• Lid sinds 1 augustus 2009

Parkheuvel

Rotterdam

Perceel

Capelle aan den IJssel

Petra Ketting heeft nog geen foto toegevoegd

1. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor The Sailor's Inn

Als ligplaatshouder in Bruinisse vind ik een restaurant op de haven een belangrijk punt. Helaas lijkt het met deze zaak maar niet te lukken. Vorig seizoen namen we ons voor hier maar niet meer te komen. Maar omdat ik de haven faciliteiten graag wil behouden het afgelopen week nog eens een kans gegeven als afsluiter van een week zeilvakantie. Helaas is er bij ons geen verbetering bemerkt. De alikruiken zijn een leuke starter, maar ze zaten vol met zand. De frieten waren niet gaar, mijn sla was muf van smaak en slap, duidelijk niet vers. We hebben het gemeld, er kwam geen reactie. Misschien dat er nog wat wordt gedaan met deze recensie. En de korting voor ligplaatshouders: dat proberen we al niet eens meer. Is natuurlijk gewoon onwil, want allerlei andere zaken kunnen prima op basis van huisnummer en postcode in hun kassa bijhouden of er een vaste klant in de zaak is.

2. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor 't Waepen van Veere

Afgelopen week aangemeerd in Veere en in 'tWapen terecht gekomen voor het diner. Ik mag wel zeggen dat we zeer aangenaam verrast zijn. Vriendelijke ontvangst en er was nagedacht over de tafelschikking voor 5 personen. Ik vind de inrichting mooi, modern en warmte uitstralen.

Om te beginnen wat alikruken, vergezeld van heerlijk vers brood. Prima. Van de voorgerechten noem ik de Surf&Turf die positief opviel en buiten de kaart om was er een salade van Zeeuwse lams ham met asperges, een topgerecht. We genoten aansluitend van de verschillende maaltijdsalades als hoofdgerecht, beiden mooie combinaties, goede verse ingrediënten. Onze pubers genoten van de Pasta Bolognese, en ook hun borden gingen leeg! Ook de desserts waren heerlijk, de borden mooi opgemaakt. Dit alles werd in rustig tempo goed begeleid door een gemotiveerde brigade. We voelden ons gast.

We betaalden iets meer dan 200 euro voor 5 personen, allen 3 gangen, inclusief een heerlijke fles wijn. Ik begrijp dan niet dat er mensen zijn die dit aan de dure kant vinden. Wij komen graag nog eens langs als we weer in de buurt zijn.

3. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor Perceel

Nostalgische overwegingen en goede recensies hebben ons naar restaurant Perceel gebracht. Wat ik vreemd vond was dat ik (degene die de reservering heeft gemaakt) 3 dagen van te voren via de mail werd verzocht een keus te maken voor het 4 of 6 gangen menu. Persoonlijk doe ik dat liever op de avond zelf. Als gevolg daarvan werd er op de avond zelf ook geen menu getoond, wat vreemd was, want van de 6 gasten aan tafel was er buiten mij dus niemand op de hoogte wat er zou gaan gebeuren, kennelijk is het de bedoeling dat ik dat ga uitleggen aan mijn tafelgenoten. Buiten de kaart om wordt je wel aan het begin gevraagd of je een extra gang wilt proberen, dit noemen ze de chefs bite en kost je 4,50 wat heel redelijk is. Het 6 gangen menu is in orde, maar ik was nergens echt onder de indruk. De patrijs was niet gelijkmatig gaar, tegen het rauw aan. De melkkoe had zelfs een zeen erin. Deze lag op de rand van het bord, moet niet te missen zijn geweest door het bedienend personeel, maar deze hebben daar geen reactie op gegeven. De overige gerechten waren goed, maar misten wel een beetje steralure.
    De wijnen worden op het menu afgestemd, je kunt kiezen voor een heel of een half glas. Van de 4 wijnen die ik geproefd heb was ik er van 2 onder de indruk, en helaas van 2 niet. De laatste rode wijn was zelfs minder dan de rode wijn ervoor. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. We mochten 125 euro p.p. afrekenen, wat ongeveer wel gangbaar is voor een menu met 1 ster, maar helaas klopt het menu niet met de prijs.
    Bovenstaande is heel jammer, temeer daar de gastvrouw en de bediening verder dik in orde zijn. Ze hebben er duidelijk plezier in.
    Samenvattend zullen wij niet nog eens hier langs gaan. Daarvoor is er in NL nu inmiddels genoeg te kiezen.

4. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor Antichic

Gisteravond met zijn 2-en per toeval hier terecht gekomen. Wat een aangename verrassing!! Hier wordt heerlijk en met passie gekookt. De bediening is aangenaam, joviaal, betrokken en zeer attent. Je bent hier oprecht een welkome gast. Het menu staat vast, en je kunt kiezen voor 3,4,5 of 6 gangen. Wij kozen voor 5, wat uiteindelijk voor mijn man een ruime uitstekende hoeveelheid was en voor mij toch misschien een gang teveel, maar eigenlijk had ik geen gang willen missen, dus dan maar alles geproefd en wat terug naar de keuken. Bij het uitserveren wordt iets verteld over de bereiding of de herkomst van de ingrediënten wat wij erg leuk vinden. Je kunt kiezen voor een heel of een half wijnarrangement bij de gerechten. Ook hier verrassend goed gekozen wijnen voor een heel redelijke prijsstelling. Ik was persoonlijk heel blij met het gekozen halve arrangement, want er wordt niet zielig gedaan over de eenheden die je in je glas krijgt.
    Dan nog iets over de prijs/kwaliteit verhouding: mensen die beweren dat het hier te duur is, snappen er niks van. We betaalden 80 euro pp, voor een aperitief, een amuse gevolgd door 5-gangen met bijpassende wijn en koffie na. En alle gerechten waren subliem van kwaliteit. Wij komen zeker terug.

5. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft Frascati toegevoegd als favoriet restaurant
    € -
    • Kleine eetwaren
    Voorstraat 50 Willemstad
  6. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor The Sailor's Inn

Inmiddels 2 jaar na mijn vorige recensie. We komen nog steeds regelmatig, dat zegt eigenlijk al genoeg. Wat ik jammer vindt is dat er minder keuze is qua wijn per glas, en dat was nu net een pluspunt. De bediening is dit seizoen attenter dan vorig jaar en dat is heel prettig.
    Wel weer jammer is dat de vaste ligplaatshouder voor het krijgen van de korting steeds opnieuw zijn kaart moet laten zien (en die is van een formaat dat je hem niet op zak draagt). Daar moet toch een elegante oplossing via de computer voor te vinden zijn zoals tegenwoordig overal bij 'vaste klanten korting systemen'

7. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor Suster Anna
    Pannenkoekenhuis Veere

Suster Anna: leuke plek, pannekoek prima, hele mooie salade met geitenkaas, maar de pizza is onvoldoende. Ga in de leer bij een Italiaan en dan is alles top.

8. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor The Sailor's Inn

Inmiddels 4x hier gegeten, dus een aardige indruk van dit restaurant in de Jachthaven. De kaart biedt voldoende keuze en is origineel genoeg. Alle keren was de kwaliteit van de gerechten goed en de bediening vriendelijk (wat enige onervarenheid goedmaakt). Wat ik een groot pluspunt vind is dat je van bijna alle wijnen op de kaart kunt kiezen of je deze per glas, per halve liter of per fles wilt bestellen. En ook fijn: bij mooi weer kun je buiten eten. Wij blijven komen.

9. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor De Vrienden van Bru

Afgelopen week spontaan langs ivm vakantie in Bruinisse. Gezellige sfeer, leuk met de open keuken. Kaart biedt voor ieder wat wils, maar in Bru eten we natuurlijk vis. Vooraf heerlijke hollandse garnalen, mooie tomatensoep, uitstekende meloen met zeer mooie parmaham. De vis is hier het natuurlijk verser dan vers, en ze stelden ons niet teleur. Ik heb hier met stip de beste sliptongetjes van onze vakantie gegeten. Uitstekend bereid. De kinderen waren zeer tevreden over hun spare-ribs, goede friet en garnituur. Daarbij een vlotte bediening, goede timing tussen de gangen.

1 verbeterpuntje: jammer dat alleen de huiswijn per glas gaat. Er stonden mooie wijnen op de kaart, maar een hele fles was voor ons teveel.

10. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor De Schouwse Hoeve

Tijdens vakantie in Zeeland ongepland aangefiets. Werd zeer vriendelijk te woord gestaan. De menukaart is leuk, maar springt er niet uit qua originaliteit. Voorgerechten waren ruim voldoende: tomatensoep, meloen met ham, hollandse garnalen. Alles goed op smaak. Hoofgerecht was minder: kabeljauw gegaard in de oven had te lang in de oven gestaan waardoor droog, heel jammer en zonde van de vis. Verder lag deze onder een te dikke laag saus/gratin. Het glas wijn wat voor uitserveren van het hoofdgerecht was besteld, kwam toen ik net klaar was met het het gerecht, missertje van de bediening. De nagerechten zijn weinig origineel en niet bovengemiddeld van kwaliteit. Al met al niet onvoldoende, maar ik kom er ook niet nog eens.

11. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor Kris Kras

Ik heb hier met een gezelschap van 8 ps gegeten. We wilden eerst een hapje eten voorafgaand aan een feest. Tafel om 18.00 gereserveerd, want we wilden om 21.30 vertrekken. Toen we dit bij het personeel aangaven leek dit op enige weerstand te stuiten en ze zouden hun best doen. Wij hebben als gezelschap toen maar besloten allemaal het menu te kiezen, doorgaans is dat prettiger voor de keuken. Jammer genoeg duurde het lang voor het voorgerecht kwam, daarna kregen we wel snel het hoofdgerecht en het is net gelukt om het nagerecht voor half 10 door te laten komen.

Overigens op de kwaliteit niets aan te merken, fantastisch eten, geweldig uitzicht, kom zeker wel terug als er geen limiet is qua vertrektijd.

12. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor Binnenmaas

Zondag 16 augustus per toeval na een dagje Binnenmaas recreatieoord hier binnengelopen voor diner. Wat een prachtlokatie.
    Binnen wat gedateerd, maar bij mooi weer kun je buiten terecht op een mooi en ruim terras, met uitzicht op wuivend riet en de binnenmaas.
    Er is een restaurantkaart, die er goed uitzag, maar wij kozen ivm aanwezigheid van kinderen voor de Brasseriekaart.
    Hiervan hebben de kinderen de sateschotel gegeten, voor 13,25 kijg je een bord frites met 2 spiezen sate, saus, een bolletje fabrieks huzarensalade en wat kroepoek.
    De friet is niet goed doorgebakken, de satesaus is wat dun en waterig.
    Ik had een salade met gamba's van 14,50. Deze was in orde met appel, tomaat, basis dressing en wat gember. Erbij wat stokbrood met echte boter.

Samengevat maakt de lokatie veel goed voor een standaard menu, maar gezien de prijzen kun je niet meer verwachten.
    Let wel: we hebben dus niet van de restaurantkaart gegeten.

13. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor Popocatepetl

Ik kom hier al jaren voor mijn Mexicaanse trek, heeft qua sfeer, menukaart en lokatie (bij mooi weer eet je Mexicaans toch het liefst buiten) alles voor een geslaagde avond.

Zelfs aan kinderen is gedacht. Leuke keuze voor aanstormende kleine klanten.

14. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor Hostellerie Schuddebeurs

Een zeer geslaagde viering van mijn huwelijksdag. De kinderen wilden we hier bij betrekken. Hebben samen rond 18.00 een kindermenu gekregen. Nadat onze kinderen rond 20.00 in het hotel lagen te slapen (ze hebben babyfoons ter beschikking) hebben wij genoten van het kreeftmenu. Alles was perfect! Uiteraard met passend wijnarrangement. Hier gaat men net iets verder om de gasten in de watten te leggen.

15. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor De Rode Lampion

Niet de meest fancy uitstraling, wel zeer passend bij maaltijd, die is namelijk errug lekker. Ga hier eens wat vaker zitten ipv halen.

16. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor Boshut De Big
    Pannenkoekenhuis Rotterdam

Natuurlijk eet je hier een pannenkoek, en wel de lekkerste in de verre omtrek. De rest van de kaart nooit geprobeerd, maar daar komen we niet voor.

17. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor Light of India

Natuurlijk is dit DE plek voor authentiek Indiaas eten. Ambiance, personeel, het eten, het is er allemaal precies zoals het moet zijn.

18. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor PUUR

Chefkok Ricardo en gastvrouw Berlinda laten zien dat ze weten wat er nodig is voor een avond uit eten. Het restaurant is zeer smaakvol ingericht, zachte kleuren, en de stoelen zitten zalig. Op de menukaart staat zoveel lekkers dat het erg lastig is een keuze te maken, maar daarna is het genieten van al het lekkers uit de keuken. En tot slot een versgemalen Illy koffie.

Wij komen graag vaker.

19. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor Restaurant De Hooge Heerlijkheid

Wij komen hier al enkele jaren en ik ben nog nooit teleurgesteld. Ik vond de zaak voor de verbouwing gezellig en nu nog steeds maar wel moderner, leuk gedaan. Maar ik kom uiteindelijk om een avondje verwend te worden en dat lukt hier altijd. De bediening is attent, het eten altijd van verse producten en goed op smaak. Leuke wijnkaart ook.

20. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor Amarone

Door een vriend op dit restaurant gewezen, en terecht. We zijn hier langs gegaan voor de lunch op mijn verjaardag. Dat blijkt een fantastisch kado te zijn. Heb niet vaak zo lekker geluncht. We hebben bij de lunch geen wijn gedronken, maar heb daar wel spijt van, de wijnkast ziet er indrukwekkend uit. Kom snel terug voor een diner met wijnarrangement.

21. Petra Ketting's profielfoto
    • Regionaal
    Zijpe 1 Bruinisse
  23. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor De Vluchthaven

Wij komen hier regelmatig en laatst hebben we er gegeten met een gezelschap van 9 personen. Het was zomeravond, we zaten buiten op het terras, echt een aanrader. Van amuse, zelf hollandse garnalen pellen, tot het dessert was het een feest. De wijnkaart is dik in orde, met veel betaalbare wijnen.
    Wie van vis houdt kan hier aanschuiven, alleen maar verse producten, verwerkt tot originele gerechten, tegen betaalbare prijzen.

24. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor Parkheuvel

Fantastisch, 2 sterren meer dan waard. Wij hebben gekozen voor het Signature menu. Er kon zelfs nog 1 gang die ons minder aansprak gewijzigd worden. Heerlijk gegeten op het buitenterras, niks stijfjes. Alles is een feest voor de papillen, van amuse tot lekkernijen bij de koffie.
    En er wordt enthousiast verteld over elke wijn uit het wijnarrangement.
    Helaas laat mijn budget niet toe vaker te gaan, maar het is het dubbel en dwars waard.

25. Petra Ketting's profielfoto
    Petra Ketting heeft een recensie geschreven voor Berrisz Stellendam

Wij hebben er heerlijk gegeten, de bediening heeft er duidelijk zin in en zijn enthousiast over hun gerechten. Er is ruime keuze aan gerechten. Ook voor de kinderen iets meer keuze dan de standaard friet met kroket. Daarbij een ruim buitenterras. En zeker niet duur.