Parkheuvel in Rotterdam

Alles bij Parkheuvel draait om beleving.

€€€

Uitzonderingen

Gesloten

• 27 dec t/m 9 jan
  • 11 feb t/m 15 feb

BELEVING IN HET RESTAURANT

Het lunch- en dinergedeelte van het restaurant is ruim opgezet; wie bij Parkheuvel te gast is, heeft privacy en kan in alle rust tafelen. Ook is het mogelijk om aan de bar of in de lounge een aperitief te gebruiken, na het diner koffie en eventueel een digestief. Onze bedieningsbrigade stemt zich af op de gast; de bediening is warm en sfeer makend indien gewenst, onzichtbaar aanwezig wanneer gepast. Met een persoonlijke en ontspannen service streven we naar het hoogste niveau van gastvrijheid.

BELEVING IN DE KEUKEN

‘Van Loostraat’ zegt het straatnaambord in mijn keuken. Elke dag werken we met een man of tien aan de couverts. Sommige gerechten kosten in voorbereiding soms dagen tijd, tegelijkertijd komen op datzelfde het bord ingrediënten die ik juist graag zo vers mogelijk wil presenteren. Efficiency, nauwkeurigheid en afstemming bepalen het ritme. Het begint ’s morgens vroeg, als de eerste leveranciers hun verse voorraden uit zee, van het land of uit de lucht komen brengen. Het eindigt… eigenlijk nooit.

Wie een kijkje in mijn keuken wil nemen, is van harte welkom

IN DE KEUKEN VAN ERIK VAN LOO
In mijn keuken draait het om kwaliteit. Echt eten. Smaak is kennis, smaak is emotie en gevoel, smaak is herinnering. Smaak is een zoektocht. Als kok moet je in een gerecht duiken. Iedere smaak die je proeft, verwerk je zo dat die in het gerecht er maximaal uitkomt. Met als inzet dat je niet meer in je mars hebt om het lekkerder te maken dan dit. Dat is tot waar je kennis en creativiteit ophouden.

Koken is smaak neerzetten. Daarmee geef je iets van jezelf weg.

Gelukkig willen we weer eten volgens de seizoenen. Ik ontmoet heel veel gasten die graag willen weten wat het verhaal is achter de ingrediënten die ik gebruik.

In de keuken van Parkheuvel is alleen het beste goed genoeg. Om de kwaliteit te kunnen waarborgen heb ik inmiddels jarenlange relaties met mijn leveranciers opgebouwd. Zij weten precies wat ik wil en wat mijn eisen zijn, ze weten ook wat ze niet moeten brengen. We staan op dezelfde manier in het leven, we delen dezelfde ideeën over smaak en kwaliteit. Zoiets groeit, tijd geeft smaak, de kwaliteit intensiveert.

Uitzonderingen

1228920818 72
1249719202 84
1256651997 84
1319047150 76

1. Wij waren met een groep van 20 personen. Het eten was verrassend lekker, creatieve opmaak en fantastische smaken. De bediening viel erg tegen. Onduidelijkheid over Bob- arrangement. Geen uitleg hierover. Er werd onzorgvuldig saus over een gerecht geschonken, hierbij over mijn jasje en op tafelkleed gemorst. Geen excuses hierover. Koffie werd zonder vragen op tafel gezet, terwijl de helft thee wilde. Groene thee of zwarte thee werd er gevraagd. Ik wilde groene thee, maar kreeg zwarte. Er werd geen aanstalten gemaakt om een nieuw kopje te halen...jammer. Bij vertrek werden de jassen op een stapel op tafel gegooid en konden we uitzoeken. Geen 2 sterren waardig.

2. Speciaal voor mijn verjaardag bij Parkheuvel gaan eten en het was dubbel feest, want wij gingen er heen voor een 10 gangenmenu vanwege het 10 jarige bestaan van Parkheuvel.
    Het restaurant zelf ligt in een mooie omgeving en we kregen een mooi plekje aan het raam met een ruime afstand tussen de tafels. Een karaf kraanwater hier ook geen probleem. We hebben er heerlijk zitten dineren, Heerlijke amuses kregen we geserveerd waarna er 10 hele mooie en bijzondere gerechten voorbij kwamen. Een echte beleving, visueel en qua smaak.

