maar aan mij...
    De combinatie van smakeloze noorse garnalen in een roomkaas was verschrikkelijk, ik vind niet snel iets vies maar dit kreeg ik echt niet door mijn strot. Had men de garnalen apart van de kaas gehouden dan waren die tenminste met wat peper en zout nog te eten.

Het hoofdgerecht betrof een visje op de huid gebakken met een lauwwarme linzenbrij met wat mais en stukjes groente voor mijn vrouw, de vis heeft ze wel opgegeten maar de linzen niet. Ik kreeg een ca 7mm dik(!) procureeurstukje met daaronder dezelfde linzenbrij. Het stukje vlees was smakeloos en heb ik zelf maar met veel peper en zout bestrooid om het toch nog wat smaak te geven, over de linzenbrij wil ik het al helemaal niet hebben.

Het nagerechtje was het enige wat daar ook voor kon doorgaan alleen de smaak van het "engelsedrop" ijs was het niet helemaal (voor mij) maar door te mixen met de rodebessen/bramensaus en het kleine beetje slagroom erbij was het toch naar binnen te krijgen. Al met al een echt "verassingsmenu" ... alleen in negatieve zin. Ik denk dat ik met een gewone hamburger beter af was geweest maar daarvoor ga ik niet naar een restaurant.

Wij zijn echt geen moeilijke of verwende eters maar ben je dit wel dan is het zeker aan te raden om naar een echt restaurant te gaan! Dit was echt vreselijk slecht en een domper op wat een leuke gezellige avond in een restaurant had moeten worden. Het predikaat restaurant is dan ook te hoog gegrepen voor het Lido, zelfs een beetje eetcafe weet je nog iets lekkerders voor te zetten.

Het onbijtbuffet de volgende morgen was beter geregeld (voldoende) met redelijke keuze. De overnachting op dit schip zelf was wel de moeite waard en erg leuk om e.e.a. te bezichtigen er wil ik wel aanraden maar dan zonder diener bij het Lido. Voor een goed diner kun je beter van boord gaan en dit nuttigen in een echt restaurant.

2,9