Parkheuvel in Rotterdam

Alles bij Parkheuvel draait om beleving.

Eten & drinken 8,6

• vr lunch 12:00 - 15:00 diner 18:30 - 22:00
  • za 18:30 - 22:00
  • zo 12:30 - 19:00

BELEVING IN HET RESTAURANT

Het lunch- en dinergedeelte van het restaurant is ruim opgezet; wie bij Parkheuvel te gast is, heeft privacy en kan in alle rust tafelen. Ook is het mogelijk om aan de bar of in de lounge een aperitief te gebruiken, na het diner koffie en eventueel een digestief. Onze bedieningsbrigade stemt zich af op de gast; de bediening is warm en sfeer makend indien gewenst, onzichtbaar aanwezig wanneer gepast. Met een persoonlijke en ontspannen service streven we naar het hoogste niveau van gastvrijheid.

BELEVING IN DE KEUKEN

‘Van Loostraat’ zegt het straatnaambord in mijn keuken. Elke dag werken we met een man of tien aan de couverts. Sommige gerechten kosten in voorbereiding soms dagen tijd, tegelijkertijd komen op datzelfde het bord ingrediënten die ik juist graag zo vers mogelijk wil presenteren. Efficiency, nauwkeurigheid en afstemming bepalen het ritme. Het begint ’s morgens vroeg, als de eerste leveranciers hun verse voorraden uit zee, van het land of uit de lucht komen brengen. Het eindigt… eigenlijk nooit.

Wie een kijkje in mijn keuken wil nemen, is van harte welkom

IN DE KEUKEN VAN ERIK VAN LOO
In mijn keuken draait het om kwaliteit. Echt eten. Smaak is kennis, smaak is emotie en gevoel, smaak is herinnering. Smaak is een zoektocht. Als kok moet je in een gerecht duiken. Iedere smaak die je proeft, verwerk je zo dat die in het gerecht er maximaal uitkomt. Met als inzet dat je niet meer in je mars hebt om het lekkerder te maken dan dit. Dat is tot waar je kennis en creativiteit ophouden.

Koken is smaak neerzetten. Daarmee geef je iets van jezelf weg.

Gelukkig willen we weer eten volgens de seizoenen. Ik ontmoet heel veel gasten die graag willen weten wat het verhaal is achter de ingrediënten die ik gebruik.

In de keuken van Parkheuvel is alleen het beste goed genoeg. Om de kwaliteit te kunnen waarborgen heb ik inmiddels jarenlange relaties met mijn leveranciers opgebouwd. Zij weten precies wat ik wil en wat mijn eisen zijn, ze weten ook wat ze niet moeten brengen. We staan op dezelfde manier in het leven, we delen dezelfde ideeën over smaak en kwaliteit. Zoiets groeit, tijd geeft smaak, de kwaliteit intensiveert.

Foto van Parkheuvel in RotterdamFoto van Parkheuvel in RotterdamFoto van Parkheuvel in RotterdamFoto van Parkheuvel in RotterdamFoto van Parkheuvel in RotterdamFoto van Parkheuvel in RotterdamFoto van Parkheuvel in RotterdamFoto van Parkheuvel in Rotterdam

Overnachten
Hotels in de buurt »