3. adriaan 19371 punten

Parkheuvel stond natuurlijk ook nog op onze wensenlijst. Het 10-jarig jubileum was een mooie gelegenheid. Op tijd vertrokken, zodat we nog even over de Maasboulevard konden wandelen, fijn. Parkeren kan voor de deur maar kost 0,50 per 9 minuten, vanaf 18:00u is het gratis.
    Het restaurant heeft een uitstekende ligging, aan de rand van een groot park, op een dijk met uitzicht over de Maas. Joey de Kruijf (maître) stond bij de ingang om de gasten te verwelkomen, we werden begeleid via de grote bar en het keurig ingerichte restaurant naar een tafel op het zonovergoten terras. Tafels zijn keurig ingedekt met linnen en zilveren couverts, de armstoelen zitten goed.
    Remon Van de Kerkhof presenteerde het aperitief, een Cava Gran Reserva 'Excelsior' Brut Nature van Joan Segura Pujadas, mooi rijk en complex, heerlijk! Ernaast een vijftal hapjes, waarvan de kip bumbu, met fijne kerrie kokostoets, en het kroepoekje met grijze garnalen de meeste indruk maakten.

De amuse was Hollandse Nieuwe met gazpacho van komkommer waarin kiwi, radijs, korenwijn gepofte rijst en verse kruidenblaadjes. Het stukje haring lag op de rand van het bord met erop wat gesnipperde sjalot. De gazpacho had een complexe smaakbeleving met een heerlijke venkeltoets. De combinatie was uitgekiend, een typisch zomergerecht, genieten! (9,4)

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de ervaren Remon van de Kerkhof. Een Rueda 2014 van het huis El Torreón gemaakt van Verdejo geplukt van oude stokken. Uitbundig aroma met tonen van rijpe meloen en ananas, mooi fruitig in de mond met een zachte afdronk. Op het bord diverse bereidingen van de Westlandse struik tomaat, ertussen een gelei van basilicum en afgewerkt met Stellendamse garnalen, kroepoekje en verse kruiderij. Erg mooie smaken waarin de tomaat de hoofdrol speelde, nooit geweten dat tomaat zo lekker kan zijn. Een echt fijnproevers gerecht. De Rueda sloot naadloos aan en deze vulde het gerecht met zijn heerlijke aroma aan. (9,6)

Voor bij het pièce was een Zuid Franse rosé geselecteerd, de Angelico 2015 van het huis Paquette. Gemaakt van een uitgebreide blend met Grenache in de hoofdrol. Mooie zalmkleur, ietsje ingetogen aroma, in de mond soepel en aangenaam fruitig. Uit de keuken een tikkeltje nonchalante presentatie. In boeren boter licht krokant gebakken tarbotfilet op een bedje van risotto, erop cantharellen en lamsoren, ernaast zoete doperwten, aan tafel afgewerkt met een cantharellen crème saus. Het kannetje bleef op tafel, fijn! Goede bereidingen en mooie smaken, vooral de lamsoor combineerde prima. De wijn sloot keurig aan en was een prettige ondersteuner. (9)

Als pre dessert werd een madeleine uitgeserveerd. Lekker lauw warm lichtjes krokant, lekker.

De dessertwijn was een spätlese van Tschida, de Illmitzer 2015, aangenaam fris met tonen van peer en citrus en een ronde afdronk. Ernaast een keurige presentatie van verse frambozen gevuld met witte chocolademousse, op het bord een dunne streep frambozen coulis met druppels basilicumsiroop en oude aceto balsamico azijn. Ernaast een glaasje met ijsdrank van yoghurt op smaak gebracht met vanille, witte chocolade en blanke rum. De frambozen waren heerlijk, het ijsdrankje combineerde in mijn beleving niet zo mooi, deze verstoorde vanwege de alcohol de wijnspijs combinatie. (8.5)

Als afsluiter nog een krachtige Illy espresso met een vijftal lekkere friandises. Ook mochten we nog kiezen uit de pralines van Valrhona chocolade die er erg mooi uitzagen. Voor mij een gevuld met gember en een gevuld met bergamot, beide heerlijk.

Bediening was van begin tot eind uitstekend verzorgd, een uitgebreide brigade zorgde ervoor dat alles soepel verliep op een correcte wijze.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend, we betaalde all-in €75,-.

Samengevat kunnen we stellen dat we een hele fijne middag hebben beleefd. Genoten op een uitstekende locatie met uitstekende bediening, het eten startte veelbelovend maar gleed in mijn beleving toch een klein beetje af. Hierdoor zijn de hoge verwachtingen niet helemaal waargemaakt, het is ook maar een momentopname en het neemt niet weg dat hier zeker wel een uitstekende chef in de keuken staat. Bedankt!

4. Enkele weken geleden met mijn zoon die zelf kok is, na een dagje Rotterdam bij Parkheuvel gaan eten. Het ontvangst was zeer gastvrij en open. Na genoten te hebben van enkele heerlijke amuses en een aperitief in de lounge kregen we onze tafel toegewezen in een bij-ruimte met keuken, welke nog niet zo lang geleden was geplaatst, van waar een kok de amuses en andere kleine gerechtjes op maakte. Erg leuk om dit vaak zeer verfijnde werk te kunnen aanschouwen. Wij hebben deze avond genoten van het herfst arrangement, wat zeer smakelijk was. De begeleidende wijnen waren overigens eveneens voortreffelijk. Een grote plus voor de bediening die ons inziens er toe bijgedragen heeft dat wij genoten hebben van een voortreffelijke culinaire avond.

5. Super locatie. Wij zijn vegetariers, en daar is geen aparte kaart voor. Maar men beloofde een mooi menu. Van tevoren was gemeld dat wij vegetarisch wilden eten. Gedeeltelijk waren de gerechten lekker tot erg lekker, gedeeltelijk echt niet lekker. Wij gaan niet meer eten bij een restaurant dat niet ook een vegetarische kaart cq vegetarische gerechten op het menu heeft. Jammer.

6. Rob en Els

7. Waanzinnig gegeten, de wijn klopte, de service was om van te genieten en voor soortgelijke restaurants om van te leren. Je betaalt er wel voor. Maar fantastisch, gauw weer terug!

8. Rob 2499 punten

Ook op een dinsdagavond zit het nagenoeg vol in dit bekende Rotterdamse etablissement. De inrichting is wat gedateerd, maar je zit hier comfortabel. De service is de hele avond goed en gelukkig verschijnt de gastvrouw niet veel in het restaurant. De keren dat ze dat doet komt ze onsympathiek en ongeïnteresseerd over, dat kan dus echt niet en zeker niet op dit niveau.

Bij de telefonische reservering gaven we aan wellicht voor het zomerarrangement te willen kiezen. Echter vroegen we of we dit nog op de avond zelf konden beslissen of dat we dit al op voorhand moesten aangeven, zoals op de website vermeld staat. Deze keuze konden we gewoon nog op de avond zelf maken. Dit was echter niet gecommuniceerd met het bedienend personeel. We krijgen geen kaart te zien en er wordt ons verteld dat we van het zes gangen zomer arrangement gingen genieten. We geven aan dat we toch gewoon de kaart willen zien en dan onze keuze maken. De menu's staan in de kaart niet uitgewerkt en het verschil tussen de twee menu's in de kaart en het zomer arrangement is niet duidelijk. We vragen uitleg en die krijgen we, echter blijven de verschillen onduidelijk. Hoe dan ook kiezen we het zomer arrangement. Dit is een all-in arrangement met een zesgangen diner, inclusief wijnen, tafelwater, champagne vooraf en koffie na. Dit alles betaal je 169 euro voor. Een normale prijs voor in een dergelijk restaurant.

Het eerste gerecht is krab met kaviaar, omwikkeld met rettich. Dit is een echt miniatuur gerecht en letterlijk in één hap verorberd. Vooral de rettich overheerst en de krab is nauwelijks apart herkenbaar, ook door de zeer zuinige portionering. Bij de volgende gerechten is dit wel in orde en zit er ook een duidelijk stijgende lijn in hetgeen ter tafel komt. We eten vervolgens heerlijke geplette langoustines met tandoorikruiden overgoten met een gazpacho gelei, daarna hoogtepunt coquille met witte boontjes en een saus van dezelfde boontjes. In al zijn eenvoud een voortreffelijk gerecht, waarbij de saus de uitblinker is. Daarna nog zeebaars met verschillende smaken en texturen van olijfolie en vervolgens als pièce MRIJ rund, heerlijk mals met wederom een voortreffelijke saus. Het garnituur hierbij is echter benedenmaats. De bloemkool en broccoli zijn vrij smaakloos en wel erg eenvoudig op dit niveau.

De wijnen zijn vanavond allemaal heel goed passend bij de gerechten en worden voldoende ingeschonken. Het tempo ligt de hele avond redelijk hoog en de service is af en toe wat slordig en niet altijd helemaal passend op dit niveau. Samengevat hebben we heerlijk gegeten, maar mist het eten af en toe de absolute finesse en mist zowel service als het eten soms wat flair.

9. Afgelopen donderdag wezen eten te Parkheuvel in Rotterdam. Ten eerste een dikke pluim voor de borden uit de keuken. Prachtige opmaak en smaakvolle gerechten, dik in orde. Helaas werd ik bediend door een jonge jongen, waarschijnlijk een stagiair o.i.d. Bij de houding ging het al mis. Hij straalde arrogantie uit, was niet vriendelijk, en wilde duidelijk zelf naar huis toe. Gelukkig stond hij niet de hele avond aan tafel en was de rest van de bediening wel redelijk. Helaas heeft dit onze avond redelijk beïnvloed.

10. Toch wel het beste restaurant van Rotterdam.
    Zeer goede menu's, waar alles op elkaar is afgestemd.
    Vis, vlees en desserts zijn van topkwaliteit en de sauzen onovertroffen.

11. We hadden een 8 gangen lunch menu inclusief wijnen (voor 2 personen € 430). Bediening was slecht. Bij de 4e gang zelf maar om een broodje gevraagd. Regelmatig was mijn glas leeg. Moest zelf keer op keer vragen om bijgeschut te worden. De porties waren zeer klein. Het leek wel een amuse menu. Tot 4 keer toe kreeg ik een gang geserveerd met ingrediënten waarvan ik op voorhand had gezegd dat ik het niet luste. Mijn vrouw bestelde een dessertwijn. Heeft ze niet meer gekregen. Tot 2 keer toe gemeld aan de maître dat het niet beviel. Hij negeerde dit. Erik van Loo, de chef-kok hebben wij zoals gebruikelijk in een sterrenrestaurant niet aan de tafel gezien. Ook niet zijn gastvrouw of gastheer. Helaas het was een grote teleurstelling. We hadden onze middag beter kunnen spenderen.

12. Restaurant ligt er prachtig bij in het park. Het eten is geweldig en wat je kunt verwachten van dit caliber. We hebben het wijnarrangement erbij genomen, men is niet zuinig met de voortreffelijke wijnen. Inrichting is niet erg spannend en kan wel een update gebruiken. Bediening is goed en erg vriendelijk.
    Kortom: prima gegeten.

13. jan 25 punten

Op een regenachtige vrijdag middag kwamen wij om 14.00 uur aan bij restaurant De Parkheuvel. Wij hadden op de eerste dag van de zomer het 3 gangen lente menu arrangement, de binnenkomst was aller vriendelijkst, we begonnen met een glaasje champagne Pol Rogers, erg lekkere champagne vonden wij, waarvan ook nog een beetje werd bijgeschonken. Daarbij 6 amuses, waarvan de spiering met komkommer en de macademia noten er volgens ons boven uit staken. We werden ook nog verrast met een amuse van nieuwe haring. Ook kregen we ieder een Madeleine. Het voorgerecht was kreeft, met wat kleurrijke bloemetjes, de daarbij horende witte wijn vonden wij wat minder. Daarbij werden ook wat lekkere bolletjes brood gereserveerd. Het hoofdgerecht was zeebaars, met een erg lekkere balsamico saus, en de Gruner Veltliner als wijn paste er perfect bij, ook die werd bijgeschonken. Het toetje was een ijsbolletje met wat lekkere koek kruimeltjes. De daarbij geschonken dessert wijn was dik in orde. Daarna nog de lekkere Illy espresso, waarvan men ook niet op een kopje keek, en de bijbehorende friandises. En als laatste de Valhrona chocolades, water en bolletjes werden naar believen bij geleverd.
    Al met al vonden wij het een zeer geslaagde middag.

14. Cynthia

15. Eten met sterren, een aanbieding dus. Dan hoop je op een leuke avond. In Parkheuvel maken ze er een absolute TOP avond van. De bediening snel,correct en vakkundig maar ook af en toe een klein grapje, net even het idee dat ze het ook leuk vinden dat je er bent. De keuken brigade koken sterren maar ook dromen. Wat een fantasie, een bitterballetje van snert, kom er maar op. De aardappel/truffel soep valt niet te beschrijven zo mooi. Maar het aller mooiste was, wij zijn grote eters, maar na de koffie met heerlijkheden waren we absoluut verzadigd, toen een van de gastheren kwam vragen of we nog een koffie wilde. In z'n hand had hij een schitterende schaal met bonbons. Wij moesten afslaan verlekkert kijkende naar de bonbons, als je dan bij het afscheid allebei een keurig doosje met 6 bonbons krijgt als verrassing voor de dag erna dan begrijp je waar die 2 sterren vandaan komen . 100% Vakmanschap 100% Gastheer/dameschap

16. Richard Schreutelkamp

Gisteravond met 4 personen bij Parkheuvel gegeten. Het eten is wat je van een restaurant van dit kaliber mag verwachten. Bediening was op een enkel persoon na niet op maar een schrijntje enthousiasme te betrappen. Waarschijnlijk wordt het personeel niet verteld dat een glimlach bij het serveren best aangenaam is. Inrichting was begin jaren 90 modern en is sfeerloos.

Conclusie, eten en wijn goed (volgens verwachting), bediening en entourage teleurstellend.

17. Hans Zijdenbos

Bijzonder goed gegeten, maar met een menu van 125 euro mag je verwachten dat het totaal voldoende zou zijn, en niet dat het halve gezelschap, wij waren met 10 personen, blij was dat er voldoende brood bij geserveerd werd.
    Ik verwacht geen overdadige hoeveelheden maar voldoende voor een gemiddelde eter, zodat het brood alleen nodig is om even de mond te reinigen voor een nieuwe smaak.

20 mei 2012

18. Gedurende de avond betrapte ik mij erop dat ik probeerde met een lach en een vriendelijk woord de serverende dame tot wat vriendelijkheid te bewegen. Dat is toch de omgekeerde wereld!

Wij zijn al in heel wat restaurants geweest die tot de top van Nederland behoren, maar hebben nooit zo'n kille en onpassende bediening meegemaakt (een jonge man die de wijnen serveerde uitgezonderd).

Wanneer je 500 euro uitgeeft voor een etentje voor twee personen, mag je verwachten dat niet alleen het keukenpersoneel z'n uiterste best doet om er wat van te maken.

Tevens stond ons tafeltje op een onprettige plek (direct naast een rood kamerscherm dat wederom aan het looppad grenste). Ik had het gevoel dat die tafel daar niet standaard stond, maar was toegevoegd. In elk geval geen prettige tafel.

Conclusie: het eten was prima (wat je mag verwachten voor die prijs), maar wegens de onprettige bediening en de saaie ambiente zou ik niet nogmaals bij Parkheuvel gaan eten.

19. Persoonlijk heb ik weinig met eten, een pizza smaakt ook altijd lekker naar mijn mening. Maar mijn man is kok en houdt van eten op 'niveau'. Dus vandaar dat ik afgelopen maandag bij de Parkheuvel heb gedineerd. Aan het eten niets op te merken. Ik ben niet de makkelijkste eter, maar bij de Parkheuvel is alles lekker! Heerlijk gegeten. De bediening eveneens fantastisch. Onder het motto 'doe maar normaal, dan doe je gek genoeg' voelde ik me soms ongemakkelijk met al die beleefdheid en etiquette om me heen. Maar dat hoort op dit niveau.

Een klein minpuntje en tip voor de Parkheuvel: De woorden Foei en Lelijk komen opzetten zodra je plaats neemt aan tafel. Een leuk hip interieur zou beter passen (naar mijn mening).

Al met al, een leuke ervaring en de moeite waard!

20. Persoonlijk vind ik dit een overgewaardeerd restaurant. Het menu van de chef met "signatuur" begint na de tweede gang te irriteren. Dit met name door het overdreven komen druppelen van het "signatuur van de chef" Ambiance erg oubollig en bediening kil. Uiteraard zijn alle gerechten perfect klaargemaakt, wat ook niet anders zou mogen voor deze prijzen en naam! Wij waren met 6 gasten maar gaan in het vervolg liever ergens anders heen.

21. Herfst menu gedaan met gezin.

Werkelijk perfect! Ontvangst met champagne, en diverse knabbels.

Heerlijke amuse en daarna vier topgangen met bijpassende wijnen.

Wijnen werden probleemloos bij geschonken.

Echt een top avond!

22. Een warm ontvangst, echter later werd de bediening lauwer en minder adequaat.

Indien we voor een moment wilden passen voor extra water werd het glas meegenomen en werd er ook de rest van de avond geen water meer aangeboden. Hier moest om gevraagd worden. Het brood was erg hard. Dit hebben we wel even aangeven maar hier kwam totaal geen respons op en werden dezelfde broodjes even later wederom aangeboden.

Wij hadden gekozen voor een 5-gangen diner. Echter na 1,5 uur hadden we de 4e gang al op. De vraag van ons of er wat langere tijd tussen de gangen kon paatsvinden was niet over gekomen. Daarna nogmaals gevraagd of we wat meer tijd mochten hebben voor het dessert. De wijnen van de vorige gang stapelden zich op waardoor er niet meer op correcte wijze van de combinaties genoten kon worden. Erg jammer.

Het eten hebben wij als goed ervaren.

23. Gegeten bij Parkheuvel en het Herfst arrangement gekozen.

4 personen, 500 euro! Daar zat dus ook het wijnarrangement bij, echter kregen wij bij elke gang maar kleine kletsjes wijn geschonken en geen druppel extra, rode wijn werd maar voor 1.5 cm ingeschonken in je glas. Als je zoveel geld betaald mag je toch verwachten dat de wijn rijkelijk zou vloeien, maar helaas, vond dat echt jammer. Water werd ook steeds vergeten bij te schenken... Verder prima gegeten!

24. De lunch was goed en verzorgd, geheel zoals je mag verwachten van een sterren restaurant.
    Deze keer vind ik twee sterren ruim betaald gelijk als de prijs voor het eten en drinken.

De aankleding van het restaurant is keurig maar saai. Misschien valt het minder op als er veel gasten zijn maar dat was tijdens ons bezoek helaas niet het geval.

25. Fantastisch, 2 sterren meer dan waard. Wij hebben gekozen voor het Signature menu. Er kon zelfs nog 1 gang die ons minder aansprak gewijzigd worden. Heerlijk gegeten op het buitenterras, niks stijfjes. Alles is een feest voor de papillen, van amuse tot lekkernijen bij de koffie.
    En er wordt enthousiast verteld over elke wijn uit het wijnarrangement.
    Helaas laat mijn budget niet toe vaker te gaan, maar het is het dubbel en dwars waard.

26. d van Prooijen

20 sept 08, eten moet een feestje zijn. wij naar Parkheuvel, misschien te lang weggebleven. ontvangst super, daarna ging alles mis.Toppunt, gerechten koud opgedient terwijl de wijnglazen nog ontbraken. verfijnde smaken ver te zoeken. Jammer, onderbezetting of een slechte dag, we begrepen er niets van en voelden ons verloren

27. G.Fonthijne

Erg lekker!
    De Parkheuvel zou het op eigenkracht zonder die 'ster' mogelijk nog beter doen!
    Gelukkig niet die nepsfeer zoals in de Librije, daar werkt vooral de pr motor goed.

28. Henk van Eerden

Mijn vrouw en ik waren erg blij met het kado van onze kinderen. Bij vertrek hebben wij de chef persoonlijk mogen bedanken. De volgende dag hebben we onze kinderen nogmaals bedankt. Het was echt ongelooflijk. Bedankt!

29. Een niet alleen meer dan verrassende binnenkomst; de theatrale "lounge"" maar ook een zee aan rust in het restaurant zelf. Een meer dan goedlopende en geoliede bediening maar ook super eten op tafel.